גיליון מספר 13 שנה VIII - יום חמישי, 27 במרץ 2008

 

«-לגיליון קודם 2008 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

    

“Audentes fortuna iuvat”
המזל עוזר לאמיצים


וירגיליוס, "האנאידה"

 

 

 
 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3
 

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

   
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !





















רפאות מצעי מידע?


Restoration = שִׁחְזוּר; שִׁקּוּם, השבה למצב קודם; רֶסְטוֹרַצְיָה; רַפָּאוּת, שחזור דברי אומנות עתיקים.
בימינו רואים מצעי מידע שלמרות גילם -שלעיתים גם נמנה בימים או בחודשים בלבד- כבר נחשבים לחפצים היסטוריים, או שמכילים מידע בעל ערך ארכיוני יקר, ואף מוזיאוני, תיעודי או ראייתי. כאשר תקלה פיזית חוסמת את הגישה למידע באותם מצעים, נדרש תהליך טיפול פיזי זהיר ומדויק המתבצע במעבדה. ניסינו לתאר את השלבים של אותו תהליך ומצאנו כי הם לא שונים במהותם מן השלבים לאיחוי שברים ורסטורציה של כלי כדרות או פורצלן עתיקים. ראן בעצמכם:

1. פירוק
מצעים רבים המגיעים לשחזור כבר עברו ניסיונות תיקון קודמים. על כן, יש עליהם בין היתר עקבות עבודה של זרים, טביעות אצבע, מדבקות, הברגות והדבקות שונות, ובמקרה שהמצע או רכיביו נשברו או נסדקו - חוסר דיוק בהתאמת השברים, כמו גם נוכחות חומרים לא מתאימים עמם מולאו הרווחים.
את כל זה יש להסיר בזהירות בטרם מבצעים טיפול יעיל, שלא  יגרום נזק נוסף למצע. דבקים, לכלוכים וחומרי מילוי אחדים נמסים במים, אך אחרים יכולים לדרוש שימוש בממיסים כימיים כדי לפרק את ההרכבה. השימוש בשואב אבק או באוויר בלחץ מיטיב עם מצעים הסובלים מהצטברות אבק וחלקיקים.
הפירוק במעבדה נעשה בצורה סדרתית וכל חלקי המצע מתויגים וממוספרים.

2. הסרת כתמים
לכלוך עיקש שלא ניתן להסרה בשלב הפירוק דורש טיפול מיוחד. כתמים של חומרים אורגניים בדרך כלל מגיבים לריאגנטים שניתן להשוות לאבקות הכביסה הביולוגיות.
כתמים אחרים יכולים לדרוש טיפול תקיף יותר, עם אמצעים שלא יפגעו בחומרי הגלם של המצע או במגנטיות (המידע) הקיימת במצעים מגנטיים.
חומרים אחדים ידועים על פעולתם לאורך זמן. כאשר שימושם בלתי נמנע, חובה לסיים את תהליך הרפאות בזריזות ולגשת ללא דיחוי לשאיבת הנתונים.

3. הרכבה מחדש
לאחר שכל החלקים נקיים ושלמים, ניתן להרכיב מחדש את המצע עם חומרי התלכדות שונים - בהתאם לטבע המצע.

כמו ברפאות כלי חרס, גם במצעי מידע יכולים להופיע אזורים חסרים (ראו ערך head crash). בכלי חרס ממלאים את האזור עם חומרים חלופיים. ברפאות מצעי מידע לא ניתן להחליף מידע שאיננו, אך ניתן להשלים חוסרים בכדי לדלג מעל האזור החסר כדי לנסות ולהציל חלקי ספריות וקבצים.
כאשר רכיבי עזר נפגעו, הברירה הטבעית היא להשיגם מפירוק מצעים זהים. אמנם לא תמיד ניתן להשיג מצע מאותו יצרן, דגם וסידרת ייצור, ועל כן נאלצים לייצר חלפים במיוחד. עלות הייצור עולה במונים רבים על התהליך כולו, לעיתים קרובות גם על ערך המידע המבקשים לחלץ. ועל כן, זו -לפחות בצ'יף- אחת הסיבות הספורות לתשובה הניתנת בצער: "לא ניתן לשחזר".
 

   
 


העמותה הישראלית לכלבי איתור נעדרים








אביזרים ל -BOS

BOS Deleted Tracker


כפי שאנו נוהגים מתחילת שנה זו, נתאר כאן עוד כלי עזר למערכות BOS. הפעם מדובר ב"גשש הקבצים המחוקים", ה- BOS Deleted Tracker, כלי העזר המיוחד שפותח על פי בקשת לקוח ומבצע סריקה בדיווחי הגיבוי של BOS על מנת מאתר את כל הקבצים שנמחקו בתקופה האחרונה.
הכלי יכול לבצע סריקת כל הדיווחים או דיווחים של סשן גיבוי מסוים, ניתן להגדיר מספר ימים אחורה לסרוק וכן להגדיר את קובץ הדיווח אליו יכתבו הממצאים.
הפעלת הכלי פשוטה ביותר וניתן להריצו באופן אוטומטי בחלון ההפעלה לפני או בסיום סשן גיבוי. לדוגמה, ניתן ליצור סשן גיבוי המגבה קובץ חסר משמעות כלשהו, להגדיר את הרצתו אחת לשבוע ולקבוע בו את הרצת הכלי. באופן זה נוכל לקבל אחת לשבוע דיווח מלא על כל הקבצים שנמחקו במקורות הגיבוי.

BOS Deleted Files Tracker
Usage: BOSDelLog [Days] [Session] [Log]
Days: Number of last days to check, acceptable number should be >0 and <99. If omitted, 7 last days assumed.
Session: Session Name to check, if omitted ALL Sessions assumed
Log: Log file name, No Spaces allowed, if omitted a log file will be created at:
 \logs\TrackLogs\DelLog.txt

Example:
BOSDelLog 7 Users c:\log.txt


לאחר שאותרו קבצים מחוקים אשר ברצוננו לשחזר, נעשה שימוש ביכולת ה-Deleted Files Management הייחודית ל- BOS (נושא פטנט) כדי לשחזר כל גרסה היסטורית של קובץ או ספרייה למיקומו המקורי, למיקום אלטרנטיבי, או בשליחה בדואל למשתמש הזקוק לו.
 

   
 

מופע הפרידה


"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic"- כל טכנולוגיה מספיק מתקדמת לא ניתנת להבדלה מקסם, זו אחת הציטטות האהובות עלינו. המשפט הופיע ב-"Profiles of The Future" משנת 1961, מאת סופר המד"ב Arthur C. Clarke, אותו איש נערץ שנתן לנו את 2001: אודיסיאה בחלל וסיפורים רבים נוספים.
לפני מספר ימים, ב-18 למרץ, הלך קלארק לעולמו. ותוך יממה נראה היה כי השמיים הגיבו לעזיבתו.

אם היה מישהו יושב ומסתכל ביום רביעי ה-19 במרץ שעבר לכיוון קבוצת הכוכבים Boötes (בשעה 02:12 בבוקר, מ-EDT או 0612 UTC), היה יכול לראות בעיניים בלתי מזוינות את הפיצוץ הברור ביותר של כוכב שהתרחש אי פעם.
הכוכב שהתפוצץ, גדול פי 40 מהשמש, קיבל בזמנו את השם GRB 080319B. אסטרונומיים מאמינים שהפיצוץ האיר פי 2.5 מיליון מאשר הסופרנובה החזקה ביותר שנראתה אי פעם. מכדור הארץ ניתן היה לראות אותו ללא טלסקופ או משקפת, למשך כ-30 שניות בלבד. למרות היותו קצר כל כך, הוא הגיע לגודל של 5.8 (peak apparent magnitude). וגם בהשוואה להתפרצויות קרני הגמה, הוא עובר את כל מה שנראה עד כה.
מדענים מעריכים כי רוחב היקום הוא של כ-13.7 מיליארד שנות אור. הפיצוץ הנוכחי ארע במרחק 7.5 מיליארד שנות אור מאיתנו כאשר התפוצץ (לפני 7.5 מיליארד שנה).
הוא גבר על השיא הקודם של 2.5 מיליארד שנות אור. (שנת אור אחת -המרחק שהאור עובר במצב של ריק במשך שנה אחת של כדור הארץ- הינה של כ-5.88 טריליון מיילים)

גם יומיים אחרי האירוע, לא הופיעו דיווחים של עדי ראיה לפיצוץ. אבל אנשי NASA ראו את הזוהר שלאחר הפיצוץ, שנמשך למשך שעה בערך, באמצעות טלסקופ קרני X וטלסקופ אופטי/אולטרה סגול באחד הלוויינים שלהם (Swift Gamma-ray Burst Mission satellite).
חלק הארי בפיצוץ התבטאה בקרני הגמה שלו, למרות שגם נפלטו קרני X בעלי אנרגיה נמוכה יותר, אור רגיל וגלי רדיו.
רוב פיצוצי גמה מתרחשים כאשר כוכבים ישנים, גדולים ומהירים בסיבובם "מתים", אך במקום להתפוצץ לכל הכיוונים, הם מרכזים כמות גדולה של אנרגיה בשתי אלומות, או סילונים מהירים של קרינה, בעיקר של קרני גמה.

קרני גמה הם סוג של קרינה אלקטרו מגנטית (כגון האור הרגיל הנראה לעין, קרני X, וקרינת אולטרה סגולה) בעלי תדר ואנרגיה גבוהים ביותר, ואורך הגל הנמוך ביותר מכל סוגי הקרינה המוכרים. קרני גמה הם פוטונים בעלי אנרגיה גבוהה שנוצרים על ידי יחסי גומלין בין חלקיקים תת-אטומיים כמו גם בפירוק הרדיואקטיבי.
פרצים של קרני גמה (Gamma-ray bursts -GRBs) מתרחשים באופן רגיל ביקום. רוב הפיצוצים נמשכים מספר שניות בלבד אך יכולים להיות קטנים מאוד (כמיליונית השנייה) או גדולים - מספר דקות. הזוהר שלאחר הפיצוץ נמשך בדרך כלל הרבה יותר. אסטרונומיים רושמים אותם כפעמיים -שלוש בכל שבוע. באתר-NASA נכתב, כי ביום לאחר פטירתו של קלארק איתר הלוויין שלהם כמות שיא של ארבעה פיצוצים!

לא ניתן היה לתכנן מופע פרידה ראוי יותר לאחד הסופרים הגדולים והפוריים של זמננו, וכמו שנאמר על ידי האיש עצמו:

"It may be that the old astrologers had the truth exactly reversed, when they believed that the stars controlled the destinies of men. The time may come when men control the destinies of stars".
Arthur C. Clarke, First on the Moon, 1970

   
 

פלאשים


על פי הדברים שפורסמו במהדורה הבריטית של Macworld, מוחזרים מחשבים נישאים מבוססים כונני פלאש בשיעור מעורר בהלה. הסיבות הראשוניות שנמנו במאמר הן תקלות טכניות וחסרונות ביצועים - כפי שנכתב בדו"ח של Avian Securities (חברת ברוקרים המכסה את תחומי תעשיית ההיי-טק, האוויר והחלל).
הדו"ח מדבר באנונימיות על יצרן מסוים שרואה לאחרונה החזרים של 20-30% מן המחשבים הנישאים המצוידים ב SSD (פי עשר מאשר שיעור התקלות שרגילים לראות בדיסקים הקשיחים המסתובבים). סיבה ל- 10% נוספים של החזרים היא היעדרות היתרונות הצפויים של שיפור בביצועים.
נציגת היצרן Dell טוענת כי טכנולוגיית ה-SSD עדיין חדשה ותסבול ממחלות ילדות, אבל שהחסרונות הולכים ונעלמים. למרות שביצועי הדור הראשון של SSD  מגיעים כמעט לאלו של הדיסקים קשיחים של 5,400 RPM, חברת Dell הכריזה בחודש שעבר על מוצר SSD מבוסס על טכנולוגיית SATA II-SSD של סמסונג, שיגיע עם קיבולות של 32 ו-64GB וצפוי לספק 35% יותר ביצועים מאשר דיסק קשיח רגיל למחשב נישא, של 2.5" ו-5,400 סיבובים לדקה. גם חברת Apple מוסיפה כונן פלאש על פי דרישה ב-MacBook Air הקליל. נתוני החזרת המחשבים נשמרים בסוד על ידי היצרנים. בטווח הארוך בוודאי תיודע רמת האיכות והצלחת המוצרים הללו. אבל רובינו לא ששים להימנות בין שפני הניסיונות...
 

   
 

 

גרים בנס ציונה או הסביבה?
נשאר לכם מעט זמן לפני פסח? - יש לכם עודף מרץ, או לפחות קצת רצון טוב?
עדיין לא גויסתם לעבודות הפרך של ניקיון בבית?

בואו להתנדב לחלוקת קימחה דפיסחה

לתיאום: סמדר אהרוני, מועדון ליונס נס ציונה, טלפון 050-4442301

   
 

 

תעסוקה


התפנה להצעות תעסוקה, איש מקצוע בכיר, מנהל תכנון פיקוח יצור ותפ"י, ניהול ומעקב אחר פרוייקטים. בעל ניסיון עשיר בתכנון תקציב פרוייקטים ,מעקב בצוע מול תכנון וקביעת סדרי עדיפות.
הכשרות והשכלה:
• כלכלה ומנהל עסקים ת.ל.מ. תעודה. אוניברסיטת ת"א.
• הנדסת תעשיה וניהול. תעודת הסמכה. המכון לפריון העבודה והייצור.
לפרטים נוספים ניתן לפנות אלינו: info@chief.co.il

   
 


נוהל תחזוקה


אם יש לכם מכרים שקוראים ב-"Miami Herald", כדאי להרגיע אותם. השבוע נכתב במדור הטכני של אותו כתב עת, בנימה מאוד פסימית, על אורך החיים של הדיסקים הקשיחים הנשמרים בסביבה מבוקרת אך ללא שימוש.
ביל האסטד כותב שם, בצדק, שדיסקים קשיחים לא נועדו להתאחסן מבלי שיהיו בשימוש. דיסקים שאינם כלל בשימוש סובלים מאותן מחלות של כל מערכת מכאנית שיוצאת משימוש, גם אם מאוחסנת בתנאי לחות וטמפרטורה מתאימים.
האסטד מזכיר זמן ממוצע בין תקלות בדיסק עובד של כ-7 שנים. סטטיסטיקות לחוד ומציאות לחוד, רבים מכם יודעים כמונו שאורך חייהם של כ-80% מהדיסקים המצויים היום במחוזותינו נע בין שנתיים לחמש שנים. הדבר הטוב ביותר לעשות עם דיסק בן שלוש הוא למצוא לו מחליף ולהעבירו לתפקיד משני, לארכיון שנתי, או לסילוק.
כפי שקיים בכל צבא נוהל תחזוקה של כלי לחימה מכאניים מאוחסנים, כך גם נעשה לנו נוהל הפעלה קצרה מדי תקופה של הדיסקים השמורים ללא שימוש לעת צרה. העברת המידע למצעים אחרים יתרונה בכפילות ולא במהות המצע - מבין כל המצעים הנפוצים, עדיין רואים אנו היום בדיסקים את האמינים מכולם.
 

   
 

 

ההחלמה - מאת א.א. -פרק נוסף יפורסם בשבוע הבא.

 לפרק הקודם


בעוד חברינו היקר א.א. מחלים ומסתגל למצבו החדש, אחרים נאבקים בשלבים שונים של המחלה. השבוע קיבלנו פנייה דחופה לחיפוש אחר תורם מח עצם מתאים, מכוונת ליוצאי עדות המזרח וטורקיה, להצלת חייו של חולה לויקמיה בן 45, שוטר במשטרת ישראל, נשוי ואב לשלושה. פרטים באתר http://www.zichron.org/maagar
חיפוש התורם המתאים כרוך בבדיקת המטען הגנטי של המתנדבים. כידוע לכל צופי הסדרות המשטרתיות, קיימת גם דרך פשוטה יותר לאיסוף דגימות DNA מאשר הקזת דם לבדיקה. ראו סרטון
 

   
 

השורות של עמית

האם משהו באמת זז?


רונית קן מנכ"ל הרשות להגבלים עסקיים, אישרה סוף סוף, לאחר דחיפה קלה של בית המשפט  את מה שכולנו ידענו, שהבנקים מנהלים קרטל ויצרו הסדרים כובלים. כתוצאה מיידית הוגשו כבר שתי תביעות ייצוגיות כנגד שני בנקים בנוסף לתביעה שכבר אושרה על סך 7 מיליארד. בין התהליכים הללו ועד להרשעה בבית משפט יש עוד לא מעט שופטים והרבה לחץ פוליטי. הבעיה היא שאם גם הפעם הבנקים יזכו, לעולם לא נוכל לצאת יותר מזרועות התמנון הללו ואיש לא יעז להתלונן יותר. אז אולי משהו זז, אבל לא ברור כמה ולאן.
ומועצת העיתונות ברשות השופטת בדימוס דליה דורנר הזיזה סוף סוף את התחת המכובד שלה והודיעה שסינון אתרים הוא פגיעה בחופש הביטוי. למה זה נעשה כל כך מאוחר? אינטרסים. האם זה מועיל למישהו? כן, לשופטת דורנר ולמועצת העיתונות, הרי לא מדובר בגוף שיש לו כוח כלשהו ואם הכנסת תעביר את החוק אני לא רואה את כל העיתונאים יוצאים בהחרמה של חברי כנסת, שרים ושאר נבלות, או רחמנא לצלן יוצאים למתקפה על מנת להגן על חופש הביטוי של הציבור, מדובר במס שפתיים גרידא.
אבל, אולי משהוא כן זז?
 

על קשישים ופרזיטים


בנק ישראל יצא בהכרזה שרבע (25%) מהקשישים בישראל עניים וכי ללא קצבאות הזקנה העלובות שלהם 90% מהם היו מתחת לקו העוני. עכשיו תזכרו שה"בידוח" הלאומי נוטה לשבות לעיתים קרובות. אוי לאותה בושה. אם אתה קשיש במדינת ישראל אתה עתיד לחיות בזבל, ולאיש זה לא מזיז. גם למדינה לקח הרבה זמן להודות בכך, לפי דו"ח בנק ישראל "התחזקה אצל קובעי המדיניות הגישה שלפיה מוקד התמיכה הממשלתית צריך לעבור מתמיכה אוניברסאלית לתמיכה סלקטיבית לפי צרכים כלכליים או אחרים". והתוצאה, כמה מפתיע: קיצוץ בקצבאות הזקנה. מעניין איך המדינה משחקת עם קונספציות פעם אחר פעם רק כדי שבסופו של דבר יהיה אפשר שוב ושוב לחתוך בבשר החי של החלשים. פשוט מזעזע. אם חשבתם שכל אותם חוקים מגוחכים שמוצצים מהציבור עוד ועוד קנסות (צחקנו על תושבי ניו יורק שבלומברג נכנס לתפקיד והתחיל להציב קנסות על כל דבר...) ילכו לשכבות החלשות או למימון קצבאות... אז טעות בידיכם. הם הולכים לעבות את השומן אצל שכבות פוליטיות שלמות לממן עוד ועוד פרזיטים שיחייבו עוד ועוד קנסות שיממנו עוד פרזיטים וחוזר חלילה, ותמיד תמיד יהיו יותר פרזיטים מכסף ושוב יחזרו ישנו קונספציה ויקצצו לשכבות החלשות. ממש מדינת רווחה.
 

זבל במחיר מלא


בימים אלו מתרוצצות הרבה תביעות כנגד מיקרוסופט ברחבי העולם ומיקרוסופט מתחילה לשלם את המחיר. אבל אתמול עלה בדעתי שאת המחיר האמיתי היא לעולם לא תשלם עד שלא יקום עורך דין עם מספיק ביצים.
אתם מכירים את ההודעה, “היישום.... נתקל בבעיה ונאלץ לסגור, אנא דווח...” ? בטוח שאתם מכירים. אז עלה בדעתי שמיקרוסופט מכרו לי מוצר דפוק במחיר מלא תוך שהם מצפים ממני לסייע להם (ללא תשלום) לתקן אותו (beta testing על גב הלקוח) דהיינו אנחנו הציבור משמשים להם כמחלקת "הבטחת איכות" (QA). אבל זה לא נגמר כאן, בטרם יתקנו את כל התקלות הם כבר מוכרים לנו מוצר חדש (דפוק עוד יותר מקודמו, אולי אפילו חסר תקנה) שלא רק שידרוש מאיתנו להוציא עוד כסף על רכישתו אלה ידרוש מאיתנו גם לרכוש חומרה חדשה ולעיתים מחשב חדש. וגם כאן זה לא מסתיים, הם מנסים להוריד מהמדפים ולחסל את התמיכה מאותו מוצר ראשוני שרכשנו ושעדיין לא עובד כמו שצריך.
 

תכנות חינם


כל שבוע אני מקבל לפחות פעם אחת בקשה בסיוע לאיתור תכנה חינם זו או אחרת. לכן החלטתי שהגיע הזמן לחדש ימינו כקדם ולבנות מאגר של תכנות חינם. אז עשיתי זאת... והוא שלכם, המאגר יושב על האינטרנט אבל ניתן לגישה דרך "סרגל הכלים שלי" שניתן להורדה מהכתובת הבאה: http://videowebgate.media-toolbar.com/exe
ולגילוי נאות:
למה על סרגל הכלים?
1. כי הרבה יותר קל לי לבנות מאגר לינקים מאשר להתחיל להסתבך עם בניית אתר אינטרנט מלא.
2. כי מבחינת גישה למשתמש זה באמת הרבה יותר פשוט לגשת לבר לחפש נושא להקליד על שם התכנה וזהו, מבלי להסתבך בין עשרות דפי אינטרנט.
3. והכי חשוב, אני מרוויח כסף מסרגל הכלים הזה. או יותר נכון מהשימוש בחיפוש שלו (גוגל סטנדרטי).
בקיצור, אתם מוזמנים להוריד את סרגל הכלים ולהוריד תכנות כאוות נפשכם, יהיו עוד כי מאגר שכזה לא נבנה בין לילה.
 

עסקים וקשרים


לפני כשנה הקמתי קהילה קטנה של אנשי מקצוע ואנשי עסקים וכמובן הרבה חברים וקוראים, הקהילה גדלה והגיעה ל-200 איש. בינתיים גדל מספר הקשרים שלי בעולם וגדל הצורך לתיאום רציני בין אנשים. לכן הקמתי רשת שתעשה את העבודה, ואני מקווה שכל חברי הקהילה הוותיקים יעברו (לצערי אני לא יכול להעביר את בסיס הנתונים הקיים). קהילות עסקיות מוגדרות בטעות כרשתות חברתיות, בעוד שברשתות חברתיות המשתמש יכול לשמור על אנונימיות או אפילו לזייף זהות, ברשת עסקית מדובר במוניטין ידע ויכולות, לכן אין מקום לאנונימיות. הבעיה עם רוב הרשתות העסקיות הקיימות היא שהן... מערכות מחשב ותו לא. דהיינו אין מאחוריהן יד מכוונת אין להן מנהיג ואין מי שבאמת טורח לעשות יותר מאשר להגדיל את פנקס הכתובות שלו. מי שמכיר אותי יודע שגם לפני קיום האינטרנט קישרתי בין אנשים, תמיד היו לי הרבה חברים ותמיד סייעתי לאנשים. אז הפעם אני מתכוון לנצל את הכלים שנותנת לי הרשת וליצור מערכת אמיתית עם יד מכוונת (שלי) ואתם כולכם מוזמנים להצטרף ולתרום. רבים מכם רשומים אצלי ברשתות השונות בהן אני חבר, רבים מכם מתכתבים איתי ולכולכם יש מה לתרום מעבר לאיסוף רשימת כתובות. אז בואו הצטרפו: http://pmbcom.ning.com
 

סרטים


אוסף חדש של פרסומות מצחיקות מרחבי העולם כרגיל, לרשותכם כמו תמיד בכתובת: 
http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
 

תגובה לשורות של עמית

   
 

בזבוז תאי מוח


● האם רק אני שמתי לב שבכתבה המצולמת של אילנה דיין בערוץ 2 השבוע, לבשה סגנית הנשיא (VP Search Products & User Experience) של גוגל Marisa Mayer, את אותה חולצה בה הצטלמה בביקורה בארץ ביולי 2007?. בחורה יפה (בנים), חולצה יפה (בנות), איך אפשר לשכוח?

● מקור בכיר שראה את זה באנציקלופדיה, אמר כי השרירים הרצוניים שלנו (קרי, לא הלב) שורפים הרבה מאוד אנרגיה תפעולית. בפעילות כמו אגרוף תאילנדי יכולה מאסת השרירים שלנו לצרוך כעשר קלוריות בדקה. בהליכה לא מאומצת מסתפקים השרירים ב-4 קלוריות בדקה. לעומת זאת, המוח האנושי משתמש בעשירית הקלוריה לדקה רק כדי להמשיך לחיות. וגם עם נתאמץ ונעסוק בקריאה וחשיבה, לא נצליח לבזבז יותר מ- 1.5 קלוריות בלבד!
(תאי העצב שלנו מתקשרות ביניהן ומעבירים מסרים הלוך ושוב אל אברי הגוף. התקשורת נעשית באמצעות כימיקאלים הנשפכים אנא ואנא. בכדי לצור את אותם החומרים הכימיים, תאי העצב צרכים 75% מן הגלוקוז ו-20% מן החמצן המגיעים אליהם עם זרם הדם).
● מי מזהה את המקום הבא?: LINUX poster

● כדי לשרוף נוירונים במידה, רצוי לצפות בתוכנית המשעשעת של ה-IT Crowd

● לכל המודאגים, הפרנואידים וההיפוכונדרים שבין חברינו ושותפינו: חבל להמשיך ולבזבז תאי מוח על ריק - קראו כאן על מחלת החצבת. הירגעו ו/או פעלו בהתאם, רק תפסיקו כבר לדאוג!
 

   
  

הומור:

http://farm3.static.flickr.com/2371/1769015455_7f0fffdc75.jpg

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

 

 
 

http://www.bos.co.il

  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2008