גיליון מספר 22 שנה XI יום חמישי, 16  ביוני 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    

Acquirit qui tuetur
(
זה המשמר יהיה בידיו נכס)

 
    
  

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.11
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.11.23 לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
15/06/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

 

 

320GB

0.31

500GB

0.29 ₪

750GB

0.22

1TB

0.19 ₪

1.5TB

0.17 ₪

2TB

0.26

3TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה

סינים עלינו


מסכן סטנלי פישר. הוא כבר התכונן לדלג לג'וב הבא, רחוק מהבלגן הישראלי, מהארץ בה מתגשמת נבואת הסטיריקנים (ראה השבוע נבואת מ.ק.22 והיעלמות 8 מנועים של מטוסי קרב מבסיס חיל אוויר. עשו טובה, בדרך לצפון תבדקו אם הפסל של אלכסנדר זייד עדיין במקומו)...
בכל מקרה, סטנלי הטוב קיבל מקרן המטבע הבינלאומי תשובה שרבים מעמיתנו כבר שמעו בתחום ההיי טק: "אתה זקן מדי". או שזה היה תירוץ כדי לא לקבל עוד מנהל יהודי, אחרי הבושות שעשה להם שטראוס-קאהן. כך או כך, נענשו הנוכריים שדחו אותו. בקרן המטבע הבינלאומי התגלתה השבוע פרצת אבטחה רצינית ביותר. האקרים בלתי מזוהים פרצו לרשת הקרן ושאבו ממנה כמות גדולה של מידע. התוצאות האפשריות למעשה עדיין לא ברורות.
כמו שבארצות הערביות אוהבים להאשים את ישראל, בארה"ב אוהבים בימינו להאשים את סין - כמו למשל Bloomberg וגורמים חדשותיים נוספים. הלא מידע מראש על מדיניות מוניטארית ועל מצב היציבות או אי-היציבות הכלכלית של 187 החברות בקרן, יכולה להועיל ליריבים פוליטיים, ובראשם סין.
את הסינים האשימו בשנים האחרונות בתקריות קיברנטיות רבות. ב-1 ביוני הודיעה גוגל כי לאחרונה גורמים מבוססים בסין פגעו בחשבונות ה-Gmail של מאות משתמשים, כולל חשבונות אישיים של עובדי הממשל הפדראלי, על מנת לגנוב את הסיסמאות והתוכן שלהם.
סין מסוגלת, סין מסוכנת, אבל היא מתאפקת. היא לא תתקיף קיברנטית משרדי ממשלה אמריקנים, מפני שהיא עדיין לא מוכנה להתמודד עם התגובה הצבאית אליה יכול הדבר לגרור. בנוסף, סין תלויה במידה לא מבוטלת במערכת הכלכלית האמריקנית, היא תפסיד יותר מאשר תרוויח אם תפגע בה.
כיאות לעבודה עיתונאית אובייקטיבית, השתדלנו לתת גם לנאשמים זכות דיבור. אז שאלנו לדעתם של מספר אזרחים סיניים שפגשנו בסניף דואר בנס ציונה. הם היו כולם בדעה אחת: "בדלפק של ליקי (ריקי) שום דבר לא זז". ולענייני מחשבים: הם לא אוספים חומרה מהמדרכות, רק בגדים.
 

 
    

















אחסון מידע בחום

 

חברת מיקרון בנתה לאחרונה אב טיפוס ראשון של זיכרון PCM או Phase-Change Memory. ההתקן מורכב משבבים השומרים מידע בסוג מיוחד של זכוכית, המכילה גם יסוד מהמשפחה הכימית של החמצן (כמו tellurium או selenium). משתמשים במכות חום זעירות ונקודתיות כדי להעביר אזורים של הזכוכית בין שני מצבים או פאזות שונות, המייצגות את ה-1 וה-0 הדיגיטאליים. באחת הפאזות אטומי הזכוכית מסתדרים בתבנית גבישית מסודרת. במצב ההפוך, הם נמצאים ללא סדר, בצורה אמורפית. שיטה זו של אחסון מידע נחקרה כבר ב-1960 על ידי אובשינסקי.
ל"כונן העתידני" הזה קוראים Onyx, וביצועיו בכתיבת מידע עוברים את אלו של שבבי הפלאש, השומרים את המידע כמטען חשמלי באיים של מוליך למחצה. שבבי הפלאש אינם מסוגלים לשכתב ביטים אינדיבידואליים על פי דרישה, הטכנולוגיה שלהם מחייבת מחיקת מקטעי מידע בגודל קבוע וכתיבה בחזרה של המקטע המתוקן. תהליך זה מגביל את מהירות התהליך. בזיכרון פלאש נדרש לתוכנה לשמור לוג קטן שיאשר את תקינות המידע שנכתב מחדש. ואילו עם זיכרון שמשנה פאזות, ניתן לשכתב על פי דרישה רק מה שנחוץ.
הזיכרון המשנה פאזות נמצא כבר זמן רב בפיתוח תיאורטי. מספר חברות מוליכים למחצה עובדות על שבבים של שינוי פאזה, אך לא סיפקו עד כה מידע על התקנים שנבנו איתם. כעת, בניית אב הטיפוס מראה מורכבויות שלא נצפו קודם לכן. שאלת השאלות היא מתי תהיה הטכנולוגיה בשלה ליציאתה לשוק. יש הטוענים כי שילובה עם זיכרון פלאש יקדים אירוע זה. על פי סימולציות, תוספת באפר קטן של זיכרון משנה פאזות להתקן פלאש יכול לפשט את תהליך כתיבת מקטעים קטנים של מידע, ולשפר מאוד את הביצועים.
כאשר בוצעה השוואה בכתיבת מקטעי מידע קטנים בין ה-Onyx, עם 8GB קיבולת, לבין כונן פלאש איכותי של 80GB לשרתים, נמצא כי האוניקס היה מהיר יותר (בשיעור של בין 70 ל-120%) מהתקן הפלאש המסחרי. בו בעת, אב הטיפוס הכביד הרבה פחות על מעבד המחשב שהשתמש בו והיה מהיר יותר בקריאה מאשר כונן הפלאש כאשר ניגש לקרוא בלוקים של מידע מכל גודל. בעיקר הצטיין בקריאת תבניות כמו אלו של הרשתות החברתיות (נפחים גדולים, קריאות וכתיבות קטנות). עם זאת, אוניקס היה הרבה יותר איטי בכתיבת מקטעי מידע גדולים.
 

 
    

קשר חברתי

 

רובין דאנבר הפך למדען, לדבריו, כי הייתה זו הזדמנות היחידה לפרסם מכתביו. הוא הצליח לא רע. בשנות התשעים המוקדמות חקר דאנבר את היחסים חברתיים בקבוצות שונות של יונקים עליונים. לא עבר זמן רב עד ששם לב לדבר מעניין: הקופים נוטים לקיים קשר חברתי עם מספר מוגבל של פריטים מתוך קבוצתם. וסוגי הקופים עם מוחות גדולים יותר, נוטים לקיים יחסי חברה עם מספר גדול יותר של חברים. דאנבר הסיק כי הסיבה לכך היא שעם מוח גדול יותר, כלומר עם קיבולת אחסון מידע גדולה יותר, הם מסוגלים לשמור מידע למעקב אחר מספר גדול יותר של חברים. ואז, הוא השווה את גודל המוח למספר החברים וחישב אחרי כמה חברים יהיה אדם מסוגל לעקוב. המספר היה 150.
מחקרים שונים בדקו מאז את מספר האנשים שאדם אחד מסוגל להיות איתם בקשר. למרות מגוון התוצאות, הם כולם רק מאשרים את ממצאי דאנבר. ומה שמעניין עוד יותר, זה שהמספר הזה נראה כי היה קבוע לאורך ההיסטוריה האנושית - החל מגודל הכפרים הניאוליטיים, דרך היחידות הצבאיות בהיסטוריה ועד לפנקסים של אנשי קשר מן המאה ה-20.
בעשור האחרון טכנולוגיות הרישות החברתי השפיעו עמוקות על הדרך בה אנשים מתקשרים. זה לא נדיר למצוא אנשים עם מאות ואלפים של "אנשי קשר" או "עוקבים". נראה איפה כי טכנולוגית הרשת עוזרת לאדם להתגבר על המגבלה של מספר דאנבר.
קחו למשל את טוויטר. קיים איזה שהוא קשר בין מצייץ לעוקביו. האם ניתן להגדיר את הקשר הזה כ-"חברות" או "קשר חברתי"? עד כמה הקשר הזה נחשב?
בבית הספר למחשוב של אוניברסיטת אינדיאנה בדקו את הפעילות שיצרו שלושה מיליון משתמשי טוויטר במשך 4 שנים, פעילות שהגיעה ל-380 מיליון ציוצים. בניתוח היחסים שהתפתחו ברשת, מסתבר שמשתמש חדש, מספר אנשי הקשר שלו גודל עד אשר הוא ממצה אותם. מעבר לנקודת הרוויה, הקשרים עם אנשי קשר פחות חשובים הופכים לתדירים פחות, והמשתמשים מתחילים להתרכז באנשים שנמצאים איתם בקשר חזק יותר. ומהי נקודת הרוויה, אתם שואלים - או במילים אחרות, עם כמה אנשים אפשר להמשיך בקשר לפני שממצים? התשובה היא בין 100 ל-200, בדיוק כפי שהציג דאנבר. הוכחה שגם הטכנולוגיה העכשווית במיטבה לא מצליחה לגשר על האילוצים הביולוגיים והפיזיים המגבילים קשרי חברה יציבים.
הרשתות החברתיות אולי מקלות אלינו להגיע למספר רב יותר של אנשים, אך לא משנה כמה קשה נעבוד על זה, הן לא משנות בכלום את היכולת שלנו להתרועע. אם דאנבר צודק, המצב יישאר כפי שהוא עד אשר המוח האנושי יתחיל לצמוח.

מידע מלא

 
    

גם סמסונג


גם סמסונג השיקה, בשבוע שעבר, את הדיסק הפנימי הראשון שלה בקיבולת 1TB ועם פלטות של 500GB לאחת. ה-Spinpoint M8 מגיעה בפורמט מתאים למחשבים נישאים כאשר עוביו 9.5 מילימטר בלבד. בעיצוב הפנימי נלקחו בחשבון אמצעי ספיגת זעזועים למקרה של נפילה.
צפיפות המידע הגבוהה הושגה באמצעות טכנולוגיית AFT. מספר רכיבי הדיסק, כמו למשל הראשים, תורמים בדגם זה לשיפור ב-7% במהירות הפעולה ביחס לדגמי סמסונג קודמים, ול-8% חיסכון בצריכת האנרגיה.
ממשק הדיסק הוא SATA המעביר מידע במהירות של 3 גיגה ביטים לשנייה. פעולת הדיסק שקטה בזכות טכנולוגיות ה- ™EcoSeek ו- ™NoiseGuard.
 

 
    
 

בדיקת פרוטוקול


כתובות IP של אתרי האינטרנט עוד מעט אוזלות, נשאר בקושי מיליארד כתובות זמינות וזה הרבה בזכות הכניסה המאסיבית של ארצות אסיה לזירה. על כן, נדרש דור חדש של מערך כתובות. ביום רביעי לפני שבוע עודכן מערך כתובות האינטרנט העולמי, בבדיקת הפרוטוקול החדש IPv6 (כזכור, המערך הקודם היה IPv4). ככל הנראה הבדיקה הצליחה יפה.
IPv6 הוא פרוטוקול מאובטח יותר, הוא מצפין ומאמת את הפאקטים - פיצ'רים שהיו אפשרויות בחירה בגרסה הקודמת והן חובה בגרסה החדשה.
הפרוטוקול החדש יחייב זהירות בתכנות וכמו כל דבר חדש הוא מהווה פתח לשגיאות שבעצם מסוגלות לבטל את יתרונות השינוי. המעבר עוד ייקח זמן מה ועד אז, העולם יחיה בסביבה מעורבת של שתי הגרסאות, כל אחת עם בעיות האבטחה משלה.
אחת התופעות האפשריות היא בעיה בתחזוקת הרשימות השחורות של ספאם והפצת קוד זדוני על ידי ספקי האינטרנט.
עוד איום לבעלי האתרים עם כניסת ה-IPv6, תהינה המתקפות של מניעת שירות (DDoS) הפוקקות אתר או רשת מחשבים כדי לשתק אותה.  אבטחת ה-IP יכולה למתן את תוצאות המתקפות הללו במידה מסוימת אך לא מסוגלת למנוע אותן.
עוד סוג של תקיפות אפשריות עם הפרוטוקול החדש הוא תקיפות פרגמנטציה אשר באמצעותן ניתן לעקוף מערכות איתור חדירה, מניעת חדירה וחומות אש.
דבר נוסף שה-IPv6 לא יהיה מסוגל למנוע הוא Spoofing, משלוח דואר בשם כתובת שולח אחר.
הממשל הפדראלי של ארה"ב מתכנן להעביר את כלל הרשת ל-IPv6 עד סוף 2012, ועד אז יצטרכו כל הספקים להתיישר בהתאם.
 

 
    
 

 

קישורים


● הפתרון האולטימטיבי לטענה "אין לי מה ללבוש"- הדפסת פרטי לבוש במדפסת 3D. לראיה, הביקיני המודפס הראשון

● איך אומר הפתגם?... "הסקרנות הרגה את החתול"?

המאפיה הסיציליאנית למען האקולוגיה. (תודה למרטין)

מלחמה בשחיתות. בבקשה שמישהו יקים אתר כזה בישראל!
 

 
    

הודעות לקוראים


1. הפרק השלישי של IT Crowd נדחה לשבוע הבא.

2. המגזין פתוח לקבלת מאמרים פרי עטכם לפרסום.

3. לפונים למעבדה לשחזור מידע: תאור תהליך העבודה מתואר בקישור זה. על מנת לקבל פרטים נוספים וטופס מסירת עבודה, צרו עמנו קשר בטלפון 08-9400070 או בדואל

4. משרדינו בנס ציונה פתוחים לקהל בימי א' עד ה' בין 09:00 ל-17:00. במקרים דחופים הנכם מוזמנים להתקשר 24/7

5. אנשי צ'יף מעריכים ומשבחים משכימי קום ואת החרוצים אשר מגיעים למקום העבודה עם שחר. אך במקרים שאינם דחופים, אנא אזרו סבלנות והמתינו עד 09:00 כדי שנוכל להעניק לכם את השירות הטוב ביותר.

6. בכל יום שעדיין לא עשיתם לייק לעמוד של צ'יף בפייסבוק, אתם גורמים לבוני הדף להזיל דמעה. הראו ספורטיביות והצטרפו אלינו בפייסבוק

 

 
    

 

תולדות המחיקה


לפני כמאה וחמישים שנה הצליח יהודי בשם היימן ליפמן לרשום פטנט בתחום... נקרא לזה "עיבוד התמלילים". ליפמן רשם פטנט על עיפרון שבקצהו האחד ישנו מחק. לא המצאה מפעימה, אולי, אך בהחלט רווחית - ובמיוחד באותם שנים בהם לרשום פטנט לא היה תהליך כל כך יקר כפי שהוא היום. אחרי ארבע שנים מכר ליפמן את הפטנט לג'וזף רקנדורפר... ב-100,000$. רקנדורפר חשב שיעשה מרכישתו הון. הוא תבע על הפרה את חברת Faber-Castell הגרמנית. לדאבונו, בית משפט עליון בארה"ב פסק נגדו והכריז על הפטנט כחסר תוקף.
עד לשנת 1770 אנשים השתמשו בחלק הרך של הלחם כדי למחוק את סימני עיפרון הגרפיט.  כיוון שהנייר היה יקר והלחם היה מזון חיוני, למשך שנים ארוכות הייתה הכתיבה העממית מוגבלת ללוח צפחה.
במאה ה-XVI ראו כובשי יבשת אמריקה כי חלק מהשבטים המקומיים היו מכסים את הביגוד וההנעלה שלהם בשרף העצים Castilla elastica או של Hevea brasiliensis. השרף היה מתייבש במהירות ויוצר שכבה גמישה שדחתה את מי הגשם התדיר. גם הספרדים, הפורטוגלים ואחריהם בכל אירופה החלו להשתמש בחומר, המוכר לנו בתור לטקס, כמבודד מפני מים. היה זה הכימאי האנגלי Joseph Priestley ששם לב שלשרף עצי הגומי יש את אותן תכונות המחיקה -אך משופרות- מאשר ללחם. המחיקה מתרחשת הודות לתופעה מכאנית ואלקטרוסטאטית. המחק עוטף את החלקיקים היוצרים את סימן העיפרון על הנייר. העפרונות משאירים באותו סימן חלק מהמוט הפנימי העשוי בעיקר מגראפיט, ומכיל גם שיעור משתנה של חרסית ושעווה.
סימן העיפרון על הנייר נוצר כאשר חלקיקי גרפיט נלכדים בין סיבי הנייר. פעולת השפשוף של המחק על הנייר יוצר כוחות אלקטורסטטיים בין פרודות הגומי לפרודות הגרפיט. היות והמחק הוא רק, גמיש וצמיגי, חלקיקי גומי שנפרדים ממנו מתגלגלים סביב חלקיקי הגרפיט, וסוחפים אותם.
המחקים הראשונים שנמכרו בעולם היו בלוקים קטנים של גומי טבעי. למרות שהיו מועילים מאוד, היה להם חיסרון בולט המשותף עם הלחם הך: הם היו נרקבים במהרה. הפתרון לכך הגיע כאשר צ'ארלס גודייר המציא את הוולקניזציה.
חימום הגומי לבדו מוביל לשריפתו. גודייר חימם בתנור תערובת של גומי וגופרית. התערובת התקשתה והפכה לפחות דביקה מבלי לאבד מגמישותה. התהליך גם מנע את ריקבון החומר. כמובן שגודייר רשם פטנט לתהליך ב-1938, והוא ידוע כממציאו, למרות שמאוחר יותר נמצאו הוכחות לכך שגם תושבי אמריקה המרכזית הקדומים היו משתמשים בגומי מיוצב ליצירת חפצים שונים עוד כ-1,600 שנה לפני הספירה הנוצרית.
בוולקניזציה הגופרית יוצרת גשרים בין המולקולות הארוכות של הפולימר, ובזכותם משתנות תכונות החומר.

היום, בעבודה עם מערכות מחשב, התוכנות הגרפיות ממחישות לרוב עם ציור של מחק את פקודת ביטול הסימון של אזור מסיום, ובאפליקציות שונות נמצא את פקודת ה- Undo. אותה פקודה נהייתה לפיצ'ר חיוני במעבדי תמלילים בתקופת המחשב האישי. חוקרים ממרכז הפיתוח של Xerox PARC החליטו על השילוב הידוע Ctrl+Z במקלדת להפעלת הפקודה.
בשנות השמונים הופיעו פקודות undo רבות רמה, כלומר אפשרו לבטל

סדרה שלמה של פעולות ולא רק הפעולה האחרונה. ב-1984 חברת התוכנה NewStar הכניסה את פקודת Unerase במעבד התמלילים NewWord, בזמן ש-IBM דבקה ב-undelete ב-VisiWord.
כאשר אנו מוחקים מילה, משפט או פסקה במסמך, מספר מוגבל של שינויים נשמרים ב-RAM או בדיסק. מהרגע שאנו שומרים את המסמך הערוך, ממנו נמחקו או נוספו חלקים, לא ניתן באמצעים רגילים להגיע למצבו שלפני המחיקה. בכל פעם שאנו שוב שומרים את המסמך, נמנעת מאיתנו הגישה למצבו הקודם. כאשר אנו מבצעים עבודה יצירתית, כפי שעושים עורכי דין, סופרים, עיתונאים ומתכנתים, קורה לנו לעתים קרובות שנרצה לחזור מספר צעדים לאחור אך מעבד התמלילים לא יאפשר לנו זאת מכיוון וכבר ביצענו שמירה.

הפתרון הוא כמובן BOS ששומר על מספר בלתי מוגבל של גרסאות קודמות (ראו בקישור זה מספר 3 - Item's Versions).

 
    
 





























































השורות של עמית

מחלימים


כולי תקווה שבעת שאתם קוראים את השורות הללו אני חוגג את יום הולדתי בבית, אין סיבה שלא, פרט לניירת ועוד ניירת. השיקום שלי כולל בעיקרו שעה של ספורט ליום (בעיקר אופניים) והרבה שעות של מנוחה. באמצע יש לא מעט כדורים למיניהם (האחות קוראת להם בומבונים – היינו ממתקים). אחד מהם הוא שליש כדור, קטן אבל ממזר שנועד להרגיע אותי, והוא עובד... בדרך כלל. פרט לאותם ימים שהשכנה בבניין הסמוך תופסת שמש על הגג. אבל במקרה כזה גם 9 מ"מ לא היה מרגיע אותי.
כמו שכבר אמרתי, התובנה הטכנולוגית המרכזית במצבים כאלו היא שאין מקום בחיים האמתיים ללוחות עם מקלדת וירטואלית, בעיקר אם תא הדואר שלכם או מערכת המסרים שיש לכם באתרים השונים, עמוסה. אי אפשר לכתוב לא בטלפון ולא על שום מחשב לוח, רק לוח מקשים אמתי עם קליק מורגש.
יום כתיבת שורות אלו הוא יום חופש רשמי בצרפת, אין לי מושג מדוע ולמה אבל הכול מת מסביב (חוץ מהשכנה שמשתזפת על הגג והרסה לי את שנת הצהריים). אני חושב שבאמת הגיע הזמן להתחיל להתעמק בלוח השנה הצרפתי.
אני רוצה להודות לכל אלו שבירכו אותי אני באמת מעריך את זה. אני לא יכול לענות, והסיבה לעיל (חיבור לאינטרנט עם טלפון ומסך מגע). אני גם רוצה להודות לאלו ששלחו לי את עלילות הנבלה של המוסלמים בנורבגיה שאונסים בלי הכרה את הבתולות הנורבגיות. חבר'ה קראתי את הפוסט המגוחך ואתם חייבים להודות שזה באמת פתטי ואני מתערב שחצי מכם שהעבירו את הכתבה הלאה לא מאמינים למילה שכתובה בה, ותוהים איפה יש בתולות נורבגיות.
 

אגב פתטי


רמי לוי עומד להשיק מותג פרטי בשם המפתיע במקוריותו... “רמי לוי". והוא בטח יתבע כל רמי לוי אחר במדינת ישראל על השימוש במותג (ויש כאלו רבים מאוד). מיתוג מותגים וזכויות יוצרים עברו כל גבול הגיוני אבל אני מוכן להתערב שרמי לוי עם כסף יוכל לעשות פלאים עם המותג הפרטי שלו בעוד שרמי לוי בלי כסף יאלץ יום אחד לשנות את שמו.
 

עישון


חודש שלם שלא באה סיגריה לפי. להפתעתי הרבה לא היה הדבר כרוך בקושי מיוחד (בינתיים לפחות). כנראה שאני מאלו שמכורים להרגל ולא לניקוטין. מה שכן קרה לי הוא שנפתחו לי הנחיריים ואני מריח דברים (טובים ורעים) שלא הרחתי קודם לכן. אבל דבר אחד לא השתנה: עדיין לא מקובל עלי מרוץ המכשפות שמתנהל כנגד מעשנים. אני קורא כאן את הפוסטרים שמציינים ממה מורכבת סיגריה ושואל את עצמי מדוע בשום מדינה לא כופים לפחות סיגריה נקייה מכימיקלים רעילים (בשמורות הטבע של האינדיאנים בקנדה הם מייצרים סיגריות על בסיס טבק ללא כימיקלים). האם זה לא הגיוני לאסור הכנסת רעלים ולהעביר בדיקה את כל מוצרי העישון?
הממשלות השונות מקפידות להעלות את מחירי הסיגריות והמיסוי עליהם (כמות שהם, ללא פיקוח על מרכיבי הסיגריה), דהיינו הם חולבים את המעשנים אבל לא גובים שקל/יורו/דולר מהיצרן. ואם סיגריות הן מוצר כל כך מסוכן שעישון אקטיבי ופסיבי מסכנים את האוכלוסייה, אז מדוע לא לאסור אותם בחוק?. הסיבה היא תמיד כסף. לאף אחד באמת לא אכפת כמה מתים מעישון, אבל לכולם אכפת כמה כסף מכניסים המעשנים לקופת המדינות השונות. אבל את המריחואנה והסמים הקלים שיש בהם בעיניי יותר תועלת מנזק ממשיכים לאסור גם במצבים שהם מועילים רפואית, מסיבות פוריטניות ומטופשות של... “סם קל הוא קרש קפיצה לסם כבד". תיאורטית, כל פגיעה בתעשיית הסיגריות פירושה פגיעה קשה במגדלי הטבק, פיטורים של עובדים רבים בענף, ובקיצור בלגאן בינלאומי. אבל אני לא מבין כיצד מניעת הכנסת אצטון, פולוניום ועשרות רעלנים אחרים תפגע בתעשייה, אני לא מכיר חקלאי שמגדל אצטון. למען האמת נראה לי שמדובר בפתרון לא רע בטווח הקצר בעבור ממשלות שאינן רוצות להפסיד את ההכנסה מהמיסוי. פיקוח על הרכב הסיגריות, ייצור מקומות עבודה, לא יפגע בהכנסות מהמעשנים יצמצם את מספר המחלות להן חשופים המעשנים ויוריד בזאת את הוצאות הבריאות. אז שמישהו יסביר לי למה לא?
 

מהפכה


ממרומי הקומה השישית של המרכז לשיקום, דרך הטלפון הסלולארי, קראתי שחוק "המישוש" עבר בישראל בקריאה ראשונה. החוק נותן לכל שוטר או איש כוחות הביטחון את שיקול הדעת באם לבצע בכם האזרחים חיפוש גופני ללא סיבה נראית לעיין מעבר לחשד הסביר של אותו איש כוחות הביטחון.
מאז עליית ביבי/ליברמן לשלטון עברה מדינת ישראל ממצב של דמוקרטיה יחסית לדיקטטורה פשיסטית פר אקסלנס שניסתה להעביר חוקים והעבירה אחרים שאין להם מקום בשום מדינה דמוקרטית. עד היום אמרתם "אם אני בסדר אז אין לי ממה לחשוש". המשפט הזה כבר לא נכון, כי מחר בבוקר, בחסות חוק המישוש יכול שוטר מבלי אזהרה מראש לערוך עליכם חיפוש גופני בפומבי, באמצע הרחוב, רק בגלל שלאשתו היה מחזור. את האולר שבכיסכם שאתם משתמשים בו לקלף תפוחי עץ הוא יוכל להגדיר כנשק קטלני, וכל תזוזת רגל בגלל זווית עמידה לא נוחה תתפרש כהתנגדות לחיפוש לגיטימי ותגרור מכות רצח או מאסר. כן... זה יגיע לכך.
מדינת ישראל מצטיירת כמדינה פשיסטית והפשיזם כבר לא מכוון כלפי אויב ספציפי, אלא כלפי אזרחי המדינה, אותם אימפוטנטים מחשבתיים, חסרי רצון להתנגדות, ששנים של הפחדה עשו את שלהם וגרמו להם לוותר על זכויותיהם היסודיות. מדינת ישראל אמנם עדיין לא מפציצה את אזרחיה כמו בסוריה, אבל היא עשתה את הצעד הראשון כדי להפוך הפצצה עתידית: דיכוי אלים וחיסול מוחלט של פרטיות וזכויות האדם לחוקי ולגיטימי. מה עושים? יוצאים לרחוב ועורפים את ראש הנחש בטרם יכיש ויבלע את המעט שנשאר מכם. כי החוק הזה הוא החוק היחיד שכל אזרח במדינת ישראל חשוף לו וצריך להילחם בו עד חיסולו הסופי כי איש איננו חסין ממנו. ביבי נותן לכוחות הביטחון שלו סמכויות רחבות מדי.
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 <

הומור


זיהוי קולי

גם בקייטנה...

רקוויאם לדואר האלקטרוני
 

   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011