גיליון מספר 50 שנה VIII - יום רביעי, 31 בדצמבר 2008

 

«-לגיליון קודם 2008 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

    

אופטימיסט נשאר ער עד חצות
כדי לראות את השנה החדשה מגיעה.
ופסימיסט נשאר ער עד חצות כדי לוודא שהשנה הישנה נגמרת


היתרון של שנה אזרחית חדשה, הוא בכך שהיא לגמרי חדשה...

   
 

השבוע הקדמנו ושגרנו את המגזין ביום ד'.
מחר יום ה' ה-1 בינואר יהיו משרדינו סגורים לקבלת קהל.

כרגיל, כל לקוח הנמצא במסגרת הסכם שירות שנתי רשאי לפנות גם למספר הטלפון שסופק לו בעת חתימת ההסכם.


























 

S.O.S.

המחשב נפגע ?
הדיסק לא עולה?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !




גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

  
 

אל תגבו!


בכתבה שפורסמה בדיילי מיילי משתמשת חברת סימנטק בסיסמא חדשותית המטעה את הקוראים. "צו השעה הוא גיבוי. הדבר נכון תמיד ונכון שבעתיים במצב של לחימה, כמו זו המתנהלת כעת ברצועת עזה", אמר פבלו הורנשטיין, מנהל טכני אזורי של החברה. לדבריו "אף פעם אי אפשר לדעת היכן ייפול הטיל הבא, ולכן החשיבות של הגיבוי - כחלק מהיערכות לקראת אסון - גדלה באופן דרמטי".
אם תשאלו אותנו, מבצע עופרת יצוקה הפך הזדמנות שיווקית נהדרת לעוסקים בגיבוי. ובסימנטק כנראה סבורים שהמבצע תוכנן בתשובה לתפילותיהם להגביר את מכירות מוצרי הגיבוי לפני סגירת השנה. בכתבה מוסיפים שמן למדורת ההיסטריה הבוערת בקרב אנשי מערכות מידע בטווח המורחב של הרקטות העזתיות.
נכון, רצוי היה שתהיה להם תוכנית (BCP ולא רק DRP!) במקום, ונכון שרצוי היה להיות מתורגלים בהשמתה, מגובים סמכותית על ידי הנהלה אוהדת... ונכון גם שחשוב להוציא עותקים של המידע אל מחוץ לאתר. הכל נכון, אבל כמו תמיד המפתח אינו גיבוי, אלא התאוששות.
סימנטק מציינים סקר עולמי ולא ישראלי. עם זאת, אנו נוטים להאמין לכך ש-30% ממבחני מימוש ההתאוששות מאסון נכשלים בהיבט עמידה ביעדי זמן ההתאוששות. השאלה כאן היא: במה משרת נתון זה לחברות סקיוריטי וגיבויים, אם "עדיין חסרה בחינה של התאוששות מאסונות בקרב ארגוני IT בחברות". אז מה בדיוק מוכרים בסימנטק?
פבליטו תכול העיניים קורא לכם לפעול מהר! לגבות! קלטות! להוציא! צ'יק צ'אק!

אל תגבו, תחשבו! מאמציכם לא נועדו לצור עותקים של המידע, אלא לצור בסיס להתאוששות. תהליכי גיבוי רגישים לתקלות ולעיתים קרובות תוצריהם לקויים, במיוחד כאשר הם מבוצעים תחת לחץ.
עת חרום אינו זמן נכון לשנות הרגלים, לבצע גיבויים ושכפולים בזמן קצוב שעליהם צריכה תהיה להסתמך השרידות הארגונית בעתיד. תוכנת Ghost (של סימנטק) למשל, היא אחד הגורמים העיקריים של מחיקת מידע כוללת בדיסקים, בדרך כלל כתוצאה מלחץ נפשי, עייפות וחוסר ריכוז. רבים מכם יודעים, הלא היא זו שהביאה אתכם למעבדה של צ'יף בפעם הראשונה.

תכננו מראש פסק זמן לתכנון וגיבוש פתרונות המשכיות שירות:
בנו רשימה מסודרת - בכתב - של המערכות הקריטיות בארגון.
רשמו ליד תאור כל מערכת את משך ההשבתה המרבי לכל אחת מהן.
בדקו האם הפתרון הקיים כרגע מספק את המענה המתאים.
במידה וכן תכננו תהליך בדיקה - ניסוי התאוששות - שיוכיח את הישימות.
במידה ולא, עדכנו את הארגון על הפער או רכשו BOS.
 

 

שער ערך ה GB
18/12/2008
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

80GB1.89 ₪
160GB1.06 ₪

200GB

1.48 ₪

250GB

0.80 ₪

320GB

0.70 ₪

500GB

0.51 ₪

750GB

0.54 ₪

1TB

0.50 ₪

1.5TB

0.43 ₪
מקרא
מחיר עלה
מחיר ירד
ללא שינוי
הזול מכולםX.XX
היקר מכולםX.XX



















































 

מחיר הדיסקים הקשיחים נמצא בירידה כבר מספר שנים. האתר www.alts.net עקב היסטורית אחר אותה ירידה במונחים של מחיר למגה-בייט לצרכן, כולל מיסוי.

 

סיגייט לקחו


המשבר הכלכלי האט את מכירות המחשבים בעולם וכתוצאה מכך גם במכירות הדיסקים הקשיחים. ערך מניית סיגייט, שנמכרה לפני כשנה ב-26 דולר, עומד היום על כ-4.20 דולר בלבד.
בכסיסת ציפורניים עקבנו אחרי הסכסוך שבין Siemens ל-Seagate כדי לברר של מי הפטנט הזה, ויש להודות שההתפתחות מפתיעה. תביעתה של הענקית הגרמנית דרשה מיצרנית הדיסקים הקשיחים סיגייט יותר ממיליארד דולרים של פיצויים על הפרת פטנט, מה שיכול היה להוות מכה קשה בעסקי סיגייט. אלא שחבר מושבעים מקליפורניה מצא השבוע שאותו פטנט רשום של סימנס, אינו בר תוקף.
הרכיב שבמרכז המריבה הינו חיישן, או ראש GMR המאפשר קריאת מידע מדיסקים קשיחים*. הטכנולוגיה בשימוש בדיסקים בכל הנפחים שסיגייט מייצרת מאז שנת 2000, והן במוצרים כגון איי-פודים, קונסולות Xbox למשחקים ומצלמות וידיאו דיגיטאליות.
קו ההגנה של סיגייט היה שחברת IBM כבר החזיקה בפטנט על אותה טכנולוגיה, וכי סימנס החזיקה ברישיון של IBM לשימוש בה. סיגייט הציגה עדות מצולמת בווידיאו של Stuart Parkin, מהנדס IBM שהמציא את אלמנטים ה-GMR. על הפרק עמדו שני מאמרים מקצועיים שפורסמו על ידי הממציאים של IBM כשנתיים לפני שסימנס הגישה בקשה לפטנט. באותם מאמרים הטכנולוגיה בוויכוח כבר הייתה "מובנת מאליה".
מצידה, סימנס הביאה לדוכן העדים מספר מומחים שביניהם היו Sheldon Glashow, חתן פרס נובל לפיזיקה  ב-1979, ו-Harry Manbeck, לשעבר ראש המשרד לפטנטים וסימני מסחר של ארה"ב.
כמו בסרטים, עורכי הדין של סיגייט השתמשו בטכניקה ויזואלית והביאו שני מגדלים של קופסאות פלסטיק מלבניות. מגדל אחד הורכב מ-5 קופסאות צבעוניות, שכל אחד יצגה אחד הרבדים של החיישן של סימנס. הרכב המגדל השני היה זהה, ואליו הוסיפו עוד קופסה שישית בצבע ארגמני כדי להמחיש את המוצר של IBM. אותה קופסה שישית ייצגה קומפוננט מייצב שאינו קיים במוצר של סימנס.
לאחר דיון חבר המושבעים, החלטתם פירושה לא רק הפסד של סימנס באותו משפט, אלא גם ביטול תוקף הפטנט שלה.

*(מתוך פי סי גייד)
ראשי GMR או Giant Magnetoresistive (GMR) Heads מבוססים על אותם עקרונות כמו הראשים הקוראים המקוריים (אניסוטרופיים - שתכונותיהם תלויות בכיוון), אך מעוצבים בצורה המשפרת אותם ממספר בחינות.
למרות שהם נקראים "giant", הם קטנים מן הרגילים. הכוונה היא לשימוש ב-giant magnetoresistive effect, תופעה שגילו בשנות השמונים החוקרים פיטר גרינברג ואלברט פרט (כל אחד לחוד). בעבודה עם שכבות דקות של חומרים מגנטיים שונים, הם גילו שינויים ניכרים בהתנגדות של אותם חומרים תחת השפעה של שדות מגנטיים. את תוצאות המחקר שלהם ניצלו במרכז הפיתוח של IBM בעמק הסיליקון כדי להמשיך ולפתח מוצר מסחרי. הפיתוח עשה צעד גדול עם הגילוי שתופעת ה-GMR תתקיים על גבי מספר שכבות דקות של חומרים מונחות בשיטת ה-sputtering, שהיא אותה שיטה בה משתמשים לייצור מצעי סרטים דקים וראשים קוראים/כותבים לסרטים דקים.
לקראת סוף 1997, IBM הצליחה להשיק את הדיסק הקשיח הראשון עם ראשי GMR.
אותם ראשים מורכבים מארבעה שכבות של חומרים דקים כרוכים ביחד למבנה אחד.
● הראשונה שבשכבות היא שכבת החישה, עשויה סגסוגת של ניקל וברזל, שעוברת מעל הביטים של מידע שבמצע לקריאה. היא נקראת Free Layer מפני החופש שלה לשנות קוטביות בתגובה לתבניות המגנטיות שעל הפלאטות בדיסק הקשיח.
● השכבה השנייה איננה מגנטית, בדרך כלל היא עשויה מנחושת ונמצאת בין השכבה הראשונה והשלישית על מנת להפריד ביניהן מבחינה מגנטית
● השכבה השלישית עשויה מקובלט ומכונה "Pinned Layer" או שכבה "מקובעת", מפני שהיא מוחזקת באוריינטציה מגנטית קבועה בזכות שכנותה לשכבת ה-Exchange Layer
● שכבת ה-exchange בנויה בדרך כלל מברזל ומנגן (Mn). תפקידה לקבע את השכבה המקובעת.
ועל רגל אחת, כאשר הראש עובר מעל שדה מגנטי בעל קוטביות מסוימת, לדוגמה מעל אפס בדיסק, השכבה החופשית הופכת את האלקטרונים שלה כדי להתאימם לאלו של השכבה המקובעת. זה יוצר התנגדות נמוכה יותר בכל מבנה הראש. כאשר הראש עובר מעל שדה עם קוטביות הפוכה (אחד) האלקטרונים בשכבה החופשית מסתובבים כדי לא להיות באותו מצב כמו אלו של השכבה המקובעת, ונוצרת הגברת ההתנגדות במבנה כולו. שינויי ההתנגדות נובעים משינויים בתכונות הספין של האלקטרונים בשכבה החופשית, ולכן ב-IBM מבנים אלו מכונים "spin valves" - באנלוגיה לשסתום סיבובי בצנרת מים.
ראשי GMR טובים מראשי MR רגילים מפני שהם הרבה יותר רגישים. הראשים הישנים עברו שינויי התנגדות של כ-2% בזמן שעברו מקוטביות אחת לשניה. בראשי GMR השינוי נע בין 5% ל-8%. כלומר, הם מסוגלים לאתר אותות קטנים וחלשים בהרבה, תכונת מפתח שמאפשרת הגברת הצפיפות (areal density) ובכך גם את הקיבולת והביצועים.
ראשי GMR פחות מושפעים מרעש ומהפרעות כתוצאה מרגישותם הגדולה יותר. גם ניתן לייצר אותם במידות קטנות ובמשקל קטן יותר מאשר ראשי ה-MR. הם בדרך כלל מגיעים עם "מגינים" החוסמים שדות מגנטיים אקראיים, כלומר כל דבר חוץ מאשר השדות המיועדים לקריאה.
 

 
  
 

 

לבאים למשרדי צ'יף
 

עקב עבודות בנייה שהחלו בחניון שמול עיריית נס ציונה, הבאים למשרדי צ'יף מוזמנים להחנות את רכביהם בחניון החינמי אשר ברחוב דקר, הממוקם כפי שרואים במפה.

   
 

הדבר הטוב ביותר


התוכנית "מחשב נישא לכל ילד" החזירה לחיים את ג'ון לנון בסרטון שנועד לאסוף תרומות. חבר של לנון ללהקת ה-Beatles - ותומך לשעבר בזכויות בעלי החיים - פול מק'קרתני, ביקר השנה בארץ. ההופעה שלו בתל אביב הייתה הדבר הטוב ביותר שקרה השנה ל-א', שענתה לי על אותה שאלה טרחנית.
ב' אמר לי שהדבר הטוב ביותר שקרה לו זה לסיים את תשלום הלוואה ארוכת טווח. מיד עצר לרגע והתלבט. אולי הדבר הטוב ביותר שקרה לו זה בעצם לזכות במשפט כלשהו, או אולי העובדה שעברה שנה שלמה מבלי שהרופא ירשום לו דבר פרט לאקמול. טפו, טפו, טפו.
ג', לעומת זאת, שמח על כי עבר בהצלחה ניתוח ממנו פחד מאוד.
ע' התלבט בין חתונת בנו לבין מקום עבודה חדש שהוא חיבק - בשביל הנשמה יותר מאשר בשביל משכורת. אצל י' המשפחה בתהליך הרחבה. האגף של מ' קיבל תקציב מכובד כדי לחדש את כל התשתיות.
אצל ו' פיטרו חמישה איש אך בינתיים לא אותו. (טפו, טפו, טפו.)
ב-PC World פרסמו כבר באפריל את 100 המובילים בטכנולוגיה לשנה זו. לא הייתה להם את הסבלנות או את התקווה לחכות עד דצמבר, או שממילא בבחירות של אותו אתר מסחרי השכל לא לגמרי מנותק מהכיס של מחלקת פרסום מודעות. בכל מקרה, במקום הראשון נבחר ה- Hulu, אתר וידיאו המספק איכויות גבוהות יותר מ-YouTube.
למקום השני הגיע ה- iPhone של Apple ומיד אחריו האתר Facebook.
במקום הרביעי כיכב (עדיין) Windows XP של מיקרוסופט.
(נדלג, נדלג), ובמקום העשירי המכובד, אתר הוויקיפדיה האהוב על כולם...

מהו הדבר הטוב ביותר שקרה לכל אחד מאיתנו בשנת 2008? - עת להקדיש מחשבה קטנה, ולהודות לבורא עולם או לחוקי ההסתברות.


להצליח


לא בדיוק קשה להימנות בין המצליחים אם אבא שלך הוריש לך בנק. ליורשים הצנועים יותר (אוסף בולים ודירה בשיכון) סיכויים שווים להגיע לפסגה, אבל קשה הרבה יותר. בדרך לפסגה יכול גם כל אחד להיתקע לרגע או לכמה שנים טובות. לידידיי הטובים שנתקעו, עדיין תקועים או חלילה יתקעו בעתיד, רציתי להמליץ על הבלוג של Leo Babutua, הנקרא Zen Habits, ואליו הגעתי בעקבות המצב מייאש של תיבת הדואר הנכנס שלי.
בבוטואה התחיל את הבלוג שלו ב-2006, יש לו מעל 3,000 מנויים וגיבש את תובנותיו בספר (בשם "The Power of Less"). כרגע עוסק הבלוג בקידום מכירות הספר וחושף פרקים מתוכו כאמצעי. לאחרונה הוצעה בבלוג ההורדה החינמית של ספרון המכונה "Thriving on Less"- להצליח עם פחות, מעין תמצית או תוספת לספר המודפס.
לקוראי אנגלית, אפילו בחריקת שיניים, הורידו את הספרון מהקישור http://www.mediafire.com/?t3wi0g4iimw. הקישו על "הורדה" ורק אחרי שההורדה מסתיימת הקישו "שמור" (אל תעשו save as). סה"כ 4.23 MB של PDF.

פ.ג.

   
 

אווופס, טעות!







































השורות של עמית

התנצלות


נתבקשתי לכתוב על הדברים הטובים שקרו לי ב- 2008 (עוד ניסיון נואש להוציא ממני משהו חיובי). מצטער, השנה הזו הייתה לא רק דפוקה מכל הבחינות אלא גם משעממת מבחינה טכנולוגית. שום דבר ממש לא היה חדש, נכון המיני-לפטופים כבשו את השוק בסערה אבל הדבר הטוב היחיד שקרה כאן הוא שמחירם ירד כי מה שאנחנו קוראים מיני-לפטופ היה כאן כבר לפני שנים, רק במחיר אסטרונומי. כל השאר? ממש לא משהו לכתוב הביתה.
 

הפרנויה היהודית והמציאות


כמו שהחל המבצע בעזה החלו להגיע אלי פניות בשאלה מה התגובות באירופה ולמה יש הפגנות כנגד ישראל וכו...
אז פתחתי את העיתונים האנגלים והצרפתיים והופתעתי. ראשית, רובם מדווחים עניינית לחלוטין על האירועים, כשהצרפתיים מקפידים להדגיש כל כמה שורות שמדובר בתגובה להתקפות טילים חוזרות ונשנות על ישראל. גם האנגלים לא ממש נוקטים עמדה, חוץ מ-כמובן- הגארדיאן הבריטי, שהוא מעוז השמאל הסהרורי הבריטי ותמיד נתן במה לכל מי ששמו נשמע מוסלמי ומסוגל לחבר משפט או שניים באנגלית. ההפגנות? בחייכם, בפאריז הפגינו 1,300 איש. יש לכם מושג כמה מוסלמים חיים בפאריז? הם לא נמדדים באלפים אלא במיליונים. האמת היא שלאירופאים לא ממש אכפת אם ימות ערבי אחד או מאה. באותה מידה לא אכפת להם אם ימות ישראלי אחד או מאה. הם עסוקים בקניות וחגיגות! ואני חייב להודות שהתזמון של המבצע היה מבריק. אף אחד לא יוציא את העולם הנוצרי מהאופוריה של עונת החגים. הסכסוך הישראלי-ערבי לא יקלקל להם את התיאבון כהוא זה.

כמה עוד הוכחות?


נגיד בנק ישראל חותך את הריביות כמו בכל מדינות העולם, משבר! בנק הפועלים לעומת זאת זקוק לכסף, הרבה ומהר. אז בעוד שהריביות צונחות הרי שבנק הפועלים מעלה את הריביות ללקוחותיו. מדובר בעיקר בלקוחות שחשבונותיהם מבוססי משכורת, דהיינו רוב תושבי מדינת ישראל, או יותר נכון המעמד הבינוני שסוחב את הבנקים על גבו. זו הפעם הראשונה שבנק פועל בוואקום ולא ביחד עם מתחריו, בזמן שכל שאר הבנקים הורידו את הריבית (אם כי כמובן לא בשיעור מתאים להורדה של בנק ישראל (אם מישהו כאן פרייאר זה לא הבנקים), בנק הפועלים דווקא מעלה את הריביות. בנק הפועלים במשבר שאף אחד לא מודע לחומרתו המלאה, אבל הצעדים הנואשים וכל האותות מוכיחים שבקרוב נדע בדיוק כמה רע מצבו. אם אתם לקוחות של בנק הפועלים לא רק שאין סיבה שתתנו לבנק להתאושש על גביכם, לא ממש כדאי שיתמוטט לכם על הראש.
 

בורסה יקרה


המיתון מכה בבורסה והכסף נע מכיס לכיס. הבורסה חתכה שעת מסחר כדי לחסוך בהוצאות. למען האמת הרושם שלי היה שהקיצוץ הנ"ל נועד לצמצם את הירידות. עכשיו נודע שהנהלת הבורסה החליטה לתת תוספת שכר, איך לא, לבכיריה. התוספת הנ"ל היא רטרואקטיבית ל-2007. למרות שאף אחד לא ציין מספרים -לפחות לא בעת קריאת הידיעה- אני לא מאמין שמדובר בכסף קטן, שכן בכירי הבורסה ממילא מרוויחים משכורות יפות... מה שלא מונע מהם למחות ולהיכנס לסכסוכי עבודה. בקיצור, יש כסף היכן שהוא, מיתון או לא מיתון, כנראה שיש מספיק כסף כדי לפצות את בכירי הבורסה המסכנים והרעבים ללחם.
מה שמטריד בכל הסיפורים הללו היא האטימות המזעזעת. מדובר באנשים שבימי מיתון רואים אותו מקרוב על מסכיהם. מדובר בעובדים שרואים, שומעים ומקבלים דיווח על כל מסע פיטורין ויודעים שאותם אי אפשר לפטר. הם רואים את הדוחות והדיווחים ומתעלמים לחלוטין ממה שקורה בחוץ, כמו חזאי מזג אוויר מוגן בחדר עם מזגן.
 

"המחשב אשם"


בדיקות מעבדה בבתי החולים נשלחו בטעויות לחולים אחרים. עד כה נרשמו 80 מקרים ועד ששורות אלו יתפרסמו אני בטוח שהמספר יגיע לכמה מאות. כמובן שיש את מי להאשים: תקלת מחשב. הנאשמת היא תכנת המחשב של חברת HP והתקלה היא בתהליך העברת הבדיקות הממוחשבת לתיקים בבתי החולים השונים. כל איש מחשבים יודע שלא מדובר בתהליך מורכב כל כך. עכשיו נשאלת השאלה: האם מישהו בדק את התכנה בזמן אמת, בטרם נרכשה רשמית? התוכנה הנ"ל הותקנה בלא מעט בתי חולים בישראל, ב-5 מהם היא פישלה קשות ובנס לא נגרם נזק לחולים. אם אכן מדובר בתכנה דפוקה כדאי לבדוק מי קיבל כסף לכיס וכמה כסף הוא קיבל על מנת לאשר את רכישתה והטמעתה במערכת כל כך חשובה בלי בדיקה מעמיקה בשטח. גם אם ברמה הסטטיסטית מספר הטעויות נמוך, לכו לספר את זה למי שקיבל תשובה חיובית על בדיקת איידס שלא שלו. אם אכן התכנה נבדקה מראש, הרי שלא יתכן שסתם כך היא מזייפת פתאום ב-5 בתי חולים. למיטב הבנתי מדובר במערכת אוטומטית ומערכת שכזו או שעובדת היטב או שלא עובדת היטב. אין חצי הריון.
כאיש מחשבים ותיק אני מתקשה להבין כיצד פעולה כל כך פשוטה יכולה להשתבש. לכל אזרח במדינת ישראל יש מספר תעודת זהות ועד כמה שזכור לי זה גם מספר התיק שלו בבית החולים. ועל כל תוצאה של בדיקת מעבדה מופיע גם המספר הנ"ל. כמה קשה לתכנה לקרוא מספר, לקרוא לתיק (קובץ) בעל אותו מספר בדיוק, לבדוק אם בדיקה מתאריך מסוים נמצאת או לא ואם היא לא נמצאת לעדכן את הקובץ. לא מדובר בתכנון מערך טילי שיוט של ברית המועצות, מדובר במספרים בלבד!
היות וחברת HP (נכון לכתיבת שורות אלו) שותקת, מדאיגה אותי עוד יותר העובדה שמדובר באותה חברה שזכתה במכרז לייצור תעודות זהות ביומטריות לכל אזרחי מדינת ישראל, אם אלו היכולות שלה, תארו לכם איזה ברדק הולך להיות כאן.


 לפחות יצא מזה משהו


המשבר הפיננסי הנוכחי הוכיח לנו שכל העולם הוא עדר אחד גדול וגם אנשי עסקים מנוסים הם לא יותר מאשר כבשים בעדר. כעקרון כל אחד מבין שבימים אלו זה הזמן לרכוש ולהשקיע שכן בגלל הקושי ניתן יהיה להשיג עסקאות טובות יותר, אבל לא, כולם יושבים על הכסף וגיוס כספים הופך בלתי אפשרי. היות ואי אפשר לגייס כסף בדרך הסטנדרטית החלטתי לנסות משהו לא סטנדרטי ואני זקוק לעזרתכם. ראשית כולכם מוזמנים ללמוד יותר על הפרויקט אותו אני מתכנן בכתובת:
 http://www.lip-reading.com
שנית אתם מוזמנים להוריד תכנה שיצרתי, חינם לחלוטין. בעצם השימוש בתכנה תסייעו לי לגייס כסף להרצת הפרויקט, התכנה מכילה תחנות טלוויזיה בשידור חי מכל העולם וקטעי חדשות בווידיאו מכל העולם. http://www.videowebgate.com/vwgf.exe
הורידו, הריצו ואשמח מאוד אם גם תפיצו הלאה.

סרטים? כרגיל בכתובת http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
 

תגובה לשורות של עמית

   
 


חתולים ומחשבים

השנה 1968 ואנימציה ממוחשבת של חתול כבר מופיעה על מסך מחשב. (אין טעות בשנה). ראו ותתפעלו: youtube.com
פאבל מתעקש שהדו-שיח בין חתולים שצולמו בסרטון, הוא בנושא תמיכה טכנית.
אם כך, אז גם תראו כאן שלושה חתולים עוקבים אחר מיקוח עם לקוח של הצלת נתונים המנסה להוריד מחיר לשירות.
החתול הרס לכם ציוד יקר? נקמו בלי נשק.
סמי ח. שלח לנו תמונה שלא קשורה לחתולים ולא למחשבים, אבל הוא מאמין שידידי צ'יף יבינו את הכוונה. האמנם?
 

מצאתם דברים מעניינים על חתולים ומחשבים? שלחו לנו!

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון, נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
magazine@chief.co.il

 
 

http://www.bos.co.il

 

P מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2008