גיליון מספר 31 שנה V - יום חמישי 18 באוגוסט 2005

 

 


"BELIEVE HALF OF WHAT YOU HEAR
AND LESS OF WHAT YOU SEE"


(תודה לעופר ארגמן מהטכניון)
 

 
 


תזכורת לחברים מהצפון שלא קראו בשבוע שעבר
 

 

 
    

הבהרות
 

לקטנו את ההגדרות הבאות בעבור לקוח שנתקל במושגים אלו בחו"ל. חשבנו שזה יכול להועיל גם לאחדים מכם.

Distributed Data

מתייחס למידע השייך לארגון ונמצא על גבי מצע נייד ומחשבים/מכשירים מחוץ לאתרי הארגון (מחשבים, מחשבים ניידים, דיסקטים, דיסקים אופטיים, מחשבי כף יד, מכשירי תקשורת אלחוטית, כונני Zip, מאגרי אינטרנט כגון תיבות דואל המוחזקות ע"י ספקים של שירותי אינטרנט או פורטלים, דפי אינטרנט, וכו'.
מידע זה כולל מידע המוחזק על ידי צד ג' כגון ספקי שירותים לאפליקציות ושותפים עסקיים.
 

Forensic Copy

עותק פורנזי הוא עותק מדויק, אחד על אחד, של כל הדיסק הקשיח הפיזי של מערכת מחשב, כולל מקומות ריקים (Unallocated space או Slack*) וקבצים מחוקים.
 

Legacy Data

זהו מידע שפותח, נרכש או הושג על ידי ארגון, בד"כ בהשקעת משאבים ניכרת, ואשר ממשיך להיות חשוב או חיוני, למרות שנוצר או אוחסן למטרות שימוש עם תוכנה או חומרה שהפכו מיושנות.
 

Metadata

בד"כ מתייחסים אליו כאל "מידע על מידע". מדובר במידע לגבי קובץ, ספרייה או צרור מידע אחר, המתאר כיצד, מתי ועל ידי מי המידע נאסף, נוצר, ניגש, ושונה, ומה הם תצורתו והתוכן שלו.
יש מטה דטה שכל משתמש יכול לראות (גודל ותאריכים של קבצים, למשל). מטה דטה אחר יכול להיות מוסתר או מוטמע, בלתי נגיש להדיוטות.
 

Migrated Data

זהו מידע שהועבר מפורמט אחד למשנהו, בד"כ כתוצאה ממעבר בין טכנולוגיות תוכנה או חומרה


Residual Data / Ambient Data

הביטוי מתייחס למידע שאינו פעיל במערכת מחשב. זה כולל מידע הנמצא על גבי אזורים ריקים של המצע, מידע על גבי אזורי ה-Slack*, ומידע מתוך קבצים שנמחקו ואינו נגיש באמצעות האפליקציה שייצרה את הקובץ או ללא שיטות מיוחדות של שחזור מידע.
 

-o0o-

*- מערכות קבצים משתמשות ב-clusters או בלוקים בגודל קבוע. גם אם המידע האגור דורש פחות מקום אחסון מגודל הקלאסטר, ישמר קלאסטר שלם לקובץ. המקום הבלתי מנוצל בתוך הקלאסטר נקרא slack space.
מערכות DOS וגרסאות מוקדמות של חלונות משתמשות בFAT - File Allocation Table של 16 ביט, ומשם גדלי קלאסטר גדולים מאוד בעבור מחיצות גדולות. לדוגמא, אם גודל הפרטישן הוא 2GB, כל קלאסטר יהיה בגודל 32K. גם אם קובץ דורש רק 4K, כל  ה-32K יהיו ממופים ויישארו לנו 28K של slack space. (עליו יימצא כל המידע מהקובץ הקודם שישב באותו המקום)

במערכות קבצים יותר מתקדמות גודל הבלוק הבסיסי קטן הרבה יותר אך תמיד יישאר שטח פנוי מסוף כל קובץ לסוף הבלוק עליו הוא ממוקם.

S.O.S.

"אווווופססס"?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !























 
    

מחכים  ומפסידים
 

עונת החגים  תחול השנה בעקר בחודש אוקטובר. מחירון BOS המוזל לרבעון השלישי בתוקף עד סוף ספטמבר. להמתין עד אחרי החגים יכול לנוע מהפסד כספי כלשהו במחיר התוכנה, ועד להפסד עצום במידע שנמצא בסכנת אובדן או שיבוש.

נצל/י את השבועות הבאים כדי לנסות, להתאהב , ולהזמין!
 

(ואגב ...: לא לשכוח שהשבת ט"ו באב!)

 
    

מאחורי המנדפים
 

את איסאק ליפשיץ ז"ל (1926 - 2003) לא תמצאו ב-Google. הוא היה פרופסור לפילוסופיה ולספרות ספרדית ודרום אמריקאנית, שרק לעת פרישה ניצל את הידע שלו להוראה, ובהתנדבות. את כל שנותיו כמפרנס בילה הדוד איסאק מאחורי דלפק המכולת המשפחתית. מאותה עמדה הוא עשה מצוות, חילק עצות, ופענח את העולם בהכנעה, על פי השקפת שלום תבוסתנית. אבל, כאדם אינטליגנטי, לא הצליח להימנע ממסקנות אליהן הובילה הצפייה בהרגלי הצריכה של לקוחותיו: מי היה רוכש משקאות אלכוהוליים רק לפני חגים, ומי בשגרה. מי היה מאחר בתשלום המצטבר אך לא חסך במוצרי מותרות... וגם, מי היה ממעיט ברכישת מוצרי היגיינה - על אף שהתוצאות לא תמיד בלטו לעין.

בתהליכי הייצור של התעשיות הביולוגית, הפרמצבטית, הקוסמטית, כמו גם במעבדה לשחזור מידע ממדיה מגנטית, יכולים לבצע את העבודה באיכות הגבוהה ביותר, עם הכלים המדויקים ביותר ועם המרכיבים הטהורים או הרכיבים האיכותיים ביותר. אבל, אם סביבת העבודה מזוהמת, כל האיכות נאבדת. הזיהום יכול להיות בצורת מיקרואורגניזמים או חלקיקים הנמצאים באטמוספרה.
כדי להבטיח סביבה נקייה, משתמשים בעמדות עבודה במנדף (Clean bench)  שהוא שולחן עבודה עם כיסוי וסגירה (hood) ואספקת אוויר מסונן. המנדף פותח ביחד עם טכנולוגיות החדר נקי (Cleanroom). העבודה במנדף אומצה גם בתעשיות החלל, והמזון, כדי להבטיח כי במהלך העבודה המוצרים יחשפו אך ורק לאוויר מסונן לרמת HEPA או High Efficiency Particulate Air. המנדף לחדר נקי מומלץ בעבודה עם חומרים בה נדרשת איכות אוויר ללא חלקיקים, ואינו מספק הגנה לצוות או לסביבה. הוא לא תוכנן להחזיק חלקיקי אירוסולים שיכולים להיווצר בתהליך העבודה: המשתמש חשוף לחלקיקים אלו.

HEPA filter
המסנן נמצא בכל מנדף נקי. הוא מסנן חלקיקים כגון מיקרואורגניזמים ואבק מן האוויר, אך לא גזים או אדים. המסננים עשויים ממיקרו סיבים של boron silicate דחוסים לדף שטוח (בתהליך הדומה לזה של ייצור הנייר). הדפים מקופלים כדי להגדיל את שטח הפנים הכולל. הקפלים מופרדים ביניהם על ידי וסתי זרם מאלומיניום, המכוונים את זרם האוויר דרך הפילטר. בהתאם לאיכותו, פילטר יכול ללכוד בין 9,997 ל-9,999  מכל 10,000 חלקיקים בעלי קוטר מעל 0.3 מיקרון. לרוב השימושים התעשייתיים, מקובלים הביצועים של 99.97% , אבל בשימושי מעבדה ופרמצבטיקה נדרשים ביצועים של 99.99%


Laminar Airflow

מאפיין נוסף של המנדף בחדר נקי הוא זרם האוויר הלמינארי, שהוא זרם בו כל כמות האוויר הנמצאת בתוך אזור סגור זז במהירות חד כיוונית לאורך קווי זרימה מקבילים.
בהגדרה טכנית, זרם אוויר למינארי הוא הזרם הרציף בו מהירויות האוויר חסרות תנודות מאקרוסקופיות המתרחשות כאשר מספר Reynolds קטן מ-2000.
(מספר Reynolds: היחס בין כוחות אינרטיות לכוחות צמיגות בתוך צינור או תעלה.)
במנדף זרם למינארי אופקי, אוויר החדר נשאב, מועבר דרך מסנן HEPA, ומכוון בצורה אופקית מעבר לשטח העבודה לכיוון המשתמש. כפי שרואים בתרשים (ראו שול), בדגמים רבים האוויר נשאב לכיוון בסיס ה-hood על ידי מנוע ודרך פילטר ראשוני שניתן לשטיפה ושימוש חוזר. לאחר מכן, הוא רק עובר את מסנן ה-HEPA. לאוויר המסונן שעובר בצורה אנכית, מהירות מתמדת של 100FPM (רגל לדקה) לכיוון המשתמש.
כל מערבולת גורמת לזרימת האוויר לאחור, ובעצם, המערבולות נגרמות מעצם העבודה במנדף. יחד עם כל דבר (חפץ, ואף הידיים שלנו) שאנו מכניסים לחלל העבודה במנדף, נכנס אוויר חיצוני בלתי מסונן. לכן, יש חשיבות רבה לנפח ולמהירות הזרימה של האוויר הנקי במנדף. כל סתימה בדרכי האוויר יכולה להשפיע לרעה על הביצועים של מערכת המנדף, עם עלייה בספירת החלקיקים בחלל המנדף
 

דרגות ניקיון האוויר
תקן מספר 209E של ממשלת ארה"ב קובע שלוש דרגות של ניקיון האוויר, המבוססות על ספירת חלקיקים בזמן שלא מתבצעת עבודה במנדף.

Class 100 - ספירת חלקיקים של לא יותר מ-100 חלקיקים בגודל 0.5 מיקרון ומעלה, לרגל מעוקבת .
Class 10,000 -
ספירת חלקיקים של לא יותר מ-10,000 חלקיקים בגודל 0.5 מיקרון ומעלה לרגל מעוקבת, או 65 חלקיקים בגודל 0.5 מיקרון ומעלה למטר מעוקב.
Class 100,000 -
ספירת חלקיקים של לא יותר מ-100,000 חלקיקים בגודל 0.5 מיקרון ומעלה לרגל מעוקב או 700 חלקיקים בגודל 0.5 מיקרון למטר מעוקב.
דרגות אלו מתייחסות לאוויר במנדף ולאוויר בחדר נקי. מעבדות או חברות שמחזיקות חדר נקי, כמו אלה המחזיקות בתקני עבודה כגון ISO חייבות לבצע בדיקות תקופתיות לאישור טוהר האוויר. לצערנו, תחת אילוצים (תירוצים?) של סודיות העבודה, מגבלות תקציביות, "יהיה בסדרים" ושאר סיפורים, במחוזותינו לעיתים מתבצעות ספירות בתדירות נמוכה מזו הרצויה.

במעבדות הצלת נתונים נהוג להשתמש במנדפים בתקן Class 100 המחמיר ביותר לשם הארכת חיי הדיסק ככל הניתן.

כמו במקרה של פרופסור ליפשיץ, גם טכנאי התחזוקה של מערכות למינאריות יוכל לעזור לכם לנחש את רמת ההקפדה של מעבדה על הנהלים והניקיון בעבודה. בדיקות תקינות, החלפת פילטרים, וטיפול תקופתי הן פעולות הכרחיות בתחזוקת המנדפים.

 

 
    

בחדר השרתים


להלן מספר הערות שנשארנו חייבים בשבוע שעבר, ע"פ מאמרו של דניס לוורטי.

ציוד המחשוב והרשת מתוכנן לעבודה בתווך טמפרטורת צר יחסית, עליו כדאי לשמור על מנת להאריך את חיי הרכיבים הרגישים. אפילו מספר מעלות יותר מדי יכולים לשרוף שבב של שרת, עם כל העלויות הכרוכות בתיקון המצב, ובזמן השבתה.

באופן כללי לא כדאי שבסביבת השרתים תחרוג הטמפרטורה מתווך שבין 10 ל-28°C, ושימו לב כי אלה הם הערכים הקיצוניים, ובד"כ שומרים את הטמפרטורה בסביבות ה-  20-21°C.

חדרי שרתים שנבנו מההתחלה למטרה זו ממוזגים, ומבודדים למקרה של שריפה.
למרות זאת, בארגונים רבים לתחזוקה של מיזוג האוויר אין כל קשר לבקרת השרתים, ואם יחול כשל בפעולת המזגן, איש מחשבים יכול גם להיות האחרון לדעת.

גם אם כל המזגנים עובדים, יש אפשרות לתנודות בטמפרטורה במהלך היממה, או מעונה לעונה. סביב הציוד יכולים להיווצר "כתמי" חום ממוקדים מסיבות שונות. העובדה שהמזגן פועל לא מספיקה כדי לקנות לנו מצפון שקט. דלתות שנשכחות פתוחות, אנשים שנכנסים לחדר השרתים לעבוד, מכבים ושוכחים להדליק מחדש את המיזוג, הפסקות חשמל במהלך שעות הלילה, ועוד הם סכנה מתמדת לבריאות המערכות.
בנוסף, יש מערכות מיזוג הממעיטות בעצמת הפעולה במהלך שעות הלילה, על מנת לחסוך בכוח החשמל. הסכנה במערכות אלו היא למשל עם שרתים המשרתים לקוחות באזורי זמן שונים, שרק מתעוררים לעבודה בזמן שבמדינה בו השרת כולם הולכים לישון. מקרים כגון זה התרחשו במציאות, תקלות לסירוגין והעטות בלתי רצויות התאימו לגלי חימום יתר בשרתים.
כמו כן, יתכן גם תרחיש הפוך: חדר שרתים הממוזג בעוצמה במשך שעות היום, בהן אנשים נכנסים ויוצאים, דלתות נפתחות, משתמשים מפעילים את כל יכולות הציוד...ואילו בלילות או בסופי השבוע הכול שקט וקריר יחסית, למרות שהמזגנים ממשיכים לפעול מבלי שאיש ינמיך או יכבה אותם. כאן ההפסד הוא עלויות בכוח החשמל ובבלאי בלתי מוצדק עם קיצור חיי המזגנים.

החלפה של ציוד מחשוב ישן יכולה להחליף את הבעיות בחדשות. מכונות חדשות עובדות מהר יותר ולעיתים קרובות יוצרות יותר חום, עם גידול העומס על מערכות המיזוג. החלפת שרתים חייבת ללכת יחד עם בדיקת המזגנים!

הפתרון לכל הבעיות הללו הוא קודם כל מודעות, ובסופו של דבר בקרה צמודה בכל שעות היממה ובפינות שונות של חדר השרתים. למערוכת בקרה אוטומטיות, יתרון. כמו כן, מומלצות מערכות אמינות המחוברות לרשת, אם יכולת שיגור התראות באמצעים שונים כמו דואל או SMS.
 
















 
    

השורות של עמית

מה הוא קופץ...
 

"הפקודות נמחקו לי וכפתור ההתחל נמצא בכל מקום".
זהו נוסח התקלה כפי שהציגה רונית, עורכת דין רהוטת עברית שסובלת מתקלות מגוחכות לעתים קרובות. איך לעזאזל אני אמור להבין מה היא התקלה לפי הנוסח הנ"ל?. משך הנסיעה למשרדה של רונית הוא 20 דקות, משך הזמן לתיקון תקלה טיפוסית הוא 15 שניות. פירוש המשפט לעיל הוא די פשוט אם מכירים את רונית: הפקודות בוורד נעלמו, וכפתור ההתחל (יחד עם כל ה- Bar ) לא נמצא במקומו. לרונית יש בעיה טכנית: נטייה לגרור, ולעיתים קרובות היא גוררת את התפריטים שלה ועוזבת אותם היכן שהוא.

רינה מודיעה לי "הוא סוגר לי ואומר לי ואני לא מצליחה להיכנס ולא לצאת".
מי סוגר? מה סוגר?, ואם את לא מצליחה להיכנס איך בכלל את יודעת שאת לא יכולה לצאת? לצאת ולהיכנס ממה, לאן?.

אצל אבא שלי, קופץ כל הזמן משהו: "זה קופץ לי".

אשתי שתחיה טובה בהרבה מכולם, אלא שהיא ורבים אחרים משוכנעים שלמחשב שלהם יש משהו אישי נגדם: "הוא עשה לי את זה" או "למה הוא עושה לי את זה?"

חמי משוכנע שהכול קורא רק לו, ולך תסביר לו שמדובר בתופעות די נפוצות.

הבעיה היא לא הפאניקה וחוסר הידע, אליהם התרגלתי... הבעיה היא שאין לי מושג על מה הם מדברים. ברוב המקרים הם היסטריים, אכולי זעם או מבוכה, ואין לי מושג על מה הם מדברים. לירז למשל, לא מוצא את הקבצים שלו. "היכן שמרת אותם?" אני שואל. "באקסל" הוא עונה לי. ואז אני נאלץ להסביר את ההסבר הבא: "התכנה היא כלי עבודה, החומר המוקלד או מוכנס הוא חומר הגלם, הקובץ הוא התוצרת והתיקיה היא הארון בו אחסנת אותו".
אם הם רק היו יודעים על מה הם מדברים, ברוב המקרים הייתי יכול לחסוך להם את הכסף בטלפון.
 

המרת פנקס כתובות מפאלם לפוקט פי סי


הפאלם והפוקט פי סי הם הגרסא המודרנית של החלונות מול המקינטוש. המעבר מפאלם לפוקט פי סי  איננו פשוט כלל, ועיקר שכן הפאלם (בעיקר הגרסאות הישנות) עושה שימוש בתכנת ה- Hotsync לסנכרון הנתונים בעוד שהפוקט פי סי עושה שימוש באאוטלוק. העברת פנקס הכתובות מהאחד הוא צורך מספר אחד במעבר.
איך עושים זאת ?
אפשר לשלם ולרכוש את תכנת ה- Pocket Mirror שתאפשר לכם לסנכרן את הפאלם עם האאוטלוק ואחר כך לסנכרן עם הפוקט פי סי. אבל מי רוצה לשלם כסף?
האפשרות השנייה חינם ובקלות.
1) הכניסו מספר טלפון חדש לתוך כרטיס על הפאלם שלכם מלאו את כל הפרטים הרלוונטיים כולל כתובות וכל מספרי הטלפון (אפילו אם מדובר בפרטים מדומים).
גמרתם סנכרנו את הפאלם שלכם כרגיל.
2) הריצו את ה- Palm Desktop ויצאו את כל הקבצים לפורמט Comma Separated Value או Tab Separated Value שני הפורמטים הללו הנם פורמטים של בסיסי נתונים שהם בעצם קבצי טקסט בהם הנתונים מופרדים בפסיקים או בטאבים.
3) אחרי שסיימתם פיתוח את האאוטלוק ויבאו את הקובץ (ייבוא/יצוא---> מתכנית אחרת)
4) כאן תתבקשו למפות את הנתונים שכן מבנה כרטיס הנתונים של התכנות שונה. הציגו את הכרטיס המבוים שאת נתוניו (אמתיים או מדומים) הכנסתם בראשית הפעולה. והתאימו את השדות עם השדות של האאוטלוק. (תהליך זה נקרא מיפוי).
5) כשתסיימו אשרו את הפעולה ו... זהו.

למען האמת, התהליך הזה לא רק שאיננו עולה כסף הוא גם פשוט יותר.
 

רכיבים אלחוטיים בפרט ומחשבים ניידים בכלל
 

השבוע נתקלתי בשלושה מחשבים ניידים מסוג Dell D-600 בעלי כרטיס רשת אלחוטי מובנה וגם Bluetooth. הניסיון להפעיל את ה-bluetooth הצליח אך בשום פנים ואופן לא הצלחתי לגרום לכרטיס הרשת לאתר רשת אלחוטית כלשהו למרות שהוא עשה קולות של פועל. התקנה של כרטיס רשת אלחוטית חיצוני פתרה את הבעיה וגם ענתה לי על השאלה שעלתה לי בהצצה ב- BIOS. מחשבי דל עושים שימוש בכרטיס אחד עם שני הרכיבים משולבים. וכל שימוש בשני ההתקנים יחדיו נידון לכישלון. התקנת כרטיס חיצוני שחררה את ה- Bluetooth לעצמאות מוחלטת ואפשרה שימוש ברשתות ה- WiFi המפוזרות ברחבי הארץ.
מחשבי דל מוכרים לי זה מכבר כעושי בעיות (trouble makers) רציניים, והניסיון שלי עם מחשבים ניידים מאפשר לי להגדיר מספר בעיות ויתרונות של מחשבים ניידים מתוצרת חברות שונות. הפרמטרים הרלוונטיים הם אורך החיים ואמינות המערכת:
1. מחשבי HP ו- Compaq – מחשבים ענקיים, זוללי סוללות ומגושמים, איכות מסך נחותה ואורך חיים מזערי – מאוד לא מומלץ (עד שיוכיחו לי אחרת)
2. מחשבי דל – אורך חיים סביר משך זמן סוללה טוב אבל עשרות תקלות מטופשות ומיותרות הנובעות מבחירת רכיבים לא חכמים (או יותר מדי חכמים)
3. מחשבי – Toshiba – תמיד מומלץ, פאר היצירה, אורך חיים בלתי נגמר מספר תקלות מועט הדגם המומלץ ביותר הם דגמי ה- Satellite Pro (באחד הפורומים קראתי את ההמלצה הבאה "אחליף את אשתי פעמיים בטרם אחליף את ה- 6100 שלי").
4. מחשבי LG – קומפקטיים, מסך נהדר באיכותו, טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב מעולה, אורך חיים גבוהה ומשך זמן סוללה גבוה – מומלץ בכל פה !
5. מחשבי IBM – תותחים מכוערים למראה, אבל תותחים, אורך חיים בלתי נגמר, צריכת תמיכה כמעט אפסית.

אני יודע שזו לא סקירה מקצועית, הרעיון המרכזי הוא שמחשב שמשלב טכנולוגיה מתקדמת באופן מקצועי ואמין, שדורש תמיכה מועטה עד אפסית ואורך חייו גבוה עדיף בכל מקרה על מחשב מתוחכם שרמת התחכום שלו פוגעת בתפקודו או בתפקוד המפעיל אותו.
 

פסיכי לגמרי
 

בטח קראתם כבר על הרינגטון של הצפרדע המשוגע. להיט שהפך את יוצרו לאיש (ילד) עשיר מאוד. אז הנה חדשות: הדבר הפסיכי הזה מוביל את מצעד הפזמונים הבריטי! ויש לו וידאו קליפ! עד כמה פסיכי? תשפטו בעצמכם. אני רק מזהיר אתכם: קשה מאוד להוציא אותו מהראש, קחו אל תשומת ליבכם...
http://www.extremefunnypictures.com/funnypic909.htm


שמעון דוידוביץ שולח לנו את הלינק הבא אל אתר המכיל גם הוא רשימת נקודות חמות
http://www.foodis.co.il/hotspots.asp. באתר הנ"ל תוכלו לחפש את הנקודות לפי כתובת (עיר)
לבעלי פוקט פי סי עם תכנת GPS דסטינטור תוכלו לגשת לדף המקור ולהוריד את הקובץ DAT בו מופו כל הנקודות הללו עבור התכנה.
http://www.pocketpcfreak.com/hotspots.htm

 

תגובה לשורות של עמית

לא כך היה מתנהג
אורגן,... או פסנתר!
זוג מיר, עמית:
ווס שפרינגט ער?









































































 

 
    

בתוך עמי
היות וקשה לנו היום לשגר ידיעון מנותק, או להתעלם מן האירועים
 המתרחשים כעת בישובים היהודיים שבאזור גוש קטיף, רק נצטט
את ברנרד שו, שאמר כי דמוקרטיה הוא תהליך המבטיח
שלא תהיה לנו ממשלה טובה מזו המגיעה לנו.
 

 

 
    

"ואם ביום ג' לא בא לי?"


"בשבעת החודשים הראשונים של 2005 העלו הגברים העובדים בישראל את אחוז ה-העדריות מן העבודה ב- %9 לעומת החודשים ינואר-יולי 2004, ואילו הנשים הגדילו היעדרותן ב- %5. בהשוואה להיעדרות מן העבודה בשבעת החודשים הראשונים של שנת 2003, עולה כי הגברים הגדילו ההיעדרות ב- %21 ואילו הנשים ב- %4.5.

על-פי נתוני המדד, הגיעה ההיעדרות המצטברת של גברים ב- 2005 - ל- 12.07 ימים בממוצע לעובד; ב- 2004 ל- 11.06 ימים; ב- 2003 ל- 9.94 ימים. לעומתם, ההיעדרות המצטברת של הנשים הגיעה ב- 2005 ל- 11.46 ימים; ב- 2004 ל- 10.95 ימים וב- 2003 ל- 10.97 ימים.

הנתונים מצביעים על כך שטרם נסגר הפער בין היעדרות גברים לנשים, ובעוד שגברים הולכים ומגדילים את היעדרותם מן העבודה בקצב מהיר - הרי קצב הנשים איטי יותר. עם זאת, הן הולכות ומדביקות את היעדרות הגברים. הפער בהיעדרות בין גברים לנשים בולט יותר, אם מביאים בחשבון כי עד לשנת 2003 הייתה היעדרות הנשים מן העבודה גבוהה בכ- %30 יותר מזו של הגברים בשנת 2000 ובכ- %20 יותר בשנת 2003."
 

המידע התקבל מחברת חשבים.

  
    

מזלטובים

  • ברכות לבביות במלוא 24 שנות נישואין לניצה וג'וני גלברט (החברה לאוטומציה)
     

  • מזל טוב לאליעזר ורויטל: שני דורות, ויום הולדת לשניים באותו תאריך!
     

  • לאלופי העולם בתוכנת שח-מט אמיר בן ושי בושינסקי הישראלים, ישר כוח במשחקים המתקיימים בין ה-13 ל-21 באוגוסט בריקיאוויק, איסלנד.
    אבנר אלגום, מנכ"ל אגוד GRID הודיע לנו כי התוכנה הישראלית רצה על מחשב
    IGT Grid Lab: SUN Fire V40z Server עם
    4CPUs ו- 13GB RAM
     

  • לעומר, נוח, ניר, גיא, טליה, אלון, ושאר החברים מדטה סייפ, ברכות במעבר למשרדים החדשים בלוד.
     

  • למי ששלח לנו את הבקשה לפרסם דרישות החלמה לדודה אסתר: עדיין לא גילינו מי אתה, אבל כן מי ה"דודה" שלך . אפשר חתימה?

 

 
    

קיץ עם ילדים

אמא של רפי ונועם נואשת. עד כדי כך, שאפילו אותנו היא שאלה לעצה. נגמרו כל הקייטנות, והחברה' תלויים לה מהצוואר. נמאס להם מבריכה, קניון, טלוויזיה, ומשחקי מחשב קונבנציונאליים. מה עושים איתם עד ה-1 בספטמבר?
אנו מתנצלים, זו לא ההתמחות שלנו. סיעור המוחות שערכנו בצ'יף העלה רק את האופציות הבאות:
● אם יש לילדים אבא או דמות גברית שאפשר לעניין - ראי פרטים לטיול אפשרי. (לצערנו, עם דמות נשית זה לא יעבוד).
● פעילות מהנה במיוחד: פירוק (והרכבה?) של ה-PC הישן שלכם. וודאו קודם כי יש לכם את כל החומר שבדיסק כבר במקום אחר. ספרו להם שהנקודות בשבבים עשויות מזהב, ותנו להם לקלף אותן אחת אחת.
● שתי אופציות למשרד:
1. יצירת זרים אומנותיים עם רצועות השוליים המנוקבות של הנייר הרציף (אם עדיין יש לכם מדפסת כזו...)
2. Collage עם עיגולי הנייר של המנקב המשרדי, על גבי דפי הפרסומות שמתקבלות מדואר ישראל וספקי התקשורת.
● תחרות "מצא את הבאג"- דרושות לפחות שתי עמדות מחשב עם חלונות. מנצח מי שמוצא יותר באגים בתוכנות ה-Office. כללי המשחק אוסרים להיעזר ברשימות באינטרנט.
● עם Fotoshop או כל תוכנה גראפית אחרת: לחבר פנים מתוך תמונות משפחתיות או של פוליטיקאים וסלבריטאים לגוף של בעלי חיים

הומור שחור:
ילדים עוזרים
להוריהם בחופש.

למשל, באטליז
"אבא, תראה
כמה אצבעות יש לי...!"

● פריצה למאגר ממוחשב של בנק או חברה ציבורית מוכרת - תסדר עבורם קייטנה מיוחדת מאחורי סורגים, עם ביקורים להיכל המשפט ופעילות מהנה של עבודה כפויה (שלא היו אפילו חולמים לקבל בבית). שלא נדבר על שיעורי חינוך מיני אלטרנטיבי...
מצד שני, המשטרה שלנו כל כך עמוסה, שיתכן שיתקבלו לקייטנה רק שכבר יהיה להם פעוטות משלהם...

● זוכרים את הדו"ח על פרויקט הפיתוח המיוחד שהייתם צריכים להגיש עד סוף החופש ולא ברור לכם כיצד להתקדם בכתיבה? תנו לזאטוטים לכתוב סיפור מדע בדיוני בגוף הדיווח, זה עשוי להצליח. נראה את הוועדה מתווכחת על ישימות ה"פרוטוטרנספורמאטור  הביוני לשיגור טרוליפורמיטרונים זוהרים לטופיספרה"...
 

לקינוח: תזכורת לפרסומת של הילד שאמא שלו מרשה לו הכול (הפעילו רמקולים)

 

 
    

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

  
   
  
   

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  magazine@chief-group.com

  
   

 
   

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2005