Follow Me on Pinterest

גיליון מספר 14 שנה XII יום שלישי, 24 באפריל 2012

 
 

► לגיליון קודם 2012 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    
 

אם תרצו אין זו אגדה

בנימין זאב הרצל

 
    
 

שעות קבלת קהל בצ'יף

ערב יום הזיכרון

09-17:00
יום הזיכרון 09-17:00
יום העצמאותאין קבלת קהל
יום שישי בתיאום מראש

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.3.1.8 לקבלת גרסת Beta

 
    
   

שער ערך ה GB
24/04/2012
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.68

500GB

0.43 ₪

1TB

0.27 ₪

2TB

0.25 ₪

3TB

מחירי SSD ל 1GB

6.75

60GB

5.17

120GB

5.21

240GB

6.58 ₪

300GB

4.66

512GB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה


לשחזר פלאש


חלקכם שמעתם -ואפילו יותר מפעם אחת- ש-"מצעי מידע במצב מוצק, SSD, בטוחים יותר מבחינת הסכנה לאובדן מידע מאשר דיסקים קשיחים, מפני שאין בהם רכיבים נעים". אז נכון שהם לא פגיעים בפני אותו סוג של תקלות כמו הדיסקים הקשיחים, אך יש להם את הבעיות שלהם, הכוללות בין היתר שחיקה, ליקויים בקושחה, או ניהול לקוי של תקלות על ידי הקושחה.

כפי שציינו בעבר, אורך החיים של מצע במצב מוצק מוגבל למספר הבלוקים הפנויים וכמות תיקוני השגיאות שנעשו לאורך זמן. זיכרונות במצב מוצק ימפו מחדש בלוקים של מידע למיקומים שונים, כדי שכל הבלוקים יכתבו באותה תדירות. בעיה זו מטופלת בצורה שונה על ידי יצרנים, בקרים וגרסאות קושחה שונות.

בכדי להצליח בשחזור מידע מזיכרונות במצב מוצק, נדרש ידע לגבי הדרך בה המידע מאוחסן ונגיש לזיכרון ה-NAND בכל מקרה ומקרה של התקן או כונן.
כונן עם זיכרון במצב מוצק מכיל טבלה למיפוי מחדש, מבנה של מידע המתרגם כתובות LBA (כתובות בלוק לוגיות) לכתובות בלוק ב-NAND. הטבלה מאפשרת לבקר לאתר את המידע כאשר הוא נדרש. רוב הבקרים מקנים לכל בלוק מידע כתובת אותה מאחסנים במערך הכתובות בטבלה הנמצאת ב-NAND. ניתן למזג כתובות עם status bits - דגלי מצב - אשר מערבלים את הכתובת האמיתית באופן שיקשה על איתור של מבני המידע, במידה ולא יודעים מראש את שיטת הקידוד.

חברות אחדות החלו לספק פתרונות מסחריים לשחזור מידע מזיכרונות במצב מוצק. אבל, תוכנות אלו תומכות במספר מוגבל של בקרים, קושחה וקונפיגורציות NAND. כדי להשתמש בהן, מסירים החובבנים את שבבי ה-NAND, קוראים את התוכן שבהם, ומפעילים תוכנה לעיבוד התוכן כדי ליצור אימג' לעבודה.
הרבה מאוד שילובים של קושחה, NAND ודגמי בקר נוצרו מתוך הנדסה הפוכה ומספקים אימג' משובש או לא איכותי. כמו כן, כאשר קיים אלמנט נוסף שאינו במצב תקין (טבלאות, קושחה משובשת, או נזק משחיקה) האימג' הסופי לא נוצר תקין.

משחזר המידע לעיתים נדרש לייצר פתרון עצמי כאשר הכונן לא נתמך על ידי פתרון מסחרי. לשם כך, עליו לאתר מבני מידע של מערכת הקבצים שאוחסנו במקומות אפשריים, או לרכוש כונן זהה לחלוטין כדי לבחון  בו את דפוסי הכתיבה ולהסיק כיצד שומר הבקר את המידע לאיתור. כמובן שזה תהליך ארוך, מייגע ותלוי במורכבות המוצר.
עוד גורמים המשפיעים על איכות השחזור הם הפסקות חשמל, באגים של הקושחה, הצפנה, ו"מזל" - שהוא הגורם שקובע את מספר השגיאות בכרטיס שאלגוריתמים לפיזור המידע במצע לא מסוגלים לתקן.
לגבי ההצפנה, יש לומר כי כוננים המגיעים עם אלגוריתמים מסוג AES נחשבים ברוב המקרים לבלתי ניתנים לשחזור. ובאופן כללי, להתקנים ישנים, מלפני 3 שנים או יותר, יש יותר סיכויי שחזור מאשר להתקנים מודרניים ומורכבים יותר. ככל שהתעשייה תקבל על עצמה תקנים מוסכמים, אנו צופים שהשחזור יתחיל להיות קל יותר, ומקרי ההצלחה רבים יותר.
עד אז, ויותר מאי פעם, אם ברשותכם כונני SSD, חשוב עוד יותר להתחשב בעקרונות הגיבוי האופטימאלי
 

 
    
 

לא אינסטגראם


ימים ספורים לאחר השקת הגרסה לאנדרואיד של אפליקציית שיתוף התמונות Instagram, אשר פייסבוק רכשה לאחרונה במחיר מיליארד דולר, הופץ ברשת קוד זדוני, סוס טרויאני (Andr/Boxer-F) המחקה אותה - במטרה לפגוע במשתמשי אנדרואיד. מקור האפליקציה היה ככל הנראה אתר רוסי שהתחזה לאתר אינסטגראם.
אנשי סופוס, חברת האנטי-וירוס, אומרים כי אצל משתמשי אנדרואיד המורידים ומתקינים את האפליקציה המזויפת, ישלחו ללא ידיעתם מסרונים לאתרי רייטינג, לשם יצירת רווח להוגי הזיוף.
ככל שמערכת ההפעלה של גוגל נעשית פופולארית יותר, היא גם הופכת מטרה ליותר נוזקה. לפני זמן לא רב הופיעה גרסה מזויפת של משחק ה-Angry Birds Space, ויתכן וזיופים של משחקים פופולאריים אחרים נמצאים בפיתוח כוחות הרשע כרגע.
מכשירי אנדרואיד נגועים הופכים לחלק מ-botnet תחת שליטה של פורצים ונצלנים.
הגרסה המזויפת של אינסטגראם מכילה מספר אקראי של תמונות של איש מסוים. חיפוש שנעשה בעזרת גולשים גילה כי מקור התמונות בחתונה שצולמה במוסקבה. האיש שבתמונות היה לבוש בצורה הרבה פחות מהודרת משאר האורחים. משום מה, תמונתו הופצה בין פורומים רוסיים והפכה אותו למעין סלב. עם זאת, נראה כי אין לאיש כל קשר לסוס הטרויאני שפוגע באנדרואיד.

עוד רעה חולה לאנדרואיד (משטרת ישראל מזהירה)

 
    
 

רוחב פס


מי שמשתמש במוצרי BOS בקונפיגורציית Nearline יודע שהוא יכול לחיות בשקט גם עם רוחב פס מצומצם יחסית, או ביחד עם תעבורה מרובה. הגיבויים התדירים מעבירים בכל פעם מעט מאוד מידע לאורך הקווים, לעדכון המידע העדכני (current) בגיבוי. אבל, מי שעדיין לא החליט, אך משתמש בגיבוי מקוון לאתר מרוחק, מוצא את עצמו דואג לזמן שלוקח עד השלמת הגיבויים. כדי להשקיט מעט את הדאגות ולייעל את הגיבוי, ניתן ליישם מספר אפשרויות:
הרחבת רוחב הפס  - הגיעו להסכם כדאי עם הספק, או... החליפו ספק.
תכנן את פיזור הפעילות המקוונת לאורך היממה.
כבו את עדכוני התוכנה האוטומטיים - הפעל אותם בעיתים של פעילות נמוכה, כמו ערבים או סופי שבוע (אם בכלל).
גם את רוטינות תחזוקת תוכנה ניתן לתזמן לשעות רגועות יותר (גם ב-BOS, כמובן)
ספקי תוכן ווידאו -YouTube ואחרים- מאפשרים איכות של HD בזמן הצפייה. ברשתות עסקיות רגילות עדיף להימנע מאיכות הבחנה גבוהה - הגוזלת רוחב פס מתהליכים אחרים ומאיטה משאבים חיוניים יותר.
תוכנות סנכרון חוטפות גם הן נתחים נכבדים מרוחב הפס הזמין. בכל פעם שקובץ משתנה, תוכנות הסנכרון מופעלות מבלי לבקש רשות. (עוד יתרון של BOS). אם אין בררה, שקלו לשמור את המסמכים שטיפולם מסתיים לתיקיה מקומית נפרדת במקום לתיקיית סנכרון.
גיבויים התחלתיים (מלאים) בעלי נפח גבוה, עדיף לבצע לדיסק קשיח מקומי. לאחר מכן ובזמן הנוח מבחינת תעבורה, אפשר להעביר את הגיבוי בצורה מקוונת.
זללני רוחב פס יש בבית ובעסק כאחד. מכשירים המנצלים את חיבור האינטרנט - כמו מערכות אבטחה, נגני DVR ו-Blu-ray, משחקים וכו'.
כדי לייעל את שימוש רוחב הפס, סגור זמנית את החיבורים מרחוק: תוכנות כגון LogMeIn, GotoMyPC, ו-VPN למיניהן. מערכות שמחוברות כל הזמן גם מפחיתות מביצועי התקשורת וגם מהוות סיכון אבטחתי. אם סיימתם, תתנתקו - Log Out.
ואחרון חביב, וודאו שגם חיבור ה-Wi-Fi בטוח ומוגן בסיסמא. הן גורמים מסוכנים והן שכנים חביבים יכולים להתחבר לרשת האלחוטית שלכם ביום או בלילה ולכרסם לכם משמעותית ברוחב הפס.
 

 
    
 
טים ברנרס לי














טים מודאג


ממציא האינטרנט, Sir Tim Berners-Lee, מייעץ היום לממשלת בריטניה בהנגשת המידע הציבורי. בשבוע שעבר הוא נכח באירוע פומבי בצרפת וניצל את הבמה להזהיר מפני גישת הרשויות למידע הפרטי המקוון. לדעתו, כמות גדולה של מידע אישי יישאר נגיש לגניבה או לדליפה באמצעות עובדי ציבור מושחתים.
ניתור, כפי שממשלת בריטניה מתכננת, של הפעילות האינטרנטית של תושביה - כניסה לאתרים, רשתות חברתיות, שיחות סקייפ ותכתובות דוא"ל- ייצור "תיק" לכל תושב, שהודות לו יהפוך לשקוף וחשוף בפני הרשויות. רק גוף ייעודי ועצמאי, חזק מאוד, מסוגל להרים את הפרויקט, אך בינתיים - אומר ברנרס לי- עדיף כבר לרדת מהצעת החוק.
ברנרס לי היה תמיד סנגור איתן של האינטרנט הפתוח. ב-2010 הוא הזהיר שהחופש הזה נמצא בסכנה הודות להתפשטות של רשתות חברתיות, של אתרים סגורים של אפליקציות מבית אפל, ולאור הניסיונות הממשלתיים לעקוב אחר התנהגות הגולשים ברשת. היום, הוא מודאג מיצירת מונופולים חזקים, למרות שאינו מאמין שענקי הרשת כמו פייסבוק וגוגל ייהנו משליטתם לעד. והוא אומר: "קווי המלחמה נמצאים בהכנה, אך בהתבסס על המציאות הנוכחית קשה לומר מה יהיה תוך כמה חודשים או שנים. עלינו לקבל שמקומות שנראים היום בטוחים, בעתיד עלולים להיעלם." ומי יודע אם הנכדים שלנו יזכו לראות את כל התמונות שטרחנו להעלות לרשת.
למרות שגוגל מאפשר למשתמשים נגישות לכל הנתונים הנמצאים אצלם, וגם פייסבוק מספק שירות דומה אם כי איטי יותר, כל מי שמעלה מידע לרשת חשוף לניצול המידע הנ"ל.
ברנרס לי מבקש מהקהל שיעמוד על כך שהמידע שייך לגולשים, ולא לחברות הרשת. לדעתו, אחסון המידע בענן מסוגל לשנות את כיוון השליטה במידע.
אב האינטרנט חרד מריבוי ה- native applications מהסוג שקיימים ל- iPhone ו- iPad. "בכל פעם שמישהו מעביר מדיה או מגזין לטלפון, אנו מאבדים כמויות של מידע ציבורי - לא ניתן לקשר אותו, או לצייץ אותו, או לדון בו בצורה פומבית ברשת".
הוא גם מבקר את אפל: "הייתי צריך להיות מסוגל לבחור את היישומים בהם אני משתמש כדי לעצב את חיי, לאסוף את התוכן שאני רואה, לבחור את המכשיר בו אני משתמש ואת ספק האינטרנט שלי". ברנרס לא אוהב שקובעים עבורו.
 

 
    
  

היפוטוניה


תלמידה לעיצוב תעשייתי במכללת ספיר מבקשת ליצור קשר עם הורים לתינוקות/ילדים קטנים היפוטוניים בהווה או בעבר.
המטרה: לקבל מהם תשובות לשאלות מהותיות בנושא, לסיוע בפיתוח מוצר עזר שיקל על חייהם.
אם אתם מכירים, צרו בבקשה קשר עם משי בטלפון 0544-903125 או במייל
 

 
    
  

קישורים


נוסח התפילות ליום הזיכרון

● כך תעשה לך שעון מדיסק קשיח ישן

רובדים של שוק האחסון - לפני ואחרי הפלאש

● אוהבים את אימא/אבא/סבא/סבתא...? בוודאי! יותר מדי עסוקים כדי לזכור לצלצל אליהם? תמיד! אז קבלו תזכורות
 

 
    
  

פורום


דרוש/ה מנהל/ת לפורום התמיכה של בני הדור השני והשלישי של ניצולי השואה בפורטל תפוז. לחצו כאן לכניסה לפורום

פורום התמיכה של בני הדור השני והשלישי הוקם באינטרנט לפני תריסר שנים. הוא נועד לשים את הפוקוס על בני הדור השני לשואה ומצוקותיהם.
פורום וירטואלי זה מאפשר שיח אמיתי ותומך אודות מצוקות וסוגיות משותפות אחרות. החברותא מקילה על ההתמודדות בעזרת ידע, תמיכה ונחמה של אחים ואחיות לגורל. האנונימיות מאפשרת פרטיות ופתיחות.
הפורום מציע גם הרבה אינפורמציה נוספת: דפדפו בשורה הכחולה שבראש הפורום.
מנהלת הפורום מזה שבע שנים פורשת, ובני הפורום מחפשים מנהל/ת מתנדב/ת חדש/ה, שיאפשר את המשך המסע:
"שיהיה חבר מן המניין, ויגיב להודעות; שייזום הודעות, שיחות ואירוחים שמעניינים אותו/ה – ואותנו; ושישמור על אוירה טובה, שתאפשר שיח של תמיכה.
ומאידך לעיתים המנהל צריך להציב גבולות בפורום (למנהל יש את כלי המחק), ולעדכן את נספחי הפורום בתכנים חדשים.
תפוז אנשים מציעים למנהלים תמיכה ומערכת ניהול ידידותית.
נשמח לקבל פניות לניהול הפורום וגם לתת מידע נוסף אם יידרש. נא לפנות להנהלת הפורום במייל זה."

 
    
  

דרושים


לתחום המצלמות והאנליטיקה בשרון: Director, Product Marketing
המועמד ינהל את תכנית השיווק של המוצר משלב הרעיון ואילך, ויעבוד במקביל לצוות השיווק המגדיר את תכנית שיווק המוצרים. העבודה היא בשיתוף שלושה אנשי שיווק האחראים על פעילויות השיווק בחברה.


דרוש/ה מומחה/ית בפיתוח Client Server לפיתוח ממשק Web למוצרי תקשורת . עבודה בפ"ת. חובה – Java Script. חובה XML, HTML, AJAX, CSS.
יתרון #C. תואר אקדמאי רלוונטי – יתרון


לחברת אינטרנט בתל אביב דרוש/ה Experienced Algorithm professional.

Deep knowledge and experience in text analysis\encryption algorithms.
2 years experience in Java.University Excellency (Computer-Science, Cognition, Linguistics) - advantage. Machine learning/NLP- advantage.
 


לחברה מובילה ברעננה דרוש/ה מתכנת PHP בכיר/ ראש צוות. לפחות שנה ניסיון בניהול. ניסיון וידע  ב-object oriented programming. לפחות 4 שנות ניסיון בפיתוח PHP כולל PHP5 ופיתוח ב OOP. לפחות 2 שנות ניסיון בפיתוח Web כולל ידע וניסיון רחב ב CSS, JavaScript, Html, Json, Ajax, jQuery.


דרוש/ה נציג/ת תמיכת לקוחות לחברת אינטרנט מצליחה בתל אביב . העבודה היא כחלק מצוות לבעלי אנגלית מעולה בעלי ניסיון בסביבת עבודה אינטרנטית.

Integrate new publishers into the system, optimize publisher ads placement in order to maximize ad revenue and conversion, opportunities to work on special projects, as needed. Provide excellent customer service to company’s publishers spread around the world. Mother tongue level English. Ability to complete a large volume of work quickly. Demonstrated problem solving and analytical abilities. HTML, JAVA SCRIPT, FLASH, RICH MEDIA- advantage
 


בכירים ואנשי צוות לאזור השרון בודקי QAלתחום המצלמות והאנליטיקה. חובה - רקע בתחום הווידאו (מצלמות אבטחה, Encoders, Decoders) – תינתן עדיפות ליוצאי חברות כמו Verint, Elbit, NICE, Logic, AVCom. חובה - ניסיון בבדיקות ידניות של 2 עד 5 בתחום התוכנה Client Server. חובה - הכרות עם MSSQL וידע ב SQL
חובה - ניסיון בבדיקות DB. חובה - ניסיון בסביבות Windows. חובה – ניסיון בבדיקות תוכנה שאינן WEB


דרוש/ה מפתח/ת תוכנה BI לחברה גדולה במרכז המפתחת תוכנות  לתיירות  עבור שימוש חיצוני ופנימי. פיתוח פתרונות BI ל-SQL SERVER.  עבודה בשת"פ עם צוות המוצר של החברה. עבודה על הבנת נהלים T-SQL ETL. הבנת הלוגיקה העסקית של המוצר. ניסיון בסביבת עבודה MS SQL 2005/2008. מינימום שנתיים ניסיון
 


Senior and Junior Dot NET דרושים/ות לחברת הייטק בשרון

 Back end + Side Server Programmers.
XML technology (XSL, XPath, XSD, DTD) - Database programming
Web Service, WCF - Experience with ERP Systems and B2B processes - Advantage. University graduated. High social skills, team member.
 


מעצב/ת FPGA מנוסה לחברת תשתיות חומרה תוכנה ואלקטרוניקה בחיפה. מינימום שנתיים ניסיון בעיצוב ויישום FPGA RTL

 Xlinix device (Virtex 6/7). Verilog / VHDL

הבנה בעבודה בשילוב מערכות מורכבות. יכולת עבודה עצמאית. אנגלית ברמה גבוהה. תואר ראשון רלוונטי – חובה.

דרוש/ה מנהל/ת מוצר בכיר לחברת אונליין בתל אביב (CTO). מנהל מוצר מתחום העיצוב וה UI עם הבנה בפיתוח ויכולת הבנה עסקית. ניסיון בחברות בסביבת WEB
דרישות: בעל/ת ידע מוכח וניסיון מעמיק עם עולם האינטרנט והבנה טכנית בתחומי הליבה של המוצר. הכרות עם מגוון מערכות טכנולוגיות ומגוון שפות. התפקיד כולל ליווי תהליך המכירה ללקוחות, כולל כתיבת הצעות, העברת פרזנטציות ללקוחות, תמיכה במכירות וניסיון מעשי בהטמעת פתרונות ומערכות


הפנייה למשרות הנ"ל באמצעות דואל או בטלפון: 077-5601627

 
    
 



















































השורות של עמית

התותח של ניקון


שנה שלמה אני מפנטז על שדרוג המצלמה שלי לדגם P-500 של ניקון. רצה הגורל ושבוע אחרי שסוף סוף יכולתי להרשות לעצמי, יצאה ניקון עם ה-P-510. אז רצתי לקנות.
מה אומר לכם, תשכחו את כל הבולשיט שצלמים מוכרים לכם. כן, אלו שמסתובבים עם צינורות באורך חסר פרופורציה. ויש כאלו שמסתובבים עם שלושה או ארבעה צינורות כאלו - אלו שמסובבים את העדשה בידענות ולא מייצרים שום דבר טוב יותר ממני.
ה-P-510 היא מצלמת גישור, שלב ביניים בין מצלמת הרפלקס הדיגיטלית (DSLR) לבין מצלמת הכוון וצלם (point and shoot). צלמים מתעבים אותה בדיוק בגלל אותה סיבה שאני מת עליה, הקלות הבלתי נסבלת של החיים.
היא מצוידת בעדשה 24-1000 מ"מ ומכסה טווח של 4 עדשות שכל אחת עולה 400 דולר ומעלה וביחד...שוקלות טון. בשפה אחרת, יש לי זום של X42 ואם תוסיפו לכך את העובדה שיש לרכש החדש שלי זום דיגיטלי של X4 עם עיבוד מהיר ואיכותי, תבינו שיש לי בעצם את היכולת לצלם ממרחק של 168 מטר כאילו זה מתחת לאף שלי.
560 גרם זה משקלה והסוללה שלה תסחב יום צילומים אם כי נחמד ורצוי שתהיה אחת רזרבית טעונה ומוכנה. יש לה מסך מתקפל כלפי מעלה וגם כלפי מטה, כך שאני יכול לצלם תוך כדי הנפות ידיים באירועים בהם צלמים מוכנים להרוג אחד את השני כדי לקבל "שוט" אחד טוב.
היא מהירה וחיישן ה-CMOS שלה איכותי (16 מגה פיקסלים). היא מעבדת ושומרת במהירות את התמונה גם אם הורית לה להפעיל מסנן (filter) או אפקט תוך כדי.
בניגוד לקודמת שלי ולרבות אחרות, היא מאפשרת חידוד התמונה עם לקיחתה.
מעבר למצבי הצילום המובנים ה-P510 מאפשרת למשתמש לצלם עם כיוון פרמטרים ידני, אבל רבאק, מי צריך את זה? יש לה 9 אזורי פוקוס, מה שפותר את הבעיה של מיקום האובייקט עליו אני מתמקד (דהיינו, אני יכול להתמקד עם אובייקט שממוקם מאחורי אובייקט אחר, גם בלי הגדרות ידניות).
יש לה עינית הצצה (view finder) - לא שהוא נחוץ במיוחד, אבל הוא מיועד יותר לאפשר לצלם יציבות גדולה יותר, כשהוא עושה שימוש בזום המפלצתי שלה, שכן מילימטר תזוזה של המצלמה הוא הוא 4.2 ס"מ תזוזה של האובייקט בקירוב מקסימאלי אופטי. אבל במשקל של 560 גרם... מי צריך את זה?
צילמתי איתה את ז'אן לוק מלנשון (המועמד הקומוניסט לבחירות לנשיאות בצרפת) כשאני עומד על עמוד בגובה מטר וחצי מהרצפה, 30 מטר מהבמה ורק כף רגל אחת מונחת יציבה וכל זאת ברוח.
יש ל-P500 עשרות צעצועים, כמו פנוראמה של 180 מעלות (אדיר!) וגם של 360 מעלות (מיותר). יכולת צילום בתלת מימד (בזבוז אנרגיה). צילום וידאו בדחיסות גבוהה (HD). איכות קול מעולה, GPS מובנה לציון מיקום הצילום (בדקתי, נחמד, תצטרכו להאמין לי כשאומר לכם היכן צילמתי). מערכת האיזון שלה איננה דיגיטלית אלה פיזית, מה שמבטיח הפחתה משמעותית ברעידות בלי לקחת כוח מהמעבד שמתפנה למשימה האמתית שלו.
הנה לכם, כמה תמונות מייצגות (וששווה לראות):
כמה קשה לתפוס שחף בתנועה הנה גדוד. גרפיטי אחד , ועוד אחד. יפהפיות (מרחק מינימלי 50 מטר) ועוד,  ואחת בתוך רכבת קלה בנסיעה. כלבים בתנועה מנהלים קרב בעלות על בקבוק מים. חלל שחור עם תאורה מוגבלת. התמקדות על אובייקט בתוך המון , ועוד. פנורמה שמתמודדת עם תנועה ואפילו עשן נישא ברוח. פסל בתערוכה. ירח באור יום. פרפר בתעופה ולקינוח, צילום נוף.
באופן עקרוני אני לא שם קצוץ על חוות דעתם של צלמים לגבי הטעם שלי במצלמות.
איני זקוק לתחרות "למי יש יותר ארוך" ומבחינתי מבחן התוצאה הוא שקובע. את תעודת העיתונאי שלי השגתי לא בזכות הכלי אלה בזכות התוצאה. יוצא לי לראות צלמים אחרים שהציוד שבידיהם עולה פי 5 משלי ומנפק פחות במקרה הטוב, או מסכן את הבטיחות שלהם בתנאים בעייתיים - כי בהכללה גסה, צלמים הם עם פסיכי, כדי להשיג תמונה טובה הם יסתכנו בלי לחשוב פעמים.
מעבר לזה שאני מצלם ברחוב, האירועים מתנהלים במהירות ואין לי זמן להחליף עדשות או להתחיל לכוון פוקוס. וכמובן, המחיר... המצלמה שרכשתי עלתה סכום שווה ערך 2,000 ש"ח. מצלמת DSLR עם ארבע עדשות שיכסו את הטווח של זו שלי, עם כל הפונקציות תעלה פי 5 עד פי 15. יחי ההבדל הקטן.
 

הבחירות בצרפת


לאחר שהתפוגג העשן מעל לקלפיות של הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות בצרפת, התברר כי הצרפתים, כמו כל עם אחר, מחולקים חצי בחצי בין הימין והשמאל.
כמובן שהשיקולים של הצרפתים בבחירתם הרבה יותר מורכבים משל הישראלים, שעדיין בוחרים על פי מי שצועק יותר חזק ביטחון. אבל ניחא, אני לא אשנה אותם. מה שקשה לי להבין הוא כיצד יכול ישראלי יהודי לבוא ולהלל את הצלחתה בחירות של מפלגה ימנית קיצונית ניאו פשיסטית. מרין לה פן, אישה חביבה, נאה, חיכנית, עורכת דין (נו טוב זה בונוס) ובתו של מכחיש שואה סדרתי, אישה שגדלה על ברכי הפשיזם, התרועעה עם גלוחי ראש וניאו נאצים. 
איך בדיוק היא טובה ליהודים? הרי היא מטילה ספק בצורך בצרפת חילונית, אבל בטרם יקפץ לכם הדוס לראש להזכירכם פריז זה לא ירושלים והדת שאותה רוצה מרין לה פן לאמץ היא הנצרות הקתולית. זה אומר: “Juden Raus” (יהודים החוצה).
בכלל, השיקול "טוב לישראל" או "לא טוב לישראל" הוא פתטי, הרי לאיש מהמועמדים לבחירות בצרפת לא אכפת מישראל ואם הם מזכירים אותה אז זה רק כדי לסתום את הפה לקהילה היהודית. תתעוררו, את אף אחד ישראל לא ממש מעניינת. לכולם יש מספיק צרות בלעדינו.
בכל מקרה, הולכים להיות שבועיים של בלבול שכל מסיבי מצד שני המועמדים, שאף אחד מהם לא יכול לשנות את התמונה ולשניהם יהיו בדיוק את אותם ה"עזים" להתמודד עימן. שמאל או ימין, כולה פוליטיקאים, זה נכון לצרפת וזה נכון לישראל.
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

הומור - HUMOR


במצבים נואשים, הקש על הכפתור

שלח נא בפקס

הבלוגר הסודי מגיע בבוקר לעבודה

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2012