גיליון מספר 32 שנה VII - יום חמישי, 9 באוגוסט 2007

 

«-לגיליון קודם 2007 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

"מצוינות היא לא אירוע, אלא הרגל"

אריסטוטלס

 

DownloadRage - Games and Free Software Downloads

 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3

גם האתר DownloadRage
העניק השבוע חמישה כוכבי איכות ל-BOS

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2007.PPS

 
 


בזבוז משאבי רשת


בשנים האחרונות אנו עדים לעליה מתמדת במודעות לסביבה בה אנו חיים, החל ממעבר למאכלים נטולי חומרי הדברה וכלה בחקיקת חוקים נגד מפגעים סביבתיים.

אנו שומעים חדשות לבקרים על היעלמות יערות האמזונס ועל עליית רמת הפחמן הדו חמצני באוויר המשפיע על התחממות כדור הארץ ועל סיכויי הדורות הבאים להמשיך ולשרוד כאן.

גורמים רבים עוסקים בייצור אנרגיה נקייה - מהשמש, מהרוח, מחום כדור הארץ ומגלי הים - כדי לצמצם את ייצור גזי החממה הנוצרים מתהליכי ייצור האנרגיה הרגילים.

גם רשת האינטרנט, רחבה ככל שתהיה, מוגבלת ביכולותיה. כל מסר דואר אלקטרוני או קובץ שעובר ברשת, כל עמוד אינטרנט וכל תמונה בעמוד מהווים תעבורה המעמיסה על הרשת. ככל שגובר השימוש ברשת כן גוברים המאמצים להרחיב את רוחבי הפס ולספק יותר נפח שירות ליותר ויותר צרכנים. והצרכנים מצידם מורידים יותר קבצים בנפחים גדולים יותר ובמהירות גבוהה יותר. לכאורה כולנו נהנים – אז מה הבעיה?

הבעיה מתחילה מדודה אסתר החביבה, שקיבלה מידיד קרוב מצגת תמונות מדהימות של שקיעות אדומות וסגולות מעל יערות בראשית וים כחול עמוק. המצגת לא גדולה במיוחד, רק 5MB והדודה, שמתרגשת עמוקות מיופי התמונות מחליטה לשלוח אותה לכל מכריה – כולל אותם אלו ששלחו לה אותה. וכך אותו קובץ אומלל בגודל 5MB יוצא בדרכו חזרה ל 25 איש נוספים. בדרכו יוצר הקובץ עומס תעבורה של 125MB המאוחסן זמנית בשרתי הדואר השונים ולאחר מכן משוגר ליעדיו השונים סביב העולם עד למקום מנוחתו הסופית בדיסק הקשיח של הנמענים, שם לעתים יישאר לעד. לעתים ישוכפל הלאה לשאר ידידיי הנמענים, וביניהם כמובן דודה אסתר, וכך הלאה, בדיוק כמו וירוס.

קובץ קטן זה נתן את חלקו בסתימת עורקי תקשורת ודיסקים קשיחים סביב העולם בהיקף זעיר ביותר. אבל, כמה כאלו אנו רואים מידי יום? כמה כאלו סובבים שוב ושוב סביב כדור האינטרנט העמוס שלנו ומאטים את סיבובו עד לעצירה מוחלטת?. או אז מוכרחים יצרני הדיסקים לייצר דיסקים בעלי קיבולת גדולה יותר, המיוצרים בארצות העולם השלישי בהן ניתן עדיין לשפוך את החומרים הכימיים הרעילים -המשמשים בתהליך ייצור הדיסק- לנהר הקרוב, הנשפך לים. אותו הים שמגיע גם אלינו ולכל חוף אחר על פני הארץ. גם ספקי האינטרנט מוכרחים להגביר את קיבולות התקשורת, באמצעות ציוד חדיש המייצר חום רב בפעילותו העמוסה, והמיוצר גם הוא באותם המקומות ובאותם התנאים.

כמובן שאנו משתמשי הקצה משלמים את המחיר ומייד, לא בדורות הבאים. ספקי האינטרנט גובים מאיתנו סכומים ניכרים בכדי שיוכלו להמשיך ולשדרג את הציוד ולעמוד בהספקים הנדרשים. הדיסקים הקשיחים שבידינו מתמלאים או מתבלים מעבודת יתר ועלינו לרכוש דיסקים חדשים אחת למספר שנים ההולך וקטן.
 

מספר דרכים פשוטות יכולות להשפיע ולשפר את איכות חיינו כבר היום.


● לא לשלוח מידע לרשימת תפוצה – לשלוח קישור למידע. מאז צאת ידיעון זה, לפני כשבע שנים, הקפדנו על משלוח דואר אלקטרוני המכיל קישור לידיעון בלבד. רק מי שמעוניין לעיין בגיליון השבועי ילחץ על הקישור ויעיין בידיעון. המידע ייאגר במאגר הזמני על גבי המחשב וימחק משם לאחר זמן קצר. אתרים רבים מאפשרים כיום פרסום תמונות משפחתיות ושליחת קישור ליקירנו שיוכלו לעיין בתמונות אלו ללא צורך בהעתקת התמונות למחשב האישי או משלוח התמונות בדואר אלקטרוני.
● לא לשלוח תמונות באיכות גראפית גבוהה מדי – להתאים את האיכות לצורך. גודל התמונה הנראה לנו אינו תמיד גודלה האמיתי, במקרים רבים מצאנו תמונות בגודל פוסטר (1 מטר על חצי מטר) מוקטנות לכדי 10 ס"מ בתוך מסמך Word. הקטנת מראה התמונה אינו מקטין את גודל הקובץ או את נפחו בדיסק הקשיח. כאשר אנו רוצים לשלוח תמונה בגודל מסוים עלינו לעשות שימוש בתוכנת עריכת תמונות כלשהי ולשנות את גודלה הפיזי של התמונה. ברוב המקרים לא ניתן יהיה להבחין בהבדל. ביצוע דחיסה לתמונה או שמירתה בפורמט דחוס כדוגמת PNG יכול גם כן לחסוך נפח רב.
● לא להעמיס על עמודי אינטרנט בתווים נסתרים – לבצע אופטימיזציה. הדואר האלקטרוני המכיל את הקישור לגיליון זה וכן גיליון זה עצמו הנם דפי HTM דחוסים, אם תבחנו את מבנה תוכן הדף שקיבלתם תגלו כי אין בו רווחים בין הוראות התצוגה השונות. בעמודי HTML רבים ניתן למצוא מעל 30% תווים מיותרים שאינם מועילים לתצוגת המידע, רובם תווי רווח. אין כל היגיון בלהעמיס את רשת האינטרנט העולמית ב 30% תעבורה מיותרת שכלל לא ניתן להבחין בה. תגי HTM רבים ניתנים לניסוח במספר דרכים, לדוגמה סימון מילה כמודגשת יכול להיכתב -
<p/>מודגש<"p style="font-weight: bold> או כ:<b></p/>מודגש <p><b>
בשני המקרים התוצאה תהיה זהה 36 תווים לעומת 20 תווים, 16 תווים מיותרים.
שורת רווחים יכולה לתפוס 6 תווים בעבור כל רווח ולהראות כך:
 nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;.
כלי עריכה רבים ואפילו מתוצרת מייקרוסופט מאפשרים תהליך קל ומהיר של אופטימיזציית עמוד.
 

 מגזין צ'יף והודעת הדואר הנשלחת למנוייו מזה 7 שנים
 מכריז על עצמו Internet Friendly במובן חדש, ובשל כך גם ידידותי לסביבה.
 

   
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !















תוהו ובוהו


בחודשים האחרונים התקבלו במעבדה להצלת נתונים כמות גדולה של דיסקים קשיחים ממקורות שונים, כאשר המשותף ביניהם היה שידיים בלתי מיומנות ביקרו בקרביהם, שינו שינויים גורליים, פגעו בשלמות המערכות, והשאירו שובל של מזהמים מיקרוסקופיים אחריהם. זו העת להזכיר את תמונת קנה המידה הידועה:
 

(שערת אדם) (טביעת אצבע)  (גרגיר עשן)               (גרגיר אבק)     (ראש קורא כותב)
 

על מנת להימנע מהשארת גופים זרים בחלל הדיסק, הפתיחה חייבת להיות בסביבה מתאימה ("חדר נקי" כפי שנהוג בתעשיית האלקטרוניקה העדינה), עם ציוד וביגוד מתאימים.
אנו בצ'יף מבינים לליבם של רבים המנסים, בימים קשים אלו, לצמצם עלויות תיקון ושחזור. אי אלו אנשים המצויים בכל עיר גם מעיזים לנסות את כוחותיהם בשחזור נתונים ו/או תיקון תקלות בדיסקים הקשיחים ללא ציוד יקר ושנים על גבי שנים של למידת האומנות ורכישת המיומנות. אנשים חביבים אלו מסתכנים בניסויים הרפתקניים, מבלי שהלקוח התמים יבין את חומרת מעשיהם. הפיתוי גדול. בדרך כלל נדרש תשלום צנוע (מבלי להתחייב לתוצאות), או שום תשלום בכלל. הדאגה לשם הטוב של המסתכנים אינה בראש מעינות, מפני שעבודות השחזור אינן בתחום עסקיהם המוצהר (בדרך כלל מתן שירותי מחשוב כללי, אלקטרוניקה, חשמלאות ועוד). הגישה הינה: "ננסה, ואם נצליח, הלקוח הרוויח. ואם לא נצליח, לא קרה כלום". לצערנו, כפי שניתן לראות, קרה ועוד קרה. על הנזק הנוסף למערכות, הנגרם במהלך ניסוי תיקון כושל, קשה יותר, יקר יותר ולעיתים גם בלתי אפשרי להתגבר.

משל נוסף לתוהו ובוהו:
דיסקים המגיעים לבדיקה במעבדה עם סימני פתיחה -אשר עין בלתי מיומנת לעיתים רחוקות תקלוט- בדרך כלל כתוצאה מכך שארגונים פונים למספר ספקי שירות על מנת לקבל דעות שונות ולהחליט על בסיס המחיר הנמוך ביותר. לצערנו הרב, לא כל המעבדות משתפות פעולה במקרים אלו. חובתנו להזהיר: הישראלי המכוער נותן אותותיו גם בין עמיתינו ממש. קיים מי שבזדון "שותל" או "כורת" מרכיבים מסוימים של המערכת. זאת, על מנת להבטיח ששום מתחרה אחר לא יצליח לבצע את השחזור בלעדיו.
בנימה פסימית זאת, עלינו להודיע כי החל מחודש אוגוסט, עבודה שתתקבל בצ'יף לאחר פתיחה תחויב בתוספת תשלום בגין מלאכת הניחוש והבילוש הארוכה והקשה עמה עלינו להתמודד במקרים אלו.
ועל מנת לשנות את האווירה הקודרת, המשיכו לקרוא ותשפרו את מצב הרוח.
 

   
 

חידושים


שני חידושים טכנולוגיים מגיעים אלינו לאחרונה מהממלכה המאוחדת. הראשון היא בתחום המגנטי (ראו בהמשך), והשני הוא גנראטור פצפון המונע על ידי וויברציות טבעיות, שיבטיח את המשך פעולת קוצבי הלב. זהו פתרון המיועד להחליף את הסוללות במקומות בהם קשה לבצע את פעולת ההחלפה. יוצרי המכשיר באוניברסיטת סאות'המפטון (UK) טוענים כי הטכנולוגיה יעילה פי עשר בהשוואה למכשירים דומים.
הגנראטור קטן מסנטימטר מעוקב, משתמש בוויברציות שבעולם מסביבו כדי לגרום למגנטים -שנמצאים על תמוכות- להתנודד וליצור חשמל.
למרות שהגנראטור רק יוצר מיקרו-וואטים, זה די והותר בשביל להניע חיישנים אלחוטיים בציוד של מפעלי ייצור (וזה יהיה כנראה שימושם בינתיים). היתרון הגדול במערכות חישה אלחוטיות היא שברגע שנפטרים מכבלים ומסוללות, קיים פוטנציאל לשבץ (ולהטמיע) את החיישנים במקומות שפעם לא ניתן היה. השימוש בגנראטור הזעיר אפשר גם את השימוש במספר גדול של חיישנים, מפני שלא היה עוד צורך בגישה לכל אחד על מנת לטעון מחדש או להחליף את הסוללות.
תחילה פותח הגנראטור לעבודה בתוך קומפרסורים של אוויר בלחץ, אך סביר מאוד כי בעתיד הוא יהיה חלק חשוב בשתלים רפואיים  המניעים את עצמם, כגון קוצבי לב.
בקוצב לב, הדופק של הלב האנושי יהיה חזק מספיק בכדי לשמור על הריטוט המתמשך של המגנטים במכשיר. שימוש אפשרי נוסף יכול להיות הנעת חיישנים הממוקמים בגשרים למכוניות או לרכבות, אשר מודדים את המצב הבריאותי של מבנים אלו.
מידע נוסף באתר Vibes
 

   
 

איון מידע

השמדה יסודית
של מידע
ו/ או מצעי מידע





משומש במצב טוב

(מתוך אתר IPLMA)

לפני שקונים ציוד משומש, עלינו לדעת בדיוק למה לצפות. במהרה נמצא כי המוכרים משתמשים במגוון מונחים לתאר את הציוד המשומש המוצע למכירה. איכות הציוד יכולה להיות 'כפי שהוא' (As Is), 'משופץ' (Refurbished) או 'מחודש' (Remanufactured). המקור יכול היות 'מתצוגה' (ex-demo), 'מהשכרה' (off-lease), מ'טרייד-אין' (trade-in), או מ'החזרה' (buy-back). מי שאינו מבין מה משמעותם של המונחים עלול שלא לקבל את מה שעבורו שילם. להלן, מדריך קצר לציוד משומש:

'ציוד משומש' הוא ביטוי-גג שיכול לשמש לתיאור כל דבר שהיה לפני כן בשימוש. איכות הציוד משתנה, מ'כפי שהוא' בצד הנמוך ועד ל'מחודש' באופן מלא בצד הגבוה של סולם האיכות.

לגבי מקור הציוד: פריטים 'מתצוגה', בעליהם הקודמים היה בדרך כלל ספק שהעמיד את הציוד לראווה ולבדיקה; ציוד שמקורו 'מהשכרה', 'טרייד-אין' ו'החזרה' בעליו הקודמים היו בדרך כלל צרכנים כלשהם.

הכינוי 'כפי שהוא' מתייחס לציוד משומש המתאפיין בכך שלא עבר תיקון, כיוונן, עדכון, העלאת-ערך, או בדיקה. בקיצור, עומדת אזהרה לקונה: "אתה האחראי להערכת האיכות של הציוד לפני ביצוע הרכישה".
'משופץ' או 'מתוקן' מתייחס לציוד משומש שלכל הפחות עבר בדיקה ותיקון והגיע למצב פעולה. אבל אין תקן לתעשייה שמכתיב לספקים איך בודקים ציוד כזה. למרות שהציוד עובד, יכול להיות שהוא לא שודרג לגרסת תוכנה עדכנית או לא כלולים בו כל האביזרים וההוראות (תכניות, רשימות חלקים ספרי הנחיות עבודה וכד'). וזה מחייב לא לשכוח לשאול שאלות הנוגעות לכך.
'מחודש באופן מלא' משמעו שהציוד עבר תהליך רציני להבטיח שיעמוד בכל הסטנדרטים כנדרש מציוד חדש. כמובן שרק היצרנים המקוריים של הציוד יודעים איך לחדש בצורה מלאה את המוצר המשומש אשר נושא את שם הפירמה שלהם, היות והם אלה שבנו אותו מלכתחילה.

להזכירכם - כאשר מדובר בדיסקים קשיחים אורבות בציוד המשומש סכנות נוספות הן לקונה והן למוכר.
 

   
 

מגנטים קשים או רכים


ניתן למיין מגנטיים על פי תכונותיהם ה"קשות" וה"רכות". למגנטים "קשים" או "קבועים" יש חומות מקובעות סביב תחומם (באנגלית "pinned domain walls"), מה שגורם לחומר לשמור על תכונותיו המגנטיות לאורך זמן רב.
לעומת זאת, את  חומות המתחם במגנטים ה"רכים" ניתן להזיז, לשנות או להפוך. כלומר, החומר מראה תכונות מגנטיות זמניות.
למה זה חשוב? מפני שהשימוש שאנו עושים במגנט תלוי בתכונותיו. על מנת להדביק פתק למקרר רצוי להשתמש במגנט קשה, כדי שהפתק לא ייפול לאחר זמן מה. אולם במנוע, או בטרנספורמטור, למשל, רצוי להשתמש במגנט "רך" המתאים את עצמו טוב יותר לשינויים המהירים של הזרם ה-alternating, וגם מפזר/מבזבז - dissipate הרבה פחות אנרגיה מאשר מגנט קשה.

קבוצת מחקר מן המרכז לננו-טכנולוגיה בלונדון (LCN) מצאה דרך להפוך את הצריבה המגנטית הניצבת מ"קשה" (קבועה) ל-"רכה" (הניתנת למחיקה) - משהו שיכול להוביל לדרכים חדשות לניהול מכשירים אלקטרומגנטיים. בתמצית, השיטה מתבססת על השפעה של שדה מגנטי נוסף הממוקם בניצב לשדה המקור.
עד כה היה נדיר להגיע לתוצאות אלו במגנטים באופן מתמשך. התהליך הצליח בינתיים במודל תחת טמפרטורה נמוכה בלבד, אך מהווה דרך חדשה להשפיע על מגנטים גם בטמפרטורות גבוהות יותר ולהראות כיצד בעיה כימית ברמת הננומטרים (מיליארדית המטר) מסוגלת להשפיע באופן משמעותי על תכונותיו של מגנט מקרוסקופי (ברמת הסנטימטרים).
המדענים השתמשו בחומר בעל אניסוטרופיה חזקה והפכו את המתחמים המגנטיים התמידים למחיקים על ידי הצמדת שדה מגנטי ניצב כדי לשנות את חוזק חומות המתחם המגנטי.
פרופסור אפלי, מוביל הקבוצה הסביר כי הם עובדים עם חומרים בעלי האניסוטרופיה החזקה, מה שאומר שהמגנטיות נמצאת לאורך כיוון אחד של החומר. בדיסק קשיח, למשל, מדברים על "צריבה ניצבת" כאשר המגנוט הינו ניצב למישור הדיסק.

"מנקודת מבט תיאורטית, מעניין לבחון את תכונותיה של מערכת גדולה שמופרעת על ידי הרכב נדיר של מזהמים, אך שלא כמו במערכות ביולוגיות, במדע החומרים רואים התנהגות הנשלטת על ידי התכונות הממוצעות של המערכת. כאן ניתן לראות את ההשפעה המאסיבית של מספר מזערי של פגמים כימיים ומבניים", אמר אפלי. אמנם המרכז לננו-טכנולוגיה בו הוא עובד שומר כרגע על זכויות הקניין הרוחני בעניין צריבה ניצבת במצעי דיסקים קשיחים, ופרטי התגלית הפכו לסוד מסחרי. למרות זאת, אומר אפלי, מהנדסי חשמל ימצאו שימושים רבים נוספים לשינוי חוזק חומות המתחמים המגנטיים. בין היתר, השיטה תאפשר ליבות של טרנספורמטורים עם השראות שניתנות לכוונון ומגנטים קבועים שאת יכולתם להחזיק חפצים נוכל לכבות.
הקבוצה פרסמה תמונות המתעדות תבניות של חומות מתחמים פרומגנטיים במרווחים של 100 ננומטרים, המראות כיצד ניתן להזיז את החומות.

במוליכים למחצה מוספים חומרים "מזהמים" המשפיעים על התכונות החשמליות שלהם ולשימוש שיעשה בהם, בעוד שמזהמים מבניים וכימיים במגנטים קובעים את קושי חומת המתחם ולכן גם את הקלות בה ניתן לשנות את הקוטביות שלהם. קבוצת המחקר של אפלי מבצעת ניסויים הקשורים להכנסת מזהמים (doping) בחומרים פרומגנטיים בכדי לשנות את תכונותיהם המגנטיות, (בדרך דומה לזו בה מוכנסים מזהמים במוליכים למחצה על מנת לשנות את תכונותיהם החשמליות). עד כה, אפילו כמויות מזעריות של מזהמים מסוימים הוכיחו השפעה גדולה מאוד על תכונות החומרים הפרומגנטיים בעלי אניסוטרופיה גבוהה.
 

   
 

הכנה לבר מצווה

פנויים לעבודה


◄ מהנדסת כימיה מחפשת עבודה בתחומה או דומה באזור חיפה והצפון. צרו קשר עם אנדראה גוזמן בטלפון 054-6605419

◄ סטודנט לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטת חיפה מחפש עבודה מתאימה. צרו קשר עם משה סגל בטלפון 052-6832394
 

   
  

שיר מקסים לעבדי ההיי-טק






















אלתע נייאס


● בסוף השבוע שבין ה-3 ל-5 באוגוסט, שוב התקיים בלאס ווגאס  כנס DefCon, האסיפה השנתית הגדולה ביותר של האקרים ושאר קטגוריות מחתרתיות. (שם הכנס מקורו בפקודה צבאית בארה"ב הניתנת במצב חירום לאומי). באחד מלילות האירוע נהנו הנוכחים מהקרנת הבכורה של סרט המד"ב Infest Wisely (סיפור ה-Nanites המיקרוסקופיים שמגיעים בצורת מסטיק, מרפאים את הכול, אך קשים יותר ל-Uninstall אפילו מנורטון אנטי וירוס). לכנס הגיעה כתבת NBC מישל מדיגאן, שנרשמה בתור האקרית ,תוך הסתרת זהותה כעיתונאית. מדיגאן התגלתה וסולקה בבושת פנים, עת שנחיל צלמים רדף אחריה.

● במוצ"ש חגג פלי הנמר ("אנשים ומחשבים") יום הולדת בנמל תל אביב. במהלך החגיגה הצהיר מנמ"ר ממ"ג דן תל ניר כי השנה יפרוש סופית לגמרי בהחלט, להבדיל מאיומיו משנים קודמות. אז ראו, הוזהרתם.

● התנצלות לכל הנפגעים: עוד לפני עונת הסליחות, אנו מקדימים ומבקשים מחילה מכל נפגעי הבלבול בין BNI ו-IBA. שני הארגונים עושים פעילות מבורכת, וחדל וויכוח אצל מי הלחמניות טעימות יותר..

● ישראל מדינה קטנה, קשה להסתתר מצלמים. נהגו תמיד בתבונה ותשמרו על שפם מסורק, כי אי אפשר לדעת מתי תופיעו בעיתון...(ידיעות אחרונות, שישי 3/8/07, עמוד 26 - על ביקורה של סג"נש גוגל עולמית).

● ואגב עיתונים, עיתון עברי חדש מצטרף לרצח-העם של יערות הגשם. מדובר ב-ישראל היום, בחסות איל הקזינואים האמריקני שלדון אדלסון (שלישי ברשימת Forbes של היהודים העשירים ביותר בעולם), נדבן גדול לעם היהודי. העיתון מחולק בינתיים ללא תשלום, ומצודד כנראה את מטרותיו של ביבי נתניהו. התפוצה המתוכננת תהיה של כ-150,000 עותקים מדי יום, במטרה להכפיל את המספר בבוא העת. בהזדמנות זו העפנו מבט להערכות התפוצה העכשוויות של מתחריו:
ידיעות אחרונות: כ-300,000 ליום.
מעריב:  כ-150,000 עיתונים ליום. (בבעלות משפחתית)
הארץ: כ-75,000 עיתונים ליום. (בבעלות משפחתית)
ישראלי: כ-180,000 עיתונים ליום, מחולק חינם ברכבת ותחנות אוטובוס.
להם יש להוסיף את הג'רוזלם פוסט, בתפוצה יומית של לא יותר מ-10,000 עותקים, והעיתונים ברוסית.
שמועות אומרות כי עוד שני עיתונים יומיים (כנראה חינמיים גם) הולכים להופיע השנה: מטרו ישראל (בבעלות חלקית של בעלי ה-Jerusalem Post), וגרסה מודפסת של חדשות Ynet (בבעלות ידיעות אחרונות).

● מזל טוב לאריק מחברת מגלקום ולמשפחת גורן, לרגל נישואי הבן!

● אתמול יום ג' חגג יום הולדת שלמה כהן הנס ציוני. המערכת מנצלת את המקום לשיגור איחולי מזל טוב מקוונים. זאת, מפני ש-כידוע לבריות- אסור לפנות אליו ישירות לפני ה-15 בחודש.
 

   
 

 

עצה טובה:

"Clichés often represent the first layer of thought. Dig a little deeper. Say it in a way you haven't heard before."

צ'יפ סקנלאן

   
 

יהלומים

עדיין אין לכם כזה? אז אתם לא יודעים פלצנות מה היא. נייד שיאן גינס, היקר ביותר בעולם (1 מיליון אירו) עשוי מזהב, יהלומים ועור תנין. הפחות יקרים במוצר הם המאפיינים הטכניים: בלו-טות', מצלמת 1Mega pixel, רדיו FM, רמקולים, MP3, כרטיס 2GB זיכרון, דואל, SMS, MMS... הכול מבית Goldvish השוויצרית. האם זה מבטיח שיחות נעימות ועל רמה בלבד?





































































השורות של עמית

לקנות דירה


בכל תהליך כינוס נכסים או פשיטת רגל הבנק יהפוך לנושה מספר אחד והקונים ששילמו ממיטב כספם יזרקו לכלבים. חברת "חפציבה" פושטת רגל ומאות רוכשי דירות עומדים להישאר עם המכנסיים למטה, זו רק דוגמה נוספת לטמטום של מערכת המשפט בישראל. הבנק המשיך לתת אשראי לחברה כשהייתה בקשיים (או שלא בדק או שלא רצה לבדוק). הבנק יקבל את כספם של אלו שכל עוונם היה שרכשו מוצר. הגיע הזמן לשים קץ לתהליכים הללו. אסור לאפשר לחברת להתחיל לבנות בטרם נמצא בידה כל המימון לפרויקט. יש לאסור עליה מכירה מוקדמת, עד שאין טופס 4 והבניין מוכן לאכלוס אין דבר כזה למכור. רק בענף הבניה מוכרים מוצרים שאינם קיימים, או שקיימים בתיאוריה. אם הבנק ליווה פיננסית פרויקט של חברה בקשיים, עליו לשלם על הסיכון שלקח! ובשום מצב, אסור שהרוכש יפגע, בית המשפט חייב לוודא שבתהליך כינוס הנכסים יקבלו הקונים את רכושם הרבה לפני שהבנקים ייקחו אותו.
מה שכן, לחברה היה מספיק כסף לשלם למאבטחים שימנעו פלישת הבעלים החוקיים (אלו שרכשו את הדירות). ביזיון.
 

33%


פרטנר מעלה את חבילת הגלישה בסלולארי מהדור השלישי ב-33% וקוראת לזה "מעדכנים מחירים". המעניין הוא שחבילת הגלישה שלהם הגיעה בצורה "מפתיעה" לאותה עלות כמו של כל שאר החברות – קרטל כבר אמרנו?
הבעיה של כל אלו שקנו את הלוקש של הדור השלישי היא שהם תקועים עכשיו למשך שלוש שנים, והיות ותכנית הניידות עדיין לא נכנסה לתוקף הרי שהם גם לא יכולים לקטר. המדינה ממשיכה לקבל כמובן מאליו את הקרטל של חברות הסלולארי בלי לטרוח לקצוץ את כנפיו. הציבור ממשיך להתנהג בטיפשות ולרכוש כל מכשיר שרק מציעים לו... ואחר כך מתפלא שדופקים אותו. רבותי הסלולארי הוא לא מחשב, בטח לא טלוויזיה: הוא רק טלפון, רוצים להרגיש חזקים גדולים ועשירים? תשלמו על זה ותשתקו. הרי זה לא חדש לכם שאתם עושים עסקים עם חבורה שהיושר ממנה והלאה.
 

ניצולי שואה


ביזיון מספר אחד בעולם כולו הוא היחס המחפיר לניצולי השואה בישראל. והם סוף סוף קמים ומוחים אחרי שסבלו במשך שנים את ההתעללות הבלתי פוסקת של המדינה. ואז קם לו אידיוט נבזה, וטוען (ידיעות) שניצולי השואה עושים שימוש ציני בסמלי השואה. לכל אלו שמעיזים לומר דבר כזה אני אומר: “רק ניצולי שואה זכאים לעשות שימוש בסמלי השואה בעת מחאה, הרי זו זהותם שהנחילו להם בכוח האנטישמים יימח שמם. המספרים מוטבעים בבשרם והטלאי הצהוב בנשמתם, עליהם לעשות כל דבר שהוא על מנת לזעזע את המדינה המשפילה אותם בציניות, הגונבת ומעלימה מהם כספים, הנותנת יד לבנקים לגזול מהם את זכויותיהם. אם לא הם אז מי. אם לא כעת, אז מתי?”
 

המנגינה חוזרת


עבר המשחק של ביתר ירושלים מול הקבוצה הדנית והנה קמה לה מועצת הכבלים והלוויין ונתנה הוראה מפורשת, “חובה להציג משחקים של קבוצות ישראליות בחינם". הרי ברור שההחלטה הזו תשונה שוב כשיופעל קצת לחץ מצד בעלי ההון על הגברת נעמה הניג.
 

הפינוי חוזר


שוב התנחלו יהודים טובים בשוק הסיטונאי בחברון ושוב מפנים אותם ושוב יש סרבנים ואיש לא שולח אותם לכלא. אין לעניין שום קשר לאמונה, דת או אידיאולוגיה: או שאתה חייל או שאתה לא חייל. אם אתה חייל אתה עושה מה שאומרים לך. גרוע מכך, קמה קרן שמבטיחה כסף לכל חייל שיסרב לפנות. קרן זו היא בראשות מיליונר אמריקאי. לפי דעתי מדובר בהסתה למרד והצעת שוחד. מתבקש להוציא לאותו מיליונר ולדובריו צו מאסר מיידי ואם היא בארה"ב לבקש את הסגרתו ולשפוט אותו בכל חומרת הדין. וכנ"ל הרב שנתן הוראה לחיילי צה"ל לסרב, למאסר ומשפט על הסתה למרד. אם לחיילים דתיים יש שתי סמכויות הרי שאסור לגייסם לצבא. אתם לא מסכימים עם הממשלה? תשתמטו מראש. ביום שהתגייסתם הכנסתם את כבוד הרב להמתנה עד השחרור בנושאים המתנגשים עם הפיקוד הצבאי ויש לכם סמכות אחת בלבד.
שימו לב, לא מדובר בדעתי -כן פינוי לא פינוי. צבא זה צבא זה צבא!
 

רוצה לשכה


הנשיאנס לשעבר רוצה שמדינת ישראל תממן לו לשכה ושני עוזרים. אין גבול לחוצפה. אבל אם אכן אין מה לעשות אז מן הסתם כדאי לברר שאכן יהיו אלו עוזרים ממין זכר!
 

לך אל הנמלה ואל תסתכן


אתר הוא בעצם אוסף של קבצים המאוחסנים על שרת והגולש קורא אתם באמצעות הדפדפן שלו ותוספיו השונים. בעל האתר משלם על נפח האחסון (דיסק קשיח) ועל התעבורה שהוקצבה לו, דהיינו כמות המידע שהאתר מספק לגולשיו. קבצים סטנדרטים וגראפיים (תמונות) לא מהווים בעיה, שכן מדובר בקבצים קטנים יחסית. וידאו לעומת זאת הוא מסה ומחיר האחסון של קבצי וידאו והתעבורה שאתר כבד דורש היא גדולה. אחד הפתרונות לבצע זאת בחינם הוא להשתמש בשירותיהם של שרותי אחסון וידאו כמו YouTube ועשרות כפיליו. השירות בחינם, נפח האחסון לא מוגבל, עומס התעבורה לא מוגבל, אז למה לא, בעצם?
כשאני מוצא סרט שאני רוצה להציג באתר שלי, אני מוריד אותו (700 מגה בייט!- שעה של הורדה), ממיר אותו (שעת עבודה של תוכנה שכתבתי), מעלה אותו לאתר (3 שעות) ומשלם לספק השירות שלי על האחסון ועל רוחב הפס.
בא ילד ורוצה להקים לו אתר - ובאמת כל ילד יכול- אבל הוא לא רוצה להתאמץ אז הוא מקשר את האתר שלו אל סרטים שמאוחסנים באתר אחר. זה חוסך לו עבודה (אין הורדה, אין המרה, אין העלאה) זה חוסך לו זמן, וזה חוסך לו כסף!
למה בעצם לא עושה זאת כל אחד, ולמה זה מסוכן? כי ברגע שמישהו קישר את האתר שלו ישירות לסרט שנמצא אצלי, מחר אני יכול למחוק את הסרט הזה והוא נשאר עם לינק מת (קישור שאיננו מגיב) או... להחליף אותו בסרט פורנוגראפי. בקיצור, הוא נותן לי שליטה על התוכן שבאתר שלו.
למה רק ישראלים עושים זאת? כי הישראלים חקיינים. לפעמים נדמה שכל האתרים הצצים אחד אחרי השני כמו פטריות אחרי הגשם הם עותקים האחד של השני, כולל הגרפיקה. כולם רוצים לעשות כסף ומהר בלי להוציא ובלי לעבוד. אבל, כמו כל ישראלי סטריאוטיפי הם לא חושבים על ההשלכות, והחל מהיום אני עומד לגרום להם להבין מה הן ההשלכות.
 

סרט השבוע


לשבוע זה יש לרשותכם את הסרט הקלאסי "אורות הכרך" של צארלי צאפלין בכתובת http://www.videowebgate.com/movies.html
 

תגובה לשורות של עמית

   
 

להעיר את ירושלים


ירושלים, העיר הכי מדוברת במזרח התיכון, תארח ב-9 בספטמבר הקרוב פסטיבל מוסיקה בינלאומי. אנשי ההפקה, רובם תושבי העיר, מזמינים את הציבור, השכנים ואת העולם לחוות את ירושלים המגוונת והצעירה כעיר בירה תרבותית. האירוע מנסה להחזיר לבירתנו את מקומה כסמל לפלורליזם, תקווה ושלום. הפרויקט “Jerusalem Rocks!" נוצר מתוך אהבה גדולה לעיר הנצח ומהכרה בכוח של המוסיקה לשנות. כרמי וורטמן, מייסד ומפיק הפסטיבל, מאמין ש"מוסיקה היא דרך מצוינת לשבור מחסומים בין בני אדם"
בנוסף ללהקת Arrested Development, יופיעו גם ה-בלק-אייד-פיז וה-קומיטמנטס.

ביקורם הראשון בישראל של ה-Black eyed peas לפני כשנה היה הצלחה מסחררת והכרטיסים להופעה אזלו זמן רב מראש. מיד בתום הביקור סיפרו חברי הלהקה עד כמה נהנו להופיע אצלנו והבטיחו לחזור. כעת, הם חוזרים להופעה ענקית. פרגי תגיש את הלהיטים הגדולים שלה מאלבום הסולו של  ה- The Dutchess שכבש את הרדיו ומכר מיליונים בעולם. ארבעת הסינגלים מתוכו כבשו את צמרות המצעדים ומיצבו אותה כאחת הכוכבות הגדולות בעולם היום. בנוסף, בונוס בדמות השמעת בכורה לייב בארץ לשיריו של Will.I.Am שאלבומו יוצא ב- 25/9.

גם הלהקה האירית The Commitments תגיע לארץ לקראת האירוע. הלהקה יצרה את פסקול הסרט הקומיטמנטס שנצפה ע"י ביליון איש מסביב לעולם. הגרסאות שלה ל: "Chain of Fools", "Mustang Sally", "Try a Little Tenderness" ואחרים עדיין מושמעות ללא הפסק.

לקיום הפסטיבל בירושלים שותפים ירושלים דיגיטאלית, חברת ההפקות 2bVibes והקרן לירושלים (לקוח BOS, אמרנו?) מתוך מטרה להציב את ירושלים בשורה אחת עם ערי בירה בכל רחבי העולם המארחות אירועים תרבותיים, כדי לשמור על ירושלים כעיר מתקדמת, סובלנית, פלורליסטית ומודרנית.
הפרטים המלאים באתר : http://www.jerusalemrocks.co.il/

תודה לנוהר קרנץ יחסי ציבור

  
 

הצהרת אחריותת
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים בידיעון

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או

 

 
 

http://www.bos.co.ill

  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2007