גיליון מספר 19 שנה VII - יום חמישי, 10 במאי 2007

 

«-לגיליון קודם 2007 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

"It is no shame at all to work for money"

פתגם אשנטי מגאנה

 

 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.2
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2007.PPS

 
 

הקלטה















































לידיעתך, שיחה זו מוקלטת


לא חסרות סיבות להקליט שיחה טלפונית. אחת מהן היא לשמר את דברי הלקוח הפונה לקבלת תמיכה טכנית, למען ביקורת של מערך התמיכה ושיפור רמת השירות. גם הצד השני, כלומר הלקוח, מעוניין לעיתים להקליט אבטחות שירות או תנאים הנמסרים לו במטרה למכור, בכדי לוודא מאוחר יותר שהספק עומד בדבריו ולא מתחמק מאחריות.
סיבה נפוצה נוספת, היא לשמר את הדברים הנאמרים במהלך השיחה בתור ראיון או הרצאה מוקלטת. לאחרונה, ריבוי ה- podcasts (קובצי קול-MP3 או AAC - או תמונה, מין תוכניות רדיו או טלוויזיה המופצות חופשי באינטרנט למנויים) מעלה שאלות על שמירת השיחות באופן קבוע לתיקיית המסרים הנכנסים של מערכת הדואר האלקטרוני.
קיימות מספר אפשרויות שמירת שיחות.
1. שני סוגים של מכשירים נמכרים היום כדי לחבר את הטלפון למכשיר הקלטה כלשהו. מכשירים אלו מהווים הפתרון הקל ביותר להטמעה, אך מספקים את איכות השמע הגרועה ביותר במידה ולא משתמשים בהם בדיוק בצורה הנכונה. המחיר הממוצע שלהם ברכישה מקוונת הוא של 16 או 26 דולר - בהתאם לדגם. באמצעותם עובר האודיו מקו הטלפון למחשב האישי כאות חלש מאוד, הדורש הגברה על מנת להישמע היטב. בסביבה הביתית האותות אינם נקיים - בד"כ עקב בידוד לקוי של הכבלים או קרבתם לקוי מתח. הבעיה היא שאם מגבירים את עוצמת השיחה על ידי הגברת הקליטה בקו המיקרופון של המחשב, גם רעש הרקע מתעצם! אז נניח שנצליח למצוא את החיבור לטלפון הטוב ביותר בכל הבניין - הוא לא תמיד יהיה ממוקם באזור בו נוח להכין את ה-PC להקלטה...
אופציה אחרת היא לנקות את הרעש באמצעות תוכנת עריכה לאחר שההקלטה הושלמה.  לשם כך חשוב "להקליט את הרעש" לבדו, מספר דקות (או חצי דקה לפחות) לפני תחילת הקלטת השיחה. כך יהיה בידינו פרופיל של הרעש שנבקש מן התוכנה לנקות מאוחר יותר. פרט חשוב שחייב לעמוד כנגד עינינו הוא שמניפולציה של קובץ ההקלטה - גם אם למטרת זיקוקו בלבד- פירושו התערבות, ובמובן הפורנזי, "זיהום" מלאכותי של ראייה. בהגשת ראיות לבחינה משפטית חשוב למסור את קובץ המקור -גם אם בו האודיו פחות ברור- יחד עם קובץ השמע ה"מעובד".

2. פתרון חומרה יקר יותר (משמעותית) בשם digital hybrid מציע שליטה טובה יותר על עוצמת הקול בשני צידי הקו. מכשיר זה מתחבר מצד אחד לחיבור הטלפון שבקיר או לטלפון הנייד - בהתאם לצורך. מצד שני , הוא מגיע מוכן לחיבור למחשב האישי או לדיסק קשיח נישא זעיר, או לכל מכשיר הקלטה עצמאי אחר, באמצעות חיבור בגודל שמינית האינץ'.
הבן כלאיים הדיגיטאלי אולי לא בדיוק מתאים למשתמש הביתי הטיפוסי, מחירו רק מתחיל בכ-500 דולר, ומטפס מעלה בהתאם לאיכות ולמאפיינים הנוספים. הדבר המיוחד במכשיר זה היא היכולת לווסת בנפרד את עוצמת קול המתקשר וקולו של מקבל השיחה. אם המתקשר נשמע שקט מדי בהקלטה, ניתן להגביר את העוצמה שלו ללא צורך בהגברת הקול השני. אבל עקרונית, הוא סובל מאותה מחלה כמו זו של המכשירים הזולים יותר: הגברת עוצמת הקול מגביר גם את עוצמת הרעש. גם כאן לפעמים יש צורך בשימוש ביישום לעריכת האודיו עם יכולות צמצום הרעש.

3. מי שעדיין שומר אצלו מודם קולי יכול לנסות להחיות את הגרוטאה ולהקליט אודיו באמצעותו. בתוספת כרטיס אודיו של Creative Labs (סאונד בלאסטר) עם אפשרות הפעלת המאפיין "What you hear", ניתן להקליט באותה קלות כמו הקלטה של כל דבר העובר דרך כרטיס הקול ולהשתמש בתוכנת עריכת אודיו.
בכדי שהמערכת תהיה יותר אוטומטית, מומלץ יישום ה- Call Soft Pro (יש גרסה חינמית!), המסוגל לנטר ולהקליט שיחות מתוך מודם. באופן כללי, איכות ההקלטות באמצעות מודם טובה יותר מאשר עם המכשירים המתחברים לטלפון (1). החיסרון: זה גם יוצא יותר יקר.

4. הקלטת שיחת VoIP המתנהלת דרך מערכת כמו למשל Skype, הינה הדרך המתסכלת ביותר לבצע הקלטה. רבים מכרטיסי הקול המגיעים במחשבים האישיים רק תומכים בהקלטה בקו המיקרופון או ה-WAV אודיו, אך לא בשניהם. אם הכרטיס לא תומך בשניהם, נדרש כרטיס נוסף. או שעלינו למצוא את הדרך לתעתע את המחשב כדי שייתן לנו להקליט את השיחה.
נניח שהכרטיס אכן תומך בשני צידי השיחה, אז אפשר יהיה להגדיר את בקרת ההקלטה ל-Stereo Mix או ל-Mono Mix. הכרטיסים בדרך כלל מגיעים מקונפגים לקו הנכנס או למיקרופון - מה שמאפשר להקליט רק את הצד שלך בשיחה. בשיחת Skype יש סיכוי להשיג איכות שמע טובה יותר עם פחות רעש של הקו, אבל קיים גם סיכוי מוגבר להשהיה, שתוצאתה הוא הד בהקלטה. ביטול ההד בעריכה היא משימה קשה מאוד - ולעתים אף בלתי אפשרית.

בכל מקרה, בטרם מחליטים להקליט שיחה כלשהי (ובמיוחד שיחות המגיעות דרך קו הטלפון הרגיל) כדאי להתעדכן לגבי החוקים העוסקים בהקלטה ובהאזנה לשיחות.

חוק האזנות הסתר תשל"ט -1979 http://www.avera.co.il/other-01.asp
 

   
 

מארזי דיסקים ואומנות


Yann Arthus-Bertrand הוא אומן הידוע היטב בעיקר מתערוכת צילומיו "כדור הארץ מלמעלה". הפרויקט האחרון שלו מתמקד בתושבי כדור הארץ: שישה מיליארדים של אנשים החיים בו היום. האומן שם לו למטרה לאסוף עד לסוף שנת 2007, 6,000 ראיונות מצולמים עם תושבי 60 מדינות. תחת ניצוחו נוסע צוות הכולל שישה במאים לרוחבו של העולם, מצלם תמונות ועדויות ב-HDV. התמונות נשמרות, נערכות ומועברות במשרד על גבי ארבע דיסקים של 500GB כל אחד.
יצרן מארזי הדיסקים LaCie החליט לקדם את המכירות שלו עם הצעת הצצה לעבודת הוידיאו הדוקומנטארית של Arthus-Bertrand המכונה "6 מיליארד אחרים" www.6billionothers.org (מומלץ להעמיק באתר). החל משבוע זה מי שירכוש באירופה דיסק קשיח במארז LaCie מסדרת Extreme Desktop -אותה סידרה בה משתמשים האומן וצוותו לעבודה- יוכל לקבל עמו דיסק אופטי פרסומי, שיוכנס באקראי לאריזות.
התקליטורים הפרסומיים גם יגיעו עם דגמי ה-Little Big Disk וה-d2 Quadra במארז קומבו רב ממשקי (quadruple Interface). אותם תקליטורים הופקו באמצעות טכנולוגית התיוג LightScribe Direct Disc Labeling laser-etching. (את מוצר התיוג ניתן לרכוש בנפרד  עם כל צורב של לה-סי).
אנשי Arthus-Bertrand משתמשים במחשבי מקינטוש, ולכן חשוב להם ריבוי הממשקים, כדי שיוכלו לערוך במהירות באמצעות ה-FireWire 800 או להעביר את התמונה למספר מחשבים אחרים דרך ה-FireWire 400/USB. עד כה מכיל הפרויקט "6 מיליארד אחרים" 2 טרה בייט מידע. LaCie מתפארים באספקת מוצרים שונים לשירות הצלמים המקצועיים, בין היתר סדרת דיסקים קשיחים מוקשחים בנפח 160GB עם בולם זעזועים לעבודות שטח, הסדרות d2 Extreme ו-Quadra ליישומי אחסון שונים, ומערכי RAID מורכבים מיחידות SATA II בנפח 2.5TB ומהירות העברת מידע של 3Gbits לשנייה, לעבודה באולפנים.
סדרת ה-Quadra מתאפיינת במארזי אלומיניום המסיעים בפיזור החום. כל הדיסקים מגיעים במארז עם חיבורי ממשק מרובים כדי לאפשר רַב-גּוֹנִיות בעבודה. ממשקי ה- FireWire 800 וה-eSATA מועדפים על ידי העורכים הודות למהירות העבודה, בעוד ה-FireWire 400 וה-USB 2.0 מאפשרים גישה אוניברסאלית לווינדווס או למקינטוש ללא צורך בהתקנת דרייברים.
 

   
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !


















השמטה קטנה


מה יכול להיות גרוע מתקלה?- "טיפשות", לדעתו של אחד הטוקבקיסטים של הכתבה הבאה, אותה קיבלנו מיונתן (מ"שעה קלה על אבטחה"-זוכרים?).
אם בא לכם לקרוא אותה באנגלית, הקישו כאן: http://worsethanfailure.com
מאידך, אם יותר נוח לכם להמשיך במגזין שלנו - דווקא מפני שהרוב מגיע בעברית (יש מקום לוויכוח על הרמה, הסגנון והתקינות... אבל זו עברית בסופו של דבר), להלן תקציר.

הכותב מרגיש מאוד סקפטי לגבי עצם קיומה של תופעת ה-random file corruption, שיבוש אקראי של קובץ. לדעתו הדבר הוא תוצאה של חוסר ניסיון או הדרכה לקויה - שהן הסכנות האמיתיות. הסיפור האנונימי המובא על ידו מתחיל באיש IT שנקרא לו כאן "X".
לקוח מודאג מבעיות קשות במסד הנתונים של הייצור פנה ל-X, שלאחר מעט בירורים גילה כי מסד הנתונים נמצא במצב כזה של שיבוש עד שהדרך היחידה (שהוא חשב עליה) כדי להצילו הייתה לשחזר אותו מן הגיבוי האחרון.
X דיווח על ממצאיו למנהל הגיבויים, שרצה לבצע מעט מחקר מקדים גם כן. X התחיל להרגיש עצבני, מפני שה-downtime התחיל כבר להשפיע על החברה: מספר עובדים הסתובבו ללא אפשרות לעבוד, ו-X לא היה אפילו בטוח לגבי חומרת השיבוש. לאחר מספר דקות התקשר חזרה מנהל הגיבויים ודיווח בקדרות שגם הגיבויים האחרונים של מסד הנתונים נמצאו משובשים, ללא אפשרות שחזור.
מנהל הגיבויים המיואש אפשר ל-X גישה לשרת הגיבויים, וזה התחיל להבין למה בעצם לא ניתן לשחזר את מסד הנתונים: הגיבויים היו מאוחסנים בשני "גושים" של 2GB שהועתקו לטייפים. אבל זמן מה לפני כן התקלקלו ה- streamer tapes (טייפים לכוננים בנפח גדול המסוגלים לאחסן גיבויים מיותר ממחשב אחד). מישהו בחלונות הגבוהים החליט כנראה לחסוך בהוצאות רכישת טייפים חדשים, מפני שלא מזמן נרכש שרת חדש עם דיסק קשיח ובו שפע מקום פנוי. נקבע שיהיה חסכוני יותר להעסיק צוער שמדי יום יעלה את הקבצים ל-FTP.
שיטת גיבוי זו הספיקה לרוץ למשך כחודש, שהיה גם בערך גיל הגיבוי השמיש האחרון. X גם הופתע לראות שהגיבויים היו קטנים מן הצפוי בכמה מגה בייטים פחות מ-2GB. הדבר סקרן אותו, עד עלה על רעיון ושאל את מנהל הגיבויים: "האם מישהו אמר לצוער להקליד BIN בטרם יעלה את הקבצים?". "לא, מה זה עושה?"
למי שאינו קרוב לתחום- ניתן לשלוח קבצים בצורה בינארית או בצורת ASCII. הקלדת האותיות BIN מודיעה ל-ftp client שאת הקובץ או הקבצים הבאים יש לשלוח בצורה בינארית, כך שאין צורך בסנכרון בין ה-character sets שבשרת ובקליינט, וגם newline characters לא יוחלפו במערכת המטרה.
מה שכאן קרה זה שכיוון שהקבצים הועלו ב-ASCII, המידע שנשמר בקובץ הכיל תווים ואותיות בלבד ולא את כל תוכן הקובץ ולכן לא היה ניתן לעשות שימוש בקבצים מהגיבוי.
לבסוף, שוחזר הגיבוי בן החודש ולאחר מספר שבועות הדברים חזרו למצב תקין. לאחר אירוע זה, ההנהלה אישרה את רכישתם של מספיק טייפים לשנים הבאות של גיבויים"
אז, מה יכול להיות גרוע מתקלה?- אולי "השמטה קטנה"...

במקרה כזה אנחנו פשוט המלצנו להשתמש בתוכנת WebDrive ולגבות עם BOS.
 

   
 

סיומת


סיומת של קובץ הינה חלק השם הכתוב אחרי הנקודה. רובנו כבר למדנו להיזהר מקבצים כמו למשל נושאי סיומת exe. המצורפים למסרי דואל מסתוריים. אבל לעיתים נשלחים אלינו קבצים תמימים עם סיומות שאין אנו מזהים או יודעים לשייך לתוכנה זו או אחרת. לשם בירור טבעו של הקובץ, ניתן לחפש את הסיומת על פי האות הראשונה שלה בקישורים הבאים:

A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Number | Symbol

 

   
 

 

מה זה?

זה לא זבוב, ולא ציפור,
זה מטוס? (המטוס רק הטיס אותו)
זה סופרמן? - לא... זה דיסק קשיח!
Iהשנה, שנת 1956. נפח האחסון, 5MB.
בספטמבר 1956 השיקה IBM את ה-305 RAMAC, המחשב הראשון עם דיסק קשיח (HDD).
הדיסק שקל מעל טון... מה שבוודאי גורם לכולנו לברך על הדיסקון USB שבכיס, ועל 8 ה-GB שלו.

תודה למוטי קרן וליוסי וייסבורד.

   
 

קומבינה?


ביום ד' אחרון התקיים בתיאטרון היהלום ברמת גן טכס איש השנה של נציבות LIONS ישראל. בין מקבלי האות למופת של ארגון המתנדבים היו מכובדים שונים, ולקבלת האות למופת בתחום התקשורת נבחר רפי גינת - על פעילותו למען צרכנות. על הבמה הוצג גינת כ-"מר כלבוטק, האיש שהביא לנו את המילה קומבינה".

קומבינה - אומר "מילון הסלנג המקיף" של רוביק רוזנטל- היא תחבולה, תככים, מהלך מניפולטיבי, ומקור המילה בלדינו.

לפני מספר ימים הגיע למעבדה RAID תקול מארה"ב, לשחזור נתונים. כאשר הסתיימה העבודה הגיע נציג חברת השילוח לאסוף דיסק קשיח הנושא את המידע המשוחזר, בדרכו חזרה ללקוח. השליח החביב, יחסית חדש במסלול האיסופים, ביקש בביישנות רשות לשאול שאלה:
"אני רואה שכל הזמן אתם מקבלים חבילות מחו"ל, וקצת אחר כך אתם מחזירים אותן. מותר לדעת מה הקטע? אם אני קונה בחו"ל ואחר כך מחזיר, איפה אני יכול להרוויח?"
הוא קיבל הסבר, והסמיק קלות. אנחנו, לעומת זאת, אבדנו קצת מהערכתו. אם היינו באמת פיקחיים, בוודאי הינו כבר מוצאים קומבינה לעשות כסף בלי לעבוד קשה...
 

   
 


היו ריימונד גריפיטס










תסמונת Robin Hood


חוסר שביעות רצון שורר בקרב החובבים בקהילת המידע האוסטרלית. פורץ שנולד בבריטניה אך התגורר באוסטרליה מגיל 7, השתייך בעבר לקבוצת פיראטי התוכנה "DrinkOrDie", הוסגר לרשויות של ארה"ב לאחר שבילה שלוש שנים בכלא האוסטרלי. הפורץ בן ה-44, Hew Raymond Griffiths, כבר עמד להכיר באשמה של עבירה על חוק זכויות היוצרים האוסטרלית, כאשר ממשלת אוסטרליה הסכימה להסגירו.
בכוחו של שר המשפטים האוסטרלי הקודם, הסנאטור אליסון, היה להתנגד להסגרת האסיר, אך זה החליט במקום להסכים לדרישתם של חברות התוכנה האמריקניות, אשר מאשימות את גריפיטס בגרימת נזקים בגובה 50 מיליון דולר.
פסק הדין צפוי להישמע ביוני הקרוב, עם סיכוי שבית המשפט האמריקני ידון את גריפיטס לתקופת כליאה של 10 שנים וכ-חצי מיליון דולר קנס.
בעיתונות האוסטרלית מצטיירת הקבלה מסוכנת בין מקרה זה למקרה של David Hicks, תושב אוסטרלי שאמו הינה אזרחית בריטית (עובדה המקנה לו גם אזרחות בריטית). להבדיל מגריפיטס, היקס נתפס באפגניסטאן, הוחזק ונשפט על ידי ממשלת ארה"ב בכלא של Guantanamo Bay באשמת סיוע לטרור. היקס הודה באשמה במרץ השנה, לאחר שהממשלה האוסטרלית לא התערבה במשפטו בטענה שתחת מערכת החוקים האוסטרלית לא ניתן לשפוט אותו בארצו. גם ממשלת בריטניה בחרה לא להתערב במקרה זה ואף מיהרה להעביר חוק המבטל את אזרחותו הבריטית של היקס.
ממשלת בריטניה התנגדה מלאפשר לבית משפט צבאי אמריקני לשפוט תשעה עצורים בריטים נוספים ב-Guantanamo Bay, אך אוסטרליה התנערה מכל שמץ של עניין והשאירה את היקס לרשותם של האמריקנים.
בחוגים של שוחרי מחשוב רבים יש לפורצים הילת גיבורים ה"גונבים מן העשירים כדי לתת לעניים", ה-רובין הוד המודרניים... דווקא למקרה של גריפיטס קיים מענה בחוקים האוסטרלים- כותבים במדיה המקומית- אבל יתכן ואינטרסים כלכליים קושרים חזק יותר את הממשלה האוסטרלית להון האמריקני מאשר לקשרי הנאמנות לאנשים.
 

   
 

מספרת הבדיחה שבמעמד הר סיני ירד משה והקריא את הדברות לעם. בשמעם הדיבר השביעי החלו בני ישראל לקרוא לעברו:
"בטל את השביעי!, בטל את השביעי!"
נענה משה וחצה בקו את מספר שבע...
הוא כמובן לא ביטל את הדיבר הקדוש, אבל השבע נשאר עם הקו הקטן החוצה אותו באמצע, עד עצם היום הזה.











מספרים


משרידים לשוניים של עמים עתיקים, הגיעו חוקרים למסקנה כי שיטות המנייה הראשונות נקטו את גישת ה"אחת, שתים,..הרבה". ממצאים לשיטה מפותחת יותר נתגלו באפריקה ותוארכו לסביבות שנת 35,000 לפני הספירה. שיטה זו מעידה על שימוש עקבי במספר חמש (כמספר אצבעות הגפה) כבסיס. אנו משתמשים כיום כבסיס עשרוני במספר 10, אך בעבר בסיסים אחרים שמשו תרבויות שונות. בחלקים גדולים של אירופה המערבית ובשבטים שונים בדרום אמריקה השתמשו בבסיס 20 (שיטה שכנראה התבססה על שימוש באצבעות הידיים והרגליים). במסופוטמיה השתמשו השומרים בבסיס 60 ויש שטוענים כי ניתן לראות שרידים לכך במניין חלקי היממה (שעות) וחלקי המעגל (מעלות)

השימוש בבסיסים גדולים כל כך הצריך סמל ייחודי להרבה מספרים. לדוגמא, המספר 18 לא יהיה 10 ועוד 8 כמו בספירה עם בסיס 10, אלא יהיה לו סמל משלו. כנראה עקב קושי זה, החלו יותר ויותר תרבויות להשתמש במנייה על בסיס 10.

הספרות הרומאיות -גם הן מתבססות על ספירה בבסיס 10- הורכבו מאותיות אשר סמנו 'מספרי מפתח' ואיתן הרכיבו את יתר המספרים. לדוגמא, בספרות רומאיות ניתן ייצוג למספר 1 ולמספר 5 אך לא למספרים ביניהם. בכדי לייצג את המספר 4 נכתוב 5 פחות 1. שיטה זו מאבדת מיעילותה כאשר מגיעים למספרים גדולים יותר. לדוגמא, המספר 1997 ייכתב כ MCMXCVII - כלומר, אלף ועוד אלף פחות מאה ועוד מאה פחות עשר ועוד חמש ועוד אחד ועוד אחד. ברור? הספרות הרומאיות נותרו בשימוש עד המאה ה14, כשהן הוחלפו ע"י הספרות הערביות, בהן אנו משתמשים עד ימינו אנו.

ספרות ערביות, הנקראות גם ספרות הודיות-ערביות, מהוות את הייצוג הסמלי הנפוץ ביותר בעולם למספרים. הן מבוססות על ספירה בבסיס 10 אך, שלא כמו הספירה הרומאית, הן מבוססות על שיטת מיקום ערכי. כלומר, ספרות עוקבות משמעותן מספרים עוקבים. הספרות נוצרו או הומצאו בהודו בין השנים 400 לפני הספירה ל 400 אחרי הספירה. הן נדדו למערב אסיה והגיעו לאירופה במאה ה-10 לספירה. כיוון שהפצת

הספרות נעשתה ע"י מתמטיקאים ואסטרונומים ערביים, נטבע להן השם 'ערביות'. בערבית, נקראות הספרות 'הודיות'.
צורת הספרות הערביות הינה חידה בפני עצמה. יש חוקרים הטוענים כי ספרות 1 עד 3 הן סימולים של קו ישר המייצג אצבע, כשבספרות 2 ו 3 ניתן עיקול לשם הבדל. יש הטוענים כי ספרות 4,6,7,8,9 מייצגות צורות שנוצרו ע"י שימוש באצבעות. טיעון נוסף גורס כי סימול המספרים נבחר בשל זוויותיהם. כלומר, בספרה 1 נוכל למצוא זווית אחת, בספרה 2 שתי זוויות וכן הלאה וכמובן, באפס אין כל זווית. ראו תמונה:
 


י.ג.

   
 

 "A patriot must
always be ready
 to defend his country against his government."

Edward Abbey












































יש את זה שאינו שומע,

ואת זה שלא רוצה לשמוע.
"Bullshit protection"

































השורות של עמית

מבט מהתחתית


שוד ושבר (עוד) דו"ח חמור, הפעם בנוגע לתפקוד הממשלה בזמן המלחמה (כאילו שהיא מתפקדת בזמן שלום). מר אהוד אולמרט יתפטר או לא? תגידו, אתם רציניים? רובנו חיים במדינה הזו עשרות שנים, ראינו משברים באים והולכים ואף אחד לא התפטר, למה מה קרה? יפן? חראקירי? ממתי פוליטיקאי ישראלי מתפטר? אז מה אם הוא גרוע, אז מה אם הוא לא מתפקד (עם זה אני לא כל כך מסכים, שימו לו שק כסף ליד היעד והוא יגיע למטרה במהירות וביעילות המקסימאלית – אבל אחר כך יהיה קשה לשכנע אותו שהכסף לא שלו.
אחד מתוצרי הלוואי של חוק מרפי אומר: “מיד כשתאמר גרוע יותר לא יכול להיות, יהיה הרבה יותר גרוע". רצינו ללכת "קדימה”, הלכנו אחורה, רצינו שרון, הוא הלך לישון והשאיר אותנו עם ראש ממשלה חדל אישים. בואו ננסה לשכוח לרגע מכל השחיטות ופשיעת הצווארון הלבן. הגענו לתחתית המדרגה, למרות שתיאורטית מכאן אפשר רק לעלות, מעשית ... לך תדע כמה עמוק הבור.
 

כדורגל

קרן אור באפלה

הדי הגביע העולמי ממשיכים להדהד והפעם כצפוי במסדרונות בתי המשפט. ואת הבומבה הראשונה חטפה צ'ארלטון שתביעתה כנגד בית קפה "קפה, קפה" נדחתה על הסף משתי טענות. הראשונה, שאין מדובר בזכויות יוצרים (כמו שאמרתי לא פעם) והשניה, שהחברה שמכרה את זכויות השידור לא הצטרפה לתביעה.
עזבו פרטים, עוד שופט קיבל זוג ביצים, עוד שופט חשב על הציבור (גם אם לא במישרין) עוד שופט העז לדפוק גורם חמדן כמו צ'ארלטון. עוד שופט הוכיח שאפשר וגם רצוי להתנגד לחמדנות.
 

אבל...

אתם בטח זוכרים את המלחמה על שידורי המונדיאל בקיץ שעבר. אז לידיעת חובבי הכדורגל, עצם העובדה שלא עמדתם בלחץ ונכנעתם ושילמתם במיטב כספכם לעוד חברה חמדנית גרם לכך שמהיום תאלצו לשלם גם על שידורי הכדורגל הישראלי. כנראה שצ'ארלטון עשתה מספיק כסף מהישראלי הטיפש כדי לשלם להתאחדות 26 מיליון על זכויות השידור של ליגה שלא שווה כלום פרט לאוהדים. אז אם יש לכם שכל בקודקוד ואתם מתעקשים לראות כדורגל ישראלי. קחו את הכסף לקופה במגרש, תקנו כרטיס כמו גדולים. ולא רק שתדפקו את צ'ארלטון אלא תתמכו בקבוצתכם.
 

ויסטה מול XP


מישהו ערך לאחרונה השוואת ביצועים בין הוויסטה החדשה של מיקרוסופט לאקס פי וגילה את המובן מאיליו. האקס פי טובה יותר מהוויסטה בכל קריטריון. לא שיש כאן משהו חדש, שכן מיקרוסופט נעה אחורה זה לא מעט שנים וכל גרסה חדשה של מערכת הפעלה שלה כבדה, מגושמת ופחות יעילה מקודמתה. האמת היא שהגיע הזמן לשים סוף למשחק העדכונים הזה ולומר למיקרוסופט: "עד כאן, לא רוצים גרסאות חדשות, רוצים שתתקנו ותשפרו את הקיים!".
תמיד יש את האידיוט התורן שימצא דרך להצדיק את החברה' של ביל גייטס: הוויסטה היא מערכת נהדרת, רק שאיננה מתאימה לחומרה ישנה". כמה חדשה אמורה להיות החומרה שלנו? המחשב שלי נרכש שבוע לפני יציאת הוויסטה לשוק, האם זה מספיק חדש? המשפט שמסתובב שנים כבר בעולם המחשבים ומסכם את כל העסק הוא שכל התוכנות על המחשבים שלנו רק מפריעות למערכת ההפעלה (חלונות) לפעול. הוויסטה אגב מושקעת היטב בנושא האבטחה אבל כבר באקספלורר 7.0 המאובטח יותר של מיקרוסופט לפעמים מתחשק לי לשבור את המחשב מרוב צורך להקליק על אזהרות ושחרור חסימות מובנות מאליהן.


חרש כמו בלטה


בשבוע האחרון התפגרו בזה אחר זה שני מכשירי השמיעה שלי ונותרתי בתוך בועה של שקט. נשמע נהדר, אבל לא בדיוק. קשה מאוד להסביר את המאמץ הנדרש מחרש שהתרגל לחיות עם מכשירי שמיעה ונותר בלעדיהם.
מכשירי שמיעה הם עסק יקר להחריד. צמד מכשירים יכול לעלות 10,000 שקלים בישראל (באנגליה אגב מצאתי אתר שנקרא מכשירי שמיעה בחצי מחיר, אבל חצי מחיר באנגליה זה בערך פי 4 מאשר בישראל). בארה"ב ניתן לרכוש אותם באמת בחצי מחיר.
אבל כך או כך הם יקרים ללא שום הצדקה. מדובר במערכת מיניאטורית אמנם אבל מכילה רכיבי קול די סטנדרטיים: מיקרופון, מגבר ורמקול (אוזניה). מכשיר שמיעה מגיע עם אחריות לשנה, ושנה זה בדיוק אורך החיים שלו בטרם יבצע את ההתאבדות הראשונה שלו. שלא לדבר על כך שמדובר במכשיר עדין ושביר במיוחד שמחייב רגישות יתר.
עברה שנת האחריות והמכשיר מת, יתקנו אותו, ישחטו אתכם בקופה, ויתנו לכם אחריות לעוד שלושה חודשים (ביג דיל...). בפעם הבאה שתבואו לבקש תיקון סביר להניח שינסו למכור לכם את הדגם החדיש ביותר (וגם היקר ביותר). בקיצור, עונש. בניגוד למשקפיים, עלות של מכשירי שמיעה לא מאפשרת רכישה של שני זוגות, לכן גם גיבוי לא בא בחשבון.
השאיפה והחלום שלי הוא לייצר מכשירי שמיעה שימכרו במקסימום 100 דולר, כי אם מכשיר מתוחכם שמנגן מוזיקה, מקליט, קולט רדיו וכו' יכול לעלות 30 דולר, אין שום סיבה שמישהו יעשה רווחי עתק על חשבון הצורך של אנשים כמוני. אל תספרו לי על מחקר ופיתוח, למה סוני לא משקיעה כסף במחקר ופיתוח על ייצור נגן מדיה?
 

עצוב


אני ממש לא רוצה להיכנס לנושא האופנוען שנזנח למות ללא סיוע בצומת. גם אם הוא אידיוט וניסה לבצע תמרון מטופש, לא מגיע לו למות ככה ומדכא אותי לחשוב שהפכנו לאחד האדם. אם היה משהו שתמיד היינו גאים בו הוא העזרה ההדדית, אבל מה נאמר עכשיו, כשאדם נזנח למות ברחוב?.
 

סרטים לסוף השבוע


בעבר ראיתי אתלט קופץ לגובה עם רגל אחת, אבל רקדן... ?
http://www.videowebgate.com/clips/players/alma.html

לא מעט נשים טוענות שהן מרגישות כך בבוקר
http://www.videowebgate.com/clips/players/babboon.html

רק באמריקה, ערוץ הפוקר מציג תחרות מי יצליח להצחיק את פני הפוקר. ושימו לב לזוכה: http://www.videowebgate.com/clips/players/pface.html

יש ימים שאסור לצאת בהם מהמיטה, הנה אוסף
http://www.videowebgate.com/clips/players/badday.html

ולפינת הכישרון ... המבוזבז ?
http://www.videowebgate.com/clips/players/fingerfoot.html

ולאוהדי הכדורגל, הנה אוסף שערים של שחקן גדול ולא מוערך, קבלו את.. סופר פיפו
http://www.videowebgate.com/clips/players/spippo.html
 

תגובה לשורות של עמית

   
 

 

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים בידיעון

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

  
 
  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2007