גיליון מספר 9 שנה V - יום חמישי 10 במרץ 2005

 

 

"We must threat ideas somewhat as if they were baby fish:
throw thousands out into the water.
Only a handful will survive, but that is plenty."

Anne Haywood

 
     

היערכות


"הרשות האמריקאית לניירות ערך, SEC, החליטה כי החברות הזרות הנסחרות בארה"ב יקבלו דחייה נוספת של שנה בהגשת הדוחות בהתאם לתקנות סרבנס אוקסלי. משמעות ההחלטה היא שאת הדיווח המפורט על אמצעי הבקרה הפנימיים המחויב על פי התקנות החדשות הן יצטרכו לתת רק בדוחות של שנת 2006." "...הדחייה בשנה ביישום תקנות סרבנס אוקסלי מהווה גלגל הצלה עבור החברות הישראליות הנסחרות בארה"ב. בישראל קיימות כ- 200 חברות הנסחרות בבורסה האמריקאית (כולל חברות בנות) ועל פי הנתונים שברשותו רוב רובן של החברות הישראליות לא החלו בהערכות לדיווח על פי התקנות החדשות וזאת בהשוואה לאירופה למשל, שם כבר היום נמצאות רוב החברות ביישורת האחרונה של ההכנות למעבר לעמידה בחוק." "...עתה ניתנת לחברות הישראליות שנה נוספת להשלים את הליך ההערכות בצורה מוסדרת ואיכותית."

מתוך www.iplma.org.il


מחפשים פתרון אמין שיעמוד בדרישות SEC במחיר שפוי?- צרו קשר!

 

 
Sarbanes oxley    

עידן הוידיאו

(מתוך המאמר באנגלית של Bill Dyszel.)

"למשתמשים עצמאיים רבים הגיבוי מהווה מעמסה. למי שברשותו קובצי וידאו דיגיטאליים הגיבוי דורש אלפי מונים מהנפח הדרוש לגיבוי של מסמך מלל פשוט. פתרונות הגיבוי לקבצים אלו גם דורשים יותר זמן, מאמץ והשקעה כספית. עקב ירידה מתמדת בעלויות הדיסקים הקשיחים בשנים האחרונות, היום המדיה היעיל ביותר לגיבוי דיסק קשיח פנימי גדול, הינו דיסק קשיח חיצוני גדול יותר.
להוסיף קובצי וידאו ענקיים לתוכנית גיבוי רוטינית אומר יצירת מכשול שלעיתים קרובות מונע את הביצוע התקין של הגיבויים בכלל, גם כאשר מגבים לדיסק חיצוני גדול.
CDs ו- DVDs לצריבה זמינים וזולים, המגבלה שלהם הינו הנפח. פיצול החומר בין תקליטורים שונים דורש התעסקות רבה בכל פעם. לפעמים שעות רבות של החלפת עשרות תקליטורים להשלמת גיבוי אחד. מחיר הגיבוי באמצעות הרשת לספקי נפח אחסון חורג מגבולות ההיגיון כאשר נדרש גיבוי של GB רבים. היום הנפח של 80GB קבצים נחשב גבול הכדאיות בין גיבוי קונבנציונאלי לצרכים מיוחדים.
למשתמש ביתי, אין צורך לגבות פעם נוספת את הקבצים המצולמים על גבי סרטים לאחר שמעבירים אותם למחשב. על פי חישוב של כדאיות כלכלית וגם מפני שהשימוש החוזר במדיה עדינה זו אינו מומלץ, ניתן לשמור כארכיון את סרטי ההקלטה המקוריים.

קיימות תוכנות עריכת וידאו הכוללות אפשרות capture file, ולמי שמתייק את הקלטות שלו בקפידה יש אפשרות לחסוך מקום אחסון רב: לאחר שבוצע capture לכל החומר שהוסרט, התוכנה תשמור batch capture file המסוגלת לאתר מחדש את החלקים הנבחרים מתוך קלטת המקור. בצורה זו, היות והכול שמור בבטחה בקלטת המקור, אין צורך לשמור פרקים נבחרים בדיסק הקשיח. ה-capture files קטנים יחסית, הם מכילים רק רשימה של קודים הזמן המסמנים את ההתחלה ואת הסוף של הפרקים הנבחרים מן ההסרטה. במקום להכיל וידאו, הם מכילים את המידע הדרוש ליצירה מחדש ובזריזות של הפרויקט לאחר עריכה.
בעלי מסרטות דיגיטאליות יכולים לצרוב את הפרויקט הערוך חזרה ל-miniDV, השומר את איכות המקור מפני שהוא באותו פורמט. miniDVs הם בעלי איכות גבוהה יותר מ-DVD, בו נצרב החומר בדחיסה גדולה יותר. אבל כמובן, יש להם את החסרונות הידועים של הסרטים.

חשוב לשמור את קובצי הוידיאו ואת מערכת ההפעלה על גבי דיסקים קשיחים נפרדים. מומלץ להחזיק דיסק פיזי שני בעבור קובצי מדיה, והסידור מאפשר כמעט כוח כפול לעבודה עם שטף המידע הדרוש לעריכת ווידאו. זה גם אומר שלא יתקיים המצב בו דיסק קשיח בודד צריך להתמודד עם העברת מידע לזיכרון הווירטואלי בזמן שנלחם עם קובצי מדיה עצומים.

הפרדת קובצי המדיה לדיסק נפרד מקל על ניהול הגיבוי הרוטיני ואחסון נפרד מקבצים אלו. למשתמשים שאינם עובדים באינטנסיביות עם וידיאו מספיקה הפרדה בין פרטישנים. לוידיאו המצב הרצוי הוא בו קיימים שני דיסקים נוספים: אחד פנימי נוסף לעיבוד הסרטים,  ואחד חיצוני כדי לאפשר פינוי מקום בפנימי".
 

S.O.S.

מידע השתבש ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !

 
יום הולדת    

קוריוז מתמטי
 

"The maximum number of digits of Pi necessary to find any month-day combination is 60872. Interestingly enough, this is the same value with European date formats (1203 meaning March 12th) and American date formats - the same date, December 3rd, is the winner. It takes 60872 digits after the decimal point to find them"

מתוך : http://www.angio.net/pi/piquery

 

 
     

קמפיין הפרסום
מסחר, מוסר, פוליטיקה ושחזור מידע
 

ב-NFC כתבו בשבוע שעבר כי "לפני כשלוש שנים קבע האו"ם כי יותר מאלף יונקים, שהם כמעט רבע מהיונקים בעולם, עלולים להיכחד בשלושים השנים הקרובות. בנוסף. אחד מכל משמונה זני ציפורים ויותר מ-5,000 צמחים נתונים בסכנת הכחדה". לכל בעלי החיים והצמחים הללו חיסרון משותף: הם אינם מסוגלים לעשות לעצמם יחסי ציבור או קמפיין פרסום. לאומת זאת, התרנגולת הפשוטה שמאכלסת את הלולים (או החצרות), שמקבלת מנה יומית מדודה ובדוקה של תערובת, (או את הזמן והחופש ללקט את מזונה בתחום הכפרי של מגוריה), מצטיינת כפרסומאית. הקמפיין שלה "יש ביצה תמורת ההאכלה" אינה מוגבלת להוכחות (והן הביציות עתירות הכולסטרול המוטלות בהקפדה יומית). מיד עם הטלת כל ביצה יש לתרנגולת דקה או שתיים של אוויר חינם (יתרון שאיןלנו בשידורים ברדיו או בטלוויזיה) כדי לשבח את תוצרתה ולקדם את המכירות. "ראו ראו, קוקוריקו, איזו מושלמת ביצתי, קורוריקו, איזו יצירה יפה!"

את ילדי שאלתי מי לדעתם היה הפרסומאי הראשון בתנ"ך. מיד השיבו: "הנחש!"- בפני חווה שיבח את פרי הדגל של מועצת-הפירות-גן-עדן (למרות תקנות משרד הבריאה האלוהי). ואם לא הנחש..., אז.. נוח! כי את כולם סיקרן בפרויקט התיבה, מבלי לגלות את ייעוד המוצר עד לרגע האחרון. ואם לא נוח..., אז אולי אמנו רבקה, שאת בנה האהוב בעור גדי כיסתה? - על אמת בפרסום באותם ימים עדיין לא דיברו.
לפני חודש פלוס הגיע לצ'יף לקוח עם ארבע שמות משפחה. לרגע היה נדמה שמדובר במשרד עורכי דין, אך הפעם זה היה משרד פרסום. רצנו להוציא מהספרייה את "שירת הסירנה", להיזכר בסדרה "שלושים ומשהו" מהטלוויזיה, ולרענן את הטרמינולוגיה הרלוונטית. הלקוח סיפר שלפני שנתיים קיבל פרויקט חשוב מיצרן משפחת מוצרי צריכה.
מיד עם חתימת החוזה, הסתער כל צוות המשרד על הנושא, ובסיעור מוחות פורה הניב רעיון מקסים. עשן יצא מחדר הגראפיקה ועוצבו פרוספקטים, פוסטרים ופשקווילים. צוותים יצאו לחו"ל לצלם נופים אידיליים.
שחקנים ושחקניות חשפו טפחיים במשך שעות,
וכבר החומר כולו עמד מוכן לאישור הסופי, והתנעת המסע.
רק ש...אז התערבה ועדה ציבורית, ופסלה את היצירה העברית,
בטענה של עבירה מוסרית!
מאוד כעס המזמין!, הרבה רטנו השותפים!,
כל החומר נקבר בארכיון בחיפה, ומנהל הקריאטיבי עזב, בטריקה רמה.
 

מערכה שנייה

יום חדש הבקיע, המחר כבר הגיע.
יש לנו ממשלה אחרת, או ממשלה זהה בשינוי האדרת.
מחליפים את השרה, השר מחליף גרביים.
השתנה הרכב הועדה (השתנה בעצם... פעמיים) וכבר לא מסתכלת באותן העיניים
על הקמפיין השנוי במחלוקת שנתיים.
יש ערעור, ויש אישור-הללויה!-להחזיר לחיים את קמפיין המריבה.
מחליפים עורכי דין ופותחים דף חדש. הקמפיין יצא מן המגירה עכשיו,
לילך החרוצה (בשנתיים האחרונות הספיקה ללדת תאומות)
מביאה מן הארכיון את החומר השמור בארגזי קרטון.

קדימה לעלות את התקליטורים, להיזכר ולעדכן פה ושם דברים קטנים.
מה פירוש ההודעה ש 'התקליטור אינו מכיל מידע'?
הרי כתוב על גבו בטוש בלתי מחיק שכאן נצרב ללא רבב - כל התיק!
קוראים לשמוליק דחוף, שיסיר את הכישוף.
שמוליק בודק כל חיבור, ומתגרד בטבור.
אולי העבודה נעשתה במערכת ההפעלה הישנה?
גם זה נבדק וזה נפסל, ועוד כמה אפשרויות נזרקות לסל.
הביאו ם כך- קלטות הגיבוי, בהן שמוליק (שם בדוי)

גיבה בהקפדה את מיטב המידע.
לא יומן כי יסופר!, מסרב הכונן -בחוצפה עילאית-
להעלות את הקבצים שהפכו להיט.
מה נעשה ומה נאמר?. מהיכן נביא קמפיין למחר?...
 

נדלג על הסוף, הישר אל מוסר השכל

גם מסיפור בלי סוף אפשר ללמוד מוסר השכל.

  1. לא לשמור מדיה אופטית בארכיון/מחסן שאינו ממוזג וחשוך, ובו הטמפרטורות בקיץ והתאורה מסוגלות לפגוע בחומר האורגני ממנו עשויים תקליטורים.

  2. אין זה בטוח שכונן טייפים יהיה מסוגל לקרוא סרט של קלטת מידה שנכתב לפני זמן רב. גם מפני שהסרט רגיש לשינויי הסביבה, וגם מפני שהכונן מקבל דפורמציה במהלך העבודה.
















למען שרידות המידע

 
     

דיסלקציה או חרדת המחשוב
(מכתב של עמית)


איך תסבירו דיסלקציה סלקטיבית? אנשים אינטליגנטים בעלי תארים אקדמאים, מקצועות חופשיים, עובדי הוראה מנכ"לים ורבים וטובים אחרים, שאינם מצליחים לקרוא?

כל איש תמיכה, טכנאי מחשבים או סתם קרוב משפחה שמבין, נתקל בתופעה: חרדה מוחלטת ממחשב וכל הקשור בו, שמתבטאת בחוסר יכולת לקרוא מה שמופיע על המסך מעבר להודעת דואר אלקטרוני או מסמך על מעבד תמלילים!

תמיכה טלפונית היא עניין מסובך, אך המורכבות הופכת לבלתי נסבלת כאשר הצד השני מפוחד מהמכשיר שנמצא לפניו. איך לעזאזל אני יכול לדעת מה התקלה אם אין לי מושג מה הודעת השגיאה שהמחשב פלט? לא, לא מספיק לי המילה שלכם שיש בעיה, אני מאמין לכם. אך האם יש בעיה במחשב, בחומרה, בתכנה, בקובץ או שסתם שכחתם ללחוץ על מקש כלשהו.

ראשית תקראו את הודעת השגיאה! אל תקישו על שום כפתור בטרם תרשמו אותה!
שנית: במחילה מכם, נסו לזכור מה הפעולה האחרונה אותה ביצעתם בטרם ארעה השגיאה, זה יעזור לי מאוד!
אגב, מאוד חשוב לי לדעת מהי מערכת ההפעלה בה אתם משתמשים. לא, פנטיום זה לא מערכת הפעלה. השלט הגדול מול העיניים שלכם כבר יאמר לכם מה היא מערכת ההפעלה.
מילת המפתח... תקראו!

רוצים ללמוד כיצד זה עובד? תקראו... בכל תוכנה יש קובץ סיוע ובדרך כלל קוראים לו עזרה, ובמקרים קשים במיוחד: Help.
אל תפחדו מהמכשיר, הוא לא נושך וגם לא נשבר בקלות, אלא אם כן החלטתם לזרוק אותו מהחלון. ואל תשתמשו בתירוץ: אני לא צריך לדעת!. אבל, אם אתם עשירים ויכולים להרשות לעצמכם טכנאי לעיתים קרובות, אשמח להגיע לביקור. רק זכרו:

 10 שעות טכנאי שוות מחשב חדש!

פירמוט של המחשב לעיתים קרובות זה לא ממש פתרון, וזה שכולם משתמשים בתכנות של מיקרוסופט לא עושה אותן טובות.(אתם בטח זוכרים מה אוהבים מיליארדי זבובים...)
או קי... שפכתי את אשר על ליבי, עכשיו אפשר להמשיך.

90% מתקלות המחשב דהיום נובעות מתוכנות ריגול. הן מאטות את המערכת, מכבידות על המעבד, ומציגות מספר רב ומגוון של תופעות לוואי. תשאלו את לירז, חב"דניק עב זקן שהמחשב שלו מושך אותו בפרהסיה לעשרות אתרי סקס למבוכתו כי רבה מול הרבי, שרק רצה לראות מה חדש באתר של "המלך משיח".
איך נפתרים מהעז הזאת ?
ראשית: מתקינים את הפיירפוקס של מוזילה ומפסיקים לאלתר להשתמש באינטרנט אקספלורר.
שנית: מתקינים ומריצים את ה- Spybot ולאלו המתקדמים יותר גם את ה- HijackThis.
שלישית: לא מורידים שום דבר שלא תכננתם להוריד מלכתחילה, ואם הוא מותנה בהורדה של תוכנה נוספת אז תוותרו או שתכינו את הכסף (התעריף נע סביבות 50$ לשעת עבודה)

תמיכה היא בין היתר גם בעיה של הנתמך ולא רק של התומך, והטכנאי שיגיע לביתכם עלול להפציץ אתכם במושגים שאין לכם כל שמץ של מושג מה פירושם. מבחינתו מדובר במונחים בסיסיים, מבחינתכם מדובר בסינית.
הוסיפו לזאת את הדיסלקציה הממוחשבת בתוספת לפחד מהמכשיר. והרי לכם איש מקצוע שאין שום סיכוי שתוכלו לסייע לו או להבין אותו. ותאמינו לי, זה לא ממש חכם.

לכן כתבתי את ההלפריון -מילון בסיסי למונחי מחשב ואינטרנט-, הוא בטוח לא מושלם והמאגר יגדל ויתרחב, אבל עימו לפחות יהיה לכם מילון סינית-עברית זמין. ניתן להוריד אותו מ-http://www.amitm.com/dict.html 

ודבר אחרון – משפט שאני שומע לעיתים קרובות, "אני לא אוהב מחשבים" או בגרסא הפחות אינטלקטואלית שלו "אני לא מסתדר עם מחשבים". המשפט הנ"ל מ ט ו פ ש !
המחשב הוא כלי, כמו אולר שוויצרי, כמו טוסטר, כמו מברג... אין לו אישיות משלו לכן אין שום סיבה שבעולם שלא "תסתדרו" איתו, או שלא תאהבו אותו.
כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להשתמש בו לצרכים שלכם, לא פחות ולא יותר. לא תוכלו להתחמק ממנו שכן הוא כאן כבר 20 שנה ולא כל כך מהר יעלם, הדור הצעיר חי עימו ונעזר בו, הדור המבוגר עושה מאמצים להדביק את הפער או... מוותר. המחשב הוא כלי עבודה (מהנדסים, אומנים, צלמים, עיתונאים סופרים, עורכים, מוסיקאים, עורכי וידאו, מנהלי חשבונות, עורכי דין ועוד...) הוא כלי תקשורת (דואר, מסרים, טלפוניה, וידאו)
הוא גם כלי בידור (מוסיקה, טלוויזיה, ווידאו). לא צריך להסתדר איתו, צריך להשתמש בו. אחרת... בעוד 5 שנים לא תוכלו לנהל שיחה עם ילדיכם, חבריכם או כל משתמש מחשב אחר.
ותודה לאלדד שהרשה לי לשפוך את חמתי!

תגובות למכתב של עמית
 

















 


Download - הורדת
 HELPerion

מילון בסיסי למונחי מחשב ואינטרנט
FREE - חינם
 

 
     

למה רשת
 

פוסטר וקסלמן השוו פעם את מצב המחשוב בסוף המאה ה-XX למצב החשמל בתחילתה.

בשנת 1910 כבר ניתן היה ליצור חשמל ומכשירי חשמל חדשים היו בפיתוח. מה שהגביל את השימוש בחשמל היה הצורך של כל משתמש ליצור את המשאב בעצמו, עם גנראטור. ההמצאה המהפכנית לא הייתה החשמל עצמו, אלה רשת החשמל, הפצתה והטכנולוגיות הקשורות לכך. ביחד, פיתוחים אלו סיפקו גישה אמינה ובמחיר נמוך לשירות סטנדרטי, וכתוצאה מכך האנרגיה, (אשר למשך רוב ההיסטוריה האנושית הייתה נגישה רק בצורות גולמיות של מאמץ אנושי, או של סוסים, מים, מנועי קיטור, נרות) הפכה לנגישה באופן אובכך שהתאפשרה גישה הן לתעשייה והן לקהל הרחב הגישה למקור אנרגיה אמין וזול, התאפשר הפיתוח של מכשירים חדשים וקיום התעשייה שייצרה אותם. בצורה אנלוגית אומץ המונח computational grid, רשת מחשוב, לכינוי התשתיות שמאפשרות את הפריחה של כל הענפים הנשענים על הפצת מידע.

"רשת המחשוב" הינה תשתית של חומרה ותוכנה המספקת גישה אמינה, מתמשכת, מתמדת ולא יקרה, ליכולות מחשוב יוקרתיות.
מדובר בתשתיות מפני שרשת מחשוב עוסקת מעל הכול באגירת נפחים גדולים של משאבים ממקורות שונים, אם מדובר במחזורי מחשוב, מידע, חיישנים, או משתמשים. האגירה דורשת תשתית חומרה משמעותית כדי להשיג את ההתקשרויות ההדדיות,  ותשתיות תוכנה לניטור ובקרת המכלול הזה.
הדרישה לשירות אמין הינה חיונית. המשתמש צריך התחייבות שיקבל ביצועים מתמשכים, הניתנים לחיזוי, וברמה גבוהה, למרכיבים השונים היוצרים את הרשת. ללא התחייבויות אלו, לא יכתבו ולא ישווקו אפליקציות.
מאפייני הביצועים המעניינים יהיו שונים מאפליקציה לאפליקציה, אבל יכולים לכלול רוחב פס, latency, jitter, כוח מחשוב, שירותי תוכנה, אבטחה, אמינות, ועוד.
דאגה חשובה נוספת הינה המשכיות השירות. כמו עם זרם החשמל, דרוש שרות סטנדרטי, נגיש דרך ממשקים סטנדרטיים, ומופעל באמצעות פרמטרים סטנדרטיים. ללא התקנים הללו, פיתוח האפליקציות והשימוש הכולל אינם פרקטיים.
אתגר משמעותי בעת פיתוח תקנים הינו מידור השוני ללא פגיעה בביצועים הגבוהים. גישה כוללת נותנת לנו שירותים תמיד נגישים, ללא קשר לסביבה בה אנו עובדים. זה לא אומר כי המשאבים נמצאים בכל מקום, או שהם נגישים בצורה אוניברסאלית. אין אנו יכולים לגשת לחשמל בבית חדש עד אשר מתחברים פיזית ופותחים חשבון אצל הספק המקומי. גם לרשתות המחשבים יהיו מגבלות דומות לגישה מוגבלת ומבוקרת.
רשתות המחשוב יכולות לשנות באופן יסודי את הדרך בה אנו חושבים על מחשוב ומשאבים. ההיסטוריה של רישות המחשוב מראה כי שיפורים רבי היקף בטכנולוגית הבסיס, ללא יוצא מן הכלל מאפשרת אפליקציות מהפכניות, לעיתים בלתי צפויות, לטכנולוגיה זו.
 

 

 
     

הודעה

לקורא שביקש לרשום אותו לרשימת התפוצה של הידיעון תחת הכתובת :*************************@netvision.net.il

נוכל לשלוח הודעות רק לכתובות חוקיות!

@

 
     

בוגרים

תיכון רמלה-לוד מחזור כ"ז-תש"ם (1980)


בקרוב יציינו בוגרי בית הספר במחזור הנ"ל 25 שנה לסיום הלימודים. הם מארגנים פגישת מחזור שתתקיים בתקופת אפריל או מאי 2005, ומבקשים לעדכן במייל חוזר /טלפון /דואר r

▪ שם פרטי ומשפחה
▪ כתובת + מיקוד
▪ טלפון נייד + בבית/עבודה
▪ כתובת דואר אלקטרוני (e-mail) האם בכוונתך להגיע?  עם בן/בת זוג ?
▪ האם תרצה לעזור בארגון ? תחום העזרה ?

אם יש בידי הבוגרים חומר אוטנטי כלשהו מתקופת התיכון (תמונות, מחברות, חוויות וכו'),כדאי לצרף את החומר, ולחבר'ה שתמונותיהם לא נמצאות על תמונת המחזור הגדולה נא לשלוח תמונת פספורט מהתקופה (1980) אפשר לסרוק ולשלוח במייל. החזרת החומרים המקוריים מובטחת.
נא להשיב או\ו להעביר את החומר ל:

סילביאן שמה, 052-2563299, או ינקל'ה שטיינברג, 052-3507327
או בדואר לשוקר שלמה- ר"ח דוד אלעזר 20/13 נס ציונה 74027
 

 
     

USA vs. Spain
 

תודה  להדס וחברים על הקטע הבא. בהתחשב שזה כבר עובר באימיילים כמה שנים טובות, אנו מתנצלים אם זה לא מחדש לכם. אותנו זה תמיד מצחיק, ומזכיר סיטואציות דומות שחווינו (בתפקיד ספרד) מול קונצרנים אלו או אחרים. אומרים שמדובר במקרה אמיתי, של שיחה אשר התנהלה בין ספרדים לאמריקאים, שתועד בשידור של -

“Extreme Situations at Sea” של ערוץ רדיו ימי 106 במפרץ פיניסטרה  ב-16 לאוקטובר, 1997.
הספרדים: ... כאן 853-A, אנא, הסבו את מסלולכם ב-15 מעלות דרומה על מנת למנוע התנגשות איתנו. אתם מתקדמים בדיוק לעברנו. המרחק – 25 מייל.
האמריקאים: ... הרינו מציעים לכם לשנות את מסלולכם ב-15 מעלות צפונה, על מנת למנוע התנגשות איתנו.
הספרדים: ... תשובתנו שלילית. אנו חוזרים ואומרים – שנו את מסלולכם ב-15 מעלות דרומה, כדי למנוע התנגשות.
האמריקאים (קול אחר): מדבר הקברניט של ספינה של ארצות הברית של אמריקה. תסתובבו ב-15 מעלות צפונית יותר, על מנת למנוע התנגשות.
הספרדים: הצעתכם לא נראית לנו אפשרית או מתאימה. אנו מייעצים לכם לסטות ב-15 מעלות דרומה ממסלולכם, על מנת למנוע התנגשות.
האמריקאים (בקול רם מאוד ונימה זועפת): מדבר הקברניט ריצ'רד ג'יימס האוארד, הפוקד על נושאת מטוסים USS LINCOLN, של צי צבא ארצות הברית של אמריקה. ספינתנו היא שנייה בגודלה בצי צבא ארצות הברית. מלווים אותנו: שתי משחתות, שישה מטוסי קרב, ארבע צוללות וספינות רבות של תמיכה. אני לא "מייעץ" לכם אלא "פוקד" עליכם לשנות את מסלולכם ב-15 מעלות צפונה. שאם לא כן, ניאלץ לנקוט באמצעים הנדרשים כדי לספק ביטחון לספינתנו. אנא מכם, תסתלקו ממסלולנו!
הספרדים: מדבר חואן מנואל סאלס אלקאנטארה. אנחנו כאן שני אנשים. באשר לליווי: מלווים אותנו – כלב, ארוחת ערב, שתי פחיות בירה ותוכי, אשר כרגע ישן. באשר לתמיכה: אנו נתמכים ע"י תחנת רדיו "Cadena Dial de La Coruna" וערוץ רדיו ימי 106. אין בכוונתו לשנות את מסלולנו בהתחשב בעובדה שאנו נמצאים ביבשה. אנחנו מגדלור 853-A אשר על חוף, של מפרץ פיניסטרה, במחוז גאליציה, בספרד. באשר לגודל: אין לנו שמץ של מושג מה גודלנו בין מגדלורי ספרד. אתם יכולים לנקוט בכל האמצעים המזורגגים שנראים לכם כנחוצים ולעשות כל העולה על רוחכם על מנת לספק ביטחון לספינתכם המחורבנת, אשר תתרסק לחתיכות בהתנגשה בסלעים שבחוף.
לכן, אנחנו שוב ממליצים לכם לעשות את הדבר ההגיוני – לשנות את מסלולכם ב-15 מעלות דרומה, על מנת למנוע התנגשות.
האמריקאים: או קיי, קיבלנו, תודה.
 

 

 
     

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

   
   
  
   

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  magazine@chief-group.com

  
   

 
   

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2005