גיליון מספר 33 שנה VII - יום חמישי, 16 באוגוסט 2007

 

«-לגיליון קודם 2007 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

"חזון ללא מטלה הוא לא יותר מחלום.
מטלה ללא חזון היא עבודת פרך.
חזון עם מטלה הוא תקוות העולם"

מתוך כנסייה אנגלית משנת 1730 במחוז Sussex

 

 

 
 

BUY ONLINE

הגרסה החדשה
לבעלי רישיון בלבד!

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2007.PPS

   
 



SATA



































צווארי הבקבוק


כמות המידע הנכנס ויוצא מדי יום ממערכות האחסון הארגוניות הגיע בימינו לנפחים שלא חלמו חלק גדול ממקימי הרשתות שמובילות את המידע הזה. לאחר שנודה במגבלות הצינורות השונים המובילים את המידע בינינו, בינינו ובין העולם, בינינו ובין המחסנים שלנו, רצוי שנתייחס גם לסיבה נוספת ההופכת את האחסון לצוואר בקבוק ארגוני. סיבה זו היא שהדיסקים עצמם מסוגלים לכתוב ולקרוא מידע במהירות מדהימה - אך מוגבלת.
אם כך, נשאלת השאלה: כיצד יכול ארגון להגביר את המהירות של ניוד המידע מן האחסון אל המשתמש?
מבחר טכנולוגיות מנסות להשיב - כל אחת בדרכה- לשאלה זו.
הבסיסית מכולן היא טכנולוגיית הדיסק הקשיח עצמו. היצרנים מפתחים אינסוף פטנטים להעברת מידע מפלאטות הדיסק אל המעבד של המחשב האישי או אל הרשת. בין הטכניקות הללו נמנות:
1. מהירות הסיבוב של פלאטות הדיסק. דיסקים איטיים מסתובבים במהירות של 4,200 סיבובים לדקה. היות וראשי הכונן הקשיח מסוגלים לקרוא מידע רק פעם אחת במהלך הסיבוב, הרי שיש כאן פחות הזדמנויות ליחידת זמן לאסוף מידע מאשר בדיסק המסתובב בכ-15,000 סיבובים לדקה. דיסקים מהירים יותר מאפשרים גישה מהירה יותר על ידי צמצום החביון (הזמן העובר לפני שהמידע מגיע לראש הקורא). במהירות של 4200 RPM יתכן וייקח מעל שבע אלפיות השנייה להביא את המידע הנדרש למיקום מתאים כדי שהראש יוכל למלא את תפקידו. במהירות של 15,000RPM ניתן לעשות את אותה עבודה במעט יותר מ-2 אלפיות השנייה, ועדיין יתכן וימתינו מעט עד למשימה הבאה.
מטבע הדברים, דיסקים מהירים יותר הם גם יקרים יותר, וכך נכנס יחס העלות/תועלת לכל נוסחה המנסה לשפר את ביצועי מערכות האחסון.

2. הגברת צפיפות המידע על גבי מצעי המידע (פלאטות הדיסק) היא דרך נוספת לזרז את ביצועי הדיסקים הקשיחים. ככל שהמידע ימצא ביתר צפיפות, נדרשת פחות תנועה לחיפוש ואחזור. על כן, יצרני הדיסקים נמצאים בחיפוש מתמיד אחר דרכים לדחוס יותר מידע בשטחים קטנים יותר. על כך כתבנו רבות בגיליונות קודמים.

3. אחרונת התגליות להתייעלות באחסון הינה טכניקת הכתיבה הניצבת לשטח הדיסק. גם על כך כתבנו במהדורות קודמות. בדיסקים המסורתיים קטבי היחידות המגנטיות המתורגמות למידע מסודרות אחת אחר השנייה, "שוכבות" על גבי שטח הדיסק, כל פיסת מידע מרוחה על גבי אזור מסוים של הפלטה.
טכנולוגיית האחסון הניצב מעמידה את הקטבים בניצב לשטח הפלטה, "אל תוך" החומר המגנטי, צורכת פחות מקום פיזי ומאפשר צפיפות גדולה יותר, אשר בתורה תורמת לגישה מהירה יותר ולאחזור זריז יותר.

לאחר שחילצנו את המידע ממקום האחסון על גבי הפלאטות, יש להעביר אותו דרך הממשק (ה-bus) למרכיבים נוספים במחשב או במערכת אחסון. בימינו האפשרויות כאן נעות בין תקני ה-SATA וה-SCSI, המובנים בדיסקים הקשיחים ומאפשרים להם ממשק להתקשרות עם שאר הסביבה האלקטרונית.
ל-SCSI יש יתרון במהירות העברת המידע ונחשב לאמין יותר מפני שאורך החיים הממוצע של דיסקים אלו עובר את זה של דיסקי ה- SATA. החיסרון של דיסקים אלו הוא המחיר הגבוה יותר, במיוחד בתקן המשוכלל UltraSCSI.
SATA נחשב לתקן פשוט יותר להטמעה, עם דיסקים במחיר נמוך יותר. יתרון אחד בדגמי SATA המודרניים הינו ה-NCQ - מאפיין ה-Native Command Queing, המזרז את הגישה למידע על ידי קבלת פקודות שונות בו זמנית.
הדעה הרווחת אומרת כי SCSI מתאים יותר למטלות אחסון מרכזיות, עת שה-SATA טוב יותר למטלות משניות בהן המהירות חשובה אך מתמשכת, פחות תובענית. הבנה מעמיקה של השימוש המתאים לכל תקן יכולה לסייע בניצול מרבי שלהם במצבים ספציפיים.

הלאה, כבר מחוץ לכונן, עלינו לבחור את סוג הרשת שתוביל את המידע אנה ואנה במהירות המרבית.
תקנים כגון FATA - שזה ה-Fibre Channel ATA, מאפשרים חיבור של דיסקים SATA לפרוטוקול רשת מסוג פייבר צ'אנל. הפייבר פותח כדי לגבור על קודמיו במהירות העברת מידע והותאם מאוחר יותר לחיבור כונני SCSI בתוך מערכי דיסקים. כיום ניתן לחבר באמצעותו דיסקים מסוג SATA או SCSI ללא מחשבה רבה לגבי איזה סוג דיסק נמצא בקצה השני.
בעולם, פרוטוקול הרשת הנפוץ ביותר הוא Ethernet  (המגיע היום למהירות של 10Gb לשנייה. גם ארגונים הזקוקים למהירות גדולה מתלבטים בבחירת פרוטוקול ולוקחים בחשבון את גורמי המהירות, האמינות, מחיר הרכש ועלות הבעלות (TCO)
גורם נוסף המשפיע על המרוץ על המהירות הוא האוסף הגדול והמתפתח של כלים, טכניקות וטכנולוגיות המסייעות לצמצם את כמות המידע שיש להוביל ולאחסן. שיטת הגיבוי המיוחדת של BOS, למשל, מאפשרת תעבורה מצומצמת ביותר, מפוזרת על פני היממה כולה, כאשר המידע העדכני נמצא לרשות המשתמש בכל עת....
גישות אחרות לנושא זה בוחרות לצמצם את גודלם של הקבצים, כדי לזרז את מעברם דרך הרשתות, הדיסקים והממשקים. ראו כתבה על חיסכון משאבי רשת משבוע שעבר.
 

   
 

צעצועים למבוגרים

יסמין סוקרת גאדג'טים מגניבים וחדישים שהופיעו על הרשת


כדור המניות
כדור זכוכית, אביזר חיצוני אלחוטי או בחיבור USB למחשב, אשר מתוכנת למניות המעניינות אותך – נאסד"ק, דולר או כל בחירה אישית אחרת שתרצה. הכדור יזרח באדום אם המניות יורדות, בצהוב אם המצב לא השתנה ובירוק אם הן עולות.
הנזק: 99-148 דולר. הכי זול, באמאזון
 
עט מעופף
מגנט הנמצא בתוך העט ועוד מגנט הפוך לו בבסיס העט גורמים לעט לצוף מעל הבסיס. נראה מגניב. הנזק: בין 8 ל-100 דולר. הכי זול: בומר גאדג'טס

◄ כספת חבויה
מיכל קטן המוסווה כשקע חשמלי בתוך קיר.
הנזק: בין 5 ל-10 דולר בלבד. הכי זול: באמאזון

◄ ה-"קריפטקס"
תא מוצפן כפי שתכנן ועיצב אותו לאונרדו דה וינצ'י. לאוהבי חידות ורומנטיקנים, מתאים לאחסן בו פתקים, תכשיטים, מפתחות וכו'. ניתן להשיג על הרשת עיצובים משובצים בשיש ובאבנים יקרות. הנזק: 45 עד 2,000 דולר. הכי זול: EBAY

T-Qualizer (ראו וידיאו)
חולצת כותנה עם אקולייזור מובנה המחובר למנתח קול. החולצה מגיעה עם חיבור פנימי לבטריות ועם לחצן on/off. ברגע שהאקולייזור מופעל, כל צליל שיושמע בקרבת החולצה ולובשה יתורגם לצבעים באקולייזור. פריט חובה להופעות! (או לישיבות ממש משעממות). מגיע גם בגרסת שעון דיגיטאלי.
הנזק: 30$ עד 40$. הכי זול: eCRATER

חולצה ממוזגת
חולצה מכופתרת המתאימה ליום יום המשרדי, בעלת חיבור לUSB אשר בעת הצורך מפעיל מיזוג פנימי אל תוך החולצה. מתאים לקיץ הנמשך בארץ יותר מדי.
הנזק: 159$. הכי זול: קיליאן נאקמורה

כוס "אפקט החממה"
מאג עם ציור של יבשות העולם עליו. כאשר מוזגים לתוך הכוס משקה חם, נמסים הקרחונים והאוקיינוסים מכסים את היבשות. מגניב וחשוב.
הנזק: 10$-13$. הכי זול: שייקספירס דן - באותו אתר ניתן למצוא כוסות דומות עם מגילת זכויות האזרח הנעלמות אחת אחרי השנייה ועם נשותיו הנעלמות של הנרי השמיני.

מספריים מונחות לייזר
מספריים עם ראש המייצר קרן אור על המשטח הנגזר, במקום לצייר קו או להשתמש בסרגל. חמוד לעצלנים, או למשימות מיוחדות.
הנזק: 13$-20$. הכי זול: אמאזון
 

   
 

 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !





הקרב על המידע


מי לא שמח לספר על המקרים ההרואיים של הצלחות? מי לא נהנה לספר כיצד אנס מערכת הפעלה, כופף דיסק קשיח תקול, רימה מעגלים אלקטרוניים, ושלף בגאווה מידע אבוד של לקוח?. מעבר לבדיות וההגזמות (דג שהיה כ-ז-ה גדול, דיסק אופטי שהיה כ-ז-ה שרוט, וכו') במעבדה לשחזור מידע באמת מתרחשים ניסים. ניסים טכנולוגיים יום-יומיים. האנשים מפעילים שם את הדמיון ויוצרים מעקפים כמעט בלתי אפשריים כדי להגיע למידע משובש או מחוק או בלתי נגיש של לקוחות. כמעט ואין גבול לתעלול. כמעט.
מגמת הקיץ חוזרת על עצמה כמעט כבר עשרים ושתיים שנה. מגמה זו היא של עלייה במספר העבודות המציפות את המעבדה בחודשים החמים. ניתוח נסיבתי של העבודות לאורך השנה חושף כי בקיץ עולה בצורה טראגית אחוז המקרים בהם מקור אובדן המידע שייך לעולם הפיזי (להבדיל מן התחום הלוגי - שגיאות אנוש, וירוסים, תקלות תוכנה, שיכחת סיסמאות וכו'). ומתוך שלל תקלות פיזיות אפשריות, לא יהיה לגמרי שגוי לומר כי תקלות הקיץ חמורות יותר, אובדן המידע בהן נרחב יותר, והשחזור מורכב ויקר יותר. "עדיף היה לי כבר לצאת לחופשה בקריביים ולהשבית את המחשבים עד הסתיו" - התבדח השבוע סמנכ"ל אחד.
בקיץ לא תמיד נעים לנו. לא רק מפני החום והלחות המעיקים, גם כי יותר לקוחות מרגישים מתוסכלים. לצד תשעים פלוס אחוזי המרוצים, אנו מונים לקוחות שאינם עומדים בעלויות השחזור ממקרי נזק קשים, ועוד אחדים שהצליחו להשמיד - שלא במודע - את המצע הפיזי בו טבוע מיטב קבציו.

ארצנו עדיין מתאוששת ממלחמת הקיץ שעבר. אבל בכל קיץ אנו נאבקים בקרב אכזר על המידע.
צבאות העולם מתחמשים כל פעם בנשק חזק יותר, אך בעיקר באמצעי איתור ומודיעין משוכללים יותר, על מנת להקדים את האויב ולא להיתקל בו לאחר שכבר חצה את הגבולות. בדומה להן, אנו משתדלים לספק לידידינו אמצעי ניבוי, איתור, הגנה והישרדות כדי להקדים את אובדני המידע.

בשדה הקרב העתידי יש לתת פתרונות טובים יותר, מהירים יותר, יעילים יותר ויצירתיים הרבה יותר מבעבר. לדבוק בפתרונות המוכרים והקונבנציונאליים זה נחמד, אך לא לגמרי בטוח.
 

   
 

לטוענים שבצ'יף מספרים לכם רק על הציונים המצטיינים (5 כוכבים ומעלה) שאנו מקבלים, להלן הוכחה כי גם בפחות אנו מסתפקים. השבוע העניקו עורכי האתר  Rbytes  רק ארבעה כוכבי איכות לתוכנת BOS, בליווי ברכה:

"Great job, we're really impressed!" -Janet Kellman

עשרה קבין של יופי ירדו על העולם, תשעה קיבלה ירושלים, ואם שאר ערי העולם מתחלקים בקב אחד, הרי שגם אנחנו עם ארבעה כוכביה גאים עד הגג.

 

 

 
 

מועדון LIONS נס ציונה בהקמה
חוגג בר/בת מצווה לילדים מעוטי יכולת.
ילדים מאזורים שונים בארץ ואורחיהם ייהנו בעוד שבועות אחדות ממסיבת בר-בת מצווה נציבותית של ארגון הליונס בישראל.

אם ביכולתכם לתרום להם מתנות -ספרים, בגדים, מצעים, או כל דבר שישמח את ליבם ביום חגם- יהיה זה גם יום מצוותכם.

לשירות אנו

 צרו קשר!
טל 08-9300036

   
 


ניידים ומוצפנים


חברת סיגייט מנסה למכור לנו את ההצדקות למאפיין ההצפנה מלאה שיגיע עם הדיסקים החדשים שלה. החלטנו לבדוק.


מחשבים נישאים הולכים והופכים לחלק מן התקן החדש של המשתמש המשרדי המודרני. מודלים חדשים של חברות מאפשרים יותר חופש, שעות גמישות, קבלת מטלות ומסירת עבודות באמצעות הרשת, כבר פחות משנה אם עובד יוצר כאשר הוא סגור ב-cubicle שלו או נהנה מנוף ירוק של פארק תוך שהוא משתמש ב-hotspot של בית הקפה הקרוב. אכן, ככה זה בסרטים ובפרסומות. עדיין לא לגמרי מציאות ישראלית נפוצה. צורת שימוש אידילית זו יכולה להוות חוליה חלשה מאוד בשרשרת האבטחה, וכאן נועצים שיניים מצודדי ההצפנה המלאה. נכון, ניידים נשכחים ונגנבים בקלות, וככל שהדיסקים שלהם מסוגלים להכיל נפח מידע גדול יותר, כך גם הם מכילים בפוטנציה כמויות עולות של מידע רגיש. בארה"ב אפילו החוק כבר קובע עונשים לחברות המאבדות מידע בלתי מוצפן ומאלץ אותן להודות באופן רשמי לכל לקוחותיהן, ממש הלקאה עצמית פומבית. באירופה (או "EMEA" כפי שמעדיפים לקרוא הקונצרנים הגדולים לגוש ההטרוגני הזה) מתחילים ללכת בעקבותיהם, ומדינות אחרות כבר נוקטות באמצעים דומים.
כמובן שמחשב גנוב (לאו דווקא נישא - תשאלו את לקוחותינו באזורים רגישים, כמו אלה הגובלים בשטחי יש"ע, למשל!) יכול לעלות הון. מידע שנמצא על גביו ומגיע לידיים הלא-נכונות יכול גם לפגוע קשות בשם הטוב של חברה או מוצר. מומחים בתעשייה מעריכים כי פרצת אבטחה בודדת מסוגלת לעלות מעל 10 מיליון יורו בהוצאות ישירות -כגון שכר טרחה משפטי והודעות ללקוחות- עקיפות כגון הפסדי יצרנות, ועלויות אובדן הזדמנויות כגון אובדן לקוחות קיימים ופספוס בגיוס חדשים.
FDE - Full Disk Encryption הוא מאפיין המוכר על ידי מספר ממשלות כתנאי לביטול החובה לדווח ללקוחות על אובדן מדיה שהכיל מידע. בשונה להצפנה המבוססת תוכנה, ה-FDE משתמש בקודים מוטמעים במעגלים אלקטרוניים שבדיסק הקשיח. כך, הוא מאפשר דרך הכרחית של אבטחה.
מבחינת המשתמש, מאפיין זה דורש אוטנטיקציה, הכנסת אמצעי זיהוי כגון סיסמא, זיהוי ביומטרי או התקני מפתח המתחברים ב-USB בטרם מבצעת מערכת ההפעלה את ה-BOOT. ובהמשך העבודה, כל הדיסק נמצא מוצפן בצורה מתמשכת ללא התערבות המשתמש.
ההצפנה המלאה של סיגייט מתבצעת על פי התקנים הצבאיים ( תקן האלגוריטמי AES) ההופך את המידע לבלתי קריא. לטענת היצרן, כיוון שהמנגנון משתמש במעגל מיוחד בתוך הדיסק כדי להצפין את הדיסק תוך כדי עבודה, אין כאן לכאורה האטה שניתנת לאבחנה בביצועים של קריאה וכתיבה.

לא לשכוח מספר דגשים; הסיכוי לשחזור נתונים מדיסק כזה הנו קלוש ביותר ויקר מאד אם בכלל ניתן. הסיכוי לאבדן הסיסמה ובעקבותיו אבדן המידע כולו הנו גדול. כל תקלה במנגנון הדיסק תגרום מידית לאבדן המידע כולו.
 

   
 

מידע בדיוני


החללית פניקס (Phoenix), שאמורה לנחות באזור הקוטב הצפוני של המאדים,  נושאת עמה תקליטור אופטי עשוי מזכוכית המכיל ספרייה דיגיטאלית שלמה -אודיו ווידיאו- של עבודות מדע הבדיוני בנושא המאדים. האוסף, בנפח 1.43 גיגה בייט מידע, כולל 161 רומנים וסיפורים (עבודות שלCarl Sagan, Arthur C. Clarke. ,H.G. Wells, Ray Bradbury, Robinson ועוד חולמים מצטיינים בתחום), 63 יצירות אומנות וארבעה שידורי רדיו.
הספרייה נקראת "Visions of Mars". התוכן שלה נבחר על ידי ועדה שבראשה עמד Carl Sagan, שגם הקליט לפני מותו, ב-1993, אחת מן ההפקות הקוליות שבה.
התקליטור של 3.2 אינץ' מכיל גם יותר מרבע מיליון שמות של חברי החברה הפלנטארית של Pasadena, קליפורניה, וחובבי חקר החלל.
נציג החברה הפלנטארית הצהיר שהם מקווים שתושבי המאדים העתידיים ימצאו את התקליטור, שיהווה אז מזכרת  עתיקה.
עלות ייצור התקליטור נשמרה בסוד, אך סביר כי עקב תהליך תכנונו וביצועו, הפריט הוא ה-DVD היקר ביותר שנוצר אי פעם. הוא עמיד לטמפרטורות הנמוכות הקיצוניות השוררות במאדים. התקליטור תוכנן לשרוד במשך 500 שנה לפחות, נוצר מזכוכית סיליקון ולאחר שהוצמד לחללית באמצעות  velcro (סקוץ'), "נאפה" כדי להפטר מבועות גז פציצות, לעקר אותו, ולהבטיח שלא ייפרד מן החללית בזמן הנסיעה והנחיתה בכוכב הלכת האדום.
ניסיון קודם של שיגור אותה הספרייה הדיגיטאלית לחלל נעשה יחד עם חללית ה-Mars 96 הרוסית, שמסעה הסתיים בתחתית האוקיאנוס השקט. (הנה לכם אתגר לצוללנים מביניכם, להשיג את התקליטור המקורי...)

(ואם כבר מידע ממקור אנושי בחלל, הרי שכבר החלליות Voyager 1 ו-2  נשאו את התקליטים מזהב (ה-""golden records", שגם בהכנתם השתתף סגאן) מעבר לגבולות מערכת השמש שלנו).
 

   
 

השורות של עמית

חמים על הוט


סופו של הסיפור מהשבועות האחרונים העלה את הסעיף להרבה אנשים מאוד רגועים. הוט קיבלה אישור להקים את ערוץ 5 לייב ולהעביר אליו את התכנים הרלוונטיים מ-5 פלוס שגם הוא בתשלום ונולד בחטא. ואין מי שיערער, יתבע או יגן על האזרח.
אז למי שרוצה לראות את ליגת האלופות ומשחקי כדורגל מכל העולם בכלל בכל מקרה הרי לכם טיפ: בכתובת הבאה תמצאו בכל יום בו יש משחקים לינק ישיר למשחק. האתר הנ"ל יחייב אתכם להוריד plug-in ולהתקין אותו. אל תחששו, אני משתמש בו כבר למעלה משנה. אחרי ההתקנה גשו ללינק שוב, התכנית תעלה לאחר מקסימום שתי דקות אגירה. תוכלו לצפות במשחקים בלי שום בעיה ובלי מודי בראון ולהקת הקשקשנים.
http://livefooty.doctor-serv.com
חבל שתעסיקו את עצמכם ב"איך זה עובד" (Peer to peer) כמה זה עולה (חינם) ומי נדפק מזה. אתם כצופים לא עוברים על שום חוק. רק עצה אחת לי לכם: טוב תעשו אם תפגינו את מורת רוחכם ותצביעו נגד ספקים מגזימים ברגליים.
 

פרופסור?


הדבר הזה שקורא לעצמו פרופסור וייס, גורם רק נזק לאידיאולוגיה ולציבור אותו הוא טוען שהוא מייצג. ואם מישהו חושב שצורת ההתבטאות שלו במסכת הקללות המזעזעת על גבי אשכנזי מקורה בכאב, כדאי שיחשוב פעמיים. ראיתי לא מעט אנשים מוכי כאב וכעס בחיי ואף אחד מהם לא התבטא בצורה שכזו. מצד שני אף אחד מהם לא נשא תואר של פרופסור, אז אולי לפרופסורים מותר? שאלתי את חמי, גם הוא פרופסור, קצת יותר מוכר, הרבה יותר מכובד, והוא נתן בי מבט מזרה אימה...
 

נכים


נגמר למדינת ישראל ממי לקחת כסף, הרי מ-19 "ה"משפחות לא בא בחשבון, הרי הן מחזיקות את המדינה בביצים. את ניצולי השואה עשקנו, את הזקנים זרקנו לרחובות, מעמד הביניים נחלב עד כלות, יאללה בואו נדפוק את הנכים... מדינת ישראל מתכננת קיצוץ של 50% בפטור ממס ההכנסה לנכים, על מנת לעודד השתלבותם בשוק העבודה. רגע, רגע, אם הם משלמים מס הכנסה הרי שהם עובדים, לא? בדיוק! אבל אם הם עובדים שנראה שהם יכולים להסתדר לבד אז למה לתת להם פטור מלא ממס? כאן המקום לציין שמדובר בנכים עם הכנסה בגובה של 500 אלף ש"ח בשנה. נכון, הכנסה גבוהה לכל הדעות אבל... למישהו יש מושג מה זה להיות נכה? מה גובה ההוצאות הנדרשות לנכה על מנת להפוך את חייו לנסבלים? ובעצם, מה פירוש להיות נכה? אף אחד לא ממש רוצה, אז באמת רבותי, גם אם מדובר בנכה שמרוויח הרבה כסף הוא עדיין נכה!
תגובה מעניינת שקראתי באחד הטוקבקים "למה שלא נקצץ לנכים בכיסאות הגלגלים זה יעודד אותם ללכת".
במקביל ממזמזת וועדת הכלכלה את הדיון בחוק מס ההכנסה השלילי, ויש להם אלף סיבות וטענות אבל כולנו יודעים שלקחת הרבה יותר קל מלתת ובישראל לא נותנים כלום לפחות עד שלא לקחו את הכול.
 

יונה ויין


מסתבר שבועז יונה, רוקן ממזומנים את חברת חפציבה שבבעלותו (ונסחרת בבורסה) והעביר 70 מיליון לחשבונותיו הפרטיים, רוקן את תכולת ביתו וברח, קוראים לזה גנבה בעברית. אביו, מרדכי יונה, מי שהקים את חברת חפציבה, משחק אותה צדיק ומוכן להקצות 2 מיליון דולר לפעילות המפרק. תסלחו לי, קטן אמונה שכמוני, אני לא מאמין לרגע שהאב לא ידע דבר, הלא הוא הקים את החברה במו ידיו, היא הייתה הבייבי שלו, וקשה להאמין שהעביר הכול לילד מבלי לשמור שלא יעשה שטויות. אחד משותפיו לשעבר של בועז יונה כבר הוכיח כי לאדון מרדכי הייתה נגיעה לא מעטה בפעילות החברות הקשורות בחפציבה.
אני מוכן להתערב שלא חשוב מה יקרה ומה יתגלה -ותאמינו לי שמה שיתגלה יריח הרבה יותר חזק מהביוב המרכזי בשכונה חרדית אחרי הטשולנט של שבת- עדיין איש לא יטרח לסגור חשבון עם מרדכי יונה.
 

סוף שבוע בכפר


ביום שישי יצאתי לסוף שבוע (נדיר) בכפר קטן במחוז "הרו" שב"לנגדוק רוסיליון" עקרונית מדובר בשעתיים וחצי נסיעה ברכב ממרסיי. מעשית, עלינו על הכביש במהיר של דרום צרפת ואיתנו כל צרפת וחצי אירופה - מה שהאט כמעה את הנסיעה (מה זה בינינו עוד שעתיים). הכפר הקטן אליו הגענו הוא מקום אידיאלי לחופש, שכן לא רק שאין אינטרנט זמין, הטלוויזיה מאפשרת 5 ערוצים וקווי הסלולארי לא מגיבים. האזור מדהים ביופיו, ירוק ושופע מים, אלפי כרמים עמוסי ענבים שיבצרו רק בספטמבר. ענבים שייעודם לתעשיית היין נבצרים כמה שיותר מאוחר על מנת שיספגו יותר שמש. כמובן בהמתנה כזו יש סיכון לא קטן אם להסתמך על מזג האוויר של אירופה בשבועות האחרונים.
הבית בו התארחנו מרוצף שטיחים והיות והיה סגור במשך חודשים לא מעטים הספיקו משפחות שלמות של פרעושים להתנחל בהם בהמתנה לאורחים עסיסיים. הטענה הרווחת היא שכולם חיכו לי. ותאמינו לי הם אפילו לא התקרבו לכלב! ישר עלי. כמובן שעד סוף השבוע שמעתי לפחות 10 פעמים "שלא תעז להעביר את הפרעושים לכלב!", אז ריססנו את הבית (ותתפלאו, גם פרעוש גוסס לא בוחל בסטייק). ובדרך אגב גיליתי מה מרגיע עקיצות - חומץ (אבל לא חומץ בלסמי), וזה בתנאי שלא אכפת לכם להריח כמו סלט. הסביבה מדהימה ביופייה ואת התמונות מהעיר "נרבון" והכפר היפהפה "רוקברה" על גדת הנהר תוכלו לראות בבלוג שלי, שאגב מכיל תמונות ממקומות רבים ויפים בדרום צרפת. (www.not2pay.com/pppblog). ארוחות לאור הירח, ומטר של כוכבים נופלים שהתרחש בסוף השבוע וניתן היה לצפייה בעין בלתי מזוינת. אוכל טוב (והרבה) כמו שרק בצרפת, ויין... ואל תגידו לי שאתם לא מקנאים!
 

אוכל סרטים


אני יודע שכולם עייפים לכן אני לא לוחץ עליכם לשלוח לי סרטים, השבוע יש לנו את:
"חולית" (Dune), "הארי המזוהם", ו"האזרח קיין".
את כולם ניתן לראות ב- http://www.videowebgate.com/movies.html
 

תגובה לשורות של עמית

   
 

 

מזל טוב בבואו לעולם, לנתנאל צימרמן, בן לאולגה וישראל.
מזל טוב למוניקה ורפאל אשכנזי לרגל כלולות הבת דניאלה עם בח"ל שלומי פדידה
ומזל טוב לאליעזר ביום הולדתו!

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים בידיעון

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

 

 
 

http://www.bos.co.il

  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2007