גיליון מספר 26 שנה VII - יום חמישי, 28 ביוני 2007

 

«-לגיליון קודם 2007 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    
 

"אנשים טובים לא זקוקים לחוק כדי לנהוג באחריות,
אנשים רעים תמיד ימצאו דרך לעקוף את החוקים"

אפלטון

 

 

 
 

 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.2

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2007.PPS

   
 


Neural Network by Laura Ferguson







חיל האוויר שלנו והרשת שלו





























לאתר החברה של ת'אלר.







כל מיני רשתות




מכונת ההמצאות


לפני שבועיים כתבנו כאן על כלי הנגינה הווירטואליים, תוכנות ההופכות את המחשב לתזמורת שלמה בשירות המלחין. ומה תגידו על כך שמחשבים כבר לא צריכים אותנו בשביל להלחין מנגינות?. מדען בתחום המחשוב בארה"ב עומד להשיק אלבום שנוצר כמעט בשלמותו באמצעות מחשבים עם בינה מלאכותית.
הפיזיקאי Stephen Thaler כתב לכאורה יותר מוזיקה מאשר כל מלחין אחר בעולם. אם נדייק, הוא אחראי ליצירת יוצר היצירות. הבנתם? ת'אלר יצר תוכנת מחשב בשם Creativity Machine. המכונה לא רק מלחינה מנגינות, היא גם יוצרת המצאות שימושיות כגון מברשת שיניים עם ראש מסתובב ,חומרים קשים יותר מן היהלום, ואף כלי הסורק את האינטרנט בחיפוש אחר מסרים של מחבלים. עוד, היא יצרה כ-15 מיליון מילים חדשות בשפה האנגלית, ואימנה תיקנים רובוטיים.
השם הרשמי לתוכנה, כרשום בהצעה לפטנט, הינו "מכשיר ליצירה אוטונומית של מידע מועיל". הפטנט השני של ת'אלר הוגש בגין "אובייקט רשת עצבית לאימון עצמי", וממציא הפטנט, היה לטענתו... המכשיר שנרשם בפטנט הראשון!
תומכי השיטה טוענים כי טכנולוגיה זו הינה הסימולציה הטובה ביותר של המתרחש במוח האנושי, ומכנים אותה "המכונה החושבת האמיתית הראשונה". מתנגדיה פוחדים כי מדובר בתחילת טכנולוגיית ה-"Terminator", בה מכונות עם מודעות עצמית יוכלו להשתלט על העולם.
ת'אלר אומר כי הטכנולוגיה שלו נולדה מ"חוויות קרובות-לרגע-המוות של תוכנות גוססות", ומסביר כי מקורה בגילוי שרעיונות גדולים הם תוצאה של תאי עצב רעשנים וזיכרונות כושלים". התהליך התחיל בשנות השמונים, עת שת'אלר עבד בתאגיד McDonnell Douglas והשתמש בקרן לייזר חזקה לגיבוש יהלומים. הוא  בנה אז "רשתות נוירונים" -neural networks- סימולציות מחשב מעודנות לניהול ניסוייו. באותן שנים התעסקו התקשורת והבידור האמריקנים בנושא של חיים לאחר המוות, גלגול נשמות וחוויות של הרגעים הקרובים המוות. בהשפעתם, החל הפיזיקאי לתהות אם רשתותיו יוכלו להוות מודלים למערכות עצביות של יצורים חיים. במידה ורשתות נוירונים (תוכנות או מחשבים המהווים דגם לאובייקט, תהליך, או מבנה מידע) יחקו בהצלחה מערכות  ביולוגיות, הרי שאם יהרגו אותן, ניתן יהיה לבדוק מה מתרחש באותו זמן ב"מוח".
במוחות ביולוגיות התאים מתקשרים ביניהם בסינפסות, דרכן זורמים מצד לצד חומרים כימיים המגרים או מרגיעים את התאים. בעולם המחשוב משתמשים בסוויצ'ים (במקום תאים), המתחברים ביניהם באמצעות מספרים או "משקלים". ת'אלר כתב יישום שמטרתו לפרק רשתות נוירונים על ידי כך ששינה את משקלי החיבור שבהם, וראה בכך מקבילה להרג של תאי עצב, שבהתפשטותו, תוצאתו מוות.
ב-1989 הקליד ת'אלר שירי חג מולד אל תוך רשת הנוירונים, הפעיל את היישום ה"ממית" וצפה בתוצאות. תחילה, התוכנה פלטה שירים שלמים וזכורים היטב. אך ככל שגדלו ה"פצעים" ברשת, המערכת החלה להזות. הרשת הלחימה מחדש את החוטים הנותרים ויצרה את מה שיכול להיחשב למקבילה  של זיכרון פגוע, חיבר פיסות שונות של שירים שונים. בעיניי ת'אלר, היו שילובים אלו רעיונות חדשים העשויים משאריות של זיכרונות קטועים.
לאחר מכן בנה ת'אלר רשת עצבית אחרת, אותה אימן לזיהוי מבנה היהלומים וחומרים אחרים קשים במיוחד וגם רשת שנייה לניתור הפעילות ברשת הזו. ברגע שהחל לפגוע בשלמות הרשת הראשונה, החלה זו לשלב רעיונות באקראי ו-"לחלום" על חומרים קשים במיוחד חדשים ובלתי מוכרים. חלק מחומרים אלו היו ידועים לאנושות, אחרים - חדשים לחלוטין.
הבינה המלאכותית הקונבנציונאלית משתמשת במומחים המאכילים מערכות מחשב עם כמויות אדירות של מידע וחוקים על מנת לצור דגם, אך מונעת מן המכונה את החופש ליצירתיות. סוג זה של מערכת מבוססת חוקים היא למעשה קפואה, מפני שלא ניתן להגיע ליצירתיות בדרך לוגית, שלב אחר שלב ודרוש מעט רעש בכדי להגיע לרעיונות טובים.
נירולוגים מאשרים כי המוח האנושי הינו סביבה רועשת ורבים חולקים על מה שהמוח בעצם עושה עם הרעש. יש הטוענים כי הרעש הוא רק הפרעה נדרשת, מפני שהמוח מקצה תאים רבים לאותה מטרה על מנת לנקות את הפעילות הרנדומאלית.
תיאוריה אלטרנטיבית אומרת כי הרעש חיוני לפעילות התקינה של המוח. הרעש מספק את יכולת ההשתנות המאפשרת לאורגניזמים להתאים את עצמם למצבים חדשים. עבודה מבוססת על תיאוריה זו וממומנת ע"י NASA עסקה בבניית מוח של כלב רובוטי, מבוסס על הטכנולוגיה החדשה. כלב שיוכל לחקור סביבה בלתי מוכרת, כמו למשל כוכב לכת אחר.
בנוסף למכונה ליצירת רעיונות, יצר ת'אלר מערכת של ביקורת רעיונות שנוצרו באופן רנדומאלי על ידי מכונות ומתגמלת את הרעיונות הטובים ביותר. בנוסף, הוא מתכנן רובוטים עצמאיים, כמו למשל התיקן הפלסטי בשם H3, בעבור חיל האוויר האמריקני.

הכנת האלבום המוזיקלי שיופיע בקרוב החלה בכך שת'אלר צילם את עצמו מגיב לצלילים שונים שהמחשב יצר. הוא חייך ונרגע לנוכח הצלילים הנעימים, הצטמרר אל מול הצלילים הצורמים. העניק ציונים נמוכים לכל צליל הדומה למוזיקת קאנטרי או לזבל. כך למדה המערכת להשתמש בביקורת על מנת לצור מנגינות חדשות משל עצמה. מלחין אנושי מיזג את הקטעים שלה ל-14 שירים מקוריים. מבקרים ששמעו את השירים מקטלגים אותם בין סגנון הטכנו לסגנון של 40 נעימות הפופ המובילות. ושם האלבום יהיה -איך לא- "שירת הנוירונים".
 

   
 

אינטרנט וקפה


בחודש שעבר נפתח באיראן, בעיר Karaj הקרובה לטהרן, ה-אינטרנט קפה הראשון לנשים בלבד. המקום באחריות ארגון סטודנטים ומיועד להציע אווירה הולמת לנשים צעירות.
מי שירצה לפתוח אינטרנט קפה בבית הספר, במתנ"ס או כעסק, יכול למצוא תוכנות מתאימות בדף internet-cafe-software, מתוך האתר הנחמד www.cafetouch.com .
אם תכננתם לנפוש או לטייל רחוק מהבית, ואינכם ששים לסחוב לפטופים, בלק-ברים, להתאמץ על ניידים חכמים עם מקשים מיקרוסקופיים או פי די איים למיניהם... תוכלו גם למצוא באותו אתר רשימת בתי אינטרנט קפה ברחבי העולם, כדי להישאר בקשר עם מי  שדואג לכם.
גם ב- www.cybercafes.com  תוכלו לגלות פרטים אודות מספר בתי קפה בכל עיר או מדינה בעולם, כתובותיהם הפיזיות ושל דואל, טלפונים, שעות פתיחה ומחירי גלישה.
 

   
 

איXס Pי

 

התקנה בעברית


בעקבות הכתבה של עמית משבוע שעבר בעניין הבעיה עם העברית, מכיוון ואנשים רבים נתקלים בבעיות הללו - חלקם גם משתמשי BOS שלא מצליחים לראות קבצים בעברית- החליט אלדד להביא לכם מדריך קצר לעניין הזה. ניתן להוריד את המדריך בהקשה כאן.
 

   
 

בקר חדש


בטוקיו הכריזה חברת Epson (תאגיד Seiko Epson Corp) על סיום פיתוח בקר LSI חדש לממשק ATA, לשימוש במוצרים עם דיסקים קשיחים מוטמעים. (אפסון הינה יצרנית מוצרי הדמיה כגון מדפסות, מקרני 3LCD, ו-LCD קטנים ובינוניים.) הבקר החדש נושא את השם S1R72H744, ובחודש זה יתחילו לצאת דוגמאות ראשונות לשוק.
החברה כבר מציעה שני בקרי LSI פופולאריים המשלבים את מהירות ה-USB 2.0 עם הפונקציות של ATA. הבקר החדש תומך ומתמחה בתקן ATA/ATAPI-66 ומסוגל

לעבוד בטווח טמפרטורות שבין 40°C- ל- 85°C.
הבקר החדש מאפשר העברת מידע בשני הכיוונים בין ה-CPU הראשי והדיסק הקשיח.
המאפיינים החיצוניים של הבקר (אריזה, פינים ותוכנה) תואמים לדגם הקודם (S1R72V03) ומאפשרים להמשיך ולהשתמש באותם המשאבים כגון לוחות ותוכנה, כל עוד יש להם יכולות USB.

S1R72H74

1) CPU Interface - Compatible with 16-bit and 8-bit general CPU interface.Includes DMA 2-channel (Multiword procedure) Big-Endian (Includes bus swap function for supporting Little-Endian CPUs) Voltage change of interface is possible (1.8V or 3.3V)
2) IDE Interface - Compatible with ATA/ATAPI-6 PIO mode 0-4, Multiword DMA, UDMA mode 0-5
3) Miscellaneous - Clock input: 12 MHz, 24 MHz, crystal oscillator compatibility (1 MΩ internal feedback resistor and oscillator circuit). (Epson Toyocom's FA-128 is recommended.)
Power supply voltage: Three voltage systems: 1.8 V/3.3 V (CPU I/F), 3.3 V (IDE I/F), and 1.8 V (core)
Package: QFP 128-pin (14 mm x 14 mm, 0.4 mm pitch, S1R72H74F15E100) Package and pin configuration are compatible with S1R72V03F00A200. (Except the USB function for S1R72V03.)

השבב החדש תוכנן באיכות מתאימה להתקנה בכלי רכב,  כך שהוא מתאים גם למערכות ניווט לכלי רכב עם דיסק קשיח מוטמע.
אפסון שואפת היום לפתח מוצרים מתאימים גם לממשק SATA (ההולך ונהיה יותר ויותר בשימוש במערכות מוטמעות ובמחשבים) ולממשק CE-ATA של דיסקים קשיחים קטנים, עבורם צפויה דרישה מוגברת בסקטור של המחשבים הנישאים.

   
 

המדור של דור

 זמן Pocket PC


התברכנו בידיד ולקוח השופע כשרון ויצירתיות. החלטנו כי מגיעה לו פינה משלו במגזין. השבוע, כתב לנו דור פלס:
"הטיפ שלי לכל מי שלא טרח לעדכן וגם לא טרח להתקשר למיקרוסופט ישראל ולהתחייב להסרת האחריות כדי לקבל את העדכון הרשמי:
אחרי שישבתי יום שלם על השטות הזאת (הפגישות מופיעות שעה אחורה מהמחשב), וערכתי ידנית את הרג'יסטרי במכשיר , השקעתי עוד קצת זמן ובניתי קובץ "התקנה".
כל מה שה-CAB הזה עושה הוא להוסיף שני מפתחות (מפתח "Timezones" ומתחתיו את המפתח "135" (מספר איזור הזמן "ירושלים") ברג'יסטרי של המכשיר בנתיב -
HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\

בתוך המפתח החדש (135) הוא מוסיף את הערך -

TZI=hex:88,ff,ff,ff,00,00,00,00,c4,ff,ff,ff,00,00,09,00,0000,03,00,02,
00,00,00,00,00,00,00,00,00,03 ,00,05,00,05,00,02,00,00,00,00,00,00,00

עדכון זה מתאים אך ורק לשנת 2007, וכפי שנכתב בו בעבר יהיה צורך להוריד עדכון לכל שנה בהמשך (אלא אם כן מיקרוסופט יועילו בטובם לשחרר עדכון ארוך יותר...).
לצורך בניית הקובץ נעזרתי בשני מאמרים של מיקרוסופט:
א. עדכון אזורי הזמן - מכאן לקחתי את הערך הנ"ל.
ב. בנה בעצמך קובץ עדכון לצפון אמריקה - הקוד שנתנו כאן שימש כבסיס לקובץ שלי.

זהו תוכן קובץ ה-inf שלי (מקובץ זה בעצם נבנה קובץ ההתקנה), להלן:

[Version]
Signature="$Windows NT$"
Provider="Microsoft"
CESignature="$Windows CE$"

[DefaultInstall]
AddReg = RegSettings.All

[SourceDisksNames]
1 = ,"Common Files", , .\

[SourceDisksFiles]
readme.htm = 1

[DestinationDirs]
Files.Common = 0, %CE3%
DefaultDestDir = 0,%InstallDir%

[CEStrings]
AppName = ISRAEL 2007 Daylight Saving Time Update
InstallDir = %CE3%

[Files.Common]
readme.htm,,,0

[RegSettings.All]
;GMT+2:00 Jerusalem
HKLM,SOFTWARE\Microsoft\Timezones\135, TZI, 0x00000001,88,ff,ff,ff,00,00,00,00,c4,ff,ff,ff,00,00,09,00,00,00,03,00,02,00,00,00,00

,00,00,00,00,00,03,00,05,00,05,00,02,00,00,00,00,00,00,00
 

.גם אני מסיר מעצמי כל אחריות לנזקים שעשויים להיגרם למכשיר שלכם כתוצאה מהתקנת קובץ זה (לא אמורים להיגרם כאלו, אבל הסרת אחריות חייבים לשים...)
זהו קובץ CAB. על מנת להתקינו יש להעתיקו למכשיר ולהריצו. בסיום ההתקנה מומלץ לבצע אתחול "רך" למכשיר => לעבור איזור זמן => לאשר את ההתרעה => לחזור לאזור הזמן "ירושלים" (הפעולה הזאת רק באה לוודא שההגדרות התעדכנו במכשיר כראוי).

נספח
א. ההתקנה אמורה לעבוד על מערכות WM מגרסה 2003 ו-5.0 (גרסה 6.0 אמורה להיות תקינה - לפי מיקרוסופט לפחות).
ב. הסרת העדכון הצפון אמריקאי של מיקרוסופט מוחקת את כל מפתח ה-Timezones וכפועל יוצא גם מוחקת את השינויים שקובץ זה עושה ומחייבת את התקנתו מחדש - לתשומת ליבו של כל מי שמתקין קובץ זה

העבירו קובץ זה לכל חבריכם בעלי ה-PocketPc שעשויים להזדקק לו.


שווה בדיקה


טיפ נוסף: תוכנת צריבה חינמית לחלוטין ששווה בדיקה נושאת את שם InfraRecorder. פרט להיותה חינמית (ותואמת Nero ברוב הדברים, כולל ממשק Express משלה) היא גם דוברת עברית וגם תומכת בשמות קבצים בעברית (ומי שחיפש בעבר תוכנת צריבה חינמית יודע שזאת בד"כ הנקודה בה כל שאר התוכנות "נופלות").
 

תגובות לדור

   
 

צפוף ואנכי


עד כה התבססו כל הדיסקים הקשיחים הקיימים על ראשי קריאה / כתיבה שיעמדו מעל אזור מסוים על גבי דיסק על מנת למצוא פיסה מסוימת של מידע. טכניקה חדשה הנמצאת בבחינה מתארת את מיקומי המידע באמצעות בניית תבניות של טרקים על גבי פלטות הדיסק הערומות עוד בטרם יוכנסו לדיסק והמידע ייכתב אליהן. התבניות נבנות באמצעות הנחת חומרים בעלי תכונות מגנטיות שונות על גבי שכבות המצע הרגילות.
עדיין לא ברור עם הטכניקה החדשה (disk track media) תוכל לצמצם באופן משמעותי את עלויות האחסון בהשוואה לטכניקה המכונה bit patterned media, בה מיוחס מקום ייחודי על גבי דיסק "בתול" וחלק, לכל ביט של מידע. ה-BPM נחשב הצעד המשמעותי הבא בטכנולוגיות של כתיבה מגנטית, אך יישומו עדיין רחוק בכ-5 שנים מאיתנו.
לעומת זאת,  נאמר כי ל-discrete track recording או DTM, יש פוטנציאל להגיע למדפים בעוד שנתיים בלבד. זאת, למרות שהקונספט שלו ידוע מאז שנות השמונים.

מצע מתובנת מול מצע רגיל


קידום הטכניקה החדשה הינו חלק ממאמצים הנעשים על מנת להאריך את עידן הצריבה האנכית -perpendicular recording- מעבר לצפוי. לפני שנה אמרו החוקרים כי הצריבה האנכית תקדם את היצרנים ל-areal density של מעל 500Gbits לאינץ' מרובע, ותתמוך במוצריהם עד 2010 לפחות. היום, הדיסקים הטובים ביותר עם צריבה אנכית מסוגלים לדחוס 200Gbits בכל אינץ' מרובע של דיסק. ניסויי מעבדה הוכיחו יכולת להגיע אפילו עד ל- 300Gbits לאינץ' מרובע, כאשר המטרה היא להגיע עד 500, ואפילו ל-1Tbit על אותה יחידת שטח, תוך הארכת חיי התקן עד לשנת-2012 לפחות.
מטרתה של תעשיית הדיסקים הינה להגביר את ה-areal density ב-40% לשנה, קפיצה משמעותית אך עדיין מתחת לשיא של 100% בשנה שהושג בשנות התשעים.
יחד עם הגברת הצפיפות, נעשים מאמצים נוספים להארכת חיי הצריבה האנכית, כולל התפתחות המצעים, הראשים, וערוצי הקריאה.
והאתגר של כולם ממשיך להיות : להגיע ליותר צפיפות, ליותר נפח... בטמפרטורת החדר!
 

 

 

 
 

 

מועדון LIONS נס ציונה בהקמה

קורא למפעלים וחברות המעוניינים לתרום לקהילה
להצטרף למבצע תחילת שנת הלימודים הבאה
למען תלמידים נזקקים
ילקוטים, כלי כתיבה, מחברות וציוד נוסף יתקבלו בברכה,
 יאספו על ידינו, ויחולקו באהבה.
 צרו קשר! טלפון 08-9300036

לשירות אנו
   
 

 

ברוך הבא


בשבוע שעבר קיבלנו מסר בדואל: "נא לשלוח את העיתון לבני, נדב, בן 9 (בתנאי שאין תכנים בעייתיים)".
אז ברוך בואך, נדבי! ככל שידוע לנו, תהיה הקורא הצעיר ביותר של הידיעון עד כה. מצידנו, נצטרך להשתדל ולעמוד בסטנדרטים של אבא שלך - להימנע מתוכן "בעייתי".
אנחנו ממליצים לדון עם השמרטפית בכתבות המגזין. כך לפחות היא תירדם ותעזוב אותך בשקט.

   
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !






















צדק תרדוף


● לי שיהוי הוא משתמש סיני מהמחוז הדרומי גואנדונג, הקובע בימים אלה תקדים משפטי בארצו, סין, המהווה היום שוק גדול מאוד לתעשיית התוכנה. לי שיהוי תובע את חברת סימנטק הענקית  בגין הפסדים של 1,644 יין כתוצאה מקריסת מחשבו לאחר שהתקין עדכון לאנטי וירוס של אותו יצרן שהופץ בחודש שעבר.
העדכון הופץ ב-18 למאי על מנת לטפל בשני קבצי Windows XP שנחשבו לתוכנה זדונית, אך למעשה מחק אותם וגרם חורבן אצל מיליונים של משתמשי PC בסין.
במערב ידוע שמעשה אמיץ כמו של לי נידון מראש לכישלון הודות לתנאי האחריות שיצרני התוכנה מציבים במוצריהם.

● ומה תגידו על מכתבו משבוע זה של אדי סער לעמית?
"אני חושב שתהנה מהסיפור הבא, הקושר יחד 3 נושאים מ"השורות" שלך: תוכנות נהדרות שתוקעות אותך, הג'יבריש הבלתי נסבל של הודעות שגיאה ו..."עוד אידיוט אחד" (כולל אותי). ומעשה שהיה כך היה:
אני בעליו הגאה של מחשב נייד Lenovo עליו מותקנת תוכנת Lenovo Care (אוסף  תוכנות עזר לתפעול) יום אחד לפני כשבועיים השיאני יצרי וניסיתי להוריד גרסה מעודכנת יותר של Lenovo Care (כן, אני יודע, פעלתי בניגוד לכלל הידוע – אם הכול עובד אל תשנה דבר). תוך כדי הורדת העדכון נעצרה הפעילות ועל מחשבי עלתה ובאה ההודעה הבאה, הנה היא כלשונה (אני נשבע!):
*{לא נמצאה נקודת כניסה} לא הייתה אפשרות לאתר את נקודת הכניסה **AoSvcGetwlconncbonStatus@@YHPAGAAVCAcWISStatus@@@Z? של ההליך בספריית  הקובץ **AcSvcStub.dll*.
התופעות הנלוות להודעה היו שתיים: האחת, לא ניתן היה להפעיל שוב את ה-Lenovo Care והרמקולים פסקו לפעול. כל השאר עבד כרגיל: תוכנות עלו, נכנסתי לאינטרנט, שלחתי דואר וכו'.
פניתי מיד לשרות התמיכה כדי להבין מה קרה, כדי לקבל סיוע ולהבין אם יש  קשר בין 2 התופעות (חוסר יכולת להפעיל את Lenovo Care והרמקולים שלא עובדים). לאחר שמהתמיכה לא חזרו אלי לפרק זמן ארוך החלטתי לקחת את מחשבי היקר ולנסוע בעצמי למעבדת השרות של IBM/Lenovo . לא אלאה אותך באורך הזמן שחיכיתי וכו', רק אספר לך שאת פניי קידם פקיד שאמר שהוא לא יודע מה התקלה (הוא "רק פקיד") ושאין בסביבה אף אחד שידע לומר לי מהי "כי יש כאן רק אנשי חומרה" ושאחרי שהתעקשתי נכנס "הפקיד" לשאול את הטכנאים ויצא עם  הבשורה ש"יש בעיה באיזשהו קובץ". באמת הארה גדולה. "תשאיר לנו את המחשב – יהיה בסדר".
מאחר וכל נתוני הקריטיים היו מגובים ולדעתי הייתה פה באמת בעיה של קובץ  השארתי את המחשב במעבדה במחשבה (מוטעית כפי שהתברר) שבעיה כזאת תיפתר בלי לפגוע במערכת ההפעלה, תוכנות למיניהן, הגדרות וכל שאר הדברים שאדם צובר על  מחשבו – חביבו.
לאחר כשבוע (שבוע!) הודיעו לי באופן חגיגי שאני יכול להגיע למעבדה ולקחת את המחשב. שוב תור, פקידים וזמן המתנה שחולף בעצלתיים. אני מקבל את המחשב לידי, מחבק אותו באהבה פותח אותו ו...כלום. המחשב ריק. כל מה שיש  עליו (וגם זו לטובה) זה מערכת ההפעלה. אני ניגש ל"רק פקידה" ומבקש הסברים. כמובן שאין לה הסברים ובסביבה גם אין אף טכנאי (טוב, שיהיה "איש חומרה") שיכול להסביר ובכלל הם לא מסבירים "מתקנים וזהו". בצר, לי ביקשתי לקבל את  הדיסק שהוחלף לנסות לחלץ ממנו משהו (האמת, את ספריות pps, אותן לא גיביתי. אידיוטיזם גם מצדי, כבר אמרתי?). לקחתי הדיסק, בדקתי אותו, לא מצאתי עליו כל תקלת חומרה אבל מצאתי שהוא...*פורמט!*
To make a long story short לא אלאה אותך בתיאור מסלול הייסורים שעברתי  בניסיון לקבל הסברים, על מגעי הנרחבים עם שרות הלקוחות וכו'. התוצאה הסופית שעד עצם היום הזה אני לא יודע:
· מה הייתה התקלה?
· מה משמעות ההודעה שהתקבלה?
· האם באמת יש קשר בין התקלות (חוסר אפשרות לפתוח את הLenovo Care  ואי-פעולת הרמקולים)?
· מה ניסו לעשות במעבדה במטרה לפתור את התקלה?
· למה פורמט הדיסק?
· למה הוחלף הדיסק?
אני לא טוען ולא טענתי שמעבדת IBM לא פעלה נכון, אולי זה באמת מה שצריך היה לעשות. הטענה שלי היא נגד הסודיות הגדולה. אילו חס וחלילה הייתי אני  חולה (ולא המחשב) הרי הייתה לי זכות לפי חוק לקבל מידע מלא על המחלה, הטיפול, התרופות וכו'. אבל לגבי המחשב לא. כנראה שבכל זאת מותר האדם על המחשב.
אה, שכחתי לציין שקיבלתי פיצוי מ-IBM - עכבר אופטי קטן ונחמד. יפה לא?"
 

   
  
   
 

איון מידע

השמדה יסודית
של מידע
ו/ או מצעי מידע





זהירות!


בשעה טובה הגיעו לארץ חלוצי שוק המחזור של ציוד מחשוב משומש לצרכי Refurbishing, שיפוץ מערכות  - כפי שזה נעשה בארה"ב.
כבר קיבלנו הצעות מחברות המייבאות ציוד משופץ מחו"ל וגם מחברות מקומיות המציעות לרכוש את הציוד הישן שלנו.
בין השירותים שאלו האחרונות מציעות, צוין "הסרת מידע - Data Erasure". אנו מעריכים את כנותם של המציעים, וכמובן שבים ומדגישים כי מחיקת מידע אינה מבטיחה שלא ניתן יהיה לקרוא את הנתונים.
חשבון כלכלי פשוט מאשר כי חברות אלו אינן מסוגלות לבצע סניטיזציה על פי התקנים המחייבים ללא השקעה נוספת בידע, ציוד ושעות עבודה.
המלצתנו: תמחזרו ציוד, זה טוב וחשוב וכדאי. אבל שמרו קרוב ללבכם את הדיסקים הקשיחים, או מסרו אותם בידיעה כי זרים גמורים יכולים לגשת לקבצים שלכם, לברר למי הם שייכים, מתי הם נוצרו, ו-"איפה אתם גרים"...
 

   
 
מידע נוסף
הזמנה
מלאי מוגבל
כל הקודם זוכה

המבצע ממשיך!
 

מדפסת לייזר צבעונית I C3200N
 12 עמודים לדקה בצבע
20 עמודים לדקה שחור לבן
כרטיס רשת מובנה + USB
רזולוציית הדפסה 600X1200
תאימות ל Windows
 

דף ראשון בתוך 14 שניות
שלוש שנים אחריות
טונר נפרד לכל צבע
מגיעה עם טונר ל 1,500 הדפסות
מחיר מחירון 980 ₪ + מע"מ
מחיר מבצע 820 ₪ + מע"מ
 

   
 















































































































בלוגוהוליים





השורות של עמית

ועדה עם חוש הומור


למישהו היה ספק ששום דבר לא ייצא מהוועדה לבדיקת עמלות הבנקים? אוסף לא יוצלחים זוטרים (להבדיל מאוסף לא יוצלחים בכירים) ניגש לבדוק את מה שברור ומובן מאיליו ולא ממש צריך לבדוק אותו. הוא ניגש בלי גיבוי של המערכת ותוך שתיקה רועמת של בנק ישראל והנגיד (שכבר שילם את מס השפתיים). בלי שיתוף פעולה מצד הבנקים (וכי למה שישתפו פעולה עם מי שרוצה לחתוך מרווחיהם בשביל הציבור?).
הנורא מכל הוא ששום דבר לא ישנה את המצב בישראל פרט להפגנות אלימות, אבל הישראלי הממוצע הוא לא טיפוס אלים. תגנוב את כספו, תכפה עליו אורח חיים, מגבלות תנועה, תגזול ממנו את המינימום שדמוקרטיה מבטיחה לתושביה, והוא ימשיך בחייו, יתלונן אך לא יעז לצאת לרחובות. הוועדה לעמלות הבנקים הייתה מס שפתיים, והציבור יאכל גם את זה וימשיך לחיות עם העושק מצד אחד, ואי התחרות (מניעת כניסת בנקים זרים למשק הישראלי) מצד שני. והוא ישלם, אוי כמה שהוא ישלם, ובכל עת שאדוני הבנק ירצו להציג נתונים יפים יותר, הם ילכו אל הציבור, יכפו עליו עמלה נוספת והציבור ישתוק... ויצביע בבחירות הבאות לנוכל אחר שיבטיח מצב בטחוני טוב יותר -כאילו שאי פעם היו פתרונות למישהו- וחוזר חלילה.
מעבר לכך, ראוי לציין את חוש ההומור של הוועדה: “הועדה מציעה שהבנקים יסירו עמלות באופן וולונטרי (התנדבותי) כדי למנוע פיקוח עליהם". מצחיק, לא? עד דמעות! בסופו של דבר, אושרה הצעת חוק שתכנס לתוקף רק בעוד חצי שנה (למה לא לסיים את השנה ברווח על חשבון הציבור?) ויבוצע רק תוך שנה -זמן שיספיק לבנקים למצוא דרך לתחמן- והנגיד יקבע רשימת שירותים שעליהם מותר לגבות.
למה פעולה שכזו לוקחת שנה? 24 שעות מספיקות!
 

דמוקרטיה עלק


השופטת אוהד מבית המשפט המחוזי עשתה השבוע מה שמתבקש מכל שופט, לשרת את האינטרסים של המדינה, גם אם בניגוד גמור לחוק. היא פסקה: כי גם לחברה זרה, שלא יושבת בישראל, אסור להפעיל אתר הימורים באינטרנט, שמיועד לישראלים (דהיינו בעברית). תוך כדי כך עוכב אזרח בריטי שמתפקד כמנהל אתר ההימורים של ויקטור צ'אנדלר לחקירה בישראל.
ראשית: באיזו זכות מונעת מדינת ישראל כניסה ושימוש של אזרח ישראלי באתר אינטרנט, הרי מדובר פה בחסימה הלכה למעשה, עוד בטרם עבר על חוק כלשהו.

ממתי למדינת ישראל יש זכות לדרוש מחברה זרה חסימה של ישראלים מגישה ושימוש באתר כלשהו, הרי שמחר יתבעו כל קזינו בלאס ווגאס שאפשר לישראלים להמר בו. השופטת הנכבדה קבעה ברוב טיפשותה: “העבירה הושלמה, כאשר

מהי דמוקרטיה

המשתמש הישראלי ביצע את ההימור בלחיצת העכבר". היא מאשימה את החברה הזרה הפועלת באישור חוקי שמתאים לכל מדינה נורמאלית בעולם, עוצרת אזרח זר לחקירה, כופה על החברה את חוקי המדינה, דורשת ממנה לעשות את מה שעדיין לא הוגדר בחוק (לחסום אתרים) ובעצם מאשימה אותה בגלל לחיצת העכבר של המשתמש הישראלי.
וכל זאת למה?
כי לישראלי מותר להמר רק בלוטו, טוטו וכו' ורק בחסות המדינה. כך עברה כבוד השופטת על כמה וכמה חוקים בינלאומיים כתובים וכאלו שאינם כתובים כדי לרצות את תאוות הבצע של המדינה.
אני לא מהמר על האינטרנט ולא מהמר מחוצה לה אבל הדמוקרטיה הישראלית כבר חצתה את כל הגבולות, והמדינה מבצעת ביודעין עבירות על החוק הבינלאומי הנוגעות לזכויות האדם של אזרחיה היא, וכל זאת בחסות בית המשפט.
 

 DivX


פורמט DivX הוא אחת הגרסאות של ה-MPEG4 , איכות הדחיסה ויחס הדחיסה שלו דומים להפליא לפורמט ה-Windows Media Video וכל מי שימכור לכם שמדובר במשהו יותר טוב, מקשקש. השבוע הפשטתי אתר וידאו שמכיל סרטים בפורמט הנ"ל (למעלה מ-100 סרטים כל אחד 700 מ"ב). הסרטים שירדו הופיעו עם סיומת divx המזוהה על ידי נגן ה- Divx בלבד. אבל שום דבר לא יקרה עם תשנו את סיומת הסרטים הללו ל- AVI והם יתנגנו על נגן המדיה הסטנדרטי של החלונות (אל תתרגשו מן האזהרה). הייתי מוסר לכם את כתובת האתר לו הורדה של סרט אחד ממנו תיקח לכם יומיים, הודות ל"פס הרחב" שיש בישראל.
כדאי לעומת זאת להחזיק את המקודד שיאפשר נגינה של קבצים אלו, הקישור להורדה ימצא ב:  www.videowebgate.com/down.html

בכלל יש משהו מגוחך שרוחב הפס הישראלי 1 מ"ב שהמקסימום הוא 5 מ"ב לעומת רוחב הפס באירופה וארה"ב (אני משתמש ב- 28 מ"ב במורד הזרם ו- 2 מ"ב במעלה הזרם), ועוד יותר פתטי הוא המאמץ של ספקי האינטרנט למנוע שימוש נאות בפס רחב והדרישה שלהם מהלקוחות להגביל את השימוש. מצד אחד הם מנסים למכור לכם את ה"לוקש" די ביוקר ומצד שני הם מנסים למנוע מכם לשים עליו קצת רוטב.
 

עדויות – Testimonials


אתם בטח יודעים שכל מה שקשור למכירות המציאו האמריקאים והם גם אולי היחידים שמאמינים שכך צריך למכור. הדבר המעצבן ביותר שנתקלתי בו הוא מה שהם קוראים לו Testimonials  - העדויות שמשהו אכן עובד וכדאי לקנות/לעשות אותו.
זה התחיל בערוצי הקניות בטלוויזיה ונמשך באתרי אינטרנט, שם אני יודע בוודאות שאם יש Testimonials אסור לקנות.
למה? כי לא פעם אמר לי יועץ שיווק של פרויקט אינטרנט בהקמה (שימו לב בהקמה) ש"צריך לחכות, אנחנו עובדים על ה- Testimonials”.
לא שלא ידעתי שמדובר בהונאה, אבל מה שאני לא מצליח לתפוס זה שיש מי שמאמין בזה, ועוד יותר גרוע שיש מי שמאמין שמישהו מאמין לזה, ועוד קורא לעצמו מומחה.
 

מלכוד 22


הקטע הזה מיועד לאלו שחושבים שאני עושה חיים כאן בצרפת. אז כן, לא רע לי כאן.  לחלב, לביצים, ולירקות יש טעם. מזג האוויר נסבל פלוס. הבנק ידידותי ולא גונב לי כסף מהכיס, אם כי חברות הסלולארי המקומיות דווקא מנסות. האוכל והיין טובים, רוחב הפס ענק, הטלוויזיה נסבלת (אם כי משום מה דוברת צרפתית). הלקוחות משלמים (כשיש) וכולם אומרים בונז'ור על הבוקר... אבל מה, אני מתגעגע לבת שלי ולא יכול לראות אותה, כי אני לא יכול לחזור לישראל.

הבנק שחיסל את החברה שלי בגלל חריגת אשראי של 1,000 דולר, תבע אותי ואת שותפי, ועתה הוא נושה מספר 1 שלי. בנוסף לכך, עלי לשלם לגרושתי מזונות. אם הבנק ישים ידו על הכסף תשלח אותי גרושתי בחסות ההוצאה לפועל למאסר, אם גרושתי תשים את ידה על הכסף יעשה זאת הבנק. שלא לדבר על מס הכנסה שיאכל חצי מהסכום ואז שניהם יחברו לשלוח אותי לקלבוש. אז אני בתנועה, לא חייב במס בשום מקום ושהבנק יסלח לי אם בראש סדר העדיפויות שלי עומדת בתי והמזונות לפרנסתה.

בפעם הבאה שתקראו שאיש עסקים כלשהו ברח מהארץ בגלל חובות כספיים, אל תתבלבלו: זה לא בגלל החובות, אלא כדי שתהיה לו היכולת להחזיר אותם. בישראל אדם בלי כסף הוא עבריין, ובשום מצב לא יוכל להחזיר את חובותיו, אלא אם כן יש לו אב עשיר (ואין לי) או חברים טובים במיוחד. כשאחזור -ואני אחזור- זה יהיה כדי להחזיר את חובותיי, לא כדי לחיות במדמנה. גיליתי שבעולם הרחב יש כבוד לאדם באשר הוא, בישראל עדיין אין.
 

כמעט שכחתי...


● לפני כשבועיים פורסם סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בו פורסם ש- 74% מהישראלים מרוצים מהחיים, לא מודאגים לפרנסתם ובכלל... טוב להם. אז או שהסקר נעשה בקרב אוכלוסיה שלא חיה בישראל או שעוד סממן של דיקטטורה ברמה המכוערת ביותר צץ בישראל, סקרים מוזמנים ומוכנים מראש. רצינו לערוך סקר משלנו. אבל, יש כל כך הרבה עבודה, אולי בקרוב.

● השבוע התייבשה הביצה, ולא שלחו לי סרטים. אבל, כמו שאמרתי, המאגר לעולם לא יבש...  אז הפעם, לאלו עם הנשמה הצעירה או לאלו עם הנשמה המבוגרת עם ילדים..
אליסה בארץ הפלאות בגרסה המקורית
טיגר (מפו הדוב) מחפש משפחה
וגרסה מיוחדת של כל גיבורי וולט דיסני שהוכנה לכבוד חג המולד באנימציה תלת ממדית
כולם ועוד... בעמוד http://www.videowebgate.com/movies.html

 

תגובה לשורות של עמית

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים בידיעון

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

 

 
 

http://www.bos.co.il

  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2007