גיליון מספר 5 שנה VI - יום חמישי, 2 בפברואר 2006

 

«-לגיליון קודם 2006 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

"אלו שאינם לומדים מן ההיסטוריה,
נידונים לחזור עליה"

George Santayana (1863-1952)

   
 

 

ברוכים הבאים

ברוכים הבאים ל-112 המצטרפים החדשים לקוראי ידיעון בשבוע זה, מתוכם 46 שהרשמתם נעשתה על ידי מכרים. זכרו: אם תוכן הידיעון אינו לטעמכם, מספיק ללחוץ על הקישור המתאים בתחתית דף זה, וכתובתכם תוסר מרשימת התפוצה.

   
 

S.O.S.

הקובץ לא קריא?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !







קמין


אש בוערת בקמין הינו דבר נפלא, גם רומנטי, ואמצעי חימום מועדף בעבור אחדים מאיתנו. כמו בעבור רואה חשבון יקר לנו מאוד, שנוהג לקחת עבודה לביתו החדש והמעוצב.
ערב אחד, לאחר שהילדים נרדמו, הוא שם מוזיקה קלאסית וקירב את שולחן העבודה לקמין. הגשם טקטק על התריסים. כוס תה לצידו, התכונן ידידינו להעביר שעה קלה ונעימה של עבודה פורייה ובלתי שגרתית בהחלט. כן, גם לרואי חשבון יש לפעמים עבודות "פורנזיות". במקרה זה, לגלות נסתרות לקראת ביקורת מס שאמורה הייתה לכלול לא פחות מ-7 שנים אחרונות של עסק.
אור המסך האיר את פניו בגווני הממשק של תוכנת הנהלת החשבונות האהובה עליו. מזווית אחרת, האש הבוערת האירה את השולחן, המחשב, וקופסת הדיסקטים הממוספרים - אותם הוציא הלקוח מכספתו בבוקר אותו יום ממש.
בקיצור ולעניין- מספר דיסקטים היו קרובים מדי לקמין. הפלסטיק קיבל כיפופים מאוד אומנותיים, אך מול מקרה כזה כל אחד מפסיק להתפעל מאומנות.
בשורה התחתונה: כן, הצלחנו לעזור לו. עד הבוקר היה בידיו סט חדש של דיסקטים משוחזרים. בשביל זה אנחנו כאן.
 

   
 

יותר קטן, זול ויעיל


בעקבות המהפכה הממוחשבת התפתחה גם דרישה עולמית למערכות מעקב אחר סחורות. הבר-קודים ולאחרונה ה-RFID היו התשובות הטכנולוגיות הלוהטות בעיתן. ככל שענפים חדשים מאמצים טכנולוגיות מעקב, מאפייני הדרישה משתנים ומשתכללים. היום התעשייה הביו-רפואית, תעשיית המניעה של זיופים, תעשיית האבטחה ומעקב בטיחותי ובטחוני מציבות דרישה לאמצעים קטנים והולכים, רגישים והולכים, אמינים וארוכי תווך יותר ויותר, ובמחיר הולך ויורד.
בינואר השנה הודיעה חברת Demodulation Inc על רישום פטנט ל-MST, מערכת  מעקב עם חיישן רגיש למיקרו-פייבר מיוחד. היא מסוגלת לקרוא אות דיגיטאלי ממיקרו-חוט המכונה מיו(mu)-פייבר - "u-Fiber". מדובר בסיב זעיר, נטול שבב, ועם גרעין מסַגְסֹגֶת אמורפית המצופה זכוכית, קטן יותר מקוטרה של שערת אדם. החיבור הסינרגטי של חומרים שונים אלו יוצר פלטפורמה מאוד פשוטה, על גביה ניתן גם לבנות טכנולוגיה מהפכנית ביותר.
הפוטנציאל למעקב אחר קודים מגנטיים ויכולות האיתור המשופרות (של עד 25 מטר) מאפשרים מעקב אחר פריטים מרובים, מה שעומד לגרום למהפכה בעולם ה-EAS, או Electronic Article Surveillance ושל זיהוי סוג וסימן מסחרי.
את הסיב של חברת דמודוליישן ניתן להטמיע בפריטים כגון תוויות, ביגוד, אריזות, נייר ואפילו מטבע (שטרות!). הסיב פעיל גם בנוכחות מתכות, רדידי מתכות, ונוזלים - דבר כמעט בלתי אפשרי בפתרונות המעקב שהיו קיימים עד כה.
כל אחד מהסיבים יכול לקבל קוד מגנטי מוטמע ייחודי, מתוך מאגר של מיליוני קומבינציות אפשריות, מה שעושה כל פריט לאינדיבידואלי ונתון לזיהוי בטוח, איתור ומעקב. הסיב אינו נפגע גם בטמפרטורות שמעל 204.4 מעלות צלזיוס, או מתחת לנקודת ההקפאה. הוא עמיד בסביבה חומצית או בסיסית, מה שעושה אותו נוח במיוחד בתעשיית הטקסטיל והנייר, לאריזות המזון והפרמצבטיקה.  בעבור התעשייה הביו-רפואית, הסיב מבטיח יישומים דיאגנוסטיים, ביו-סנסוריים, ועוד רבות. כמו כן, היצרן הגיש בקשה לפטנט  על תהליך המטמיע את השימוש של DNA בשטח הפנים הנקבובי מזכוכית של הסיב. טכנולוגיה זו תוביל ליישומים של מעקב ביולוגי ומכשירים מתקדמים למניעת זיופים וזיהוי יצרן. ועוד, הסיב מקל וממזער את ה-PCR (ראשי תיבות של Polymerase Chain Reaction, שהיא שיטת ייצור מהיר של עותקים רבים לקטע מסוים של DNA). בהקשר זה, ניתן יהיה להשתמש בו במערכת איתור ביולוגית אוניברסאלית. מדענים מאמינים כי הדבר יוביל לפיתוח מכשיר PCR לשימוש ידני אותו ניתן יהיה להשתמש למטרות ביו-רפואיות ופורנזיות. בקיצור, השמיים הם הגבול
בעלות של פחות מ- 0.1 $ ליחידה, ובגודל של פחות מ-50 מיקרונים, הסיב כדאי בהרבה מתגיות מבוססות RFID. בנוסף, הטכנולוגית ה-u-Fiber MicrowireTM עד כה המגבלות של שוק ה-RFID היו בעיקר עלות גבוהה של התגיות, גודלן הפיזי, וקשיים למקם אותן במוצרים המיועדים להגנה.
 

   
 

"אישה אמיתית יודעת
לזפזפ הלאה
 כאשר היא רואה ירוק,
ועוד לפני שהיא יודעת
שמדובר בדשא של מגרש"
אנונימי















 

"It is true that a mathematician who is not also something of a poet
will never be
a perfect mathematician"

Karl Theodor Wilhelm Weierstrass








































































השורות של עמית.
עוד בוקר גשום ואפרורי ושוב אני לא יכול להבטיח שום דבר טוב, אבל כמו תמיד אנסה כמיטב יכולתי.

מה זה PC?


השבוע עשתה בתי מסיבת בת מצווה לכיתתה. היה צורך בהורה משגיח, אכלתי אותה. 30 ילדים בני 12 מנסים לרקוד, הבנים מקניטים את הבנות ולהיפך, הרבה רעש ו...די ג'יי.
בחור נחמד בן 16 מצויד במחשב נייד, מערכת מיקס, שני רמקולים ענקיים ו... פוקט פי סי מסוג I-mate jasjar, המילה האחרונה בתחום.
נקשרה בינינו שיחה והוא שאל לגבי מה אני עושה, הפניתי אותו לתכנה שכתבתי ואמרתי שהיא מיועדת לפי. סי.
לתדהמתי שאל אותי הבחור "מה זה פי. סי.?". הצבעתי על הנייד שלו ואמרתי "זה פי סי". "לא" , ענה לי הבחור, "זה לפטופ!" כאן נכנסתי להסבר מה פירוש המילה לפטופ ומה משמעות ראשי התיבות פי. סי. וחשבתי לעצמי. זה הדור הבא? או שאולי זה הדור הנוכחי של ענף ההיי-טק? אלו שיש להם את מיטב הטכנולוגיה אבל לא יודעים מה זה Personal Computer
אם אכן כך המצב, אנחנו בצרות צרורות. לידע חייב להיות בסיס, לכל נושא יש היסטוריה ולכל מקצוע יש את הבסיסים שלו. ובלעדיהם הוא מוגבל וחסר יכולת, בעיקר בענף שדורש פתרונות שלפעמים מבוססים על טכנולוגיות עתיקות, שלא היו החכמות ביותר אבל תמיד היו יעילות יותר (כורח המציאות דאז). ואז חשבתי: כמה תכנתים צעירים יודעים לכתוב Batch file מבוסס על פקודות DOS? לא הרבה.
 

שיווק מכירות ונחירות


שיווק ומכירות הם מקצועות מעניינים, מוזרים ומבוססים לא מעט על פסיכולוגיה של הלקוח, ולא מעט על הונאה. לא מתלונן חס וחלילה, אנחנו הלקוחות לעיתים קרובות מביאים את הצרה הזו על עצמנו. אתחיל עם סיפור מוכר וידוע:
אדם אחד מגיע לחברת קולגייט ודורש את תפקיד מנהל המכירות תוך התחייבות להכפיל מיידית את מכירות משחת השיניים. המנכ"ל מתרשם, מסדר לו משרד ומשכורת יפה וממתין. מייד עם התמקמותו מזמין הנ"ל את מעצב האריזה של המשחה, ונותן לו הוראה: "תגדיל את פתח השפופרת".
זה רק סיפור שמסתובב שנים בין אנשי שיווק למיניהם, אבל לא אתפלא עם במקום כלשהו אכן קרה הדבר.(הערת מערכת: במחוזותינו זה קרה למשל עם אריזת 4 קג' של קליה להסרת כתמים- פיית הבקבוק התרחבה בין לילה מ-2.5 ל-5 סמ' קוטר...)
קחו למשל את סכיני הגילוח, סכין עם להב בודד עשה שמות בפרצופי. סכין עם שני להבים היה המצאת המאה ופגע קשות במכירות של יצרני הפלסטרים, סכין עם שלושה להבים היה "סוף הדרך". נקי חלק וקל. לא ממש הופתעתי כשהוצאו לשוק סכינים עם 4 להבים. 4 להבים?! אתם לא חושבים שמתחתם קצת את הגבול?
אבל הסיבה שאני כותב את הקטע הנ"ל היא שאני נוחר... לא כמו "המשור מהנגרייה" אלה כמו מנוע של מטוס ג'מבו. עובר דרך דלתות וקירות. אטמי אוזניים? הצחקתם אותי. אשתי מצאה את הפתרון בכך ש:
א. אני חייב להירדם אחריה... זה עולה לי בדם, ומזל שיש לי את הפוקט פי סי עימו אני מעביר את חצי השעה, שלוקח לה להירדם, במשחקים.
ב. אם היא מתעוררת מהנחירות אזי, הלך עלי: היא תוקעת בי מרפקים, בועטת, מכה וכל מה שצריך על מנת להעיר אותי...ואז אני עובר לישון על שתי כורסאות (אין לנו ספה) והגברת יכולה לישון בנחת. אני טוען שאני בעל מוכה, היא לעומת זאת אומרת (וכולם מסכימים איתה) שאני בעל מתעלל (לא באשמתי כמובן).
הפתרון האידיאלי שמוצא על ידי הרופאים הוא ללכת לישון עם בלון חמצן, הבעיה היא שהמדחס של בלון החמצן עושה לא פחות רעש מהנחירות שלי.
בביקור האחרון שלי בצרפת נכנסתי לבית מרקחת וגיליתי תכשיר למניעת נחירות, הרוקח הבטיח (איך לא) שזה עובד נהדר. שתי שאיפות מהחומר ו..זהו. אבל אם זה לא הולך, תחזיר ותקבל את כספך. בלילה הראשון כמעט נחנקתי, ונחרתי כמו חמור, בלילה השני כמעט הקאתי (מיותר לציין שהטעם הוא לא בדיוק כבד אווז) ונחרתי כמו חמור. בלילה השלישי לא השתמשתי ונחרתי כמו חמור.
אבל, להחזיר לבית המרקחת? 2 יורו לא שווה את המאמץ או את האי-נעימות. ואכן זוהי הגישה הפסיכולוגית היעילה ביותר במכירות. ניסית, אתה יודע שתוכל לקבל את כספך לכן אינך מאשים אף אחד אבל לא תטרח.
 

ג'ובניקים


אתם זוכרים את הימים שאנשי חיל המודיעין נחשבו ג'ובניקים? זלזלו בהם, לגלגו עליהם והם תמיד נחשבו חיילים פחותי ערך. פריחת ענף ההיי-טק שינתה את הסיטואציה. חיילים קרביים מאוד מבוקשים כמאבטחים, בעוד שחברת היי-טק מחפשת בנרות חיילים של 8200. השינוי בגישה כלפי החיילים שאינם לוחמים הוא ברוך, אבל קצת מוגזם. ראיתי משקיעים ששמו כסף בחברות רק בגלל שצוות היזמים היה מורכב מיוצאי 8200 לא חשוב שהמיזם היה מטופש.


זה ספורט,זה?


אני אוהב ספורט, אבל הוא חומק לי בין הידיים. אתלטיקה נראית לי כמו מרוץ בין ביו כימאים בחלוקים לבנים על מי שימצא את התכשיר היעיל ביותר והפחות ניתן לגילוי. אני לא מת על קרבות למיניהן, לא שאני בוחל האלימות, אני פשוט חושב שמכות זה לא ספורט. כדור-מים שיחקתי ו.. לא תאמינו מה שקורה מתחת למים... רק לידיעתכם שחקני כדור-מים לובשים שני בגדי ים אחד על השני כי סיכוי סביר שיפשיטו אותך. בעיטה בביצים מתחת למים היא כמו בעיטה בביצים מחוץ למים (אם זה פוגע במקום הנכון... אוי!). בשבוע שעבר ויתרתי גם על הכדורסל באופן סופי. זה שבישראל אין תחרות בליגה זה 30 שנה ויותר ניחא. ה-NBA ה"ליגה הטובה ביותר בעולם" הוכיחה שמשחק קבוצתי הוא דבר זניח. קובי ברייאנט שחקן הלייקרס קלע 81 נקודות במשחק (60%) מסך הנקודות של קבוצתו. כבר עשו זאת לפניו (ווילט צמברליין, מיקל ג'ורדן) אבל יש גבול. משחק קבוצתי שמוכרע בידי שחקן בודד? בכדורגל זה לא יכול לקרות...


ושוב אמרתי לכם


סלקום חיסלה את ה- I-mode סופית. בזבוז כסף במקום הלא נכון בזמן הלא נכון במדינה הלא נכונה. כמה כסף יכולתי לחסוך להם, אם רק היו שואלים אותי או קוראים את המגזין שלנו.


פואטיקה


כבר אמרתי פעם שיש נשמה בירושלים? מסתבר שיש גם פיוט. בכל פינה מודבקת לה מודעה. על עמודים, לוחות, קופסאות בזק. עזבו את הלכלוך ושימו לב לפואטיקה:
"גמד להשכרה" – מציע לעזור בניקיון בתים... וגם שימו לב, "בפינוי דירות של אלו שיקיריהם נפטרו" (לא ידעתי שיש דרישה כזאת גדולה).
"גם לך דרושה מרי פופינס?" - נני (כך במקור) מציעה את שירותיה
אני חייב להודות שהאסוציאציות משתוללות אצלי בעיקר בעניין הגמד, אבל גם מרי פופינס זה לא רע בעיקר בירושלים בה הרוחות יכולות להעיף את הנני עם המטריה שלה רחוק מאוד, וזה לא קסם.


אמריקה ורסנו אמריקה


Yahoo, msn Aol העבירו מידע לממשל האמריקאי על תוצאות החיפוש של המשתמשים במנועי החיפוש שלהם. גוגל, לעומת זאת, סירבה. איך נפלו גיבורים, ארה"ב הפכה להיות סין (אותה סין שהגוגל נכנע לה). המדינה הדמוקרטית ביותר בעולם עם חופש הדיבור, דת, אמונה ועיתונות הפכה להיות בדיחה גסה ואכזרית. אגב, מה יעשה הממשל עם תוצאות החיפוש ללא נתוני המחפשים? אולי יש להם את הפרט החסר (כבר שנים שמסתובבות שמועות שכאלו). אולי הגיע הזמן להפקיע מהאמריקאים ההיסטריים את השליטה על האינטרנט.


קטנים


 60,000 מתחזים למובטלים בביטוח הלאומי. לא ממש מפתיע, ומודה אחד מהם: "אני חייב לרמות כדי לשרוד". הוא מרוויח גרושים על ניקוי חדרי מדרגות, אבל אם חס וחלילה שלטונות המס ידעו על כך, את ליטרת הבשר הם ייקחו במהירות הבזק.

 תופעה: ילדים גונבים כדי לאכול... 738 אלף ילדים רעבים. כואב הלב. אין לי הרבה מילים.

שימו לב לכותרת בגלובס: "הוט משווה את מחיר חבילת הבסיס שלה לזו של יס". לא מדובר בהורדת מחירים אלא בהעלאתם! אם זו לא קרטליזציה של ענף השידורים ומותה של התחרות, אז מה כן?

במפתיע מיד לאחר פרסום הכתבה על עבדותם של עובדי מפעלי ווישיי ישראל בדימונה החליטה ווישיי לבטל השקעות של 770 מיליון שקלים במדינת ישראל עקב אי רווחיות והפסדים. כבר אמרתי לכם שאני לא מאמין בצירופי מקרים. בואו נתערב כי ווישיי שוקדת בימים אלו על הקמת סווט-שופ במזרח אסיה (בישראל העיתונות הנודניקית מתערבת).

הבנקים החזירו ללקוחות שני מיליון שקלים עקב תלונות מוצדקות. המוביל הוא בנק הפועלים. יש לציין כי מי שמחליט עם התלונה מוצדקת או לא, הוא הבנק עצמו, כך שלא הייתי בונה על כך שזה כל הגזל.

בהודו מחיר פעימת מונה בסלולארי: 2 סנט! נכון, עלות כוח האדם בהודו היא מהזולות בעולם (ראיתי בבומבי 12 איש מתקינים נורת פלואורסצנט בתחנת אוטובוס), אבל...שני סנט? ועוד נאמר כי המחיר יכול לרדת! רק להשוואה, אנחנו משלמים פי 6 ויותר, ואין לנו על כל הדעות מערכת משוכללת יותר. ואם מדובר בכוח אדם יקר, הרי אולי חברות הסלולארי בנויות מאוד לא יעיל מבחינת כוח אדם?

בכפר ערבה אין מים כבר שלושה שבועות. הידיעה הגיע לעיתון אחרי שבועיים! מים הוא סם החיים, מים באים מהטבע. מים צריכים להיות בחינם. לא יתכן שכפר, עיר או כל מקום יישוב אחר ימצא את עצמו ללא מים. מים לחקלאות זה כבר עניין אחר. מים לחקלאות הם מים למטרות רווח ועליהם צריך (אולי) לשלם.

חלם! חקלאים מפונים קיבלו קרקע חליפית להקמת חממות... בעיה! הקרקע הנ"ל מוגדרת בפירוש כלא לשימוש חקלאי. מוזר, לא?


תגובה לשורות של עמית
 

   
 

עוצרת נשימה


זו לא הפעם הראשונה שאומרים לנו סופרלטיבים על יכולותיה של מערכת BOS, אבל זו אכן הפעם הראשונה שהיא ממש עוצרת נשימה...
בחודש ינואר התקנו לראשונה BOS להגנה על המידע בתחנת רדיו. ומכיוון ש"הפרסום ברדיו-עובד", הלקוחות המרוצים עשו שם ל-BOS תשדיר, שתשמעו בקרוב. אמנם מסתבר כי כדי לפרסם BOS ב-20 שניות, פשוט צריך לדבר...מבלי לנשום!
על הקריין שלום. ככל הידוע לנו, הוא לא נזקק להנשמה.
 

   
  

תודה לגרי, על הקישור בו ניתן למצוא את כל המחשבונים האפשריים ברשת.

ותודה למרק, שהעביר לנו קישור לשורות בפורום פרש על הגאונים שעשו ביד,
ללא מחשב או מחשבון, מתמטיקה גבוהה (יש גם השלמה ותוספת)

   
 

מערכות מידע גיאוגראפיות


מערכות המידע הגיאוגראפיות או GIS הן המצאה שהתפתחה במהלך עשור השמונים והתשעים של המאה שעברה. כמו כמעט כל מערכות המידע מהזן החדש, הן עברו מאלמוניות מוחלטת לשימוש היומיומי - גם בתחום הפרטי, באוניברסיטאות ובמוסדות מדינה.
באופן כללי, GIS הינו מכלול מערכות מידע, תוכנות, נתונים גיאוגראפיים וטכניים המאורגנים על מנת לאסוף, לאגור, לעדכן, לנהל, לנתח ולהציג בצורה יעילה את כל צורות המידע הקשור לקואורדינאטות גיאוגראפיות מסוימות. הקישוריות תאפשר לנו לנהל ולנתח מצב באמצעות נתונים אמיתיים כמו קווי אורך, היקפים או אזורים. כל הנתונים האַלְפָאנוּמֶרִיים הללו הקשורים למפות, ועוד נתונים שייחשבו רלוונטיים, משולבים באמצעות בסיס נתונים מוטמע עם ה- GIS.
במערכות GIS ניתן להבדיל בין שלושה סוגי תוכנות על פי תחום היישום:
● ה- GIS כשלעצמה, מערכת מידע גדולה המנהלת מסד נתונים גיאוגראפיים.
● יישומי Desktop Mapping) DM)  - מערכות ניתוח והמחשה המוטמעות בין יישומי המחשב האישי השולחני
●  מערכות עיצוב ממוחשב (CAD) ודומות להן.
GIS כמכלול, מטפל במסד נתונים מֶרְחָבִי, מאפשר יצירה ובניית הנתונים מתוך מקורות מידע כגון מפות, איתור מרחוק, מסדי נתונים קיימים, וכו'. בנוסף, GIS כולל כלים ליצירת נתונים חדשים המבוססים על מידע קיים. מערכת מסוג זה מאפשרת בין היתר, לבנות נתונים גיאוגראפיים (באמצעות מידע גיאומטרי קיים ב-CAD, או על ידי הקנייתם עם דיגיטאליזציה, או ווקטוריזציה של תמונות, GPS, וכו'), לנקות אותם ולבנות אותם בצורה טופולוגית, וגם לקשר אותם עם בסיסי נתונים אלפאנומריים. כך מקבלים נתונים מוכנים לניתוח.
כמו כן, אפשר לבנות דגמים וליצור מפות חדשות מתוך מפות קיימות: באמצעות דגם מתמטי ניתן ליצור משתנים חדשים כגון מפתח של פוטנציאל לסחיפה, סכנת שריפות, ועוד. אותו GIS גם נותן לנו לנתח מפות מובנות בשילוב עם מסדי הנתונים הקשורים להם., או לבנות דגמים ניתוחיים וניבויים של תופעות טבע כגון שריפות והצפות.

בין הבעיות העיקריות של מערכות אלו נמצאת בעיית כוח המחשוב הדרוש לקבלה מהירה של תוצאות איכותיות, ודרישות אגירת המידע. מוערך כי בתשתיות עירוניות, למשל, נדרש בין 0.5 -1GB לכל 100,000 תושבים.

דרך אחרת לתאר GIS הינה תיאור המשימות שהן מאפשרות. מערכת מידע גיאוגראפית מתוחכמת מספיק, מסוגלת להשיב ל-5 שאלות גֶּנֶרִיות, המהוות גם את המשימות הבסיסיות לשמן אנו בונים מערכות מסוג זה.
1. מיקום: מה יש ב- ?
2. מצב: היכן נמצא- ?
3. נטייה: מה השתנה מאז- ?
4. פיזור: אילו דגמים של פיזור מרחבים קיימים- ?
5. הדגמה: מה יקרא אם- ?

יישומי GIS מנוצלים בשנים האחרונות גם במלחמה נגד תאונות דרכים, ועל ידי רשויות החוק והאבטחה (משטרות בעולם ממפות את הערים על פי צפיפות אירועי פריצה, תקיפה, וכו'), וכדאי להדגיש כי...

"The application of GIS is limited only by the imagination of those who use it."
לאתר הישראלי

   
 

 

כלבים מקסימים, יפים וחברותיים, לאימוץ
מיכל -050-6861291 ; נועה - 052-2340526

או עדי - 050-5545438. havlove@havlove.com

   
 

 

לאנשי מיקרו-סנטר מזל טוב במעבר למעונותיהם החדשים

   
 

ברשות הנמלים


יום חמישי אחרון יצא נציג כוחותינו אמיץ להיענות לדרישה של לקוח מעמק הירדן, חרף הידיעה כי הוא נוסע אל מוקד תחילת ההתפשטות של אחד המטרדים האחרונים שהיו חסרים לנו בארץ עד לזמן לא רב.

אכן, גלינו לבבל, קרסו לנו שני בתי מקדש (שלא היה לנו עבורם גיבוי), נרדפנו, פוזרנו בארבעת כנפות תבל, חזרנו, נלחמנו (באחרים, ובינינו לבין עצמנו), כבשנו, שחררנו, פיתחנו, שילמנו, שנוררנו, גידלנו, ניבאנו, פרחנו, קצת קמלנו, שרדנו, פינינו, הצטיינו, ייצאנו,... חיי היהודים כולם עליות וירידות. ועדיין סוחבים אנו אותה כמיהה מימי הנביאים. ישראל רוצים להיות עם ככל העמים, עם אצולה, הנהגה והנהלה, עם מגדלי פלדה ואחוזות יוקרה, מניות ואופציות, בתי תענוגות ובתי תפילה, בתי הימורים ומוסדות להשכלה גבוהה, מכונות חכמות ומכוני כושר, מכוניות פאר וחקלאות אורגנית... אבל בכמה, מתוך כלל מניין העמים, יש את הדברים הללו ללא צידם הפחות זוהר: פושטי יד ופועלים פשוטים, רובעי עוני, פשיטות רגל, בתי יתומים, שנות בצורת, טסונאמים והוריקנים...? "ככל העמים", מסתבר, זה דברים טובים ופחות טובים כאחד...
רצה הבורא ללמדנו שיעור, כנראה, והוסיף לנו לאויבים מחוץ ומבית,  לקו העוני ולקו האדום של הכנרת, לכינים, לקרציות, לפוליטיקאים, לסוסים הטרויאניים, ולתהלוכני האורן... גם את נמלי האש*.

נמלי האש, מכה קטנה על המגזר הקיבוצי, הנאבק בעשור וחצי האחרון עם צרות אף נוראיות מהן. ערבות הדדית, הסדר חובות, תקציב מקיף, שינוי, הפרטה...

נמלי האש או Fireants, מסוג .Solenopsis spp יובאו גם לצפון אמריקה בטעות בשנת 1918, התפשטו בעקר בדרום מזרח ארה"ב, והפכו למטרד חקלאי ועירוני העולה לאמריקנים כ-6 ביליון דולר לשנה. העדר אויבים טבעיים לנמלים אלו מחמיר את הבעיה, ומאפשר להם להגיע לצפיפות אוכלוסין של פי חמש בהשוואה לאוכלוסיות במולדתם, אמריקה הדרומית. עד כה חומרי הדברה קונבנציונאליים ובלתי קונבנציונאליים לא נמצאו יעילים במלחמה נגדם. שיטות לוחמה חדשות נמצאות בבדיקה, וביניהן תחום התקשורת בין נמלי אש לבין עצמם. ידוע כי התקשורת בין נמלים הינה רבת ערוצים מטבעה. בעבר נחקר ערוץ התקשורת הכימית (פרומונים). ערוץ נוסף בו מתחילים היום להתמקד החוקרים הינו התקשורת האקוסטית. מחקרים המבוססים וויברציות הוכיחו כי נמלי האש מגיבות לגלים אקוסטיים כחלק מתקשורת רבת הערוצים.
אבל עדיין לא ברור אם התגובה מתקבלת גם או בנוסף לגלים אקוסטיים אוויריים, יחד עם התגובה המוכחת לגלים אקוסטיים מועברים על ידי מצעים.
רעיון נוסף הנמצא בבדיקה הוא הייבוא מדרום אמריקה של גורם להדברה  ביולוגית: זבוב  (Pseudacteon curvatus Borgmeier) הנוהג לקפד את ראשם של הנמלים.
כמונו בתחום טכנולוגיות המידע, החוששים למשל להתקין אנטי וירוס  המסוגל לצור צרות גדולות אף יותר מהוירוסים עצמם, חוקרי נמלים זהירים מאוד ובודקים מראש את השלכות הכנסת מין חדש לאוכלוסייה המקומית.
 
כאמור, חמוש בכפכף נגד נמלים וצרור תקליטורים עם תוכנות, יצא נציגנו צפונה, לעמק הירדן. אך המצב בהגעתו היה שונה מכפי שהוא שיער. נמצא שם עסק קיבוצי לתפארת, גאוות המפעל הציוני, ועליו נספר לכם ב"פינת הלקוח" בשבוע הבא.

*נ.ב.: אנשי צ'יף אחדים העירו כאן כי אם כבר באים למנות את כל הרשעים, אין לשכוח את ההאקרים, הכלבת, ה- BSE וה-BSA, קדחת העופות, מכחישי השואה, מחלת הפה והטלפיים, אקריות האבק, תוכניות ריאליטי, נפילות סיסטם, רעידות אדמה, אובדני מידע, בצורת וברד, מנהלים פרנואידים הנועלים אחריהם את דלת משרדם ביציאתם לשירותים, הלחות של תל אביב, אנשים המשוכנעים שלהיות אנטיפטיים זה בהגדרת תפקידם, פרעושים, ימי תהלוכה/אירועים בירושלים, ופקקי התנועה באיילון.

 

   
 

לפרטים נוספים והרשמה

יאפא - חנות ספרים בערבית ועברית ובית קפה
יהודה מרגוזה 33, יפו . טלפון: 03-6815746  או 4498457 - 052

החל מ- 19/02/06, יפתחו מסלולי לימוד חדשים ל-
ערבית מדוברת וערבית ספרותית,
 וימשכו הלימודים במסלולים שהחלו בסמסטר הראשון.
הלימודים יתקיימו בקומה השנייה של יאפא, בכיתות של 14 תלמידים.
הנחה לשני תלמידים ויותר הנרשמים ביחד.

   
 

הם חזרו!


זוכרים את העינוי הצפוי לחלשי האופי אשר בינינו, שהיו מוצאים פעם אחר פעם את עצמם כבולים בפרזנטציה בזוגות מול אנשי מכירות... של יחידות נופש בטיים-שרינג? הם קמו לתחייה!. שיטת השיווק האגרסיבית (אנדרסטייטמנט!) לא מתה, היא פשוט התחלפה - בדיוק כמו הקורבנות. נציג מכירות של חברה שנשמעת כמו מורסה (אבסס) יפתיע אתכם בטלפון לביתכם בשעות הערב, ויטחן לכם את המוח להגיע לעזריאלי כדי לקבל מתנה. פרט קטן: הפגישה נעשית על מנת לחשוף מועדון תיירותי חדש. מהיכן, אלי הטוב, הם שולפים את הרשימות?
האירוע עצמו יתרחש במשרדים שכורים, כאשר אתם עם בן/בת הזוג מיושרים אחד לצד השני ומול כיסא איש המכירות התורן. האירוע מורכב מריכוך, הצתה, הכנעה, ושחיטה.
הסכמתכם להשתתף בניסוי תעלה לכם דמי חניה (הזולים ביותר במרכז תל אביב), 90 דקות מחייכם, ועוד חצי שעה של מתקפות אישיות, ניסיונות השפלה ואווירה מגעילה במקרה הטוב: במקרה ולא תרכשו את החבילה המוצעת. אבל אתם, קוראים יקרים, לא תקומו ופשוט תלכו, מפני שהפיתיון מושחל היטב בקרס: עזבתם בטרם עת? אין מתנה!
במקרה הפחות טוב, תיפרדו בנופת צופים מכמה עשרות אלפי דולרים בחתימה על חוזה ללא אפשרות לעיון על ידי עורך הדין שלכם..., אתם יכולים לקבל "נספח", אותו עליכם להפעיל בבית המשפט במקרה ולא יתקיימו תנאי החוזה. אין דאגה, קוראים יקרים, החברה נהנית מגיבוי בנק זר ששמו דומה לשם של מחלה אוטואימונית, באמצעות חברת השקעות  אפילה, שתחזיר את כל כספיכם במידה והמועדון יפשוט רגל, בוודאי!
"מועדון תיירותי חדש", אמרו בטלפון? אבל רבותיי! איש המכירות החמישי בתור מולכם מאשר כי המוסד קיים כבר כל כך הרבה זמן, שבאמצעותו נסע מרקו פולו לנפוש במזרח, והודות ליתרונותיו הגיע קולומבוס לאמריקה במחיר קומבינה!
בין האמצעים הויזואליים שיובאו בפניכם במהלך הריכוך: חוברות צבעוניות ובלויות עם תמונות של בריכות שחייה, חדרי פאר וחופי דקלים, מכתבי המלצה ממוסגרים מהסלטה והשמנה של המדינה -אנשים שאת שמותיהם לא שמעתם מעולם (כי הם מאוד חשובים, וכמובן שאתם לא...). תנו לחשוב: אם הם כאלה עשירים, לשם מה הם זקוקים כמוכם, פשוטי העם, למועדון תיירות מוזלת?
אם נהניתם מיחידות הנופש האגדיות, אל תתנו לשורות אלה להשפיע עליכם. או אם אתם לא בדעה כי חוזים שייכים לתחום אפל המצריך מקצוען צמוד.
 

   
 

 

אבל, למה לי 5 דיסקים?

 

-נורא פשוט, רב שלוימה, אתה ממש חייב: דיסק אחד לתיקיות חלביות,
ואחד לתיקיות בשריות...
אחד לתיקיות חלביות הכשרות לפסח, ואחד לתיקיות בשריות הכשרות לפסח...
 

-והחמישי...?
 

-החמישי,...לתיקיות הטרפות!

 
  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או על השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

  
 
  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2006