"The man with time to burn never gave the world any light"
 

info@chief.co.il

אפס תקלות

 

"תחת ההשפעה החודרנית של ניהול הסיכונים ה"הגנתי" בעשור האחרון - בעידודה של תרבות הפיצוי - גדל הפוטנציאל לנזק לרמת האימון והתרגול ולרמת השיפוט המקצועי, וכתוצאה מכך פחות ידע שימושי נעשה נגיש לציבור". הזהרה זו באה מפרופסור מייקל פאוור, במהלך הרצאתו בבית הספר הלונדוני לכלכלה והמכון לרואי החשבון המוסמכים באנגליה ווילס בשבוע שעבר.
הפרופסור פאוורס טוען כי ציפיית הקהל לאפס-תקלות ממקצוענים, תאגידים, ממשלות ורגולטורים הובילה לדאגה מצד גורמים אלו המכוונת למזעור הסיכון לשם הטוב של עצמם.
הוא אמר: "לא ניתן להאשים מורים, רואי חשבון, עורכי דין או רופאים באופן אינדיבידואלי במצב עניינים זה. רחוק מכך, זה רציונאלי ביותר להשקיע באסטרטגיות ניהול סיכונים משניים כדי להימנע מהאשמות בגין תוצאות שליליות. הבעיה היא סיסטמטית ולכן הרבה יותר רצינית. נוצרת סביבה "רגישה מוסרית", אשר למרות כל מה שנאמר על ה"הזדמנות" הכרוכה בדרישות החדשות של ניהול סיכונים על פי התקנות של Sarbanes-Oxley, מזיקה ביותר לתרבויות המקצועיות".
פרופסור פאוור בהרצאותיו, מעודד מדיניות סיכונים חדשה, המחזירה את האמון במומחיות ומגייסת מחדש את השיפוט המקצועי ההגון ברשות הציבור. הוא מסביר: "יצירת מחוזות בטוחים לשיפוט לא אומר שהמקצוענים יהפכו חסינים. יהיה צורך לטפל בנבלים, אבל בקונטקסט של הקבלה הרחבה יותר של הציבור של הראיון ששגיאות כסיכון אכן אפשריות, כפי שגופים רגולטורים אחדים מנסים להסביר.
בקיצור, מדיניות של חוסר וודאות הייתה יוצרת הבנה פומבית של התנאים בהם מוצעות דעות מקצועיות מכל סוג, הבנה מבוססת בתרבות פוליטית מבוססת-סיכון, יותר מאשר סעיפים מדכאים של כתב ויתור הנמצאים כל הזמן בכל מקום.
למרות שהצעות אלו נראות אידיאליסטיות, הסיכויים טובים, היות והתוצאה האפשרית של ניהול הסיכונים  של כל  דבר יכול להיות לא יותר מאשר הנסיגה של האינטליגנציה החברתית יקרת הערך מרשות הציבור.

למאמר של Jim Ensom באנגלית
 

הערת המערכת: כעת אנחנו יודעים איך אומרים 'כסת"ח' באנגלית...
 

אחסון SCSI

 

קיימות שתי שיטות פופולאריות לחבר מערכי אחסון לשרתים כדי לאפשר גישה ברמת  הבלוק, ושתיהן משתמשות בפרוטוקול SCSI והשרתים רואים אותן כאחסון מקומי. מדובר ב-(DAS (Direct Attached Storage  וב-SAN) Storage Area Networking).
הארכיטקטורות של שתי השיטות, מנוגדות. DAS, הנפוצה יותר, משתמשת בחיבור ישיר בין השרת ומערכת האחסון ה SCSI הייעודית. חיבורים אלו משתמשים בטכנולוגיות SCSI מקבילות, שגם נמצאות בשימוש פנימי לדיסקים. קל להתקין DAS, אבל זה הולך ומסתבך בהיבט הניהולי עם עלייה במספר מערכי ה- DAS.
שיטה חדישה יותר יוצרת (Storage Area Network (SAN באמצעות טכנולוגייה של (fibre channel (FC וסוויצ'ים בין השרתים לאחסון. החיבוריות של הסוויצ'ים מאפשרת את חיבור של יותר משרת אחד למערכת אחסון. עובדה זו מקטינה את מספר מערכי האחסון אבל מגבירה באופן ניכר את המורכבות והעלויות. (ראו מאמר "גיב מי פייבר")
שתי השיטות מאפשרות סידרת יתרונות בלעדיים לאחת מהן. פתרון  ביניים - DAS התומכת בשרתים רבים עם FC אבל ללא צורך בסוויצ'ים, הינה אלטרנטיבה הגיונית ורצויה.
Fibre Channel הינה טכנולוגיה של תקן פתוח המאפשרת תקשורת מהירה ומהימנה במהירויות גבוהות. היא בשימוש נפוץ לרישות שרתים ואחסון עם סוויצ'ים מיוחדים ליצירת SANs.
פתרונות FC DAS  משתמשים בפייבר צ'אנל ולכן חולקים חלק מיתרונות אלו, כגון עלות נמוכה, ביצועים מהירים יותר, אפשרות טובה יותר להגדלה, שימוש משופר ויתר אמינות.

ל-Whitepaper
 

 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !

זיכרונות מפחידים

 

בשבוע שעבר ביקרנו אצל לקוח חדש, איש מחשבים בארגון פיננסי ובעל ידע וניסיון רבים. השיחה איתו הייתה מאוד מעניינת ומקצועית, אבל פרט אחד קטן הפריע לו כנראה מאוד...בכל פעם שהמילה "Ghost" נאמרה על ידינו, כאילו שהבן אדם באמת ראה רוח רפאים עוברת בפניו!

ניסינו לעקוף את המילה, אבל זו מוסכמה בענף, וכדי לא להשתמש בשם המפורש היה עלינו לומר: "תהליך-העתקה-מדיסק-לדיסק-של-כל-המידע-והגדרות-המערכת-לצרכי-גיבוי..." מתיש!

אז החלטנו להעיז ולשאול לסיבת החיוורון הרגעי שלו בעת שמיעת המילה המקוללת.

בחיסכון מילולי ובשפת הגוף שהביע דחייה וחרדה, הוא נתן לנו להבין כי לא מעט פעמים בעבר, עת שהשתמש בשיטת גיבוי הנ"ל, קרה לו מה שקרה ללקוח עליו סיפרנו לפני שבועיים.

 

 

 לא לגעת?

 

על גבי מדבקה ממקור לא ידוע, הודפס:

 "Age is a question of mind over matter: If you don't mind, it doesn't matter"

יפה מאוד, אם מדובר באנשים. מעודד צעירים וזקנים כאחד. אם מדובר במכונות ומכשירים, ובפרט במחשבים, הנושא כבר רגיש יותר.

בבית הורי המקרר תוצרת שנת 1958 המשיך לעבוד גם שהעמידו אותו במבחן "דרישות שנת 2000". במוסך מוכר בראשל"צ מרעידה את הדלפק מדפסת סיכות רועשת, בת 18 לפחות. וכולם מאוד מרוצים ממנה.

בחברה פיננסית בתל אביב הגיבויים של BOS נעשים על גבי מחשב בגוון אפור-מצהיב עם Win98. כל בוקר, עם חדשות על בורסות העולם ברדיו, אני אומר תפילה קטנה לטובת אותה מערכת. אלי הטוב: שמור נא להם על העתיקה הזו. למה, למה בעל הבית כל כך אוהב אותה? האם זוכר לה חסד נעורים? אולי בכל ט"ו באב הוא מבטיח לה בטון רומנטי: "עוד שנה ודי?". לא המלצות ולא תחינות, איומים והזהרות שכנעו אותו עד כה לרענן.

"מה שעובד - לא נוגעים בו" הוא כלל שלמד ביומו הראשון כל אחד שמכיר בסודות "החלק האחורי של המחשבים"
אבל, מה קורה כאשר אין ברירה וחייבים לגעת? מה קורה אם חלילה דיסק סובל תקלה (וזה תמיד קורה בסופו של דבר - אפילו פעם באינסוף שנים). לשם כך עלינו להיות מוכנים על פי כל המלצות ה-DRP, או לפחות הבסיסיות מתוכן: להחזיק מערכת חלופית ולקיים חוזה שירות מידי עם ספק.
חברת Microsoft יוצאת עם עדכונים למערכות ההפעלה שלה לעתים קרובות ביותר, עד כדי מספר פעמים בשנה. אנו יוצאים עם גרסה של BOS המותאמת לשינויים אלו כאחת לרבעון, גרסאות אלו כוללות גם שיפורים נוספים בהתאם לצרכים חדשים של לקוחות אחרים.
שימוש בגרסה לא עדכנית של מערכת ההפעלה עם תוכנות עדכניות או שימוש במערכת הפעלה עדכנית עם תוכנות לא עדכניות שונות הפועלות בה יכולות לגרום לאי תאימות בפעולת המערכת.
רכישת הסכם שירות עבור מערכות תוכנה מזכה את המשתמש בקבלת עדכונים באופן שוטף כך שמערכת ההפעלה והתוכנות הפועלות בה יהיו תמיד תואמות זו לזו.
אנשי הפיתוח בצ'יף כמו בבתי תוכנה רבים אחרים עמלים כל השנה על פיתוח ושיפור המוצר ועל התאמתו לתנאי השוק המשתנים.
ביכולתם לספק את שירות עדכוני התוכנה והמשכיות הפיתוח בזכות לקוחות רבים אשר רכשו את הסכמי השירות השנתיים ובכך אפשרו להם להמשיך ולספק שירותים אלו. היחסים ביניהם הם הדדיים, בית התוכנה מספק הגנה על המידע החשוב ללקוחות, והלקוחות מספקים את האמצעים לעשות כן.
מדי פעם ישנם מקרים של לקוחות או נותני שירותים ללקוחות המתקשים להבין את הדינאמיקה, או את הקשר בין מתן שירות תמיכה טכנית לתמורה הוגנת עבור אותו שירות.
 

מידע  בגוש

 

עד כמה היה טוב שכל המידע ישמר בקובץ אחד? או לפחות כל פיסות המידע הקשורות אחד בשנייה מבחינה לוגית. מוצר בשם Solid File System הינו יישום של מערכת קבצים המשתמשת בקובץ אחד על גבי המדיה (הדיסק הקשיח, או CD-ROM) לאחסון המידע. לדברי היצרן, השיטה מיועדת לשמירת על שלמות המידע ביישום, או לשמירת מידע מאותו נושא, אחסון מטה-דאטה, לשמור גרסאות שונות של אותו מידע.
המוצר תומך בכיווץ והצפנה, ויש להשיגו לפלטפורמות וגרסאות שונות שלWindows, .NET, Linux/Unix, PocketPC + PalmOS. המעוניינים יכולים להוריד גרסה להדגמה מן האתר www.solfs.com
זה מוצר מעניין שניתן ליישמו למטרות שונות, אנחנו בצ'יף מעדיפים לפזר את המידע על גבי מספר קבצים גדול ככל הניתן ולא לרכזו בקובץ אחד מכמה סיבות:

  1. כל הביצים באותו הסל - נזק לקובץ אחד משמיד מיידית את כל המידע - בדומה לנזק קטן שנגרם למערכת דאטהבייס גדולה וכתוצאה ממנו לא ניתן לגשת יותר למידע כולו או אפילו בדומה לדיסק קשיח שאיבד את הגדרות ה PARTITION ולא ניתן לגשת לכל המידע שבתוכו.

  2. קובץ המכיל בתוכו מערכת קבצים מעמיס על מערכת ההפעלה פעולות נוספות הכרוכות באיתור וניהול מערכת הקבצים הנוספת על מערכת הקבצים הטבעית. בדיוק באותה הצורה מכבידים על מערכת ניהול מסדי נתונים גדולים אשר מתנהגים כמערכת קבצים פנימית משל עצמם.

יש  כימיה

בדף
http://members.tripod.com/~peacecraft/ele-text.htm  תמצאו טבלת יסודות עם הסברים, ופרטים רבים על כל יסוד, כולל אפילו מחירים !
 

כואבים יחד עם משפחת קיבוץ חניתה
את מותו לאחר סבל ממושך של ידידינו
יוסי ארז ז"ל
מנהל מערכות המידע במפעל קוטלב
- Hanita Coatings,
אותו זכינו להכיר כמקצוען מהשורה הראשונה, ונשמה טובה.

 

מסדר אבירי הגיבוי, וחברי המערכת.

עייפים מגידופים
 

כבר ביקשנו בעבר, עכשיו ממש מתחננים: אם אתם שולחים מהדורה לחבר (קישור למטה)
אנא הוסיפו מילה או שתיים כדי שהמקבל יידע שזה מכם...
או לפחות שיבין שהמשלוח אינו מיוזמתנו!
בשבועות האחרונים, מאותה סיבה, נוכחנו עד כמה אחינו בישראל (בלי הכללות)
 עצבנים, מתוסכלים, סגורים וגסים.
 מקווים שהאווירה האוהבת בט"ו באב תנחם ותרגיע את הלבבות.
 

אוכל ונשמה

שני אנשים נחמדים ומוכשרים פתחו מסעדה בתל אביב והם אחראים לאוכל המקסיקני הכי טעים בארץ. אלה עמיתים יוצאי חברת אניגמה, שהשקיעו הרבה אהבה וטעם טוב בעיצוב התפריט והאווירה של מסעדת Burritos. גם המוזיקה שם נעימה כל כך, עד שלא
רוצים הביתה גם שהבטן מלאה. מתאים לט"ו באב, וגם לשאר ימות השנה.
יד חרוצים 14, תל אביב.