צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית

טלפון 08-9400070
 

"Look, that's why there's rules, understand?
So that you think before you break 'em"

Terry Pratchett

 
       
 

Chief on FaceBook

ריבוע כחול

שחזור מידע

מיחשוב פורנזי

שרידות המידע

השמדת מידע

 
       
 

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.38 ₪

500GB

0.23

1TB

0.17

2TB

0.15 ₪

3TB

0.16

4TB

0.17

5TB

0.17

6TB

0.13 ₪

8TB

מחירי SSD ל 1GB

2.64 ₪

60GB

1.78

120GB

1.42 ₪

240GB

₪ 1.33

512GB

₪ 1.44

1TB

1.69 ₪

2TB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם


מחיר ה-GB הזול ביותר לתקופה
גרף על פי טבלת מחירי דיסקים קשיחים

ניחוח דיסק


בחיפוש אחר ראיות להרשעת פדופילים הפועלים ברשת, משטרת ארה"ב הפעילה בלשים על ארבע. ההצלחה המתוקשרת במקרה של Jared Fogle הצליחה שכנעה את הדרגים הגבוהים בצורך בכלבים שעברו אימון לגישוש אחר דיסקים קשיחים מוסתרים.

בחודש אוגוסט 2015 הסתייעה משטרת אינדיאנה בכלב מסוג לברדור העונה על השם Bear, לסריקת ביתו של פוגל. הוא אחד משלושת כלבים היחידים הקיימים בארה"ב אשר אומנו לאיתור מוצרי אלקטרוניקה.
בחיפוש הראשון של המשטרה לא נמצא דבר, ואילו בחיפוש השני - בעזרת הכלב -  נמצא דיסק קשיח חבוי היטב.
פוגל הוא יהודי אמריקני, מזה חמש שנים מועסק כ-פרזנטור ברשת המסעדות Subway, מה שעשה אותו דמות מוכרת בציבור.
 החוקרים גילו בדיסק קובצי וידיאו וצילומים מרשיעים, שהובילו להרשעת הנאשם.

כלב בלש מריח מחשב

 

תרומה של 17,000 דולר מצד מלכ"ר הנלחם בפשע (ה-Montgomery Crimestoppers) מאפשרת כעת למשטרת יוסטון, טקסס, להוסיף כלב שני המיומן לאתר דיסקים קשיחים. כלב זה, בשם Brody, אומן להריח דבקים מיוחדים המשמשים רק לייצור התקני אחסון מידע. ה"כלב פורנו" מסוגל לאתר דיסקים קשיחים, דיסקונים, ועד כרטיסי SD חבויים במבנים, גם כאשר התקנים אלו סגורים בכספות.

יותר כלבים נמצאים כרגע בשלבי אימון ויסופקו לכוחות המשטרה בחודשים הבאים. גם אם תפקידם לא יהיה הרואי כמו זה של כלבים המסוגלים לאתר חומרי נפץ או סמים, גם הם עשויים להציל נפשות, במיוחד במקרים של פדופיליה.
תחומים נוספים לשימוש בכלבים הגששים המיוחדים כוללים את הפשע המאורגן, הונאות כלכליות וכו'
 

 
      
 

מל"נ


המכונית ללא נהג עלתה בעבר דרגה, מחלום עתידני לצעצוע נלעג, ובימינו היא הופכת למציאות.

בגרמניה, הוצגו דגמי משאיות אוטונומיות כבדות כבר בשנות התשעים. דגם של מרצדס בנץ עלה לכביש ב-2002, עם מערכת Highway pilot, שלא מהווה תחליף לנהג, אך תומכת ומקלה את הלחץ על הנהג בנסיעות מתוחות ומונוטוניות. היא מסייעת במיוחד בתנאי גודש תנועה. במצב אוטומטי, יכול הנהג לשלוט על המשאית בכל רגע, במקרה הצורך. בחודשים האחרונים הושק הדגם השלישי מסוגו.

בתערוכת הרכב שהתקיימה השבוע בדטרויט הוצגה מכונית משפחתית אוטונומית של פורד, הנמצאת בשלבי בדיקה מתקדמים לנסיעה בדרכים מושלגות.
במכוניות אלו קיימת מערכת LiDAR (קיצור שלLight Detection And Ranging, וגם צרוף המילים light ו- RADAR), טכנולוגית חישה מרחוק המודדת מרחק על ידי הארת נקודת יעד באמצעות קרן לייזר, וניתוח של האור המוחזר. הטכנולוגיה גם נמצאת בשימוש בדיסציפלינות שונות למיפוי שטח ברזולוציה גבוהה.
עד כה, המכוניות האוטונומיות נשענו על סריקת הכביש אשר לפניהן, ו"קריאת" סימוני הקווים הלבנים. בעתות שהנוף מושלג והכביש אינו נראה, המכוניות עם מערכות LiDAR סורקות את האובייקטים אשר מעל הכביש ומשוות אותם למפות.
לאחר שנקבעו בסביבה נקודות ציון לחיישנים ולמצלמות, מערכת הלידר של הרכב קולטת, ומחפשת את אותן נקודות במפות ברזולוציה גבוהה השמורות בדיסק הקשיח של הרכב. כמובן, המערכת יעילה בשלג רק בדרכים שהרכב "מכיר", בהן המכונית נסעה כבר קודם לכן במזג אוויר מתאים.

חברת פורד הכריזה בתחילת ינואר על כוונות  לְהַשְׁלִישׁ את צי המכוניות בנהיגה עצמית וחזרה על כך שהיא מצפה להציע מכוניות מסוג זה לצרכנים לקראת סוף העשור הנוכחי. מטה חברת פורד נמצא במישיגן, ארה"ב, אזור המתאפיין בחורפים שופעים בגשם ושלג, משם העניין המיוחד לבדיקת רכבים אוטונומיים בתנאים אלו. בדיווח של פורד מחודש דצמבר האחרון, נכתב כי "כלי הרכב האוטונומיים מסוגלים לחשב את חומרת הגשם ובדומה לנהג אנושי, לנהוג ביתר זהירות בתנאי כביש רטוב, חֲלַקְלַק, ועם רְאִיוּת ירודה. לעת עתה, אם מזג האוויר סוער במיוחד, המכוניות שלנו עוצרות בצד וממתינות לשיפור התנאים".
לעומת זאת, חברת גוגל בודקת כלי רכב דומים במדינות טקסס וקליפורניה הממוזגות יותר. בקליפורניה התקיימו לא מזמן בדיקות נסיעה בתנאי גשם כדי ללמד את המערכות נהיגה זהירה יותר. 41 המכוניות האוטונומיות של גוגל נוסעות ביחד בין 16,000 ל-24,000 קילומטר מדי שבוע תוך כדי בדיקות.

בסרטון, נהיגת מבחן של אב הטיפוס של פורד, מבוסס על דגם מסוג מונדיאו, באתר בנוי במיוחד לבדיקות.



 

 
      
 

קישורים מעניינים


■ קובה: כיצד שגשגה רשת תכנים פיראטית ללא אינטרנט

■  צבא העתיד: מכרסמי קיבורג

סיבוב ב"דירה" של ג'רי סיינפלד - המקום בו צולמו הפרקים הרבים שעדיין משודרים בישראל - הוא ככניסה למכונת זמן שתיקח אותך אחורה לשנות ה-90.
בין היתר, מוצב שם מחשב אישי Compaq Deskpro, עם כונן קשיח וכונן דיסקטים, שמי יודע אם סיינפלד כלל ידע להדליק...

מחשב שולחני משנות התשעים


■ ההגנה על הפרטיות מונעת מחוקרים להשתמש במידע זמין
 

 
      
 

על יתרונות גומז פיר יתרונות גומז פיר

gomez peer zone

 
       
 

מערך חיצוני


חברת אדוניקס הכריזה על מערך דיסקים בפורמט 2.5 אינץ', מערכת של דיסקים נתיקים בעלי צפיפות גבוהה, המאפשרת להתקין עד חמישה דיסקים קונבנציונאליים או SSD במפרץ סטנדרטי של 5.25 אינץ'. המערך תומך בכל מערכת הפעלה.
בשל מימדיו הקומפקטיים מתאים המערך לצרכים הכוללים קיבולת אחסון גדולה במקום פיזי קטן ותצרוכת חשמל צנועה.

מערך לדיסקים שתיים וחצי אינצ

התקנה ופירוק הדיסקים נעשית באמצעות מגשית נשלפת, וללא צורך בהברגות.
לשימוש בתנאי ניידות, או בסביבה בה המערך חשוף להלם ורעידות, ניתן לקבע כל דיסק למגש שלו.
בפתח להכנסת כל דיסק יש חיבור לחשמל, נורות לד המסמנות גישה לכונן, ולשונית להחזקת המצע במקום.
ניתן להחליף את הדיסקים כאשר מתחברים לבקרים התומכים בהחלפה חמה (hot swapping). היצרן מציע סדרה של בקרי SATA שעמם אפשר להבטיח יכולת החלפה חמה.
המארז מאלומיניום עושה אותו קל, הוא מכיל מאווררים מהסוג השקט, ותפוקת העברת מידע של עד 600 MB לשנייה עם SATA.
 

 
       
 

לולאות


מה הוא לדעתכם אוסף הטבעות והלולאות הזה? אולי משהו שהילד עשה בחוג מלאכה?

Magnetic core memory

בשנות ה-50 הגיחו לעולם זיכרונות הליבה, המשמשים בטבעות פרית (ferrite), חומר שהשדה המגנטי שלו יכול להשתנות (אפס או אחד) כאשר מופעלים עליו זרמים חשמליים. טבעות פרית אלה מכונות בחיבה "סופגניות" (דונאטס), והן שזורות ברשת מורכבת של חוטים המוליכים את הפולסים החשמליים המשמשים לקריאה וכתיבת נתונים.

כל טבעת מאחסנת רק מעט מידע, כך שנדרשות 8,192 טבעות לאחסון קילובייט אחד של זיכרון.
בהתחלה היו "אורגים את הרשת באופן ידני. עד מהרה נבנו לשם כך מכונות שאפשרו למזער את המבנים בהרבה.
 

 
       
 

 

וירטואליזציה ארגונית


וירטואליזציה היא הדמיה של חומרה על-ידי שימוש בתוכנה. ההדמיה יכולה להציג את החומרה בצורה שונה מזו הקיימת במציאות. למשל, מספר דיסקים קשיחים פיזיים יכולים להיות מוצגים כדיסק קשיח גדול אחד. קיימות טכנולוגיות וירטואליזציה שונות אך בכולן קיים רובד וירטואלי הנשען על גבי רובד פיזי של מכונות אמיתיות.

שיטת הוירטואליזציה של אחסון המידע הנפוצה ביותר, היא זו המבוססת התקן או תוכנה שמספקת שירותים להתקן או תוכנה קטן יותר או בעל יכולות נחותות ביחס אליו (Host-based). ה"הוסט" מספק את שירות האחסון למערכות ההפעלה הפונה אליו. בדרך כלל, מכונה וירטואלית מעלה דיסק קשיח פיזי שהוא רק קובץ, אך מוצג על ידי מערכת ההפעלה למכונה הוירטואלית בתור דיסק קשיח. המצב ההפוך (שמכונה וירטואלית תייחס לעצמה בעלות על דיסק קשיח פיזי), נדיר.
כאשר מרחיבים באופן דינאמי דיסק קשיח וירטואלי, הוא צורך תחילה מעט מאוד נפח אחסון בדיסק הפיזי, אך הוא גדל ככול שמוסיפים עוד מידע לקובץ באמצעות המכונה הוירטואלית (VM).
ה-VM לא רואה את הקובץ או גדילתו, אלא רק מה שהיא "חושבת" שהוא דיסק קשיח.
הוירטואליזציה מאפשרת לארגן את האחסון ברבדים שונים בהתאם לזמינות הנדרשת מסוגים שונים של מידע. כיוון שכתיבה וקריאת המידע המאוחסן במצעי מצב מוצק מהיר יותר מאשר דיסקים קונבנציונאליים, יחידה לוגית יכולה להכיל דיסקים משני הרבדים. המידע ייכתב תחילה לרובד המהיר (SSD) ולאחר מכן יעבור באופן אוטומטי לרובד הרגיל. ניתן גם להעביר מידע אליו ניגשים לעיתים קרובות לרובד המהיר, בעוד מידע שניגשים אליו לעיתים רחוקות נשאר בדיסקים המסורתיים. תהליכים אלו כאשר מתבצעים באופן אוטומטי, משפרים את הביצועים הכוללים והתהליך כולו מתבצע ברמת המערך מבלי להגיע למערכת ההפעלה.
 

 
    
 

 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3


▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS הקישו: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta
לרישום ראשוני למעוניינים לבחון את הגרסה העתידית של BOS

 

 
      
 

הומור


בכל פעם שצריך לבחור שם משתמש...
 

 
     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין..

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
     
 For a better experience, use Flash Player. You can download it on Adobe Flash Player download center  
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2016