גיליון מספר 3 שנה IX - יום חמישי, 22 בינואר 2009

 

«-לגיליון קודם 2009 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

   

"אדם שלא יודע לחייך, אסור שיפתח חנות"

פתגם סיני

   
 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3
 

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

   
 

שער ערך ה GB
22/01/2009
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

80GB1.91 ₪
160GB1.08 ₪

200GB

1.50 ₪

250GB

0.82 ₪

320GB

0.71 ₪

500GB

0.49 ₪

750GB

0.51 ₪

1TB

0.51 ₪

1.5TB

0.43 ₪
מקרא
מחיר עלה
מחיר ירד
ללא שינוי
היקר מכולםX.XX
הזול מכולםX.XX








בליפ


למרבה הפתעתם גילו האנגלים שווירוס מחשבים חדר בתחילת שבוע שעבר לרשת התקשורת של הצי המלכותי שלהם. משרד ההגנה הבריטי אישר כי פרט למערכות הנשק והניווט, מערכות IT נוספות אכן נגועות (הדואר האלקטרוני והגישה לאינטרנט נפלו). בעוד העיתונות משערת כי מדובר ב-75% מכל המחשוב בצי, מומחי האבטחה במשרד ההגנה שוללים חדירה זדונית ומייחסים את המקרה לטעות אנוש או פרצה שלומיאלית שאפשרה לווירוס להתפשט ברשתות. למען הדיוק הם קראו לזה "בליפ מינורי" (בליפ הוא צִפְצוּף, נקודה על מכשיר המכ"ם המסמנת מיקום של אובייקט כלשהו)
בהיות הממלכה הבריטית ארץ-איים, לים היה תמיד השפעה משמעותית במהלך ההיסטוריה שלה. הקרב הימי הראשון שנרשם במים אנגלים התרחש בשנת 719, בין פלגים שונים של אחד השבטים הקלטיים (Dalriata) של אירלנד וסקוטלנד. באותם ימים רק הרוח, יכולת החתירה, הכרת החופים, הכוכבים והזרמים סייעו לימאים. שום וירוס לוגי לא הפריע להם. ב-1945 היו לצי המלכותי הבריטי כ-900 כלי שיט מלחמתיים וכוח

של כ-866,000 איש. לאחר מלחמת העולם השנייה השתנה מבנה הצי, אשר מחזיק היום גם בציוד, כוח אדם ומערכות נשק מוטסות ותת ימיות. נוכחות הצי בים התיכון במתכונתה הנוכחית החלה ב-30 באפריל 1992, כחלק מכוח NATO ויחד עם כוחות ימיים גרמנים, איטלקיים, יווניים, ספרדיים, טורקיים, הולנדיים ושל ארה"ב. כוחות אלו חונים בנמל נאפולי

כלי שייט קלטי

(איטליה) ומסיירים בנתיבי השייט האסטרטגיים המתחילים במזרח התיכון והרחוק ואשר משמשים בתעלת סואץ בדרכם לאירופה, כמו גם התעבורה הימית המקומית של הים השחור, המזרח התיכון וצפון אפריקה. אוניות מלחמה של כוח NATO מנטרות ומשתתפות בתרגילים ימיים בים התיכון ובים השחור כתרומתן של מדינות הברית נגד פעילות הקשורה לטרור הבינלאומי. בקישור זה קיים עדכון יומי של פריסת הצי הבריטי בים התיכון. רק לחשוב שתולעת מחשב קטנה יכולה לפגוע בארגון מרשים שכזה... נושאת המטוסים HMS Ark Royal למשל, שעזבה את נמל פורטסמאות ביום ב' ה-12 בינואר לכיוון ליברפול, נשארה ללא מערכת תקשורת  עד יום חמישי ה-15. ועם זאת, משרד ההגנה הבריטי טוען כי היו במקום מערכות גיבוי וחלופיות, וכי הווירוס לא פגע ביכולות המבצעיות היום יומיות של הצי.
 

   
 


Image: FreeDigitalPhotos.net
























וירטואלי אך לא בנאלי
 

"הווירטואליזציה של השרתים שינתה את הדרך לגיבוי ושחזור מידע. עדיין ניתן להשתמש בשיטות גיבוי מסורתיות למכונות וירטואליות על ידי השימוש בסוכן גיבוי על גבי כל מכונה וירטואלית, אך קיימות דרכים יעילות יותר לגבות אותן", כותב אריק סיברט ב-SearchDataBackup.com.
יצרנים של פתרונות גיבוי נאלצו לבצע שינויים במוצרי התוכנה שלהם, על מנת להתאימם לסביבת השרתים הוירטואליים, והתהליך התאפשר להם הודות לטכנולוגיית VCB של VMware. נכון חשוב לייעל את פעולות הגיבוי, אך חשוב אף יותר לשפר את יכולות השחזור המהיר של המכונה הוירטואלית בשלמותה ושל כל קובץ וקובץ באופן אינדיבידואלי.
סיברט מנתח את הדרך בה פתרונות גיבוי מתממשקים עם VCB, וזה מה שהוא אומר על ARCserve של CA: "יכול לסרוק קבצים בזמן שמגבה אותם, על מנת לבטל את הצורך בהתקנת התוכנה בכל המכונות הוירטואליות המגובות. על מנת לשחזר קבצים אינדיבידואליים למיקומם המקורי על גבי מכונה וירטואלית, חייבים להתקין סוכן גיבויים על גביהם. על מנת לשחזר גיבויים של דיסק מלא, חייבים לעשות זאת למיקום חלופי"
וזה מה שהוא אומר על ה-Data Protector  של HP: "מכיל סוכן אינטגרציה ל-VMware המתקשר עם המרכז הווירטואלי וה-ESX hosts, אבל קומפוננט האינטגרציה של VMware דורש התקנה של סוכן בכל ESX host על גביו רוצים לגבות  מכונות וירטואליות (שרת המרכז הווירטואלי, שרת ה-VCB וכל המערכות הפיזיות או הוירטואליות אליהם אנו מתכננים לשחזר קבצים של המכונות הוירטואליות). התוכנה מכילה כלים המאפשרים לגבות ברמת האפליקציה ולשחזר בין רגע במקרה הצורך של שחזור קצבים כאשר משתמשים במערכת EVA של HP כדי לגבות על דיסקים לפני הכתיבה לטייפ. האינטגרציה עם ה-VMware טובה אבל הצורך בהתקנה והרצת סוכנים על גבי מערכות כה רבות יכול להיות מעיק"
הגרסה האחרונה של TSM של IBM זכתה להערות הבאות: "מתממשק עם VCB כדי לצור גיבויים מחוץ למכונה על ידי יצירת סנפשוט של קובץ הדיסק הווירטואלי של המכונה הוירטואלית ומעתיק את הדיסק הווירטואלי ל-VCB proxy server, כך שניתן לעשות לו MOUNT וגיבוי. שלא כמו תוכנות אחרות המסוגלות לגבות דיסק שלם וקבצים אינדיבידואליים בפעולה אחת, TSM דורש פעולות גיבוי נפרדות כדי לעשות זאת. TSM לא דורש סוכנים על גבי המכונה הוירטואלית המארחת, והדיסק הווירטואלי של המכונה הווירטואלי אותו מבקשים לגבות מועלה לגיבוי על ידי ה-backup proxy server ולא על ידי המכונה הוירטואלית".
ומה עם ה-Veritas NetBackup של סימנטק? - "מתממשק היטב עם פתרונות ה-VM
יוצר סנפשוט של קובץ הדיסק של המכונה הוירטואלית בגיבוי חיצוני בתור אימאג' של הדיסק. לאחר מכן יוצר אינדקסציה של כל קובץ בתוך הדיסק הוירטואלי כדי לאפשר גיבוי מרוכז או פרטני של הקבצים. מאפשר גיבויים אינקרמנטליים כדי לעדכן את הבלוקים שהשתנו ומשתמש ב-APIs של VMware כדי לגלות מכונות וירטואלית על גבי השרתים המארחים. לא דורש התקנת סוכן גיבויים על גבי המכונה הוירטואלית אלא אם מבקשים להשתמש בטכנולוגיה של דה-דופליקציה.
עוד מוצר של סימנטק שנבדק הוא ה-Backup Exec בגרסה ארגונית ל-SMBs, עם הערות דומות לקודם, אבל צוין כי בהתאם לקהל היעד שלו, הוא חסר מספר מאפיינים שיש לנט בקאפ, כמו גיבויים אינקרמנטאליים VCB עם דה-דופליקציה.

ומה לגבי BOS? לא הצלחנו להגיע לסיברט ולכן עלינו לכתוב בעצמנו את הסְקִירָה, ללא כל שאיפה להחדרת ביקורת טובה-סמויה. אצלנו זה פשוט ככה:

שיטת העבודה שלנו מפרידה תמיד בין שתי ישויות, מערכת ומידע. גם בהגנה על מערכת מחשב וגם בהגנה על מסדי נתונים מתנהגות שתי הישויות באופן שונה ונדרשות לדרכי שחזור שונות לחלוטין.
מערכת ההפעלה של המחשב, לדוגמה, מתעדכנת לעתים רחוקות, וגם עדכונים אלו יכולים לגרום לנו לתקלות. להגנה על מערכת הפעלה אנו ממליצים לגבות תמיד את המערכת במצבה התקין, רגע לפני ביצוע העדכון. כמובן שבמערכות אלו אין צורך בגיבוי תכוף, מדי מספר שעות או אפילו ימים, וגיבוי תקופתי או טרום שינוי מספיק בהחלט. שחזור מערכת ההפעלה לגרסה תקינה אחרונה, אפילו בת מספר חודשים יכולה להיות בהחלט מספיק טובה להתאוששות מלאה ומהירה.
המידע, לעומת זאת, מתעדכן כל הזמן, מסמכים חדשים נוספים, מסמכים קיימים מתעדכנים ואחרים נמחקים. כל זה כחלק מפעולת המערכת הרגילה. כמובן שגיבוי בן מספר חודשים לא יועיל לנו לחזרה עדכנית לעבודה. להגנה על מידע מומלץ לגבותו לעתים קרובות ככל האפשר בכדי למזער את אבדן המידע הצפוי.
מערכות וירטואליות מאפשרות לגישה שלנו להציג את יכולותיה ברמות הגבוהות ביותר.
לגיבוי המערכת אנו יכולים לשכפל את קובץ הדיסק הווירטואלי בשלמותו ברמת הבלוק הבודד ובאופן מתוזמן. בשיטה זו אנו אמנם שומרים העתק מלא ושלם של כל הדיסק אך תעבורת הגיבוי בפועל הנה של המקטעים ששונו בלבד. שיטה זו מאפשרת לנו התאוששות מידית שאינה דורשת כל התערבות של תוכנה חיצונית להפעלה מיידית של הסביבה הווירטואלית.
לגיבוי המידע מערכת BOS אינה משתמשת בסוכנים או בהתקנות כלשהן במערכות המקור אלא ניגשת אליהן תחת ההרשאות הרגילות של המערכת ומגבה מהן את את הקבצים על דורותיהם השונים. באופן כזה מתאפשר לנו לחזור לכל גרסת מסמך באופן מידי ובהקשת מקש.

למידע נוסף צרו קשר

   
 

 

● כתבה על עתיד הדיסק הקשיח - www.computerworld.com/article.doar
לא חייבים להסכים.

● למעוניינים במחיקת מידע מדיסקים, ו/ או בסילוק מחשבים משומשים , הכתבה "רוחות במזבלה" נמצאת בקישור זה.
 

   


?Frozen Barracuda










דיסקים קופאים


הדגם Barracuda הוא אחד מדגמי הדגל של יצרנית הדיסקים סיגייט. רבים בעלי הברקודות המרוצים, ובמעבדה בצ'יף מעידים על כך שבמהלך השנים האחרונות נראו בדיסקים אלו פחות תקלות פיזיות מאשר בדגמים אחרים.
ה-Barracuda 7200.11 מיצג את הדור האחד עשר של הדגם למחשבים אישיים, ומגיע בנפחים החל מ- 160GB ועד טרה-בייט וחצי. הוא דיסק של ארבע פלטות שמשתמש בטכנולוגיית הצריבה הניצבת (perpendicular magnetic recording technology). דור זה הושק ביולי 2008.
בחודשים האחרונים, הרבו להופיע בפורום של תמיכה טכנית מקוונת של סיגייט ובמיני פורומים של חומרה תלונות של בעלי דיסקים קשיחים מדגם  7200.11.
הדיסקים, לטענתם, חזרו וכשלו או קפאו באמצע העבודה והמידע שעל הדיסקים הפך בלתי נגיש. המקרים הנפוצים ביותר היו של קיפאון של עד חצי דקה במהלך מעבר מידע בקריאה או כתיבה ב-streaming של וידיאו או עם בקריאה/כתיבה של קבצים במהירויות נמוכות. המתלוננים היו משתמשי מערכות הפעלה Linux, Vista ו- MacOSX
לאחר בדיקה הודיע היצרן כי מצא את האחראי: באג בתוכנה המוטמעת בדגם זה וגם בדגמים נוספים שיצאו את המפעל במהלך דצמבר אחרון (דגמיDiamondMax 22, Barracuda ES.2 SATA  וה- SV35. ) הוא הציע שדרוג חינמי לאותה תוכנה לכל הנפגעים.
למעשה, אין אובדן מידע בתקלה זו. המידע בלתי נגיש אבל נמצא על גבי הדיסק הקשיח. אם גם שדרוג התוכנה לא יעזור, סיגייט מבטיחה לשאת בשירותי שחזור מידע.
 

   
 


נעם הנגבי -מחייך כל הדרך מהבנק























































































השורות של עמית

איפה זה מתחיל ואיפה זה נגמר


למי שחשב שיש גבול לחוצפה אז הנה דוגמה שממחישה את ההפך. מכתב שהועבר אלי לעיון העלה לי את לחץ הדם ובו נאמר:
"בנסיבות הכלכליות והמשקיות שנוצרו בשנה האחרונה, אבקש להודיעכם, כי החל מה-1/1/09 אנו מבקשים לקבל הנחה בסך 6% מכל תשלום בגין מוצרים ו/או שירותים, שהזמנו מכם מכוח הזמנה או הסכם. נבקשכם לבטא את ההנחה באופן מובחן בחשבונית שתציגו לתשלום"
על החתום: נועם הנגבי, סגן בכיר למנהל כללי, ראש חטיבת תפעול ומידע, בנק דיסקונט.

מר הנגבי הנכבד מבקש (בתוקפנות) 6% הנחה, הוא לא נכנס למשא ומתן למרות שבאותה נשימה הוא מודה שיש הסכם או הזמנה, דהיינו יש כבר מחיר קבוע. גם לא ממש אכפת לו ש"הנסיבות הכלכליות והמשקיות" פועלות גם על הספק שלו. אבל כדי לוודא שהתחת שלו מכוסה מתביעות על הפרת חוזה (או כדי לוודא שהאנאלפביתים בבנק לא יתבלבלו) הוא דורש שבחשבונית יהיה כתוב "באופן מובחן" שניתנה הנחה, היינו באופן וולונטרי.
לדעתי מדובר כאן באלימות לשמה, אמנם בנימוס ("נבקשכם") אבל תוך כדי סיבוב יד הספק עד כדי שבירתה. אין הסכם, אין מו"מ אין כלום. ממידע שהועבר לי הרי ש-6% הנחה אלו פירושם בעצם לשלם לבנק כדי לתת לו שירותים. אם כך הרי שיש להעביר את המכתב הנ"ל ישירות לגברת רונית קן, ולעורך דין טוב!
אבל בדיוק כשחשבתי שזה סתם זנות עסקית קלאסית, התחברו לי כמה חלקים לתמונה כוללת. הגברת רונית קן מנהלת הרשות להגבלים עסקיים הודיעה שהיא עומדת להטיל על חמשת הבנקים הגדולים קנס בסך 290 מיליון (שכמובן הם ימצאו כבר דרך לגלגל עליכם) מכיוון שיש הוכחות על תיאום עמלות בין הבנקים. מדובר בעצם בפשרה שהציעו הבנקים שכן אם הרשות תודיע באופן פומבי שהבנקים יצרו קרטל או הסדר כובל הרי שהיא חושפת את הבנקים לאלפי תביעות ייצוגיות. אבל גם כך, כעקרון זה מספיק כדי לא רק לקנוס את הבנקים אלא גם להעמיד לדין את הקדקודים. בינתיים גיליתי שבנק דיסקונט איננו הנוכל היחידי ושני בנקים נוספים כבר דרשו הנחה (זהה לחלוטין) מספקיהם. אפילו את ההנחה המחורבנת הם מתאמים בזמן ובסכום. הגדיל לעשות בנק הפועלים והגיב: “לא הוטל שום קנס על הבנקים (צודק, עדיין לא) אין תיאום בין בנק הפועלים לכל בנק אחר והממונה על ההגבלים העסקיים שניהל את החקירה לא מצא הוכחות". זה מזכיר לי את איסמעיל הניה שמנצח את הקרב על עזה מבלי לשים לב שלא עומד אפילו בניין אחד שלם בסביבתו. מישהו צריך לומר לבנק הפועלים לפתוח את הרדיו או הטלוויזיה פעם בכמה ימים.
אבל בגדול, רבותי, בעיניי לעשות עסקים עם בנק זה כמו לשחק תופסת עם נחש צפע.
 

העשן מתפזר


התותחים נדמו, בינתיים לפחות, וכל מה שראיתי בכל תחנות הטלוויזיה הרבות היו גופות של ילדים. לצערי הרב זה כבר לא מזיז לי, ולא פעם אמרתי לרבים אם זה טובת הילדים שלי או הילדים שלהם, אז אני בוחר בשלי. מדינת ישראל לקחה הימור עצום בזה שלא נתנה לעיתונות העולמים להיכנס לעזה, אבל מצד שני הרי שתוכן המאמרים והכתבות לא היה משתנה כך או כך. לפחות אף עיתונאי לא נהרג.
במהלך שלושת השבועות האחרונים הכרתי קצת יוצר מקרוב כמה חיות שלא היו נהירות לי עד היום וניהלתי מאבקים לא מעטים, באופן פומבי ופרטי, עם אלו הנקראים ההומניסטים המערביים.
ההומניסט המערבי מגנה את מה שנקרה "הפצצה ללא אבחנה", העניין הוא שבאנגלית משמעות המשפט הוא ה"פצצה ללא אפליה". אני לא חושב שהם אהבו את ההצעה שלי להצמיד לכל פצצה פקיד (רצוי צרפתי כי הם טובים בכך) שיבדוק את גיל ומין הנמצאים באזור ההפצצה בטרם תתפוצץ. נתקלתי גם בפרופסור אמריקאי שקורא לעצמו מומחה למזרח התיכון אבל מעולם לא ביקר בישראל ועדיין מאמין שהאסלאם היא דת של שלום ואחווה. המשותף בין כולם הוא שבלי יוצא מהכלל כולם ציטטו בפני את כוכבי עיתון הארץ: אמירה הס וגדעון לוי. שני הללו חייבים את הקריירה שלהם לפלשתינים ולעיתון הארץ. הם לא משקרים חס וחלילה, כל מילה אמת, וגדעון לוי בכלל סוחט דמעות אמתי. הבעיה היא שלשניים הללו יש בלוטות דמע סלקטיביות ומיועדות לפלשתינים בלבד, ישראלי מת לא שווה להם שורה, פיגוע טרור? לא רלוונטי!
אני מכיר באופן אישי לא מעט שביטלו את המנוי בעיתון הארץ בגלל הצמד הזה. לא שכואב לי הלב על העיתון, להפך, אני שונא עיתונים עם אג'נדה פוליטית שחושבים שהקוראים שלהם הם האינטליגנטיים ביותר שיש... בא לי להקיא מזה. עצוב אבל השניים הללו הם תולדה של חופש הדיבור. למזלנו חופש הדיבור שלהם הוא חופש הקריאה שלנו.
אבל מכל הבלגן הזה יצא גם משהו מאוד טוב: כל מנהיגי אירופה ההומניסטים הדגולים שהתרוצצו ומחו והתנגדו והוקיעו, נאנחים עכשיו כי: לא רק שהם פתאום מבינים שמסתובבים להם קצת יותר מדי מוסלמים בין הרגליים, הרי שדווקא היום בעת משבר כלכלי עולמי הם יהיו אלו שיצטרכו לשים את הכסף לשיקום עזה ההרוסה, אללה הוא אכבר.
 

בחירות


תעצמו את העיניים ותשכחו מהמלחמה הזו. עכשיו בחירות, וכמובן שעם ישראל מתעסק שוב בביטחון ולא בשחיתות, קרטליזציה, אוליגרכיה והתעללות בציבור. כמה פשוט, יוצאים למלחמה ועם ישראל ישכח מיד שדופקים אותו, מרמים אותו, מתעללים בו ושודדים את כספו. המלחמה הזו טרפה את הקלפים לחלוטין, בעיקר בגלל שהישראלי הוא טמבל. הביטחון חשוב, אבל לא חשוב איזו ממשלה הייתה בשלטון הרי שהתסריט היה בדיוק אותו תסריט, ואולי אהוד ברק מצביא למופת אבל הוא כבר נכשל פעם אחת כראש ממשלה, וכמוהו ביבי נתניהו. אסור לנו לשכוח את מה שקרה לפני המלחמה, את הגנבות, את השקרים, החקירות המשטרתיות, טובות ההונאה... אסור לנו לשכוח שהדרעק שאכלנו מהמדינה לפני המלחמה נשאר דרעק ועדיין מנסים להאכיל אותנו בו.
 

לינקים


ראשית עלי להתנצל לא ידעתי שהאתר ד"ר פוטי לא זמין בישראל וזה די מוזר לי. כעקרון בכתובת הבאה תוכלו לראות טלוויזיה פיר טו פיר עם כל אירועי הספורט גם כן, אך בלי פירוט מדויק איזה אירוע ספורט משודר היכן:
 http://www.videowebgate.com/sopcast.html

ולסחורה השבועית:
1. בכתובת הבאה תוכלו למצוא כל מיני גנראטורים לבניית תפריטים לאתרים קל פשוט
והתוצרת יוצאת מהכלל: www.wyomingwebdesign.com/files/pages/tools.html

2. לאלו שעוסקים בקידום אתרים כדאי מאוד לבדוק מדי פעם את הגוגל טרנדס הוא מעודכן על בסיס יומי http://google.com/trends

3. לפעמים קבצי וידאו הדחוסים בפורמט DIVX או XVID מתקדם לא יתנגנו על הנגן הסטנדרטי של החלונות בכתובת הבאה תוכלו למצוא את הנגן האולטימטיבי ה- VLC לא רק שהוא מנגן הכל יש לו עוד כמה תכונות מפתיעות: www.videolan.org

4. בשירות האחסון הזה נתקלתי במקרה, אני לא לקוח שלהם אבל המחיר שהם מציעים ומה שמקבלים תמורתו הוא יוצא מהכלל: http://www.hostmonster.com/

וסרטים, כרגיל: http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
 

תגובה לשורות של עמית

 
   
 

 

http://blogs.discovery.com/news_tech/images/2008/07/15/cartoon.jpg "הפכנו את הדו"ח הסביבתי שלך ליותר ידידותי לסביבה.
כעת הוא משתמש ב-50% פחות נייר"

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 

http://www.bos.co.il

 

P ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2009