גיליון מספר 20 שנה VII - יום חמישי, 17 במאי 2007

 

«-לגיליון קודם 2007 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

"There is evidence of an adverse effect on cognitive function, memory and attention [when using mobile phones]."

פרופסור ריצ'י בלקמור, מורה לפיזיולוגיה באוניברסיטת אוקספורד
וגיטריסט ראשון בלהקת הרוק Deep Purple.
1999

 

BOS - Backup prOxy Server Received "User Choice" Award at Free Download Manager

 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.2
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2007.PPS

 
 

תודה לאריק אדלמן ולתלמידי הקורס למערכות הפעלה במכללה לישראל

על ההקשבה הפעילה וההתלהבות ביום רביעי לפני שבוע.

קטע ראשון זה מוקדש לכם. כזכור, הנושא עלה במהלך המפגש עמכם




































Blame the Butler


על המותחנים האנגליים נאמר כי בהם בסופו של דבר המשרת תמיד אשם. אחרי שנבדקו האליבים של כל שאר הדמויות, מסתבר במפתיע שהוא הרוצח, הגנב, או המפתח לתעלומה.
מעטים לא שמעו מעולם על מקרה אשת הניקיון בבית החולים שנמצאה אחראית למיתות פתאומיות ומסתוריות של מאושפזים (אגדה עירונית או מקרה אמיתי? )
בחקירות של העלמות נתונים קיימות אינסוף אגדות המספרות על המנקה - שהוציאה את התקע מהשקע - וגרמה לאובדן מידע. זהו, שהשבוע שוב הסתבר כי יש אגדות מעוגנות במציאות.
ידיד ותיק (השם שמור במערכת) צלצל השבוע לבדוק כדאיות של ניסיון שחזור מידע במעבדה. הוא נחקר על ידינו טלפונית שתי וערב, לצורך בירור נתונים שיסייעו בהחלטה. פרטים רבים שהוא מסר הצביעו על בעיה חשמלית, ומכיוון שאיש מחשבים מבין הותיקים בארץ הוא (BBS - זוכרים?) התקדמנו יחד בשאלות אבחוניות ובהרהורים, ושטחנו בפניו מגוון אפשרויות. אמרנו לו בין היתר:
-"למצב כזה כפי שאתה מתאר, ניתן למשל להגיע כאשר מישהו בטעות מנתק את המערכת מהחשמל בזמן עבודה"...
-"אלוהים אדירים!" -לא איחר האסימון ליפול- "המנקה בדיוק הזיזה לי את הכבל עם המופ שלה! לא מטאטא, אלא ממש מופ, כזה כלי כמו התסרוקת של ה-Beatles!, והשטקר יצא מהמקום לרגע..."
 

המידע נכתב על גבי הדיסק במקטעים זעירים על ידי הראשים המגנטיים של הדיסק.
לכל מקטע כזה כיוון מגנטי, צפון או דרום, שאותו ניתן לשנות באמצעות הראש המגנטי, זוהי, למעשה פעולת הכתיבה של המידע לדיסק.
כל המקטעים הזעירים נכתבים תמיד במעגלים קונצנטריים.

הראש המגנטי עובר ממעגל למעגל ו"קורא" את הנתונים הקיימים או "כותב" נתונים חדשים.
המידע הנכלל בכל Track כזה מכיל נתוני איכון
(servo) ונתוני זיהוי (כתובת ה Track בדיסק וכדומה).
כאשר תוך כדי ביצוע כתיבה נפסק המתח באופן בלתי צפוי, או הדיסק מקבל מכה צדדית, ממשיך המידע להיכתב למרות שהראש אינו מכוון מעל מסלול מסוים אלא "מרחף" מעל כלל המסלולים.

במצב זה המידע שייכתב יכול לשבש גם את נתוני ה Servo וגם את נתוני הזיהוי של ה Track ולגרום בכך לדיסק לצאת מכלל פעולה.
בקצרה, ניתוק וחיבור מדיות מגנטיות וכן הנחת מחשבים נישאים, צריכים להיעשות בנחת.

   
 

שומרים על המידע ב-SQL
חלק I


 נאמר כי גוגל, בנוסף להיותו קרש הגלישה הנפוץ ביותר, גם הפך מדד הפופולאריות בעולם המערבי. כאשר מקלידים ערך כמו למשל "SQL" ומקבלים עבורו 184,000,000 תוצאות, סימן שאותו ערך מעסיק לא מעט מן האנושות המקוונת. בבדיקה תגלו כי ריבוי הציטוטים הוא לא רק תוצאה מכך שנושא נחשב אהוד, שימושי ובעל ערך, אלא גם מעצם היותו בעל חסרונות מסוימים. במקרה הספציפי של ה-SQL: הקושי להכיל עליו פרוצדורות סטנדרטיות, וביניהן הגיבוי והשחזור.

SQL או Structured Query Language (שפת שאילתות מובנית) היא שפת תכנות שנוצרה במטרה לאתר נתונים בתשובה לשאילתות. מאוחר יותר הפכו ה"שאילתות" ל-"משפטים" או SQL Statements. יש לציין כי SQL מתארת רק מה לבצע ולא כיצד, ולכן ניתן להשתמש באותו משפט SQL בבסיסי נתונים שונים הפועלים בדרכים שונות. היעדרותה של תלות של SQL ממבנה הנתונים הפכו אותה לשפה מקובלת בניהול בסיסי נתונים.
שפת SQL פותחה במקורה על ידי IBM, אך הועתקה מאוחר יותר על ידי חברות רבות ואף אמצו אותה מכון התקנים האמריקאי (ANSI) ב-1986 וארגון התקינה הבינלאומי (ISO) ב-1987. חברות שפיתחו בסיסי נתונים וכלי תוכנה אחרים המשתמשים בשפת SQL הרשו לעצמן לעתים לשנות את תחביר השפה, כך שהסבת משפטי SQL מבסיס נתונים אחד לאחר מצריכה בדרך כלל עריכת שינויים משמעותיים. עם זאת, כללי היסוד של שפת SQL דומים מאוד בכל הגרסאות.
מייקרוסופט מספקת את מערכת ה-SQL Server, פלטפורמה כוללנית למסדי נתונים, עם כלים לניהול מידע ארגוני ולמודיעין עסקי, המאחסנת את המידע כמסד נתונים וכ-XML.

הגיבוי של מסדי נתונים SQL הינה פעולה יום יומית חשובה שכל מפתחי ומנהלי מסדי נתונים מבצעים. רבים משתמשים לשם כך ביכולת הגיבוי המובנית של ה-SQL Server. לכאורה, אם הכלי הזה מסוגל לגבות, הגיוני שגם יידע לשחזר. מסתבר כי בעיני רבים השחזור באמצעותו נחשב איטי. אחרים, חפצים לדחוס (למטרות חיסכון) או להצפין (למטרות אבטחה) את תוכן מסד הגיבויים.

בשבוע הבא נציג דרכים שונות להבטחת שרידות המידע האגור במסדי נתונים מסוג SQL.
 

   
 

לקראת שבועות

חלום וחזון ששינו את ענף הרפת בעולם


שלושה עשורים חלפו מאז פותח מד החלב הראשון, שהיה הבסיס והתשתית להקמת צ.ח.מ. אפיקים - היום, אחד הלקוחות האהודים של צ'יף. ההמצאה החדשנית עוררה כבר מהרגע הראשון עניין רב בענף הרפת בעולם. קיבוץ אפיקים קיבל הצעה למכירת הפטנט תמורת סכום משמעותי. הקיבוץ החליט לדחות את ההצעה ולהפוך את מד החלב למנוף כלכלי ואכן מד החלב היה החלוץ מבין שורה של פיתוחים טכנולוגיים לניהול חליבה וניהול רפת החלב. פיתוחים אלו מהווים כיום חלק בלתי נפרד מענף הרפת ברחבי העולם, מקלים על חיי הרפתן, משפרים את רווחת הפרות ומייעלים את עבודת הרפת.

בשנות פעילותה הפכה צ.ח.מ. למובילה בעולם בפיתוח וייצור מערכות ממוחשבות לרפת החלב, בהן מדי חלב, תגי זיהוי אישיים, פידומטר (מד צעדים) לפרות, מערכת תוכנה לניהול וניתוח הנתונים וכן מערכת למיון פרות, שקילה והאבסה פרטנית. צ.ח.מ קבעה לעצמה בחזון החברה להיות הגורם המכריע בביצועיה של כל רפת, דיר, מַאָגָד רפתות או דירי צאן בארץ ובעולם.
עד כה נמכרו קרוב ל-1300 מערכות ומעל 75,000 מדי חלב, שהותקנו בכ- 50 מדינות. צ.ח.מ. גם בונה רפתות ומכוני חליבה שלמים במסגרת פרוייקטים של TURN KEY מושלמים. מחלקת ההדרכה של צ.ח.מ מספקת ללקוח הדרכה מקצועית המבטיחה את הצלחת היישום.

הרפת המודרנית היא עולם שונה מאוד מהרפת המסורתית. הרפתנות החדשה דורשת קבלת החלטות מהירות בזמן אמת. כל ליטר נספר, מרכיביו נבדקים ונרשמים, כל קילוגרם נשקל וכל פרה נמדדת. מי שמפספס – מפסיד. הרפתן החדש הוא מקצוען שחייב להבין מה היא כלכלת יצור, ביולוגיה, התנהגות בעלי חיים, וטרינריה, ניהול, לוגיסטיקה, התנהלות פיננסית ועוד.

בימים עברו קבלת ההחלטות הייתה מתבצעת על ידי רפתנים מומחים בעלי ידע נדיר וייחודי שהצטבר כתוצאה משנים רבות של ניסיון. צ.ח.מ ריכזה את הידע הרב ובנתה על פיו מערכת של תוכנה וחומרה לתמיכה בקבלת החלטות המאפשרות לרפתן להגיע לרמת ניהול גבוהה תוך זמן קצר.
מערכות ™AfiMilk, ™AfiAct, ™AfiSort- AfiFeed יוצרות יחדיו מערכת ניהול אינטגראלית ושלמה. המערכת מספקת לרפתן נתוני מדידה, רישום ודיווח מדויקים של תנובת החלב, ויותר מזה - עיקר תרומתה בשיפור בריאות העדר על ידי התרעה מוקדמת על דלקות עטין, ניהול הפוריות והגדלת אחוזי ההצלחה בהזרעות, המביאים יחדיו להגדלת תנובת החלב והקטנת העלויות.

משפחת מוצרי אפימילק הינה מערכת תומכת החלטות המתבססת על ניהול על פי חריגים. רמה תקנית נקבעת לכל פרה. המערכת מאפשרת התראה בזמן אמת על חריגות מהתקן לגבי תנובת החלב, המוליכות החשמלית של החלב (אינדיקציה לדלקת עטין), ופעילות הפרה על פי מספר הצעדים שעשתה ביחידת זמן (אינדיקציה לייחום).

מערכת דיווחים גמישה מאפשרת קבלת מידע מעודכן ומגוון המתבסס על זיהוי חריגים. דו"חות אלה משקפים בזמן אמת שינויים במצבה של כל פרה, של קבוצת פרות או העדר כולו, ומאפשרת לחקלאי למקד את תשומת ליבו בפרות בעייתיות. ניהול העדר על סמך זיהוי חריגים הוא יעיל יותר ומביא לזיהוי מהיר ומדויק של בעיות, ותורם לחיסכון בכסף ובזמן.

צ.ח.מ. אפיקים משקיעה משאבים ניכרים במחקר ופיתוח כדי לשמר את היותה מובילה בטכנולוגיה של ניהול רפת החלב. צוות מחקר ופיתוח מקצועי, יוזם ויצירתי משקיע עבודה רבה להשגת משימה זו ומתמקד בבניית מערכת חדשנית, אינטגראלית ויעילה. מערכות צ.ח.מ. מבטאות את הצרוף של ניסיונם של יצרני החלב בישראל - המובילים בתנובת החלב בעולם - עם ניסיון וידע במוסדות המדע והמחקר בארץ ובעולם. שילוב זה מאפשר לצח"מ להוביל בחזית הידע הטכנולוגי במשק החלב.

בשנים האחרונות קיבלה צ.ח.מ. אפיקים החלטה אסטרטגית להרחיב את פעילותה לענף הצאן ולהתאים את המוצרים והפיתוחים בענף הרפת לתועלת מגדלי הכבשים והעזים. לאחרונה העניק ארגון International Committee for Animal Recording - ICAR - את אישורו לשימוש במד חלב בזרימה חופשית AfiFree™ למדידת חלב כבשים. זהו מד החלב הראשון בעולם המקבל את האישור למדידת חלב הן בכבשים והן בעיזים. קבלת ההסמכה נעשתה לאחר בדיקות מקיפות של המכשיר במעבדה ובדיר בצרפת. אישור ICAR צפוי להביא לגידול במכירות מדי החלב לדירי צאן בארץ ובחו"ל – בעיקר במדינות המערב שבהן יש חשיבות רבה לעמידה בתקנים.

בצ.ח.מ שוקדים על הדור הבא של הפיתוחים. אחד מהחידושים הוא ה- AfiLab (אנלייזר) – מוצר מהפכני שמודד את מרכיבי החלב בזמן אמת לכל פרה במהלך החליבה. למכשיר יש יכולת הפרדה של החלב לפי איכותו והוא מנתח את רכיבי החלב על פי אחוז השומן, חלבון ולקטוז ובודק המצאות דם ותאים סומאטיים בזמן אמת. חידוש אחר הוא מד ההתנהגות (פידומטר +) – תג חדש שבנוסף לפעילותו הרגילה מודד תדירות ומשך הרביצה של הפרה. התג מתריע על המלטות, מספק אינדיקציה טובה למצבה הבריאותי וכן נותן מדד נוסף לרווחת הפרה, נושא שתופס היום תאוצה בעולם ובארץ.

תודה לדור פלס

לקוחות פעילים מוזמנים לשלוח אלינו חדשות, כתבות והודעות מעניינות לפרסום במגזין

   
 

 

ועוד, לקראת שבועות, נזכרו במערכת במוצר ישראלי מבטיח שהכיל גם חלב וגם אלכוהול. הסיפור שלו תועד בעמוד:  http://www.ias.org.uk/p20.html

   
 

Leonardo Fibonacci




















 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !










עוד על מספרים

המשך משבוע שעבר


למרות שאנו מורגלים היום למושג "אפס" בשימושיו היום-יומיים, יש להבין כי מושג זה הוא עמוק להפליא. ככל דבר המסמל "לא קיים", היווה האפס בתחילה מושג מיסטי ואפוף מסתורין.
השם "Zero" באנגלית מקורו במילה הערבית "זיפר". המושג עלה לראשונה בדיונים פילוסופיים מתמטיים בסביבות התקופה שבין 2,000 לבין 1,800 לפני הספירה. אך רק לקראת השנים 300-200 לפני הספירה קיבל המושג הערטילאי 'אפס' התגשמות מציאותית.
מסתבר שמתמטיקאים חשבו לראשונה על אפס בהקשר של כתיבה – אפס שימש כשומר מקום. עד המאה השלישית לפני הספירה השתמשו ברווח ריק. שיטה זו הייתה מבלבלת כיוון שרווח שימש גם לשם הפרדה בין המספרים. אז המציאו את הנקודה לשם סימול האפס.
לפני שמתמטיקאים הבינו את הרעיון של אפס, שררה אי בהירות רבה לגבי מספרים כתובים. לדוגמא, הסמל עבור המספר חמש היה כתוב אך לא הייתה דרך להבין איזה מספר ניסה הכותב להביע – האם 5, 50 או 5,000,000...

נהוג היום לשייך את המצאת צורתו של האפס לבבלים עקב שיטות ייצור הנייר המוזל שהתפתחו באזורם בשנים האמורות. האפשרות 'לבזבז' נייר, כך טוענים חוקרים, אפשרה שרבוט רעיונות והתעסקות חופשית יותר עם המתמטיקה. כמו כן, ידוע כי הבבלים השתמשו בשיטת ספירה סקסהגסימלית (לעומת שיטת הספירה הדצימלית הנפוצה כיום), כלומר בעלת בסיס 60, אשר הצריכה חישובים מסובכים כש"שומר מקום" היה הכרחי. עם זאת, ישנם חוקרים המשייכים את המצאת צורת האפס להודים. זאת, עקב העובדה כי ידוע שבהודו הרעיונות של אפס כמספר ואפס כשומר מקום התקשרו אחד לשני מוקדם הרבה יותר מאשר בבבל. טיעון נוסף משייך את האפס לבני שבט המאיה הדרום אמריקאיים. המצאת האפס אצל המאיה מתוארכת בקירוב להמצאתו בהודו ונאמר שהוא שימש בלוחות השנה שלהם.
היוונים והרומאים לא היו זקוקים לאפס כיוון שעשו את חישוביהם באמצעות חשבונייה.

האפס, כמו האינסוף, אינו מספר טבעי - אלא מספר מומצא. כלומר, בעולם האמיתי לא יזדקק אדם לעולם לאמוד את עדרו באפס או באינסוף. הוא יאמר "אין לי עדר" או "יש לי המון בני בקר". מספרים מאין אלו הומצאו לשם חישובים בעולם המתמטי בלבד ולכן ניתן למצוא הרבה סתירות לוגיות הקשורות במספרים אלו.

אחת הבעיות הראשונות בהן נתקלו מתמטיקאים שהתעסקו עם 0 היא החילוק בו. היה ברור כי חיבור או החסרה באפס ממספר כלשהו יביא כתוצאה את אותו מספר וכי הכפלת מספר ב 0 תביא כתוצאה את 0, אך החילוק בו היווה בעיה. כאשר אנו יוצרים משוואת חילוק (לדוגמא 6:2=3), ההיגיון בה הוא כי אם ניקח את תוצאתה ונכפיל אותה במכנה, נקבל את המונה (3*2=6) ואם נחלק את המונה בתוצאה נקבל את המכנה (6:3=2). זהו לא המצב כאשר מציבים 0 במכנה – אם 6:0=Z אזי Z*0=6, מצב לא הגיוני לפי הגדרות ההכפלה של 0.

המספר אפס הגיע לתרבויות אירופה דרך נוודים ערביים אחרי המאה השמינית לספירה. בעיקר, נהוג לייחס את עיקר הקרדיט למתמטיקאי איטלקי בשם לאונרדו פיבונאצי מפיזה (Fibonacci). אביו היה סוחר באלג'יריה, שם למד פיבונאצי על הספרות ההודו-ערביות. קלות החישוב באמצעות ספרות אלו הלהיבה את פיבונאצי והוא טייל בעולם המזרח תיכוני כשהוא לומד מהמתמטיקאים הערביים הגדולים של זמנו. בשנת 1202, בהיותו בן 32, פרסם ספר בשם Liber Abaci או 'ספר החישוב', בו הסביר את שיטת הספרות הערביות ואת השימוש במספר 0. הספר נתקבל באירופה אך תורתו תפסה תאוצה רק לקראת המצאת הדפוס, שלוש מאות שנים מאוחר יותר.

עקב הקושי הלוגי שבמספר 0, השימוש בו הגיע זמן רב לאחר השימוש ביתר הספרות הערביות.


"...how invisible, unintelligible a thing is nothing" - John Donne.

"The point about zero is that we do not need to use it in the operations of daily life. No one goes out to buy zero fish. It is in a way the most civilized of all the cardinals, and its use is only forced on us by the needs of cultivated modes of thought." - Alfred North Whitehead

י.ג.

 "האפס לא חשוב, אבל כמה אפסים ליד ספרה- זה כבר משהו אחר"

   
 

ים המלח















לשחזר את הים


עד כה חשבנו על ים המלח כעל דבר שנכדינו יצטרכו רק להאמין שהיה...כמו קובץ שנעלם מן הדיסק הקשיח של הפלנטה, ורק במעבדת הניסים יצליחו לשחזר. אבל לאחרונה נשמעות בשורות טובות לגבי שיתוף פעולה ירדני, פלסטיני וישראלי במאמץ להציל את ים המלח.
כידוע, הימה הממוקמת במקום הנמוך ביותר בכדור הארץ הולכת ומצטמצמת משנה לשנה, מזה לפחות 25 שנים. אם ימשכו בקצב הנוכחי ההסתה המלאכותית של מסלולי הנהרות, כריית המינראליים ופעולת הגורמים הטבעיים (כגון התאדות), ייעלמו לקראת 2050 גם הים וגם המערכת האקולוגית הייחודית שלו.
הים נמצא כ-410 מטר מתחת לפני הים, עם מליחות של פי 8 מזו של האוקיאנוסים. הירדן הנשפך אליו הוא חלק ממערכת נהרות הסובלת משימוש יתר והסתת מסלולים על ידי ירדן, סוריה וישראל.
לאחר חתימת הסכם השלום בין ירדן וישראל בשנת 1994, החלו לפרוח הרעיונות להצלת ים המלח. רעיון אחד היה להביא אליו מים מן הים התיכון, במרחק 50 מייל מערבה, אך התוכנית ("Med-Dead" ) נקברה מפאת עלותה המופרזת.
שיקום הים על ידי שאיבת מי ים סוף ("Red-Dead") באמצעות צנרת תת קרקעית שתתפרס לאורך 125 מייל מדרום לצפון, הוא פרויקט הנדון כבר זמן רב בין ישראל, הפלסטינים והירדנים. הפסקת שיחות השלום והחרפת הסכסוך ישראלי-פלסטיני בלמו את התקדמות הפרויקט.
לקראת סוף 2005 הסכימו הצדדים על הזמנת מחקר ישימות לקו הצינור, אך מיד עם ניצחון החמס בבחירות לרשות של ינואר 2006, נסוגה ישראל. אבל השיחות קיבלו תוקף מחודש לפני מספר חודשים, והושג הסכם לביצוע החקר, כולל נוכחות מפקחים פלסטיניים בוועדה שתפקח על הפרויקט. אז סקר היתכנות התחיל השנה, כאשר 60% מעלותו (כ-15.5 מיליון דולר) נתרמה ע"י ארה"ב ונדיבים מערביים נוספים. בניית קו הצינור עצמה תעלה כ-1 מיליארד דולר ותארך כשנתיים - במידה ויושג מימון לכך.
בתוכנית, גם מפעל להתפלת מי ים המלח (כ-1.5 מיליארד דולר) לשימוש על ידי ירדן, ישראל והפלסטינים.
מצבו של ים המלח מושווה לעיתים קרובות למצבו של ים האראל, השוכן בין אוזבקיסטאן לקזחסטאן. האראל "גוסס" בקצב איטי יותר מים המלח, למרות שעד כה איבד כבר כשלושת רבעים משטחו המקורי, כתוצאה מהסתת הנהרות שבוצעה בתקופה הסובייטית על מנת לעודד את החקלאות באזור.
החייאתו של ים המלח -כמו הצפתו מחדש של אזור החולה- בוודאי תגרור שינויים אקולוגיים מידיים ומושהים. נציגי ארגון "חברי כדור הארץ" מאמינים כי בניגוד לנעשה, יש להשלים את הבדיקות בטרם מבצעים את הפרויקט. השינוי בזרימות במפרץ אילת עלול לפגוע בשוניות האלמוגים, מים מלוחים עשויים לחלחל באקוויפרים התת-קרקעיים, ויתכן והכנסת מי ים תפר את האיזון הסביבתי של ים המלח.
 

   
 

 

בהמשך לקישורים משבוע שעבר בנושא סיומות של קבצים, מוסיף לנו גבריאל לוי ("חממות טכנולוגיות" לשעבר) שהוא נוהג להשתמש בתוכנת TRID לשם זיהוי הקובץ על פי מבנהו, ולא על פי סיומת השם.
תודה לגבריאל.

   
 

בהשוואה לשמש












כוכב נולד


כולם מדברים על זה: צוות בינלאומי שבראשו אסטרונום מאוניברסיטת תל אביב, גילה כוכב לכת חדש מחוץ למערכת השמש שלנו. ה"שמש" -כוכב האם סביבו חג כוכב זה- נמצאת במרחק 400 שנות אור מכדור הארץ. כוכב הלכת נע במסלול סגלגל וכונה HAT-P-2b.
הקרדיטים על התגלית מגיעים לפרופסור צבי מזה והדוקטורנט אבי שפורר, שביצעו יותר מ-26,000 מדידות של עוצמת האור של כוכב האם (HD 147509). החוקרים השתמשו בשלושה טלסקופים זהים הממוקמים במצפה רמון, בהוואי ובאריזונה, על מנת לבצע את המדידות סביב השעון. הם מצאו כי עוצמת כוכב האם יורדת בשיעור של 1% כל ארבע ורבע שעות, ואז חוזרת למצבה הרגיל. מכיוון שתופעה זו חוזרת על עצמה כל 5.6 יום, סימן שמשהו כנראה מסתיר חלק קטן מכוכב האם מעינינו המזוינות בכדור הארץ, בדיוק כפי שקורה בזמן ליקוי שמש. כך, על פי חישובים, התגלה כוכב הלכת החדש.
עד כה זוהו כ-200 כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש של כדור הארץ.  מתוכם, 14 נעים במסלול סגלגל סביב כוכב האם שלהם. כולם נמצאו בעלי צפיפות דומה לזו של כוכב צדק... ולזו של מים. אבל לכוכב החדש  צפיפות פי 6.6 מזו של המים, צפוף יותר מכדור הארץ עצמו, מה שקשור למאסה שלו - שהיא פי שמונה יותר גדולה מזו של צדק (הכוכב הגדול ביותר במערכת השמש שלנו).
גם המסלול של הכוכב החדש יוצא דופן - הוא נע קרוב יותר לכוכב האם שלו מאשר כל כוכב לכת אחר במערכת השמש. הוא מגיע לקרבה של 7% מן המרחק שבין כדור הארץ לשמש. הוא גם משלים את מסלולו בזמן השווה ערך ל-5.6 ימים שלנו. החישובים אומרים כי החום שם מגיע ל-1,500 מעלות צלזיוס. בנקודה המרוחקת יותר של המסלול מכוכב האם, הטמפרטורה צונחת במאות מעלות. תארו לעצמכם שנה שאורכה 5.6 ימים בלבד, ובמהלכה מתרחשים שינויים קיצוניים כל כך באקלים...
 

   
 
משרד מבקר המדינה,
טופס להגשת תלונה
לנציב תלונות הציבור






































zzzzzz7654196.jpg
מאת Hugh McLeod




























































השורות של עמית

מבזבז הנייר


כרגיל בעונה זו שחרר מבקר המדינה את הדו"ח השנתי שלו. כרגיל, הדו"ח מסמר שיער ומוריד דמעה; את הסעיף קצת יותר קשה להוריד. הבעיה היא שמבקר המדינה הוא בזבזן הנייר הגדול במדינה, מכיוון שכל הליקויים הנוראיים שמופיעים בדו"ח שלו, מודפסים בספרים עבי כרך ובמשך יומיים שלמים מדברים עליהם בכל העיתונים ואחר כך... פוף!! ולא נודע כי בא אל קרבו.
לאף אחד לא ברור אם משרד המבקר גם עוקב אחר תיקון (תיקון, בישראל? רק דרך היחידה לחקירות פליליות של משטרת ישראל, מה שלא עובר שם לא חמור מספיק).
יש רק בעיה אחת קטנה... וקוראים לה משרד מבקר המדינה, משרד שתקציבו הולך וטופח, שכר בכיריו כפול מהמקובל במערכת הממשלתית והוא מנותק לחלוטין מכל כללי מנהל תקין של המערכת הממשלתית. כדי "לשמור על עצמאותו", הוא מסדר הטבות חריגות לעובדיו, ממנה מקורבים ו... בקיצור משרד ישראלי טיפוסי, אלא שבניגוד לכל משרד אחר אין מי שיבקר את המבקר. כשכבר ניסו לטפס עליו, יצא המבקר במתקפת נגד: "איך זה שמעזים...”.
אנא מכם, עשו לי טובה, אם תשמעו על מערכת במדינת ישראל, שמתפקדת כמו שצריך, כחוק, ומבצעת את תפקידה, שעבורו היא נוצרה (לא צריך בצורה יוצאת מהכלל, רק מבצעת.) תודיעו לי.
 

לא אמרתי לכם?


לא אמרתי לכם שתאגיד אינטל פותח משא ומתן לסחיטה נוספת מממשלת ישראל? מאות מיליוני השקלים שנתנה לו מדינת ישראל לא מספיקים, הם שכחו שאת הסכומים הללו ניתנו בתמורת לאספקת תעסוקה וכמובן תשלום מסים. באינטל כנראה לא הבינו נכון והגישו לאוצר הצעה שהיא מטורפת ותקדימית מכל בחינה: מפעל (300 עובדים) בירושלים תמורת... פטור ממס. אידיוטים, לא הבנתם שהמסים הם הסיבה שהשקיעו בכם מלכתחילה. ולכל אותם תומכי אינטל שכתבו לי בעבר על כספי המסים שאינטל משלמת וכמה שזה חשוב למדינה, תעשו חשבון, כמעט מיליארד וחצי הוציאה המדינה על חברת אינטל, מענק שלא חוזר! ועכשיו הם גם רוצים לעצמם את התמורה שמדינת ישראל דורשת מהם כחוק. מיליארד וחצי היו בונים כאן תעשיית ענק, תעסוקה, מסים וחוסן כלכלי שחסר לתעשייה המובילה במדינת ישראל.
 

מערכת בלוג


מה זה בעצם מערכת בלוג? מכיוון שמדובר בתופעה כל כך נפוצה, רבים מהגולשים באינטרנט מתייחסים למושג בלוג כמו ליומן דיגיטאלי. יומן זה בעצם רק פונקציה אחת שהבלוג מאפשר. מערכת בלוג היא בעצם אתר אינטרנט מוכן, שהמשתמש מכניס אליו את החומר שלו ידנית ללא צורך כלשהו בידע בכתיבה ועיצוב של אתרי אינטרנט. מערכת בלוג מאפשרת סידור התוכן לפי נושאים ותאריכים, העלאה של תמונות, כתבות תכני טקסט. כל בלוג מכיל בין היתר מה שנקרא בשפה בטכנית "בלוקים", שהם מודולים מובנים שמוכנסים לתוך הבלוג. בתוך בלוק יכול בעל הבלוג להכניס כל שעולה על רוחו: פרסומות, קישורים, ושאר ירקות. מערכות בלוג בדרך כלל עובדות עם מסדי נתונים, והדבר מחייב יידע בסיסי (לא יותר מכך במה שקורה על השרת) אבל יש גם כאלו שלא, שהן בגדר "התקן וסע”.
מערכת בלוג היא חסכון כספי נטו, מכיוון שהיא פוטרת אתכם מהתלות הבלתי נגמרת במעצב האתר, וכאחד שבין היתר מעצב אתרים מי כמוני יודע כמה התלות גבוהה ובעייתית.
ולמה בעצם אני כותב על כך ?
להטיף, לצעוק, להתרגז ולבכות זה טבעי, אבל אנחנו מנסים גם לספק פתרונות, בתקווה שנוכל לעזור. במסגרת זו נכנסתי למו"מ עם ספק האחסון שלי ויתכן מאוד שכבר החל משבוע הבא אוכל לספק לכל אחד ואחד מכם אחסון בלתי מוגבל עם רוחב פס ענק על השרת שלי בסכומים אפסיים. כשאני שוקד כרגע על תרגום של מערכת בלוג מעולה לעברית, והמטרה היא לספק אותה מוכנה ביחד עם כל השירות ובלוקים מוכנים. מעבר לכך אלו שכותבים באנגלית יוכלו לשחרר את יצירות המופת שלהם (אם מדובר בכתבות באתר עמו אני עובד ואפילו להרוויח כמה שקלים לכל כתבה, לאלו שיהיה דומיין אספק גישה מוכנה למערכת של גוגל ותוכלו לפתוח חשבון וגם להרוויח כסף מזה.
 

בקרוב


יתושים מתים עלי, תרתי משמע, הם מוכנים להתאבד רק כדי לזכות למנה אחת קטנה מהדם העשיר והעסיסי שלי. לכל מקום שאני מגיע ברחבי העולם -גם אם מדובר בעיר נקייה מיתושים בחורף קפוא וסגרירי- מגיעה יחד איתי משפחה של יתושים, שכנראה נמצאת בהיכון על המזוודות כל הזמן. זה אולי הפיקניק היחיד בעולם שהצידה מחליטה לאן ללכת.
אין להם שום בעיה לשרוד בחורף: היתושים שלי לא מתרחקים מהמזון שלהם, כך שברוב המקרים הם נמצאים בסביבה מחוממת ונעימה, אם כי גיליתי שהם מסוגלים לשרוד בטמפרטורות שבעליל לא אמורות לאפשר להם לתפקד... כנראה שהדם שלי שווה את זה.
סיפרתי לכם פעם שעם השנים פיתחתי הרגשה שנשים אוהבות לישון לצידי - שכן זה חוסך להן את עלות חיסול/הרחקה של יתושים. הן מוכנות לסבול את הנחירות שלי, אבל מה זה משור נגריה לעומת הגנה טוטלית מיתושים?
אנשים לא מאמינים לי עד שאני מוכיח להם שאכן יש יתושים בסביבה גם כשבחוץ 10 מעלות ומטה. האמת היא שהיות ואני סובל מחום ולא יכול לסבול שמיכה או כל כיסוי גוף אחר 10 חודשים בשנה, גופי הופך למטרה קלה. אני האדם היחיד שמשתמש בדוחה יתושים גם בחורף. אבל זה לא רק יתושים, בעצם כל בעל חי שניזון מדם מת עלי. פרעוש שנוטש כלב משתמש בי כאוטובוס עם מזנון בדרכו לכלב אחר. יש גם כאלו שלא מוצאים את התחנה ואני צריך להוריד אותם בכוח.
הקיץ הזה התחיל ואני כבר נראה ומרגיש כמו גבינה שוויצרית... ומתגרד עד זוב דם...
בקישור http://loco_loco_mosquito קליפ אנימציה עם קצב לא רע וסוף צפוי.
בדף
http://www.rci.rutgers.edu  תמצאו קליפים של יתושים שצולמו בשעת מעשה.
ואחרון: מה קורה ליתוש שניזון מפלפל חריף: http://krisabel.ctv.ca - אחד מסדרה בשם Minuscule, סרטוני אנימציה מצחיקים ויפהפיים על חרקים חינניים עושים שטויות.


בהמשך לבקשת הקהל אני ממשיך להעלות הנחיות המסבירות כיצד להוריד קבצי וידאו מהאינטרנט אז אם מישהו מעוניין תוכלו למצוא את כולם בבלוג שלי תחת הקטגוריה המתאימה והמשכים יבואו בכתובת http://www.not2pay.com/pppblog

אני מניח שרובכם מכירים את סידרת הטלוויזיה "נשואים פלוס". איכשהו, אל תשאלו איך, שמתי את היד על כל הסדרה (11 עונות) 41 גיגה של סרטים בפורמט DivX, להערכתי ייקח לי עוד 10 ימים לסיים להוריד אותם (ה- bitorrent לא מהיר כל כך כמו שחושבים, למען האמת עם רוחב פס כמו שיש לי הוא קצת אטי אפילו) אבל אני מניח שהחל מהשבוע הבא, הסדרה, שהביאה רבים לצחוק עד דמעות תהיה זמינה לכל אחד. אחרי הכול קצת צחוק בימים מדכאים אלו, שמעתי שאפילו מזג האוויר מתפרע בארץ, לא יזיק לנו. ובינתיים:
1. על הוקי קרח שמעתם? אז הנה דוגמה למה שקורה שם:
http://www.videowebgate.com/clips/players/hockeybrawl.html

2. הסיוט של כל פחדן טיסות (כמוני)
http://www.videowebgate.com/clips/players/badlanding.html

3. יופי של כביסה
http://www.videowebgate.com/clips/players/seainside.html

4. מערכת היחסים בין בטטת הכורסא האמריקאית לבירה שלה מניבה המצאות
http://www.videowebgate.com/clips/players/beermachine.html

5. ועל מסלול הדוגמנות מסתובבים לא רק חמורים גם סוסים
http://www.videowebgate.com/clips/players/horsewalk.html


תגובה
לשורות של עמית

   
 

 

הומור - חג מתן תורה

כאב הראש של משה רבנו

ואז שאל משה רבנו...

תודה ליזהר
  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים בידיעון

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

  
 
  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2007