גיליון מספר 17 שנה VI - יום חמישי, 4 במאי 2006

 

«-לגיליון קודם 2006 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

"A man who has not passed
through the inferno of his passions
has never overcome them.
"

Carl Gustav Jung (1875 - 1961)

   
 

גרסת BOS חדשה
v 2.2.1.6 כבר כאן

הזכאים לעדכון
הקישו כאן
מעוניינים בדמו? הקישו כאן








Rated by 5 points award on download ready
  FIVE Points Award to BOS
from DownloadReady
01.05.06








ככה וככה


התבקשנו להבהיר את צורת התמחור של תוכנת BOS. אכן, התמחור שונה ממה שהיה בעבר. היום אנו מציעים שני מוצרים נפרדים: אחד שרת ה-BOS המוכר לכם מימים-ימימה, לו אנו קוראים (BOS FS (File Server, המועיל בגיבוי ושחזור קבצים, ספריות, דיסקים שלמים, מסדי נתונים, תחנות עבודה...
ואילו BOS MS - BOS File & Mail Server, הינו בעל כל היכולות שציינו לעיל, ועוד גיבוי ושחזור דואל
בשני המקרים התמחור מחושב בהתאם לשימוש הנעשה במוצר, ללא קשר למספר או לסוג השרתים ו/או התחנות, קליינטים, אייג'נטים או מספר רישיונות שרתים, שהם גורמים לחישוב בתמחור רוב מוצרי הגיבוי הקונבנציונאליים.

הרישיון מחושב על פי סך כל נפח המידע עליו יש להגן. סך כל הנפח כולל כל המידע מעודכן שנשמר על גבי מערכת BOS ונפח המידע הדרוש להגנת על גרסאות היסטוריות של קבצים שעודכנו או נמחקו מן המערכת - על פי הגדרת מנהל המערכת.

מחיר המערכת כולל את כל המודולים הקיימים של התוכנה, (פרט לאלה המתייחסים להגנה על שרתי דואר ברישיון FS). רישיון התוכנה הינו תמידי, ואין לחדשו כל שנה או שנתיים כמו במוצרים אחרים.

מחיר הרכישה כולל את המחיר של תמיכה טלפונית ומקוונת למשך השנה הראשונה לאחר ההתקנה, והן כל עדכוני התוכנה הרלוונטיים למשך אותה תקופה.
המחיר אינו כולל את התקנת המוצר, פרט למקרים בהם ההתקנה נעשית ע"י הלקוח בסיוע טלפוני של צ'יף.

החל מהשנה השנייה להתקנה, המרכז לסיוע טכני בצ'יף מציע תמיכה ועדכוני תוכנה בעלות שנתית של כ 15% ממחיר הרישיון.


שאלות? כתבו לנו: info@bos.co.il

   
 

Puppy carried by Tux














































דברים טובים - תוכנה בחינם

Puppy Linux


כמערכת Linux למתחילים, Puppy מאפשרת לכל אדם גם עם הבנה בסיסית ביותר במחשבים להתקין ולתפעל מערכת Linux בפשטות ובמהירות, המערכת כולה שוקלת כ 60MB-70MB ומופעלת מ CD ללא צורך בדיסק קשיח כלל, ניתן כמובן גם להתקינה על גבי DOK או על דיסק קשיח.

Puppy Linux - fast, small & free Linux distro

דרישות המערכת הנם בסיסיות ביותר וגם מעבד ישן יספק תוצאות יפות, המערכת מגיעה עם דפדפן אינטרנט מובנה, תוכנת דואר אלקטרוני, סביבת Office כולל תאימות למסמכי XLS ו DOC, תוכנות לעיבוד תמונות, נגן מוזיקה ועוד ועוד.

ניתן להפעיל מהמערכת שרת FTP בסיסי ולהשתמש בה בתור מחסן קבצים מרכזי, ישנם גם פרויקטים נוספים להקמת שרת SQL על גבי Puppy ועוד.

מסביבת העבודה של Puppy ניתן להגיע בקלות למידע שנמצא בדיסקים המותקנים כ- FAT, FAT32 ואפילו NTFS.

מהאתר:

Puppy Linux, started by Barry Kauler, is a small (50-60M), fully featured Linux distribution
Mission Statement

● Puppy will easily install to USB, Zip or hard drive media.
● Booting from CD, Puppy will load totally into RAM so that the CD drive is then free for other purposes.
● Booting from CD, Puppy can save everything back to the CD, no need for a hard drive.
● Booting from USB, Puppy will greatly minimise writes, to extend the life of Flash devices indefinitely.
● Puppy will be extremely friendly for Linux newbies.
● Puppy will boot up and run extraordinarily fast.
● Puppy will have all the applications needed for daily use.
● Puppy will just work, no hassles.
● Puppy will breathe new life into old PCs

Recommended software


"Overall, Puppy Linux is a superb, light-weight, fast and versatile Linux distribution with a great selection of applications, graphical system administration utilities and all sorts of unique features not readily available elsewhere. A great choice not only for older computers, but also for those who dislike the bloat of most modern distributions."


אנו נמצאים כעת בפיתוח מואץ של תוכנת BOS לפלטפורמת Linux ו Puppy מהווה אחת הפלטפורמות המועדפות עלינו מבחינת נוחות וקלות שימוש. ניסיונות ראשונים בהפעלת המערכת כבר עברו בהצלחה ואנו מקווים שנוכל להכריז על גרסת Alpha בקרוב.

Puppy Linux Home - your fast, small and free Linux distro

   
 

השמדת מידע

השמדה יסודית
של מידע
ומצעי מידע



 

של מי המידע הזה?


למי שהתקשה להבין את הצורך בהשמדה קפדנית של מידע של צד ג', מידע שמור, או מסווג האגור במצעים אופטיים או מגנטיים שהתיישנו, התקלקלו, או אינם עוד בשימוש,
צר לנו לספר כי התגנבו לאוזנינו ידיעות על כי לאחרונה גם בארץ הקודש נמצאו גורמים המוכנים לשחזר מידע שאינו שייך להם ולהרוויח מלמכור אותו למתחרים...
לאור התופעה, מומלץ להקפיד ולשמור במקום בטוח מצעים המכילים מידע בעל ערך, ולשקול בכובד ראש את כדאיות הסילוק הרגיל, או המסירה לשם החזר כספי חלקי ברכישת פריטים חדשים.

אם חשבתם להשמיד את מצעי המידע בצורה יסודית ולהגן על המידע הרגיש, הנכם מוזמנים לבקר בדף http://www.chief.co.il/chief/nihil.htm

   
 

גם אתה, מק?


מערכת ההפעלה של McIntosh נגזרה מן ה-FreeBSD, תוכנת קוד פתוח שנבנתה מן ההתחלה בכדי לספק אבטחה למחשבים מרושתים. מאז תחילתה בשנות ה-90' המוקדמות, FreeBSD המבוססת Unix נבחנה על ימין ועל שמאל על ידי תלמידים במקצועות המחשוב ומומחי אבטחה.

מעטים היו האנשים שנפגעו עד כה מהווירוס הראשון הפוגע במערכת הפעלה Mac OS X, אשר יצאה לשוק ב-2001 ושרדה עד כה את רוב הניסיונות הזדוניים לפגוע בגולשי אינטרנט. עד כדי כך, כי רבים חשבו שהמערכת פשוט חסינה.
מומחים טוענים כי המצב התדמיתי של Apple, נתח השוק שלה ההולך וגדל, והאימוץ של אותם מיקרו-מעבדים אשר במכונות המריצות Windows הופכים את המקים למטרה נחשקת.

בשבוע שעבר זיהה טום פריס, חוקר מדרום קליפורניה, שבע נקודות תורפה ב-Mac OS X,  והזהיר כי אתרי אינטרנט זדוניים יכולים לנצל את הפרצות ללא ידיעתו של המשתמש, עם פוטנציאל לאפשר לפורצים להפעיל תוכנה מרחוק ולחטוף סיסמאות ומידע רגיש נוסף. הוא הוסיף כי למרות שהודיע לחברה לגבי הפרצות בחודש ינואר ופברואר השנה, עדיין לא ניתן לקבל טלאי מתאים לכיסויין, בדיוק כפי שקרה בעבר עם מייקרוסופט.

באפל מתכננים לפתור את בעיית הפרצות בעדכון האוטומטי הבא של מערכת ההפעלה, והחברה מתכחשת לכך שמישהו ניצל אותן או כי הן מאפשרות להריץ קוד זדוני מכוון למכונה מסוימת.
גולש בשם בנג'מנין דיינס הפעיל מספר לינקים שהבטיחו קבצים לעדכון שעדיין לא שוחרר למערכת ההפעלה שלו. במקום לקבל את התמונות, נפתח לו חלון בו רצו פקודות
שנראו כאילו המחשב היה תחת שליטה של משהו או מישהו אחר. הודות לבאג בקוד שלהווירוס, המחשב של דיינס לא ניזוק יתר על המידה: מספר קבצים של מערכת ההפעלה נמחקו, קבצים חדשים נוצרו, והוטל מום במספר יישומים -כולל תוכנה להקלטת קול.
מאחורי הקלעים הווירוס הצליח לחטוף את תוכנת התמסורת המידית שלו, וקובץ ההדבקה הופץ ל-10 מאנשי הקשר שלו.
משתמשי מק, כולל מומחים באבטחה רבים, חיים בהכחשה ובטוחים כי אמצעי הזהירות שלהם (בדיקת לוגים קפדנית, פיירוול ושאר הגנות שהייתם שמים גם למכונה מבוססת Windows) מהווים הגנה מוחלטת.
Mac OS X התווספה בשנה שעברה לרשימה שחורה (של פרצות אינטרנטיות שנבנית מאז שנת 2000) של מכון SANS לאבטחת מידע ב-Bethesda, Md. השבוע המכון עדכן את הרשימה כדי להזהיר מפני נקודות תורפה ב-Safari, דפדפן הרשת של מקינטוש.
מסד הנתונים Open Source Vulnerability Database, המתוחזק על ידי ארגון ללא מטרות רווח, אומר לנו כי בשנת 2005 לבד נמצאו 81 נקודות תורפה באותה מערכת הפעלה, 41 בשנת 2004, ו-27 ב-2003.
בפברואר השנה Kevin Finisterre, חוקר אבטחת מידע בן 25, יצר שלושה תולעים מבוססי מק על מנת להוכיח את קיום הפרצות ב-Mac OS X. היצרן ביקש מהחוקר לא לפרסם את הקוד עד אשר הם יצליחו לסתום את הפרצות.
מומחים בתחום האבטחה רומזים כי יתכן ועניין נקודות התורפה במקים יזרז את המעבר של אפל לקו מוצרים עם מיקרו מעבדים של אינטל. עם מקים חדשים שבתוכם אותו מעבד המניע את מחשבי ה-Windows, יותר אנשים יידעו כיצד לנצל את חולשותיהן של מכונות האפל מאשר בעבר, כאשר הכילו שבבי PowerPC של IBM ו-Freescale של Motorola.
אנשי אפל דוחים את הטענה, ואומרים כי מערכת ההפעלה שלהם מעוצבת על מנת לפעול בבטחה מול האינטרנט מהרגע שהיא יוצאת מן הקופסה, ללא צורך בפיירוולים או תוכנות אבטחה נוספות, ואם אפשרות קלה של התקנת טלאי אבטחה על ידי המשתמשים.
 

   
 

מהלשון למוח
 

לפני יותר מ-30 שנה מדען המוח דר' Dr. Paul Bach-y-Rita (זה אדם אחד, ולא זוג) הגה דרך להעביר תמונות ממצלמה, דרך אלקטרודות המודבקות לגב באמצעות מתקן שכונה "Brain Port". מאוחר יותר הוא גילה שאם מדביקים את האלקטרודות בלשון, מעבר האותות יעיל הרבה יותר.
היום, חוקרים במכון להכרת האדם והמכונה בפלורידה, מתכננים שימוש למתקן בשדה הקרב. למשל, כדי לאפשר ללוחמים ראיית לילה של 360 מעלות, ולצוללנים שמיעת הסונאר בתוך ראשיהם בשהייה תחת המים וללא מכשור ידני. ממש מדע בדיוני שהופך למציאות.
האותות העוברות ממצלמות, סונארים וציוד נוסף -המורכב על קסדה- דרך לשון הלוחם, אל המוח. המחקר ממומן ע"י משרד ההגנה האמריקני וגובה תקציב המחקר נשמר בסודיות.
סרט דק מפלסטיק מחבר את ה- Brain Port  ללשון, בו 144 מיקרו-אלקטרודות מעבירים את המידע דרך סיבי עצב, אל המוח. במקום להחזיק ביד את המכשירים ולצפות במסכי הסונארים, הצוללנים יכולים לקבל את המידע דרך לשונותיהם...
בניסויים שבוצעו לבדיקת המכשירים, אנשים עיוורים הצליחו למצוא פתחים בחדר, קלטו דמויות שעברו מולם, ותפסו כדורים שנזרקו להם. גרסה אחרת של המכשיר, שבקרוב יצא לשוק, מחזיר את שיווי המשקל לפגועי המערכת הווסטיבולארית אשר באוזן הפנימית  (בד"כ המערכת נפגעת במקרים של טיפול מוגזם או לא נכון באנטיביוטיקה).
מי שעבר את חוויית השימוש במערכת מדווח כי ההרגשה בלשון דומה לזו של "סוכריות מתפוצצות", וכי בראיה המוחית "מרגישים את קווי המיתר של הדמות".
שימוש מתוכנן למכשור הינו עבור חוקרים תת מימיים של מקרי פשע, שיוכלו לזהות תבניות חיפוש, לסמן אחד לשני ו"לראות באמצעות הלשונות", עד כמה שזה נשמע מוזר.
המטרה היא שיהיה לצוללנים ידיים ועיניים פנויות לעבודתם.
הצעד הבא הוא לשפר את יכולות הסונאר, לעשותו קטן יותר מגודלו הנוכחי (כמו לקופסת נעלי ילדים) כדי שיוכלו לשאת אותו על הקסדה.
מתוכנן להציג את המערכת בחודש זה, ואם הגורמים הצבאיים יהיו מרוצים ממנה, הפיתוח יזורז כדי להוציא את המכשירים לשטח תוך 3 עד 6 חודשים.
העבודה על מערכת ראיית הלילה האינפרא-אדום דרך הלשון אינה מתקדמת כל כך, אך השימוש הפוטנציאלי אדיר, הוא יאפשר לחיילים לעבוד בחושך ללא המשקפות המסורבלות, ו"לראות מתוך החלק האחורי של הראש".

מידע מתוך
Florida Institute for Human and Machine Cognition: http://www.ihmc.us
 

   
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע?
לחץ בריבוע!





DB2


זה לא סוד כי אחת התכונות של מסד הנתונים DB2 של IBM, היא שהוא דורש נפח אדיר של אחסון. החברה מבטיחה לשפר את המצב בגרסה הבאה שתצא בקיץ הקרוב.
הם עובדים על מאפיין הקרוי Viper, שיבצע דחיסה של המידע ברמת השורה (שורות, במסדי הנתונים, הם מרכיבי המפתח של המידע בשדה אנכי)
זו לא הפעם הראשונה ש-IBM שולחת יד לדחיסה בעבור ה-DB2, אך הפעם הם מבטיחים כי טכנולוגית ה-Venom תצמצם ב-50% את נפח האחסון הדרוש, ולעיתים אפילו  ב-72%, בצורה כזו שכמה שיותר מידע יש, יותר דיסק פיזי חוסכים".
נאמר גם כי הטכנולוגיה תחסוך זמן בביצוע הגיבויים.
מאפיין אחר של ה-Viper עליו עובד היצרן, הוא היכולת לנהל XML ומידע המקשר אשר בתוך ה-repository, ללא צורך בפרמוט מחדש של ה-XML. לכאורה, אם לא יהיה צורך בפרמוט מחדש של המידע המקשר ל-SQL ב-XML, היישומים ידרשו פחות קיבולת אחסון, ומפתחים הבקיאים ב-SQL יוכלו להמשיך לעבוד ברוב המקרים  תחת מודל זה.

ובקרוב - BOS ל SQL - הודעה רשמית בגיליונות הקרובים.
 

   
 

השורות של עמית

טלוויזיה ושאר ירקות


הטלוויזיה בישראל איננה מתעלה לרמה גבוהה, אבל מחירה בשמיים. התכנים בזבל אבל עולים זהב. הטלוויזיה בישראל מכתיבה לנו את אורח החיים, למרות שמן ההיגיון היה שהדבר יהיה הפוך לחלוטין. נניח שמשחק כדורגל בעל רייטינג גבוהה מופיע בערוץ X, הרי שמנהל התכניות של ערוץ Y יהיה מספיק טמבל כדי לדחוף לאותה משבצת, למרות שהוא יודע שמדובר בכישלון ידוע מראש, תותח משלו.
התוצאה: אבדן חומר נהדר שיכול היה לעניין את צופי משחק הכדורגל והפסד בקרב על הרייטינג.
לוחות הזמנים של ערוצי הטלוויזיה השונים לא לוקחים בחשבון את הצופים וצרכיהם אלה את המושג "פריים-טיים" שלמרות שינוי מהותי בהרגלי הצריכה (אפילו באנגליה, מדינה שידועה כצרכנית מסיבית של טלוויזיה, יש מעבר לכיוון האינטרנט) איננו משתנה משום מה.
התכנים עצמם הם תהליך מגוחך של צלילה לתוך מזבלה מציצנית וכל שחקן חדש שמופיע בשטח (הסלולאריים, למשל) רודף בדיוק אחרי אותם תכנים. אינני בא לבקר את טעמו של הקהל, אני רק מציע את האפשרות שמה טעמו של הקהל נובע לא פחות מההיצע העומד בפניו. היות וקריאת ספרים היא תחביב ההולך ודועך, הרי שלרוב האוכלוסייה אין פשוט אלטרנטיבה... והם תקועים מול המסך. האינטרנט עם כל הבעיות הטמונות בו מסייע איכשהו בהוצאת הצופה מהכורסא ומאפשר לו גישה גמישה לתכנים שמעולם לא היו בהישג ידו בעבר.

כשהקמתי את פרויקט ה-videowebgate הובילה אותי המחשבה המרתיחה על החמדנות של החברות. כשכתבתי על תכני הוידיאו בסלולארי, הדגשתי שיקרעו לנו את הכיסים. אבל רק לאחר שהפרויקט החל לקרום עור וגידים גיליתי שיש כאן הרבה יותר.

שפה ותרבות – הפופולאריות של הערוצים הרוסיים הפנתה את תשומת ליבי לצורך של קהילה כלשהי לשפת אימה ולתרבות המקומיים. כך ניתן לראות צופים רבים מישראל המעוניינים במוסיקה שמושמעת ומוצגת בערוצים דוברי רוסית.

חדשות – חדשות תמיד היה גורם מרכזי בשידורי הטלוויזיה אבל לא מעט פעמים בחר העורך לדלג דווקא על אותם התכנים שעניינו אותנו. עם ריבוי תחנות המשדרות מכל העולם, כשמתרחשת הפיכה בחוף השנהב כולנו יכולים לראות את המראות באינטרנט.

ספורט – מידע על ענפי ספורט המוגדרים על ידינו כאזוטרית איננו זמין בערוצים המקומיים (קריקט, ביטלון, קרלינג וכיו"ב). האינטרנט מספק גישה לתכנים נהדרים בתחום (אל תזלדלו בקריקט ואל תשכחו שלמעלה ממיליארד הודים מתים על המשחק הנ"ל וזה הופך אותו למאוד מאוד פופולארי).

סרטים – אתם יודעים מה, מסתבר שסרטים הם לא מהותה של הטלוויזיה ולמרות קיומם של עשרות ערוצי סרטים אני יכול לומר בוודאות שאם תיתן לצופה את האפשרות להגיע לתכנים שבתחום תחביבו הוא יוותר בשמחה על אוסף הסרטים מסוג ב' בעשרות שידורים חוזרים המוצעים לו כיום..

מוסיקה – ערוצי המוסיקה על האינטרנט מאוד פופולאריים ומנתוני הסטטיסטיקה אני יכול לאמור בוודאות ש-70% מהצופים הצעירים שלנו יושבים כשתחנת טלוויזיה זו או אחרת המשדרת מוזיקה בלבד פתוחה לפניהם. נכון, גם כאן הם מוגבלים קמעה ולכן בימים אלו אני עובד מאוד קשה על הקמת ערוץ גוספל שאולי (ואולי לא) יקנה להם פרספקטיבה אחרת.

אינני מתיימר לומר לאיש לעזוב את מכשיר הטלוויזיה שלו וללכת לאינטרנט או לקרוא. גם אני מוצא את עצמי לא פעם רובץ מול הטלוויזיה ומעביר תחנות כמו מי שננקעה אצבעו. אני רק אומר שכדאי מאוד שנציץ קצת מעבר למכשיר לא בגלל שאין מה לראות בהכרח, אלה בעיקר בגלל שמישהו מכתיב לנו את טעמינו, אורח חיינו ולוח הזמנים שלנו. ובעידן שבו המידע זמין ונגיש כל כך, מן הראוי שננצל זאת.

ואם כבר החלטתם לבדוק מה זה טלוויזיה על האינטרנט, תוכלו לגשת לאתר שלנו ולצפות או להוריד את התוכנה:  www.videowebgate.com
 

חינם ואפשרויות בחירה


אבי, אחד מקוראי הנאמנים, שאל אותי פעם: “תגיד לי, אתה עושה משהו בשביל כסף?". שאלה לא מפתיעה (בעיקר כשמקורה בעורך דין, עם כל הכבוד הראוי). למען האמת אני מאמין במודל של האינטרנט ובימים אלו אני גם מוכיח שהוא נכון וצודק. אין כל סיבה שהלקוח ישלם, הרי הלקוח הוא אלוהים, ברצונו ילך לפה וברצונו יעבור לשם. ה"פה" יכול להיות חנות מקוונת וה"שם" יכול להיות אתר בחינם. הוא יכול לצפות בפרסומות או להקליק עליהן (ולהביא בכך פרנסה לבעל האתר). אבל לא יתכן שישאבו ממנו בכל פעם את כספו. האינטרנט נבנתה עם השנים כמאגר מידע אדיר שבסיסו חינם. רוצה לגבות כסף? כדאי שתהיה טוב יותר.
עקרונית אינני אוהב לשלם, והיות ואני יודע היכן נמצאים כל התחליפים חינם אני גם לא זקוק לשלם לאיש דבר. אני גם לא רוצה לדרוש מהצופים שלי מה שאינני מוכן לעשות בעצמי. אבל מצד שני הגוגל משלם יפה מאוד על הפרסומות שלו, ולכן אני יכול להמשיך לספק שירותים חינם. אם אני טוב, ארוויח יותר. אם אני חכם, ארוויח הרבה יותר.

בימים אלו התחלתי לבנות פרויקט שיחלוק גם עימכם את כל הידע הנ"ל (כיצד להשיג הכול בחינם על האינטרנט... וחוקי!) התהליך לא יהיה קצר ואני רק בשלב הראשון, אבל מקווה שבסיומו יהיה בו בסיס של קישורים לכל שירות, תכנה, תוכן או ידע שזמין בחינם על הרשת (טוב אולי לא הכול - אחרי הכול אני רק בן אדם).

מי שרוצה לעקוב אחרי התהליך וליהנות מפרותיו מוזמן: www.amitm.com/center


פיירפוקס


עוד מילה על הפיירפוקס של מוזילה.
כולכם כבר יודעים שאני לא מחסידי מיקרוסופט, אבל יש לי וידוי וגם כמה הרהורי חרטה בנוגע לדפדפן ה"פתאום פופולארי", הפיירפוקס. ראשית יש להודות, הוא מותקן במחשב שלי ביחד עם עוד שני דפדפנים. שנית, עם כל הצער, הוא ממש לא תחליף לאקספלורר.
לצערי הרב המפתחים של הדפדפנים המתחרים לזה המושמץ של מיקרוסופט מנסים להיות טובים יותר, מנסים להיות שונים וטועים טעות מרה. כשמפתחים אלטרנטיבה על פלטפורמה כל כך מגוונת כמו האינטרנט, צריך להיות אידיוט גמור אם מנסים להיות שונים. רוב המשתמשים מאבדים את הידיים והרגליים כי הם פשוט רגילים לאקספלורר. אבל זו בעיה של חינוך והדרכה. הבעיה האמיתית היא חוסר התאימות המזעזע כשמדובר באובייקטים מוטמעים בדפי אינטרנט. כך למשל משתמשי חבילת המוזילה לא יכולים לצפות בוידיאו כלל ומשתמשי הפיירפוקס חייבים תוסף לפעולה זו. בוני האתרים חייבים לייצר לעיתים קרובות אתרים כפולים שיעמדו בסטנדרטי של שני הדפדפנים וגם אז תמיד נוצרות בעיות של איכות הצפייה ותאימות המסכים.
אל תזרקו את הפיירפוקס, אבל תאמינו שלפעמים כדאי לפתוח את האקספלורר, רק בשביל החוויה.
 

תגובהה לשורות של עמית

   
 

MIMO


MIMO, Multi-input Multi-output, זה לא הרביעייה שנולדה בברוקלין לאחיין של ספק שלנו (מזל טוב!). זוהי טכנולוגיית אל-חוט שקיימת משנות התשעים ומבוססת על עיבוד אותות דיגיטאליות בצורה כזו שהיא מכפילה את היקף מעבר המידע שניתן להשיג במוצרי תקשורת אלחוטיים. כתוצאה מכך, היא משפרת את האמינות, הטווח, והחוסן של הקשר מה שהופך את חווית המשתמש לטובה יותר, קרי דומה יותר לאיכות של Ethernet חוטית.
לאחרונה נכנסת טכנולוגיית MIMO לשוק ה Wi-Fi, וצפוי שהיא תצליח לשדרג את היישומים ברשתות העסקיות.

אנטנות כשלעצמן הן חתיכות מתכת בלתי מתוחכמות שתפקידן לקלוט אותות. כאשר משתמשים באנטנות מרובות ומעבדים את האותות, נהוג לדבר על "אנטנות חכמות", אבל קיימות דרגות שונות של "תחכום". להלן:
שיטות קונבנציונאליות של מימד בודד (1D) של אנטנות מתוחכמות משדרות זרם אחד לכל ערוץ. עם טכנולוגיית ה-MIMO האנטנות הופכות להיות רב ממדיות, כאשר עליהן לקלוט זרמי מידע רבים באותו הערוץ (אותות דו ממדיות))
 

כדאי לקרוא: http://www.netcheif.com/Articles/Router/router.htm

 

   
 

אסונות במימדים תנ"כיים































יום אחד סגריר


למי אם לא למרפי, זה שהחוק על שמו, ייחסו את האמרה "אם מישהו נשאר רגוע כאשר כולם משתגעים, סימן שהוא לא הבין את חומרת המצב"...
ולמרות זאת, העצה הראשונה שמקבלים מכולם, היא להישאר רגועים. רגועים פירושו שקולים וזהירים, ולא חסרי מעש. בכל מקרה, כדאי להקדים ולמחוק מן הלקסיקון  לשעת חרום את הביטוי "יהיה בסדר". כמו בלקח הקשה שלמדו כוחות הביטחון שלנו  ממחבלים מתאבדים ומניחי מטעני תופת, הפיצוץ הראשון הוא לא תמיד האחרון.
דוגמא בקנה מידה קטן לכך: לקוח שפנה אלינו לא מזמן גילה כי לא ניתן לגשת לשניים מהדיסקים הקשיחים במערך השרת שלו. הוא הוציא אותם על מנת לבצע ניסיון קריאה במערכת חיצונית, נפרדת... רק שאז - אולי כתוצאה מחיבור לא נכון?- שני הדיסקים החלו להעלות עשן, וסיכויי הצלת המידע במחיר סביר ירדו ביותר מ-40%.

אם שמתם לב, בשנתיים -שלוש אחרונות, המון חברות בתחום מערכות מידע הוסיפו לרשימת השירותים שהן מציעות את צמד המילים Risk-management, ניהול סיכונים (לא לבלבל עם התחום הפיננסי!). היכן הן למדו את המאטריה? איזה קורסים העבירו את העובדים שלהן, והיכן למדו זאת המורים המלמדים בקורסים אלו?  שאלו, שאלו, אל תתביישו!...שיתבייש לו מי שלא יוכל לספק תשובה הולמת.

המציאות עולה על כל דמיון, ובעולם המודרני יש לצפות לאירועים הבלתי צפויים המוזרים ביותר, ובין האירועים הצפויים - לתוצאות מפתיעות ביותר. מה נשאר לנו? להיות זהירים, לא להשאיר דבר לגורל, להכין אסטרטגיה לכל מצב אפשרי להגדרת הפעולות הקודמות, המקבילות ותוצאות האסון, כדי להפחית את הנזק, להתמודד, או להעביר לידי צד ג' את הטיפול במצב. מה שבאים לחסוך עם ההכנה המוקדמת הוא שלב ההתייעצות - כדי להיכנס ישירות לשלב הביצוע מיד לאחר האבחון.
אבל האבחון המדויק הוא קריטי: חייבים להבין בדיוק מה גרם לנזק, באילו דרכים ובאיזה היקף..

בואו לנפץ מיתוסים ואשליות:
▪ הכנה נכונה לא מונעת אסון - היא משפרת את ההתאוששות
▪ רוב חברות היועצים בונות תוכניות התאוששות על פי דגמים ועם ידע שרכשו מחברות בחו"ל, ואפילו את הטפסים עצמם ניתן לרכוש באינטרנט.
▪ גם התוכנית הטובה ביותר דורשת יישום בכל הדרגים. ללא מחויבות ההנהלה, וללא שת"פ של אחרון העובדים הזוטרים, ערכה כקליפת השום.
▪ תוכנית שעובדת בארגון "מערבי", לא תמיד תועיל בחברה או בארץ בעלת  אידיוסינקרציה אחרת.
▪ אוטומציה של פעולות תדירות כן יכולה לייעל את שלב ההכנות, אבל אין תחליף לניסיונות התאוששות..
▪ תרגילי התאוששות "על יבש" -ערכם מוגבל. הצלחתם אינה מבטיחה מוכנות.
▪ רק חברות גדולות חייבות ויכולות להכין תוכניות התאוששות - לא נכון! כמו שאזרח מן השורה רוכש לעצמו, למשפחתו, לרכבו ולביתו פוליסת ביטוח, גלגל רזרבי, מתקין מטף, אזעקה, מפסק בארון החשמל ומעקה יציב למדרגות (מצווה מן התורה!), שומר תוכנית חיסכון בצד ליום סגריר... כך גם עסקים מכל סוג וגודל חייבים ויכולים לדאוג לנכסיהם הפיזיים והוירטואליים

   
 

חודש מאי


כרגיל חגגנו את חג הפועלים בעבודה קשה ואת יום העצמאות (יום העצמות) בזלילה כפויה..., אך למי שחושב שבכך הסתיימו מועדי החודש, הינה לו רשימה חלקית של תאריכים ראויים לציון:

01.05 - בצ'כיה חוגגים יום האהבה הלאומי, באיטליה יום העבודה, באירלנד את היום הראשון של הקיץ, בארה"ב יום החוק והנאמנות, בארצות רבות אחרות יום הפועלים.
01.05.1860 - נולד תיאודור הרצל
01.05.1930 - כוכב הלכת פלוטו (18% מגודל כדור הארץ) מקבל את שמו
01.05.2003 - הנשיא ג'ורג' וו. בוש מכריז על סוף פעולות הפלישה לעיראק.
02.05.1898 - נולדה גולדה מאיר
02.05.1918 - General Motors רכשה את ה-Chevrolet Motor.
02.05.2000 - ביל קלינטון הודיע כי שירותי גישה GPS כגון אלה הזמינים לצבא ארה"ב, יהיו זמינים לכל אזרח.
03.05.1882 - הצאר אלכסנדר III הכריז על חוקי מאי, שהגבילו את מקומות המגורים של היהודים, אסרו עליהם עבודה בימי א' וימי חג נוצריים.
03.05.1818 -  נולד קרל מרקס
04.05.1494 - קולומבוס דורך על אדמת ג'מייקה
06.05.1982 - התחיל מבצע שלום הגליל
06.05.1967 - החזרת מזרח ירושלים במלחמת 6 הימים
08.05.1943 - מרדכי אנילביץ, מנהיג מרד גטו וורשה התאבד עם אנשיו בכדי לא ליפול בידי הנאצים (תודה לגיל גלעד)
08.05.1947 - נולד הביולוג האמריקני רוברט הורביץ, חתן פרס נובל (2002) בפיזיולוגיה של הרפואה
10.05.1932 - יום שריפת ספרים של סופרים יהודיים בגרמניה, "רעילים" לתרבות הארית.
10.05.1949 - ישראל מתקבלת כחברה ב-UN
11.05.1997 - מחשב העל DeepBlue של IBM מנצח את גרי קספרוב במשחק שחמט, והופך למחשב הראשון בהיסטוריה הגובר על אלוף עולם במשחק.
13.05.1948 - טבח בכפר עציון
13.05.1965 - יום תחילת היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לגרמניה המערביתת
14.05.1948 - הכרזת העצמאות של מדינת ישראל
15.05.1948 -מצרים, ירדן, לבנון, סוריה, עיראק וערב הסעודית מתקיפים את ישראל, וירדן כובשת את מזרח ירושלים למרות תוכנית החלוקה של ה-UN ((שנת 1947) אשר קבעה כי העיר תישאר כאזור תחת פיקוח בינלאומי.
16.05.942 - מת הפילוסוף היהודי סעדיה גאון,
16.05.1960 -תיאודור מאימן מפעיל את הלייזר האופטי הראשון במעבדות Hughes אשר במליבו, קליפורניה.
17.05.1948 - USSR מכירה בישראל de jure
17.05.1860 - נוסדה ה-Alliance Israelite Universelle ארגון יהודי בינלאומי מודרני ראשון.
18.05.1998 - משרד המשפטים של ארה"ב ושל 20 מדינות באומה, תובעים את  מייקרוסופט.
20.05.1940 - מתחיל לפעול מחנה ההשמדה Auschwitzz
21.05.1982 - יום ה-D במלחמת פוקלנד. כוחות הממלכה המאוחדת נוחתים באיי מלווינאס.
23.05.1844 - נשלח המסר הראשון באלפבית Morse
24.05.1991 - מבצע שלמה, להעלאת יהודי אתיופיה
24.05.1993 - מיקרוסופט מכריז על Windows NT
25.05.1810 - יום מהפכת מאי בארגנטינה
26.05.1986 - האיחוד האירופי חונך את דגלו
26.05.2002 - מעבורת החלל Mars Odyssey מגלה סימנים של נוכחות כמויות גדולות של קרח (מים) במאדים.
28.05.1964 - נוסד ארגון פת"ח
29.05.1453 - היהודים של האימפריה העותומאנית מקבלים שוויון זכויות
30.05.1972 - פיגוע של פת"ח בנתב"גג
30.05.1989 - מאורעות כיכר Tiananmen בסין - סטודנטים מפילים את פסל אלת הדמוקרטיה (33 רגל גובה).
30.05.2003 - הטיסה האחרונה של ה--Concorde של Air France
31.05.1962 - הוצא להורג קצין ה-SS אדולף אייכמן
31.05.1961 - נוסדה הרפובליקה של דרום אפריקה
31.05.1969 - ג'ון לנון ויוקו-אונו מקליטים "Give Peace a Chance", מתוך מיטתם בבית מלון.
31.05.1988 - הוכרז היום הבינלאומי השנתי ללא עישון
 

   
 

 

מזל טוב רטרואקטיבי לנעמה ואורן בוכניק,
על בואם בברית הנישואין, בפורים השנה!

   
 

 

"שמת לב,יקירתי,
שגוף האדם ממש דומה
למחשב?...:
הראש הוא כמו מסך, הגוף כמו CPU,
יד אחת כמו מדפסת, 
יד אחרת כמו סורק..."

 

"ברשותך, מאקס, האוכל לבקש ממך להוציא את הסורק מיציאת ה-USB?"
  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

  
 

  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-20066