Follow Me on Pinterest

גיליון מספר 16 שנה XII יום חמישי, 5 במאי 2012

 
 

► לגיליון קודם 2012 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    
 

אנשים כמונו...יודעים שההבדל בין עבר, הווה ועתיד
הוא רק אשליה המתמידה בעקשנות

Albert Einstein

 
    
 

 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.3.1.8 לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
05/05/2012
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.67 ₪

500GB

0.42 ₪

1TB

0.27 ₪

2TB

0.25 ₪

3TB

מחירי SSD ל 1GB

5.60 ₪

60GB

4.09 ₪

120GB

4.99 ₪

240GB

6.58 ₪

300GB

4.62

512GB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה


פלשאים


הודות בעיקר ליצרני המחשבים הנישאים (אפל וסוני) הכוננים במצב מוצק הופכים לאופציה נפוצה, וגם התחילו להגיע למעבדה כונני פלאש תקולים.
כפי שכתבנו בעבר היתרון שלהם הוא בעיקר מהירות העבודה המתבטאת במהירות תגובת המחשב, ועמידות לזעזועים גדולה יותר משל הדיסקים הקשיחים.
אבל לצערנו המצעים החדשים אינם חסינים מפני אובדן מידע שנגרם ממגוון סיבות כמו הינגעות בנוזקה (קוד זדוני, וירוסים וטרויאניים), שגיאות אנוש, בעיות מתח, סוגים של פגיעות פיזיות, ועייפות החומר.
השחזור באמצעות כלי תוכנה לא תמיד אפשרי. בדיסקים הקשיחים אנו במעבדה קוראים את המידע ישירות מן הפלטות, אך היום מצעי ה-SSD משנים את כללי המשחק בעבור הקריאה הפורנזית.
"פתרונות בית ספר" להתגברות על בעיות בדיסקים הקשיחים התאימו לדיסקים מיצרנים שונים והצליחו בניסיונות שחזור המידע מדורות ודגמי דיסקים מגוונים. לעומת זאת ובינתיים, זה לא המקרה בשחר עידן כונני הפלאש. בדומה לתיקוני התוכנה שעוברים הדיסקים הקשיחים לקראת יציאתם מן המפעל, כל דגם של SSD מכיל אלגוריתמים קנייניים מתוחכמים המותאמים לטכנולוגיית הבקר. אלגוריתמים אלו אינם זמינים לעבודה פורנזית, מה שהופך תהליך מיפוי המידע (כתובות פיזיות על גבי המצע) לכמעט בלתי אפשרי.

למרות זאת, ניתן לשחזר מידע מכוננים במצב מוצק. בכל העולם, וגם אצלנו, עסוקים המוחות במציאה ובבדיקת פתרונות. מה שהיום קשה או בלתי אפשרי, יהיה אולי קל ואפילו בנאלי מחר בבוקר. אל תתייאשו, אך מצד שני רצוי בינתיים ללכת על בטוח: אם עליכם להחליט אם לרכוש כונן קשיח או SSD לשימוש מיידי, הכונן הקשיח הקלאסי עדיין בטוח יותר מזווית הצלת הנתונים.

רכישת חברת אקסטרים איי.או על ידי EMC רק מחזקת את התחושה כי כונני ה SSD ימשיכו וירדו במחיריהם באופן דרמאטי בתקופה הקרובה כתוצאה מעלייה בדרישה ובקצבי הייצור. מהלך זה יוביל את כל שוק ה-SSD למדרגה חדשה. למרות שמחיר הדיסקים הזולים ביותר עדיין יקר פי 16 מחיר דיסק קשיח רגיל, הולכת טכנולוגיה זו ותופסת חלק גדל משוק האחסון.

Hard Disk by renjith krishnan

 
    
 

דיסק קשיח לטאבלטים


הניסיונות המתמשכים של יצרני דיסקים קשיחים, לעבור את גבולות צפיפות אחסון המידע (ה-areal density) על גבי צלחות המידע בדיסקים, זרויים מכשולים. מכשול אחד משמעותי הוא ה-TMR או *Track Mis-Registration, תופעה של פספוס בכתיבה ובקריאה של מסלולים שכנים. שגיאות כתיבה וקריאה פוגעות באמינות המידע המאוחסן ולכן מושקעת עבודה רבה בתיקוני TMR. אם ה-TMR גדול מדי, המידע האגור הופך לבלתי קריא, או גורם למחיקת המידע במסלולים שכנים. בנוסף לסיפוק דרישת השוק לצפיפות גבוהה, על היצרנים לדאוג שהדיסקים שלהם יהיו קלים, דקים, ויעילים בצריכת האנרגיה עבור צריכה מאומצת.
השבוע פורסם כי סוכנות המדע, הטכנולוגיה והמחקר של סינגפור (A*STAR) והאוניברסיטה הלאומית טסינג הואה של טייוון (NTHU), חתמו על הסכם שיתוף פעולה טכנולוגי. מי שב-A*STAR נוטל חלק פעיל בהסכם הוא המכון לאחסון המידע - DSI. ההסכם מתייחס לפיתוח שיטת לימוד ההתנהגויות הדינמיות הבלתי ליניאריות של כבלים גמישים, כימות השפעתן על TMR, ואינטגרציה של קודים של תוכנה שיפתחו לצרכי הפרויקט בפלטפורמה המכאנית לבחינה והערכת דיסקים הקשיחים.
מטרת המחקר היא לפתח כבל גמיש ייחודי לדיסקים קשיחים, שיוכל להגיע לצפיפות מסלולים קיצונית.
ב-DSI נמשכים ניסיונות שיפור רכיבי המפתח לדיסק ייחודי, דק במיוחד, שהמכון שם לו למטרה לבנות. מדובר דיסק היברידי בעובי 5 מילימטר בלבד, עבור טאבלטים.
הדיסק, כולל שיפורים שיניב שיתוף הפעולה, צפוי להיות מוכן לקראת סוף השנה.


*
חלק מכם אולי הרמתם גבה כשקראתם ש-TMR בעולמנו הוא Track Mis-Registration. נכון, הקיצור בשימוש לתיאור תופעה מגנטית המתרחשת בין שתי שכבות מגנטיות המופרדות על ידי שכבה מבודדת דקה מאוד.
 

 
    
 


You don't have
to burn books
to destroy a culture.
 
Just get people
to stop reading them.


Ray Bradbury
 









ברלין, 10/5/1933


ל"ג בבדולח


בשכונת "לב המושבה" הקדימו את ל"ג בעומר. כבר ביום שני השבוע צי מכוניות 4X4 הוריד מול הכיכר קרשים לשריפה ומשפחות לפיקניק. מדורות הוצתו ושולחנות נערכו. עשן חגיגי נכנס לפיתות ולריאות עוד בטרם שקעה השמש. פקח עירוני עמד בצד וזמן קצר לאחר מכן הצטרפו אליו בעלי תפקידים של השלטון המקומי. מטר או שניים מהנציגות הרשמית, נערמו הכרכים המושפלים של אנציקלופדיית "אביב". מישהו כנראה פחד שהקרשים לא יספיקו. אולי יכינו איתם Marshmallow-à-la-tarbut

זכור לי שלפני חמש עשרה ועשרים שנה, איש בחולצה לבנה היה בא למכור את האנציקלופדיות בימי ההורים של בית הספר. זכורים לי גם התשלומים האינסופיים ששילמנו עבורן. העותקים שלנו עדיין שמורים ובטוחים: יום אחד נהיה סבים ונראה לנכדים את האיי-פדים מנייר של האדם הקדמון. אבל, כמה מוזיאונים כבר יכולים להיות בשכונה אחת?
ספרים מיושנים הם חומר טוב לבערה, ואולי חבל לבזבז אותם במיכלי מחזור הנייר, אבל הילדים הקטנים מתרוצצים מסביב ורואים את בושתם. הם לומדים לשרוף ספרים. בא לי לכבוש את פניי בשרוול, לא רק בגלל עיניים הדומעות מעשן. עיתונאי אמיתי היה שולף מצלמה ומתעד. אבל הפעם זה מרגיש כמו לתעד השפלת אדם חלש, או עינוי בעל חיים מבלי להתערב. כי, איך נתערב? לא למדנו כלום מהרצח בבאר שבע?

ב-1820 כתב המשורר, העיתונאי והסופר היינריך היינה:

"Das war ein Vorspiel nur dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man am ende auch Menschen"

"היכן ששורפים ספרים, סופו שישרפו גם בני אדם".  היינה נולד יהודי, ואפילו שהתנצר, היטלר קרה לו "החזיר בגן הסופרים הגרמניים". בכיכר האופרה של ברלין יש לוח ארד עם מילותיו של היינה. באותו מקום נערך אירוע גדול של שריפת ספרים של סופרים יהודיים ב-10.5.1933. בדיוק 79 שנה לפני ל"ג בעומר הזה. גם ספרי תורה שרפו בגרמניה ובאוסטריה, בליל ה-9–10 בנובמבר 1938. והנבואה של היינה התגשמה במלואה.

פ.ג.

 
    
 

 על יתרונות גומז פיר

 
    
 

קישורים


● בשבוע שעבר כתבנו על סיפורי בדים, אלא שיש סיפורים במציאות שעולים על כל דמיון. טכנולוגיות הרשת מאפשרות לנו היום לעקוב אחר סיפורי מתח אמיתיים תוך כדי התרחשותם, דוגמת הסיפור של דני כהן, אותו ניסו לחסל, והחליט לדווח על סיפור חייו בזמן אמת בטוויטר. הסגה עוד נמשכת ומתועדת גם בבלוג.

● אשרי המפרשים, גם אם להם אין מושג.

● קיצור תולדות ההיי-טק הישראלי
 

 
    
 







זיכרונות חדשים


זיכרונות DDR3 (קיצור שלDouble data rate type 3 synchronous dynamic-random access) נמצאים בשוק כבר זמן רב. נדרשו כ-5 שנות פיתוח עד שיצא לשוק. לאחר שהם התחילו להימכר, לקח עוד כמה שנים טובות עד שהתגברו על התקן הקודם, ה-DDR2. אבל הכוח המניע לאימוץ התקן החדש היו המעבדים החדשים Core i7 של אינטל ו-Phenom II של AMD. לשניהם יש בקרי זיכרון פנימיים ויצרניהם ממליצים (במקרה של AMD) או מחייבים (אינטל) את תקן ה-DDR3.
האיחוד לטכנולוגיות במצב מוצק, JEDEC, תכננה את יורש ה-DDR3, הנמצא עדיין בפיתוח: DDR4, שיהיה לו מגוון גדול יותר של תדירויות ושיעורי העברת מידע, כמו גם מתח חשמלי נמוך יותר. מספר יצרנים אף בנו שבבים על פי התקן למטרות בדיקה. אבל התקן עדיין לא הוכרז, מה שלא הפריע השבוע לחברת Micron להכריז על DDR4 מתוצרתו. היא החלה כבר לשלוח דגמים אחדים לשותפיהם העסקיים ומתכננת להתחיל את הייצור ברבעון האחרון של 2012.
הרכיבים למוצר של מיקרון מבוססים טכנולוגיה של 30 ננומטר, 4 גיגה ביט ומסוגלים להגיע למהירות של 2,400 מגה טרנספר לשנייה. צפוי אומנם כי התקן יגיע ל-3,200MT לשנייה.
לפני כ-7 חודשים חברו מיקרון וסמסונג כדי לפתח מה שנקרא HMC אוHybrid Memory Cube, טכנולוגיה שאמורה הייתה להעלות על איכות ה-DDR3 וה-DDR4 הקיימים היום, להשתמש ב-90% פחות מקום פיזי ו-70% פחות חשמל. אך כפי שאנו רואים עכשיו, מיקרון לא זנחה בינתיים את פיתוח ה-DDR4
 

 
    
 

דרושים


מנהל/ת תחום STORAGE בת"א לעבודה בסביבה טכנולוגית מאתגרת.
ניהול והובלה של צוותי Storage בארגונים. ניסיון ניהולי – חובה. הכרות עם מערכות storage מרכזיים (NetApp/Hitachi/EMC). ניסיון בסביבות טכנולוגיות מורכבות – חובה

תוכניתן - MAGIC למרכז. מעל 7 שנות ניסיון בפיתוח MAGIC (גרסאות שונות)
לפחות 3 שנות ניסיון עם גרסה 9 ומעלה

למרכז, תוכניתן/ית UNIX/C. תואר ראשון במדעי המחשב או הנדסת מחשבים – חובה. ניסיון מעשי במערכת UNIX ושפת C של 2-4 שנים - חובה. ידע מעמיק וניסיון ב- SQL - חובה. ניסיון בסביבת oracle DB - חובה. עבודה בסביבת אפליקציות CRM או מערכות Customer care אחרות, בייחוד של אמדוקס – יתרון משמעותי.

R&D Group Manager לחברת תקשורת ברעננה.

BS/BA in Computer Science – must, M.A. Business or related field – an advantage. At least 10 years of relevant experience. At least 6 years of managerial experience, at least 2 years’ experience of managing TLs. Experience in SW development, mostly C#/C++. Proven record of end to end developing: from the ignition to the design, delivery, maintenance and improvements stages. Authority-level experience of software development tools (e.g. TFS). Fluent English, Spanish - an advantage
 

מהנדס/ת מכונות לחיפה

Minimum of BSc degree in Mechanical Engineering from a leading academic institution. Good understanding of trade-offs and design consideration for thermal management in complex system design. Good understanding of design trades of electromechanical and electronics system integration. Full control on AutoCAD (2D) and Solid Works (3D) design tools. Previous experience on the design on complex RF structures such as waveguide, RF filters – an advantage. Design of electronic enclosures for electronics modules. A Background in RF modules packaging – an advantage. Must interact on regular basis with electrical engineers and understands the trade-offs between mechanical and electrical considerations, such as EMI, sealing and heat management
 

Application team member; לחברת מצלמות ואנליטיקה בשרון

Bachelor in Computer Science/Software Engineering from a known university.
At least 2-3 years of experience in Software development.C#/.Net and Win forms knowledge and experience – a must. Knowledge in OO design and multi-threading programming - a must. Knowledge and Experience in WPF programming - an advantage. Knowledge and Experience with Web development – an advantage.
 

איש/אשת SYSTEM LINUX למרכז. ניסיון בתחום האינטגרציה- חובה. עבודה עם Firewall- חובה. ניסיון בעבודה בתחום ה Storage- חובה. ניסיון בסביבת אינטרנט- חובה. הסמכה רלוונטית- יתרון משמעותית

דרוש/ה מומחה/ית בפיתוח Client Server לפתח תקווה. לפיתוח ממשק Web למוצרי תקשורת. חובה –  Java Script. חובה – XML, HTML, AJAX, CSS.
#C- יתרון.

SW Engineer לחברת תשתיות אלקטרוניקה תקשורת חומרה ותוכנה בחיפה.

5 + years of experience in software development and testing. Strong System Debugging skills. OS - Win32 / MS development tools. Programming languages – C / C++ , OOD. SystemC knowledge benefit. Basic knowledge and understanding of HW. Education: BSc in Computer Science


לחברה בשרון דרוש/ה מהנדס/ת אינטגרציה. מתן שרותי אינטגרציה ללקוחות ושותפים. עבודה עם צוותי ההנדסה R&D ו QA. ניסיון בהנדסת תוכנה ו-5 שנות ניסיון עבודה בסביבת מיקרוסופט וובית (MCSE/ MCITP – an advantage). ניסיון בעבודה עם לינוקס – חובה. ניסיון בכתיבת SQL – חובה. LINUX – יתרון. Java, Perl, PHP, .NET, Ruby on Rails - יתרון. תשומת לב לפרטים, מתן פתרונות ומעקב.

דרוש מתכנת Python לפרויקט בתחילת דרכו

הפנייה למשרות הנ"ל באמצעות דואל או בטלפון: 077-5601627

 
    
 

דברים שאתם שולחים לנו

וכלל לא קשורים להגנה על המידע


●  כללים לחיים:
1. עושר לא קונה אושר, אבל נוח יותר לבכות בפרארי מאשר על אופניים
2. סלח לאויביך אך זכור את שם המנוול
3. אם תעזור למישהו בצרה, הוא יזכור אותך בפעם הבאה שיהיה בצרה
4. אנשים רבים נשארים בחיים רק כי החוק אוסר לירות בהם
5. אלכוהול לא פותר בעיות, גם חלב לא.

● צ'ימיצ'ורי (ובספרדית: Chimichurri) הוא רוטב ירוק קלאסי לתיבול הבשר הצלוי - אסאדו. מהיכן הגיע השם המוזר הזה, שאין לו שורש בשפות הלטיניות וגם לא בשפות אמריקה הטרום-קולומביאנית? הגרסה הנפוצה ביותר אומרת שסוחר אנגלי בשם Jimmy Curry הגיע לארגנטינה באמצע המאה ה-XIX בכוונה לייבא לבריטניה בשר בקר. כאשר הגישו לו "על האש" כמנהג המקום, הוא קיבל השראה להמציא רוטב חריף לתיבול הבשר. המקומיים כינו את הרוטב על שמו, אך התקשו לבטא את השם. ג'ימי קרי (קורי בספרדית) הפך ל-"צ'ימיצ'ורי".

בונוס: מתכון הצ'ימיצ'ורי הפופולארי בצ'יף:
חבילת פטרוזיליה קצוצה + שום טרי קצוץ + בצל קצוץ דק + שמן, מים וחומץ + פלפל, מלח, וצ'ילי גרוס.

● אם כבר אמרנו שום, הגיע הזמן להודות שהסבתות צדקו. חוקרים באוניברסיטת וושינגטון מצאו בשום חומר פי 100 יותר יעיל נגד חיידק ה- Campylobacter bacterium מאשר שניים מן האנטיביוטיים הנפוצים בטיפול נגדו. חיידקי קמפילובקטר נמנים בין הגורמים הנפוצים ביותר של מחלת מעיים (התכווצויות, שלשולים, כאבי בטן וחום) בעולם כולו. הם גם מעוררים כשליש ממקרי תסמונת Guillain-Barré, מחלת שיתוק נדירה. ברוב המקרים, אנו נדבקים לאחר אכילת עופות או מזון שבאו במגע עם משטחים או כלים נגועים ולאחר מכן לא בושלו היטב.
ב-Journal of Antimicrobial Chemotherapy פורסמה עבודתם של Lu ועמיתיה, אשר בודדו diallyl sulfide מהשום וחשפו אליו חיידקים מוגנים בציפוי ביולוגי העושה אותם פי 1000 יותר עמידים. הדיאליל חדר בקלות את הציפוי והתחבר לאנזים בגוף החיידק שמכילה גופרית. זה גרם לשינוי בפעילות האנזים ובכך החריב את חילוף החומרים והרג את החיידק. הדיאליל סולפיד הוכח יעיל פי 100-וגם מהיר יותר בפעולתו- מאשר האנטיביוטיקה (אריטרומיצין וציפרופלוקססין).
בעבודות משנה שעברה, אותה קבוצת חוקרים דווחה על יעילות הדיאליל ותרכובות גופרתיות אורגניות נוספות, בחיסול מזהמי מזון אחרים, כמו Listeria monocytogenes ו- Escherichia coli. ביום יום, לא רק שהשום אכן מגן עלינו מפני אותם מזהמי מעיים, גם השימוש ב-דיאליל סולפיד בתעשיית המזון מסוגל לתרום להיגיינה ולהפוך את המזונות לבטוחים יותר.
 

 
    
 

הומור - HUMOR


קריירה

מעולם ההטעיה: כדי שלא ירצו לגנוב את המצלמה החדישה שלכם
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2012