גיליון מספר 46 שנה XI יום חמישי, 22 בדצמבר 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    
 


חג חנוכה שמח!

חֲשׂוֹף זְרוֹעַ קָדְשֶׁךָ וְקָרֵב קֵץ הַיְשׁוּעָה
נְקום נִקְמַת עֲבָדֶיךָ מֵאֻמָּה הָרְשָׁעָה
כִּי אָרְכָה הַשָּׁעָה וְאֵין קֵץ לִימֵי הָרָעָה
דְּחֵה אַדְמוֹן בְּצֵל צַלְמוֹן הָקֵם לָנוּ רוֹעִים שִׁבְעָה
 

(בית אחרון בפיוט "מעוז צור")

 
  

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.3.1.2 לקבלת גרסת Beta

 
  
 

שער ערך ה GB
21/12/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.79

500GB

0.48 ₪

1TB

0.32 ₪

2TB

0.36 ₪

3TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה


לתמצת


זה לא סוד שהצלחת המיזמים עתירי הידע אף פעם לא הייתה תלויה במקוריות הרעיון, ביכולת הטכנית, ביישומים הפוטנציאליים או בשוק למוצר. ההצלחה הייתה ותהיה תמיד תלויה ביכולת להשיג משקיעים, וביכולת לנצל את כסף המשקיעים למטרות המיזם... הכוללות כמובן יחסי ציבור כדי לשבות את השוק ו...כדי להשיג עוד משקיעים.
דור אחר דור של גיקים ניסו ללמוד את סודות התקשורת הבינאישית. באימונים שלהם, היכולת לעניין תוך דקות ספורות משקיע שרק מכירים במפגש עסקים הוא "פרח לב הזהב", המפתח הנכסף הראשון לדלת הלב -והכיס- של קרנות הון סיכון, מתווכים ומשקיעים שונים.
יש שיאמר ש"נולדים עם זה" ויש גם המתפרנסים מללמד את זה. אבל יותר מדי יזמים ובעלי עסקים מספרים על חברותיהם בדרך שלא מצליחה ללכוד את תשומת הלב של לקוח פוטנציאלי, או של מי שמסוגל לקדם אותו, או של אף אחד.

אינסוף קואצ'ים ויועצים כבר נדבו המלצות וטריקים כדי להצליח בתחום. בין ההמלצות הביזאריות ביותר: לכתוב את קורות החיים שלך או את ה-whitepaper של המוצר, על גבי כרטיס ביקור - אם זה נכנס, הרי שהצלחת לתמצת את מיץ המשמעות שלו.
קרמין גאלו מציעה באתר Entepreneur תרגיל בארבע שלבים שעשוי לעזור לכל יזם מתחיל. בבניית ה"סיפור" שלנו, היא כותבת, יהיה עלינו להשיב ל-4 שאלות:
-מה אתה עושה
-איזו בעיה אתה פותר
-כיצד המוצר או השירות שלך נבדל
-למה שיהיה אכפת לי
בניסיון להשיב לארבעת השאלות, ייבנה סיפור קצר שיהיה עליך לספר תוך דקה אחת על השעון. מתוכו, משפט הפתיחה חייב להיות כותרת ידידותית לטוויטר (עד 140 תווים). למשל "צ'יף מנס ציונה, בת ה-25, מתמחה בהצלת נתונים, במחשוב פורנזי (משפטי)ובעיקר בהיבטים שונים של שרידות וזמינות המידע הממוחשב - במגוון מצבים"
אם הספקתם לתאר את יתרונות חברתכם בפחות מ-60 שניות ונשאר לכם זמן עודף, היו מוכנים לספר דוגמא או סיפור שממחיש את עבודתכם. לדוגמא: "ארגון בריאות ארצי התקשה לנהל את גיבויי הסניפים הרבים שלו בצורה שתאפשר מעקב אחר מידע שנמחק או גיבויים שלא צלחו. או אז... "
ועוד תוספת לשיטה: יש לוודא שעניין המאזין בדברים הנאמרים, ולא -חלילה!- בנתונים הגופניים של יזמית חטובה, שהצליחה לתמצת את סיפור המוצר, יחד עם אורך החצאית...
 

 
    
 

מערכת הפעלה בחינם


רובכם מכירים את הדפדפן כרום, ובוודאי שחלק גדול מכם משתמשים בו ממש ברגע זה כדי לצפות בעמוד שבפניכם. אבל גוגל גם התחילו ב-2007 פרויקט בשם כרום, מערכת הפעלה בקוד פתוח -ועם לינוקס, אז חינמית- לעבודה בלעדית עם אפליקציות ווביות.
שנתיים לאחר מכם הכריזה גוגל על Chromium OS, שניתן לקומפילציה מקוד המקור שמורידים מהרשת. (Chrome OS, לעומתו, מותקן כרגע אך ורק על גבי חומרה מתוצרת שותפים עסקים של גוגל).
ממשק המשתמש של מ.ע. כרום דומה לזה של הדפדפן, ולמעשה האפליקציה היחידה היא דפדפן הכולל נגן מדיה ומנהל קבצים.
השנה סוף סוף הופיע בשוק החומרה הייעודית: Chromebooks, נטבוקים מבית סמסונג או מתוצרת Acer.

ולמרות זאת ומכיוון ורבים המסתקרנים לבחון את המערכת החדשה נבנתה מערכת הפעלה העושה שימוש בחלק מיכולות ה Chrome OS נקראת  Chrome OS Linux. המערכת ניתנת להורדה מ: http://getchrome.eu/download.php.

מערכת זו כוללת מרכיבים רבים וביניהם גם את מנהל המוזיקה החדש של Google וסביבת Office משרדית מלאה:

Linux kernel 2.6.37
GNOME 2.32 desktop environment
Experimental GNOME Shell desktop environment
Google Chrome 17.0.932 web browser
Google Music Manager 1.0
Google Picasa 3.0 photo manager
LibreOffice 3.3 office suite
GIMP 2.6 image editor
Wine 1.3 Windows emulator
Cheese 2.32 webcam app
Pidgin 2.7 instant messenger
Dashboard with social toolbar
Control Center

ולמי שבכל זאת אינו יכול להתאפק ומוכרח לבחון את המערכת החדשה, אפילו בגרסאותיה הראשוניות, ניתנת האפשרות להורדת גרסת VM יומית הניתנת להרצה על כל מחשב או אפילו מתוך דיסקון נייד: http://chromeos.hexxeh.net/index.php
 

 
    
 

איפה הקלטת?


בבית הספר לסיעוד של וולורהמפטון, בריטניה, אבדה לפני מספר חודשים קלטת מידע.
קלטת הגיבוי הכילה את כל נתוני התלמידים, הוריהם ואפוטרופוסיהם. היא הייתה אחת מזוג קלטות הגיבוי שהוזנו ברוטציה שבועית לכונן המחובר לשרת. לא המידע ולא הקלטת היו מוצפנים.
הכונן והקלטת היו מחוברים לשרת בכל עת במהלך השבוע, והשרת ממוקם במשרד אותו נועלים בזמן שהוא לא פעיל. גם הקלטת השנייה שלא בשימוש ננעלת בכספת למשך שבוע המנוחה שלה.
מנהל המידע הגיע בסוף השבוע כדי להחליף קלטת והופ! אין כונן ואין קלטת. בשל מימדיהם הקטנים, הוא חשב תחילה שמישהו חבט בו ללא כוונה וזה נפל, אבל חיפושים קדחתניים העלו חרס. לא נראו סימני פריצה וגם לא היה חסר שום פריט אחר במשרד. החיפושים בשאר שטח בית הספר גם הם לא נשאו פרי.
בית הספר נאלץ להודיע על כך להורים. בושות.
לא הייתה כל צורך לשחזר את המידע שהכילה הקלטת. בסך הכול, היא שמשה לגיבוי והמידע השלם אוחסן בשרת. אבל חקירת המקרה על ידי הרשויות  גילתה כי האמצעים הטכניים בהם השתמש בית הספר בעת המקרה - לא מתאימים.
החוק בבריטניה קובע כי יש לנקוט באמצעים טכניים וארגוניים מתאימים כדי למנוע שינוי בלתי מורשה או בלתי חוקי של מידע אישי, וכנגד נזק, השמדה או אובדן מקרי של מידע אישי.
בפועל, זה אומר כי כל הארגונים חייבים באבטחה ובאבטחת שרידות המידע שתמנע פגיעה מקרית או מכוונת במידע.
הסעיף השביעי בחוק ההגנה על המידע קובע כי ארגונים חייבים לתכנן ולארגן את האבטחה בהתאם לטבע המידע האישי שהם שומרים ולנזק שיתכן יגרם על ידי פרצה באבטחה. הם חייבים להבהיר מי בארגון אחראי לאבטחת המידע, להבטיח ביטחון פיזי וטכני למידע, מגובה במדיניות ונהלים איתנים, וצוות אמין ומיומן. לבסוף, הם חייבים להיות מוכנים להגיב במהירות וביעילות מול כל פרצה באבטחה.
בסדרת הנחיות לתיקון המקרה הספציפי של בית הספר לסיעוד, הובהר היטב כי הטייפ לגיבוי חייב להיות מאוחסן בצורה בטוחה והרחק מן השרת. הלא, לשם מה נגבה אם התקן הגיבוי צמוד למכונה שמכילה את מידע המקור ופגיע בפני אותם סיכונים (גניבה, אש, השחתה...)?
ברצוננו להוסיף הבהרה לגבי "צוות מיומן". כמובן שמפעילי התקן הגיבוי יקבלו הדרכה טכנית ועם הזמן יהפכו "מיומנים". אבל גם שאר באי מעונם של ציוד מחשוב חייבים הדרכה נאותה. כן, כולל המנקה!*

*הכוונה לסיפור הידוע של מיטת-חדר-טיפול-נמרץ מסוימת בבית חולים, שכל המאושפז בה היה נפטר בשעה קבועה ביממה. מנהל המחלקה החליט לערוך תצפית, וגילה שבכל ערב, כאשר הגיעה המנקה, היא הייתה מנתקת  משקע החשמל בקיר את מכשירי התמיכה... כדי לחבר את שואב האבק שלה.
 

 
    
 

 

אפליקציות


● הפיגוע באוסלו בקיץ האחרון וגם המספר הגובר של תקיפת נשים צעירות בעיר, היוו השראה לחברה הנורווגית Numa, המשיקה כעת אפליקציית חירום למשתמשים ניידים: "SOS Rescue Me" הניתנת להורדה מחנות ה-iTunes. היישום פותח ע"י Appsmakerstore
בהקשה על כפתור האפליקציה, נשלחת הודעת מצוקה דרך SMS ופייסבוק לאנשי הקשר הנבחרים על ידי המשתמש, עם מיקום GPS של בעל המכשיר במצוקה.
בנוסף, אפשר להשתמש בפתרון כדי "לזייף" צלצולים אל הטלפון במצוקה, כדי להתקשר למספרי חירום, וכדי לצלם ולפרסם צילומי עדות הישר לפרופיל הפייסבוק של המשתמש- כולל גם את השעה, תאריך ומיקום GPS המדויקים של הצילום.

● כזכור כתבנו בשבוע שעבר על יתרונות האנטי וירוס לאנדרואיד עם דגש על שמירת פרטיות המידע (יתרון בולט הינו החינמיות שלה!). היום גם הגרסה המלאה של ESET Mobile Security ל-Android בגרסה 2.0 והילך כבר מאפשרת יכולות דומות: חסימת הטלפון במקרה אובדן או גניבה, איתור באמצעות GPS (כאשר פונקצית הנייד מופעלת), ומחיקת כל המידע למקרה ונחשוד שהמכשיר נפל לידיים חשודות. בעת רכישת החבילה, ניתן לרשום מספר אנשי קשר למקרה והטלפון ייגנב או יאבד. אנשי הקשר יוכלו לשלוח SMS כדי לחסום את הטלפון מרחוק או לשחזר סיסמאות. במקרה שהגנב יחליף את כרטיס ה-SIM, המכשיר ישלח SMS לאנשי הקשר הרשומים, בו יופיע מספר הטלפון והסיסמא המאפשרת חסימה. אבל זה ייקרא רק בזמן שיש כרטיס SIM מותקן במכשיר.
בנוסף יש בחבילה אפשרות לבקרת הורים, עם יכולת חסימה של שיחות טלפון ממספרים לא מוכרים, שנופלות לתיקיית ספאם או לרשימה שחורה.
 

 
    
 

D.R.P.  /  B.C.P.

בצ'יף אגף נפרד
המתמחה במיוחד
בפרויקטים בהיבט כוללני
לכל הסקטור המוסדי,
גם לארגון הבינוני
מסורתי או חדשני...
ואף לקטן בארגונים
הדואג לנכסים,
כי המשכיות עסקית, עיקרה
"סוף מעשה במחשבה תחילה!"

 

כתבתם לנו


הרגלי נסיעה

ולדימיר פירוג'נקו זקוק לעזרתכם: במסגרת הפרויקט שלו לתואר שני
העוסק בהרגלי נסיעה, יש לו צורך באיסוף מידע בהיקף של 600 אנשים.
אם תסכימו לעזור לו, הוא מבקש שתמלאו את השאלון הקצר (3 דקות) הנמצא בלינק זה
יש גם פרס למשתתפים!
אנא תעבירו את השאלון לחברים שלכם ובמקום שבו אתם עובדים

 

תרומת ניידים

ב"הוסטל יפו" - דיור מוגן שאני מנהל מטעם בית החולים "אברבנאל" מתגוררים 11 דיירים. הדיירים מתמודדים עם הפרעה נפשית קשה ובונים לאט, לאט בתהליך ממושך את חייהם ואת החזרה לתפקוד תקין בחברה. רוב הדיירים מתקיימים מקצבה של 2,000 ש"ח בחודש שאמורה לספק את כל צרכיהם (מזון, ביגוד, תרופות). כל הדיירים עובדים בעבודות שיקומיות שונות בהם הם מרוויחים על יום עבודה כמה שקלים בודדים.
למרות שהדיירים מתמודדים עם בעיה נפשית קשה, אין זה אומר שהם תמיד חיו כך. בקרב הדיירים ישנם, במאית קולנוע שהייתה מאד מצליחה בעבר ואף פרסמה ספר שעדיין נמכר בחנויות הספרים. או אדם שבעבר היה בעלים של חברת פרסום מוכרת. עקב מצבם הנפשי כל הדיירים הגיעו למצבים של עוני וחובות כלכליים קשים.
כדי לעזור להם להשתלב בחברה, אנו מכשירים אותם לעבודה עם מחשב, אולם הבעיה היא שאין להם כסף לקנות מחשב. אנו זקוקים לתרומה של 10 מחשבים ניידים משומשים ועובדים. שמסוגלים להריץ Word + Explorer. כל מחשב בן עד שלוש שנים יכול לעשות את הפעולות האלו.

עו"ס ארז נער, מנהל "הוסטל יפו"
טלפון 0544-875053


חיש לאט

סבא שלי סיפר לי שפעם, כאשר הגיע הטלפון לארצו, התקינו מכשירים בבתי עשירים, במוסדות הציבור, ובין היתר גם במשרד הדואר. חלק מן הכפריים התייחסו לטלפון כמו אל טלגראף, והיו מבקשים מפקיד הדואר שיזמין עבורם את השיחה או ש"יחייג להם". כך קרה שפעם נסע אדם לעיר הגדולה וביקש שיודיעו לו בטלפון כאשר אשתו תלד. עבר זמן, האיש המודאג חזר הביתה ומצא שם תינוק בריא בן חודש וחצי. "למה לא הודעתם לי בטלפון?" אה, כי פקיד הדואר עזב והפקיד החדש עדיין לא למד להתקשר.
נזכרתי בסיפור לאחר שפניתי לעיריית ראשל"צ דרך אתר האינטרנט שלה ב-20 בנובמבר ואת התגובה המידית שלהם קיבלתי ב-18 בדצמבר...

מ.ל.

 
    
 

קישורים

● "מה הבעיה לבנות לבד צ'יפים כאלה, עם קצת סיליקון ודבק, במחסן ההורים?"

אוסף ביזארי של דיסקונים

● באתר של עופר גביש, סיפור חג מולד (1945) של מעפילים

 

 
    
  

 
    
 

5X5


"תקופת החגים" (חנוכה כלול) היא בעצם תקופת הסיכומים. כולם מסכמים, כולם מנבאים. גם IBM, למה לא, אחרי הכל הם מוציאים מיליארדים על מחקר וחלק מן הטכנולוגיות העתידניות כבר פועלות אצלם במעבדות. על פי IBM, חמשת החידושים שישנו את הדרך בה אנשים חיים, עובדים ומתקשרים ביניהם במשך השנים הבאות, הם:

אנרגיה קינטית
מהחום הנפלט מהמחשבים שלנו ועד לפעילות גוף האדם, מקורות של אנרגיה שסובבים אותנו וכיום מבוזבזים, ירתמו לשימוש מועיל במגוון יישומים לבית, לעסקים ולערים שלמות.

זיהוי
סוף לעידן הסיסמאות - הזיהוי לשם גישה למערכות מידע, לפתיחת דלתות ולמשיכת כספים, ישען כמו בסרטי מד"ב אך ורק על נתונים ביומטריים ייחודיים לכל אדם ואדם.

קריאת מחשבות
פקודות שתעבורנה ישירות ממוח האדם להתקנים למיניהם. רגע לפני עידן הקלט הישיר, יצרני המקלדות יכולים להכין את עצמם לצאת לפנסיה. "החיץ הדיגיטאלי יפסיק להתקיים בעבור אוכלוסיית העולם". (פרט מאשר לארצות עניות, שם מיליוני אנשים פסחו על העידן הדיגיטלי כולו).

פרסומות
החלום של כל ספאמר: שדואר הזבל יהיה בעצם הדואר העיקרי והרצוי של נמעניו. הפרסומות תהינה כל כך מותאמות אישית וסינוני התוכן יהיו כל כך יעילים, שכל הצעה שתגיע אלינו תהיה בהחלט רלוונטית - מסבון אינטימי ועד יאכטה, תלוי בצרכים של כל אחד.
 

 
    
 

מהי התוכנית לנוער
של ליונס הבינלאומי?

 
    
 



ואן גוך - וידוי


במעבדה של צ'יף אנו משתדלים להציע מחירים הוגנים בעבור השירותים הניתנים בה. עקב רוחב מגוון התקלות מהן סובלים המצעים המגיעים אלינו לשחזור, גם המחירים מגוונים. לעיתים מקבל לקוח פרטי שיכולות המימון שלו מוגבלות - מחיר יחסית גבוה עבורו. באותה מידע יכול לקבל תאגיד עשיר הצעת מחיר קטנה בהרבה מציפיותיו.
על מורכבות העבודה לעיתים מתווספת מורכבות היחסים עם הלקוח: יתכן מישהו שמאוד חשוב לו לקבל את המידע בחזרה אך לא מסוגל, או לא מסכים למחיר שהוצע לו. כיוון ש-כאמור- בקביעת המחיר אנו מראש מנסים להציע את הסכום ההוגן ביותר, קשה מאוד להתמודד עם בקשות להורדת המחיר מבלי לגרום להפסדים. "מתח הרווחים צר" אומר לנו מנהל החשבונות.

בשבוע שעבר שלחה מיכל לתפוצת חבריה מייל עם מצגת על הצייר ואן גוך. במצגת נכתב שהצייר רק מכר ציור אחד בחייו. שאר עבודותיו נעשו מבוקשות ומפורסמות רק לאחר מותו.
בין חבריו היה מי שהגיב: "לא נכון! ואן-גוך לא מכר ולו ציור אחד בחייו. רק פעם אחת כאשר הוא ישב בבית הקפה הקבוע שלו מישהו התעניין ורצה לקנות ציור אחד. אלא שההוא היה מוכן לשלם חצי מהמחיר שנקב ואן גוך. בעל בית הקפה התערב ואמר לקונה "בסכום שהצעת תקבל חצי ציור". הוא קרע את הציור לשנים ומכר אותו לקונה. ואן גוך מכר בחייו רק חצי ציור."

חברים, לא אתם ולא אנחנו מעוניינים בשחזור חצאי דיסקים. באמת.
 

 
    
 


עמית מנדלזון
Looking for a way out















































השורות של עמית

ככה צריכה לעבוד רכבת


לפני שבועיים רעשה וגעשה כל צרפת, מהדורות החדשות בעיתונות ברדיו ובטלוויזיה היו עמוסות רק ב... שינוי לוח הזמנים של הרכבות בצרפת.
אף אחד לא ממש זוכר מתי הייתה הפעם האחרונה שלוח הזמנים הזה שונה, אבל לשינוי יש השפעה על חייהם של עשרות מיליוני צרפתים. שלא לדבר על העובדה שלא פשוט לבצע את המשימה הנ"ל.
מערכת הרכבות היא עורק החיים המרכזי של הצרפתי. היא כוללת 15,000 קווים שמסיעים מדי יום עשרות מיליוני נוסעים. קווים אזוריים, בין אזוריים, קווים מהירים, קווים בינלאומיים, פרבריות, ועוד.
ביום בו נכנס לוח הזמנים החדש לתוקף הייתה תחנת הרכבת עמוסה בעיתונאים, אבל גם בעשרות דיילים שסייעו לנוסעים המבולבלים, בנימוס וביעילות, למצוא את דרכם במבוך החדש שקירותיו זזו לפתע. יש לציין כי ההודעה על השינוי יצאה כבר 4 חודשים קודם לכן, כדי לסייע לציבור להתארגן. ככה צריכה להתנהל רכבת.
אתמול הייתי בתחנה והייתה לי חצי שעה להמתין לרכבת. משעמם לי, אז בחנתי את מועדי ההגעה של הרכבות. רכבות שנוסעות 3-6 שעות מגיעות לתחנה על השנייה או מקסימום באיחור אפנתי של... 15 שניות! וזה בימים של עומס מטורף, שכן אתמול החלה חופשת החורף, חופשת החגים הגדולה וכל צרפת על גלגלים.

לעומת זאת, תוהו ובוהו בשדות התעופה. בשיא הלחץ פתחו אנשי הביטחון ב-4 שדות תעופה, בשביתה. בעיר ליון השביתה היא של 100%, דבר שאיננו חוקי בצרפת יותר (חוק שירות מינימום מחייב שירות מינימאלי גם בעת שביתה). הבלגן חוגג. טיסות מבוטלות על ימין ועל שמאל ועשרות אלפי אנשים תקועים בשדה התעופה, אין בא ואין הולך.
לא רק שהמו"מ עם השובתים לא מתקדם לשום מקום (נכון ליום ב' הוא הוגדר כמת), השביתה גם מתרחבת לעוד ועוד שדות תעופה. וזה כאמור, בשיא לחץ עונת החופשות. תזמון מכוון שיביא את חמתה של הממשלה ובעיקר הציבור (שנגעו לו בקודש הקודשים, החופשה) על האיגודים.

ואם ברכבות עסקינן הרי שחברת הרכבות רוצה להעביר קו חדש בין מרסיי לטולון, רכבת ה-LGV, הגרסה האולטרה מהירה של הרכבות הצרפתיות (זו שבין פאריס ומרסיי נקראת TGV וגומעת כמעט 1,000 קילומטרים בשלוש שעות). הבעיה היא שהציבור בפרובנס מתנגד לה מסיבות אקולוגיות: פגיעה בשטחי מראה וכמובן צלקת אכזרית לאורך אזור מדהים ביופיו. זה לא שאין רכבות בפרובנס, אבל הן מתחשבות בפני השטח וכתוצאה מכך הן גם די אטיות. אבל, ממתי הזמן משחק תפקיד אצל תושבי דרום צרפת?
תמונות מההפגנה הירוקה

עשיתי מעשה


השבוע העפתי מרשימת חברי בפייסבוק וחסמתי אדם באופן מוחלט, בגלל דעותיו.
אני לא נוהג לעשות זאת. אבל יש דברים שאני לא יכול לראות על הבוקר על הקיר שלי.
רק שתבינו: לא מדובר באדם דתי, ימני מוצהר או קיצוני בדעותיו. מדובר באדם נורמטיבי עם יכולת התבטאות לא רעה. אבל מה, הוא שרף את ספרי ההיסטוריה, ועל זה אין סליחה. מטריד אותי העיוורון הסלקטיבי שמכה אנשים. האיש כתב שלדעתו "נתניהו הוא ראש הממשלה הטוב ביותר שקם אי פעם למדינת ישראל". בדרך הכותב כמובן רומס את השמאלנים, התקשורת וכל הבא ליד. אף מילה על אלימות המתנחלים כלפי הצבא, באישורו שבשתיקה של "ראש הממשלה הטוב ביותר שקם לנו" אף מילה על הטירוף שנקרא בשפה מגוהצת היטב "הדרת נשים", או בשפת העם "הרחקה, סילוק, אפליה". וזה יום לפני ששוטר -כן, שוטר!- דרש מאישה על קו אוטובוס מאשדוד לירושלים לעבור לחלק האחורי באוטובוס (רוזה פארקס מתהפכת בקברה) אבל אולי הוא לא יודע מי זו רוזה פארקס. אף מילה על התכנון של השר לנדאו להעביר את חברת החשמל למצב "כשר" ולשים הלכה למעשה את השאלטר בידיים של הרבנות.
אבל, אף מילה על אותו אדם בודד שעמד ומחה מול השופרסל באופן חוקי לחלוטין ופונה משם על ידי המשטרה כי שופרסל התלוננו.
"רוה"מ הטוב ביותר שקם אי פעם" יירשם בהיסטוריה כמי שחיסל את הדמוקרטיה ואת הערכים שמדינת ישראל קמה עליהם. מי שהפך אותה למדינה ימנית קיצונית, ששרף את מגילת זכויות האדם, שחיסל את חופש הדת, שהנציח אפרטהייד, רמס את זכויות הנשים, ושימו לב כי אפילו לא נגעתי בעניין שטחים. האיש הזה הוא ראש הממשלה הטוב ביותר שקם למדינתנו ?
אני לא אסתום פה לאף אחד (אם כי כאשר מדובר בפשיזם גרידא זו עבורי מצווה) אבל אני בהחלט יכול לסתום את האוזניים, וזה מה שאני עושה.

המערכת רוצה להזכיר לעמית כי אין הבדל טיעוני בין דעה חיובית גורפת על רוה"מ לבין דעה שלילית גורפת על רוה"מ, שתי הטענות סומות.
 

חופש העדר פולחן


לא פעם אני שומע טענות של אנשים דתיים אלו או אחרים, על כך שיש כפיה חילונית!
עד עכשיו שתקתי, אבל יש גבול. אני לא מונע מאף אחד לחיות איך שהוא רוצה. רוצה לשמור שבת, כשרות, חגים, מסורות? תהיה בריא! רוצים להתלבש כמו הפריץ או כמו הפשה באיסטנבול? לא אכפת לי, תזיעו לכם בנחת בקיץ הים תיכוני... רק תצאו לי מהישבן. לא אני ולא המדינה כופים עליכם חילוניות.
מאיפה יש לכם את החוצפה בכלל להשתמש באוקסימורון המוזר הזה: "כפיה חילונית"? הרי כל מה שאני רוצה הוא עבורי, לא עבורכם: להתחתן איך שמתחשק לי ולהיקבר באותה צורה, לאכול מה שבא לי ומתי שבא לי, לנסוע להיכן שאני רוצה, מתי שאני רוצה ודרך איפה שאני רוצה, ללבוש מה שבא לי גם כשאני עובד בשכונות עם ריכוז אוכלוסיה דתית גבוה. אתם רוצים לחיות על פי ההלכה, סבבה, רק תעזבו אותי במנוחה. אל תתקפו את בתי, כשהיא לובשת גופיה בקיץ, ושלא תעזו למנוע ממנה לשיר בציבור או, חס וחלילה, להושיב אותה בחלק האחורי של האוטובוס.
הזו כפיה חילונית? עשרות ואולי מאות בשנים שחילוניים מתחשבים בדתיים בישראל ובתפוצות ומה הם מקבלים בתמורה? זוג אזיקים עשוי מפירושים קפריזיים. נתנו לכם אצבע, לקחתם את כל היד. ועדיין, לא אכפת לי איך אתם חיים, מה אתם רוצים לעשות או איך אתם עושים את זה.
תתרחקו מהחיים שלי ושלא תעזו לומר כפייה חילונית, כי אני לא כופה עליכם כלום.
אין לי אפילו הכוח לכפות עליכם לא לכפות עלי.
אבל כשאני ושכמותי נאבד את הסבלנות, אל תתפלאו מהתוצאות.
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

הומור - HUMOR


איי פון

(מצגת חתולים) הצעות ל-HTTP Status
 

   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011