צ'יף לשירותכם, בנס ציונה מאז 1986

 
 


פרופיל חברה
מכתבים למערכת
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
פרסום ומודעות
אתר הבית

טלפון 08-9400070
 

 "...ואם יש יפי נפש שמעקמים את האף,
אז שהאף שלהם יהיה עקום."

מנחם בגין

 
       
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3


▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS הקישו: BOS 2009H.pps
▪ גרסת Beta עדכנית 2.3.1.31 לקבלת גרסת Beta
לרישום ראשוני למעוניינים לבחון את הגרסה העתידית של BOS

 

 
       
 

 שער ערך ה-GB

      השוואת כדאיות רכישת
      דיסק קשיח מסוג  SATA
      לפי מחיר לכל 1GB

0.40 ₪

500GB

0.24

1TB

0.17

2TB

0.15

3TB

0.17

4TB

0.21

6TB

מחירי SSD ל 1GB

3.13

60GB

2.21

120GB

2.10

240GB

--

300GB

2.15

512GB

מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX ₪

היקר מכולם

X.XX ₪

הזול מכולם

   


מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה











 

שלום לכם, חמאס


שלום לכם חמאס, רצינו לומר תודה.

בימים האחרונים שוב עשיתם מאמץ סרק למחוק את מדינת ישראל מהמפה. מאמץ מרשים, בהתחשב למזג האוויר הלוהט, למשטר התזונה המעצבן שדורש מכם הרמדאן, ולתשומת לב העולמית שנאלצתם לחלק עם משחקי המונדיאל לכדורגל.
נזכור את הימים האחרונים לטובה, כמו חגים שהוקדמו. חברים, עמיתים ומשפחה מחו"ל התעניינו בשלומנו, אחלו לנו חיים ושלום במנות גדושות.

תודה על הרגעים הנפלאים שחלקנו עם מכרים חדשים במרחב המוגן. בעולם המערבי אפשר להגיע לאינטימיות כזו רק אחרי שנים של היכרות. אצלנו, תוך עשר דקות החובה.

תודה גם על השקמה אחת ב-06:00. שעה בה העולם רענן והאוויר נקי. בימים כתיקונם, אפילו אשתנו לא מצליחה להוציא אותנו החוצה להתבונן בטל הבוקר. בזכותכם יצאנו, ממצמצים בפיג'מות האלגנטיות, לשמוע את הציפורים ולחפש שאריות יירוט בשמי השחר.

תודה גם לידידיכם שפרצו לאתרים מסחריים שונים בארץ. מהפריצה לעמוד הפייסבוק של הפיצה ומתגובות הלקוחות, לא יכולנו להפסיק לצחוק.  מאוד מתחשב מצידם לדאוג לפרנסתן של חברות אבטחת המידע הרבות שקיימות בישראל.
לכבוד היה לנו, חברה קטנה בנוף השפלה, כאשר בשוויוניות מרשימה הוקדש תשומת לב גם לאחד האתרים המשניים של צ'יף. (כל כך משני, שבמשך ימים לא שמנו לב לשירים הממולמלים והבלתי מובנים שהתנגנו שם, כאשר ברקע תמונותיכם הלוחמניות). חבל רק שהצבעים שבחרתם, כל כך  לא מחמיאים. סטייליסטית אמרה לנו מזמן ששחור הוא מאוד fin de siecle. תתקדמו.

תודה לכם גם על ההזדמנות להוכיח שמערכת BOS מצילה מידע כפי שכיפת ברזל מצילה חיים (בהנחה ש-מוטי שפר טועה).

לבסוף, רצינו גם לומר תודה על ההזדמנות שנתתם (למי שלא קיבל אצלנו צו 8), להתקדם בפיתוח יישומים, ללא יותר מדי הפרעות מצד לקוחות, שדאגו יותר לביטחון האישי מאשר לשלמות המידע.
 


ועוד

 
      
 

מכונה בדרך לענן


מכונת גיבוי (Backup appliance) יכולה להוות אחד המרכיבים בפתרון כולל של מוכנות להתאוששות, במיוחד כאשר הפתרון כולל אחסון ענני. כל יצרן של מכונות אלו יוצר פלטפורמה ייחודית, וגם אם היא כביכול  Turnkey solution תהיה לכל מכונה כללי הטמעה ומורכבויות ניהול משלה.
למה להכניס מכונת גיבוי למערך? מפני שהיא אמורה לפשט את הקנפוג הראשוני של סביבת הגיבוי ולהסדיר את התמיכה והתחזוקה תוך כדי הקמת המערך.
אמצעי לוקאלי  של ריכוז הגיבויים עושה רק טוב למערכי גיבוי והתאוששות בענן, אבל יש מספר מחשבות שכדאי להקדיש לנושא מכונת הגיבוי.
דבר ראשון, האופי של "התקן וסע" של פתרונות Turnkey מפתה אותנו להאמין שרק נחסל ולא ניצור מורכבויות חדשות. לא תמיד זה קורה. כיוון שהגיבוי מגן על מטלות חיוניות, ארגונים רבים מבקשים לנסות את המכונה בטרם רכישה. זה אומר לשנע פיזית את המכונה לכל אתר שישתתף בתוכנית הגיבויים לשם הדגמה. מחיר הפתרון כולל בדרך כלל מודולים של חומרה וענן, ויכול להגיע למספרים גבוהים יותר מן הצפוי.
מבחינה אסטרטגית, ובהתאם לארכיטקטורה הנבחרת, מכונת גיבוי יכולה להוות נקודת כשל יחידה, שכל תקלה בה מסוגלת לטרפד את תפקוד המערך כולו. במידה והמכונה נפגעת במקרה של אסון, הפורמט שהיא קובעת למידע המגובה יהיה חסר ערך - מפני שלא ניתן יהיה לשחזר אותו לפורמט שמיש ( * ) .
לפעמים נוצרות בעיות שלא ניתן מיד להצביע על מקורן. היו מקרים כאלה בהם יצרן המכונה וחברת הענן התווכחו והטילו את האחריות אחד על השני.
בסביבה בה נפח המידע משתנה (גדל) במהירות, השדרוג (הגדלה) של מכונות הגיבוי בדרך כלל יקר ולא פשוט.
אין לשכוח כי מכונת הגיבוי הוא תחנה נוספת במעבר המידע - לטוב ולרע. המידע מועתק משרת כלשהו למכונת הגיבוי, וממנה לענן, או למצעים אחרים. ריבוי המעברים יכולים להאט את זרימת המידע, לצור צווארי בקבוק ולעכב את הגעתו של המידע המעודכן למקום מבטחים.

( * ) תמיד אמרנו שהגיבוי הוא לא המטרה. ההתאוששות היא המטרה. רוב פתרונות הגיבוי מבוססים מכונות דורשים שפונקצית השחזור תתבצע באמצעות המכונה, מה שמצמצם את אפשרויות ההתאוששות בהשוואה לפתרונות פתוחים.
יש הטוענים כי מכונות גיבוי התומכות בשחזור ישיר מן הענן לא באמת תוכננו לכך ולכן נוטות להאט את השחזור. קיימות גם מכונות התומכות רק בשחזור אימאג'ס מלאים של השרת כולו, במקום שחזור של קבצים בודדים, מה שבמקרים מסוימים זולל זמן ונפח אחסון. כמו לקנות פרה שלמה בשביל כוס חלב.
 

 
    
  

פנוי לעבודה


איש סיסטם ותומך טכני מאזור ירושלים, בעל 14 שנות ניסיון.
מנהל רשתות מיקרוסופט מוסמך + השכלת מנהל רשתות Linux
צרו קשר במייל או בטלפון 054-5830644 ,או 072-2114376
 

 
      
 

צפי שוק


מצעי זיכרון בלתי נדיף משמשים לאחסון מידע ואינם מאבדים את תוכן המידע - טעינתם המגנטית - גם כאשר מנותק זרם החשמל. שייכים לקטגוריה זו מרבית המצעים המגנטיים (דיסקים קשיחים, טייפים והדיסקטים של פעם), תקליטורים אופטיים, F-RAM, זיכרונות פלאש, ואפילו מצעי האחסון של המחשבים הקדמוניים: סרטי נייר וכרטיסים מנוקבים.
כיום משתמשים בארגונים במצעים בלתי נדיפים לאחסון שניוני, במיוחד לטווח ארוך, וביישומים למשימות קריטיות כמו במרכזי מידע. ישנם התקנים המסוגלים לאחסן מספר טרהבייטים של מידע, אך הדרישה הגוברת לנפח אחסון צפויה לדחוף קדימה את שוק המצעים הבלתי נדיפים.
סקר שוק המצעים הבלתי נדיפים שפורסם לאחרונה, מתמקד בסוגי מצע שונים אך מנתח את השוק השלם על בסיס גיאוגרפי (צפון, מרכז ודרום אמריקה, אירופה, אפריקה, המזרח התיכון, אסיה ואוקיאניה). צפון אמריקה ואירופה הם כרגע השווקים הגדולים ביותר, אם כי באסיה צפויה גדילה משמעותית בשבע השנים הבאות.
פלח השוק של הדיסקים הקשיחים הוא הגדול ביותר מבין המצעים הבלתי נדיפים, אך זה של הרכיבים האלקטרוניים המודפסים הוא שצפוי לגדול בשיעור הפרוגרסיבי הגיאומטרי (CAGR) המרשים ביותר לתקופה 2014-2020. בסך הכול, שוק המצעים הבלתי נדיפים צפוי לגדול בשיעור CAGR של 1.18עד 2020.
 

 
      
 

על יתרונות גומז פיר

 
       
 

 

CA


ארגונים ומשרדים רבים שאימצו את מוצרי BOS Backup prOxy Server עשו זאת במקום או בשילוב עם מוצר הדגל לגיבוי של חברת CA, ה-ArcServe
השבוע פורסים כי CA מכרה את ArcServe לחברת השקעות פרטית, אשר הקימה חברה ייעודית להמשך הייצור, תחת הנהלתו של מי שהיה עד כה מנכ"ל המוצר ב-CA.
כמה מתוך היתרונות הרבים של BOS מפורטים בקישור זה.
 

 
       
 

קסמים?


לא יותר מדי רחוק אחורה בהיסטוריה של האנושות, הפכו זה אחר זה למצרכי חובה: טלפון קווי, רכב משפחתי, טלוויזיה, מזגן, טלפון נייד, מחשב אישי, טלפון חכם...
אם הרכב או הטלוויזיה מתקלקלים, ברור לכולם למי צריך לפנות. המוסכניק יבדוק את הרכב, הטכנאי יבדוק את הטלוויזיה, הם יציעו להחליף חלקים או לבצע טיפול בהתאם לתקלה, וגם יציעו מחיר בהתאם.
אבל, כאשר דיסק קשיח המכיל מידע חשוב לבעליו מפסיק להגיב, לטכנאי השירות בחנויות המחשבים אין התמחות מתאימה לטיפול בשחזור המידע. רובם ימליצו לפנות לחברה המתמחה בתחום.
קיימת תפיסה כללית שחברות הצלת נתונים מחזיקות "מכונות פלא" לשחזור מידע בכל מצב אפשרי. התפיסה מחוזקת על ידי מיתוסים שאותן חברות עצמן מפיצות לפעמים. המציאות, זוהרת פחות. טכניקות שחזור המידע המתוחכמות והמוצלחות מסחרית ביותר, כרוכות בהחלפת חלפים זהירה בסביבה "סטרילית" (חדר נקי). מחליפים את ראשי הקריאה, מתקנים את מנוע הסיבוב, את חלקי האלקטרוניקה, את התוכנה המפעילה את הדיסק ואת טבלאות ההגדרות שלו.
חילופי החלקים הצליחו ב-40 עד 60% של המקרים בהיסטוריה של הצלת הנתונים. כפי שהסברנו בעבר, שיעור ההצלחה הכללי, כפי שמעידות על עצמן המעבדות השונות, גבוה בהרבה. בעבור דגמים ותקלות מסוימות, השיעור מתקרב ל-100%, בעבור אחרים, שיעור ההצלחה הוא אפס. בכדי  להצליח לקרוא את המידע מאותם דיסקים נדרשות שיטות שאינן קשורות לדגם או לדיסק עצמו. ככל שצפיפות המידע בדיסקים קשיחים ממשיכה לגדול, צפוי גם שיגדל הקושי לביצוע שחזור הנתונים.
מקור הכישלון בשחזור קשור לשיטות המשמשות ליצרנים כדי להשיג צפיפות מידע גדולה יחד עם תשואות ייצור גבוהות. הדיסקים היוצאים כיום מן המפעלים עוברים כוונון יתר בכדי למטב את הביצועים של כל סקטור בדיסק. הפרמטרים של תצורת המידע, של הראשים, הצלחות, האלקטרוניקה וה-firmware ממוטבים ביחד. כלומר, סביר הרבה פחות שניתן יהיה לתאים לוח אלקטרוני, או סט של ראשי קריאה וכו' מדיסק אחר (תורם)  בהחלפת חלק תקול, אפילו שהדיסק התורם יהיה מאותו גדם.
בתקופות בהן עלה דיסק קשיח אלפי דולרים, תיקון הדיסק הייתה חלופה זולה יותר לרכישת דיסק חדש. כיום, הפתרון הזול ביותר להתמודדות עם דיסק בעייתי היא להחליף אותו בחדש, כל עוד ניתן עדיין לשאוב ממנו את המידע החשוב או לשחזר אותו מגיבוי עדכני ותקין.


עבור חקירות מחשב הדורשות ניתוח פורנזי אין חלופה, אין מנוס מלטפל בדיסק הספציפי, וחייבים לשחזר ממנו את המידע גם אם הופעלו עליו מאמצי השמדה.
דיסק בשימוש יכול להיפגע מגורמים סביבתיים (קורוזיה), שימוש לקוי (מהלומות) או אחרים. פגמים אלו מזוהים כ"פגמים נרכשים" - להבדיל מ"פגמים ראשוניים", והם מפורטים בטבלה פנימית של פרמטרים הנשמרת בדיסק עצמו כמו גם ה-Firmware. טבלת הפרמטרים נשמרת בטרקים מיוחדים של הדיסקים הידועים כ"אזור התחזוקה" או בשם מקביל. דגמים מסוימים שומרים את הטבלה בזיכרון בלתי נדיף על לוח עם מעגלים מודפסים. הטבלה קשורה בצורה אינטימית למצע בכל דיסק ודיסק. הטבלה של כונן אחד לא תהיה זהה ולא תתאים למצע של  כונן אחר.

המידע שמשתמש יוצר מוצפן כ-5 פעם בדיסק הקשיח, לפני שהוא נכתב לצלחות. הסיבות לכך הן להבטיח שהמשתמש לא יקבל מידע שגוי, לתקן כמה שיותר שגיאות באיתור המידע שאפשר, לשפר את איכות האיתור על ידי קיצור זמן השחזור ולמתן את ההשפעות של דפוסים מסוימים המועדים לטעויות.
בשל רמות ההצפנה הללו, המידע של המשתמש עצמו לא נכתב לדיסק. המידע המוצפן הוא זה שנשמר. כדי להחזיר מידע שימושי, יש לפענח את כל שלבי ההצפנה.


תקלה של דיסק קשיח יכולה - או לא - לכלול פגם/מים בשטח פני הצלחות.
אם לא קיים נזק פיזי, המידע שנכתב על ידי המשתמש עדיין שם, אלא אם נכתב עליו מידע חדש. אם קיים בדיסק נזק פיזי, לא נשאר מידע באזורים בהם התנתקה השכבה המגנטית מהמצע. השכבה המגנטית המכילה את המידע היא בעובי של מיקרו-אינצ', וכל שריטה מסוגלת בקלות לקלף אותה .
בזמן פעולת הדיסק הנורמאלית, ראשי הקריאה לא פוגעים בשכבה זו למרות שהמרחק ביניהם הוא קטן ממיקרו-אינצ' אחד. כאשר הצלחות מקבלות כיפוף כך שהראשים לא מסוגלים עוד לדאות מעליהן, אין בנמצא שיטה מסחרית לשחזור מידע.
השיטה המתקדמת ביותר שמתאימה במישור המסחרי, היא ההחלפה הזהירה של החלקים התקולים. כאשר החלק אותו יש להחליף נמצא בתוך מארז הדיסק (הפנימי) חייבים לבצע את העבודה בסביבה נקייה על פי תקן מעבדה. כל חלקיק זר או כל טביעת אצבע שומנית על הצלחת, יכולה לגרום לתקלה חדשה בדיסק המתוקן ולהחמיר את מצבו.
על מנת להחליף בהצלחה את הרכיבים, יש למצוא את החלפים המתאימים לכל דיסק ספציפי.
יצרני דיסקים וספקיהם לא מוכנים לספק חלקי חילוף, כך שיש להשיגם כ"תרומת איברים" מדיסקים מאותו סוג. אמנם ההתאמה ההדוקה של ראשים חדשים לדיסק, והפרמטרים של כוונון יתר עושים את המשימה לקשה, ובדרך כלל יתאימו רק חלפים מאותו דגם שעזבו את המפעל באותה אצווה כמו הדיסק התקול.
 

 
       
 

 

קישורים

 

■  אפליקציות מגופים ציבוריים, חינם לרשותכם.
 כיצד הורד זמן ההשהייה של וויקיפדיה
■  האם ללמד את ילדינו לתכנת?
 

 
      
 

הומור


זהירות עם שאלת האימות!
 

 
     
 

למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין.

 

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
     
 

 
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2014