גיליון מספר 19 שנה V - יום חמישי 26 במאי 2005

 

 

בויכוחים גדולים לא מאבדים חברים טובים
ואם מאבדים אותם, סימן שהם לא היו חברים טובים.

 
 

Israel

בל"ג בעומר חשבו על איכות הסביבה,
ונסו לאחד מדורות.
איחוד מדורות, סגולה לאיחוד לבבות.

חג שמח לכל קוראינו!

International

"גורם בטחוני בכיר" שאהב את הידיעון, הוסיף השבוע לרשימת התפוצה שלנו מספר מכובד של חבריו הפזורים בגלות. ברוכים הבאים כולכם, מקווים שתיהנו. במידה ולא, תמיד אפשר ללחוץ על כפתור ההסרה.

   

10 שאלות למחשבה
(המופנות -בעקר- למנהלי רשת)
 

1. האם אתה יכול לחזור לגרסת מסמך אשר נכתב לפני 30 דקות?
2. האם אתה יכול להחזיר בקלות ובמהירות מסמך אשר נמחק בטעות?
3. האם מערכת הגיבוי מדווחת לגבי מסמכים אשר נמחקו או נעלמו?
4. האם כל משתמש מסוגל לשחזר מידע המשתייך לו ללא מעורבות של גורם טכני?
5. האם המידע שנוצר במהלך יום עבודה ניתן לשחזור באותו היום ממערכת הגיבוי
    הקיימת?
6. האם ניתן בחברתך לשחזר מידע שגובה ע"י תוכנת גיבוי במידה ותוכנת הגיבוי אינה
    תקינה?
7. האם אתה יכול לחזור למידע העדכני לנקודת הזמן שטרם המועד בו ארע נזק כולל,
    במהירות, בקלות ובעלות סבירה?
8. האם ביכולתך לאחזר מידע מיומן הפגישות, דואר אלקטרוני שהתקבל ומשימות, כל
    עוד מערכת הדואר האלקטרוני אינה פעילה?
9. האם ניתן לשלוף במהירות ובקלות מידע שגובה לפני חודשים? לפני שנים?
10. האם המחשבים הניידים מגובים באופן שוטף בהיותם מקושרים לרשת המקומית ובעת
      פעילותם במנותק מהרשת?

במידה והשבתם "לא" לחלק מן השאלות הללו, סיכוי סביר שתפישתנו תוכל לעזור לכם.

תפישת צ'יף להתאוששות מבוססת על התמקדות בתהליכי שחזור הנתונים ומתייחסת לתהליכי ומוצרי הגיבוי השונים כאמצעים בלבד. כשם שמערכת מחשב תקינה לחלוטין אינה המטרה אלא השירותים שהיא מספקת, כך גם מערך הגיבויים אינו המטרה כי אם אמצעי להמשכיות הפעילות העסקית.
בכדי לספק המשכיות שירות עלינו לספק פתרונות שחזור מהירים, אמינים, וזולים המלווים בתהליכים, נהלים והנחיות ה"תפורים" לארגון על פי מידתו.
פתרונות הגיבוי וההישרדות חייבים להיות מותאמים לארגון על פי צרכיו, יכולתו,והאיומים החלים עליו.
בתנאי הסביבה של הארגון המודרני חלון זמן הגיבוי הולך וקטן ואיכות ומהירות השחזור - חיוניותם גוברת. לפיכך, יש לבנות מערכות גיבוי והתאוששות מתאימות, המאפשרות גיבוי מידע מדי מספר שעות ולפעמים אף מדי מספר דקות. הפתרון חייב לאפשר שחזור המידע על דורותיו השונים באופן מיידי.

השירות שאנו מציעים, כולל:
סקר ומיפוי צרכי האישוש השוטפים.
בחינת מערכי אבטחת המשכיות פעילות עסקית (BCP) קיימים, שדרוגם ושיפורם.
ליווי ופיתוח נהלי המשכיות פעילות עסקית.
ליווי ופיקוח על ניסויי מערכי האישוש.
הדרכת צוות המחשב באיתור ואפיון בעיות שרידות מידע ובפתרונן.
תכנון ויישום פתרונות יצירתיים לבעיות שרידות המידע.
כפועל יוצא מפעילותנו, מקבל הארגון:
    תמונת מצב שרידות הארגון.
    המלצות לשיפור השימוש במערכות  הגיבוי הקיימות.
    פתרונות לאלמנטים במערכת אשר אינם מקבלים מענה בכלי הגיבוי הקיימים.
    השלמה לאלמנטים אשר המענה הניתן להם בכלים הקיימים הנו חלקי.
    התאמת תוכנת אישוש*.
    נהלי אישוש המידע בארגון.

יישום ההמלצות מבטיח את שרידות המידע בארגון ואישושו (היקף, איכות, עלות ומשך הזמן לחזרה לפעילות).

(*) תוכנת BOS הינה המענה המשלים למערכות הגיבוי הקיימות בארגון ובאמצעותה ניתן להגיע לאישוש מיידי ובעלויות מזעריות.
המערכת מכסה את תחומי הגיבוי והאישוש שאינם מקבלים מענה הולם במערכות הגיבוי הקיימות ובשרתי אחסון ארגוניים. מערכת BOS מאפשרת שחזור מידע נקודתי או מלא, בהתאם לצרכי הארגון ובעלויות סבירות.

בסיום הפרויקט תקבל:
דו"ח המסכם את כל הממצאים וההמלצות כפי שפורטו לעיל.
התקנת תוכנת BOS, יישומה והטמעתה בארגון


לפרטים נוספים, הנך מוזמן לצור קשר
 

 
   

MMM

(ללקוחות שחזור מידע של צ'יף, שהתרגלו לקבל חבילת סוכריות m&m בכל קופסה של מדיה: הפעם, מדובר במשהו אחר...)
 

Magnetic Force Microscopy או Magnetic Media Microscopy הינן שיטות המאפשרות לנו לצפות בשדות מגנטיים מקומיים הצמודים למשטח, באמצעות סריקת המשטח עם בוחן מגנטי. לאחר פירוק הדיסק, ניתן לבחון את שטח הפלטות באמצעות טכנולוגיות מסוג זה, ולהגיע מעבר לשכבות מידע חדשות (שנכתבו מאוחר יותר), לשכבות מידע קודמות שנדרסו.
לצורך העניין, נניח כי המידע נכתב כ-"אפסים" ו-"אחדים". אבל, כאשר נכתבים ערכים חדשים על מידע קיים, ה-0 וה-1 אינם "עגולים", אלה מתקרבים יותר למשהו כמו -0.05 ו- 1.05 . המעגלים החשמליים הסטנדרטיים של הדיסקים מסוגלים לקרוא ערכים אלו כמספרים עגולים. כאשר עובדים עם ציוד רגיש מיוחד, ניתן להבחין בהבדלים הללו.

ב- MMM, בשונה לטכניקות מיקרוסקופיות אחרות, אין צורך לבצע הכנה לחומר שעומדים לבחון. מזה יותר מעשור, אין כל בעיה להגיע לרזולוציה צדדית קטנה מ-50nm. בזמן המדידה, ניתן להפעיל גם שדות מגנטיים חיצוניים. אלו מסייעים לנו לצפות בתלות השדות ממבנים מרחביים, והן לצפות בתהליכי הפיכה מגנטית.
כמובן שעלינו להשתמש בטכניקות מיוחדות להפרדת הטופוגרפיה מן המאפיינים המגנטיים, על מנת להשיג תמונות מגנטיות נקיות. אין לשכוח כי פרטים טופוגרפיים ומגנטיים מאותה סריקה יכולים להיות קשורים ביניהם.
קיים ויכוח לגבי מספר המרבי של שכבות (החדשות) שניתן לחדור על מנת לקרוא מידע שנדרס.

כתב Benjamin Holmes, בשיח משתמשים:

"Remember that modern hard disks store data in very advanced ways and very tightly packed together... I am not sure how fast you could manually recover data using a highly advanced (and very expensive) microscope, but if you recover an average of 8 bits per second of real data (and there is no doubt a lot of hamming code written for the sake of data integrity), it would take you about 17 minutes for a kilobyte. It would take you about 83333 days (approx 228 years) working 10 hours a day full time, with no breaks, to recover a standard 3Gb data set"
 












 

S.O.S.

המידע נמחק ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !

 
 
   

www.axafe.com

 

 

  

השורות של עמית

1. גדג'טים לבני אדם
 

בהסכמת המערכת, אביא לכם מדי פעם כתבה על גדג'ט, אבל לא כזה שצריך משכנתא כדי לרכוש, ולא כזה שמיועד ל"אלו שיש להם כבר הכול". אלא צעצוע שימושי יעיל ונוח. נסביר את תפקודו והטכנולוגיה עליה הוא מבוסס. וכדי לצאת ידי חובה נעשה מאמץ עילאי לאפשר לקוראינו לרכוש אותו במחיר מיוחד.

מצלמת וידאו MPEG4 – למה, כמה ואיך
המצלמות הדיגיטאליות הנמצאות כיום בכל בית הנן בעצם מערכת מחשב מוגבלת המכילה חיישן וידאו, זיכרון מובנה, זיכרון אחסון, מעבד ומסך. מערכת זו מגיבה ללחיצה על כפתור הצילום בהקפאה של הפריים הספציפי בו היא נמצאת, דחיסתו, ואחסונו כקובץ JPEG. היות ומדובר בחיישן וידאו הרי שלכידת וידאו אפשרית גם כן, לכן כל מצלמה דיגיטאלית מכילה את אופציית הווידאו. עד היום דחיסת הווידאו במצלמות הללו התבססה על Motion JPEG שהיא בעצם דחיסת כל פריים לקובץ JPEG ויצירת קובץ המאגד את כל הפריימים לקובץ ווידאו. שיטת דחיסה זו איננה רעה אך בעצם מתבססת על דחיסת הפריימים בלבד.
מצלמות אלו יספקו אמנם ווידאו באיכות גבוהה יחסית אך בעיית סינכרוניזציה (התאמה בין קול לתמונה) שכן הקול והתמונות נלכדים ונדחסים בנפרד, מגבלת גודל וידאו
(320x240) וכמובן גודל קובץ מוגזם ביחס לאחסון הזמין.
במקביל קיימות מצלמות ה- DV המספקות וידאו מקצועי באיכות גבוהה ובמחיר עוד יותר גבוה. לאחרונה הושקו בכל העולם מצלמות וידאו דיגיטאלי המאפשרות דחיסת וידאו לפורמט דחוס MPEG4 מצלמות אלו ניחנו בכל הפרמטרים של מצלמות סטילס דיגיטאליות, אך בתחום הווידאו עברו שיפור ניכר דחיסת הווידאו היא (Xvid(MPEG4 וגודל הווידאו הוא 640X480 בקצב של 30 תמונות בשנייה.
בהתחשב בעובדה שהפורמט MPEG4 תופס תאוצה במהירות, ונגני ה- DVD החדשים אפילו מסוגלים לקרוא אותו, והעובדה שבניגוד למצלמות DV אין צורך בחיבור מיוחד, ומשך זמן העברת הקובץ הוא מהיר (מצלמות DV מחייבות העברת הווידאו ביחס של 1:1)...והמחיר מסתובב על ה- 1000 ש"ח ומטה ולא 3000 ש"ח ומעלה. מדובר בפיתרון אידיאלי לווידאו דיגיטאלי וגם ליותר מכך שכן רוב המצלמות הללו מכילות גם נגן MP3 מובנה ואורך חיי הסוללה בפעילות די מפתיע.

מצאנו עבורכם מצלמה אידיאלית במחיר יוצא מהכלל, את כל הפרטים עליה תוכלו למצוא בכתובת www.amitm.com/store/dv3115.html
 

2. זה שמגייס וזה שמשקיע
 

ביום שישי פתחתי את הגלובס וקראתי "הסוד הכמוס של תעשיית ההון סיכון נחשף: 6 קרנות מחקו 370 מיליון דולר". והאושר מציף את חדרי ומסדרונות ליבי,
סוד כמוס עלאק!
הרי כבר שנים שברור שאין שום סיכוי שקרנות ההון סיכון בישראל מרוויחות כסף, מדיניות ההשקעה הפתטית, החשיבות העצמית המוגזמת, ההתנהלות האקסטרווגנטית, המאבקים על דמי הניהול, ובעיקר ההתעלמות מהשוק הצרכני הביא את הקרנות הפרטיות להפסדי עתק.
אבל הכסף לא של אמא שלהם, זה כסף שהן גייסו מקרנות אחרות, אנשים פרטיים וגופים מוסדיים. כשחברה פרטית מפסידה סכומים שכאלה מכיוון שלא הייתה לה השקעה היזם נאלץ להתמודד באופן אישי עם תביעות, חובות, ושאר ירקות בעוד שמנהלי קרנות ההון סיכון הפרטיות גרפו משכורות עתק במשך השנים, הם גם לא יפוטרו למרות כישלונם, שכן העיתונות פמפמה את חשיבותם והרכיבה להם הילה מזויפת. והיות והם כבר חלק מהמעגל הסגור המקורב לצלחת, אין מה לדאוג להם: הכישלון לא ישאיר אותם מחוסרי עבודה לדקה אחת.

ושוב הוכח שמי שיודע למכור חלום, לא בהכרח יודע כיצד ליישם אותו.

חבל שלי אין עבודה כזו: לקחת מאנשים כספים, שישלמו לי משכורת עתק, לבזבז את הכסף על שטויות חסרות סיכויי הצלחה מראש. להפריח סיסמאות לגייס עוד כסף להפסיד עשרות או מאות מיליונים, ולבסוף אפילו לא לתת דין וחשבון בפני איש!
 

3. פינת הקוטר
 

ראשית עלי להודות לאלדד על הערתו משבוע שעבר לגבי חברות האנטי וירוס, הוא נשמע בדיוק כמוני לרגע. אבל הגרוע מכל הוא, שהוא צודק, מגיע שלב בחיי חברה מצליחה שהמוצר מעניין אותה הרבה פחות מהמניות והיא מפסיקה למכור מוצר ומתחילה למכור תדמית, ערך, אשליה או בקיצור: מניה.

שנית, קרנית קמחי קיבלה מחברת HP מדפסת USB ללא כבל. היות ובכל מקום בעולם מוכרים אותם עם כבלים סיכוי לא רע שבארץ מפרידים בין הכבל למדפסת, היות ואני יודע שמצלמות דיגיטאליות מסוג HP נמכרים לעיתים מאוד קרובות בישראל בלי הכבלים אז אני לא כל כך מופתע.
גם סבא של הדס מצ'יף קנה מדפסת של Lexmark, שגם היא הגיעה ללא כבל. נכון ששניים זה עדיין לא מגמה, אבל... אני מוכן להתערב שהשניים הללו יהפכו ל- 4, 8 ואפילו 16 מהר מאוד.

לא נשכח את דני, שחתם על הסכם עם חברת סלקום לשלוש שנים אך מסתבר שבשכונה שלו לא ניתן לקלוט כלל עם מכשירי סלקום. לא, לא מדובר שיישוב נידח בנגב. מדובר באחת השכונות המבוססות ביותר בירושלים, במרחק הליכה קצר ממרכז העיר. דני מוכן למלחמה אבל סלקום מסרבים בכל תוקף להתיר את החוזה עימו.

אני גם רוצה להודות לאבי במברגר שציין שדניש צימוקים ללא צימוקים יקר יותר מדניש צימוקים עם צימוקים, שכן הוצאת הצימוקים מחייבת עבודה. בוא נתערב, אבי, שהדניש המדובר יזכה לראות צימוקים רק אם ענב מתאבד ינחת עליו, יסחט מעצמו את המיץ וימתין עד שידחפו אותו לתנור...

להזכירכם, פינת הקוטר לא חייבת להכיל רק ציוד מחשבים ושירותים בתחום.
 

תגובה לשורות של עמית

"There's money in this case, Watson,
if there is nothing else."

  A Scandal in Bohemia
by Sir Arthur Conan Doyle



















 


 
   

כופרה
 

זה הופיע אתמול בחדשות המקוונות של MSN, והשמועה פשתה גם למקורות אחרים.
מסתבר, שהאקרים מצאו כנראה דרך לנעול את הקבצים המצויים במחשב מסוים, אליו השיגו גישה, ולדרוש מהמשתמש לשלם כופר דרך האינטרנט עבור שחרורם.
הנעילה נעשית, על פי חוקרי חברת 'Websense' -שחשפו את העלילה- באמצעות הצפנה.
מומחים כינו את התופעה 'כופרה' (Ransomware). למרות שחברות אבטחה ואנטי-וירוס החלו לעדכן השבוע תוכנות הגנה נגד התקפות מסוג כזה, כידוע לכם, במרוץ הבלתי נגמר בין יוצרי וירוס ליוצרי אנטי-וירוס כל תרופה חדשה היא כבר מיושנת מלידה.
גולש עלול להיחשף לסכנת הכופרה עם כניסתו באמצעות תוכנת גלישה בלתי מוגנת לאתר אינטרנט מסוים, אשר נפרץ והושחת מראש.
המומחים לאבטחה שהתבקשו להגיב חושבים כי דרישתו של ההאקר לתשלום היא מה שיכול להביא ללכידתו, כיוון שניתן לעקוב אחר תנועות בנקאיות.

ואנחנו אומרים: היה ונעלו לנו את הקבצים? שיבושם להם!, בקצה הרשת הבלתי נראה נמצאים כולם, המסמכים, התמונות, הגיליונות והספריות שלנו, על גרסאותיהם, מוכנים לשימוש תוך שנייה, בשרת ה-BOS.

כיצד נשחזר אותם?

  • אם אנחנו מנהל הרשת / הגיבויים: ב-drag&drop

  • אם אנחנו סתם משתמשים מן המניין: נוריד אותם בחזרה, ב-drag&drop מתוך הדפדפן שלנו, באמצעות ה-BOS Web Interface
     

 

 
   

Disparate data


יבגני מהצוות שלנו בסך הכול חיפש לבנו כינור. הוא הקליד ב-Google את הערך kinor, והגיע לחברה ירושלמית העוסקת ב- שימו לב- Data mining and machine learning applications with seamless ontology-based access to disparate data sources. הוא פנה לילידת ישראל היחידה הנוכחת, כדי שתתרגם לו. אבל היא עוסקת בחשבונאות, וגם אם הייתה מבינה אותו, היה מעבר ליכולה להפוך את המפשט לאוקראינית. באגף הארגנטינאי של הבניין הסבירו ליבגני כי "disparate" פירושו דבר שטות ללא אחיזה במציאות. שולה הדוורית, שבדיוק נכנסה, הציעה כי אולי ontology זה קשור ליישור שיניים...
אביטל, היועצת הארגונית, הבטיחה לנו עוד בתחילת האלף שמילים בלתי מובנות גורמות לאנשים נורמאלים לפיהוק ולאובדן עניין בהרצאות ובמקראות. אבל מסתבר שעבור חלק מאיתנו (מי כאן נורמאלי, שיקום...?) הן מהוות דווקא גירוי.
disparate data הוא כמובן מידע שונה, נבדל. הנושא של כריית מידע רחוק מתחביביו של יבגני, שמשאיר אותו לבעלי תפקידים אחרים בארגון. אבל עניין ה-Machine learning, התחום של הבינה המלאכותית העוסק בפיתוח טכניקות שמאפשרות למחשבים "ללמוד", ממש מרתק אותו מאז ומתמיד. איך בסה"כ זה עובד? בעקר, יוצרים תוכנות מחשב על בסיס ניתוח מצבורי מידע קיימים. כמו בסטטיסטיקה, תחום זה עוסק בניתוח מידע. בשטח הזה ניתן למצוא מערכות השואפות לבטל (עד כמה שניתן) את הצורך באינטואיציה האנושית בניתוח של המידע, ואחרות המשתפות פעולה עם הגורם האנושי. האלגוריתמים  מסודרים במערכות מיון המבוססות על הפלט הרצוי.

לקריאה נוספת

 

 
  

שחרור אגרסיות
 

אם במקרה יש לכם בטן מלאה על מתחרה נבזה, על עמית בוגדני, או על מטרידן מעצבן, והייתם רוצים לראות את אתר האינטרנט שלו/שלה נהרס על ידי הצפה, צואת כלבים, דינוזאורים, פצצות אטום וכו'... - כעת זה אפשרי, מבלי שתתפסו או תענשו על כך.
היכנסו לאתר http://www.netdisaster.com והקלידו בחלון את כתובת האתר השנוא, תבחרו את שיטת ההשמדה, ותרגיעו את העצבים.
 

 

 
   

Geeks

 

להלן קישורים לאוסף מוצרים שקהל היעד שלהם הוא גיקים. (בעיקר פונה למתכנתים למיניהם, אבל גם לאחרים) יש כאן כמה טי-שירטס שמצאתי משעשעות:

גיקים טירונים

המולקולה של קפאין ושל המרכיב החריף בפלפל

אין כמו הבית

תג יצרן לחייזרים: יחידת פחמן אנושית כללית

YOU ARE DUMB בבינארי

צ'ה גווארה - הגירסה הגיקית

תסכול

שעון

להיות גיק זה לא בושה...אבל זה לפעמים מצחיק מאוד. מקווה שתיהנו.

סיגל ג.
 

 

 
   

1948 - 2005 : 57 שנה לצה"ל! 

 

 
   

מזל טוב ביום ההולדת לחיים דיאמנט, מתדיראן קשר

 

 
   

אגדה עירונית

מספרת האגדה שבעיר (לא משנה איזו עיר) נפגשו הבנים בחנות לאביזרי מין של אדמונד (לא משנה איזה אדמונד). הם פשפשו בכל הסחורה, דנו באיכויות, שתו קפה על חשבון הבית, הגניבו הלצות לכיוון קונים מזדמנים וניהלו שיחה חברית, עד אשר עלה הנושא הלוהט ביותר: Windows או Linux, ואז באמת התחממה האווירה.

...סוטים אמיתיים!

SEX מוכר

 
   

"החיים שלי בזבל:
בעבודה מחליף אותי מחשב,
ובבית, ויבראטור..."

 

 

 

  

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

  
   
  
   

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  magazine@chief-group.com

  
   

 
   

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2005