גיליון מספר 4 שנה V - יום חמישי 3 בפברואר 2005

 

 

 

"אם חפצים אנו לצאת לחיפוש המייגע אחר האמת,

שומה על כולנו לאזור עוז לסטות מן הדרכים הסלולות של מחשבה שבהן פסענו עד כה, וכצעד ראשון נתחיל להטיל ספק בכל דבר שקיבלנוהו לפני-כן כנכון וכאמיתי.
האם עדיין רשאים אנו לעצום את עינינו ולאטום את אוזנינו מכיוון שרעיונות חדשים אמורים להיות אפיקורסיים ואבסורדיים?"
 

אריך פון דניקן - מרכבות האלים.

 
 
     

עונת ההגירה

 

בשבועות האחרונים פנו אלינו מספר לקוחות עצובים ומודאגים מאחר שגילו שהקלטות הוידאו הביתיות שלהם (בעקר ע"ג קלטות 8 מילימטר) כבר לא ברורות, הולכות ונעשות מטושטשות יותר ויותר עם כל צפייה, ובכלל.
כמו שראינו ב-30 שנה האחרונות, עם הופעת מדיה לאחסון חדשה, חובה עלינו להנציח את כל הקבצים החשובים
שלנו, צילומים, מוזיקה או וידאו על ידי העברתם למדיה החדשה. ממש ברגע זה, המעבר הדחוף ביותר קשור לסרטי וידאו, אשר מתכלים תוך 15 שנה בלבד. הצלת הסרטים באמצעות העתקתם לקלטות חדשות אינה אפשרות יעילה, היות ובכל דור של מעבר מאבדים כמחצית מאיכות התמונה. הינו יכולים אולי למחשב אותן כדי לערוך ולצרוב את החומר ל-DVD, אבל זו עבודה קשה ומסובכת שתיקח זמן רב. קיימות חברות העוסקות במעבר, השירות לא תמיד זול וקיים סיכון שהאוריגינאלים יאבדו או יפגעו אם שולחים אותם בדואר.
מכשיר שיכול לפטור את הבעיה הוא צורב משולב (
combo VHS-DVD) שנראה כמו מכשיר VCR ומסוגל להעביר קלטות VHS ותקליטורי DVD לצריבה מאחד לשני, בשני הכיוונים. נכון כי אם הקלטת כבר אבדה מאיכותה, אין דרך חזרה. אבל במכשיר זה מתרחש אובדן מזערי במעבר בין הקלטת ל-DVD. כמובן לא ניתן לשכפל DVD או קלטות מוגנות נגד העתקה, רק תקליטורים או סרטים שצילמת/צרבת בעצמך.
בעבור קלטות של 8 מילימטר, אפשר לחבר את מצלמת הוידיאו ל-combo, ולהפעילה כדי שהוידיאו יעבור ל-DVD.
זהו לא פתרון לנצח. למזלנו, קובצי הוידיאו ב-DVD שמורים כסיגנאלים דיגיטאליים ולא אנאלוגים, כך שלא צפוי אובדן איכות בבוא היום ונרצה להעביר אותן לכל פורמט שיהיה בשימוש בעוד 20 שנה.
בסוף ינואר פרסם דייויד פוג כתבה על המעבר בין סרטי וידאו ל-DVD. הוא בדק ארבע דגמים שונים של מכשירים משולבים (כאשר מחיריהם נעו בין 285 ל-$350 בארה"ב):

DMR-E75V  של Panasonic
DRC8300N של  RCA
GoVideo של VR2940
DR-MV1S של JVC 
לכולם יש מספר עצום של אפשרויות התחברות לציוד אלקטרוני ביתי. השניים האחרונים כוללים חיבורים לקליטת -FireWire, מה שמאפשר מעבר ישיר של חומר ממסרטה דיגיטאלית ל-DVD.
קיימים שני פורמטים לתקליטורי DVD לצריבה -בלתי תואמים- הנקראים DVD-R ו- DVD+R. לפורמט השני יש גם וַרְיַאנְט חדיש, בשם DVD+RW לשימוש חוזר. יש להיזהר איזה סוג רוכשים עבור המכשיר המשולב הנבחר, למרות שהדגמים החדשים מסוגלים לעבוד עם שני הפורמטים.
לא משנה באיזה פורמט נשתמש, אבל יש "לסיים" את הצריבה באמצעות תהליך של עטיפה אלקטרונית שאורך בין 2 ל-15 דקות, לפני שהוא מוכן לשימוש בנגני
DVD אחרים.
הדגמים של
Panasonic ושל JVC מתאימים גם לפורמט נוסף, בשם DVD-RAM, שאינו מתאים לרוב הנגנים הנפוצים, אבל אם פשוט משאירים אותו במכשיר המשולב הוא מאפשר שימוש דומה לזה של דיסק קשיח: תוספת ומחיקה של הקלטות, חיתוך של חלקים בלתי רצויים, צפייה בתחילה של קובץ שסופו נמצא בצריבה, ועוד.
איכות ההעתקה תלויה במהירות הנבחרת. כאשר משתמשים בתצורות של שעה או שעתיים, האיכות דומה מאוד לזו של הקלטת
VHS המקורית. התצורות של ארבע עד שמונה שעות הרבה פחות טובות. מכשיריהם של JVC ו-Panasonic מציעים תצורות ביניים המיטיבים את האיכות בהתאם לאורך ההקלטה, כל עוד אורך זה ידוע מראש.
כל מכשיר יוצר "פרק" ב-DVD עבור כל הקלטה חדשה. אבל, בצריבות ארוכות המכשירים של RCA, JVC ו-Panasonic פשוט מסמנים סימניית פרק כל מספר דקות.
המוצר של
GoVideo מציע שני חידושים מְתֻחְכָּ
מים נוספים. אחד מהם הוא אפשרות הנקראת YesVideo, שיוצרת רשימת תוכן מורכבת מתמונות קטנות של הפרקים ויוצאת גדולה בהשוואה לסימניות הבלתי נראות של המתחרים. וגם, אם מכניסים את ה-DVD הגמור במחשב אישי עם Windows, ניתן להדפיס עטיפה לקופסת התקליטור עם התמונות הקטנות, כדי שניתן יהיה לראות מה תוכן ה-DVD ללא צורך בהפעלתו. האפשרות של YesVideo זמינה רק במקרה של צריבה אחת על התקליטור. עדיין, גם בלי אפשרות זו המכשיר של GoVideo מאפשר למשתמש למקם סימניות פרקים באופן ידני בזמן ה- playback, כולל תמונות קטנות.
"הופעת המכשירים המשולבים
VCR-DVD היא מבורכת בנקודת המפנה הנוכחית בהיסטוריה של הפורמטים. כעת, כל מה שנדרש היא מכונה אוטומטית להצלת המדיה הרכה שמכילה מידע"
 

 

 
     

עיטור נוסף
 

קצת באיחור העניק האתר 5cup איתור הצטיינות לגרסה 2.02 של תוכנת BOS.


http://www.5cup.com/shareware/Windows_Utilities-Backup-BOS_-_Backup_prOxy_Server-2.02.html

אבל לכם, נספר כאן כי גרסת 2005 המשופרת והמהירה כבר מותקנת באתרים רבים לרווחת מנהלי הרשתות.
 

 
     

אבחון מוקדם


 Crisis Counselor הוא לא רק תפקיד, אלא ממש מקצוע בו עוסקים מעטים בשוק הפרטי. ההכשרה הבסיסית הנדרשת כוללת תואר בפסיכולוגיה וניסיון בטיפול במשברים. בעלי מקצוע זה עוסקים למשל, במענה לפניות טלפוניות של מתאבדים פוטנציאליים, בסיוע לחיילים שחוו הלם קרב ולמשתמשי מחשבים שחוו אובדן מידע משמעותי.
מפתיע או לא, אובדן מידע נחשב במקצוע כסיבה מוסמכת למשבר רציני. המהומה הרגשית עקב קריסת מחשב יכולה להתבטא בדרכים רבות. יש אנשים שצועקים, שבוכים. כולם זקוקים למישהו שיקשיב להם וייתן להם לפרוק. אצל רבים, התהליך - שעובר בד"כ מכעס לאבל- מקשה על מסירת מידע מדויק לטכנאים המסוגלים לעזור.

בסביבה הארגונית ההשלכות לא רק רגשיות. אובדן מידע שווה לאובדן כסף. במצב האידיאלי - בארגון המודע לכך היטב - מנחילים תהליך מחזורי מתמיד ומונע של הגנה, איתור ותיקון כל הפרצות שיכולות להוביל לאובדן מידע. הדגש הוא על ה"מתמיד". רכישות חד פעמית של תוכנת אבטחה או מערכת גיבוי לא מבטיחה ביטחון לעד, לכל פריט מידע בארגון, כמו שנטילה חד פעמית של תרופה אינה מבטיחה בריאות ועמידות בפני מזהמים.

הגנה: הנהלים והגדרות המערכת נוצרים תוך כדי מאמץ למזער את האיומים העיקרים לשלמות המידע, תקלות חומרה, שגיאות אנוש, וירוסים, אסונות טבע ופשעי מחשב.
איתור: אבחון מדויק, מוקדם או לפחות מהיר, של סיכונים לשלמות המידע, בטרם יפגע העסק.
אבחון מוקדם מונע נזק גדול יותר והוצאות מוגדלות. לא חייבים לחכות למצב בו נעמוד מול שוקת שבורה. בתחום של תקלות חומרה, למשל, דיסקים קשיחים מודרניים כוללים טכנולוגיית (Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology), או S.M.A.R.T, שהיא תוכנה העוקבת אחר מצבם של מספר פרמטרים חיוניים: driver, ראשי הדיסק, מצב השטח, אלקטרוניקה ועוד לאבחון מוקדם של סוגים רבים של בעיות פוטנציאליות. באמצעות תוכנה זו ניתן היום לנבא עד כ-70% מתקלות הדיסק, על ידי ניטור, תיעוד, ניתוח והודעה על חריגות למשתמש או למנהל המערכת. S.M.A.R.T פותחה על ידי מספר יצרנים גדולים של דיסקים במאמץ משותף להגביר את האמינות של הדיסקים, והפך לתקן בתעשייה.

כאן המקום לציין כי בדו"חות ביצוע של מערכות מבוססות BOS קיים תמיד דיווח על מצב הדיסקים, כולל צלמיות מצב של פעולות הגיבוי (הצלחה, כשל או התראה), סטטיסטיקות מערכת כגון מקום פנוי בדיסק ואחוז נפח שנוצל, לצד קבצים שנסרקו, נוצרו חדשים, שונו, נמחקו, שגיאות שנמצאו ועוד. במערכות aXafe המוקשחות, המיועדות לפעולה תחת תנאי סביבה קיצוניים, קיימת תוכנת ניטור שינויים בטמפרטורה הפנימית, המאפשרת הפעלה מידידת של מנגנוני טיפול על פי הנהלים.
תיקון: מדובר בתיקון מקדמי אובדן המידע, בטרם מתגבש מצב של אובדן מידע. אם האובדן כבר התרחש, עלינו למזער את ה-downtime, לשחזר מידע קריטי ולהפעיל תוכניות רלוונטיות להמשכיות עסקית.
Wayne Eckerson, מנהל מחקר ב-Data Warehousing Institute משווה את המידע לדם בגוף האדם: "לא ניתן להפסיק את זרמו, לא ניתן לתת לו לזלוג, ולא ניתן לתת לו להזדהם". הוא מציע עשרה צעדים להגנה על המידע:
"1. מַנה אחראי להגנה על המידע
2. מַרכז (
centralize) את המידע במערכת אחת, והבטיח שהגיבויים במקום. הזז את המידע המגובה אל מחוץ לאתר (במרחק של 1000 מייל לפחות)
3. יש לפתח ולבדוק באופן תדיר אסטרטגיה של אבטחה כוללת, שתנתח ותכלול את האפשרות לשחזר מידע מרמות שונות של אובדן.
4. שפר את מערכות איתור החדירות, סריקת נקודות התורפה, והצפנה.
5. בדוק לעיתים קרובות, לפחות פעם בשבוע , ובצע תרגיל התאוששות מקריסה כוללת פעם בשנה, תוך כדי בדיקת מעבר מידע דו כיווני.
6. בצע ביקורות פנימיות וחיצוניות כדי לשפר את תקן הנהלים להגנה על המידע, ושמור על קשר עם לקוחות ושותפים כדי להבטיח שיפור מתמיד של אסטרטגיות להגנה על המידע.
7. שדרג את האבטחה הפיזית של אתריך, עם קודי גישה לתחומים מאובטחים, אבטחה היקפית, מעקב עם מצלמות, ועוד.
8. שמור על נהלי בדיקה פנימיים מעודכנים, כגון מסלולי פיקוח.
9. בצע בדיקות רקע של מועסקים וקבלני משנה.
10. פנה למומחים בעת קרות הנזק."

 

 

S.O.S.

המידע לא עולה?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !

 
     

סוף עונה

הגשם מטפטף בחוץ. בחנויות, המגפיים והמטריות בהנחה של "סוף עונה". הכיצד?
ככה זה בארץ, סוף העונה מגיע באמצע העונה, לטובת איטי ההחלטה.
אם
במהלך 2004 קיבלתם הצעת מחיר למערכות aXafe, BOS או aXave ולא מימשתם,
זו ההזדמנות לחזור אלינו ולחדש את הקשר. בקרוב יתכן שינוי במבנה מחירון.
בעל הבית השתגע. כל הקודם זוכה.
!

 
     

די כבר!

 

אחרי שהגדילו ללקוח שלנו את הזיכרון במחשב השולחני, הוא חשב שהשמיים הם הגבול. אבל הם עדיין לא. הוא צריך לסגור יישומים בזבזניים כדי לעבוד עם אחרים, או שהיישום מתרסק וחייבים לפתוח אותו מחדש. עד שיתרגל (או עד השדרוג הבא) הוא מקבל את הדין, אבל מאוד מעצבנת אותו העובדה שצריך לשלוח דיווח על כך למייקרוסופט. או לפחות לבחור אם לשלוח דיווח או לא.
מה עושים? מי שיש לו
 Windows XP יכול לבטל את החלון של הדיווח בדרך הבאה:

Start=> Run

יפתח לנו חלון של פקודת ביצוע, שם יש להקליד "msconfig" והבא נלחץ על OK.

אז, יפתח מולנו חלון של System Configuration Utility.

בוחרים את הסימנייה בשם Services, ובה רשימה של שירותים מסומנים.

את הסימון של ה-Error Reporting Service עלינו לבטל, ואחר כך ללחוץ Accept כדי שהשינוי שעשינו ישמר.
עכשיו אפשר להמשיך ולהתרסק מבלי ש
-Bill ידע מזה.
 

 
     

השורות של עמית על הסלולריים

 

המאבק בין מדינת ישראל וחברות הסלולארי אודות דמי הקישוריות, עבר לו ללא שהצרכן "יצייץ". אבל אין ספק שלכולנו יש כאבים באזור הכיס, עם קבלת החשבון החודשי של חברות הסלולארי. עלויות הטלפוניה הסלולארית גבוהות, וכל שירות נוסף מכאיב יותר. התקשורת במצב נדידה (בחו"ל) גובלת באבסורד שכן, חברות הסלולאר הישראליות אינן היחידות בחגיגה כך שבעת נדידה הלקוח משלם גם על שיחה נכנסת וגם על שיחה יוצאת.

בימים אלו מנהלות חברות הסלולאר הישראליות קרב איתנים בניסיון להחדיר את הדור השלישי של הטלפוניה הסלולארית. הדור השלישי הנו כישלון מוחלט ברחבי אירופה והאמריקאים לא ממש שמעו עליו.

כעיקרון הדור השלישי לא אמור לשפר דבר ברמה הבסיסית של הטלפוניה, ורוב רובם של הצרכנים הרי זקוקים ל... טלפון. מה שכן אמור הדור השלישי לספק הוא שירותי תוכן מעצם קיומו של פס רחב (היינו צינור העברת נתונים מספק להעברת נתונים מהירה ובכמויות גדולות – בקיצור: וידאו).

הצרכן הטיפוסי של שירותי תוכן הוא הנוער והילדים, צרכן שאיננו משלם, אבל הוריו משלמים ללא היסוס על כל גחמותיו. בשנת 2003 נמכרו באנגליה רינגטונים (קובץ מוזיקה המשמש כתחליף לצלצול הסטנדרטי) בסך 75 מיליון לירות בריטיות. סכום דמיוני לכל הדעות שמקורו ברובו מילדים שחשקו בצלצול זה או אחר.

הדור השלישי מציע נכון להיום שירותי גלישה באינטרנט, שירותים שהיו קיימים גם בדור הקודם ובמהירות לא פחותה בהרבה, העברת וידאו ושיחות וידאו, ובעצם הרבה מאוד שירותים אופציונאליים של העברת תוכן.

נשאלת השאלה, מי צריך את זה? ויותר חשוב, למה?

היום כשברוב הארץ יש כיסוי נרחב של גישה אלחוטית לאינטרנט, בחינם ברוב המקרים, מדוע לשלם עבור גלישה מוגבלת באמצעות הטלפון הסלולארי?.
מדוע מוגבלת? ראשית, מסכי הטלפון קטנים ולא מאפשרים תצוגה רלוונטית והרי האינטרנט מבוססת על דפים בגודל מינימום של 640X480
שנית, המעבדים החלשים יחסית אינם מסוגלים להתמודד עם כל סוג תוכן סטנדרטי כמו קבצי PDF או מצגות Flash. על תכנים ווקליים וויזואליים מורכבים יותר אין כלל על מה לדבר.

לגבי טלוויזיה, אני לא יודע מה איתכם, אבל אני אישית לא ממש נלהב לצפות ב"יצפאן" על מסך בגודל 120X100 וגם לא כפול מזה, ואני לא זקוק למשקפיים. שלא לדבר על הסוללות... הרי המסך הוא זולל הסוללות המרכזי בכל מכשיר ויש סיכוי סביר שלאחר שצחקנו מיצפאן, נבכה כי ל"טלויזיה" שלנו אין סוללה מספיק לביצוע פעולה כה בסיסית כמו שיחת טלפון.

התחרות המוזרה שנוצרה בין חברות הסלולאר על הספקת שירותי תוכן יצרה מצב מגוחך ששירותי תכנים שימושיים ומאוד בסיסיים, שניתן בקלות ליישם כבר עכשיו ללא עלויות מיוחדות פשוט נזנחו. דוגמאות? לא חסר. שירות מפות ישיר לסלולארי, בייבי סיטר (חיבור למצלמת אינטרנט עם תכונות זיהוי תנועה, שירות שידוכים והיכרויות, מצלמות מרחבי העולם ועוד ועוד... רוצים לראות את העיקרון? גלשו עם מכשיר הטלפון שלכם
לכתובת הבאה שם תמצאו הדגמה חיה שבניתי לצורך העניין: www.video2b.com/port

לסיכום, פרט לבת שלי המכורה לקבצי המוזיקה, לאיש בסביבתי הקרובה וגם הרחוקה אין כל עניין בדור השלישי. לעומת זאת מכשיר ה- Pocket PC שלי מאפשר לי חווית גלישה מלאה חינם ובאיכות גבוהה עם wi-fi בכל בית קפה בעיר, ובבית באמצעות רשת ה- Bluetooth שלי.

ברור שהדור השלישי יהיה כואב בכיס עוד יותר מהדור הנוכחי, בעיקר כשלכל ילד יש מכשיר מתוחכם, והורה לא כל כך מתוחכם אך עם ארנק פתוח.


תגובות לשורות של עמית

("איטרנט": אינטרנט איטי במיוחד, כמו בשעות שיא של גלישה).












 
     

רעש וצלצולים - עונת הייחום של הגיבואנים


פגשתי אותם מורחים ממרחים אוונגארדיים על פנקייקים יאפיים לחלוטין, ושאלתי:
 "מה אתם עושים כאן, משה /ברוך / עומר...?"
התשובה הממוצעת הייתה: "טוב...זה העסק שלנו, את יודעת". אני יודעת? מה למנהלי מערכות ארגוניות שכבר מכירים את הפתרונות האלה לפחות 7-8 שנים? ארוחת בוקר של הוקרה על ההקרבה?, אסיפת כבוד למחזיקים מעמד? טכס כבוד לנופלים (ובייסורים קמים...)?
הקפדתי לבדוק איתם למחרת אם היה שם משהו מסעיר או חדשני שריגש אותם בהרצאות, אבל
כולם שידרו לי התחמקות.
בזמן האחרון התרחש בגוש דן מרתון כנסים בנושא אחסון-גיבוי-אבטחה דוגמת האירוע בו נפגשנו. למה כולם נכנסו ללחץ? Vendor זה קנה לעצמו חברת גיבוי, והשני יצא עם שם חדש לטכנולוגיות נדושות, והשלישי סתם ארגן אירוע מקסים סביב חידוש בשמות המוצרים בלבד. ולמה דווקא עכשיו?
אשתף אתכם בסוד: אנחנו לא רחוקים כל כך מאחינו האמריקנים, הגרמנים, האנגלים... תקוות השלום מזרזת את הגעתו של הרגע שנהיה שווי זכויות (שוק אירופי, שמירופי) אבל גם שווי חובות
לארצות שהיינו רוצים להיות.
המילים
Compliance, Audit Path, ואחיותיהן לתקנות, מעוררות חלחלה קלה במי שיודע שבקרוב מאוד יהיה עליו לדאוג למימושן בארגונו. צמד השמות "Sarbanes"-"Oxley" מדיר שינה ממנהלי מוצר (גיבוי) רבים. הם חייבים "לנעול" כמה שיותר לקוחות בטרם יתגלה כי התאימות על הנייר בסדר, אבל בשטח זה משהו קצת אחר.
בסוף השבוע ביקשתי מטל (שם בדוי) מחירון ללקוחות של מוצרי הגיבוי שלהם. הסתבר ש"אין כזה דבר מחירון ללקוח" - לא בחברת האם, לא באתר האינטרנט. אולי ביישתי אותו בבוטות שלי עת שיערתי
ש"המחיר יקבע לפי פרצוף הלקוח?". לא בדיוק הפרצוף, גברתי...-השבתי לעצמי בשמו- יותר לפי כיסו.
תחת אותו עיקרון של "אריזה גדולה עולה פחות" של אבקת השוקו בסופר, מורידים היצרנים את המחיר ליחידה בעבור ארגונים גדולים ועשירים יותר. באופן פרדוקסאלי הנפוץ בזירה הכלכלית, מי שיש לו יותר כסף משלם פחות, ומי שקטן וחלש יותר, משלם יותר. לא נוכל להלחם נגד המדיניות הנפוצה והמוכחת, אבל לפחות ניסינו לתת הזדמנות שווה לכולם. המחירון הנוכחי של צ'יף בנוי על פי נפח המידע הכולל הנדרש גיבוי ושחזור, ולא על פי מספר תחנות או שרתים. הוא מקיים את העיקרון האומר שככול שרוכשים יותר
GB גיבוי&שחזור, יורד המחיר לכל גיגה בייט. מצד שני, יש בין לקוחותינו ארגונים בינוניים וקטנים העובדים עם קבצים בעלי נפח גדול (גראפיים, אודיו, וכו') היוצאים נשכרים, וארגונים גדולים מאוד המנצלים נפח קטן יחסית, ואלה המרוצים מכולם.

בקשו מחירון למוצרי BOS - אצלנו הוא פתוח לכולם.
 

   
     

מערכות הפעלה סינתטיות

 Bob Zeidman מאת "Software synthesis for embedded systems" מתוך

 

"למשך עשורים, העיצוב של פריטי חומרה התחיל בתצוגה גראפית של אותו פריט, שניתן היה להפוך אותו למרכיבים ולכבלים, לוח מעגלים מודפסים, או שבב של מוליך למחצה. בהתחלה התהליך נעשה עם תרשימים מצוירים ביד, שתורגמו לדגמים על ידי אנשים מיומנים היטב. מאוחר יותר הגיעה האוטומציה לתהליך -עם כלים שונים- אבל הקונספציה נשארה זהה. בבוא העת, תכנון השבבים הפך מדי מורכב, ונדרשה שיטה חדשה לתכנון. כך נולדה הסִינְתֶּזָה של החומרה.
אז, פותחו שפות לתיאור החומרה, דומות לשפות תכנות, וכעת כל פיתוח של שבב חדש מתחיל במספר שורות של קוד. הקוד לתוכנות נכתב ברמה גבוהה, שאיננה חושפת את מלוא מורכבותה. לאחר מכן, עוברים לתיאור פרטני, ברמה נמוכה יותר, לפיתוח ולניתוח.
סינתזה הינו התהליך של לקיחת תיאור ברמה גבוהה והפיכתו לתיאור ברמה נמוכה יותר, אשר במקרה של התוכנה ניתן לקומפילציה ישירה. כאשר עובדים ברמה גבוהה, למשתמש אין מעורבות עם פרטי האימפלמנטציה.
הסינתזה משתמשת ביצירת קוד אוטומטית (
Automatic Code Generation - ACG), ובנוסף קיימים היום מספר כלים ליצירת קוד. תוכנות ליצירת HTML כגון Dreamweaver  או Visual Basic מאפשרות למשתמשים בעלי ידע מועט או אפסי בקוד הסמוי, ליצור גראפיים וכפתורים. סוג זה של כלים חיוני ליצירת ממשק משתמש. ואילו על מנת ליצור קוד לביצוע חישובים או ליצירת פונקציות בקרה, כלים אלו אינם מתאימים."

למאמר השלם

S.O.S.

הדיסק מזייף ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !

 
     

אסטרונומיה
רבתם עם מישהו? אתם דואגים לבעיות יומיום?
היכנסו לאתר http://wires.news.com.au/special/mm/030811-hubble.htm
 ותקבלו הצצה לפרופורציה בינינו ליקום.
 

   
     

קנאה
"קנאה - כמו לקחת גלולת ציאניד ולקוות שהצד השני ימות. מאוד לא פרודוקטיבי"
נעה תשבי (שחקנית) ברעיון לרז שכניק במעריב 14.01.05
 

   
     

לידידינו היקר אהוד אבנר,
מזל טוב ביום ההולדת ובהצלחה עם כל התוכניות החדשות!

 

 
     

לשרון ואופיר הוכמן,

זר ברכות עם לידת הבן הבכור, דן.

 

 
     

וקצת באיחור...

ליום הולדתו, שחל לא מזמן, מזל טוב לעופר צינורי,
(הקלף החזק של המשטרה במרכז)

 

 
     

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

   
   
  
   

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  magazine@chief-group.com

  
   

 
   

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2005