גיליון מספר 33 שנה V - יום חמישי 31 באוגוסט 2005

 

 


"למה לחזור על טעויות העבר,
אם יש כל כך הרבה טעויות חדשות שניתן לעשות?"
 

ברטרנד ראסל
 

 
 

שלום כיתה א'


אלו בינכם עבורם ה-1 בספטמבר אומר ריח נייר, עפרונות, ופלסטיק חדשים, התרגשות, אריזת סנדוויצ'ים, וללכת לישון מוקדם לילה קודם, יתכן ודחיתם פגישות, נשמתם לרווחה, עמדתם בפקק מול מעבר החצייה... וגם מאוד יתכן שעוד תגויסו לאסיפות וועדות שמטרתן לתמוך, לשפר ולחדש, "להיות חלק", "להיות קשובים", "להגיש עצומה", "לשתף פעולה", "לבחור נציגים", "לשמש מתנדבים"...ותעשו הכול למען הזאטוטים.

צוות צ'יף מברך אתכם בתחילת מחזור נוסף בחייכם, ומציע לכם להתקין כבר היום BOS ללא תשלום במחשב של התלמיד/ה, לא משנה מאיזו כיתה, לא משנה מאיזה מוסד חינוכי, העיקר לשמור על היצירה הממוחשבת ולהימנע מהבכי של אובדן העבודה רגע לפני ההגשה...
 

 

 
   

משימה בלתי אפשרית


כל שבוע נגנבים בארץ מחשבים. אתמול פורסם כי בעיירה הבדואית לקייה מצאה המשטרה רכב צה"ל גנוב ועליו 80 מחשבים גנובים, כנראה במטרה להעבירם לשטחים בשליטה פלסטינית. הגנבים הופתעו על חם עת שפרקו את המחשבים, אך הצליחו לברוח עם הרכב. המשטרה דיווחה כי זהות אחד העבריינים מוכרת לה.

בין השנים 1966- 1973 הופקה הסדרה הטלוויזיונית "משימה בלתי אפשרית", מלווה במוזיקה של לאלו שיפרין. כל פרק התחיל עם השמעת הקלטה, מתוך טייפ עם סרט שהיה משמיד את עצמו בשריקה קלה וקצת עשן, תוך שניות מסיום ההשמעה. (בשנת 2000 חידש טום קרוז את המוטיב כאשר שיחק תפקיד ראשי בסרט הקולנוע).
השיטה הותיקה של השמדה כימית יוצאת כעת למימד המסחרי כפתרון מניעה נגד שליפת מידע ממערכות גנובות.
חברת EDT הכריזה על דיסקים קשיחים חיצוניים ופנימיים למחשבים שולחניים ונישאים המכילים מיכל קטן עם חומרים כימיים המתפזרים על גבי שטח הדיסק עם הפעלת מנגנון ההגנה.
המוצר יקרא “Dead on Demand” ויאפשר למשתמש לתכנת את הדיסק להשמדה במקרה של ניסיון פתיחת המארז או הפסקת חשמל (!) כמו כן, ניתן להפעיל את המנגנון עם הקלדת סיסמה מסוימת או באמצעות אות רדיו ושלט רחוק.
היצרנים פתחו פונקציות נוספות, כגון GPS, זיהוי קול, חיישני תנועה וטמפרטורה, שניתן לתכנת על מנת להפעיל את מנגנון ההשמדה העצמית.
עד כה לא נחשף טבעם של החומרים המכלים פיזית את המערכת, אמנם היצרן מבטיח שהם לא יזלגו מחוץ למארז הדיסק.
צפוי כי הדיסקים יתחילו להימכר בתחילת 2006, במחירים שבין 2,500 ל-9,000 דולר.

אנו בצ'יף כבר פיתחנו בעבר פתרונות יעילים יותר וידידותיים יותר לסביבה המבצעים את אותה המשימה בעלויות הרבה יותר נמוכות.
 

 
   

בקצה האצבע


חידוש נחמד שכבר זמין: הדיסקים החיצוניים עם חיבור USB 2.0 של חברת LaCie עם קיבולת של 40 ו-80GB וגישה מאובטחת על ידי זיהוי ביומטרי של טביעת האצבעות.
המוצר מאפשר 5 פרופילים של משתמש ומסוגל לקלוט 10 דוגמאות אצבע לזיהוי.

אחת המחשבות שעלו בצ'יף בעת הדיון בפתרון זה היא: ואיך ישאירו את הדיסק לטיפול במעבדה? עם האצבע של הלקוח צמודה?... התשובה הייתה כמובן שניתן לפצח את המנגנון ולשחזר את המידע. אז במה הואילו חכמים בתקנתם?
 

  
   

תחזוקת המחשב, למשתמש הקצה
 

בעקבות חידוש מסע ההפחדות של BSA בטלוויזיה, הלכנו שוב לבדוק שהכול בסדר וגם ביקרנו באתר המקומי של האח הגדול. במייקרוסופט ישראל מונים שמונה כללים כדי לסייע בתחזוקה והגנה על המחשב המשמש אותנו בעבודה וממליצים לפנות למחלקת ה- IT הארגונית כדי לברר מהם קווי המדיניות הספציפיים שלה. (ברוב המקרים המדיניות היא: "אל תיגע, אני כבר שולח מישהו"). להלן:

1. "התקן את כל העדכונים שדורשת מחלקת ה- IT. הימנעות מהתקנת עדכונים שדורשת מחלקת ה- IT יכולה לחשוף את החברה שלך לווירוסים ולסיכוני אבטחה אחרים. חברות מסוימות אף מונעות ממחשבים לגשת לרשת אם תיקונים אינם מותקנים עד תאריך נקוב. בנוסף, ברר אם מחלקת ה- IT מעוניינת שתתקין עדכונים ב- Office Update וב- Microsoft Update. אם התשובה חיובית, הקפד לבדוק אתרים אלה באופן סדיר. בכך תימנע ממצבים לא נעימים בהם מחלקת ה- IT תאלץ אותך להתקין עדכונים במועדים שאינם נוחים לך".

2. "התקן רק תוכניות בעלות רישיון. ודא שלחברה שלך או לך יש רישיון עבור כל תוכנה שאתה מתקין במחשב העבודה. החברה שלך יכולה לעמוד לדין עקב התקנת תוכנה ללא רישיון במחשבים שלה. לדוגמה, התקנת תוכנית שהחבר שלך קנה עלולה לגרום למספר בעיות. תוכנה שעבורה קנית רישיון היא קרוב לוודאי מותרת לשימוש, אך מומלץ שתבדוק היטב את הרישיון כדי לוודא זאת. לעתים, אסור להתקין בעבודה רישיונות תוכנה הנקנים לצורך שימוש ביתי".

לגבי תוכנת BOS, אם אתם משתמשים ביתיים מגיע לכם להשתמש בתוכנה ללא תשלום, אך אם התקנתם אותה במקום העבודה, גם תוכנה לנפח מזערי של 100MB חייב רישיון מעבר לתקופה מסוימת של התנסות. (בוקר טוב, חברים ב-Airport City!)

3."אל תתקין גרסאות שונות של תוכנה. גם אם אתה מעדיף את גרסת התוכנה בה אתה משתמש בביתך על זו המשמשת אותך בעבודה, אל תתקין אותה במחשב העבודה. ייתכן שתיתקל בבעיות אי-תאימות עם עמיתים לעבודה ועם היישומים העסקיים הספציפיים שלך. ייתכן גם שמחלקת ה-IT לא תוכל לבצע עדכונים נדרשים או לספק תמיכה טכנית."
בכלל, אם משהו לא עובד בתוכנה מסוימת, התקנת גרסה אחרת בד"כ לא תפתור את הבעיה ובכלל תסבך את העניינים אם לא הסרתם קודם כראוי את הגרסה המותקנת.

4. "יידע את מחלקת ה-IT כאשר רכיב חומרה אינו פועל. תיקון מחשב מקולקל בעצמך עלול רק לגרום לבעיות נוספות. התיקונים שלך, לדוגמה, עלולים להביא לאי-תאימות של המחשב לרשת החברה. למרבית מחלקות ה-IT יש צוות תמיכה או תוכנית סיוע טכני לצורך עבודה מסוג זה. ייתכן שמחלקת ה-IT נתקלה כבר באותה הבעיה ומצאה עבורה תיקון. סיוע למחלקת ה- IT לעקוב אחר בעיות מחשב נפוצות יכול גם לעזור לה להחליט איזה סוג ודגם של מחשב יש להזמין בעתיד".
אם אבד לכם מידע ואינכם יודעים אם זה קרה עקב תקלה בחומרה או עקב שגיאה לוגית, אפשר להמליץ למחלקת ה-IT לצלצל לצ'יף: 08-9400070

5. "יידע את מחלקת ה- IT כאשר דרוש לך דבר-מה. הפניית בקשות סבירות למחלקת ה- IT, כשאתה מותיר לה די זמן לתכנון, תוכל לסייע לה לענות על צרכיך. אם תימנע מכך, ייתכן שתמצא עצמך עם תוכנת מחשב או חומרה שלא רצית - דבר שיכול להגביל את יעילותך בעבודה".

6. "אל תוריד תוכניות מאתרי אינטרנט שאינך נותן בהם אמון. הורדת תוכניות שייתכן שאינן בטוחות מעמידה את כל המחשבים ברשת בסכנה".

7. "שים לב להודעות דואר אלקטרוני חשודות. וירוסים החודרים למערכת דרך דואר אלקטרוני עשויים להיות מוסווים כקובץ הניתן להורדה. אם הודעת דואר אלקטרוני שאתה מקבל מגיעה מאדם שאינך מכיר, כוללת טקסט מוזר או נראית חשודה מסיבות אחרות, פנה למחלקת ה- IT. אם תפתח אותה, ייתכן שתגרום לבעיות אצלך ואצל עמיתיך לעבודה. אם מדובר בווירוס, מחלקת ה- IT יכולה לבקש מעובדים אחרים בארגון לחפש הודעות דואר אלקטרוני דומות".

8. "השתמש במשאבי תמיכה מקוונים. מחלקות IT רבות בנו אתרי עזרה פנימיים מקוונים שעשויים לספק תשובה לבעיה בה נתקלת במחשב. מדי יום, צוותי תמיכה מקבלים שאלות רבות שעליהן אתרים אלה כבר עונים. Gartner Group, החוקרת ומנתחת את תעשיית ה- IT, חוזה שעד 2005 כמות שיחות התמיכה תפחת בחצי. במקום זאת, עובדים ישתמשו באפשרויות עזרה עצמית - כגון שאלות נפוצות (FAQ) ומדריכי 'כיצד לבצע' מקוונים - כדי לסייע בפתרון בעיות".
אם אתם משתמשים במוצרי תוכנה מבית צ'יף, הפנו את השאלות שלכם לכתובת info@chief.co.il . למשתמשי BOS, בקרוב יקום אתר חדש למוצר, עם יותר הסברים מפורטים והנחיות עבודה.
 

 
   

 הוריקן


הוריקן קטרינה עשה שמות כאילו פגע במדינת עולם שלישי. הוא השאיר השבוע ללא חשמל את ניו אורלינס למשך 4 ימים. כ-30 ארגונים שהפיקו את הלקחים אחרי הפסקת החשמל בצפון מזרח היבשת באוגוסט 2003, המשיכו את פעילות הדואל שלהם למרות התקלה, הודות לכלי של חברת MessageOne הנקרא EMS או Emergency mail system המוצר מבוסס לינוקס ומפעילים אותו דרך טלפון או אינטרנט. הוא יוצר מערכת שנכנסת לפעולה תוך דקה מהפעלתה, ופותחת חשבונות אי מייל וובי לכל המשתמשים הרשומים. לאחר שהחשמל חוזר, המערכת מתמזגת עם מערכת הדואל הרגילה: המסרים שהתקבלו ונשלחו בזמן הפסקת החשמל נרשמים במערכת הדואל הארגונית.
הפתרון כמובן דורש מקור חשמל וחיבור לאינטרנט, אך השימוש במחשבי כף יד מקלים על המגבלה.
EMS נוסה גם לפני שנה, כאשר ארבעה הוריקנים זעזעו את Florida אחד אחרי השני. במהלך הסערות היו ארגונים שהשתמשו בו להמשכיות הדואל. לאחר מכן, כולם דיווחו על מיזוג מוצלח של המסרים במערכת הדואל הארגונית.
במאמר של Ziff Davis על מוצר זה נכתב כי חברות יכולות להעמיד את מערכות הגיבוי הפנימיות שלהם עם שרתים שיעתיקו את מסרי הדואל למרכזי מידע באתר מרוחק "אבל פתרונות כגון זה יכולים להיות יקרים*. ללא גיבוי, מסרי דואל שנשלחו לשרתים אשר באזורי אסון או הפסקת חשמל יחזרו חזרה לשולחים. למערכות אלו יתרון בעיקר לארגונים מבוזרים גיאוגראפית".
גם בארה"ב, לאחוז משמעותי של חברות  אין תוכנית התאוששות מאסון ובוודאי לא כל פתרון המאפשר שחזור מסרי דואל לאחר הפסקת חשמל. לרוב החברות הללו ייקח כ- 8 שעות או יותר להחזיר את מערכות הדואל לעבודה לאחר אסון.
אחרי כל אירוע טראומטי יש גל של פעילות כי אנשים מתעוררים למציאות, לאפשרות שאסון יתרחש שוב..

*
כמו שכבר ציינו בעבר, הגנה על שרת דואל באמצעות תוכנת BOS מאפשרת המשכיות שירות קרובה למיידית ובעלויות סבירות למדי. לדוגמה מחיר רישיון תמידי (לכל החיים) של תוכנת BOS לשרת Exchange בנפח 25GB הכולל שירות עדכונים ותמיכה טכנית לשנה עולה כאלף דולר בלבד.
 

 

 
   

מרבה גומחות מרבה דאגה


בארגונים רבים קיים צורך לגיבוי ולהגנת מידע ייחודי במערכות בעלות צרכים מיוחדים. מערכות הגיבוי הארגוניות אינן מסוגלות, במקרים רבים לתת פתרון למערכות קצה אלו.
אם לדוגמה עלינו להגן על קבוצת מהנדסים קטנה העובדת על פרויקט חשוב בו קיים הצורך לשמירת גרסאות מסמכים אחת למספר דקות, לא נוכל לבצע זאת באמצעות מערכת הגיבוי הארגונית.
לשם כך פיתחנו בצ'יף מערכת לניהול שרתי BOS מבוזרים. באמצעות מערכת זו ניתן להתקין שרתי BOS מינימאליים - מחלקתיים, במחלקות השונות ואף על גבי תחנות עבודה בודדות או מחשבים נישאים ולתת בכך פתרון מלא לצרכי ההתאוששות הפרטיים שלהם ועדיין לקבל בקרה מלאה על כל תהליכי הגיבוי המתרחשים בתחנות אלו.
המערכת מאפשרת ניהול בקרה מרכזית למכלול הגיבויים המתרחשים בשרתי ה BOS השונים בארגון.

ספקי שירותים משתמשים במערכת זו בכדי לאבטח את שרתי הגיבוי המותקנים באתרי לקוחותיהם.

ארגונים בעלי אוריינטציה ביטחונית משתמשים במערכת זו בכדי לאחד את הבקרה על פעולת מערכות הגיבוי השונות המותקנות ברשתות תקשורת נפרדות ובעלות סיווגים שונים.

ארגונים מבוזרים משתמשים במערכת זו כבקרה מרכזית על מערכות גיבוי המותקנות באתרים שונים לשם גיבוי הדדי מוצלב בין האתרים המרוחקים.
 

למידע נוסף ושאלות: info@bos.co.il

 








 
   

השורות של עמית

בעיות זיכרון ופתרונן על הפוקט פי סי
 

פוקט פי סי איננו מכשיר מסובך אבל הבעיה המרכזית שלו היא תכנון בעייתי של הזיכרון.
הזיכרון ברירת המחדל להתקנת תכניות, שבאופן רפלקסיבי כולנו מתקינים עליו, הוא גם הזיכרון המשמש את המערכת להרצת תכניות. בכל פוקט פי סי יש גם File storage או כרטיס זיכרון: המון בעיות יחסכו עם תתקינו שם את התכניות ולא בקטע הזיכרון המהווה ברירת מחדל. אמצעי נוסף לחסוך בזיכרון יקר הוא לרוקן את המטמון שאוגר האקספלורר הקטן והמצ'וקמק שמובנה במכשיר, ולנקות את שאר הזבל עם תכנה לניקוי קבצים זמניים.

אם המכשיר שלכם מלווה במצלמה, רצוי שתגדירו את מקום אחסון התמונות בכרטיס הזיכרון או בזיכרון המוקצה לאחסון קבצים. אבל אל תעשו זאת עם הקלטות ווקליות דרך תכנת ה- Notes שמותקנת כברירת מחדל, שכן האאוטלוק מסתבך כאשר מתבצעת סינכרוניזציה והקבצים אינם במקומם.

בעיה נוספת היא שהפוקט פי סי איננו סוגר את התכניות, וכולן עובדות ברקע בלי ידיעתכם. מצב זה מקשה למדי על עבודה ביישומים מורכבים יותר. לכן התקינו לכם את ה- Vbar הוא ה-Task Switcher הטוב ביותר ועכשיו כל יישום שתקישו על ה- X או OK ייסגר לחלוטין.

על מנת לשפר את רמת הזיכרון היכנסו להגדרות, ומשם לזיכרון והגדירו את החלוקה לתכניות רצות מול אחסון מחדש. אין צורך להשאיר הרבה מקום לאחסון, יחס של 80% מול 20% לטובת התכניות הרצות יהיה יעיל למדי. אחרי הכול, החלטנו שהאחסון לא יהיה בזיכרון ברירת המחדל.

שימו לב שמספר תכניות לא ירוצו כראוי אם הן אינן מותקנות על זיכרון הברירת-מחדל, ואחת מהן היא, איך לא, של מיקרוסופט: ה- Microsoft Reader. אפשר לחיות בלעדיו אמנם, אבל יש עבורו סדרה שלמה של מילונים (אנגלי/צרפתי/איטלקי/גרמני וכיו"ב) שכדאי מאוד שיהיו זמינים.

תכנה נהדרת נוספת היא ה- cLaunch שתאפשר לכם ממשק נהדר עם אייקונים, יעיל פשוט ומבריק. בעיקר למתקשים.

כל התכנות ניתנות להורדה מ- www.amitm.com/ppcsoft.html
 

איך "משחיתים" אתר ?


במגזין המחשבים של ה- YNET קראתי על "גל השחתות של אתרים ישראלים". נו באמת, איך משחיתים אתר? כמה נוראה היא הפעולה? ולמה אנחנו מתרגשים מזה?
ראשית, מדובר בתופעה רבת שנים ומאוד תחרותית בין קבוצות האקרים בכל העולם, מי יפגע ביותר אתרים. התהליך נקרא Defacing דהיינו שינוי פנים (בדרך כלל יסתפקו הללו בהחלפת קובץ האינדקס. נכון, המסרים הם לאומניים (ערבים/יהודים/כורדים ומה לא...) מעשית מדובר באוסף ילדים שכל אתר שטיפלו בו מהווה עוד חריץ על העכבר שלהם בקרב מול דומיהם ולא יותר מזה. רובם לא רק שמכירים את ההאקרים הישראלים, הם גם בקשרים רבי שנים עימם ואפילו חברים טובים.
השימוש במילה השחתה פשוט מגוחך, כאילו מדובר בספר תנ"ך שנקרעו דפיו. מדובר בסך הכול בהחלפת קובץ האינדקס כדי שכל העולם ידע ש (מלא את החסר) היה פה.
במקביל לסיפור הזה קיבלנו "סיפורון" מברזיל: "נעצרו 85 גולשים החשודים בשוד בנק מקוון של 33 מיליון דולר". על זה אני רוצה יותר פרטים!. מעניין את הסבתא שלי (ממקום מרבצה 2 מטר עמוק באדמה) שאתר כלשהו נראה קצת אחרת למשך כמה שעות עד שבעליו החליף את הקובץ המשובש. אני רוצה את הסחורה האמיתית!
אבל דווקא על זה יש מספר שורות חסרות משמעות...
טוב, מה לעשות, השחתת אתרים ישראלים זה פגיעה בכבוד. מה זה לעומת שוד בנק מתוזמן של 33 מיליון דולר מרחוק?
 

לא משתף פעולה


הבוקר קראתי על אישה שנזרקה לרחוב עם שלושת ילדיה עקב חוסר יכולת לשלם את שכר דירתה. הייתי עובר על כך לסדר היום בניד ראש עצוב ותחושה של "מה לעשות" אלמלא היה מופיעה המשפט הבא: "העירייה טוענת שהיא איננה משתפת פעולה".

מה בעצם משמעות הדבר לא משתפת פעולה, הרי כולנו מכירים זאת, שכן גם הבנקים פועלים בדיוק באותה צורה.

אין לך כסף, פירושו של דבר אתה לא משתף פעולה. ההצעה שהגשת איננה עונה לדרישות הצד השני (העירייה, הבנק, מס הכנסה וכו'...): אתה לא משתף פעולה.
הטענה לא משתף פעולה מגיעה אך ורק מצד בעל השררה או בעל הממון, האם אי פעם שמעתם את האזרח הקטן טוען שלא משתפים עימו פעולה? לא!

ובעל השררה/ממון עמו "איננו משתפים פעולה" גם ינקוט באמצעים (יתבע לדין, יזרוק מהבית, יעקל משכורת ועוד...). לא, זה לא ישיג לו את היעד ולא יספיק לו, העיקר שהוא "לימד" אותנו לקח!, זרק אותנו לרחוב...
אחר כך יגיעו כולם לבית המשפט, ובעל הממון/שררה מלווה בעורכי דין, סוללה שלמה משולמים מראש, ירקדו אל מול פניו של שופט זה או אחר ויזרקו מונחים משפטיים ויבלבלו את הצד השני בדיני ראיות למיניהן. והצד השני (או נקרא לו "הצד העני"?), שלא יכול להרשות לעצמו עורך דין יגלה שדופקים אותו גם במקום בו הוא נותן הכי הרבה אמון -אלוהים יודע למה- וגם כאן דופקים אותו כי אין לו כסף! וגם כאן הוא איננו משתף פעולה כי אין לו כסף לפרנס עוד עורך דין!
 

מחירון ומחירים או התרעת רמאות
 

איך יתכן שסקאל אלקטרוניקה מוכרים במבצע בדיוטי-פרי מכשיר DVD מקליט של חברת LG במחיר של 200 דולר אך במכרזים באתרים שלהם מחיר המחירון שלו הוא 7,000 ש"ח (1,500 דולר)?.

בדקתי את המכרזים של וואלה שופס בקטגוריה מכשירי פוקט פיסי ולהלן התוצאות:
מכשיר פוקט פי סי מדגם 3715 Ipaq נמכר במכרזים כשמחיר המחירון שלו הוא 3,399 ש"ח וזאת למרות שהמחיר בכל חנות בארץ ובפרסומות של HP עומד על 2,499 ש"ח
יש הרבה מאוד דוגמאות לכך וכבר נתתי כמה בעבר. אני עדיין מתפלא איזה טמבל רוכש משהו דרך האינטרנט לפני שבדק היטב (ולא רק על האינטרנט). צריך לזכור שאף אחד לא אוהב להפסיד כסף וכל טריק הוא לגיטימי, ואתרי המכרזים לא ממש יטרחו להגן על האינטרסים של הרוכשים ולבדוק את אמיתות הנתונים שנותן הספק.
 

תגובה לשורות של עמית

חושב וחושב ללא תוצאות
בודק ובודק, ואין לי תשובות,
יש לי בעיית זיכרון אמיתית:
איפה הנחתי את הפוקט פי סי ?








































מטפחת של Dior את עיניי מכסה,
לאוזניי אזנייה של Cartier  חדשה,
את דברי האביון להבין מתקשה,
את משקל הזהב... היטב מרגישה!


















 
   

דיסקים קטנים לכל
מתוך http://www.pcmag.comמתו

"...Toshiba החלה לפרסם את הדיסקים הקשיחים החדשים שלה בגודל 2.5 אינץ' וקיבולת של 30GB לשימוש באימפלמנטציות של בידור ברכב, מידענות, וניווט. בחצי השני של 2005 כבשה Toshiba את 81% משוק הדיסקים הקשיחים לרכב, וסיפקה יותר מ-2 מיליון יחידות ליצרני רכב ויצרני מערכות אודיו ומידע למוצרי OEM ואביזרי רכב.
בו זמנית הכריזה  Toshiba על דיסק בגודל 1.8 אינץ' וקיבולת 40GB לשימוש במצלמות, צעצועים והשד יודע מה עוד. נראה כי יתכן שבשנים הבאות הקדמה והחידוש הטכנולוגי יהיו מושפעים יותר מהזמינות של התקני זיכרון רבים המסוגלים לשמור כמויות אדירות של מידע וניתן להתקין בכל דבר, מאשר מעבדים או כל דבר אחר.

לאורך השנים היה דבר אחד שלא ניתן היה להתעלם ממנו בשטח הטכני: בכל פעם שהמצאות עושות את דרכן לזירה, שינויים מתרחשים. התוצאות של הופעת מדפסת הלייזר הייה הפיצוץ בעריכה פרסומית עם המחשב השולחני. הדיסקים הקשיחים הראשונים הפכו לפראקטיים את מערכות ה DBMS (מערכות ניהול מסדי נתונים). המצלמה הדיגיטאלית ומדפסת הזרקת הדיו גרמו למהפכה וחידוש הפופולאריות של הצילום.
CPU ומעבדים שמרו על קצב ההתקדמות עם השינויים הללו, אך בקושי השפיעו בעצמם -אלא בשל קיומם. גם בשטח משחקי המחשב המתקדמים ביותר, היו הכרטיסים הגראפיים אלה שעשו את ההבדל. אך כל הזמן היינו תלויים במעבדים, ואולי אפילו קיבלו יותר קרדיט ממה שמגיע להם.

המעבדים הלכו והפכו למהירים יותר ויותר ככל שטכנולוגיית השבבים השתפרה. אבל למעשה הציוד הסובב את המעבדים, כגון הדיסקים הקשיחים החדישים, הוא שאחראי לשינויים בנוף. מה הן האופנות החמות כעת? בלוגים, רשתות חברתיות,iPods podcasting, משחקי מחשב מתקדמים, כונני זיכרון USB בגודל אגודל, ורשתות אלחוטיות. אף אחד מכל אלה לא תלוי ביותר גיגה-הרץ או טכנולוגית מעבדים dual-core. החידושים האלו נעשים יעילים יותר על ידי CPU יותר טוב ויותר מהיר, אבל הם לא ממש תלויים בו.

תעשיית הדיסקים הקשיחים הזיזה את מרכז הכובד שלה מארה"ב ליפן מאז IBM מכרה את עסקי הדיסקים ל-Hitachi. כעת, Toshiba נמצאת בזרקורים, ו-Fujitsu  היא שחקן ותיק. Seagate היא חברה בעלת אופי בינלאומי וניתן בהחלט לכלול אותה.
כל עוד האמריקאים שלטו על כל העסקים, הקונספט של בשביל מה דיסק קשיח זה טוב היה ממורכז מחשב. קשה לדמיין איש Western Digital החושב לשים דיסק קשיח בתוך דובון צעצוע. צעצועים מכאניים היו אופנתיים לפני 10 שנים, חשבו מה יכול להיות עם מיקרופרוססור קטן ודיסק קשיח של 30GB מלא שירים, צלילים, מידע, ומי יודע מה עוד.
סביר כי בעונה הקרובה של חגים נוצריים עדיין נראה רובוטים שלא עושים הרבה, אבל בואו נחכה עוד שנה, כאשר הצעצועים יכללו דיסקים הקשיחים. לגבי המוקשחות הנדרשת מדיסקים קשיחים קטנים: היות והם שוקלים כל כך מעט, כדי לפגוע בהם תהיה דרושה מכה כה חזקה שלכל הדעות גם תזיק את האריזה שלהם, את החלק החיצוני של הצעצוע. כלומר, בצעצועים מסוימים כגון בובות או חיות פרווה ממולאות, זה יהיה קונספט טוב ודי בטוח.
עלינו לצפות לבובות שזזות ומדברות, וצעצועים רכים די מבחילים לרבים מאיתנו. הם יהיו בודאי יקרים... אבל, כאשר ממציא ה-Furby יחליט להכניס דיסק קשיח לבובות אלו, הם עלולים להפוך לפופולאריים בצורה מפחידה."
 












 

S.O.S.

הדיסק לא מגיב ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !












 

 
   

תלונות

אלי זבולוני מתלונן על המיסטיפיקציה של המחשבים בכתבתו אשר בכתובת :
http://www.exego.net/arspoetic/1212.asp


באותו עניין, גם למתכנתים שלנו -אנשי מחשוב ה"שוחים בחומר"- יש מה לומר על הודעות השגיאה של כלי הפיתוח מבית Borland. מדי פעם מפתיעות אותם הודעות כמו: "זהירות! שגיאה קטסטרופאלית ארעה הרגע!"
 



 
 

סוללות
 

סוללה חדשה למחשב הנישא הוא לא דבר זול. בתל אביב יש מי שמוכן למלא את הסוללה הישנה תמורת 625 ש"ח, עם 6 חודשי אחריות. סוללה חדשה עולה יותר, אבל גם משך האחריות ארוך יותר.

ברוב הלפטופים היום הסוללה מספיקה ל-3-4 שעות עבודה.
Millennium Cell, חברה קטנה מניו ג'רסי, עובדת על פיתוח סוללת מימן ו- sodium borohydride שאמורה לספק כוח ל-8 שעות עבודה במחשב הנישא. בינתיים, אב הטיפוס בעובי 6 מילימטר מגיע רק ל-3 שעות... מיכל הדלק, קצת יותר גדול מקלטת, מחובר למחשב הנישא על ידי צינורית המתחברת לשקע המיועד לכבל החשמל במחשב הנישא.

יצרנים גדולים של מחשבים נישאים כגון Toshiba, NEC ואחרים, חוקרים את האפשרות של סוללות מבוססות fuel cell technology - הדלק שלהם מבוסס בעיקר על מתנול.
גם Casio, Sony ו-Samsung השקיעו משאבי פיתוח בטכנולוגיה מסוג זה. Canon הציגה לאחרונה עבודה בסימפוזיון שהתקיים ביפן, הדנה באב טיפוס של micro fuel cell ממונעת מימן בעבור מצלמות וידאו ומכשירים דומים.
 

   


חברת צ'יף משווקת מוצרי תקשורת ארגונית של Tobit בישראל.
לפרטים על המוצרים : www.tobit.com
לייעוץ ומחירים: info@chief.co.il
 

 

 
   

ממר"מניק תוכניתן VB פנוי לעבודה

 C/C++/C#, Visual Basic ;שליטה מלאה באופיסWord, Excel, Powerpoint, Outlook ובמערכות הפעלה: WIN9X/2000/NT/XP, DOS.
נא לפנות ל: darthziv@zahav.net.il או לטלפון 052-4714312
 

 
   

מזלטובים

  • למשפחת סנפירי מבית העמק, מזל טוב (באיחור של שבוע) לאילנה שחגגה יום הולדת, וישר כוח לרועי בכתה א'!

  • ללאה אבנר מראשל"צ, הרבה שמחה ביום ההולדת הקרב ובא.

 

 
   


מחפשים בית לצמר וגפן, שני כלבים גדולים מגזע מרי-מנו, אחים
(זכר ונקבה בני שנתיים, מחונכים, מחוסנים, נקיים, נותנים אהבה ללא גבולות...)

שאיבדו את הבעלים שלהם בתאונת טביעה לפני שבועיים.
הבית האידיאלי עבורם הוא זה בו יוכלו לשהות בחוץ (קיבוץ, מושב, חווה).
לפרטים נוספים: אריק: 054-5661505 או שלומית: 054-4313289
 

 

 
   

http://www.geocities.com/SiliconValley/Orchard/4218/humor/fe031021.jpg

הידד! חוזרים ללימודים!

למעוניינים להזהיר מפני
סכנות: הדפיסו מדבקה.

 
   

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

  
   
  
   

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  magazine@chief-group.com

  
   

 
   

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2005