גיליון מספר 18 שנה VI - יום חמישי, 11 במאי 2006

 

«-לגיליון קודם 2006 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

"The real voyage of discovery
consists not in seeking new landscapes
but in seeing with new eyes"

Marcel Proust (1871-1922)

   
 

בצ'יף מתכבדים להודיע כי שוב קיבלה תוכנת BOS
דירוג של חמישה כוכבים.
הפעם, באתר GetFreeSofts.com

   
 

תחליף מגנטי למערכות
דואר אלקטרוני
:-)
 



 


מהקלאסיקה של ההומור
בתכנות. זוכרים?
 :-)
 



 



 


מאיפה יש ל- Google
כל כך הרבה נפח אחסון ?
:-)
 




לא פחות מ-100%


כבר בשנת 2001 אמרו נתוני IDC ו-Gartner כי נפח התוכן של הדואר האלקטרוני גדל בכ-%100 בכל שנה, שהמשתמש הממוצע זקוק ל-2.5 שעות בכל יום לניהול השוטף של הדואל, שכ-81% מהמשתמשים חווים קשיים או אי-יכולת למצוא מידע חיוני מתוך יישום הדואל, ושכ-85% מנפח המידע הכולל של הדואר הנכנס שייך ל- Attachments - קבצים נספחים.
היום, חיוניות הדואל בסביבה העסקית מחייבת את מנהלי מערכות המידע לתחזק את מערכת הדואל ולהחזיק אותה זמינה ועובדת לא רק בשעות משרד, לא רק בימי עבודה, לא רק רוב הזמן, אלה כל הזמן, בלא פחות מ-100% של הזמן ושל היכולות. המשתמשים מתייחסים לשימוש העסקי של מערכת הדואר האלקטרוני כפי שהם מתייחסים לטלפונים שלהם. כל שעת השתקה יכולה לעלות אלפי דולרים באובדן יצרנות ורווחיות.
על כן, מנהלי המערכות נדרשים לספק גישה לדואל מהמשרד, מאתרים מרוחקים ולמגוון מכשירים אלחוטיים 24 שעות ביום, שבעה ימים בשבוע ו-365 ימים בשנה. הגישה חייבת להיות מאובטחת נגד וירוסים, תולעים ו-spam, ולאפשר אחסון ומעבר של כמויות גדולות של מידע, בתאימות עם יישומים חדשים ומתחדשים של יצרני תוכנה שונים. את התוכן יש לגבות  באופן גורף ולהיות מסוגל לשחזר בכל עת, במהירות המרבית.
העול הזה מחייב ניהול, תחזוקה ושדרוג מתמשכים של החומרה והיישומים.
הגידול המתמשך בנפח המידע הכולל דורש משאבי אחסון, אבטחה ושרידות מתאימים, הטלת מגבלות על המשתמשים, כגון סינון דואר על פי סוגי קבצים, הקצאת נפח תיבות הדואר, ועוד. יתכן ובעתיד יחולו גם בארץ הנהלים המחייבים חברות בארה"ב ואירופה ואת החברות הבינלאומיות הפועלות בשווקים אלו, לגבי שמירת מסמכי דואל לשימוש משפטי.
אין דבר מתסכל יותר מאשר לא להיות מסוגל לשחזר גיבויים ברגע קריטי. זה קורה לרוב המשתמשים מדי פעם, אבל מי שבאמת סובל במקרים אלו הם מנהלי רשתות, האחראים לכמויות נכבדות של מידע עסקי חשוב. למרות התקדמות טכנולוגיות הגיבוי והשחזור בשנים האחרונות, הגיבויים עדיין נחשבים למוצא האחרון, כאשר כל שאר הדרכים לא מצליחות להחזיר את המידע הנדרש. כדי שזה באמת יהיה אפשרי, אנו זקוקים למידת מה של בִּטָּחוֹן, של אמונה שהמידע יהיה זמין וקריא בכל עת שנצטרך אותו. מנהלים של שרתי Exchange לעיתים נתקלים בבעיות או מפספסים פעולות שתאפשרנה לגיבויים שלהם לחזור באופן תקין.
קיימות מספר דרכים נפוצות לגיבוי שרתי Exchange, חלקן מאפשרות לבצע גיבוי תוך כדי עבודה וחלקן נדרשות להורדת השרת. לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות ואף אחת מהן אינה מושלמת, אך השאלה עליה יש לענות היא: איזה סוג התאוששות דרוש לארגון.
במקרים רבים גילינו כי הארגון זקוק למידע עצמו ולא לקיום השרת, לדוגמה (קיצונית אבל דוגמה) אם בעל תפקיד בכיר בארגון מדפיס כל דואל שהוא מקבל ומתייק אותו בתיקיה בארון, נפילת שרת הדואר תשפיע עליו הרבה פחות מאשר על משתמשים שכל מסמכיהם ותכתובותיהם אגורים בתוכו.
מכיוון והתאוששות שרתי דואר עורכת זמן רב, גם בתנאים אופטימאליים, ברור כי הנכס החשוב ביותר שיש להגן עליו אינו שרת הדואר אלא  הנגישות למידע הנמצא בו, ונגישות זו אסור לה להיות תלויה בגורמים המושפעים מפעילות או אי פעילות השרת. למידע נוסף
 

   
  

SQL

חדש!

פתרון חדש
מענה לבעיות שרידות המידע לשרתי SQL,
סנכרון המידע למערכת החלופית כל רבע שעה,
קימום מלא לשרת חלופי תוך רבע שעה בעת אסון או תקלה.
התקנה במשולב עם שרת BOS קיים או בנפרד
לקוחות המעוניינים להתנסות בפתרון
 מוזמנים
לצור עמנו קשר בהקדם...לפני התקלה הבאה!

חדש!

 

   
 

סלולאר או נגן


ההורים בילו סופשבוע באילת והילדים "ניהלו" את הבית. הם החליטו לאפות עוגה, והנייד באילת לא אחר לצלצל: "אאאאאאאבבאאאאאאא! הפלאפון נפל לבצק של העוגההההה!"
מה עושים?
הילדים כבר שטפו את המכשיר תחת זרם הברז. דודה ברטה המליצה לייבש עם מייבש השיער, אבל זה לא כל כך עזר. נשאר להחליף את המכשיר ביום א' בתחנת השירות.
זה לא רק קורה לילדים. לבעלת משרד PR זה נפל לאסלה, למנכ"ל בנסיעת עסקים לבריכת המלון בשנחאי, ולרופא בכיר ממרכז רפואי ישראלי לשלולית עכורה ברחוב לונדוני. ספק השירות מחליף את המכשיר, אך במידה והיה זה דיסק קשיח בנייד, רק מעבדה מקצועית להצלת נתונים תחזיר את המידע השמור שם.

בשנת 2004 ה-SPH-V5400 של Samsung היה אחד הדגמים הראשונים של טלפונים ניידים שכלל טכנולוגיה של דיסק קשיח, עם 1.5GB נפח אחסון. מאז כבר עברנו את ה-N91  של Nokia עם 4GB, ולאחרונה את ה-SGH-i310 , גם של סמסונג, עם 8GB
Alan Varghese, אנליסט בכיר ב-ABI Research טוען כי הטלפון הנייד הינו המכשיר שהעולם מעדיף, וכי בקרוב נגן ה-MP3 יעזוב את הבמה. "מה שחשוב למשתמשים רבים"- הוא אומר- "הוא להחזיק במכשיר אחד נייד שיודע לנגן מוזיקה וגם להציע את שאר הפונקציות: שיחות טלפון, צילום דיגיטאלי, דואל, גלישה...ואת כל זה עושים היום הטלפונים הניידים".
נכון להיום, נגני ה-MP3 עדיין נחשבים למובילים ביכולותיהם כגון נפח אחסון של עד 30 או 60GB, אך סביר להניח כי קיים גבול שמעבר לו לא כל כך אכפת למשתמש אם המכשיר שלו מסוגל לשמור 2,000 או 7,500 שירים. יצרני MP3 ינסו להגן על מרכולתם על ידי הצעה מוגברת של נפח אחסון, אך לאורך זמן נראה שיאבדו את פלח השוק...
 

   
 


דברים טובים - תוכנה בחינם

AntiVir® PersonalEdition Classic
for Windows 98/Me/NT/2000/XP
Linux/FreeBSD/Solaris


תוכנת אנטי וירוס, קלה נוחה ויעילה, מצליחה לגלות גם וירוסים שתוכנות מסחריות יקרות לא מגלות. התוכנה אמנם לשימוש אישי ופרטי בלבד אבל ניתן לרכוש גם גרסה לשימוש מסחרי.

ובהתייחס ל BOS, התקנה של תוכנת אנטי וירוס על גבי שרת BOS מאפשרת הגנה נוספת על המסמכים במערכת הגיבוי. אנו ממליצים תמיד להתקין תוכנה כזו ורצוי מסוג שונה מתוכנת האנטי וירוס העיקרית בשרתים.

כלים נוספים שפורסמו כאן
 

   
 

זוכרים את המלצתנו ל-Open Office בגיליון מספר 15?

 

הקרן OpenDocument Foundation אשר מאחורי פורמט הקוד הפתוח ODF, (הפורמט של OpenOffice ושל IBM Workspace) הצליחה לגרום לפורמט להפוך לתקן - ISO. דיווחים ברשת אומרים כי הקרן מפתחת plug-in אשר יאפשר אחסון, קריאה ועריכה של מסמכים שנוצרו בפורמט ODF עם התוכנות של MS Office.
ההרחבה של OpenOffice ל-MS Office תוכל לתרגם ל-ODF את כל הפורמטים הבינאריים ו-XML של Microsoft וניתן יהיה להשתמש בה ב-Office 2003 וקודמותיה עד לגרסת 97' (אם ימצא משתמש כזה...)
עם התקנת ההרחבה יוכל המשתמש לאחסן ב- ODF וגם לקנפג את ה-ODF כפורמט סטנדרטי לאחסון כל חבילת ה-Office
ב- OpenDocument ניסו ככל הנראה את ההרחבה והגיעו למסקנה שהיא בשלה להגיע לציבור הרחב, אך עדיין לא ידוע מתי יושק המוצר בפועל.
מדינת Massachussets בארה"ב, למשל, החליטה להעביר את כל המערכות במנהל הציבורי ל-ODF ומצפה בכיליון עיניים להופעת ה plug-in של OpenDocument

בקיצור, למי שרגיל להשתמש בחבילת Microsoft Office, יוכל להמשיך בכך, ולאחסן את המידע בפורמט הציבורי של OpenDocument, למען החברים והדורות הבאים (מה שלא נפוץ במוצרי מייקרוסופט באופן טבעי).
 

   
 

השמדת מידע

השמדה יסודית
של מידע
ומצעי מידע

העבירו והבעירו


לקראת ל"ג בעומר החבאנו כל דבר דליק ושריף, והבנו שכדאי להציע תחליפים לפירומאנים (קטנים וגדולים) המקבלים לגיטימציה במועד זה. ישבנו ורשמנו מה כדאי לדעתנו לכלות במדורה, לתפארת המסורת, להבראת הנפש וסביבת העבודה.
להלן חי פריטים ברשימתנו, ותרגישו חופשיים להוסיף עוד קיסם.

1. שורפים את המדפסות היחסית זולות אבל שזוללות לנו את המשכורת בדיו..
2. שורפים את המנוי לחדר הכושר שניצלנו ב-2%
3. שורפים את מכשירי העינויים (ביחד עם 2) להתעמלות בבית
4. שורפים את הקלטות ללימוד יפאנית... (בקושי אפשר עם מורה צמוד...!)
5. שורפים את צעצועי השולחן למנהלים שמסיחים את דעתנו במהלך הישיבות..
6. שורפים את עקבי המחט עליהם מצפים מאיתנו (הבנות) להופיע באירועים עסקיים ולעמוד יום שלם.
7. שורפים את ה-hand outs בסגנון עץ-הריח, שמפריעים ברכב לנהג ופוגעים באפים הרגישים.
8. שורפים בכוונה מרובה את השלט "א'- הבוס תמיד צודק, ב'- במקרה שהוא לא צודק ראה את א' ".
9. מעבירים את ההיסטוריה לדיסק אופטי או קשיח, מבעירים את הדיסקטים, בשבילם כבר אין לנו אפילו כונן מתאים, וקוראים לזה Data Migration.
10. שורפים כל דבר שדורש מאיתנו cookies, גם אם זה עוגיפלצת.
11. שורפים כל כתובת של אתר שדורש להוריד Macromedia Flash Player
12. שורפים את הפקסים שנשלחים 15 פעם לאותו מספר.
13. שורפים את ההזמנות לאירועי היי-טק פלצניים (פיינט-בול באור ירח בבוץ של ים המלח, משחק גולף תת ימי בחולצות החברה המארגנת, או מרוץ הסושי בטיפוס על גלגיליות להר בנטל)
14. שורפים את המזכרות של העמית שערק למתחרה..
15. שורפים את שלטי ה"הנחיות" בשירותים. (מי שלא יודע כיצד להתנהג שם בפנים, כנראה שגם לא יודע לקרוא אותם).
16. שורפים בובות פינגווין ישנות המזהות אותנו כבני המחתרת של הקוד הפתוח. הפרווה שלהם משילה סיבים וסותמת את מאווררי המחשבים!
17. שורפים את הסיגריה האחרונה ומתחילים הפסקה מעישון רבת שנים או עד הקריזה הבאה..
18. שורפים את הגשרים וקופצים להרפתקת חיינו.

   
 

במכתש רמון
























כדור לכת מגנטי


המיקום היחסי בו נמצאו סלעים וגופים מינרלים בטבע הינו גורם בסיסי להבנת היסטוריית כדור הארץ. באופן טבעי, למשל בחתכי רצף שכבות, סלעים עתיקים יותר ימצאו מתחת לסלעים צעירים יותר. בחינת יחסי המיקום שבין הסלעים מאפשרת לגיאולוגיים לקבוע רצף אירועים והם קודמים לכל שיטה אחרת לפענח את ההיסטוריה הגיאולוגית. במאה ה-19 הם אפשרו בניית סולם זמן יחסי שהתבסס על מצבורי מאובנים, אשר בנוסף היוו הוכחה לתיאורית האבולוציה.
בסוף המאה ה-18 James Hutton תרם תרומה נכבדת להבנתנו את שעון הסלעים: עיקרון האחידות (uniformitarianism), אשר קובע כי אותם תהליכים גיאולוגיים הפועלים היום, פעלו בעבר והניבו תוצאות דומות. העיקרון קודם את התהליכים הגיאולוגיים המודרניים, כגון חישובים מנחים באינטרפרטציה והסברת התיעוד הסלעי..

באופן כללי, שלוש תופעות גיאולוגיות גרמו שינויים סיסטמאתיים חיוניים לבנייה וללִטּוּשׁ סולם הזמן: התפתחות החיים, הפירוק הרדיואקטיבי של איזוטופים בלתי יציבים, והחתימה הפליאו-מגנטית של סלעים וגופים מינרלים.
ניסיונות מוקדמים יותר להבין את היסטוריית כדור הארץ התבססו על סוג מסוים של סלעים, כאשר הסלעים הגבישיים הגַּעֲשִׁיים נחשבו העתיקים ביותר, וסלעי המשקע לצעירים יותר. זיהוי המאובנים תרם רבות לקביעת הגיל היחסי. רוב החלוקות של העידן ה-Phanerozoic (זה של "החיים הנראים"), כלומר 570 מיליון השנה האחרונות, אכן זוהו במאה ה-19, על פי ממצאי המאובנים.

רק במאה ה-20 התאפשר כיול הסקאלה הגיאולוגית שנבנתה במאה ה-19, הודות לשתי תגליות במדעי כדור הארץ: גילוי הרדיואקטיביות הטבעית, ופיתוח כלים למדידה מדויקת של אותה הרדיואקטיביות. הטכניקות של תיארוך רדיומטרי לא רק אפשרו את הכיול, אלא שהן חיוניות בתת החלוקה של תקופות הזמן בהן לא היו קיימים עדיין יצורים בעלי שלד קשיח.

הוויכוח על גיל כדור הארץ נמשך כבר מאות שנים, ורק לאחרונה ניתן היה להגיע להשארות אמינות. גיאולוגים של המאה ה- 19 הבינו כי העובי העצום של שכבות סלעי המשקע פירושו שכדור הארץ הוא בן מאות מיליוני שנים לפחות. Charles Darwin חיזק את ההשארה בכך שהצביע על הזמן הרב הנדרש לאבולוציה של יצורים פרימיטיביים עד לצורות חיים המוכרות לנו היום.
מצד שני Kelvin, הפיסיקאי הדגול, התנגד לרעיון וטען כי כדור הארץ יכול להיות רק בן עשרות מיליוני שנים, על פי חישוביו של מהלך התקררות  הפלנטה..

כל הוויכוחים הללו עבר זמנם עם גילוי הרדיואקטיביות ע"י הפיזיקאי הצרפתי Henri Becquerel בשנת 1896. הקיום של רדיואקטיביות בסוגים שונים של סלעים  אפשרה למדענים לקבוע את גיל כדור הארץ, הירח, מטאוריטים, רכסי הרים ואגני אוקיאנוסים, ולהציע סולם זמן הגיוני אפשרי לאבולוציה. התאפשר אפילו לקבוע מועדים אמינים לאירועי ההפיכה של השדה המגנטי של כדור הארץ, והטכניקה הרדיומטרית  (C144, למשל) גברה על כל שיטה אחרת של קביעת גיל אבסולוטי.

אז נכון שבמאה ה-20 פותחו שיפורים לטכניקות תיארוך רדיומטרי, אך בשנים האחרונות יותר ויותר משתמשים בתופעה השלישית המגלה שינויים סיסטמיים -המעקב אחר השדה המגנטי של כדור הארץ- על מנת לכייל את סולם הזמן הגיאולוגי ולפתור בעיות גיאולוגיות. ידוע כי שדה זה התהפך מספר רב של פעמים בעבר, וגילוי תבנית ההיפוכים הללו בהיסטוריית הסלעים סיפק כלי חדש לתיארוך אירועים גיאולוגיים של העבר. בעבודה קשה של מדענים לאורך העשורים האחרונים, נבנה סולם זמן שבין ימינו לבין 160 מיליוני שנים אחורה (אמצע התקופה המסוזואית), של הקוטביות הנורמאלית והמהופכת.

על ידי שילוב שלושת הגישות לתיארוך כדור הלכת שלנו, נוצרות שיטות ייחודיות, כגון הביו-סטראטיגרפיה (מבוססת מאובנים, תיארוך רדיומטרי של חומרים מתאימים, כולל נשורת געשית, והיפוכים מגנטיים).

ההיפוכים בפולאריות של השדה המגנטי של כדור הארץ נרשמו על ידי גבישים זעירים של מתכות מגנטיות אשר בסלעים. כך נודע, כי בעבר התקיימו 58 התהפכויות עיקריות מאז תקופת הדינוזאורים, כ-66.4 מיליון שנה אחורה, כלומר כל מיליון שנה פלוס, בממוצע.
היות וכל שינוי ממצב מהופך למצב רגיל, או ההיפך, מייצג רק רגע אחד בזמן הגיאולוגי, והיות וכל אחד מאירועי הקוטביות הללו הוא כלל עולמי, יש בו את הפוטנציאל לספק לגיאולוגיים סדרה של תיארוכים אוניברסאליים, כלי בעל ערך גדול מאוד בהבנת הסיפור הכרונולוגי של כדור הארץ.
אבל, כל פסק זמן גיאולוגי בו הקטבים היו כפי שהם היום (מצב נורמאלי או N), או כאשר הם היו הפוך מהמצב בו הם היום (מצב reversed או R), אין בו חתימה ייחודית. כל טביעה שהשאירו רגעים של N או של R נראית אותו דבר, כאילו שהזמנים הגיאולוגיים היו נרשמים באמצעות סדרה של 0 ו-1. הבעיה העיקרית בשימוש של שינויי קוטביות מגנטית לפענוח סוגיות של זמן, היא פיתוח דרכים לזהות כל 0 וכל 1 כסימן ייחודי..
קיימות שתי גישות לפתרון בעיה זו.
● ידוע כי אורך הזמן שבין אירועים של שינוי קוטביות משתנה מאוד. היו זמנים בהיסטורית כדור הארץ כאשר קוטביותו הייתה  יציבה מאוד, ותקופות בהן הקוטביות השתנתה לעיתים יחסית תקופות.
על ידי השוואת פרופיל סטראטיגרפי של היפוכים באורכים שונים כפי שהם נרשמו בסלעים של אזור מסוים עם תקן קוטביות, ניתן להגיע לפתרון סביר מאוד, ויחודי, של גיל הפרופיל הבלתי ידוע.
● הגישה השנייה הינה להניח על הפרופיל של היפוכים מגנטיים מידע אבסולוטי על גילאים כפי שהם נקבעו בתיארוך רדיומטרי, או מידע של גיל יחסי מלימוד המאובנים, או שני הסוגים של מידע על גיל. כל אחת משיטות תיארוך אלה מספקת רישום חד כיווני (וקצת לא מדויק) של הזמן הגיאולוגי, אבל גם דרך ייחודית להבדיל בין סדרה של 0 ושל 1.
הגישה הרב תחומית לקבלת רישום מדויק ושניתן ליישם באופן אוניברסאלי של הזמן הגיאולוגי כבר פותח בעבור תקופת ה-Cretaceous/Tertiary (זו של הכחדת הדינוזאורים). תקופת המשבר הביולוגי הזו התרחשה בפסק זמן של קוטביות מהופכת (פסק הזמן המשמעותי העשרים ותשיעי בספירה לאחור מימינו). קיים תיעוד של אירועים אלו בסלעים אשר באגן הקנאדי המערבי, בו נקבעה כרונולוגיה רב תחומית מדויקת מאוד. כרונולוגיה זו משתמשת בשרידי המאובנים של המשבר הביולוגי ב- כפי שזה משתקף בשינויים בעולם הצומח, הגיל האבסולוטי במיליוני שנים של מינראלים געשיים, ורישום מפורט של הקוטביות המגנטית..
החלוקה המדויקת והמפורטת של הזמן הגיאולוגי, שנקבע בצורה אמינה על ידי שילוב סוגים שונים של מידע, מספק כלי הכרחי בניסיון להשיב לשאלת מפתח בהיסטוריה של כדור הארץ - מה הם יחסי הסיבה והתוצאה  בין השינויים בחי והצומח של כדור הארץ בקשר לאירוע הפיזי של תקופת ה-Cretaceous/Tertiary, אשר רבים רואים בו התנגשות של גוף חוץ-ארצי עם כדור הארץ...
את אותם העקרונות  ניתן ליישם בחקר בעיות גיאולוגיות רבות אחרות.
 

   
 

 

אלי גרומט תוהה אם נושא ה - RFID בשל לשימוש נרחב.
ראו כתבה ב- ERP

   
 

 

לצופיה, הילדים, ולמשפחות יעקובוביץ' וגלעדי, אתכם בכאבכם על אובדנכם

אברהם (גוגו) יועד ז"ל

שלא תדעו עוד צער

   
 

 

מצפנים קונבנציונאליים תמיד מצביעים צפונה, הודות לכוח המגנטי של הקוטב הצפוני. כידוע, היהודים על גבי כדור הארץ לא נחים, הם תמיד בתנועה ומיקומם יחסית לירושלים משתנה. בשעת התפילה הם נדרשים לפנות לירושלים, ומישהו כבר רשם פטנט על מצפן-ירושלים מיוחד שניתן לכיול מחדש בכל פעם שהיהודי נודד (באמצעות MPR או Magnetic Polarity Recalibrator) ...המוצר מגנטי, ללא חשמל או אלקטרוניקה.

ראו בעצמכם                לגרסה המוסלמית

   
 

השורות של עמית


מזל טוב לאיתן וסטף וורטהיימר, שני תעשיינים משכמם ומעלה. מפעל ישקר היה במשך שנים רבות האור בקצה מנהרת התעשייה הישראלית החשוכה מאוד. זכור לי מאבק מאוד מפורסם בו התעקש מר וורטהיימר האב לשלם את מס ההכנסה עבור עובדיו, וגם זכור לי כמה התעקשה מדינת ישראל, או יותר נכון שלטונות המס המהוללים שלה, לא לקבל זאת - עד היום לא ברור לי מדוע.
אבל בתוך כל הבלגאן והפרסומים, יש כמה דברים שלא מובנים לי:

1. מדוע הבורסה משתוללת? הרי עם כל הכבוד -ואין לי הרבה- לא מדובר בהצבעת אמון במשק הישראלי אלא בהצבעת אמון במפעל ישקר ובמשפחת וורטהיימר. מדוע מתרגשת הבורסה? הרי חברות כמו ישקר אין לנו הרבה, והבורסה מלאה בערימות זבל אמיתיות ווירטואליות.
2. מדוע מתרגשים אהוד אולמרט ומשרד האוצר? הרי המס אותו אמורה משפחת וורטהיימר לשלם למדינה יכול בקלות להיחשב החזר חובות, שכן מפעל זה זכה להקלות מס ומענקים נדיבים במיוחד במשך שנות חייו. אז למה אתם מתרגשים ?
3. משפחת וורטהיימר מכרה 80% מישקר שבבעלותה הפרטית ב-4 מיליארד דולר ותשלם מס בסדר גודל של מיליארד דולר (25%). אולי אני טמבל ולא מבין בחוקי המיסוי בישראל, אבל מצד שני כל חמור עבודה ופועל שחור משלם מס בסדר הגודל הנ"ל שכן מדובר במדרגת המס הנמוכה ביותר. אבל אף אחד מאותם פועלים שחורים לא מרוויח 5 מיליארד דולר!
אני מקווה שלמישהו יש תשובות, כי אני זקוק להן לשלוות הנפש שלי.


הרבה מגבונים לחים


בפרשת קרנות לאומי יש מגעים לסגירת התיק כנגד בכירי הבנק בקנס של 10 מיליון דולרים. מדובר בעסקת טיעון שבמסגרתה יטוהרו הבכירים, והבנק עצמו ישלם את הקנס. טיהור הבכירים הוא שערורייה. כמה כסף צריך כדי לנקות לכלוך של נוכל?: תלוי כמה שיש לך! 10 מיליון דולר זה החיתול הכי יקר במדינה אבל זה לא ממש מסתיר את העובדה שהתינוק מריח רע מאוד!
כבר מזמן הגעתי למסקנה שיש כאן קנוניה רבתי בין בתי המשפט עם הבנקים כנגד האזרח. אבל יש גבול, בנק לאומי אומר: “הם הסריחו אבל ב- 10 מיליון דולר ניתן לטהר את החדר מהריח". יתכן שניתן לטהר את החדר מהריח אבל מן הראוי שזה שהפיץ אותו יוצא אחר כבוד מהחדר בעצמו, ויחד עימו כל מי שמגן עליו!
 

עוד נוכל


כולם בוכים ומבכים את פרישתו של מנכ"ל קומברס, פרישה שבאה לאחר שבכירי החברה נתפסו בקלקלתם כשהם מפרישים לעצמם אופציות ורושמים תאריך הנפקה שתואם ערך נמוך של המניות. זו הונאה! על הונאה שכזו בדרך כלל מגיעים לתא מעצר לפני משפט! משום מה, לא שמעתי על אף הליך משפטי כנגדם...
 

שאלה של תוכן


בהמשך לכתבה על הטלוויזיה של השבוע שעבר נתקלתי בידיעה שערוץ 2 עומד לשדר תכנית ריאליטי חדשה בה יופיעו אסי דיין ובנו ביחד, בטיפול פסיכולוגי!
נשבע לכם!
בכל פעם שאני חושב ש: זהו הם עברו את הגבול, זה הכי נמוך שאפשר לרדת. בכל פעם הם מפתיעים אותי מחדש. את מי לעזאזל זה מעניין, מה איכפת לי מערכת היחסים הסבוכה בין אסי דיין ירום הודו לבין בנו הנסיך הקטן. חלאס נשבר ה....
אני יכול לדמיין לעצמי את צוות המוחות שיושב והוגה את תכניות האלו, והיות ואני בטוח שחלקם נפסלות הרי שמחשבה מחרידה עולה במוחי. אם הטיפול הפסיכולוגי של אסי דיין ובנו עבר את הסלקציה, איזה רעיונות מטומטמים אחרים נפסלו?, הרי הרבה יותר נמוך מזה כבר גובל ב... מצטער, אין בשפה העברית מילה מתאימה.
 

בשעה טובה


בשעה טובה נודע לנו כמה אנחנו הולכים לשלם על הגביע העולמי בכדורגל.
492 שקלים! מחירם של חודשיים מנוי לכבלים או ללווין. במקביל, קמים להם בכל העולם "יזמים" פרטיים שכבר מוכנים לחבר את הטלוויזיה שלהם אל המחשב, ולשדר חי לכל העולם. לא חוקי, אבל עצם הרעיון מבורך וגם מעלה סוגיה מעניינת: הרי שיתרון של תחנות הטלוויזיה המסורתיות היו במשדרים החזקים שלהם, של הכבלים, ברשת הכבלים שהונחה בכל עיר, ושל הלוויין – רשת לוויינים. דהיינו, התשתיות. האינטרנט היא התשתית של כולנו, כולנו יכולים לעשות בה שימוש דו-כיווני, הבעיה היא שאיכשהו גם כאן דופקים אותנו. מוכרים לנו רוחב פס ענק במורד הזרם וזרזיף דקיק במעלה הזרם, כדי שחס וחלילה לא נצליח אנו המשתמשים לעשות שימוש פרקטי ברוחב הפס. הגביע העולמי בכדורגל הוא בעיה צרכנית משמעותית, וכל פרויקט הטלוויזיה שלי נבנה, כזכור, על מנת לאפשר צפייה במשחקים חינם, מתוך הנחה די הגיונית שמתוך מאות הזכיינים בעולם, יהיו כאלו שישדרו חופשי את המשחקים לאינטרנט. השבוע הצלחתי לשים יד על מצרך יקר ערך – רשימת כל הזכיינים בעולם שמשדרים את הגביע העולמי. חלק מתחנות אלו הם תחנות שמשדרות קבוע לאינטרנט. בימים אלו אני יושב ובונה את בסיס הנתונים הנ"ל על מנת לאפשר צפייה בחינם ולפי החוק לכולם. ומתפלל השכם והערב שלא יחשיכו לי את המסכים. מצד שני, יש פתרון פשוט בהרבה... לחזור אחורה 15 שנה, לחבר אנטנה קטנה חיצונית לטלוויזיה, להעביר סריקה ולקלוט את: ירדן, קפריסין, וכו'... ערוצים שנקלטים מהאוויר אי אפשר להחשיך!
 

תודה ובקשה


תודה לכל אלו שהביעו אמון בפרוייקטים שלי: הטלוויזיה ( www.videowebgate.com ) ומאגר "הכול חינם" אותו אני בונה לאט לאט ובסבלנות (www.amitm.com/center).
רק בקשה קטנה:
אם יש לכם משהו לתרום אדרבא ואדרבא תתרמו, שילחו כל לינק שנראה לכם, אנחנו כולנו צרכנים וקצת כואב שדופקים אותך כל הזמן. אין כמעט מוצר, שירות, תכנה או תוכן בכסף שאין לא תחליף בחינם. עזרו לי לספק את זה, אני טוב, אבל רק בן אדם אחד.
 

דוגמא-נים


שמעתם על משרד הפרסום שהולך להרים קמפיין בכלא בשיתוף אסירים כדוגמנים? המילה דוגמן באה מהמילה דוגמא... המשפטים הבאים עולים במוחי:
“אחלה בגד אחי, חבל רק שתוכל ללבוש אותו בעוד 15 שנה"
"הדוגמנית אתי אלון שזכתה לתפקיד בזכות דבקות במטרה וגניבה של 250 מיליון שקל מלקוחותיה"
"הדוגמן שר לשעבר בממשלת ישראל שניסה להבריח כמות מסחרית של דוגמיות סמים כדי לדגום את החיים הטובים, כמה חבל שהדגימו לו איך נראים החיים במבנה עם חלונות בדוגמא מקורית של סורגים".

נשבע לכם, אנחנו מדינה פסיכית...

תגובה לשורות של עמית

   
 

 

הציטוט הזה הוגש מזמן, למעשה הוא מחכה כבר שבועיים להיכנס לידיעון. שבועות יום השואה ויום הזיכרון לא היו בדיוק זמן טוב לפרסומו
מי ששלח לנו אותו עסק בחיפוש באינטרנט אחר שיטות קירור מחשבים. הוא עלה על מתכת נוזלית לקירור CPU המעבירה חום מהר הרבה יותר מאשר האוויר. יצרני המוצר לא מצאו דרך טובה יותר להזכיר את רעילות החומר מאשר הבאה:

"NOTE: if you manage to inject yourself or a friend with the liquid pro, we will be quite happy to submit a description of the event to the Darwin Awards as the Liquid PRO is highly toxic."

ומה הם פרסי דרווין אם לא אתר הנצחה המוקדש "לכבד את כל אלה המסייעים בשיפור הגנום האנושי על ידי כך שהם מסירים עצמם ממנו"...בקיצור, גלריית תאונות טיפשיות וקטלניות...
דווקא מהאזור שלנו, יש שפע מקרים להוסיף להם!

   
 

 

מזל טוב לאריאל שליסר מקיבוץ נירים, שחגג השבוע יום הולדת!

   
 

הצהרת אחריותת
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

  
 
  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2006