Follow Me on Pinterest

גיליון מספר 34 שנה XII יום חמישי, 4 באוקטובר 2012

 
 

► לגיליון קודם 2012 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    
 



אין כללי ארכיטקטורה לבניית טירה בעננים

גילברט ק. צ'סטרטון

 

 

   
  

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.3.1.30 לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
03/10/2012
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA

0.68 ₪

500GB

0.39 ₪

1TB

0.25 ₪

2TB

0.25 ₪

3TB

מחירי SSD ל 1GB

5.06 ₪

60GB

3.42 ₪

120GB

3.06 ₪

240GB

3.95 ₪

300GB

3.52

512GB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה



התאמה פרטנית


בשנים האחרונות התחיל המיינסטרים להפנים שהפורמטים המוכנים לא מתאימים לכל אחד. אנו שמחים על הלגיטימציה של הדרישה הארגונית והפרטית להתאמה פרטנית/אישית (customization). וכך נהנים אנו מעידן בו הכול מותאם, מטלפון חכם ועד לזווית ההגה במכונית. לא משנה על איזה שירות מדובר, כל אחד יכול היום לדרוש יותר בחירה ואוטונומיה, במיוחד בתחום טכנולוגיות המידע.
אבל, אסור שהכניעה לגחמותינו כמשתמשים תבוא על חשבון חוסן טכנולוגי, אבטחת מידע או אבטחת שרידות המידע. קביעה זו חשובה במיוחד בתחום הגיבוי והשחזור, החיוני לטרנסקציות עסקיות ובשל כך גם נתון לביקורת על פי חוק.

לכל קורא שלא מועסק בתאגיד בינלאומי או אצל ספק ממשלתי, ובשל כך אולי מאמין שאין פיקוח רשותי על המידע העסקי האגור במחשביו, רק נזכיר שמספר פעמים בשנה אנו מנפיקים אישורים ללקוחות, אותם הם מציגים לרשות המיסים, לביטוח לאומי וכו'. ובאישורים אנו מעידים בזה הלשון:

"מעבדת צ'יף להצלת נתוני מחשב מאשרת בזאת כי דיסק קשיח מספר ......., השייך לטענת נושא אישור זה למחשב עסק הלקוח פלוני אלמוני, התקבל בתאריך 13 בספטמבר 2012 לאבחון בעקבות תקלה.
בדיסק הנ"ל נמצאו שרידי תוכנת הנהלת חשבונות פלמונית. בבדיקת מעבדה מעמיקה אובחן כי לא ניתן יהיה לשחזר באופן מלא את קובצי התוכנה העדכניים, גם באמצעות מיטב הטכנולוגיה האזרחית הנגישה בימינו (State of the Art)"


אכן, לאבד מידע זה לא רק לא נעים, אלא גם מסוכן, יקר ולעיתים נשיקת מוות לעסק.
הצורך בפתרון גיבוי ושחזור אמין, לא ניתן לוויכוח. אבל, אנו גם רוצים שהפתרון יתאים לצרכים המיוחדים של העסק, שיהיה קל לתפעול וחסין תקלות, ותנאים נוספים, כמו למשל...שישרוד את כוח האדם המתחלף, שייתן פתרון לאסונות בלתי צפויים כשריפה, גניבה, נפילות רשת, נפילות אתרים, שלא יגרור הוצאות חריגות נוספות - כחומרה מיוחדת או יקרה, שיתמוך באפליקציות ומערכות הפעלה שונות, וכו'.
התנאים הללו ידועים ומוכרים לכל. אך רק היום, כאשר ההתאמה הפרטנית באה בחשבון, איש לא מגלגל יותר עיניים כאשר מבקשים אותם, מותר לנו לדרוש את קיומם עד האחרון שבהם. ובתמצית:
▪ מחירון ברור וישיר לפתרון מותאם.
▪ שימוש בחומרה פשוטה ונפוצה
▪ סביבה גמישה (קלות בשדרוגים, בהרחבת נפח המידע המאחסן, בהעברה למערכות חלופיות, בתמיכה במערכות הפעלה מסוגים שונים, בסביבה וירטואלית וכו') וכל זאת, מבלי להשפיע לרעה על העבודה השוטפת או על התעבורה ברשת.
▪ ניהול יומיומי פשוט, שקיפות, דיווחים והתראות למקרה של תקלה.
כל אחד מכם רשאי להוסיף עוד תנאים, הלא זה פירוש ה"התאמה הפרטנית".

בצ'יף, לקחנו בחשבון את התנאים הללו בפיתוח מוצרי BOS לאורך השנים ובשיפור ובהוספת יכולות על פי דרישות השוק ואמונתנו.
נשמח להדגים באמצעותם עבורכם את הגיבוי האוטומטי והשחזור בין רגע של כל גרסה היסטורית של המידע, את שחזור המידע שנמחק, את הצלת הנתונים של מחשב שנגנב, ועוד נפלאות התוכנה.
צרו עמנו קשר בטלפון 08-9400070 או בדואל

 

 
    
 

















החופרים ברינה


אדם רבינוביץ מנהל היום את המכון לארכיאולוגיה קלאסית באוניברסיטת טקסס. הוא טעם מהתחום לראשונה בגיל 15, ועד היום נוסע סביב העולם בעקבות העבודה מבלי לחסוך מעצמו עבודה מעשית. למרות שהארכיאולוגיה עומדת על עקרונותיה הנצחיים, דברים רבים השתנו מאז צעירותו.
פעם, כתבו החוקרים את ממצאיהם במחברות, אשר נשמרו יחד עם צילומים, מפות וחפצים בארכיונים פיזיים. היום, ארכיאולוגים מצלמים אלפי תמונות דיגיטאליות מכל אתר וממצא, רושמים הערות בלפטופ או בטאבלט ושומרים אותם בבסיסי נתונים. הם משמרים בהקפדה רבה את המידע הגיאוגראפי והמיקומי של כל חפירה וחפץ בעת חשיפתו - מידע שרק מחשב יכול לפענח. הטכנולוגיות הדיגיטאליות הגדילו את כמות המידע הגולמי שנשמר, פשוט מפני שיש כלים לאסוף יותר מידע וביתר קלות מאשר בעבר. אך הדרך לנהל את הטכנולוגיה לפעמים פחות מפותחת מאשר הטכנולוגיה עצמה.
רבינוביץ מודה שחפירות בהן הוא השתתף הניבו מידע דיגיטלי שהיום לא נגיש יותר, מפני שהפלטפורמות ושיטות האחסון הפכו למיושנים תוך זמן קצר יחסית - עשור שנים. כך שהשאלה עולה: מה יישאר לאנשים בעוד 25, או בעוד 100 שנה?
במהלך 16 השנים האחרונות, חוקרים פיתחו מסד נתונים עשיר הקשור לחקירת המרכז העירוני והאזור החקלאי של חרסונסוס (ביוונית: "חצי אי"), מושבה יוונית מהתקופה הביזנטית בחצי האי קרים. המכון לארכיאולוגיה הקלאסית של רבינוביץ בסיוע חברת HP השתמש במתודולוגיות תיעוד מתקדמות כדי להנציח את החפירות. אך ב-2008 חלק מן המערכות שנועדו לארגן את המידע הדיגיטלי היו מותקנות על גבי שרת נייד, אותו סחב הצוות הלוך ושוב לאוקרינה, וללא גיבוי הולם.
המצב הוביל את הצוות לחשוב על עתיד המסד המורכב הזה בעתיד בו טכנולוגיות האחסון ישתנו. הם פנו למרכז המחשוב המתקדם של טקסס, הנתמך על ידי ה-NSA, וביקשו לשמר את המידע שלהם בדרך שתאפשר שימוש עתידי ושילוב תוצאותיהם במחקרים עתידיים.
בעבודה משותפת עם עמיתים ועם מומחה ליישומי מידע וארכיבאי דיגיטלי של  מרכז המחשוב המתקדם, רבינוביץ פיתח מערכת ניהול מידע ומסגרת לשימור לטווח ארוך ושימוש חוזר של המידע מפרויקט חרסונסוס.
כדי להמחיש את הכוח של הגישות הדיגיטאליות לניתוח הקונטקסט בו נאסף המידע הארכיאולוגי, אפשר להסתכל על מפה אינטראקטיבית שהצוות יצר של בלוק מגורים ביזנטי שנחשף בחרסונסוס בין 2001 ל-2006. הבלוק נשדד והועלה באש באמצע המאה ה-13, ונשאר כתמונת מצב של אותו רגע בהיסטוריה. מנעול שנמצא באתר, אשר הוערך כמיוצר בסוף המאה ה-12 או תחילת המאה ה-13, הוא דוגמא לחשיבות הקונטקסט:
נהוג לתעד חפץ שהתגלה בחפירה ארכיאולוגית על ידי צילומו ברגע שמוצאים אותו מן הקרקע. אבל, המידע הקונטקסטואלי והמרחבי מוסיף מימד נוסף - במפה הדיגיטלית אפשר לראות בדיוק היכן הוא נמצא, מחוץ לשניים על ידי (יתכן) גרזנו של שודד.
מסד הנתונים של החפירה והמפה גם משתלבים לתצוגת מידע לגבי חפצים שנמצאו בקרבת מקום, כולל דלי מברזל ושלד של אישה כבת חמישים שנשארה שוכבת ברחוב תחת גג שהתמוטט. ביחד, החפצים מציגים תמונה חדה ובהירה הרבה יותר מרגע החורבן, מאשר אם היו מוצגים בנפרד. אך הקשרים בין הקבצים הדיגיטליים המאפשרים את המבט הקונטקסטואלי, פגיעים גם הם לשינויי תוכנה וחומרה, ויכולים להישמר עבור הדורות הבאים רק אם הם לא יהיו תלויים בתוכנות בהן אנו משתמשים היום כדי להציג אותם.
לשם כך, התמקדו החוקרים ביצירת מערכת אחסון המאפשרת חילוץ מתה-דאטה של כל קובץ בודד, באופן אוטומטי. כאשר מוסיפים למערכת קבצים דיגיטליים, המערכת משתמשת במידע על שמות הקבצים ורשומות מסד הנתונים, כדי לצור מסמכים המתארים את סוג, פורמט ואסוציאציות הקונטקסטואליות של כל קובץ.
כאשר הקבצים או רשומות מסד הנתונים מוספים או משתנים, מסמכי המטה-דטה מתעדכנים באופן אוטומטי כדי לשקף את השינויים. זה יסייע למדענים בעתיד להבין את המידע הדיגיטלי המקורי, כמו קובצי אימאג' ביחס לאובייקטים אחרים במסד הנתונים, גם אם וכאשר התוכנה בה משתמשים היום תהיה מיושנת.
במשפט אחד, לא רק נשמר המידע שנאסף באתר החפירות, אלא שגם מתעדים את תהליך התיעוד עצמו.
השלמת עבודת ארכיונאות המידע תדרוש כ-3 שנים. כעת לפחות, הושלמו התשתיות לכך והצוות עובד כדי להנגיש את המידע הארכיאולוגי הראשוני לארכיאולוגים אחרים. המתודולוגיה מתאימה גם לשטחים אחרים במדעי האנושות והחברה בהם קיימת בעיית השימור לטווח ארוך של מידע דיגיטלי מורכב.
 

 
    
 

מתקפות לאתרים


אתר אינקפסולה, המספק שירותי אבטחה לאתרים, ערך סקירה שבדקה 200 מיליון כניסות ל-אתרים של 3,000 לקוחותיו. המעקב נמשך שבועיים, בהן היו בממוצע  135,000 מבקרים בכל אתר. הסקירה התמקדה בפריסת הפעילות הקיברנטית הזדונית בעולם, וביחס בין תעבורה עוינת לכלל התעבורה בכל אחת מן הארצות.
אינקפסולה גם מיינו את התעבורה הזדונית לארבעה קטגוריות בהתאם למטרות התוקפים: 1. השתלטות על שרתים (RFI, Path Traversal attack וכו'). קטגוריה זו כוללת ניצול של נקודות טורפה של שרתים. מפגעי אבטחה אלו נפוצים ביותר הודות ליעילותן, אך עוד יותר מפני שקל להפוך אותן לאוטומטיות. תקיפות מסוג זה בעיקר מבוצעות על ידי האקר השותל תוכנה זדונית בקוד של האתר, משחית את האתר או משתמש בשרת כ-bot להפצת מתקפות לאתרים אחרים.
2. גניבת מידע (כמו SQL Injection). התוצאות הראו כי חטיפת שרת הם המטרה הפופולארית ביותר, בכדי להשתלט עליו ולהשתמש בו לפעילות בלתי חוקית. המתקפות נועדו לסחוב מידע מתוך מסדי נתונים הנמצאים מאחורי יישום. החולשה נתונה לניצול כאשר אפליקציה לא מנקה כראוי את קלט המשתמש ומאפשרת לתוקף להשפיע על פקודות SQL המבוצעות על ידי מסד הנתונים. באמצעות המידע שנגנב במתקפות מסוג זה ניתן לעקוף מנגנוני אימות זהות או לגרום ל-DoS
3. גניבת הרשאות. XSS היא שיטה בה האקר משתמש בחולשה באפליקציית ווב המאפשרת לבצע קוד זדוני בדפדפן של המשתמש. סוג זה של תקיפה מאפשר גניבת שם וסיסמא של המשתמש, לשנות את פני האתר או אפילו להפנות את הגולשים לאתרים אחרים המכילים תוכנה זדונית.
4. סריקת פגיעות כללית. סורקי החולשות הם כלים המסוגלים לסרוק יישומי ווב ולמצוא בהם את החולשות. חלק מהם הם אפילו תוכנות מסחריות שנרכשות על ידי בעלי האתרים עצמם ככלי לבדיקה עצמית. חלק אחר הם פרי פיתוח של פורצים, המנצלים אותם למציאת צוהר לפגיעה או השתלטות על אתרים

ברוב הסקרים תמיד רואים שהארצות השיאניות כמותית בתעבורה זדונית הן ארה"ב, סין, ברזיל, גרמניה, לאחרונה גם הודו. זה לא מפתיע, ארצות אלו הינן הארצות עם הכמויות הגדולות יותר של מחשבים אישיים ביחס לאוכלוסיה. ככל שיש יותר תעבורה, יש יותר תעבורה פושעת.
אבל המספרים יכולים להעיד או על כמות גדולה של האקרים... או על יחס גבוה של מחשבים נגועים עם גישה לרשת, שהוא הוכחה להגנה לקויה.
 

 
    
  

לקוח BOS: חידשת הסכם שירות ועדיין לא קיבלת חולצה פרובוקטיבית? בקש אותה!
קיבלת חולצה פרובוקטיבית ועדיין לא הצטלמת איתה? עשה זאת ושלח לנו!

ו...אם חשבתם שהמלל לא מספיק פרובוקטיבי, ראו מה שכפל אקראי יכול לעשות:

 
 

 

  
 

 

דרוש/ה


לבית ספר תיכון בן גוריון בנס ציונה (רחוב ההסתדרות 62) דרוש/ה איש/ת מחשבים במשרה מלאה, חמישה ימים בשבוע, כאשר המעסיק הינו מוסד העירייה.
דרישות: בעל/ת ידע במחשבים, יתרון למיומנים גם בתחום הרשתות.
אחריות: ניהול כמאה מחשבים במעבדות, מזכירות, ספרייה וחדר מורים, התקנת תוכנות ותפעול ציוד נלווה.
קשר: עם מר מוטי סגל מנהל התיכון, טלפון: 08-9405989, פקס: 08-9405654

תודה על העזרה!

 
    
 

 על יתרונות גומז פיר

 
    
 

אייקון 2012: תגליות


אייקון הוא פסטיבל למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים, המתקיים בסוכות. השנה, בין התאריכים 2-4 באוקטובר, במתחם אשכול פיס ותיכון עירוני א' אשר ברח' שפרינצק, תל אביב.
הפסטיבל מאורגן השנה בפעם ה-16 על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ופנטזיה והעמותה למשחקי תפקידים בישראל. הוא מציע אירועים שונים - הרצאות, פאנלים, תחרויות, מופעי בידור והקרנות סרטים.
יצא לנו לבקר באייקון ביום הראשון של הפסטיבל, והתרשמנו מתחפושות מושקעות מאוד והרבה מאוד דוכני מכירה לפריטים מעניינים.
מרשים במיוחד היה קרב שהתרחש במתחם "הזירה" בין שני לארפיסטים (LARP = משחק תפקידים חי) שהתלבשו בתחפושות מושקעות של אבירים מימי הביניים, והחליפו את חרבות הספוג המסורתיות בחרבות פלדה אמיתיות.

האווירה הייתה נעימה, למרות הריחות הבלתי נמנעים במזג האוויר התל-אביבי במתחמים המאוכלסים בצפיפות. אוכלוסיית המשתתפים בפסטיבל היא לרוב חברותית במיוחד וכן גם בעלי הדוכנים, שרובם היו חביבים עד שקשה היה שלא לפתח איתם שיחה עמוקה על כל נושא שבעולם.
יש להבדיל בין פסטיבל אייקון:תגליות לבין פסטיבל אייקון TLV, שני פסטיבלים שונים שהיו בעבר אחד, והתפצלו עקב חילוקי דעות בין המארגנים.
לסיכום, אנחנו ממליצים בחום לכל מי שצעיר בנפשו ומתעניין בתחום, לקפוץ להתרשם מהפסטיבל. ואם לא הפעם, אז בשנה הבאה.
 

 
    
 

השמדת מידע

השמדה יסודית
של מצעי מידע
עבור מוסדות, ארגונים ועסקים


 

קישורים


● כמה מידע חדש נוצר כל דקה?

● אם גם אתם רוצים מדפסת תלת מימד

● יישומים לניידים מרחיבים את האופציות בעולם הפרסום. חברת החזיות וונדרברה החלה להשתמש באפליקציה ויראלית לנייד כדי לקדם את מוצריה. האפליקציה "מפשיטה" את הדוגמניות וכביכול מגשימה את החלומות על משקפי פלא שהומחשו לא פעם בסרטים הקומיים. עם סריקת קוד ה-QR  להורדה מ- Google Play או מ-App Store
 

 
    
 


פריחת הדובדבן (לא בעציץ)
































אחרי החגים


בין יום כיפור לסוכות כתבה בפייסבוק שותפה לעסקים המתגוררת בניו יורק:

Some days off work are needed over here

לזה השבנו מיד:

Some days of work are needed over here

ובאמת, חגי ישראל המכונים "ימים טובים" באים עלינו בצפיפות אופיינית לחברת שפע. לחקלאים אולי נוח שהחגים חלים בסתיו, אז יבולי הקיץ כבר נאספו ומי שזרע ממתין לגשם. המלטות הצאן עדיין רחוקות, וכוחות עבודה זרים קוטפים ירקות גם בשבת. אבל לנו, צוותי צ'יף העובדים בחדרי המחשבים הממוזגים (להבדיל מן המתכנתים והאדמיניסטרציה) שבתון  אחר שבתון גורם לדגדוג מוזר באצבעות וכאב עמום בין השכמות. כאב דומה לזה שמביאים מחדר כושר, או זה שמציק אחרי קילומטאג' מוגזם בערסל אידילי. אז מה אם לא מתנזרים מפייסבוק, מטוויטר... או מן האקס בוקס?. כנגד כל מה שיגידו מומחי המדיה החברתית, לנו זה לא נראה פעילות פרודוקטיבית. הגעגועים מתחילים בגודל חצי אפונה קטנה באזור שבין הושת לקיבה, בשעות הפנאי המתארכות הם הופכים למטרד. את המחשבות המענגות הם הופכים מפרי מתוק לחמוצי חוסר סבלנות.
"וורקוהוליזם", מאבחן בן-הדוד הרופא, שבעצמו מכור לסוג זה של אדרנלין. לא שהיינו צריכים אותו כדי לדעת.
 

בושה


ליכטנברג היה פיזיקאי דגול, שנמנה בין המורים של גאוס. אבל הגיבן של גותינגן היה גם איש חכם וסטיריקן מצטיין. בחגים נתקלנו באחת הפנינים שלו:
"כאשר אלה המחלקים הוראות
מאבדים את הבושה,
אלה שמקבלים הוראות
מאבדים את הכבוד"
אלה המחלקים הוראות הם לא רק ממשלה ומחוקקים, מפקדים ומנהלים. גם מורים ושוטרים, רופאים, פקחים, מפקחים ובני משפחה סמכותיים מחלקים לנו הוראות. ואנחנו בתורנו, מחלקים הוראות לילדינו, לתלמידינו, לפקודינו, למלצרים, לנהגי המוניות, לקצב, לכלב. בואו לטפח ולשמור היטב על הבושה.
 

אגדה סינית


א.מ. כיבד אותנו באגדה סינית עתיקה, ערוכה במצגת פאוור פוינט מהסוג שנשבענו לא לפתוח יותר בחיים. היא מספרת על נסיך צעיר ורווק שעמד להתמנות לקיסר. בכדי לקבל את המנוי, חובה עליו היה לשאת אישה. לא סמך הנסיך על שדכנים, והכריז שייקח לו לאישה את הזוכה בתחרות שאת פרטיה יפרסם למחרת.
בתה של אחת ממנקות ההרמון - חסרת פרוטה, ייחוס והשכלה - שהייתה מאוהבת בנסיך, התעקשה להשתתף בתחרות.
למחרת התייצבו היפות, העשירות ובת המנקה מול הנסיך, אשר חילק לכל אחת זרע צמחי מתוך שקית משי. המועמדות הונחו לגדל את הזרע בעציץ, לחזור תוך מספר שבועות, ולהציג את מה שיצמח.
בת המנקה הטמינה את הזרע באדמת גדה דשנה, השקתה בשקדנות, שרה לעציץ שירים וחשפה אותו לשמש. דבר לא נבט שם.
במועד שנקבע חזרו הבנות להרמון, כל אחת נושאת עציץ ובו צמח יפה, בריא ופורח,  עדין וריחני, לכל אחת צמח ממין שונה. בת המנקה נשאה את עציצה הגלמוד אך היא באה כדי לראות את הנסיך, אהוב ליבה, רק עוד פעם אחת. והסתבר שהיא זכתה בתחרות היושר של הנבטת גרעינים מעוקרים.
לפני שבועיים קיבלנו דיסקון לשחזור מידע. בדקנו. ניסינו, הפכנו, בחנו, אבחנו... שאין בו כלום. לא ספריה ולא קובץ, שום דבר. יוק, ריק, החסן נייד מעוקר, שבב המאחסן שורה ארוכה מאוד של אפסים. הרגשנו כמו בת המנקה עם העציץ הערום שלה, מזל שרובנו כבר נשואים. בסינית זה בוודאי הרבה יותר רומנטי.
 

זווית ראיה


כתב העיתונאי האורוגוואי אדוארדו גליאנו:
"מנקודת המבט של הדרום, הקיץ בצפון הוא חורף.
מנקודת המבט של השלשול, צלחת ספגטי היא אורגיה.
היכן שההודיים רואים פרה קדושה, אחרים רואים המבורגר גדול
מנקודת המבט של היפוקרטס, גלנוס, הרמב"מ ופאראצלסוס, הייתה קיימת מחלה בשם קִלְקוּל קֵיבָה, אך לא מחלה בשם רעב.
מנקודת המבט של שכניו בעיירת קרדונה, טוטו צאוג, שלבש אותם הבגדים בקיץ ובחורף, היה אדם נערץ: "לטוטו מעולם לא קר", היו אומרים. הוא לא היה אומר כלום. היה לו קר, אך בגדים חמים לא היו לו.
מנקודת המבט של האוח, העטלף, הבוהמיין והגנב, שקיעת השמש מסמנת את שעת ארוחת הבוקר.
הגשם הוא קללה לתייר וחדשות טובות לחקלאי.
מנקודת המבט של המקומי, התייר הוא הציורי.
מנקודת המבט של תושבי הקריביים הקדומים, קולומבוס, על כובעו עם נוצות וגלימתו מקטיפה אדומה, היה תוכי במימדים שלא נראו קודם מעולם.
מנקודת המבט של מזרח כדור הארץ, היום של המערב הוא לילה.
בהודו, מי שנמצא באבל לובש לבן. באירופה העתיקה, שחור, צבע האדמה הפורייה, היה צבעם של החיים. ולבן, צבע העצמות, היה צבעו של המוות.
על פי הזקנים החכמים של אזור צ'וקו בקולומביה, אדם וחווה היו שחורים, ושחורים היו גם בניהם קין והבל. כאשר קין הרג את אחיו במכה, רעם כעסו של האל. מול זעמו של אדוני, הרוצח החוויר מאשם ופחד. כל כך הוא החוויר, שנשאר לבן עד לסוף ימיו. הלבנים, כולנו בנים של קין."
 

 
    
 

הומור - HUMOR


בקרה ל-Call centers


אאוטסורסינג

תכנות התרנגולת
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 
 דam name="_cy" value="2117">  
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2012