גיליון מספר 23 שנה V - יום חמישי 23 ביוני 2005

 

 

 

"להיות יצירתי הוא עיסוק חובט ראש, אוכל ציפורניים,
עבודה קשה לא משנה מה המקצוע שלך.
לכן, בשורה התחתונה, עליך למצוא את ההומור שבו
או שתמות כמו חולדה על הכביש"
 

מתוך: www.thewriteratwork.com
 

 
   


לקוחות אשר ברשותם מוצרי BOS שעדיין לא התקינו את המרכיבים לגיבוי&שחזור
 של מערכות Exchange ו / או- Outlook מוזמנים לפנות אלינו בהקדם.
ההמלצה מודגשת לאור אירוע שהתרחש השבוע במערכות הדואל של לקוח בכיר,
שהגדיר אותו כ-"השבתה בלתי מקובלת על הדעת, ...כאב ראש אמיתי".
 

 
   

הקוסם שבנו
 

לקראת סופו של יום גיבוש קיצי על שפת הים, נפלה על קומץ אנשים טכניים שלנו מלנכוליה של שקיעה ובירה.
"תמיד אותו דבר..."- התגלגלו להן המילים בין חלוקי הים ושברי הקונכיות. "בן אדם עושה טעות, או סובל מקריסה, ומוכן למכור את נשמתו לשטן כדי להחזיר את הזמן לאחור".
"כן"- מפצפץ ההד עם גיצי המדורה הצעירה- "והוא נשבע שאם הגורל יעשה עמו חסד, מיד ינקוט בכל הצעדים כדי שזה לא יקרה לו שוב...ומשלה את עצמו"
למה-למה-למה אנשים לא מתמידים באבטחותיהם לעצמם? (כמו דיאטה, אולי?)
"אם לנשים היה זיכרון טוב יותר, לכל משפחה היה רק ילד אחד" -(המשפט הזה אף פעם לא חסר)

"זה לא האנשים, זה הארגון, שהוא מפלצת שלא בא לה בקלות לנצל את המסקנות האישיות. לפעמים, אם מחלקה כשלה, הארגון מתעלם כאילו גזירה משמיים, במקום לנצל את יתרון הניסיון."

"אבל זה תמיד כיף לעזור לאנשים עם בעיה"- מסכן בהתלהבות הצעיר בחבורה.
בזה כולם מסכימים. כיף לעשות "אברקדאברא" ולהעלות מן האוב מידע שהתנדף. כיף להפתיע לקוחות סקפטיים. כיף להתערב על סיבוב בירה נוסף שנפתור בעיה מורכבת עד למחרת - ולנצח!
היו ימים במערת הקסמים אשר באלנבי 132 (היום, האגודה בחולון), בהן הרגיש כל אחד כל-יכול. הבעיה היא שיותר מקוסמים הפכנו להיות מגידי עתידות. אנחנו אומרים ללקוחות: "אם לא תעשו כך וכך, שוב נתראה בטרם חלוף שנה". וזה לרוב מתקיים.

"אני בא לאנשים ואומר להם: חשבו שוב על גיבוי נכון. והם משיבים לי עם המנטרה: יש-לנו-גיבוי. אתם לא זקוקים למידע מגובה, אלא למידע משוחזר! אילו הייתה לכם שיטת שרידות מתאימה, לא הייתם זקוקים לנו כלל"

אחד הותיקים מזכיר את הסיפור על האיש ההוא שהרגיש חולה, הלך לרופא המשפחה וזה רשם לו הפנייה לשיקוף ריאות. הלך הפציינט למכון רנטגן. חיכה בתור, התפשט, צילמו אותו, וחזר הביתה. "רבקה" -אמר לאשתו- "הצילום עזר, אני ממש מרגיש הרבה יותר טוב!".
לקוחות שעברו טראומה עם אובדן מידע פונים לייעוץ, וכמו אותו איש מרגישים שבזה מילאו את חובותיהם, והם הרבה יותר מודעים.
הממאן לבצע שינויים מונעים, אפילו את הזולים והפשוטים שבתפריט, יחזור במוקדם או במאוחר אל הסף, כמו אותם הגלים - שוב ושוב- לפעמים בהתנפצות חזקה, לפעמים ברשרוש קטן ומעט קצף.
 

S.O.S.

המידע "נעלם" ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !







 
   

   שחזור מערכות הפעלה שונות
 

השבוע אנו מביאים לכם סיכום של יכולות שחזור של פתרונות שונים. הנושא חשוב במיוחד בסביבה מעורבת.
 

Recuperation in different Operating Systems

SnapshotShadow CopySalvageBOS
(NAS/SAN)(Windows 2003)(Novell)(Chief)
YesYesYesYes

Recuperate last minute
version of deleted file

NoNoYesYesRecuperate Novell Server Files
NoYesNoYesRecuperate Windows 2003 Server Files
YesNoNoYesRecuperate NAS/SAN 
Server files
NoNoNoYesRecuperate Mac
Server files
NoNoNoYesRecuperate Unix Server Files
NoNoNoYesRecuperate other Servers' files
NoNoNoYesRecuperate other workstation files
NoNoNoYesRecuperate data on other computers (*)


(*) רוב הפתרונות מסוגלים להגן על מידע הנמצא במערכת בה הם מותקנים, ואינם מסוגלים להגן על מידע במערכות אחרות. פרט ל-BOSצור עמנו קשר.
 

 

















 
   

השורות של עמית

כרטיסי אשראי חופשי
 

ביום ראשון התפרסמה הפריצה הגדולה אל מאגר של 44 מיליון מספרי כרטיסי אשראי. הבלגאן שיכול להיווצר מעצם קיומם של 44 מיליון מספרי כרטיסי אשראי בידיים של האקר הוא מדהים. אבל הבעיה היא שרק פרייר אחד הולך לשלם על כך. אף אחד לא יטרח להכריח את חברות האשראי ושליחיהן לבנות מערך הגנה נורמאלי. אף אחד גם לא יגבה כסף על רכישות שלא בוצעו מבעלי המספרים הגנובים (לכל היותר יטרטרו אותם קשות). מי שכן ישלם הם בעלי העסקים הסוחרים על האינטרנט, כך קובע החוק המטומטם ביותר בעולם.
כעיקרון, רוב חברות האבטחה יאמרו לכם, שכאשר נפרצה המערכת - בין אם על ידי סוס טרויאני או עבודה פנימית- הרי שאין שום אפשרות למנוע זליגת/משיכת/גנבת מידע מהמחשב שנפרץ.
במצב ובאמצעים הקיימים הדבר אכן נכון, אבל אך ורק בגלל שכל הכלים הקיימים מוגבלים, חסרי יכולת, ומבוססים על הקונספציה התבוסתנית הזו.

האם באמת אי אפשר למנוע זליגת מידע? בטח שאפשר, ואפילו קיימת מערכת שעושה זאת בצורה נהדרת, והיא עושה עוד דברים רבים ומעניינים אחרים. אבל, היות ולחברה לא קוראים בשם של חברה גדולה ומפורסמת, ואין לה את המשאבים לעשות את הרעש הפרסומי הנחוץ, הרוב לא יודע עליה, וגם אלו שכן יודעים עליה יעדיפו זבל של חברות אחרות רק כדי שיוכלו לאומר: "לנו יש את מערכת ההגנה של...".

אגב, האם מישהו שמע על מנהל אבטחה שפוטר עקב בחירה מוטעית במערכת אבטחה? האם יש סיכוי כלשהו שמנהל האבטחה בחברת ענק ידרוש מהבוס שלו מערכת אבטחה של חברה ששמה לא ידוע, ויקבל אישור לרכוש אותה ?
אין שום סיכוי!

בשבוע הבא אסיים לבדוק את המערכת הנ"ל ואשמח לספק פרטים נוספים עליה. השאלה שעליכם, מנהלי ויועצי אבטחת המידע, לשאול את עצמכם היא: "האם אנחנו רוצים באמת ובתמים להגן על המערכת, או לרצות את מדיניות הרכש של החברה ?

 

ספק סביר מאוד
 

לא, ממש לא נמאס לי להיות צודק. מה שמשגע אותי הוא שאני לפעמים נמצא בתוך וואקום . ב-21 ביוני התפרסמה הכרזה של וואלה: "וואלה השיקה פורטל תוכן סלולארי בהשקעה של כמיליון שקל"
כבר כתבתי כאן שפורטל סלולארי הוא משחק ילדים ואפילו הוכחתי ובניתי דמו מהיר (30 דקות עבודה). וואללה ששקועה עמוק בבוץ השקיעה מיליון שקל בפורטל סלולרי!
מישהו מאמין למספרים הללו? אני לא.

ראשית, לוואלה יש כבר את התכנים ולכן אין לה שום צורך בהשקעה בתכנים, ואני מוכן להתערב איתכם שפורטל וואללה סלולארי לא יהיה שונה מפורטל וואללה לא-סלולארי. שנית, מי שבונה אתר (פורטל) אחד, לא ממש יתקשה לבנות את אותו פורטל לפורמט סלולארי...ואני ממש לא מאמין שוואלה שכרה צוות מיוחד לכך. ואם כן, מחר בבוקר הייתי זורק את המנכ"ל על בזבוז משווע של כספים.

אז: תוכן לא עולה כסף, כוח אדם לא עולה כסף. אז מה עולה 1,000,000 שקלים?
 

טוקבקים
 

אתמול נפגשתי עם עיתונאי ואיש טלוויזיה מפורסם בארץ, אני אישית מעריך ומאוד מחבב אותו. הנ"ל עומד תחת מתקפת טוקבקים מפחידה מצד הקוראים (שאגב, לא מחמיצים מילה מפרי עטו). אין לי בעיה עם talkback, ואני דווקא אוהב תגובות (רצוי אוהדות) אבל הרפש שמוטח בידידי מזעזע ברמתו: נאצות, קללות ושפת רחוב.
מדוע אף אחד לא טורח לסנן את החומר המזוויע הזה, חלקו סתם לא ראוי לנייר לא כל שכן למחשב, חלקו בגדר התרת דמו של אדם וחלקו בגדר השמצות גרידה.

כעיקרון עיתונאי מקפיד על קוצו של יוד כשהוא מוציא כתבה תחת ידו על מנת להימנע מהשמצות שיגררו תביעות דיבה, והמערכת עוד מגבירה את הפיקוח, ואפילו מחזיקה מחלקה משפטית שלמה לצורך כך. אך מצד שני, מתירה לכל בר בי רב לפרסם עלבונות ככל העולה על רוחו. מצטער, חופש הדיבור זה עקרון נחמד כל עוד הוא איננו פוגע באיש.

המערכות לא טרחו אפילו בהכנסת פקודת HTTPD לטופסי הטוקבק. מה שהיה מאפשר לאתר את הכותב המשמיץ ומאפשר תחילתו של תהליך תביעת דיבה. ואולי אם הקוראים היו יודעים שהם אינם אנונימיים יותר, הם היו נזהרים בדבריהם או (אחרית הימים) כותבים לעניין!
 

ושוב, אמרתי לכם - טלפוניה
 

ה"דה מרקר" יצא ביום ראשון בכתבה אודות ההכנסה הזעומה לעומת ההשקעה האדירה בדור השלישי. לא רוצה להיכנס למספרים יתר על המידה ואני גם לא חושב שיש צורך להזכיר לכם שכבר צפיתי על גבי מגזין זה את הכישלון המהדהד מגיע.
אבל 50,000 מנויים? ואתם שם בחברות הסלולר לא מרגישים אידיוטים? אולי כדאי להזכיר לכם ששיחות וידאו בכל הרמות קיימות כבר 12 שנה באמצעים שונים ומשונים ומעולם לא זכו להצלחה אצל המשתמשים הפרטיים, ושגם הלקוחות העסקיים לא ממש רוצים שיראו אותם מחטטים באף בזמן שיחה.
מה לעזאזל גרם לכם לחשוב שהפעם זה יצליח? לא הגיע הזמן שמישהו יבהיר ששיחת וידאו איננה גליק גדול (תנסו לכוון את המצלמה לפנים ותנסו לשמור עליה יציבה) כך שטלוויזיה יש בסלון, שם לא צריך להתאמץ לזהות מישהו.

אבל בזאת לא נגמרה הבדיחה... הם כבר עובדים על הדור הרביעי! מהר יותר, גבוה יותר יקר יותר. מה בדיוק תספקו לנו עם הדור הרביעי? או שתחשבו על כך רק אחרי שתבזבזו.

תסלחו לי אבל החמורים שהתעקשו לריב על הדור השלישי, לזרוק עליו מיליונים, ולנסות למכור לנו אוסף לוקשים זולים במסווה של פסטה איטלקית איכותית. אלו שהתעלמו מקולות הכישלון של הדור השלישי באירופה...הם צריכים לעוף!
אבל אל דאגה, בישראל לא מפטרים מנכ"לים כושלים.
 

כסף... עבודה
 

"יושב ראש ועד עובדי רשות השידור פוגש במקום עבודתו מדי יום 20 מבני משפחתו".
"רכבת ישראל קלטה ב- 2003 עובדים שנכשלו במבחן ההתאמה ומקורבים לעובדים ותיקים".

בעבר כתבתי על כך שהכסף במדינת ישראל מסתובב לו במעגל סגור בתוך חוג מאוד מצומצם. מסתבר שגם מקומות עבודה הם עניין משפחתי. יו"ר הוועד הנ"ל מוכיח שניתן לרמות את כולם כל הזמן ובגדול. הרי כל מועל יודע שעדיף לגנוב בסכומים קטנים לאט לאט. הנ"ל מוכיח שאפשר גם אחרת. 20 מקרובי משפחתו, גם אם היו מקבלים שכר מינימום הרי שמדובר כבמיליון וחצי שקל בשנה! האמינו לי: אף אחד מהם, בטח שלא ראש הוועד הנכבד, איננו מקבל שכר מינימום. המשרות הממשלתיות הפכו זה מכבר למצרך יקר ערך המחולק על ידי בעלי קשרים למקורבים ובני משפחה אבל לאף אחד (אני מאוד מקווה) אין את החוצפה לסדר תעסוקה ל- 20 בני משפחה!
היו"ר הנכבד יעיל בהרבה מלשכת העבודה, הרי הסטטיסטיקה מראה על כ- 10% אבטלה בישראל. סביר להניח שבמשפחה ספציפית זו אחוז האבטלה איננו תואם.
 

תודה
 

תודה לכל אלו שהודו לי על הספר בנושא וידאו דיגיטאלי. אם נכנסתם כבר לנושא או שאתם כבר עמוק בתוכו הרי תוכלו להוריד גם את המדריך לנושא וידאו דיגיטאלי על האינטרנט. שם תמצאו את כל הקישורים בעולם (או חלק גדול מהם) לתכנות וידאו דיגיטאלי, חומר טכני למתחיל ולמפתח ועוד... יחסוך המון שעות חיפוש בגוגל:
www.amitm.com/guides.html
 

תגובה לשורות של עמית
 

 




































:((
!!
$#
@
#]
+@
%
&!
~#!
*}
P:
:O







דור III




דור IV


















 
   

כסף... קרקע
 

בהמשך ל"כסף...עבודה" - גם "כסף...קרקע", הפעם על חשבון ידידינו הטובים.
הכלבייה הגדולה בישראל נסגרת לטובת פרויקט נדל"ן יוקרתי ומאות כלבים וחתולים יורדמו מחוסר מקום אלטרנטיבי.
בימים אלו נאבקת עמותת "תנו לחיות לחיות" בבירוקרטיה המעצבנת של מדינתנו. הם הפיקו סרט עם תמונות קורעות לב של כלבים חוסים, ומקרא בסגנון: "שפיץ (הגור החמוד שבתמונה) הוא לא חבר מרכז", "שוקו - לא פעיל בסניפים", וכו'
על מנת לקבל הארכת זמן מהמדינה, או מקום חלופי, העמותה מבקשת את עזרתכם. הואילו נא לשלוח מייל קטן לטובת העניין לכתובת pniot@mmi.gov.il

 

 

 
   

חם בחוץ - חם בפנים

"איזה חום בחוץ" הפך באופן גורף למשפט הבוקר-טוב מכל מי שמגיע בעונה זו לעבודה אחרי 08:00.
במקומות לוהטים שונים בארץ, ולמרות החום הבלתי נסבל, עובדות להן בשקט ובשלווה מכונות ה-aXafe , ומגינות על המידע הקריטי של הרשת בדיסקים הפועלים בתוך כספות חסינות אש ופיצוצים. בכספות הללו הדאגה הראשונית אינה בעצם הטמפרטורה החיצונית, אלא החום העולה כתוצאה מפעולת המחשב.

כפי שהזכירו לנו ב-PCmagazine השבוע, ככל שהמחשבים החדישים עובדים מהר יותר, ויוצרים טמפרטורות גבוהות יותר, הם זקוקים למאווררים גדולים ורבים יותר. המאווררים הללו יכולים להיות רעשנים מאוד.
מערכות הפעלה ו-CPU מודרניים יכולים להוריד את המתח בזמן מנוחה ולסייע בכך להתקררות, אבל אינם משתיקים את המאווררים הקולניים.

במחשבים אישיים מסוימים יש אפשרות לבקר את מהירות המאווררים. אם זהו המקרה שלכם, תוכלו לנהל את המאפיין תחת הכותרת "Smart Fan Control" או "Noise Control" ב-BIOS. במידה ואין לכם אותן, אתם יכולים להתקין תוכנה שעושה זאת, באמצעות קריאת הערכים של חיישנים המובנים ב-CPU ולוחות האם המודרניים, ושינוי מהירות המאווררים בהתאם. התוכנה זקוקה לשלושה תנאים: חומרה שתומכת בשינוי מהירות מאווררים, חיישנים המאפשרים לתוכנה את קריאת הערכים והכנסת הגדרות לתוכנה על ידי המתקין - בהתאם לתנאים חיצוניים ופנימיים בהם פועל אותו מחשב ספציפי.
אין לשכוח כי טמפרטורות הפעלה המרביות הנחשבות עדיין ל"בטוחות" נעות בסביבת ה-70 מעלות צלסיוס למעבדים, וכ-55 מעלות לדיסקים הקשיחים.
ראו טמפרטורות עבודה מרביות ל-CPU של INTEL ושל AMD.
טמפרטורת עבודה מרבית לדיסקים הקשיחים משתנה בהתאם ליצרן וניתן למצוא אותן בד"כ בחלק הטכני של אתרי האינטרנט של היצרן.

שרת הגיבוי&שחזור המשוריין aXafe עמיד לטמפרטורות חיצוניות בהתאם לתקנים הבינלאומיים, ובנוסף הטמפרטורה (פנימית) במערכת המחשב הייחודית ניתנת לניטור מבחוץ, באמצעות תוכנה מיוחדת וקלה לשימוש. בעת שינויים קיצוניים שולחת המערכת התראות לכתובות דואל המוגדרות כמנהלים.
 

 















 
   

"Demystification: to remove the mystery surrounding something, for example, by explaining it in simple language"

 כפי שהובטח בשבוע שעבר, היום בפינת הדה-מיסטיפיקציה:

 

Quality Function Deployment
 

QFD או "פריסת תפקודי איכות", הוא מושג מעולם תכנון המוצרים. מדובר מֶתוֹדוֹלוֹגְיָת פיתוח מוצרים, שירותים או תהליכים לאור צורכי הלקוחות. את הפיתוח מבצע צוות רב תחומי, הכולל נציגי הלקוח, אנשי שיווק, מהנדסי מערכות, אנשי פיתוח, אנשי תכנון הייצור, מנהלי איכות, אנשי תמיכה וכו', במטרה להגדיר בצורה נכונה את המוצר החדש.
שלבים בהם משתמשים ב-QFD הם למשל: שלב הגדרות המפרט של מוצר חדש או לשיפור מוצר קיים,  פיתוח והגדרת תהליכים, תכנון אסטרטגיה, הגדרת דרישות מתוכנה, ופיתוח שירותים שונים. הוא נחשב אחד הכלים החשובים של ההנדסה המשולבת.
השלבים הראשוניים של תהליך התכנון ההנדסי הם הקריטיים להצלחה הטכנית והכלכלית של מוצר חדש. רוב האספקטים הקשורים לביצועים ולכשלים של המוצר בדרך נוצרים בשלב התכנון הקונספטואלי, כמו גם כשלושת רבעי ההוצאות של סה"כ מחזור חייו. הסכנה הגדולה ביותר בשלב זה היא בחירת קונספט שגוי שיוליד צורך ביצוע שינויים הנדסיים מאוחר יותר, איחור בזמן עד לשיווק, לאיכות ירודה בהשוואה למתחרים, אובדן פלח שוק, רווחים, ואף כשלון של כל הפרויקט כולו.
או בקיצור, כאשר שמים את הלקוח במרכז - צרכיו, העדפותיו, יכולותיו ומגבלותיו - הסיכוי להצליח, הרבה יותר גדול.
 

 









IEnd Customers








 
   


"This is our world now... the world of the electron and the switch, the beauty of the baud.
We make use of a service already existing without paying for what could be dirt-cheap if it wasn't run by profiteering gluttons, and you call us criminals.
We explore... and you call us criminals.
We seek after knowledge... and you call us criminals.
We exist without skin color, without nationality, without religious bias... and you call us criminals.
You build atomic bombs, you wage wars, you murder, cheat, and lie to us and try to make us believe it's for our own good, yet we're the criminals."
 "Yes, I am a criminal. My crime is that of curiosity. My crime is that of judging people by what they say and think, not what they look like."
"My crime is that of outsmarting you, something that you will never forgive me for. I am a hacker, and this is my manifesto. You may stop this individual, but you can't stop us all... after all, we're all alike."
 

The Mentor, "The Conscience of a Hacker"
 

 

 
   

בראשית הוירוסים


באותה שנה חצה את השמים כוכב השביט Halley, בצ'רנוביל חל אסון רדיואקטיבי, קנינו מחשב Apple בתל אביב, נולדה תינוקת שהיום משרתת בסדיר, ונוצר הווירוס הראשון.
על ההיסטוריה המוקדמת של הוירוסים והאנטי וירוסים בדף ה- timeline
 

למכירה
יד ראשונה, 0KM

antivirus.co.il

צור קשר

 
   

שבוע הספר
 

שבוע הספר חל בתחילת הקיץ, ולכל המאחרים זו הזדמנות לפשפש בין ספרי הדיאטות. אנחנו מצאנו ספר מקוון להורדה, המתאר שיטה להורדה במשקל שתוכננה כמו פרויקט הנדסי. נשמע טוב. לרציניים בלבד: The Hacker's Diet .
(250 עמודים, 2.7Mb)
 

 

 
   

אדם באמונתו...

"We refuse to be turned into pieces of inventory
by human tracking devices," John Conner

 

גם בנושא הזיהוי באמצעות גלי רדיו (RFID), טכנולוגיה המתפשטת בעולם בצעדי ענק, מסתבר שדבר אינו פשוט כפי שיכולנו לצפות.
בנוסף לתפקיד מרכזי בעולם הלוגיסטיקה, אחד השימושים המבטיחים ביותר של ה-RFID הוא במעקב אחר מטופלים בבתי חולים, בעיקר כאשר הם לא בהכרה מלאה. קריאת נתוני השבב מסוגלת לגלות ללא מאמץ את פרטי הזהות וההיסטוריה הרפואית שלהם.
בארה"ב קמה קבוצה (כת? קַנַּאית?) נוצרית הנלחמת נגד ההשתלה התת עורית של הצ'יפים, בטענה כי מדובר ב"סימן השטן". המחשבה שבעתיד הרכיבים הפאסיביים יחליפו את תעודות הזהות וכרטיסי האשראי, מתלבשת למאמינים הללו בתיאורית קונספירציה מיסטית המתוארת באתר www.theresistancemanifesto.com.
 

 

 
   


● התפוח היה הפרי האהוב על Steve Jobs. אחרי 3 חודשי איחור ברישום העסק שלו, הפציר סטיב בשותפיו להגיע להסכמה לגבי השם עד 5:00 אח"צ, או שהוא ייתן לחברה את שם הפרי. ואכן, הוא קרה לה Apple Computers. אגב, Macintosh הוא זן של תפוחים מאוד נפוץ בארה"ב.
● כאשר קבוצת מתכנתים החלה להוסיף Patches לקוד התוכנה שנכתב בעבורhttpd daemon של NCSA, התוצאה הייתה שרת מלא תלאים: A PAtCHy' server'. משם הגיע השם Apache.
מקורות נוספים לשמות של חברות שאתם מכירים בדף : company_name_etymologies

תודה ל- י. ג.

 

 
   

לקוח שהגיע ב-10:30 סיפר:
 

בסימפוזיון בינלאומי של ארצות שמייצרות קפה, אמר הנציג הקולומביאני: "אצלנו בקולומביה גדלים פולי הקפה האיכותיים ביותר בעולם."
הנציג היפני מיהר להוסיף:"יפן שיפרה את תהליכי ייצור הקפה על מנת לגרום ללקוחות ליהנות יותר משתיית הקפה".
בביטחון גדול הצהיר נציג ארה"ב: "בארצות הברית נמנית הכמות הגדולה ביותר והאיכות הגבוהה ביותר של זנים וסוגים של קפה רגיל ונמס, הנתמכים על ידי שיטות הייצור המודרניות ביותר".
כמנפנף בקלף מנצח, נעמד אז נציג הפיליפינים וטען בגאווה: "בפיליפינים המצאנו את הפסקת הקפה בת השעתיים!";

 

 

 
   

ברכות לאנשי Deltanovel ישראל, במעבר למשרדים החדשים!

 
   

"אני רוצה להתחיל את דברי בכך שיש לי חדשות רעות, וחדשות טובות:
החדשות הרעות הן שהמתחרים החדירו לנו Leechware והם יודעים עלינו הכול.
החדשות הטובות הן שבקרוב יהיה פה מלא עיתונאים וכולנו נופיע בטלוויזיה!";

תודה לאביגיל ס.

 
   

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

  
   
  
   

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  magazine@chief-group.com

  
   

 
   

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2005