התוצאה הטבעית משגשוג המחשוב בענן היא צמצום רכישות הדיסקים הקשיחים על ידי משתמשים וארגונים, ומאידך רכישה מאסיבית של דיסקים על ידי מפעילים של שירותי ענן. בגוגל טוענים כי התופעה תוביל לירידה באמינות הדיסקים הקשיחים.
גוגל היא אחת הצרכניות הגדולות של דיסקים בעולם. היא מספקת שירותי אחסון ללא תשלום, אך מרוויחה מספיק -בפעילויות השונות שלה- כדי לכסות את הוצאות האחסון. ב-2015, רשמה החברה הכנסות של 74 מיליארד דולר. נפחי האחסון של גוגל במרכזי המידע, אסטרונומיים. אתר יו-טיוב לבדו מוסיף 400 שעות וידיאו המועלות על ידי משתמשים מדי יום, אשר פירושם כפטה-בייט אחד של מידע לאחסון. כאשר כל פעם יותר גופים מעבירים את המידע שלהם לענן, בקרוב ספקיות האחסון (גוגל יחד עם אמזון, מיקרוסופט ואחרות) יהפכו יחסית ללקוחות גדולים יותר מכל שאר שוק הדיסקים גם יחד. יצרני הדיסקים בוודאי שמחים על כך. אבל על פי גוגל, התכנון והיצור הנוכחיים של דיסקים קשיחים אינם מתאימים לצרכי מרכז המידע / הענן. למשל, פורמט הדיסקים של 3.5" נשמר בגלל הצורך בהחלפת דיסקים קיימים במערכות פעילות. בשנות ה-80', וב-90' המוקדמות, מחשבים אישיים הגיעו ללא דיסק קשיח. הפורמט העיקרי באותם שנים היה של 3.5". המחשבים נאלצו להשתנות, אך לא בהרבה, כדי להכיל דיסקים. ומאז, דיסקים חדשים מחליפים ישנים במערכות המסורתיות. למרות שכולנו יודעים שיש לדיסק קשיח סטנדרטי חיים מוגבלים, היצרנים משקיעים מאמץ בייצור דיסקים אמינים - על מנת לצמצם את שיעור ההחזרות. אמינות היא תכונה חשובה עבורנו, משתמשים פרטיים וארגונים בקנה מידה מגוון. אצל ספקי אחסון, אמנם, דואגים פחות לאמינות של דיסק קשיח בודד, מפני שהמידע מאוחסן במספר דיסקים וניתן לשחזור בעת תקלה. על כן, אין צורך להתמקד באמינות של כל דיסק אינדיבידואלי מעבר לרמה סבירה מסוימת. כאשר בענקיות הענף מדברים על "מיטוב", הם מתייחסים למכלול של דיסקים ולא לדיסק בודד בשרת מסוים. ואז המיקוד בדרישה עובר מאיכות, לפרמטרים אחרים כגון מחיר, קיבולת, או ביצועים. כדי לרצות את הלקוחות העיקריים שלהם בעתיד, יצרני הדיסקים עלולים לשנות את הפורמטים המוכרים לנו. הכיצד? אין לדעת, יתכן ישתנה שיעור ה- i/o, או מספר הפלטות לדיסק. כדי להתאים לשינויים בפורמט, גם הקושחה תצטרך להשתנות.
בהקדמה לעבודה בנושא דיסקים למרכזי מידע, שהוצגה בכנס Fast 16 (הכנס השנתי ה-14 של USENIX לטכנולוגיות קבצים ואחסון) כתב VP התשתיות של גוגל, פרופסור אריק ברוור: "דיסקים הינם האלמנט המרכזי של אחסון מבוסס ענן, אשר הגידול בבביקוש שלו מהיר בהרבה משיעור החדשנות הניכר בדיסקים. הגידול האקספוננציאלי בדרישה לדיסקים הנמשך כבר מעל 15 שנה, מרמז שרוב הדיסקים העתידיים ישמשו למרכזי מידע, כלומר יהיו חלק מאוסף דיסקים גדול. אנו מתארים את "מבט האוסף" של דיסקים וכיצד הוא והמיקוד בזנב החביון, המונע על ידי שירותי live, מציגים דרישות חדשות ושונות מן הדיסקים. מעבר להגדרת מדדי מפתח עבור דיסקים של מרכזי מידע, אנו בוחנים טווח של אפשרויות תכנון פיזי חדשות, ושינויים לקושחה שיוכלו לשפר את אותם מדדים. אנו מקווים שזו התחלה של עידן חדש עבור דיסקים של מרכזי מידע, של דיון חדש ורחב על כיצד לפתח את הדיסקים למרכזי מידע. הרעיונות שאנו מציגים מגישים מעט הדרכה ומספר אפשרויות, אך אנו מאמינים כי הפתרונות הטובים ביותר יגיעו מתוך המאמצים המשולבים שבין התעשייה, האקדמיה, ולקוחות גדולים נוספים"
הגובה של הדיסקים כיום הוא אינץ' אחד עבור פורמט 3.5", ו-עד 15 מילימטר בפורמט 2.5". גוגל מציעים להעלות את הגובה המותר (גובה Z). יותר גובה יאפשר יותר צלחות מידע, מה שיאפשר יותר קיבולת לדיסק. זה ישפר את היחס בין עלות המצע לעלויות הנלוות: מנוע, אלקטרוניקה, מארז. בקיבולת נתונה לדיסק, צלחות קטנות יותר מסוגלות לספק מרחקי חיפוש קצרים יותר ומהירות סיבוב גבוהה יותר - הודות ליציבות טובה יותר - ובקיצור: יותר פעולות בשנייה אך יחס פחות טוב של מחיר ליחידת קיבולת. התוצאה הסופית היא יחס יותר גבוה של מחיר לגיגה-בייט עבור כל יחס ספציפי של מהירות לגיגה-בייט שניתן היה להשיג על ידי שינוי פרמטרים אחרים - כגון גודל צלחות בלבד או סל"דים בלבד.
גוגל מנסים להרגיע את הקהל. למרות הרמיזה שבגלל כוח הרכישה האדיר שלהם, יוכלו להשיג כל ספציפיקציה שתתאים להם מכל יצרן שיבחרו, הם היו מעדיפים תקן אוניברסאלי. חשוב לציין, השינויים הללו לא יגיעו לדיסקים לצרכן, אך הם ישפיעו בהרבה על ספקי השירות בענן.
היקף הפעילות ה- IoT עשויה להשיג את הפוטנציאל של 1.7 טריליון דולר לקראת 2020 (IDC) ולשם כך היא דורשת ומולידה פיתוחים חדשים ומסעירים. למשל, השבב החדש והזעיר QorIQ LS1012A שהשיקה חברת NXP בנירנברג, במהלך תערוכת Embedded World 2016 השבוע. NXP קוראים למוצר "מעבד ARM של 64 ביט הקטן והחסכוני ביותר בעולם לאינטרנט הדברים". הוא מספק אבטחה ברמת רשת והאצת הביצועים עבור יישומים מאותגרי חלל (גודל) המופעלים באמצעות סוללה נטענת. זה כולל יישומים של אינטרנט הדברים או חפצים יום יומיים חכמים ומקוונים. לשבב יש מעבד ARMv8 של 64 ביט עם האצת תקשורת ואבטחה מובנית. הוא נכנס לגומחה של 9.6 מילימטר רבוע וצורך כ-1 וואט כוח. הוא נועד לצמתי רשת מהדור החדש ב-IoT, פלטפורמות בידור ניידות, יישומי אחסון ניידים בעלי ביצועים גבוהים, כוננים קשיחים ניידים ואחסון נייד של מצלמות, טאבלטים והתקנים נטענים נוספים. LS1012A הוא המעבד שתוכנן ספציפית בעבור פתרון אחסון חדש בעליה, המכונה object-based storage. האחסון מסוג זה נשען על דיסק קשיח חכם המחובר ישירות לרשת ה- Ethernet של מרכז המידע. המעבד חייב להיות מספיק קטן כדי שאפשר יהיה להטמיע אותו ישירות בלוח האלקטרוני של הדיסק הקשיח. היצרן מודיע כי המעבד יהיה זמין לקראת אפריל השנה.
החלפת לוח אלקטרוני לאור המקרים הרבים של דיסקים קשיחים בהם נפגעו המרכיבים האלקטרוניים ונדרשים לתהליך שחזור מידע, נתייחס לעניין החלפת הלוחות האלקטרוניים.
טעות נפוצה הוא כי מעגלים מודפסים פגומים (PCB) עשויים להיות מוחלפים פשוט במהלך הליכי התאוששות ידי PCB זהה מכונן בריא. אמנם זה עשוי לעבוד בנסיבות נדירות על כוננים קשיחים שיוצרו לפני 2003, זה כבר לא יעבוד על כוננים חדשים. לוחות אלקטרוניקה בכוננים מודרניים מכילים נתוני הסתגלות הנדרשים לגישה לאזורי המערכת עבור כונן ספציפי, כך שהרכיבים הקשורים צריכים להיות גם הם מתוכנתים מחדש (אם אפשר) או מפורקים ומולחמים מחדש כדי להעביר אותם בין שני לוחות האלקטרוניקה.
בכל כונן דיסק קשיח, אזור המערכת או אזור השירות הוא חלק חיוני אשר לו אין גישה ישירה למשתמש קצה. הוא בדרך כלל מכיל את הקושחה ונתונים אדפטיביים של הכונן. הוא מסייע לכונן לפעול בתוך פרמטרים נורמאלים. פונקציה אחת חשובה של המערכת היא איתור ומיפוי מגזרים פגומים, כלומר אזורים בהם לא ניתן לכתוב נתונים. מפות המגזרים גם מאוחסנות על השבבים שונים המחובר ל- PCB, והם ייחודיות לכל כונן דיסק קשיח. אם הנתונים שעל ה- PCB אינם תואמים את התוכן השוכן בצלחות המידע, הכונן לא יהיה מכויל נכון. אם בכל זאת מבצעים את ההחלפה, ברוב המקרים זה יגרום עומס על ראשי הקריאה/כתיבה, מפני שהם לא יהיו מסוגלים למצוא את הנתונים התואמים למה שנשמר ב- PCB .
בכל פעם שמחליטים להחליף רכב, עלינו לפנות זמן להחלטות, לבדיקות, למיקוח ולהתמודדות עם ניירת ובירוקרטיה. מצידן, חברות שעוסקות במכירת כלי רכב, חדש או משומש, מתמודדות עם מודל עסקי פחות או יותר אחיד - עם הוצאות ומתח רווחים דומה. בארה"ב החלה חברת Carvana במכירת כלי רכב באינטרנט, בניסיון לפשט ולהוזיל את תהליך המכירה. העיקרון כלל הוזלת המחיר לצרכן כזווית תחרותית ביחס לעסקי הרכב המסורתיים. מהר הסתבר להם שאפשר לחבר לאינטרנט גם אוטומציה, והחלו בפיתוח מכונה לממכר מכוניות. המכונה האוטומטית לממכר מכוניות פועלת כמעט כמו מכונה לממכר משקאות או חטיפים. הראשונה מסוגה הוצבה והחלה לפעול בשבוע שעבר בעיר Nashville, מדינת Tennessee.
במודל הנפוץ, חברות או סוכנויות מושכות לקוחות עם מבצעים על מכוניות סטנדרטיות במחיר אטרקטיבי, ואז להוסיף אינסוף אביזרים ותוספות שהלקוח לא תמיד זקוק להם. מאידך, במכירת המכוניות ברשת ובאספקתן דרך מכונה אוטומטית, לא חייבים להחזיק צוות מכירות ומלווים לנהיגת ניסיון. גם לא להחזיק מספר דגמים בכל אתר. במכונות האוטומטיות של Carvana יש מקום ל-20 כלי רכב בו זמנית, במגדל רובוטי. ניתן לבחור באם לבוא לאסוף את הרכב או שישלחו אותו ללקוח. אם הלקוח מחליט לאסוף אותו בעצמו, החברה שולחת את הרכב הנבחר ממרכז ההפצה - למגדל הרובוטי. כאשר זה מגיע ל"מכונה", הלקוח יכול להקליד את המידע שלו בטבלה, לקבל מטבע של 3 אינץ', אותו מכניסים במכונה - כדי להתאים לנושא המכונות האוטומטיות המוכרות. הפלטפורמות הרובוטיות מביאות את המכונית ללקוח באמצעות טכנולוגיית חניה אוטומטית. לדברי הבעלים של Carvana, כל פעם מתבצעות פחות ופחות נסיעות ניסיון, אך בעבור לקוחות שלא מרגישים בטוחים, יש לחברה מדיניות של 7 ימי ניסיון. אפשר לנהוג ברכב ואם אחרי שבוע לא השתכנעתם, אפשר להחזיר. לעת עתה, השיטה עובדת רק בארה"ב. בגרמניה, לפארק המוטורי Autostadt של Volkswagenיש מגדלים דומים, רק גדולים בהרבה, המספקים כלי רכב ללקוחות. בסין, Kandi Technologies משכירה מכוניות חשמליות מתוך מבנה הדומה למכונת ממכר אוטומטית.
רצית להיות אסטרונאוט/ית אך אין לך נתונים פיזיים מתאימים? לא נורא. אם יש לך כישורים אומנותיים, תוכל/י אולי לשלוח מפרי יצירתך לחלל. כחלק ממסע OSIRIS-REx (מסע החלל הראשון שידגום אסטרואיד ויחזור לכדור הארץ) ב-NASA מתכננים לשלוח עבודות אומנות על גבי דיסק קשיח. אסטרואיד היעד, Bennu, מגיע למרחק של 185,911.61 מייל (כמעט 300,000 קילומטר) בנקודה הקרובה ביותר במסלולו לכדור הארץ. כדי לזכות במקום באותו דיסק קשיח, לא צריך להיות צייר דגול, היצירה לא חייבת אפילו להיות ציור. זה יכול להיות שיר, וידיאו שמעלים ל-YouTube או Vimeo, או פואמה, או צילום, או כל דבר אחר. מתקבלים סרטוני וידיאו של עד 2 וחצי דקות. כדי להציע את עבודותיכם, פנו בטוויטר או אינסטגרם לOSIRISREx@, תוך ציון ההאשטאג WeTheExplorers# כאשר אתם מעלים את היצירה לרשת. ניתן להציע עבודות עד ליום א' ה-20 במרץ השנה עד 11:59 PDT המסע אל בנו ימריא בספטמבר 2016 וצפוי לפגוש את יעדו באוגוסט 2018. שם, יתבצעו מדידות וייאסף מידע. בשנה .ב-2019, גם תילקח דגימה משטח פני האסטרואיד. ב-2021 יחל את הדרך חזרה לכדור הארץ, אליו צפוי להגיע ב-2023. מסקרן היכן וכיצד יישאר הדיסק הקשיח ועליו יצירות האומנות.
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין..במגזין..