גיליון מספר 13 שנה XII יום רביעי, 18 באפריל 2012

 
 

► לגיליון קודם 2012 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    
 

נראה כי הצלחה היא בעיקר עניין של להתמיד
אחרי שאחרים כבר הרפו

William Feather

 
    
  

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.3.1.8 לקבלת גרסת Beta

 
    
  

שער ערך ה GB
17/04/2012
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.69 ₪

500GB

0.43 ₪

1TB

0.27 ₪

2TB

0.25 ₪

3TB

מחירי SSD ל 1GB

6.47 ₪

60GB

4.99 ₪

120GB

6.43 ₪

240GB

6.58 ₪

300GB

4.66

512GB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה


 
 

001: אושוויץ
002: בוכנוואלד
003: דאכאו
004: פלוסנבורג
005: גרוס-רוזן
006: הרצוגנבוש
007: מאוטהאוזן
008: נטצוויילר
009: נויינגמה
010: ראבנסברוק
011: זאכסנהאוזן
012: שטוטהוף


המספרים הללו היו הקודים למחנות הריכוז, העבודה וההשמדה הנאציים במערכת המחשוב מסוג Hollerith המבוססת על כרטיסיות לניקוב. הטכנולוגיה סופקה לרייך השלישי על ידי הנציגות הגרמנית של חברת IBM.
בכל מחנה הוקמה "מחלקת הולרית", חיונית בניהול כמות הנתונים הגדולה של אסירי המחנות.

מחשבי הניקוב הוכיחו בגרמניה את יעילותם כבר במפקד האוכלוסין של 1933, אחריו החלו המאמצים הממשלתיים לזהות, לבודד ולבסוף להשמיד את יהדות גרמניה. המכונות סייעו בהשוואת השמות בין הדורות, אילנות יוחסין ומידע אישי, כולל חילופי כתובת בין אזורים שונים. יהודים וצאצאי יהודים שמאז תחילתו של הרייך השלישי האמינו שיוכלו להימלט מגזירת הסעיף הארי, אותרו וסומנו הודות להצלבת המידע הנ"ל.

החל מ-1943 כל אסיר שהגיע למחנות הריכוז נבדק ומצבו נרשם בתיק רפואי. שמות האסירים הוצלבו עם מידע שהגיע מן המחלקה הפוליטית, כדי לקבוע אם אסיר גם נדרש בשל סיבות פוליטיות.
IBM המשיכה לספק תמיכה לנאצים למערכות מתוצרתה לאורך תקופת השואה ויש הגורסים כי ללא התמיכה ואספקת הכרטיסיות, המחנות של היטלר מעולם לא היו מסוגלים לקלוט, כפי שנעשה, את הכמויות הגדולות של קורבנות.

אבל, לשם מה ללמוד היסטוריה אם לא כדי לשנות את העתיד? יוצרי טכנולוגיות בהווה נושאים את האחריות לשימוש בפרי יצירתם. בידי כל אחד- החל מנותן שירותים וכלה בבעל פטנט והנהלת חברה יצרנית- להחליט מה חשוב יותר: המצפון הנקי או הכסף המלוכלך.
בכל פעם שהנהלת רשת חברתית מתערבת להסרת מידע (גזעני, למשל) הדבר יכול לפגוע בכיס בעלי המניות. בכל פעם שרשת עיתונות מרצה בעלי ממון, זה פוגע בחלשים יותר.
תוכנות ביון ונשק קיברנטי נמכרים ללא נקיפות מצפון לכל המרבה במחיר. כאשר ב-2010 מיקרוסופט סירבו למכור את ה-Xbox לצבא האמריקני, הסיבות היו תדמיתיות בלבד וכלל לא מצפוניות. ואפילו החרם על מוצרים ישראלים שמקורם ביו"ש, מצליח חלקית - כנראה כי הוא יותר משנאת מרדכי מאשר מאהבת המן.

בשנה שחלפה עמדנו בצ'יף מספר פעמים מול מקרים מפוקפקים שדרשו קבלת החלטות לגבי כיבוד הזמנות אלו או אחרות. לא שעל הפרק עמד רצח עם או מזימה בינלאומית. אך בזעיר אנפין כמעט ואין אדם או גוף עסקי שלא נתקל בדילמות מוסריות. אנו רואים חשיבות רבה בתדרוך עובדים, גם זוטרים, לעמידה בעקרונות וערכי חיים. את הפתרונות והשירותים שלנו גם נשתדל לספק רק לעשיית הטוב .
 

 
    
 

שם הורד


בחיפושם הנואש אחר מתכונת להצלחה, דירקטוריונים שלמים של חברות בהקמה ניאותו להאמין שהכפלה שלא לצורך של אותיות, היא נוסחה מאגית.
מ-Oovoo ו-Dyyno ועד Axxana ו-Taboola, כולל ידיד וותיק שלנו שלאחרונה הפך להיות COO  ב- Ooona (כן! עם 3 "או"!): מה יש לכם?! אתם גורמים לשמות מומצאים וחסרי כל משמעות הנראית לעין לחדור לשפה האנושית, איום ממשי שלעולם כבר לא נדע לאיית נכון.
אופנת מתן השמות התֵּאוּרִיים לחברות ה-Web.01 חלפה לאחר שמעט מהן שרדו והרוב נעלם כלא היה. כיום, מתן השמות נוטה להתאים לתבניות שכבר הונחו, מה שמוביל לכמויות גדולות של מיזמים המתקשים לשמור את האינדיבידואליות. עניין התְּנוּעות הכפולות בחברות האינטרנטיות (כמו למשל ובמיוחד צמד ה-אואים ב
Yahoo וב- Google) הוא מעין תירוץ עצלני במשחק של מתן השמות. אין דבר שבוגד מהר יותר במסר "אנחנו שונים וייחודיים" מאשר לשאת שם דומה למתחרים מוצלחים. ברור שאנחנו, הצרכנים, מתקשים לזכור מה בדיוק עושות חברות כמוGoowy, Renkoo ,Zoozio ו- Qoop.
(הפתעה! תוך כדי כתיבת שורות אלו, בחור בשם אילן הזמין אותנו להצטרף לרשת Twoo)

יתכן באמת שהאשם העיקרי בגל השמות הנוראיים הללו הוא ה-URL. חברות יסכימו לאמץ שמות דוחים, העיקר שה-URL של השם יהיה פנוי. או לחלופין, יהיו מוכנות לשנות שם מוצלח אם אין ה-URL פנוי. אבל, כאשר משתמשים במנוע החיפוש, לרוב מקלידים מילות מפתח ולא שמות של חברות!
וכן, אנו מודים שבצעירותנו גם חטאנו בכינויים אידיוטיים כאשר יצאנו עם מותגי aXave ו- aXafe, דור ה-X של מוצרי צ'יף.
חברות שכל עסקיהם באינטרנט אולי באמת זקוקות לזהות הזו, אך אצל כל השאר, מה בכלל משנה לנו אם שם ה-URL ושם החברה זהים?
לגוגל אנו נוטים לסלוח על כפל האותיות. כי היא מגבה את השם שלה עם מוצר איכותי, נכנסה לשוק מוקדם והשכילה לבחור שם קליט וקליל שגם בא לביטוי וויזואלי, ואף מחזיק במשמעות (מספר הגוגול של קסנר).
יותר מדי סטארט-אפים היום לא מצליחים להבין את ה"סוד" הזה, ולאחר שהגיעו די מאוחר למשחק, קופצים על שמות ללא משמעות מובנת וחסרי פואטיקה.
חברת מיקרוסופט בנתה את שמה בהתייחסות לקהל היעד שלה - קהל משתמשים לא טכניים. היא החלה עם שם מוצר שניתן היה לבטא בקלות (DOS) והמשיכה עם מוצר אחר בעל צליל ומשמעות נפוצים בכל בית (Windows) שגם היה מושג מוכר למשתמשים הטכניים מעולם היוניקס.
האתר Yahoo אמור היה בזמנו להיקרא "Jerry's Guide to the World Wide Web" אך השם שונה לראשי תיבות של "Yet Another Hierarchical Officious Oracle" ("עוד אוֹרַקְל הִירַרְכִי אחד שמוכן להציע את שירותיו שלא לצורך".  
קריאתם של אנשי הסוסים בספר אליס בארץ המראה היא "יאהו!", ונראה שמשם לקוח השם (
תודה לאבי במברגר). התוצאה היא שם קצת מופרע וחסר תחכום, שהצליח בשל אותם יתרונות שהיו לגוגל.
מתן שם למוצר או לחברה טכנית (היי-טקית) הוא למעשה אתגר כמו אצל כל מוצר או חברה אחרים, אלא שההתייחסות לשם הדומיין יכול גם להוריד את כל הפרויקט מהפסים. או להציג את החברה כאילו אנשיה ירדו מהפסים.

אגב, למכירה סובארו... אה... דומיין
 

 
    
  

קישורים


● איך גוגל הייתה נראית בשנות ה-80' (תודה ליובל טל)

● פצחנים, אם אלמוניותכם יקרה לכם, אל תעלו תמונות שמכילות גיאו תיוג (נתוני מיקום)

● לך תסביר לאנשים שאחסון בענן וגיבוי בענן זה קצת כמו לשים את כל הביצים באותו סל.

● לידיעתכם, המוצר PrintBOS - לא קשור אלינו. אצלנו זה BOS
 

 
    
 

על פרטיות ועל היגיינה


בסוף מרץ נעלמו מצעי מידע שהכילו נתוני זיהוי של 800,000 תושבי קליפורניה המקבלים תמיכה ממשלתית עבור ילדיהם. המצעים אבדו בדרכם לאתר האחסון של IBM בקולוראדו, אחד מספקי האחסון של מצעי מידע לממשלת ארה"ב. הרשויות החלו להודיע על התקרית לאותם אנשים שעל המצע האבוד הופיעו שמותיהם, כתובותיהם, מספרי ביטוח לאומי, מספרי רישיון נהיגה, נתוני ביטוח הבריאות ומעסיקים.
כפי שהחוק קובע במדינה מתוקנת, הודעה הועברה מיד לציבור הנפגעים הפוטנציאליים, עם המלצות להתגוננות מפני שימוש לרעה בנתוניהם. וגם חברות האשראי, משרד הפנים והמשרד להגנה על הפרטיות קיבלו הודעה רשמית ומפורטת.
כיצד  אתם מדמיינים  את האירוע בישראל? מבלי לפגוע, חומר גלם לסרט בורקס.


לגיבויים יש אורך חיים מוגבל. אם הם לא מתעדכנים, הגיבויים מתיישנים. יש גיבויים בעלי ערך הארכיוני, חובה להגן עליהם ככל הניתן וללא הגבלת זמן. אבל גיבויים שעשינו לשם הגנה זמנית על המידע החם (המשמש לעבודה בתקופת הווה), ערכם מוגבל עבורנו לתקופה מסוימת - 7 שנים במקרה של מסמכים חשבונאים שיש להציג לרשויות, או רק חודש-חודשיים במקרה של עבודה שכבר הגשנו, אושרה או שולמה.
אלא שפעמים מעטות אנו מקדישים מחשבה לערך המידע העסקי שלנו. האם הייתם מסכימים למסור עותקי הקבצים שלכם לעובר אורח אקראי? כנראה שלא. אבל זה בדיוק מה שאנחנו עושים כאשר הגיבויים הישנים מסולקים שלא כדין.
הגיבויים המיושנים ימלאו עוד ועוד תקליטורים, קלטות, דיסקים קשיחים, שימלאו מגירות, ארונות, כספות. וגם הדיסקים התקולים, שאסור לזרוק לזבל מפחד שמישהו כבר ימצא, יתקן וינצל את המידע שלנו... מצטרפים לאוסף. קודם לא היה לנו מקום בדיסק, עוד מעט לא יהיה לנו מקום לדיסקים.
מה הפתרון: היגיינה של המידע. היגיינה פירושה סילוק מודע ומושכל של כל מה שיש לנו כבר מעל מספר הגיוני של עותקים תקינים. זה לוקח זמן, אבל גם הקפדה על כל היגיינת אחרת לוקחת זמן.

 

 
    
 

המלצה של עופר


ובכן לא מדובר ממש בשמחה, אך אין שמחה כמו השמחה לאיד. ובמה דברים אמורים:
בשנות ה-80 וה-90 "חגג" בשוק הפנסיוני בישראל אחד בשם דן שפרינצק, כלכלן ויועץ פנסיוני שקטל את ביטוח החיים/מנהלים דאז ורשף וקצף בכל פעם שמושג זה עלה או נזכר. על מסכי המחשבים הוקרנו "הנתונים" ואם איני טועה, קרנות הפנסיה היו טובות, במקרה הגרוע מבחינתן, ב-100% ויותר מאשר ביטוח המנהלים הטוב ביותר. כלומר, בעבור אותה הפקדה בביטוח מנהלים או בקרן פנסיה מקיפה (ותיקה) התוצאה עבור החוסך הייתה כ-פי שניים בפנסיה!
סוכני הביטוח הזהירו אז שהקרנות הותיקות עומדות על כרעי תרנגולת. היו דוחות אקטואריים, דוחות של המדינה (מבקר המדינה ועוד), אך האיש בשלו. כיום הקרנות האלו אינן מקבלות עמיתים חדשים, חלקן בהסדר ואחת אף פשטה רגל אך מנוהלת מטעם המדינה. כמובן שהזכויות שהובטחו אינן כפי שהובטחו. מבוטחי פוליסות ביטוח עם אג"ח יעודי דאז, אנשי ה-50% זכויות יודעים בדיוק היכן הם כיום מבחינת זכויות וגובה הגמלה בעתיד (הקרוב והרחוק). גם הקרנות החדשות המאוזנות אקטוארית, אמנם יציבות אך לא מבטיחות דבר.
פוליסת ביטוח החיים/מנהלים שהיא הסכם סגור-חוזה, למרות המגרעות שלה, היא ככל הנראה הפתרון המומלץ לטווח ארוך בשל היציבות והאיכות. מוזר מאד, אך זה מוכח. למי שעוד אין ביטוח חיים/מנהלים, מומלץ לקרוא את הכתבה על הפחתת זכויות בקרנות פנסיה. לעיונכם גם כתבה שהתפרסמה לפני פסח על הקרנות הישנות והחדשות.

ניתן עדיין לתקן את המצב ולקבל מקדם המרה לתוחלת חיים (מה שקוראים "מקדם קצבה") שכן להערכתי חברות הביטוח יאלצו להוריד את המקדם בפוליסות חדשות, אך התנאים הקיימים יישארו בפוליסות הותיקות.

לשאלות ועדכונים: עופר צינורי, טלפון 050-5303635
 

 
    
 

 על יתרונות גומז פיר

 
    
 

דרושים


דרוש/ה לעבודה במרכז RT/EMBEDDED בתחום התקשורת.
ניסיון בפיתוח שפת C. ניסיון בעבודה עם VxWorks. מינימום שנתיים ניסיון בפיתוח
ניסיון במימוש פרוטוקולי תקשורת. עבודה בסביבת LAN. תואר אקדמי רלוונטי – חובה


דרוש/ה מפתח/ת בכיר/ה לתחום פרוטוקולים Java /Networking. כתיבה ואינטגרציה של פרוטוקולים signaling. תואר ראשון במחשבים/מדעי המחשב בהצטיינות. תואר שני - יתרון. מינימום 10 שנות ניסיון בפיתוח  ++C או Java. שנתיים ניסיון לפחות בפיתוח
Java. ניסיון במימוש של פרוטוקולי signaling כדוגמת SS7, RADIUS. ניסיון מוכח בתכנון ופיתוח במערכות הפעלה - UNIX, Linux חובה ( multi-processing, multi-threading, inter-process communication, disk I/O, network I/O, memory .allocation, etc) יוזמה, לימוד עצמי, קריאה והבנה של פרוטוקולי תקשורת - חובה


דרושים בכירים ואנשי צוות לאזור השרון  לתחום המצלמות והאנליטיקה- בודקי QA
חובה - רקע בתחום הווידיאו (מצלמות אבטחה, Encoders, Decoders) – תינתן עדיפות ליוצאי חברות כגון Verint, Elbit, NICE, Logic, AVCom.
חובה - ניסיון בבדיקות ידניות של 2 עד 5 בתחום התוכנה Client Server
חובה - הכרות עם MS SQL וידע ב SQL. חובה - ניסיון בבדיקות DB
חובה - ניסיון בסביבות Windows. חובה – ניסיון בבדיקות תוכנה שאינן WEB


דרוש/ה מפתח/ת תוכנה לחברה גדולה במרכז המפתחת תוכנות BI לתיירות  
העבודה בשת"פ עם צוות המוצר של החברה. עבודה על SQL SERVER
הבנת נהלים T-SQL ETL. הבנת הלוגיקה העסקית של המוצר. ניסיון בסביבת עבודה MS SQL 2005/2008. מינימום שנתיים ניסיון


דרוש/ה מנהל/ת מוצר לחברה אינטרנטית גדולה במרכז
הגדרת אסטרטגיית למוצר, מפת הדרכים. עבודה עם צדדים שלישיים חיצוניים כדי להעריך שותפויות. יצירת מכירות כלי ובטחונות. לתדרך ולהכשיר את כוח מכירות ושיווק
לפחות שנתיים ניסיון כמנהל מוצר, רצוי בתחום הפרסום המקוון. מיומנויות תקשורת מעולה בכתב והן בעל פה באנגלית, עברית סבירה. רקע טכני, עם ניסיון בסביבות אינטרנט. יכולות בסיסיות עיצוב גרפי. לפחות דגימה אחת של מסמך אפקטיבי הנמסר בעבר.


לחברה בשרון דרוש/ה מהנדס/ת אינטגרציה. מתן שרותי אינטגרציה R&D ו QA  ללקוחות ושותפים. עבודה עם צוותי ההנדסה. ניסיון בהנדסת תוכנה ו-5 שנות ניסיון עבודה בסביבת מיקרוסופט וובית ( MCSE/ MCITP – יתרון). ניסיון בעבודה עם לינוקס – חובה.  ניסיון בכתיבת SQL - חובה. LINUX – יתרון. Java, Perl, PHP, .NET, Ruby on Rails - יתרון. תשומת לב לפרטים, מתן פתרונות ומעקב


לחברת משחקים במרכז דרוש/ה C ++ Software Engineer. צוות תשתיות כחלק מתפקיד R&D. תרומה בעיצוב, בארכיטקטורה והפיתוח של מוצרי החברה. סביבת עבודה מהירה – סטארט אפ. לפחות 4 שנים בתחום הפיתוח. ניסיון בבניית מרובה הליכי C++/C. יישומים על Windows. ידע מעמיק של דפוסי OO. ניהול זיכרון, ביצועי I/O. היכרות טובה עם יישום האינטרנט. ארכיטקטורות ופרוטוקולים (TCP / IP, HTTP וכו')


לחברה מצליחה בשרון דרוש/ה  DOT NET Server Side Programmer עם ניסיון של 2-3 שנים ב-C# back end server programming. טכנולוגיית XML (קרי XSL, XPath, XSD, DTD). תכנות מסדי נתונים. Web Service, WCF. ניסיון עם מערכות ERP ותהליכי B2B, יתרון. בוגר אוניברסיטה. איש צוות, בעל כישורים חברתיים מעולים.


לחברת תשתיות אלקטרוניקה חומרה ותוכנה בחיפה דרוש/ה Program Manager. התפקיד כולל פיקוח על פרויקטים ותכנון לוחות זמנים, בניית תקציבים, חישוב סיכונים תוך כדי עבודה בשיתוף מנהלי החברה. מינימום תואר ראשון מתחום האלקטרוניקה, מחשבים, הנדסה וכו'. מינימום 10 שנות ניסיון בתחום המוליכים למחצה וארגוני R&D
ניסיון בעבודת קידוד ועיצוב בתחום התוכנה ו/או חומרה - יתרון. יכולות ניהול ופיקוח. ראש גדול. מולטי טסקינג. מוכנות לנסיעות לחו"ל. הבנה טכנולוגית עמוקה בתהליכי חומרה ותוכנה


דרוש/ה מעצב/ת FPGA מנוסה לחברת תשתיות חומרה תוכנה ואלקטרוניקה בחיפה
מינימום שנתיים ניסיון בעיצוב ויישום FPGA RTL .
(Verilog / VHDL - Xlinix device (Virtex 6/7. הבנה בעבודה בשילוב מערכות מורכבות. יכולת עבודה עצמאית. אנגלית ברמה גבוהה. תואר ראשון רלוונטי – חובה.


לחברת תשתיות חומרה תוכנה ואלקטרוניקה בחיפה דרוש/ה מהנדס/ת בדיקות בכיר/ה
מינימום 5 שנות ניסיון בקידוד ובדיקות תוכנה. ניסיון בכלי בדיקה C++, Python, Perl
ניסיון בעבודה עם מערכות Embedded. עבודה בסביבת מעבדה. יתרון – ניסיון עם מערכות תקשורת Linux , Android, code debugging


הפנייה למשרות הנ"ל באמצעות דואל או בטלפון: 077-5601627
 

דרוש/ה מנהל/ת לפורום התמיכה של בני הדור השני והשלישי של ניצולי השואה בפורטל תפוז. לחצו כאן לכניסה לפורום

פורום התמיכה של בני הדור השני והשלישי הוקם באינטרנט לפני תריסר שנים. הוא נועד לשים את הפוקוס על בני הדור השני לשואה ומצוקותיהם.
פורום וירטואלי זה מאפשר שיח אמיתי ותומך אודות מצוקות וסוגיות משותפות אחרות. החברותא מקילה על ההתמודדות בעזרת ידע, תמיכה ונחמה של אחים ואחיות לגורל. האנונימיות מאפשרת פרטיות ופתיחות.
הפורום מציע גם הרבה אינפורמציה נוספת: דפדפו נא בשורה הכחולה שבראש הפורום.
המנהלת שלנו מזה 7 שנים פורשת, ובני הפורום מחפשים מנהל/ת מתנדב/ת חדש/ה, שיאפשר את המשך המסע:
"שיהיה חבר מן המניין, ויגיב להודעות; שייזום הודעות, שיחות ואירוחים שמעניינים אותו/ה – ואותנו; ושישמור על אוירה טובה, שתאפשר שיח של תמיכה.
ומאידך לעיתים המנהל צריך להציב גבולות בפורום (למנהל יש את כלי המחק), ולעדכן את נספחי הפורום בתכנים חדשים.
תפוז אנשים מציעים למנהלים תמיכה ומערכת ניהול ידידותית.
נשמח לקבל פניות לניהול הפורום וגם לתת מידע נוסף אם יידרש. נא לפנות להנהלת הפורום במייל זה."

 
    
 

השורות של עמית

אמרתי לכם?


כמה פעמית טענתי כאן על גבי עמודי מגזין זה שהסטטיסטיקה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנושא התעסוקה, מעוותת? וכמה פעמים קיבלתי מכתבים מחסידי "הכול טוב במדינת ישראל" שאין כמעט אבטלה ולראיה נתנו לי את נתוני הלמ"ס. לא עזר כמה דיברתי, אל הקירות דיברתי.
ופתאום, מגיעה הלמ"ס ומשנה את שיטת החישוב שלה והופ! האבטלה מטפסת בעוד 20%. הלמ"ס עצמה מודה ששיטת החישוב שלה לקויה ולא תואמת את המקובל במדינות ה-OECD. אז הם עשו שינוי קל וכל הכלכלנים הדגולים נחרדים ודורשים הסברים, אין יתכן? מה קרה כאן?
רבותי, אתם דורשים הסברים? כבר שנים מציגים לציבור ולעולם מצג שווא של כלכלה פורחת, ובו זמנית אתם רוצים להיות גם חלק מה-OECD. אחרי שנים רבות של מתן אינפורמציה לציבור ברמה שלא הייתה מביישת את המשטר הקומוניסטי של ברז'נייב, צריך לחזור לקרקע ולמצג אמת, והמצג הזה כואב. אני אומר לכם כאן, בשורות אלו, שזה לא התיקון האחרון. יהיו עוד וזה רק ילך ויחמיר כי מה שחושפת הלמ"ס הוא רק קצה קצהו של הקרחון.
אבל על מה אני מדבר, הרי הכול טוב ויש עבודה לכולם. בשכר רעב אמנם, אבל העיקר שיש עבודה. עבדים היינו לבעלי ההון ואפילו קצת כסף לסיר הבשר לא נשאר לנו. איזה סיר בשר? ידית של סיר יד שנייה בלי אחריות אי אפשר לקנות במשכורת של למעלה מרבע מהמועסקים במשק. והללו נכנסים לסטטיסטיקה כמועסקים.
זה לא שבעולם המצב יותר טוב, אבל שם לפחות הציבור יודע, האבטלה עולה ומישהו משלם על זה. בישראל באים בטענות למספרים. חס וחלילה לא לאחראים.

אחת הדרכים של הצרפתים להתמודד עם מיתון הוא ה-Vide Grenier

 

בגין הקטן


אין משהו שאני מתעב יותר מאנשים צבועים. פוליטיקאים נכנסים לקטגוריה הזו כברירת מחדל אבל יש כאלו ששוברים שיאים. קחו למשל את בגין הבן, האיש הישר ונקי הכפיים הזה, צנוע ההליכות והבלתי מתפשר. הוא לקח על עצמו תיק בלי כלום עם שכר יפה, רכב ולשכה מהודרת. כל זאת כדי לנהל ענייני כלום ושום דבר בממשלת נתניהו.
במשך שהותו בממשלה הזו ניכר שהוא כופף את כל עקרונותיו רק כדי להמשיך לשבת על סיר הבשר (כן, הוא יכול לקנות לא רק בשר גם עדר של פרות עם המשכורת שלו). בלי חשבון הוא כופף את העקרונות המוצהרים שלו. ותבינו שאני לא היחיד שחושב כך.
אבל הגדיל לעשות הנ"ל: בפורום של סטודנטים הוא טען שכל המוחים למיניהם הם העשירון העליון. מסתבר שהדוקטור המכובד לגיאולוגיה לא יודע מתמטיקה בסיסית, וכנראה שבממשלת ביבי מעריכים אותו מאוד ולא מספקים לו את המספרים הנחוצים כדי שיוכל לחשב בניחותא. ממש עלבון לאינטליגנציה ולזיכרון אביו.

 

סוף שבוע לתפארת


סוף השבוע האחרון לפני הפסח היה משהו מיוחד. זה התחיל בתערוכת יינות שנערכת במרסיי פעמיים בשנה. 5 יורו (בשביל עיתונאים חינם) הקנו זכות כניסה וכוס ריקה, אותה כבר תמלא בכל דוכן אפשרי לצרכי טעימה כמובן, לא הרבה אבל אחרי למעלה מ-200 דוכנים של יינות מהשורה הראשונה (חלקם מחייבים משכנתה שנייה) תאמינו לי, זה מספיק כדי להגיע הביתה מאוד שמח וטוב לב. כמובן שאי אפשר לשתות כל הזמן בלי להכניס משהו מוצק לפה. זו בדיוק הסיבה למה יש דוכנים של בשר (לא, לא תמיד כשר), גבינות, שוקולדים ומלא דליקטסים. אחרי שנגסנו קלות חוזרים אל כוס היין וממשיכים לשתות.
המחיר. כמובן שבכל מקום יהיה מי שיספר לכם איך עושים את היין ומה מיוחד בו אבל... אחרי מספיק טעימות, זה באמת לא מגיע למרכז העיבוד של המוח. פשוט מחליק לו קלות על מפלי האלכוהול ונעלם בנבכי התודעה. ואם חשבתם שרק פלצנים אניני טעם היו במקום, אז טעות בידכם. הרבה מאוד צעירים ניצלו את ההזדמנות (אף אחד לא ביקש תעודת זהות) כדי לשתות כמו שצריך. זה שהצלחתי לצלם היה בכלל נס.

רצה הגורל ובאותו מקום, בבניין אחר, נערכה גם תערוכת האומנות הבינלאומית. 150 ביתנים עמוסים חפצי אומנות ויצירות שחלקן מאוד מאוד יפות. זה לא בדיוק משהו קל לעמוד בו. אבל בהחלט היה שווה. בעיקר את היהודי הקטן שלחש לי באוזן "שלום" ולא ממש הבנתי ממה הוא פוחד אבל העבודות שלו מדהימות, פיסול במתכת ונייר צבעוני. ודמויותיו עם הבעות פנים כל כך אנושיות. או הצייר עם הקוקו, שריד נכחד של ציירי פנטזיה שציוריו מזכירים את הכריכות היפהפיות של ספרי הפנטזיה הישנים. או פסלי הקפיץ שמישהו טרח לכתוב עליהם: "בבקשה לגעת". היה גם אחד מ"שלנו": דודו גרשטיין, שעבודותיו מוצגות בכמה גלריות במרסיי.
אבל למה לדבר תנו לעיניים לשפוט.
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

הומור - HUMOR


לקראת סוף מלחמת העולם השנייה, כאשר הכוחות הנאציים ידעו יותר ויותר תבוסות,
היטלר התייעץ עם אסטרולוג: "האם אני הולך להפסיד במלחמה?"
"כן", אמר האסטרולוג.
"אז... אני הולך למות?" שאל היטלר
"כן".
 "מתי אני הולך למות?"
"ביום חג של היהודים"
"אבל, באיזה חג?"
"כל יום בו תמות יהיה יום חג ליהודים"


מתוך מאמר על ההומור בשואה, בקישור זה
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2012