גיליון מספר 5 שנה XII יום חמישי, 2 בפברואר 2012

 
 

► לגיליון קודם 2012 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
       
 

"אנו מעצבים את הכלים שלנו,
ולאחר מכן הכלים שלנו מעצבים אותנו"

מתוך "להבין את המדיה" מאת מרשל מקלוהן

 
       
   

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.3.1.4 לקבלת גרסת Beta

 
       
 

שער ערך ה GB
01/02/2012
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.79

500GB

0.50 ₪

1TB

0.31 ₪

2TB

0.34 ₪

3TB

מחירי SSD ל 1GB

7.04 ₪

60GB

6.32 ₪

120GB

6.29 ₪

240GB

7.16 ₪

300GB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה




מוקד אופטי


האם "מוקד" הוא מושג נכון לתרגום המילה Hub? כך אנו סבורים. אחדים מכם אהבתם יותר "מרכזת", "מרכזיה", או פשוט "האב".
לפני מספר שבועות חשפה Samsung כונן לתקליטורים אופטיים המכונהOptical SMART Hub SSE-208BW שנועד לגישה וגיבוי קובצי מדיה (תמונות, סרטים, MP3, וגם קובצי דאטה שלא צפויים לעריכה או שינוי שוטף).
אל הכונן ניתן לגשת מהטבלט, מן הטלפון החכם או מן הטלביזיה החכמה (כבר שמענו שבעברית מכנים אותה אחדים "מחשביזיה"). אבל המעניין הוא שעד 4 התקנים יכולים לגשת אליו בו זמנית.
אפליקציה של היצרן מאפשרת גישה לכונן מתוך הטלפון החכם, הטבלט או הפי סי.
הסמארט-האב מסייע בשימוש של התקני האחסון בצורה של "ענן אלחוטי אישי". ניתן לצרוב עמו CD ו-DVD גם ללא הדלקת המחשב (נייד או שולחני).

ה-SE-208BW משלב מודול אלחוטי עם כונן אופטי ובכך אפשר לנצל את יכולותיו של צריבה וסטרימינג של CD ו-DVD כדי לשמוע מוזיקה או לראות סרטים. אבל הוא גם משמש לראוטר אלחוטי כאשר מחברים אותו לרשת.

למשוגעים לגיבוי, מאפשר המוצר חיבור בין הטלפון החכם או הטבלט פי סי ישירות לתקליטורים וללא צורך במעבר המידע דרך המחשב עצמו. כיוון שהוא תומך ב-Dynamic DNS, אפשר אפילו לנצל אותו כשרת פרטי. הוא תואם למערכות ההפעלה העיקריות, כולל חלונות 7 ו-Mac OS. כדי למנוע שגיאות שנובעות מן ההבדל בין מהירות מעבר המידע למהירות הכתיבה האופטית, סמסונג סיפקה בו טכנולוגיית buffer
underrun. כמו כן, מאפשר ההתקן מולטי-טסקינג עם ה- PC.

הכונן החיצוני מסוגל למגוון מהירויות בהתאם לסוגים השונים של מצעי מידע:
24X CD-ROM
24X CD-RW
8X DVD בקריאה
8X DVD±R
5X DVD-RAM
6X DVD+R Dual Layer
6X DVD-R Dual Layer
8X DVD+RW
ו- 6X DVD-RW
בצריבה

כיוון שאי-אפשר היום לפרסם מוצר אלקטרוני חדש מבלי להזכיר את מידת ידידותיותו לסביבה, גם יחסי הציבור לSSE-208BW כוללים אזכור לצריכתו הנמוכה של חשמל ולריתוכיו נטולי העופרת. (מה שיגרום לחלודה לפרוח מהר יותר ולצורך בהחלפתו בתוך מספר שנים מצומצם)
האפליקציות להתחברות למוקד באמצעות אנדרואיד כבר מוכנה ומזומנה, האפליקציה לאייפון והמוקד עצמו... יהיו כנראה זמינים לצרכן במהלך רבעון זה. בסמסונג עובדים גם על אפליקציות ל-קינדל ולמחשביזיה.
כמה יעלה תכשיט? - יתכן בסביבות ה-130 דולר.
 

 
       
 









מבצע למתכנתים וחברות תוכנה!


שימו לב! חודש פברואר נפתח בסימן טוב
למתכנתים, חברות תוכנה ומחלקות ייצור תוכנה בארגונים!
 

BOS נוצרה במקורותיה לשם הגנה על עבודת מתכנתים.
לכן, החלטנו לחגוג החודש את הולדת BOS בהנחה של 15% ממחיר המחירון ברכישת מוצרי BOS לטובת המקצוענים העמלים על סריגה אוהבת של שורות קוד.

יתכן שגם לכם קרה שהתרכזתם ויצרתם במשך שעות ארוכות קטע קוד גאוני, ומסיבה כלשהי נאלצתם לשנותו, או שהמחשבים קרסו, או ש... בקיצור, קשה מאוד ליצור מחדש יצירת אומנות. זה דורש כוחות נפש, נחמה על אובדן התוצר היפה שהפקתם, מעין "ריסט" מחשבתי, סבלנות, השראה, וניסיון לא תמיד מוצלח לברוא את התוצרת בשנית. בעבור מי שמממן את עבודתנו - זה גם דורש השקעה כספית כפולה ומשולשת, מפני שלרוב גם לוקח לנו פי שניים או יותר להגיע בפעם השנייה לתוצאות מספקות.

BOS מאפשרת שמירה אוטומטית לפרקי זמן קצרים של גרסאות עבודתנו בהתקדמות. ושחזור בין רגע של כל גרסה שנחפוץ בה, מקומפלת או לא.

בקשו מאיש הסיסטם להתנסות ב-BOS, אנו סבורים שתוך זמן קצר גם הוא יתאהב בו.
צרו קשר למידע נוסף ובירורים.
 

 
       
 

תיאוריות הקבצים הנגלים


מה הייתם עושים במקרה התיאורטי
שהייתם מקבלים תיק או מזוודה של מישהו, ומוצאים בו מסמכים של אדם אחר?
שואלים את בעל התיק? מספרים לבעל המסמכים? מודיעים למשטרה?


בוקר בצ'יף, ריח קפה במבוא המעבדה להצלת נתונים. בחוץ גשם, בפנים בדיחות קרש. מתחילים לעבוד ו... פתאום הוא מופיע שם, מסתכל עלינו מהתמונה במסך. התמונה תקינה, מעודכנת, ברורה, קצת מחייכת. תמונת פנים וחצי טורסו של מנהל מערכות מידע מוכר, ידוע וותיק, שאולי אפילו קורא שורות אלה ממש ברגע זה. אבל... מה בכלל עושים תמונתו ושאר מסמכיו האישיים והמקצועיים, בדיסק שהתקבל לשחזור מלקוח אחר, מאזור אחר בארץ ובכלל לא קשור אליו?
בירור קצר אצל סוכן שהביא את העבודה, הוכיח כי למצולם אין כל קשר לכתבה... לעבודה. אז בזמן שהקפה מתקרר, הבא נריץ כמה תיאוריות:

תיאוריית הפרמוט - ידידינו המנמ"ר, או אחד מאנשי צוותו, פרמט את הדיסק וחשב שהמידע איננו, התפוגג, נעלם כלא היה. קצת קשה להאמין זאת לגבי אדם שעוד בשנות ה-90' כבר עבד איתנו.

תיאוריית המחזור - הדיסק כשל או המחשב הוחלף, ואנשי המחשוב מיהרו להחליף אותו במסגרת האחריות. יתכן גם שמדובר היה בדיסק גיבוי, אשר מסיבה לא ברורה רבים פחות נותנים את הדעת על תכולתו. יתכן הדיסק תוקן וחזר איכשהו לדלפקי המכירה כ-ממושמש (מלשון להשמיש), שם נרכש על ידי הלקוח האחר.

תיאוריית הבלבול - כלומר, תקרית שהיא תוצאה של טעות בזיהוי. יתכן הדיסק סולק בעודו נחשב לדיסק אחר, שאין בו כל מידע אישי, חסוי או חשוב. ממחזרים בעלי עין חדה זיהו את תקינותו והחזירו אותו לשימוש מבלי לדאוג להסרת שרידי מידע קודם.

תיאוריית החובבנות - המידע הוסר לפני הסילוק, בצורה חובבנית או בכלים מסחריים נפוצים ובלתי מספיקים.

תיאוריית הקונספירציה - (איך אפשר בלי?) הדיסק נגנב, או הוחלף בכוונה, על ידי צד ג' שהיה מעוניין לעיין בתכולתו המסקרנת. ולאחר מכן... מוחזר ללא כל התחשבות או טכס.

בכל מקרה, זה לא אמור היה לקרות. תחשבו -אם לא על פרטיותו של בעל המידע- אז לפחות על האי-נעימות שלנו...
לקפה היה טעם מריר באותו בוקר.
 

 
       
 

 על יתרונות גומז פיר

 
       
 

צו סיסמה


Ramona Fricosu היא תושבת מדינת קולורדו בארה"ב. שופט פדראלי הקצה לה זמן עד ה-21 בפברואר הקרוב למסור לבית המשפט את הסיסמה לפענוח תוכן הדיסק הקשיח שלה.
הגברת הנ"ל מעורבת בתביעה של חשד לתרמית הקשורה למשכנתא. היא מואשמת בהוֹנָאָת בנק, בהונאה באמצעות תשדורת, ובהלבנת הון.
כפי שידוע לכל חובב הפקות הוליוודיות, התיקון החמישי לחוקה האמריקנית קובע שלא ניתן להכריח אדם להעיד כנגד עצמו. במקרה זה, השופט הסביר לגברת פריקוסו שהתיקון החמישי לא תופס, והיא חייבת לאפשר למשטרה להגיע לתוכן הבלתי מוצפן של הלפטופ אשר בבעלותה.
ה-EFF, ארגון להגנה על הזכויות הדיגיטליות של האזרח, הגיש המלצה לבית המשפט ובה נגרס כי אין לחייב את הנאשמת לספק את הסיסמה, דווקא מפני שלא יהיה כל תחליף לחסינות המספק התיקון החמישי, אחרי מסירת הסיסמה בכפייה.
בנוסף, EFF טוענים כי התביעה כלל לא הסבירה מה בדיוק היא מחפשת במחשב הנ"ל, וכל העניין נראה איפה כניסיון לדוג ראיות באקראי.
משרד התובע אמר בבית דין כי וויתור במקרה זה יהפוך לתקדים לטובת פושעים פוטנציאליים גם בתחומים אחרים - כגון פדופיליה, ביטחון לאומי, פשעים פיננסיים או סחר בסמים. וכי ההצפנה של ראיות מפלילות תשרת את הכשלת המאמצים של רשויות אכיפת החוק להשיג את אותן הראיות באמצעות צווים מורשים, ובסופו של דבר יביא לקריסת יעילות התביעה הציבורית.
יתכן וזה לא יהפוך למקרה ייצוגי. הוויכוח סביב מסירת סיסמאות הצפנה קיים בארה"ב כבר כמעט שני עשורים. אבל גם בארץ הנושא עלה מספר פעמים הלכה למעשה.
 

 
       
 

השמדת מידע

השמדה יסודית
של מצעי מידע
עבור מוסדות, ארגונים ועסקים

קישורים

●  מארזי דיסקים קשיחים חיצוניים מאלומיניום, עם קיבולת כוללת של 4 ו-6 TB

●  הרווחיות גדלה בעסקי הדיסקים הקשיחים.

●  על השורש הכלכלי של האנטישמיות

● הוגדרה כבעלת הטוסיק היפה בעולם. אפשר לחלוק על כך, אך לא להתעלם.

ב-95 מדינות בעולם כבר התקבלו חוקים המגבילים גישה למידע מקוון.
במפה של רשת  Social Science Research רואים אותן, ואת המדינות שבדרך:

 
       
 

להלן סיפור ישן וידוע שכבר שמענו במגוון גרסאות.

"סבא ונכדו היו בדרכם לשוק בעיירה שכנה. שניהם רכבו יחד על גבי חמור. עברו אנשים לידם, כנראה מידידי "צער בעלי חיים" והעירו: "איזה אכזריות! שניים רוכבים על גב החמור החלש ומסכן. אין להם רחמנות בלב, עוד מעט החמור יתמוטט ולהם כלל לא איכפת".
הסב הורה לילד לרדת מהחמור. בעצמו נשאר רכוב מפת כאבי הפרקים שהטריד אותו, ונכד הלך ברגל.
עברו ליד באר שבדרך והכפריים סביבו העירו בקול רם: "הנה לכם, אין לזקן הזה כל בושה לרכב על החמור בנחת וליהנות מהדרך בעוד הילד הקטן חייב לאמץ את רגליו הרכות בדרך הקשה הזו! אין לתרח הזקן רחמים בליבו?"
הסב לא הרגיש בנוח עם ההערות ואמר בלבו: "האנשים צודקים! אני מענה את בשר מבשרי שאני אוהב מאוד", ירד מעל גב החמור והעלה את נכדו. וכך המשיכו ללכת בדרך: הילד רכוב על גב החמור והסבא הולך לצידו.
ראו אותם פועלים שנחו על אם הדרך ועקמו את אפיהם בשאת נפש: "ראו איזו חוצפה יש לילד הזה! ואיזה טיפש הזקן, הילד המפונק רוכב ונהנה מהחיים ואילו הקשיש החלש מכל את כוחותיו בהליכה. איזה חינוך מקבל העולל? אין לילד הזה כבוד למבוגרים
הסבא ציווה על הנכד לרדת מעל גב החמור. שניהם הלכו ברגל ואילו החמור הולך כמו מלך ללא משא על גבו.
אנשים ראו את השלישייה התמימה מתקדמת במשעול והתפקעו מצחוק: "ראו איזה צמד טיפשיים! יש להם חמור ולא מנצלים אותו!
הבין הזקן שגם מצב זה לא מקובל על הבריות, ואמר לנכדו:
"אולי תעזור לי ושנינו נרים את החמור על הגב שלנו. זו הברירה היחידה שנשארה." וכך עשו. בקושי רב הרשימו את החמור על כתפיהם.
ראו אנשים את המחזה ולעגו להם: "תראו את המשוגעים הללו! נושאים את החמור על גבם במקום שהחמור יישא אותם. אין גבול לטיפשות".

אי אפשר אף פעם לרצות את כולם. למרות כל אשר תעשה, לא תצליח להביא לסיפוקם. הלקח הוא שלפעמים אין ברירה אלא לקבל החלטה מבלי להתחשב במה שאחרים אומרים."

וזאת בין היתר, אחת הסיבות שמגזין צ'יף מופיע בפורמט ה"מוזר" שבפניכם.
 

השורות של עמית

כאב ראש


אין הרבה עבודות יותר כפויות טובה מעיצוב של דבר מה המוכר לאנשים. העיתון החדש ("מגפון") הוא בדיוק דוגמא לבעיה עליה אני מדבר. בכלל, בניית פרויקט גדול כזה היא עבודת פרך ותוך כדי ביצוע אתה לומד לשנוא את ביל גייטס שיצר דפדפן שלא עומד בשום סטנדרט מוכר, שאפילו את הפונטים מציג אחרת ממה שהתכוונת. אתה מפתח צורך עז לשרוף את המשרדים של מוזילה, שהחליטו לשנות את הקונספט של פתיחת קישורים לפי נוחיותם, או לפי מה שהם מכנים "נוחות הגולש". אתה מפתח דחף לצקת עוד שכבת בטון על קברו של סטיב ג'ובס, כדי שגם בתחיית המתים הוא לא יוכל לצאת, כי המלחמה שלו עם Adobe מחייבת אותך להתעלם ממשתמשי המקינטוש או לבנות אתר מיוחד שיתאים להם. אתה מקלל את השפה העברית שנכתבת הפוך ואתה צריך לעברת כל סקריפט וליישר את הכול לימין, מה שמחייב כניסה לכל פיסת קוד בכל שפת תכנות אפשרית.
כל צעד ושעל מחייב בדיקה בשלושה דפדפנים ותיקון בהתאם, מה שנראה יופי ב-כרום וב-Firefox יציג רווחי ענק באקספלורר. אבל אם תצמצם רווחים יחתכו לך אלמנטים. מתקינים סקריפט שאמור להציג Wordpress בסלולארי, לא משהו מיוחד, אבל אז אתה מקבל טלפון שקורא כלשהו בכלל רואה את הממשק הסלולארי על המחשב שלו... וכמובן שהוא משתמש באקספלורר.

אבל אחרי שסיימת והכול עובד כמו שעון שוויצרי -חוץ ממערכת העצבים שלך שכבר רופפת- אז מגיעה הבעיה האמתית: אנשים.

זה מתחיל עם העורכים שלכל אחד דרישות משלו. דרישות בלתי אפשריות, כמובן, אבל מה הם מבינים... אם יש ב-Ynet, אז למה לא במגפון?. לך תסביר להם שבמגפון הצוות הטכני, צוות התמיכה ומחלקת הגרפיקה כוללים אדם אחד בלבד, אנוכי, בעוד של-וויינט יש גדודים. אתה טורח לייצר עיתון אחר, שונה מכל השאר, אבל נתקל בהתנגדויות מוזרות כמו "למה הפונטים של התפריטים, בכתב יד"? זה לא נהוג!
בטח שזה לא נהוג, ממתי אני מנסה לעשות משהו שנהוג? הפונט יפה? אתה מסוגל לקרוא אותו? אז למה אתה צריך משהו ש"נהוג"...
אבל זה לא נגמר כאן. בגלל שמגפון הוא עיתון של כוללללם, הרי שלכוללללם יש דעה על הכול. מילא אם הדעה הייתה אחידה, אולי הייתי יכול להתייחס אליה ברצינות. אבל אתם יודעים איך זה כאשר לכל שני יהודים יש שלוש דעות.
הצוות הענק שלנו מורכב מאנשים "קשובים". אל תתבלבלו, לא מדובר בתכונה חיובית מדובר בפאניקה בסיסית, שמא בגלל העיצוב לא יקראו את מה שהם כותבים.
איכשהו, כשאתה יושב ומנסה להקשיב מסתבר לך שכולם רוצים להראות כמו... עיתון קונבנציונאלי שבלוני סטנדרטי, או לחליפין סתם עוד בלוג. לא אני חברה, אני לא שם את השם שלי על חיקויים. כשהייתי ארכיטקט וקיבלתי עבודה היה שותפי מגיע עם ערימת מגזינים מניח לי על השולחן ואומר: “הנה תקבל השראה מזה". אני הייתי לוקח את המגזינים ולנגד עיניו משליך את כולם לפח.
מצטער, נראה לי שיש לי מספיק ידע ניסיון ודמיון כדי ליצור משהו משלי. תגידו עקשנות, אבל תחשבו על זה לרגע. למה לכם להיכנס לאתר שנראה כמו וויינט כשאתם יכולים להיכנס לאתר וויינט עצמו? הרי חלק מכל הסיפור הוא להיות שונה. דבר אל הקיר.
כל אחד רוצה מה שהוא רגיל אליו. זה מצחיק, בכך ניתן לראות דמיון בין דרישות הדור הוותיק שנכנס לאינטרנט בגיל מאוחר וראה בלוגים מכל עבר והדור הצעיר שנכנס לאינטרנט כשבלוג הפך להיות שם נרדף לאתר אינטרנט. זה מה שהם מכירים.
אין שום ספק שהקהל ברובו מעדיף משהו שונה וזה מה שאני מבצע ללקוחות מזה שנים. כדי למשוך קורא אל תוך העיתון שלך, הבלוג שלך או אתר הבנוי על ג'ומלה, כדאי מאוד לתת לו סיבה ויזואלית.
מגפון נוצר ותוכנן כדי לדמות עיתון מודפס (עד כמה שאפשר), עם שליטה בנפרד על כל האלמנטים בחזית שלו, כדי שבכל רגע נתון אפשר יהיה לשנות ולהכניס משהו חדש. זה לא אפשרי במערכות מובנות.

על טעם וריח לא מתווכחים, אבל אם אתה הוא זה שבנה את האתר קשה להתעלם מהטיפשות. מצד אחד אנשים מתלוננים שהכותרת הראשית לא התחלפה להם, אז מכניסים סקריפט שירענן את הדף כל 10 דקות, (לא שתי דקות כמו וויינט) אבל אז הם מתלוננים שהרענון מעצבן אותם.
אין אלמנט אחד שבניתי באתר הזה ולא הייתה לו גם תגובה חיובית וגם תגובה שלילית. אז למדתי להתעלם, כי אי אפשר לרצות את כולם כל הזמן ומסתבר שאפילו לרצות חלק מהאנשים בחלק מהזמן זה לא עסק קל.

למה אני לא מתגמש? כי אני רואה את המספרים, על כל מתלונן יש 10 שבעי רצון, רק שהמתלוננים משום מה מקבלים אוזן קשבת, אולי בגלל שמי ששבע רצון בדרך כלל שותק ונהנה אני רואה אתר בנאלי, מערכת CMS או סתם בלוג של וורדפרס שעיצבתי לו דף פתיחה מתאים בלי הרבה בלבולי מוח, ואני בוחן את המספרים לפני ואחרי. והעובדות מדברות בעד עצמן, אלא שזה מעייף מתיש ושוחק. בקיצור: חרא של עבודה.
 

החורף הגיע


סוף ינואר והחורף סוף סוף הגיע. ה-Grand froid (הקור הגדול) בפתח, כל צרפת מושלגת (פרט למרסיי, כמובן) והטמפרטורות צוללות. מחר אמור להיות 18 מעלות מתחת לאפס באזור עמק הרון והעיר ליון. מזרח צרפת אף פעם לא היה מקום חם במיוחד ובשנים האחרונות הטמפרטורות שם מסתובבות סביב 10- ומטה. כאן במרסיי רק השקט מרמז על הבאות ומד הטמפרטורות שמראה לראשונה השנה 6 מעלות. מחר צפוי 3- ואולי אפילו שלג. אח, איזה עונש זה שלג בעיר דרומית עם תשתיות ממוטבות להגנה בפני שמש יוקדת. אבל, מה אני מתלונן? מזה חודשיים שלא ירדה כאן טיפה של גשם אחת, ושמש נהדרת זרחה מדי יום. זהו, הפיקניק נגמר.
 

תגובה לשורות של עמית

 
       
 

הומור - - HUMOR


אנרגיית שמש

אפליקציה לחורף

חוזה העסקה גמיש - תודה לרועי

 

 
     
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2012