גיליון מספר 13 שנה IX - יום חמישי, 2 באפריל 2009

 

«-לגיליון קודם 2009 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

   

לא-יָמִישׁ עמּוּד הֶענן, יוֹמם,
וְעמּוּד האשׁ לילה - לִפני העם

שמות פרק יג, כב

 

 
 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

  
 

שער ערך ה GB
02/04/2009
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

160GB0.90 ₪

200GB

1.28 ₪

250GB

0.79

320GB

0.76

500GB

0.51

750GB

0.55

1TB

0.51

1.5TB

0.46
מקרא
מחיר עלה
מחיר ירד
ללא שינוי
היקר מכולםX.XX
הזול מכולםX.XX


 

עושים שטויות


התרגלנו לכך שנוער שוחר מדע או סתם מתבגרים משועממים מתעללים במחשבים שלהם וברכביהם, גורמים לנזקים בלתי הפיכים לחומרה ולמידע, מתוך סקרנות, רשלנות עקשנות, זדון או  פרוורטיות... אבל, כאשר מבוגר אחראי ועוד מנהל בתאגיד המייצר דיסקים קשיחים עושה שטויות, זה כבר משהו מיוחד.
Pete Steege -מנהל בינלאומי בחברת Seagate- לא רק עשה שטויות, גם תיעד ופרסם את הסאגה. (האם אולי מתוך תקווה לעודד לקוחות לקלקל את הדיסקים שלהם כדי שיאלצו לרכוש חדשים?).
בדצמבר אחרון, סטיג' הכניס דיסק קשיח (FreeAgent Go 320GB) לשקית ניילון והקפיא אותו בעומק 3 סנטימטר במגרש קרח. השאיר אותו שם למשך אחד החורפים הקשים ביותר שידע אזור מינסוטה בארה"ב. באמצע ינואר הגיעה באזור הטמפרטורה ל- 28oC-
הדיסק הכיל מידע אישי שסטיג' אגר במשך שמונה שנים, כולל תמונות וסרטונים. למזלו הוא שמר עותק של כל המידע ע"ג דיסק אחר.
אחרי 101 ימי הקפאה, ניסה סטיג' לנסר את הקרח כדי לשחרר את הדיסק... אך הניסיון כשל והוא נאלץ להתפשר על הפשרה.
ואז, התגלה כי המסור החשמלי פגע בשקית הפלסטיק ורטיבות חדרה אליה בזמן ההפשרה. בסרטון התיעודי של חלק זה של ה"ניסוי" לא מייחס סטיג' חשיבות לכך ואומר כי נראה לו שהדיסק לא נפגע.
כאשר סוף כל סוף חובר הדיסק במארז החיצוני שלו אל מערכת  ה-PC, זו זיהתה אותו כחומרה חדשה שחוברה. אבל...זהו! לא נדלקו הנורות של הדיסק, המחשב הבחין ב"חומרה בלתי מוכרת". ניסיונות ההחייאה תוך כדי רעשים מחרידים של הדיסק, עלו בתוהו.
סיגייט לא פורסמה כל הודעה לגבי סיבת המוות של הדיסק. למרות שדגמי דיסקים רבים נועדו לעבודה בטמפרטורות נמוכות ביותר, המפרט לא כולל קבורה בקרח. אחד מדוברי היצרן ייחס את התקלה ללחץ על הדיסק בהימצאו בקרח לתקופה ארוכה.

לסרטונים ב-YouTube
 

   
 מחיר ה GB
הזול ביותר לתקופה.









 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !

























עצות אחיתופל


לדור הסבים שלנו היה כבוד גדול לאות הכתובה. בגולה חיו פעם יהודים שנהגו בעיתונים האידיים, עם האותיות העבריות, כבספרי קודש. דור ההורים קצת אבד את יראת הקודש, התווכח עם סופרים, כתב מחאות לעיתונים. וכעת בתורנו, שוב רואים דור חרד וצייתן לכל מה שנכתב, הפעם בצג המחשב, מתוך מייל יצירתי או באתר אינטרנט כלשהו.
בצ'יף אנו מוצאים לגבי תחומי העיסוק שלנו, כי רבות מן העצות הקיימות ברשת מיושנות, או אפילו מושתתות על מיתוסים חסרי שחר.
בהמשך לקטע הקודם, למשל, בחיים לא נשים דיסק תקול במקפיא. כן, זוהי אחת הדרכים "לשחזר מידע" הנפוצות ביותר מבין המיתוסים ברשת. בעבר היו נפוצות תקלות הקשורות לחימום יתר של הדיסקים, וכאשר היית שם למשך כמה דקות את הדיסק בקירור, היית מקבל לפעמים הזדמנות קצרה לגשת למספר קבצים לשחזור מהיר. היום, כאשר הדיסקים הקשיחים מכילים כמויות אדירות של קבצים, "חלון שחזור" של שתי דקות פשוט חסר ערך. הנזק הצפוי מן העיבוי והשפעת תנאי הסביבה על חומרי הגלם של הדיסקים הקשיחים גדולים בהרבה מהסיכוי לשחזור מוצלח.
"עשה זאת בעצמך" בכלל, הפך מזמן למיתוס נוסף. אפילו טכנאים מנוסים וותיקים עשויים להתבלבל ולשגות תחת לחץ, במיוחד במערכי דיסקים. אובדן מידע משרתים ארגוניים עם מערכי RAID מסובכים ממילא, אך כאשר איש המחשבים מנסה לצמצם את העלויות ולנסות לסדר את הבעיה בעצמו, לעיתים קרובות משפיעה עליו הסביבה העצבנית, ההנהלה הדואגת, העובדים המושבתים... ראינו בעבר אנשים נבונים מוציאים דיסקים ממקומם ב RAID ובלהט הרגע מחליפים אותם למיקום הלא-נכון, אפילו שהם היו מסומנים כנדרש!.
תופעות נוספות הקשורות לטבע האנושי הם הפחד או הבושה של מי שגרם לתקלה, ומנסה להסתיר זאת. הוא/היא מוסר/ת לנו מידע חלקי או מעורפל, המאריך ומסבך את תהליך האבחון ולעיתים אף מוביל אותנו שולל. אבל, עם השנים לומדים לקרוא את שפת הגוף ולהקשיב לטונים בדיבור של לקוחותינו, להפריד את המוץ מן התבן, ולמצוא את ההוכחות ל- (או לשלול את-) תחושות הבטן שלנו. לא נדיר לשמוע מדי פעם מישהו אצלנו מבקש יפה מדיסק השוכב לו על השולחן: "TALK to me, baby!". והחומרה "מדברת", אפילו "שרה"!. אבל כאשר הנזק חמור יש גם שתיקות ארוכות וקשות...
והתופעה הבאה לא באה מתוך עצה (רעה), אלא סתם כי כנראה בכל זאת שמוצאנו מן הקופים (קראו את השורות של עמית בתחתית הגיליון). והקופים חוזרים שוב ושוב על פעולות בהמתנה לתוצאה... מאות בעלי מחשבים/דיסקים שמעו רעשי טיקטוק ("קליקים") מתוך המארז שלהם, והדיסק לא עלה. אז הם חזרו וכיבו והדליקו כדי לשוב ולשמוע את אותו קצב של צלילים, בתקווה שזה יפסק ושהמחשב יגיב!. ללא יוצא מן הכלל, תקלות מרעישות הן תקלות מכאניות של הדיסק. תקלות מכאניות מחמירות עם כל הדלקה. אם שמעתם רעשים, רוצו לבדוק את הגיבויים שלכם ע"ג מחשב אחר לפני שאתם עושים כל דבר אחר.
קיימות אינסוף תוכנות חינמיות או חצי חינמיות, או כלל לא חינמיות, לשחזור מידע באינטרנט. כל ניסיון להתקין או להשתמש בתוכנת שחזור במחשב עם דיסק מטקטק לא יצלח, וגם יגרום לאבדן מידע  תמידי. תקלות מכאניות יש לפתור בדרכים המתאימות עוד לפני שמנסים לגשת למידע שעל גבי צלחות הדיסק.
ואם כבר נגענו בתוכנות שחזור, כל ניסיון להתקין תוכנה לשחזור מידע שאיננו נגיש, על גבי אותו הדיסק בו נמצא המידע מסכן את אותם הקבצים בדריסה על ידי ההתקנה עצמה.
לפני סיום, התנצלותנו ממי שנפגע מן ההשוואה לקופים. אבל, מה הייתם אומרים על אדם הסוטר, מפיל על השולחן או מרביץ לדיסק שלו כדי שיפסיק להרעיש? תאמינו או לא, זה כתוב אי שם באינטרנט כפתרון לתיקון עצמי...

 

   
 


אלפ"ה - מתוך אתר רא"מ


עם נציג מקיף אלף

מדרום תפתח הטובה


השבוע התקיים באודיטוריום של "אבות הנגב" בבאר שבע, טקס חלוקת מלגות והענקת אות המופת ותוארי איש השנה מטעם מועדון ליונס "אחווה בנגב". 
אות המופת הוענקה לצוות ולמתנדבי יחידת הוספיס בית של שרותי בריאות כללית, בניהול ד"ר יהורם זינגר. אותם מתנדבים הם סטודנטים אשר באחריות פרופ' פסח שוורצמן, ראש החטיבה לבריאות בקהילה ומנהל המחלקה לרפואת משפחה בפקולטה למדעי הבריאות של אוניברסיטת בן גוריון. המתנדבים מלווים את משפחות החולים הסופניים שבהוספיס.
את תואר אנשי השנה קיבלו שלושה סטודנטים נוספים מאוניברסיטת בן גוריון:
אלון קמחי, יעל טראו ואבנט קליינר, תלמידי שנה ג' במחלקה לפוליטיקה וממשל, על הקמת ארגון אלפ"ה -ארגון לשיפור פני המדינה (למיצוי זכויות ניצולי השואה) והפעלתו בשנתיים וחצי האחרונות.
כנהוג בטקסים, הנעים זמננו בין הענקות הפרסים בקטעי תרבות אומנותיים, שבוצעו בהתנדבות על ידי תלמידים מבית הספר מקיף א' מבאר שבע, מוסד שנפגע במהלך מבצע עופרת יצוקה. חלק קטן היה לנו באירוע המרשים, כאשר מועדון ליונס באר שבע אפשר לנו להעניק באמצעותו תוכנת BOS במתנה, להגנה על המידע אשר במערכות בית הספר.
בתור סרבני פורמאליות ומתחמקים כרוניים מטקסים פומביים, הפעם חובה להודות שהתרגשנו ואף מוסמרנו למושבים מעוצמת ההערצה לאנשי השנה ואנשי המופת שכובדו. חזרנו לנס ציונה חדורי אופטימיות לגבי הדור המשכיל, היוזם, הנדיב והחדור חמלה שצומח בדרום.
 

   
 

 

בכל 70 שניות


בכל 70 שניות ישנו אדם בישראל הזקוק לעירוי דם או מרכיבי דם, ממנת דם אחת אפשר להציל חיי ארבעה חולים. כך שתרומת דם מסוגלת להציל חיי אדם, אחת ממצוות "עשה" ביהדות. ולמרות ש"שכר מצווה, מצווה", יש תמורה לתרומה: תורם הדם זכאי לקבל משירותי הדם של מד"א כל כמות דם לה יזדקקו חו"ח הוא ובני ביתו במשך שנה. הבטוח כולל את תורם הדם, בן/בת זוג, ילדים עד גיל 18 והורים משני הצדדים. מחקרים רפואיים מראים כי תרומת דם טובה לבריאות, מורידה את הסיכוי להתקפי לב ומאריכה את תוחלת החיים.

מועדון ליונס נס ציונה התבקש על ידי בנק הדם של מגן דוד אדום לקיים בהקדם האפשרי התרמת דם נוספת בנס ציונה.

התרמת הדם תתקיים ביום שישי ה- 10/04/2009,
בין השעות 09:00 ו-14:00 בחניון הקניותר בנס ציונה, מול בנק הפועלים.


כל אדם בריא בגילאי 18-65 העונה על הקריטריונים שנקבעו בנוהלי משרד הבריאות, רשאי לתרום דם.
הגיל המרבי לתרומה ראשונה הוא 60 שנה. ניתן לתרום גם בגיל 17 באישור ההורים - להורדת טופס אישור הורים  לחץ על הקישור בעמוד http://www.mdais.org/364
תורמים קבועים מעל גיל 65 ועד גיל 70 המעוניינים לתרום דם, מחויבים להמציא אישור רפואי מסמכות רפואית לפני כל תרומת דם.
לאחר ביצוע כתובת קעקע, פירסינג, איפור קבוע, אנדוסקופיה עם ביופסיה - אפשר לתרום אם עברו 6 חדשים.
ביקורים בארצות אנדמיות למלריה או לאיידס - אפשר לתרום שנה לאחר החזרה לארץ.
למידע נוסף על מתי מותר ומתי אסור לתרום דם באתר מד"א

תושבי נס ציונה והסביבה מוזמנים לבוא לתרום ולהביא גם תורמים נוספים.
יש הצטייד בתעודה מזהה הכוללת מספר תעודת זהות.
 

   
 

(10x10)=<100




מתמטיקה שיווקית


"לצ'יפים שלום,
לפני כ-10 ימים קיבלתי פרסומת במייל בזה הלשון: "ב-
CA השתגעו ואתם מרוויחים-עד 70% הנחה". אז חיכיתי שגם בצ'יף יתחילו להוריד מחיר. אבל עד עכשיו... גור-נישט!. אתם לא מתחשבים במצב הכלכלי? מה זה אומר עליכם?" (שם הפונה שמור במערכת).

קורא יקר שלום,
מחירון מוצרי התוכנה מבית צ'יף לא השתנה מאז 2006. בזכות שיטת קסם ייחודית במתמטיקה שיווקית, המחירון שלנו אחיד (אין מחירים שונים ללקוחות ולסוכנים) ומי שקונה יותר משלם פחות. גם היום, כאשר חברות תוכנה מסוימות מורידות מחירים, המוצרים שלנו מנצחים בהשוואת יכולות ובשורה התחתונה של המחיר.
חברה מסוימת שפתאום מוותרת על 70% ממחיר מוצריה, מה זה אומר עליה?
(חוץ מזה, גם אצלנו יש אנחות מדי פעם - קרעכצן - כאשר מקבלים מכתבים כאלה.)

 
   

 

מפה לאוזן

דרושה מזכירה לעבודה בקרית אריה, פתח תקווה, רצוי עם ידע בביטוח אך לא הכרחי, עבודה עם מחשב ועם קהל הלקוחות (סגירת עסקאות וכד')
העבודה: 5 ימים בשבוע , בין 6 ל-8 שעות
נדרשת אמינות, אחריות, זריזות, יכולת לתקתק עניינים ולהחזיק משרד מסודר. אם אתם מכירים מישהי כזו, הפנו אותה בבקשה אל עופר -0505-303635  או 03-5326848
 

   
 

 

שיר המחשב

הגמלים
© זכויות היוצרים שמורות למחברים ולאקו"ם - MP3Music.co.il - פורטל מוסיקה

אני כזה עתיק
נפל עלי התיק
העולם הממוחשב כבד לי על הגב
מיום שכאן לבית נכנסה המכונה
אני לגור עברתי במחסן שבגינה

הייתה לי משפחה מוצלחת וברוכה
אישה וילדים כאלה משכילים
בחופש הגדול רצו כולם ללמוד
בקורס למחשבים אני אמרתי טוב מאוד
עברו להם חודשיים קניתי ת'מחשב
הייתי אב נחמד אוהב ומתחשב
עוד לא חלפו יומיים החלה התפנית
ואף אחד בבית עלי כבר לא מביט

אני כזה עתיק
נפל עלי התיק
העולם הממוחשב כבד לי על הגב
מיום שכאן לבית נכנסה המכונה
אני לגור עברתי במחסן שבגינה

הבן שלי עבר לגור עם העכבר
הוא ממלמל מתוך שינה קודים של תוכנה
ובחצות הליל בצאת הכוכבים
הבת שלי יוצאת לה לטייל באתרים
מצאה לה שם חבר פריק למחשבים
והיא בכלל לא מבקשת רשות של ההורים
האישה שלי גולשת לה שעות באינטרנט
ואני כבר מתכנן איך להביא לה את הגט


אני כזה עתיק...

יום שישי בערב קידוש ליד שולחן
לבד עונה "אמן" יפה וגם בזמן
ובליל הסדר מחביא אפיקומן וגם יודע איפה לחפש אותו בבוא הזמן
לישון לבד זה דווקא די נחמד
וגם למדתי לעשות ביד
כביסה אבק וחלונות ביד
לשטוף ת'רצפות ביד
להשקות את הגינה ביד
ואחר כך לאסוף גם את החרא במלונה

אני כזה עתיק...

אתה כזה עתיק
נפל עלייך תיק
העולם הממוחשב כבד'ך על הגב
מיום שכאן לבית נכנסה המכונה
אתה לגור עברת במחסן שבגינה

אני כזה עתיק
נפל עלי התיק
העולם הממוחשב כבד לי על הגב
מיום שכאן לבית נכנסה המכונה
אני לגור עברתי במחסן שבגינה

חזור
 

 

 
 

מתנצלים


השבוע כמוכם, אנו מוסיפים לעבודה הרגילה גם סדר וניקיונות, צחצוחים והברשות, ביעורים והגעלות. מתנצלים על דלות הגיליון ומבטיחים מהדורות עסיסיות יותר עם חזרת החמץ לשולחננו וחלוף הטירוף ממחוזותינו.
היחידי שהשלים את משימתו השבועית היה עמית, ותיכף תבינו למה...

  
 































































השורות של עמית

משרד התקשורת והרגולציה


משרד התקשורת דן ברגולציה בנושא וידאו על האינטרנט. המשרד שלא מצליח לכפות את הרגולציה על הזכיינים מנסה לכפות רגולציה עלי? על יוצרים פרטיים? מאיפה החוצפה? מה פתאום רגולציה? מה קרה? התייבשה הפרה שאתם חולבים במשך שנים? אולי כדאי שתתחילו ברגולציה קפדנית על מי שעושה הון תועפות בחסות המדינה, זכייניות הטלוויזיה והערוצים השונים. למה נדמה לכם שאפשר לדפוק רק את הציבור כל הזמן? אל תספרו לי שמדובר בפיקוח על התכנים... אתם רוצים נתח? אז כאן המקום לספר לכם שנתח מאפס הכנסות זה אפס. וגם אם היו הכנסות, מי אתם שתגידו לי או לכל יוצר אחר שמעלה קטע שהוא עבד עליו ימים, שבועות ו/או חודשים, שמימן אותו ומחזיק אותו בשרת עליו הוא משלם, איך ואיפה להפיץ מה ומתי?
 

פונטים


בכתובת הבאה תוכלו למצוא מאגר להורדה של פונטים לכל מי שחפצה נפשו בסוגי אותיות יפים יותר מעניינים יותר: http://www.1001freefonts.com
מורידים את הקובץ, פותחים אותו ומעתיקים את קבצי ה-TTF ו/או FON את תת בספריה fonts בתוך ספריית החלונות. מי שעובד עם מקינטוש יכול להורית את גרסת המקינטוש של אותו פונט.
 

זוכרים?


זוכרים את שביתת המרצים הבכירים באוניברסיטאות, שכמובן השיגה עבורם העלאה ניכרת במשכורת? זוכרים את המרצים מהחוץ שסוחבים את האוניברסיטאות על גבם הדקיק במשכורת רעב, ללא תנאים סוציאליים ומפוטרים כל שנה? זוכרים את הסטודנטים שכל פעם שהם יוצאים לשביתה עקב שכר לימוד גבוה, מגיעים אתם להסדר רק בכדי להעלות את שכר הלימוד בשנה הבאה?. הראשונים הם חלק מהמנגנון הקבוע של האוניברסיטאות ואם חס וחלילה ישימו עליהם בקרה, הם יצרחו בקולי קולות: פגיעה בחופש האקדמי!. זה נכון ששכר הלימוד בישראל מגוחך, אבל אחרי בדיקת מבקר המדינה את מצבן הפיננסי הקשה של האוניברסיטאות, הוא הבהיר שהסגל הבכיר פירש את החופש האקדמי... כחופש לבזבז כספים. אז תכלס, הגיע הזמן לשים את הגבול ולהקים מערכת בקרה פיננסית בלתי תלויה או להכריז על אוניברסיטאות כפושטות רגל. נכון שזה לא יפה ולא מקובל, ועל זה באמת בונות האוניברסיטאות. אבל אם אין ברירה אז הגיע הזמן. האמת שגם הגיע הזמן למצוא פתרון לשכבה שלמה של מרצים שעברו את גיל הפרישה וממשיכים לעבוד, כדי לאוורר את שורות האקדמיה במוחות צעירים שעוד לא טעמו ממנעמי הקביעות והפרופסורה.
 

טייקונים


הוויכוח על חילוצם של הטייקונים הישראלים מהמשבר הפיננסי מעלה לי את הסעיף. מדובר באלו שמחזיקים את המשק הישראלי בביצים זה שנים, אלו שקיבלו מכל ממשלות ישראל את המיטב שבמיטב, הימרו והפסידו. הבנקים נתנו להם הכל (בזמן שאת האזרח הקטן תבעו לדין על פירורים) והממשלה כיבדה אותם בכל מה שרק רצו. עכשיו הם בצרות... ומי נדרש להציל אותם? הציבור (כן רבותי, המדינה זה אנחנו!). חילוץ הטייקונים ולא חשוב מי מהם פירושו הכרזה בקול שישראל היא מדינה אוליגרכית וההון שולט בה בחסות השלטון והציבור? צמיתים שתפקידם למלא את הקופה של כולם. לתת להם ליפול זה אינטרס ציבורי מספר אחד, כי אם נציל אותם מה ימנע מהם לחזור על השטויות שלהם?
(ואם הם כולם ייפלו אז מי יעסיק את העובדים?)
 

למה לעשות עניין


אוי, אני הולך לחטוף על הראש השבוע. אבל לא יכול לשתוק יותר, אז אם בא לכם להכניס לי, אתם מוזמנים! הקטע הזה הוא תגובתי על מכתב החרדים לבתי העסק בירושלים שלא ימכרו חמץ בפסח, ועל מקרה הרב ממגדל העמק שסירב לאפשר לבת המנוח לקרוא דברים על קברו.

"בחייך יומיים בשנה לא לאכול, למה זה כל כך מפריע לך... נו באמת שבוע בשנה לא לאכול לחם, לא רציני... למה לעצבן, למה לעשות דווקא. נו אז אל תיסע בשבתות ובחגים, סך הכל רק 65 יום בשנה... בחייך, למה שתאכל לא כשר, זה רק מעצבן את שומרי המצוות, תהיה קצת מתחשב”.
אז רבאק נמאס לי להתחשב, אם העניין היה הדדי, ניחא, בטוח הייתי שוקל את זה ואולי אפילו לחיוב. אבל לא כשמלבישים את זוגתי בשרוולים ארוכים גם במרחק מאה מטר מאוסף אבנים ישנות, כשתוקפים נשים במרכז העיר על לבוש לא צנוע, נהגים פרטיים ואף אוטובוסים בדרכים ראשיות בעיר הבירה שלי. כופים עלי את טקסיהם, משנתם, אמונתם, הווייתם, וזה כולל את השחיתות של רבים מהם. לא תודה, אני לא מאמין ונמאס לי להיות סובלני. נמאס לי לכופף את הראש לשם ההתחשבות ההדדית, ולהרגיש את הזרם החמים הקולח של השתן שלהם ועוד להיות מספיק חביב ולומר שזה גשם.
אני מתנצל מראש אבל אני יהודי כי נולדתי יהודי, בן ללאום היהודי ואני גאה בזאת. אני לא מאמין באל אחד, לא שנים ולא שלושה, אין לי בעיה עם חלק מעשרת הדיברות אבל הייתי חי נהדר אם היו רק שבע. ואני אכן מאמין שיש יותר מן האמת ברעיונות של צ'ארלס דארווין מאשר באלו שמופיעים בתורה אם כי עדיין קיימת האפשרות שזה שכתב את התורה פשוט התעצל לכתוב את כל הסיפור כולו ולא ידע שבמאה ה-21 יהיו מספיק אידיוטים שיאמינו שכך בדיוק היה. רוצים להיות חרדים, דתיים, מסורתיים? אין לי בעיה אם זה, בשמחה. הדת היהודית מבחינתי רק מקשה עלי את החיים, שגם בלעדיה לא פיקניק. זה שאנחנו בחיים אחרי כל כך הרבה פוגרומים זה בעיניי לא הודות לדת, זה למרות הדת. אנא מכם תתרחקו לי מהמיטה, הצלחת, ימי החופש, ההנאות הקטנות וההנאות הגדולות, תנו לי לחיות!
לא, אל תתנו לי את המשפט "מדינה יהודית". זה לא מה שהרצל אמר, הרצל אמר "מדינת היהודים" היינו מדינה בה חיים בני הלאום היהודי. זה אגב, בין היתר, מה שעצבן בזמנו את כל הפלגים הדתיים, שהתנגדו נמרצות להרצל וחזונו.
(כרגיל, דעתו של עמית אינה מייצגת את דעת רוב חברי המערכת.)
 

קטסטרופה גסטרונומית


הגיע הזמן שנודה: “אנחנו בני העם היהודי, מהווים קטסטרופה גסטרונומית". לפעמים נדמה שכל המסורת והדת היהודית נכתבו על ידי רופאי קיבה ומעיים מחוסרי פרנסה.
פעם בשבוע אנחנו אוכלים ארוחה כבדה במיוחד, פעם בשנה צווינו על ארוחה שמזמינה התקף לב, ועל הירושלמים שבינינו הוטל להתמודד פעמיים בשבוע עם ארוחה שכזו (זה ידוע שהירושלמים הם גזע חסין במיוחד). בחנוכה שמונה ימים אוכלים אוכל מלבה צרבת, בפסח אנחנו מזמינים חסימת מעיים במשך שבוע. ארבע פעמים בשנה אומרים לנו לא לאכול כלל ושבוע נוסף אנחנו בכלל אמורים לאכול ברחוב ללא תנאיי היגיינה נורמאליים. כל מה שטעים באמת נאסר עלינו לאכול: חזיר, שרימפס קלמארי ועוד... כל הדגים הטעימים במיוחד הם לא כשרים ואנחנו תקועים עם הקרפיון המבורך שמפוצץ בעצמות עד כדי כך שאכילתו מוגדרת כניסיון התאבדות. את הבשר שלנו אנחנו מיבשים מכל טיפה נוזל וטעם, עד כדי כך שסוליית נעל בסנדלרייה אכילה יותר מסטייק במסעדה כשרה. למעשה, בתחילת הדרך בכלל ניסו לעשות מאיתנו צמחוניים רחמנה לצלן, אבל מישהו קיבל שכל ברגע האחרון, או שסתם ניסה (והצליח) לסבך לנו את החיים. גם "חכמינו" לא ממש עזרו, וכשבתורה כתוב "לא תבשל גדי בחלב אמו" מטעמים הומניטאריים לחלוטין, בא איזה אובר-חוכם שבטח לא ראה בחייו לא עז ולא גדי אבל יודע מה זה חלב ובשר והחליט שלא רק שפרות נכנסות לקטגוריה, אלה גם תרנגולות. בקיצור רבותי מתעללים בנו, דורות של פרשנים, וחכמים למיניהם, החל מזה שהחליט לקבל עבורנו את התורה, בלי לקרוא את מה שכתוב באותיות הקטנות ולהתמקח. ואם יש לאלוהים קשר לעסק הזה, אז או שהוא איננו רחום וחנון כלל, או שאין לו מושג באוכל!
(כרגיל, דעתו של עמית אינה מייצגת את דעת רוב חברי המערכת.)


סרטים, כרגיל ב- http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature

תגובה לשורות של עמית

   
 

כתבו לנו אבי וזאב מניהול נטו:


..."כנגד ארבעה בנים דיברה התורה: חכם רשע, תם ושאינו יודע לשאול"
חכם, אומר: "עם קצת אמונה ורצון נצא מהמשבר הזה בעלי יתרון".
רשע, אומר: "סוף, סוף, שעכשיו ירגישו כל הטייקונים מה שאני מרגיש כל החיים".
תם, אומר: "צריך להמשיך לשחות עם הזרם".
ושאינו יודע לשאול, אומר: "מצב זיפט...."
ונסיים באיחול של החכם, בעל הניסיון, שנזכה לצאת מכל משבר חזקים יותר ובעלי יתרון."

מודים להם ומאמצים את ברכתם, ומאחלים אותה הלאה לכל הקוראים.
 

   
 

 


צולם בשבוע שעבר, בחניון שדה התעופה של סיאטל על ידי ענבר רז.
תודה ענבר, עשה חיים!
  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 

http://www.bos.co.il

 

P ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2009