גיליון מספר 13 שנה VII - יום חמישי, 29 במרץ 2007

 

«-לגיליון קודם 2007 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    
 

"החירות המושלמת שמורה לאדם החי מעמלו,
ובעמלו זה עושה מה שהוא רוצה."

R G Collingwood

חג חירות שמח!


(לחצו כאן וקבלו הגדה של פסח בפורמט PDF )

 


(11 במרץ 2007)

 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.2
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
למצגת BOS עדכנית: BOS2007.PPS

 
 

על הקשר בין מחשוב לחזרת

בבוקר (זמן ישראל) יום חמישי שבוע שעבר, נבצר מאיתנו לקבל שירות מספק האירוח הבינלאומי שערך עבודות תחזוקה בשרתיו. עקב כך, אנו מתנצלים בפני מי שביקש לצפות בעמוד המגזין עד לשעות הצהריים של אותו היום.

   
 


שדרוג המחשב הנישא


אחד מיתרונות המחשב השולחני במארזים הנפוצים בינינו הוא האפשרות לשדרג אותו ולשפר אותו באמצעות תוספות. אבל במחשבים הנישאים כל מילימטר מעוקב כבר מכיל רכיב זה או אחר ובאופן כללי המארז לא מתוכנן לכך שננסה לשנות בו דברים.
כך למשל, כמעט בלתי אפשרי להחליף את ה-CPU, הקשור הדוקות ללוח הראשי ולחלקים נוספים (כמו מערכות הקירור). גם שיפור היכולות הגראפיות כמעט בלתי אפשרי. כך שנשארות רק שתי אופציות לשם שדרוג ביצועי הלפטופים: תוספת RAM או התקנת דיסק קשיח בקיבולת גדולה יותר.
שבבי זיכרון למחשבים נישאים יקרים יותר ממקביליהם למחשבים השולחניים. ללפטופים יש פחות חיבורים בהם ניתן להוסיף את השבבים. במחשב נישא עם שני חיבורים לזיכרון, כאשר באחד מהם קיים שבב 256MB, על מנת לעבור את ה-512MB אין בררה אלא להחליף לפחות אחד מהם בשבב חזק יותר. בלפטופים קטנים יותר מגיעים עם הזיכרון הבסיסי מובנה ישר בלוח האם, ורק חיבור אחד נוסף (פנוי או לא) להגדלה.

http://static.howstuffworks.com/gif/laptop-9-laptop-internal.jpg


הדיסקים הקשיחים למחשבים נישאים קטנים יותר מן המקבילים במחשבים השולחניים - גם בקיבולתם ובמידותיהם החיצוניות. והם גם יקרים יותר (לדוגמא: $130 לדיסק 80GB, או 170$ ל-100GB).
לפעמים קל יותר למשתמש הפשוט להחליף דיסק קשיח בלפטופ מאשר במחשב רגיל, כמעט כמו להחליף סוללות. אבל כיוון שיש שם מקום רק לדיסק קשיח אחד, אין ברירה אלא להעתיק את המידע ואת התוכנות קודם להתקן חיצוני או מחשב אחר ולאחר מכן להעתיק אותם חזרה לדיסק החדש. המלצתנו היא לרכוש מארז חיצוני בו נחבר את הדיסק הישן. כאשר סיימנו בהצלחה להעביר את המידע לדיסק החדש, הדיסק הישן במארז החיצוני יוכל לשמש לנו כדיסק לגיבוי. היתרון  בכך הוא גדול, גם מכיוון והדיסק מכיל את מערכת ההפעלה וכל הדרייברים הדרושים לפעולתו התקינה של המחשב. כך שבמידה והדיסק החדש כושל, ניתן תמיד להחליפם חזרה ולהעלות את המערכת מהדיסק הישן. ברוב המקרים ניתן יהיה לגשת למידע בדיסק התקול גם אם מערכת ההפעלה לא תקינה. סיבה נוספת היא שדיסק זה כבר מכיל את כל המסמכים החשובים לנו ואף ניתן להמשיך ולעדכן אותם באופן אוטומטי ותוך כדי עבודה.
 

   
 

מיכאלאנג'לו בואונארוטי




















נולד ב-6 במרץ


עוד חודש מרץ נגמר לנו. תמיד שמחנו בו שמחת אדר תוך התעלמות מהזהרות המיסטיקנים, שהזכירו גם את שמו הלועזי, נגזרת משם אל המלחמה הרומי.
למרות זאת, היו שנים בהם מרץ היה חודש של מלחמה על שלמות המידע. היה זה בעשור התשעים, בשנות הפעילות של הווירוס Michaelangelo. הווירוס הרדום (Resident Boot sectors MBR) היה מתעורר לפעילות ב-6 במרץ, יום הולדתו של האומן (Michelangelo Buonarroti (1475 - 1564 ולכן קיבל את שמו. הווירוס נהג לבצע כתיבת-על ב-17 הסקטורים הראשונים של ראשי 0 עד 3 ב-256 הטרקים הראשונים של הדיסק הקשיח ממנו אותחל המחשב. כיום הווירוס כמעט ולא קיים, מדי פעם מוצאים נזק כתוצאה משני וירוסים של קבצים (ה-Prague.Pizza וה-HLLC.Enrico.A) שמדי פעם זורעים את מיכאלאנג'לו ב-master boot sector של הדיסק הקשיח.
מיכאלאנג'לו גרם לשעות עבודה רבות במעבדה להצלת נתונים בצ'יף. בתור אמצעי מניעה המלצנו בזמנו ללקוחותינו להשתמש בתוכנת אנטי-וירוס של מקאפי, חברה קטנה ונחמדה בחו"ל שלא ידעה אז מה שהולכים הזמן והחמדנות לעשות לשם שלה. באותם ימים הם עוד התכתבו אנשי מקאפי עם לקוחות קצה והגיבו לפניותיהם. נכון, לא היו להם אז מחלקת QA כבדה והגהות לשוניות ולכן כתב הלקוח, דר' אבנר פאלק, לאחראי השיווק דאז -James E. Lynch-: "...תודה על מכתבכם האדיב מ-18 במאי. אתם יכולים לאיית את שמו של כל אחד איך שאתם רוצים, אבל אם אתה חושב על איך היית מרגיש אם מישהו היה מאיית את שמך "Jyme Leench", תוכל לקבל מושג של איך היה מרגיש Michaelangelo Buonarroti אם היה קורא את שמו בתוך התוכנה שלכם."
היסטוריונים יודעים לספר שסביבות שנת 1500 (בהיותו מיכאלאנג'לו כבן 25) רק 12% מתושבי איטליה ידעו קרוא וכתוב, ושלקראת אמצע המאה ה-XVI היה ניתן למצוא ספרים בקושי ב-3% מהבתים של פירנצה, עיר פריחתו של האומן. כך שניתן לשער שלפסל והצייר הדגול כן היו סיבות להפגין סובלנות כלפי איות שגוי של שמו. מצד שני, מקורות רבים מזכירים את אופיו הקשה של המאסטרו, וזיקתו לשלמות -כך שבכל זאת יתכן שהיה מתעצבן מן האיות הלקוי בתוכנה... 

את מכתבו של דר' פאלק מצאנו לפני שבוע במסגרת ניקיונות פסח. עוד כתב בו דר' פאלק למקאפי: "סוכניך המורשים Chief Data Recovery הפנו אותי ל-Rudy's Place, אתר BBS של ה ICCA, שיש לו ארבע קוים לתקשורת חו"ל, ואף אחד מהם לא חינם."
אותו אתר הוקם על ידי אחד מאנשי צ'יף. לימים אימצה Chief את מארג ה-ICCA והשקיעה מזומנים ניכרים לשיפור משמעותי של מערך התקשורת הקיים, שהופעל תחת מטריית צ'יף תקשורת בע"מ.
עוד טען דר' פאלק במכתבו: "הם לא מספקים מידע על כיצד להשיב לשאלות המופיעות על המסך ועל ובתפריטים (1), מגבילים אותך ל-15 דקות ו-100KB ליום (2), ולא תומכים ב-Microsoft Windows Terminal. הבוקר בזבזתי הרבה זמן וכסף בניסיון כושל להוריד את הגרסה האחרונה של התוכנה שלך מ-Rudy's Place. אנה מצ'יף הציעה לשלוח לי אותה על גבי דיסקט 3.5" תמורת תשלום (3). האם לא היה צריך שלצ'יף יהיה את ה-BBS שלה, עם מספר חינמי והנחיות ברורות למשתמשים?(4). תשובתך המהירה תתקבל בהערכה. ה-PC Fax שלי נמצא על אותו קו כמו הטלפון שלי. אם תרצה לשלוח לי פקס, בבקשה צלצל אלי קודם על מנת שאעביר את המחשב האישי למצב קבלת פקס".(5)

(1) כאמור,לא רק שצ'יף אימצה את רשת ה-BBS כולה, ומימנה אותה במשך שנים רבות, אלא שבנוסף לכך גם סיפקה את כל השירותים בתשלום סמלי של 5 ש"ח לחודש.
(2) שימו לב, לשינוי הקיצוני בטכנולוגיות בתוך 14 שנה, 100KB הנו נפח של תמונה בודדת בעמוד כיום.
(3) למי מכם יש עדיין כונן דיסקטים במחשב? ואם יש, מתי השתמשתם בו לאחרונה?
(4) הייתה זו אחת הפניות ההיסטוריות שהובילו להקמתה של מחלקת התמיכה הטכנית בצ'יף שיווק בינלאומי.
(5) לא סביר שדר' פאלק יזכור, ולכן גם לא שאלנו אם היצרן באמת חזר אליו. האם לדעתכם היה רוג'ר קינג מתקשר היום אל לקוח קצה בטרם ישלח לו פקס תשובה על שאלותיו מסוג זה?
 

   
 


טכנולוגיה בחינוך


מנכ"ל Apple Inc, סטיב ג'ובס, אמר לפני מספר שבועות במהלך כנס על רפורמה בחינוך בארה"ב: "אין כל כמות של טכנולוגיה בכיתה שתוכל לשפר את בתי הספר הציבוריים, עד אשר המנהלים יוכלו לפטר מורים לא טובים". הוא השווה את בתי הספר לעסקים, ואת המנהלים למנכ"לים:
"איזה סוג של בן אדם תצליח לשכנע לנהל עסק קטן אם תגיד לו שאסור לו להפטר מאנשים שהוא חושב ללא מועילים?" הוא שאל, וזכה למחיאות כפיים ארוכות. ג'ובס יצא נגד האופי ההסתדרותי של בתי הספר האמריקנים. לצידו על הבמה ישב בשקט מתחרו, מנכ"ל Dell, וחייך כאשר ג'ובס סיים ב-"אני מאמין שכרגע Apple הפסידה כמה עסקים במדינה זו...".

   
 


Panacea - אלת הריפוי





מה עם ה-Acronis?


"חברה', אל תנסו לאכול סטייק עם כף. זה אפשרי, אבל לא כל כך נוח. ואכילת מרק עם מזלג זה באמת לא לעניין..."
כך מתחילה התשובה לכל החברים השואלים מה עם ה-Acronis כמוצר גיבוי.
היתרון הבולט של BOS (וההבדל הגדול בינו לבין מוצרי הגיבוי) הינו שבסוף תהליך -session- התוצר של BOS הינו מידע משוחזר ומוכן לשימוש. הוא המוצר היחידי שלא נזקקים לו על מנת לגשת למידע המגובה.
נכון, לא מומלץ להשתמש ביתרונות של BOS כדי להגן על קובצי JPG, AVI  וכו' שבדרך כלל אינם משתנים אחרי שגובו פעם אחת. הרבה יותר הגיוני להשתמש ב-BOS על מנת להגן על קובצי DOC, XLS, PPT ומסמכים בהם נעשית עבודה יצירתית, ולשמור גרסאות כל שעה או -20 דקות...
ולעניינינו: האקרוניס הוא מוצר מעולה, הטוב יותר מסוגו בשוק. BOS כלל לא מנסה להתחרות בו.
זכרו שמודול ה-Disk Duplicator של BOS מגיע חינם עם התוכנה, והפעלתו אינה משפיעה או מושפעת מרישיון התוכנה, לכל נפח שתזדקקו לו (גם אם רכשתם רישיון של 1GB בלבד) ולמספר בלתי מוגבל של מחשבים. מועיל מאוד לשימוש בשכפול קבצים גדולים וסינכרונם (סנכרון כאן אומר עדכון של בלוקים בלבד) באמצעות ה-WAN.
מטרת פיתוח ה-BOS DD הייתה:
● לאפשר שכפול דיסק קשיח ללא צורך של התקנת תוכנה כלשהי, לצרכים של הצלת נתונים ועבודה פורנזית, על ידי הרצת ה-EXE. בלבד.
● לאפשר שכפול דיסק קשיח לדיסק אחר או לקובץ מטרה וחזרה.
● ליצירת אימג' סטנדרטי המאפשר mounting ב-Windows  או ב-Linux ללא כל תלות ביישום ספציפי.
● לאפשר שכפול דיסק שמראה שגיאות CRC ושגיאות קריאה, על ידי כך שהוא פשוט פוסח עליהן.
● בכדי שנוכל לשכפל קבצים גדולים (גדולים!!!) גם אם יש בהם read errors.
● בכדי שנוכל לעדכן רק את הבלוקים שהשתנו בדופליקציה קיימת (דיסק או קובץ).
● ביצוע כל הפעולות הללו בצורות של batch file מאפשרות תזמון בדרך הפשוטה ביותר.
ולכן, כפי שאתם רואים, יצרנו פתרון לצרכים טכניים שהיו לנו, ושיש גם לכם פעמים רבות. עדיין, אם היינו רוצים לשכפל שרת עובד עם תוצאה של bare bone, האקרוניס תהיה הבחירה ההגיונית.
יהיה עלינו תמיד לזכור להגן על ההתקנה של האקרוניס על מנת להשתמש באימג'ים של יישום זה בעת צרה. מצד שני, אם תופיע בעיה דחופה ונזדקק להצלת הדיסק בצורה מהירה, ה-BOS DD יהיה הפתרון המתאים. לאכול את המרק עם כף.

התברכנו במגוון מוצרים וכלים לגיבוי ושכפול מידע במגוון סיטואציות. חבל להתעקש ולעשות הכול עם מוצר אחד. מאידך, בעבור מי שמחפש פתרון שייתן מענה לצרכים רבים BOS מהווה מעין אולר שוויצרי עם אינסוף כלים שונים בו. Panacea - תרופה אחת למכאובים רבים.
 

   
 


אלטרנטיבה ל-Power Point


מי שחייב לעשות את הדברים בדרכו הייחודית, ובמקרה דרכו עוברת אפילו רק קרוב ל- HTML או XHTML בוודאי ייהנה לבנות את הפרזנטציות שלו באמצעות S5, כלי נחמד וחכם שעוקף מספר בעיות של המוצר הפופולארי של מיקרוסופט. מידע על הפתרון בדף: http://meyerweb.com/eric/tools/s5
 

    
 

 

מבצע פסח 2007


מבצע זה מכוון לכל הלקוחות הוותיקים, המחזיקים
ברישיונות BOS בני 5 שנים ומעלה

כידוע, BOS הינו כלי שאינו דורש מאמצי תחזוקה רבים. עובדה זו גרמה לכך
שבארגונים לא מעטים של לקוחותינו הותיקים מותקנות מערכות BOS
בנפח שהתאים לנפח המידע שהחזיק הארגון בשנות התשעים והאלפיים המוקדמות.

מערכות אלו ממשיכות לתפקד בזמן שסביבן מתבצעים שינויים ועדכונים
למערכות המקור והמטרה, המרכזיות והלווייניות.
אך נפח המידע החיוני בארגונים גדל באופן טבעי!

ברצוננו לעודד את התאמת מערכת הגנת המידע
 למציאות בת ימינו

במסגרת המבצע, יוכל כל לקוח שרכש רישיון BOS לפני 1.1.2002
להרחיב את הרישיון לכל נפח הדרוש לו בחצי המחיר

כן - 50% הנחה ממחיר המחירון להגדלת הרישיון וגם -
 קבל ללא חיוב נוסף שדרוג המערכת ל- BOS 2007 

המבצע תקף עד סוף חודש מאי 2007
 

   
 

GPS לגיבוי


המשפט המנחה של מסדר אבירי הגיבוי שהתקבץ בשנת 2002 סביב טכנולוגיות BOS, אומר: "Sospito cordatus, semper et ubique". ובעברית: "לגבות בתבונה, תמיד ובכל מקום". מסתבר שהסינים מאמינים באותה פילוסופיה.
ממשלת סין הכינה מערכת ניווט לווייני השמורה לשימוש צבאי בעת מלחמה. כך, תהיה מסוגלת סין להעמיס ואף לתקוע מערכות GPS עוינות, או להשמיד לווייני GPS אחרים בזמן השימוש. המערכת החדשה מרוחקת יותר וקשה יותר להשמדה.
ההסתערות הסינית על תחום לוויינים וניסיונות אחרים לפיתוח תעשיית היי-טק לא עלו עד כה יפה למדי. לפני ארבע שנים השלימו בסין מערכת ניווט לווייני בשם BeiDou, סוג שונה ולא כל כך שימושי של GPS המסוגל לשרת לקוחות במזרח אסיה, לאורך החוף וטאייוואן, אך לא בסין כולה. הוא איטי ופחות אמין מ-GPS, אך ניתן באמצעותו לשלוח  מסרים בשני הכיוונים, כל אחד באורך של עד 120 אותיות סיניות - כמאתיים מילה. חומר כמו של תמסורת מידית, אם תרצו. המערכת תומכת במספר מאות משתמשים בלבד, וזה אולי היה מספיק לכוחות צבאיים המעורבים בפעולה חשובה מסוימת. מערכת ה-BeiDou, כאמור, לא כל כך אמינה, וכנראה גם  פגיעה לפיקוק וספופינג (כאשר משתמש או תוכנה מצליחים להתחזות לאחר באמצעות זיוף מידע). כל זה הוביל לאמונה שהמערכת שייכת ל"דור ראשון" של מערכות מסוגה, מערכת ניסיונית אשר באמצעותה סין לומדת את רזי בניית לוויני ניווט.
אבל בסין הבינו כי הדרך יחידה להפוך את הפרויקט לדבר מועיל היא לשמור על סוד קיומו, או להחזיק אותו כבוי ברוב הזמן. סין משתמשת לרוב במערכת GPS, או במערכת ה-Galileo האירופית, ובקרוב גם ב-GLONASS הרוסית. כך שה-BeiDou הפכה למערכת גיבוי שהיא נכס צבאי נחרץ. לווייני המערכת רחוקים יותר מכדור הארץ ולכן קצת יותר קשים לפגיעה על ידי לווייני השמדה. בנוסף, הם גיאו-סינכרוניים, כלומר נמצאים במסלול החג מעל קו המשווה (רוחב אפס) ולכן מיקומם ביחס לכדור הארץ אינו משתנה (ומהקרקע נראה כאילו תמיד נמצא באותו מקום).
 

   
 


 X-Files


המרכז הלאומי הצרפתי לחקר החלל פתח בשבוע שעבר לקהל את התיקים שהיו עד כה באפילה: תיעוד של 50 שנות איסוף ויותר מ-1,600 מקרים של דיווח על אב"מים. אתר האינטרנט קרס תחת עומס החובבים שעטו על המציאה.
החשיפה נחשבת לראשונה בעולם מסוגה. האתר מכיל יותר מ-100,000 עמודים של עדויות, תמונות, הקלטות אודיו ווידיאו.
המרכז אוסף חומר מאז 1954 וימשיך לאסוף מקרים חדשים. כ-100 אירועים חדשים מדווחים לו מדי שנה, ומתוכם כ-10% זוכה לחקירה על ידי צוות המרכז. כרבע מן הדיווחים מקוטלגים כ"סוג D", כלומר "למרות המידע הטוב או הטוב מאוד והעדים האמינים, לא ניתן להסביר את התופעה"

   
 












 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !



אין הנחתום מעיד על ויסטתו


בתחילת השבוע דווח כי בכיר במייקרוסופט מתפאר בכך ש-90 הימים מאז ההשקה של ויסטה היו להצלחה גדולה מבחינה בטיחותית בהשוואה לאותה תקופה עם חלונות XP ומערכות הפעלה אחרות, מבית ומחוץ.

מר ג'ף ג'ונס לא הפריח טענות באוויר – הוא ערך בדיקת פגיעות בטיחותית בה ספר את כמות הבאגים שזכו לטלאי בוויסטה, ב-XP, ב-X 10.4 של מקינטוש, ב-Red Hat Enterprise Linux 4 Workstation, ב-6.06 LTS של Ubuntu וב-SuSE Linux Enterprise Desktop 10 של נובל. ויסטה קבלה ציון לשבח. אם זה לא היה מגיע מבכיר במיקרוסופט, אולי זה היה נשמע קצת יותר טוב.

ג'ונס מסכם את מחקרו כשהוא אומר כי העובדה שבוויסטה נספרו מספר הבאגים הקטן ביותר (1) בשלושת החודשים הראשונים להרצתה, היא אינדיקציה טובה לבטיחותה של המערכת.

כנגד הצהרות אלו יוצא האדון אוליבר פרידריכס (Oliver Friedrichs), מנהל בכיר בצוות האחראי על בטיחות בתאגיד סימנטק. פרידריכס טוען כי זו לא הכמות, אלא האיכות שצריך לכמת- או ביתר דיוק, באג אחד רציני יכול להיות הרבה יותר נורא מכמות גדולה יותר של באגים כמעט לא מזיקים.

טענה נוספת שמעלה פרידריכס היא כי עקב הפופולאריות של מערכות ההפעלה של מיקרוסופט, גם הבאג הקטן ביותר ימשוך גורמים פוגעניים. כמו כן, ההשוואה בין מערכות ההפעלה השונות אינה מדויקת מבחינה מחקרית. מסתבר כי קצב אימוץ המוצר, כשמדובר בוויסטה, נמוך בהרבה מקצב אימוץ ה-XP, לדוגמא. כלומר, בשלושת החודשים הראשונים להשקת שתי המערכות, ל-XP היו הרבה יותר משתמשים מאשר לוויסטה, שנחשפו ודיווחו על באגים. עובדה זו תקפה גם לגבי ההאקרים, שכחלק מהסטטיסטיקה, כנראה גם חלק גדול מהם לא פגש עדיין את המערכת החדשה.

ג'ונס ופרידריכס מסכימים על דבר אחד – שלושה חודשים הם תקופה מוקדמת מדי להערכת מצב מלאה.

י.ג.

   
 

 

מזל טוב ליוסי ועמיתיו מחברת Galicom שעברו השבוע למשכנם החדש באור יהודה

   
 

עסקים עם רומניה


20 חברות תקשורת ותוכנה ישראליות יצאו לרומניה על מנת לקחת חלק ב"מפגש השמיני לשיתוף פעולה של תעשיות היי-טק בין ישראל לרומניה" אשר יתקיים ב 28-29 במרץ 2007, במלון מריוט בבוקרשט. ראשי המשלחת הם מנכ"ל מוטורולה ישראל וסגן הנשיא של אלוריון.
האירוע מאורגן כל שנה מזה כבר שמונה שנים ע"י חברת גלובוס גייט גרופ בניהול אילנה ועודד קפיטולניק ומתקיים בתמיכת משרד התקשורת הישראלי, משרד התמ"ת, אגוד לשכות המסחר בישראל, שגרירות ישראל ברומניה, בניהול הנספח הכלכלי מר ארנון ארבל, משרד התקשורת הרומני, ואגוד לשכות המסחר הרומני.
ביום הראשון לאירוע יתקיימו המפגשים האישיים בין החברות הרומניות לישראליות וערב קוקטייל חגיגי. ביום השני, שולחן עגול עם שר התקשורת הישראלי, מר אריאל אטיאס ושר התקשורת הרומני מר ג'ולט נגי החברות הישראליות ורומניות.
מהחברות המציגות באירוע, אלוריון, מוטורולה, קוריג'נט מערכות, סקופוס, עמוס- ספייסקום, M קונסולטינג רד דאטה, בינת, ורז, TTI, אמיטל דאטה, סלטיק, אי.סי.אי טלקום , אי.סי.טל, פלש נטוורקס, ויי נטוורקס וסלפון גרופ, המייצגת כ 10 חברות בשוק הרומני ועוד.
 

   
 

888

זה מספר קל לזכור, ועוד נשמע ממנו כשם דגם הנוקיה 888, העתיד לשמח את חיינו בתור הטלפון הנייד הקל והדק ביותר, והראשון שגם גמיש (סרט וידיאו)
הדגם זכה לפרס העיצוב  בתחרות של נוקיה בנלוקס כבר ב-2005, אך הוא עדיין קצת רחוק מלהגיע לחנויות. ה-888 תוכנן לכלול סוללה נוזלית, מסך מגע גמיש, וכיסוי רגיש לגוף המכשיר. תהיה לו יכולת זיהוי דיבור, שעון מעורר, GPS, PDA, יכולת קבלת דואל, ארנק דיגיטאלי, וגם... כן, גם טלפון! פרט לכך, גם יחשב לתכשיט. מתי כבר, נו?
 

   
 

כלכלה הצרפתית)





































השורות של עמית

אמר ועשה


מר שמואל גונן, אזרח מקרית אונו פרסם על חשבונו מודעת אבל בעיתון, קצת מבולבלת, אבל עדיין חזקה, לזכרה של מדינת ישראל. קצה נפשו של מר גונן מהבלגאן ומההנהגה הכושלת ונמאס לו לאכול בננות. מר שמואל גונן הביע את מחאתו בקול גדול. אמרתי לכם רבותי: יש שינוי, האזרחים מרימים את הראש, לאט לאט, אבל בטוח. לראשונה שהמילה בטחון איננה מוזכרת, והאזרח השקט מתחיל למחות. וכדי לגבות אותו, בדף הראשי של אותו עיתון בו קראתי את המודעה: “שר האוצר נחשד שקיבל מזומנים", “עובדי הרשויות לא קיבלו שכר 26 חודש", “אחי הנשיא ומי שהיה מנכ"ל בית הנשיא, נחשד במעשים מגונים", “בג"ץ מכריח את היועץ המשפטי לממשלה להשמיט את המסקנות האישיות החמורות כנגד הרב הראשי"... ואלו רק מאותו יום.
 
(ובאותה רוח -ורק ביתר עידון- כתב על הנושא בטורו מאיר שלו ב-"7 ימים" של ידיעות אחרונות, בשישי ה-15/3/07. אם עוד ועוד ציפורים שרות, יש כנראה סיכוי שעומד השחר להבקיע)

מה זה חינם


תופעה שמוציאה אותי מהדעת על האינטרנט היא תופעת החינם בתשלום: “מה דעתך לקבל שירות כזה וכזה חינם?” דעתי נוחה עלי, אם השירות טוב אז למה לא. אבל כשאתה מגיע לידע מתברר לך שהשירות חינם יעלה לך תשלום חד פעמי. בלקסיקון שלי, חינם זה ללא תשלום כלל. מסתבר שזה לא ממש כך, והאינטרנט ייצרה שרותי חינם שעולים כסף. האמת היא שנתקלתי על הרשת בתרגילים מדהימים בתחכומם, אבל ילכדו רק טמבלים גמורים (ויש כאלו) כמו למשל: “אנחנו לא באים לרמות אותך בשביל 50 דולר, מה זה 50 דולר?” והטמבל נופל כי הוא שוכח שה-50 דולר שלו מצטרפים ל- 50 דולר של עוד 999 איש ויוצרים הונאה של 50,000 דולר. ואני מוכן להתערב ש-500 מהם לא ידרשו את כספם חזרה והרמאי נשאר עם 25,000 דולר בכיסו. כסף טיפש...
 

כסף גדול


שוב פרסם הממונה על השכר במגזר הציבורי את משכורות העתק של הבכירים. כמובן שתמיד יהיו כאלו שיגנו על הגנבים, נתבים בנמל צריכים היו ללמוד הרבה, לבלות בים וכו'. רופאים צריכים להרוויח הרבה וכו'...
יש לי הרבה מאוד לומר על הטענות האלו... ראשית אף אחד מהם לא נדרש לביצועים טובים יתר על המידה, ואמנם אף אחד מהם לא מספק אותם. שיאן ישראל הוא מנהל הכספים של בנק ישראל וההטבות השכר של עובדי בנק ישראל הם 85%. אבל עובדי בנק ישראל שובתים פעם בשבוע או שיוצאים להכרזה על שביתה, והכול בגלל שזה לא מספיק להם.
כרגיל קופות החולים במדינת ישראל נמצאות בראש, העובדה שהן חיות בקושי רב ומתקשות לספק שירות לציבור לא משנה לאף אחד.
וכל זאת כשיש עובדים שלא שילמו להם 26 חודשים, הלנת שכר בחסות המדינה. אז הייתה שביתונת ונתקבלו הבטחות ואולי יקבלו כסף אבל מה יהיה מחר שהרי שוב ילינו את שכרם, ושלא תחשבו שמדובר במשכורות עתק, בכירי הרשויות אמנם לא מרוויחים הון, אבל הם את שכרם מקבלים, מי שנדפק אלו העובדים הפשוטים שגם ככה משכורתם לא מספיקה. את החגיגה הזו צריך להפסיק. אני לא פוחד שרופא בקופ"ח זו או אחרת יעזוב את הארץ, למה רע לו כאן. ואם הוא כבר ילך אז הוא יחזור כי שם, ידרשו ממנו לעבוד, רחמנא לצלן תמורת כספו...


משפט ושכל


כס המשפט הוא לא ערובה לשכל. "אישה ממוצא מרוקני, שבעלה הכה אותה ואיים לרצוח אותה, ביקשה מבית המשפט לאפשר לה להתגרש בהליך מהיר. השופטת דחתה את הבקשה בטענה שבני הזוג הם מרוקנים, והקוראן מתיר לבעלים להעניש את נשותיהם" – ynet
מה אומר ומה אדבר, אין מילים בפי להביע תדהמתי. שאישה במערב אירופה תפסוק פסיקה שכזו? היא הולכת לקבל על הראש מכל ארגון אפשרי וגם מהמערכת הפוליטית והמשפטית במערב אירופה. ואני מוכן להתערב שבניגוד לישראל, בגרמניה יעיפו אותה לכל הרוחות!
 

דו"ח סימנטק


האם סימנטק היא באמת המקור האולטימטיבי?
השבוע פרסמה סימנטק את דו"ח איומי האינטרנט שלה, וישראל מככבת בו בגדול. מה אין לנו שם: ספאמרים, האקרים וגם טמבלים, אה, כן וגם פתח תקווה. ראשית אני מקבל את הדו"ח בעירבון מאוד מאוד מוגבל. הדו"חות של סימנטק מתבססים על מה שנקלט בחיישנים של החברה, והחיישנים של החברה חסרי תחושה זה לא מעט שנים. המערכות שלהם מיושנות, חדירות ולא מעודכנות, ויותר ויותר משתמשים מסירים את ה"סימנטק – חינם" שקיבלו עם המחשב ומתקינים תכנות אבטחה, הגנה וסיכול אמתיות, קלות יותר וחדירות הרבה פחות. יש לזכור שחלק לא קטן מהמתחרות המזנבות בסימנטק המקרטעת הן ישראליות, ואם אתה לא מצליח לפגוע בראש, תכוון לרגליים. לא שאני חושב שהישראלי הוא תמים, חס וחלילה. הישראלי רחוק מלהיות כזה, אבל הייתי מקבל את זה כמעט מכל חברה אחרת פרט לסימנטק.
 

טלפון זול יותר


האם אפשר לצמצם עלויות טלפון בגדול? לפי קוראינו הנכבד יצחק קצין אפשר לדבר בחינם או בזול ולחסוך עד 80% מתקציב הטלפון. חברת QiConnect האמריקאית היא הפתרון, על פניו ולפי המצג של החברה, אכן כן.
החברה היא חברת תקשורת בינלאומית המאפשרת לדבר בחינם בין לקוחותיה גם מהטלפון הסלולארי, גם מחו"ל או לפחות בעלות של כמה אגורות.
לדברי החברה, אין צורך בהחלפת מכשיר הטלפון וסגירת המנוי אצל ספק התקשורת הנוכחי שלכם. Qiconnect מאפשרת זאת גם אם אין לכם אינטרנט, בעזרת טכנולוגיה מתקדמת. לדוגמא: שיחות מחוץ לרשת מכל מקום בעולם, תמורת 30 דולר בחודש אתם מקבלים 3,000 דקות לשיחות לטלפונים נייחים לעשרות מדינות כולל ישראל (כ-4.2 אגורות לדקה). או רק 1,000 דקות לטלפונים סלולאריים (כ-12.5 אגורות לדקה סלולארית).
יצחק מייצג את החברה, ואם הוא אכן מסוגל לצמצם את עלויות התקשורת שלנו אז מרחבא. לדעתי שווה לבדוק מה שיש להם להציע, מעניין אתכם, יצחק ישמח לספק לכם יותר מידע. ויצחק, אתה מוזמן לשלוח לנו איזה שי לפסח על הפרסומת.
 

"בעבור קוויאר, שמפניה ודירה במונקו"


לפני הרבה חודשים כתבתי על ההבדל בין הקבצנים בירושלים לקבצנים התל אביבים. השבוע למדתי מה זה מקוריות. במרכז המדרחוב המרסייאני, בשעת הפסקת הצהריים הקדושה נתקלתי בקבצן שהניף את השלט שבכותרת. הוא צריך את הכסף בשביל קוויאר, שמפניה ודירה במונקו...
סיבוב קטן בעיר (שאיננה כל כך קטנה) והבנתי שקבצנות, כמו תיאטרון, היא מקצוע. קחו למשל את הקבצן שיושב לו בפתח סניף בנק בכיכר הקסטלן על ערימת עיתונים ו....בוכה בעוצמה וברגש, במשך 7 שעות ביום (רק בשעות פתיחת הסניף ולא בין 12:00 ל- 14:00 (ארוחת צהרים).
ומה עם הקבצן הצעיר מול אחד מבתי הקפה בנמל הישן (Viuex port) הפנים שלו מלאות חתכים שכבר 7 חודשים לא הגלידו - אבל גם לא צצו חדשים (כן, מניאק חשדן שכמוני, בודק!). הוא יושב על הברכיים במשך 7 שעות (אסור לעבוד בצרפת יותר מ-35 שעות בשבוע, על פי חוק) ומנהל שיחה עירה, בצירוף תנועות ידיים דרמטיות עם...עצמו. והקבצן החביב ליד המעדנייה ב- La Joliette שכולם מזמינים אותו לאכול, עד כדי כך שהוא פשוט נאלץ לסרב לחצי מהם, והחצי שהוא לא מסרב לו, יגרום לו להתקף לב. אני מדבר על 10 ארוחות צהרים במהלך שעתיים!
 

התנצלות והזמנה


היות ולאחרונה התחלתי לכתוב מאמרים באנגלית לאתר צרפתי (האנגלית שלהם גרועה משלי) אני מתקשה לעמוד בקצב. אז בניתי לי מערכת בלוג (אני משנה את השם) רשמית באנגלית לקח קצת זמן אבל יש שם תמונות ומאמרים שפרסמתי באנגלית ואולי יותר אם תרצו תוכלו להירשם ולהוסיף משלכם. ומי שרוצה מערכת שכזו משלו, יודע שהוא צריך רק... http://www.not2pay.com/pppblog/
 

סרטים


בין לבין, כמה סרטים נחמדים מהאוסף שבעצם אתם בונים:
http://www.videowebgate.com/clips/players/sac.html שמראה שאפשר למצוא את הטוב בכל דבר...
http://www.videowebgate.com/clips/players/footballer.html  או... כמה חזק השכל של שחקן כדורגל. מה שמזכיר לי שמאמני כדורגל לא יותר טובים, מאמן נבחרת ישראל עלה לקבר של הרבי מליובביץ כדי לבקש עזרה... מר דרור קשטן: עם נבחרת כמו שלך אפילו אלוהים לא יעזור.
http://www.videowebgate.com/clips/players/2women.html  או... למה צריך כרית במטוס
http://www.videowebgate.com/clips/players/blindpee.html - למה כדאי שהוריך יבדקו גם את ראשי התיבות של שמך בטרם יגזרו סופית.
http://www.videowebgate.com/clips/players/morecats.html  ועוד כמה הופעות מרשימות של חתולים

שבוע טוב וחג שמח !

תגובה לשורות של עמית
 

   
 

קניידלעך

מאת  אפרת שטרן
 

"ערכתי את שולחן הסדר
לשלושים ושנים איש,
בישלתי סיר עם קניידלעך
 וגם גפילטע פישׁ.
אבל...
בשש בבוקר כבר צלצל גיסי מבנימינה,
אמר שלא יגיע אם תהיה שם דודה מינה;
בְּשֶׁבַע מִינָה הִתְקַשְּׁרָה שֶׁלא לִבְנוֹת עָלֶיהָ -
כִּי אֵין לָהּ עֲצַבִּים לַזִּיּוּפִים שֶׁל סַבְתָּא לֵאָה;
מיכאל מיקנעם בִּשְׁתֵּים-עֶשְׂרֵה צִלְצֵל-
אָמַר שֶׁלא יָבוֹא אֵלַי לִפְנֵי שֶׁאֶתְנַצֵּל;
בְּאַרְבַּע חֲמוֹתִי הוֹדִיעָה שֶׁנִּשְׁכַּח מִמֶּנָּה -
כִּי הַבישּׁוּל שֶׁלִּי תָּמִיד גּוֹרֵם לָהּ לְמִיגְרֶנָה;
וּבַת אָחִי אָמְרָה שֶׁהִיא תַּגִּיעַ הַשָּׁנָה -
בִּתְנַאי שֶׁלא יְנַדְנְדוּ לָהּ שׁוּב עַל חתונה!

נִיתַקְתִּי אֶת הַטֶּלֶפוֹן,
יָרַדְתִּי לַמַּרְתֵּף
וְהִצַּעְתִּי לַתַּאיְלַנְדִית
בַּסֵּדֶר לִ'שתתף.

עָלִינוּ יָד בְּיָד
בַּמַּדְרֵגוֹת אֶל הַסָּלוֹן,
וְשָׁם בקבוק שֶׁל ווֹדְקָה
שפכנו לגרון;
 

מרק עם קניידלעך
 בשלוק אחד שתינו,
וְשַׁרְנוּ "דַּי-דַּיֵּנוּ"
וְגַם "עֲבָדִים הָיִינוּ";

גם צלי בקר השמדנו
בזרוע נטויה,
וְאָז בִּשְׁנֵי קוֹלוֹת
זמרנו את ה"חַד גַּדְיָא";

וּבַחֲצוֹת הִסְתַּרְתִּי לָהּ אֶת הָאֲפִיקוֹמָן,
וּכְשֶׁמָּצְאָה - רָקַדְנוּ יַחַד סְטֶפְּס עַל הַשֻּׁלְחָן!

וְאַף שֶׁכְּבָר הָיִיתִי מִתְנוֹדֶדֶת כְּלוּלָב -
יָדַעְתִּי בְּלִבִּי שֶׁבְּכָל פֶּסַח מעכשיו
לא אנסה כלל להביא אלי שנית את דודה מינה,
כְּדֵי שֶׁלא תִּפְגוש כָּאן אֶת גִּיסִי מִבִּנְיָמִינָה,
וְלא אֶת בֶּן-דּוֹדִי - כְּדֵי שֶׁלא תִּהְיֶה שׁוּם סצנה,
וְלא אֶת חֲמוֹתִי - שֶׁלא תַּחְטוף לִי כָּאן מִיגְרֶנָה,

ורק ארד אל המרתף
ואת השיקסע שוב אזמין
לחוג איתי כאן סדר
כשר למהדרין!"
 

   
 

 

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים בידיעון

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

  
 
  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2007