גיליון מספר 34 שנה V - יום חמישי 8 בספטמבר 2005

 

 


"An idiot with a computer is a faster, better idiot."

Rich Julius
 

 
 

11 לספטמבר - בצפון
היום ומחר עדיין אפשר להירשם לסמינר שנקיים בקיבוץ מורן,
בנושא בעיות מחשוב נפוצות בארגונים,
עם דגש אל שרידות וזמינות המידע, דואר אלקטרוני וחיסכון בעלויות.
מוזמנים במיוחד מנמ"רים, מנהלים, אינטגרטורים, טכנאים, לקוחות צ'יף, ויועצים.
ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום אך נדרשת הרשמה מוקדמת.

 
   

דונ'ט קריי פור מי


לפעמים נוצר הרושם שהורדת גיבורים מגדולתם הוא הספורט הלאומי הישראלי.
מדי פעם, כאשר העיתונים נשארים ללא חומר אקטואלי לפרסום, נדרש מהעיתונאים לחפור בארכיוני המדינה ולעורר קן צרעות כלשהו, או "לספר את האמת החבויה" על פרשה הרואית מעברנו - הנכתמת ונכלמת בכך לעד. אין לנו פרות קדושות... (אפילו ב"משחק מכור" הנהדרת התבדחו השבוע על סיבה הזויה לאין-יד של טרומפלדור!) הכמיהה לאמת, העיתונות הרטרוספקטיבית הנמרצת, השעמום הכללי, אהבתנו לסטירה הנועזת, והצורך המולד של הצבר לשבור מיתוסים, מבדלים אותנו מעמים אחרים, או לפחות ובעיקר מהעם שבאמריקה הזוהרת.
כבר אמרו שבאמריקה הכול יותר גדול, יותר נוצץ, יותר "הכי". גם פיגוע הטרור הכי גדול בהיסטוריה היה להם. מתוך מסורת הוליוודית החגים שלהם יותר יפים, ההתאהבויות שלהם יותר רומנטיות, והגיבורים שלהם הרבה, אבל הרבה יותר מושלמים.
השבוע יחול יום שנה נוסף לאסון מגדלי התאומים. מתוך הסתכלות נבונה של מניעת גזענות וסכסוכים פנימיים באוכלוסייה, העלה הממשל הרבה יותר גבוה את גל הסימפטיה לקורבנות ולמצילים שנפגעו בניסיון ההצלה, מאשר גל השנאה והנקמנות הטבעי למתכנני ומבצעי הפיגוע. כעת, כשהאומה האמריקנית מתמודדת עם נזקי ההוריקן קטרינה, אף נדמה כי ההתייחסות למפגעים של ה-11 בספטמבר 2001 הפכה כמעט לאותה התייחסות כמו להוריקן - תופעה בלתי נמנעת, עובדה מעבר לשליטה האנושית. הכבאים והשוטרים שנספו בניסיונם לסייע לקורבנות הפיגוע קנו לעצמם תהילת נצח בספר ההיסטוריה של האומה האמריקנית.
קווי דמיון בין שתי הקטסטרופות?: את הנזקים התוצאתיים של שתיהן היה ניתן להפחית, אם לא למנוע, עם פרספקטיבה, תכנון נכון ומודעות. כך אומרים חכמים לאחר מעשה. כך גם מנצלים מסקנות להגנה עתידית. כך באים אנו ושואלים: אילו תהפוכות צפויות לנו במזרח התיכון, בישראל ממש, ביישובנו בפרט, או בשכונה הספציפית, בבניין שלנו, בחדר העבודה, ברשת הארגונית, או במחשב הקטן שלי?
דבר אחרון: אל תשכחו את חוקי מרפי, לא תמיד הסכנה מגיעה מהיכן שאנו צופים. גם בשדרות מוכת הטילים אפשר למחוק בטעות עבודת דוקטוראט שלמה, בדיוק לפני ההדפסה...

וזכרו היטב, כולנו יודעים שרעידת האדמה הגדולה המתרחשת בארצנו כמעט בכל מאה, עדיין לפנינו. ההערכות מדברות על נזקים גדולים יותר והיקף נפגעים גדול יותר מהאסון בארה"ב ואסון התאומים ביחד. http://www.gii.co.il/heb/last1000.html
מה אנו עושים בעניין?

מטרתנו היא לעזור לכם בתכנון ההמשכיות העסקית, המשכיות השירות, המשכיות העבודה. צרו קשר.
 

 
   

בולם זעזועים וכריות אוויר


השימוש המתגבר של הדיסקים הקשיחים במכשירים אלקטרוניים נישאים מדרבן את היצרנים בשיפור המגונים למנגנוני הדיסקים. אחת הטכנולוגיות האחרונות בתחום היא ESP או Extra Sensory Protection (פטנט של Hitachi) שהיצרן מקביל לכריות האוויר ברכב. הפתרון משתמש ב accelerometer -מודד תאוצה- הפועל כגלאי נפילה*, ומסוגל להגיב גם בנפילה מגובה 10 סנטימטר. גלאי זה מפעיל את בקר הדיסק כדי שזה יפסיק את פעולת הקריאה או הכתיבה, ויחנה את הראש בבטחה, הרחק משטח פני הפלטות. כך, הדיסק נכנס למצב של אי פעולה ומונע מגע בין הראשים לפלטות, אחת הסיבות הנפוצות של נזק פיזי עם אובדן מידע..
אם אכן מנגנון זה כך עובד, ואת זה נראה כאשר יגיעו הפריטים הראשונים למעבדה, הוא יכול להיות אחד הגורמים החשובים למניעת נזק פיזי בדיסקים של מחשבים נישאים ומכשירים אלקטרוניים אחרים.
בהיטאצ'י תולים תקווה במנגנון זה להגנה על הדיסקים בטלפונים חכמים מבוססים דיסק קשיח. בדיסק הקטן ביותר שהם מיצרים היום (Microdrive 3K8, המכונה "מיקי") ה-ESP יהיה כנראה מאפיין אופציונאלי החל מדצמבר 2005.
 
* - גלאי הנפילה מסוגל לגלות בו זמנית נפילה משלושה צירים (X, Y, Z) , ומימדיו הקטנים (3.4mm x 3.7mm x 0.92 mm) מאפשרים לו להיכנס לדיסקים הקטנים ביותר הקיימים. בדיסק של אינץ' אחד, הגלאי ממוקם על גבי המעגל המודפס של הדיסק.

אמצעי הגנה נוספים נגד נפילות וזעזועים הם מגני פינות, חניית ראשים, בקרת מסלול ושיפור הסליידר.
מגני הפינות המכונים Snubbers מבודדים את הדיסק ממרכיבי המערכת אשר סביבו. היצרנים מדווחים על יכולתם הפחית ב-50% את הסבילות לזעזוע בזמן מנוחה.
דיסקים מיצרנים שונים כוללים את הטכנולוגיה של חניית ראשי הדיסק מחוץ לאזור הקריאה/כתיבה, כדי למנוע שריטות על גבי שכבת החומר המגנטי בעת מכה או נפילה.

 


בקרת מסלול, המוכרת כשיטת ה-"TrueTrack" היא מערכת Servo לבקרה דיגיטאלית של מיקום הראשים, על מנת להחזיק אותם במסלול הנכון גם תחת תנאים של חוסר יציבות, רעידות או טלטלות.

ה-Slider הינו הכנף הקטן התומך בראש הקורא/כותב מעל שטח פני הדיסק. הקטנה של 30% בגודל הסליידר (Femto slider) מגדיל ב-25% את ביצועי העמידות לזעזוע, לעומת הטכנולוגיה הנהוגה לפני כן (Pico slider).

למקור
 

S.O.S.

פורמט בטעות ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !






















 
   

השורות של עמית

שחיתות שופטים


השופטת הילה כהן הורשעה בזיוף פרוטוקולים והשמדת מסמכים, וחבריה למערכת המשפט קוראים לה להתפטר. לא נשמע לכם קצת מוזר? הרי אם אנו נורשע בכל עבירה שכזו או דומה לה, בכל מקום עבודה אפשרי, לא רק שנפוטר אלא גם הסיכוי שנמצא עבודה אחרת לא ממש גבוהה. אבל שופט במדינת ישראל אי אפשר לפטר. לפני מספר חודשים נערך סקר בין עורכי הדין בישראל והנתון שעלה ממנו הוא שרוב עורכי הדין בישראל מאמינים שניתן לשחד שופט (אבל אי אפשר לפטר אותו).

הניסיון שלנו להגן על מערכת המשפט ולעטוף אותה בצמר גפן ורדרד יעלה לנו ביוקר שכן על השופטים אין ביקורת ופסיקת שופט היא סופית. שופטים אי אפשר לפטר, ואי אפשר להורידם לדרגה נמוכה יותר. איש לא טורח לעבור על פסקי הדין שלהם ורק זכות הערעור בערכאה גבוהה יותר עומדת. הבעיה עם זכות זו שהיא יקרה ורבים ימנעו ממנה אלא אם כן מדובר בחיים ומוות. לפני כשבועיים נחשפו שני פסקי דין הפוכים לחלוטין בדיוק באותו נושא על ידי אותו שופט. איך יתכן? פשוט, הראשון היה מיוצג על ידי עורך דין והשני ייצג את עצמו. רק זה חסר לנו ששופטים יעשו יד אחת עם עורכי דין לוודא שאני ואתם לא נגיע לבית המשפט לא מיוצגים...
 

שיא החוצפה או רק עוד הישג מקומי


"עובדי בנק הפועלים דורשים מההנהלה להגדיל את מסגרת האשראי של 8,300 העובדים"
לפני כחודשיים נכנסה אשתי לראשונה בחייה לאוברדראפט קליל למשך שלושה ימים שלמים, כל זאת אחרי 25 שנה בהם היא מחזיקה חשבון בנק שבצידו השמאלי של סכום היתרה תמיד מופיע פלוס קטן. בקיצור, לפני כחודשיים היא חרגה ממנהגה למשך 3 ימים עקב עיכוב הגעה של המחאה מלקוח. הפקיד המטפל בחשבונה (ומכיר אותה זה 15 שנה) לא חסך שבטו והתקשר מיידית אליה כדי להזהירה שהם עומדים להחזיר לה המחאות. מיותר לציין איזה התקף זעם תקף את אשתי, והנ"ל כדי להרגיעה אמר לה" "אנחנו מנסים לחנך את הלקוחות לקראת התקנה שתכנס לתוקף בתחילת 2006". סביר להניח שהמילה "לחנך" הייתה האחרונה שהיה הנ"ל זוכה להשמיע אם אשתי הייתה מניחה עליו את היד.

על מנת הסר כל ספק אשתי מחזיקה חשבון בבנק הפועלים, אותו בנק שעובדיו מחנכים את לקוחותיו, אך בו זמנית מקצרים בתוך המערכת שלהם ודורשים הגדלה שרירותית של האשראי הפרטי שלהם.

כאן המקום לזכור כי עובדי בנק מרוויחים משכורות יפות, לא עובדים שעות רבות מדי. אבל כנראה, כמו חברת חשמל, הם צרכן לא קטן של המוצר שהם מייצרים, וגם הם רוצים אותו בחינם.
 

מס הכנסה (תרתי משמע)


מס הכנסה הינו תופעה ייחודית במדינת ישראל. רק במס הכנסה, בניגוד לחוק נחשב אדם אשם עד שהוכחה חפותו. גם זו לא הייתה בעיה קשה במיוחד אלמלא הגדילה רשות המסים בישראל ושילמה למפקחיה בונוסים על גביה. בונוסים שהפכו אותם לזאבים תאבי דם. ומעשה שהיה כך היה (ועדיין...)

אדם פתח עסק עצמאי בשנת 1996. לצורך כך הגיש הצהרת הון למס הכנסה. במשך שבע השנים הבאות הגיש הנ"ל באדיקות דוחות מס כל שנה. בתום שבע השנים הקים הנ"ל חברה והפך לאחד מבעליה וכמובן התבקש להגיש הצהרת הון שנייה.
בבדיקת הצהרת ההון השנייה מול הראשונה ומול דוחות המס השנתיים התברר שהכול מאוזן, פרט לבעיה טכנית קטנה. על מנת לחיות היה הנ"ל חייב להרוויח 250,000 ש"ח נוספים (לפי חישובי מס הכנסה שווה ערך ל- 3000 ש"ח לחודש היינו שכירות ומזון). מס הכנסה טען שידינו העלים מס ודרש תשלום בסך 100,000 ש"ח. המפקח הריח בונוס והפעיל לחץ על מנהל החשבונות של הנישום תוך איום בפתיחת כל הספרים והנ"ל חתם.

כאשר ידידנו קיבל את הוראת התשלום על סך 100,000 ש"ח חשכו עיניו שכן גם כך הוא על סף פשיטת רגל. הוא פנה אל מנהל החשבונות ואל מס הכנסה ואז התבררה הבעיה וגם הפתרון.

בשנת 1996 עשה ידידנו צעד נוסף, הוא נפרד מזוגתו ועבר לחיות במחיצת מי שהפכה שנה מאוחר יותר לאשתו הנוכחית. היות והשאיר את כל אשר לו מאחוריו הרי שנאלץ לחיות בדירת זוגתו הטריה (על חשבונה) הוסיפו לכך את שבע שנים קשות מנשוא ודמי מזונות מטורפים וידידנו פשוט חי על חשבון זוגתו על כל המשתמע מכך.

היות וכך הרי שלא העלים אגורה פשוט לא היה לו ובת זוגו ששילמה מס כחוק היא היא זו שמימנה את ה- 250,000 הללו.

הלך ידידנו והעביר למס הכנסה את תעודת גירושיו, תעודת נישואיו השניים והצהרה מבת זוגתו הנוכחית על מגוריהם יחדיו.

למרות שבידיו כל המסמכים, מסרב מס הכנסה לקבל את הטענה, לא בגלל שאיננה נכונה, אלא בגלל שמנהל החשבונות חתם על ההסכם. עו"ד בכיר במשרד מבקר המדינה עו"ד עידו דון יחיא כתב לנשוא הכתבה הנ"ל שאין הם מתכוונים להתערב תוך כדי התעלמות מקיום המסמכים הרלוונטיים. מפקח המס מחכה בכיליון עיניים לבונוס שלו, מנהל מחלקת הגביה גם הוא מתעלם מהמסמכים ופניה למנהל רשות המיסים נענתה "אנחנו מטפלים, עוד תשמע מאיתנו", אך אין קול ואין עונה...

עד כמה שידוע לי אין מדינת ישראל רשאית לגבות מיסים מעבר למגיע לה ולא חשוב מי חתם על מה. כמיטב ידיעתי משרד מבקר המדינה אמור להיכנס עם כל הלב בעובי הקורה גם אם קוראים לקורה מס הכנסה.

אם למישהו יש עצה, סיוע או כל דבר אחר שיאיר את עינינו, כולי אוזן ותודה!
 

מצטער אם פספסתי


מדור זה נכתב כשבוע בטרם פרסומו, שכן אני מתרוצץ לי כרגע אחרי אשתי שתחיה ברחבי איטליה. אז אם פספסתי פיצוץ שאירע השבוע תסלחו לי, אשלים בשבוע הבא.
 

תגובה לשורות של עמית








































 

 
   

מע"מ


מה שעמית פספס היה היום הראשון להפחתת המע"מ. קורא בשם מאיר הגיב לכתבה המקוונת של The Marker במילים הבאות:
"מישהו שם למעלה (ולא הקב"ה) צוחק עלינו.
הרי כבר קיבלתם הודעות מחברת הסלולאר, מספק האינטרנט ובטח גם מאחרים שהמחיר לצרכן לא ירד בעקבות הורדת המע"מ. ותחשבו על זה: אם אתם "שכירים מהשורה" שלא מקזזים מע"מ. מה שעלה לכם (מחיר לצרכן) 100 ש"ח לפני ההורדה, אמור לעלות כעת 99.57264 ש"ח. זהו סכום שבדרך כלל יעגלו לכם. למעלה. וההפרש ילך לכיסו של המוכר. ואם חברת הסלולאר שהודיעה לכם (או חברת האינטרנט) שהמחיר לא ישתנה זה אומר שעל כל 100 מליון ש"ח יקבלו עוד כ-42,736 ש"ח במתנה. מכם. ממני. ואם תבדקו מהו מחזור המכירות שלהם תגלו בכמה באמת זה מסתכם. ולבטח "יגבו" 17 אבל ישלמו למע"מ 16.5.
אז עובדים עליכם. כי כרגיל העשירים, גובי ומקזזי המס הם שירוויחו. לא אנחנו."
 

½16

 
   

MacBOS
 

מערכת BOS מסוגלת לגבות ולשחזר מידע מכל מערכות ההפעלה הנפוצות, וביניהן גם MacOS. העבודה עם BOS מקלה בין היתר גם על עבודתם של גרפיקאים, פרסומאים, מהנדסים, אמנים ועוד. כל אלה יוצרים קבצים אותם יש בד"כ צורך לשנות בתדירות גבוהה. BOS מגנה על הגרסאות השונות של קבצים ואף מאפשרת לשחזר את אלה שנמחקו ממערכות המקור.
ללקוחותינו משתמשי  ה-McIntosh, רצינו להביא מספר קישורים שימושיים, שגם יופיעו באתר החדש של BOS, להלן:

Macintosh Backup:
MacDevCenter.com Connecting Mac OS X to Windows PCs
Apple - Open Source - Mac OS X and SMB HOWTO
MacWindows Tutorials
Apple (UK and Ireland) - SME - Mac & PC - Networking
 

 
   

 רג'י...מה?


Registry, כן, הרג'יסטרי הוא המקום בו המחשב שומר את המידע על הקונפיגורציה של המערכת והתוכנות, כדי שמערכת ההפעלה* תוכל להשתמש בו.
(*Windows, ברוב המקרים של המשתמשים שימצאו עניין בקטע זה)..
מערכת ההפעלה קוראת את המפתחות ומשתמש במידע כדי לפתוח ולהריץ את התוכנות. הרג'יסטרי מסודר בצורת "מפתחות", וכל מפתח קשור לתוכנה או הגדרה במערכת. כל המפתחות הללו חיוניים לפעולה הסדירה של המחשב. מפתח שמשתבש, נדבק בווירוס, או מתפצל לחלקים (פרגמנטציה), יכול לגרום להאטה או להפסקה של הפעילות התקינה במחשב. יתכן ויהיה צורך להתקין מחדש את מערכת ההפעלה, עם אובדן של כל המידע הקיים במערכת. על כן, חשוב מאוד להחזיק בצד עותק (גיבוי) של הרג'יסטרי.
 

קיימים וירוסים רבים התוקפים דרך הרג'יסטרי באמצעות יצירת מפתחות חדשים או שיבוש מפתחות קיימים.
תוכנות ריגול מסוימות המגיעות אלינו למחשב בד"כ עקב פתיחה בלתי זהירה של דפי אינטרנט מסוימים, מתקינות את עצמן במחשב שלנו, ואת מפתחותיהן ברג'יסטרי שלנו. מאותו רגע הן עוקבות אחר השימוש שאנו עושים באינטרנט ומדווחות על כך לשולחיהן, המעוניינים בסטטיסטיקות אלו.
מי שמסיר תוכנה ללא שימוש במודול הרשמי להסרתה, או אם אין לאותה תוכנה כזה מודול, מפתחות שלה יכולות להישאר ברג'יסטרי...
צעד מועיל תמיד הוא דפרגמנטציה של הרג'יסטרי, על מנת לייעל אותו.
 

 

 
   

Vanessa


מעודי לא התייחסתי לאנשי מרקום כאל ממלאי תפקיד חיוני ממש, או פרודוקטיבי במיוחד בארגון. הם תמיד נראו לי קישוט חביב שניתן להמשיך בלעדיו בכל רגע.
כך, עד היום בו בחברת Tobit מ-Ahaus (עיירה גרמנית קרובה לגבול עם הולנד), התקבלה לתפקיד במרקום Vanessa Revers. מאז, אני מסירה בפניהם את הכובע.
בטוביט מיצרים מוצרי תוכנה נפלאים, שמשרתים אותנו עוד משנות התשעים, ואותם אנחנו תמיד מעדכנים, מרעננים ומשדרגים כי זה פשוט שווה את ההשקעה.
בטוביט לא מתארים לעצמם את השימושים המוזרים שאנו עושים, לעיתים, בתוכנות התקשורת הארגונית שלהם (פקס, אי-מייל, דואר קולי, ועוד, וגם אינטגרציה של כולם). רק כדי להמחיש: יום אחד גילינו שהסורק במשרד מקולקל. כפתרון חירום, שלחנו את המסמך בפקס לעצמנו, ואת הקובץ שהגיע בפקס של Tobit הדפסנו, שמרנו, גיבינו, וגם צרפנו למייל תוך שלושה קליקים בעכבר.
וונסה קיבלה על עצמה לשלוח לכל הלקוחות דיווח שבועי של החידושים החלים בחברה. אבל לפעמים, כמו בכל מקום אחר "No news is good news". אז מה היא בעצם תכתוב? הגברת הממושקפת הקטנה הוכיחה תושייה רבה. שימו לב לקטע המקורי של השבוע האחרון:

"You may have heard already: Germany is going to elect a new government in September. Wherever you look, you see happy faces of candidates that usually do not have the slightest chance to be elected. If you would like somebody to take care of everything that is important to you, you should vote for David.
For David V8 appears to be the only candidate who keeps his promises. eMail, fax, voicemails, SMS messages, practical calendar functions, project planning, multimedia files - everything and much more will be at your disposal directly on your PC. We promise. And we keep our promises."
פ.ג.
 

 
Fr. Vanessa Revers

 
   

בזבוז אלקטרונים


איש דגול אמר: "בזבוז משאבים הוא דבר בלתי נסלח. גם רוחב פס ומידע העובר בו הם משאבים. חוסר תשומת לב למעבר שווא של מידע הינה בזבזנות בלתי נסלחת"

לצורך המחשה: נפח ממוצע של מסר דואל רגיל שמגיע אליכם (25 שורות מלל ועוד קצת קישורים) בד"כ לא עובר את ה-10Kb. היום קיבלנו מסר שנשא מסמך Word מצורף (ארוך ומורכב), והכול יחד תפס לא יותר מ-50Kb.
משתמשים מתחילים שולחים לפעמים מידע בתצורות בלתי חסכוניות. הם לא מודעים לכך. אבל יצרן חומרה ותוכנה בינלאומי ותיק, צריך לדעת טוב יותר מזה, הלא כך?

כאשר שרת דואר ארגוני מקבל מספר עשרות מסרי דואל זהים, המיועדים כל אחד לכתובת שונה, וכל מסר כזה "שוקל" 249Kb, לא פלא שמהר מאוד הכול מתמלא.
השבוע קיבלנו מסר בדיוק במשקל הזה, מיצרן (בין היתר) של שרתים גדולים. המקרה דומה ליצרן משקאות שהיה מאכיל אתכם מלח! המקרה מאוד הרגיז את כותבי שורות אלה, במיוחד כי המסר לא הכיל תמונות יפהפיות, ואפילו לא מלל ארוך במיוחד. סתם אותיות על רקע צבעים, לא יותר כ-20 שורות טקסט, לוגו החברה, ומספר קישורים.
 

 

 
   

ריגול
 

אם התעסקתם אפילו באופן שטחי בנושאים של מודיעין, אבטחת מידע, או שמירה על הפרטיות, בוודאי גם שמעתם על TEMPEST.
בעקרון, מסכי מחשב ומכשירים אחרים מקרינים קרינה אלקטרו-מגנטית. באמצעות אנטנה וקולטן מתאים, ניתן לייֵרֵט את אותה קרינה ולהציג אותה על גבי מסך, או להקליט ואז להדפיס או לשחזר אותה.
TEMPEST היא מילת קוד המתייחסת לתקנים מסוימים בשימוש כדי להקטין את הקרינה האלקטרומגנטית. בחיים האזרחיים לעיתים קרובות שומעים על "מכשירי טמפסט" (קולטן עם אנטנה המשמש לניתור קרינה ממסכים), או "מתקפות טמפסט" (שימוש במכשיר דומה כדי לצותת למישהו). בתקנים הממשלתיים/צבאיים, השמות שונים אך העיקרון זהה.

דמיינו רכב מסחרי ללא חלונות, החונה ברחוב חשוך, עם אנטנה שיוצאת ממנו דרך לוח פיברגלס...ומכוונת לחלון המשרד בקומה השלישית. במשרד, מדען עובד על מסמך מסווג במחשבו, מבלי להרגיש כי כל מה שמופיע על גבי המסך שלו נקלט, מוצג, ומוקלט במסחרית אשר ברחוב תחתיו...
הנושא נעטף עד כה בהילה של סודיות ממלכתית. למרות הסיווג הגבוה של הטכנולוגיה בשימושיה הביטחוניים, קיימים מקורות מידע רבים עליה, חופשיים ברשת.Joel McNamara, למשל, דאג לאסוף רשימה מכובדת של קישורים, והם לרשותכם באתרו http://www.eskimo.com/~joelm/tempest.html

מספר שורות על הגבלת האפשרויות לצותת למערכות שלכם. ותיקות כמעט כמו השפם של הצ'יף : http://www.eff.org//Privacy/Security/tempest_monitoring.article


וכעת, מי מכם עדיין מודאג מסכנות הרשתות האלחוטיות?
 

 
   

זמן איכות
הצעה לפעילות מעניינת: הפיכת כונן פלופי לרובוט קטן.
ההנחיות בדף: http://www.generation5.org/content/2001/floppy.asp

  
   

מזלטובים

  • בהצלחה לרם פרידמן -עד כה מנטויז'יון - ביפן הרחוקה.
     

  • מזל טוב לכל המתכנתים/ות, ביום חגם!
    יום המתכנת הוא חג קפריזי, החל ביום ה-256 של השנה הקלנדארית וכמובן, חוגגים אותו מתכנתי מחשבים. הסיבה לבחירת המועד היא ששתיים בשמינית שווה 256, וזהו בדיוק מספר הערכים שניתן לייצג בבייט אחד של מידע.
    חגיגות מסורתיות בחג זה -כך סיפרו לנו- כוללות שתייה, השתטות, כתיבת קודים שטותיים, משחק במשחקי מיני-מחשבים, משחק במחשבים ישנים, ועוד.
    יום המתכנת חל בד"כ ב-13 בספטמבר, ורק בשנים מעוברות ב-12 בספטמבר.

 

 
   

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

  
   
  
   

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  magazine@chief-group.com

  
   

 
   

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2005