מאמרים 2001 |
|
אחד האתגרים הגדולים בתחום המחשוב כיום הנו המשכיות השירות (Business Continuity). סכומי הכסף וההשקעה במערכות גיבוי, הישרדות והתאוששות הנם עצומים. על פי הערכות IDC המנתחות את המכירות השנתיות של החברות העוסקות באספקת פתרונות גיבוי והתאוששות עומדת ההשקעה העולמית בתחום זה על מעל 2.7B$ ותעלה אל מעל 4.7B$ בשנת 2005. כמובן שאירועי הטרור האחרונים בארה"ב ישפיעו בטווח הקצר והארוך על הערכות אלו. |
|
תוכנת 'מיקרוסופט' נפרצה וחשפה מידע על כרטיסי אשראי של מאות אלפי גולשים. מאמר של דודי גולדמן מידיעות אחרונות יום רביעי 7 נובמבר 2001 |
|
מאמר: מי המציא את השטרודל?
לפני 30 שנה RAY TOMLINSON המציא את הדואר האלקטרוני
l הוא המציא אותו מיוזמתו, מבלי ידיעתו של המעסיק או האחראי עליו. l היווה הצלחה גדולה בARPANET, ,טרום עידן האינטרנט.
ככול אגדה טובה, חלק מלידת האי-מייל עטוף בערפל. הממציא שלו לא זוכר מתי בדיוק נשלח המסר הראשון או מה היה המלל בו. לפני 30 שנה, יום בהיר אחד של סתיו בחצי הכדור הצפוני, ריי טומלינסון , מהנדס צעיר ב BOLT BERANEK AND NEWMAN (המופקדת על בניית ה-ARPANET, רשת המחשבים הטרום אינטרנטית) החל לפתח תוכנת SNDMSG, למשלוח מסרים למשתמשים שונים של מחשב יחיד. |
|
Disaster Resource Guide Online
Imagine the panic if your company is completely shut down, and you and your employees are locked out for two weeks, due to a fire, flood, or worse yet, a bioterrorism attack through your mailroom. Or all your customer records are destroyed by knee-deep water, as the building continues to flood. In a split second, a successful business enterprise can come to a screeching halt. The emotional and economic toll mounts exponentially, until the situation appears overwhelming.
http://www.computereconomics.com/cei/01/eflash/111501.html
|
|
במסגרת תערוכת Comdex יערך בתאריך 4 לדצמבר 2001 הכינוס השנתי לגיבוי והתאוששות מאסון - Drp.Day שכותרתו Back 2 Backup.
לקראת האירוע נערך רב-שיח מקדים בנושא DRP.
|
|
חדשות מארץ הגולם (מאמר מתורגם באופן חופשי מצ'כית) משתתפים בפאנל שנערך לפני מספר ימים בין מקצועני IT בבניין הסנאט של העיר פראג, הצביעו על כך שהרוב הגדול בפרצות אבטחת המידע (כ80%) נגרם בצ'כיה על ידי הגורם האנושי בלבד. וגרוע יותר, רוב הגורמים לבעיות אלו הינם עובדי הארגונים עצמם או עובדים לשעבר. |
|
משחקים כגון פק-מן, אמידר, סנטיפד, ו-ספייס אינויידרס היו ללא ספק אבות כל משחקי הוידיאו. הגראפיקה שלהם כל כך פרימיטיבית שהיא מסוגלת להצחיק ילד בן שלוש. כל השמות הללו אולי חסרים משמעות לרבים מכם. לבני שלושים וחמש ומעלה הם מזכירים את המנגינות המעצבנות שחוזרות על עצמן עד אין סוף במכונות העתיקות שבלי יוצא מן הכלל היו פוסקות במוקדם או במאוחר: “Game Over” ודורשות מיד: "Insert Coin" |
|
ברב השיח שהוצג בגיליון הקודם ושהתקיים לקראת Drp.Day השתתף גם יואל בן ארי מחברת MBI מצורף כאן מאמר שנכתב על ידו בנושא גיבויים. מומלץ בחום.
|
|
קורבנות ההנדסה החברתית
החשבת כי כדי לחדור למערכת ממוחשבת נדרשות יכולות טכניות משמעותיות? חשבת כי חובה להכיר את הפרטים הסודיים של פרוטוקולים ומערכות הפעלה בכדי לאתר חורים ודלתות אחוריות? לא רבותי, קיימת דרך פשוטה ויעילה הרבה יותר להשגת סודות שמורים, אשר אינה מצריכה השכלה טכנית איתנה. רק סבלנות, תחקום, ומנה טובה של פסיכולוגיה. השם הוא הנדסה חברתית והיא עתיקה ממש כמו השקר והכזב בעולם.
|
|
|
|
|