Chief Magazine

 

גיליון מספר 34 שנה III - יום חמישי 21 באוגוסט 2003

 

 המערכת:

 

 

    עורכת: דר' פלי גלקר

    בוס: דורון מקייטן

    קונספט: אלדד גלקר

feli@chief.co.il

doron@bos.co.il

eldad@chief.co.il

 

 

 

 

 Zeal without knowledge is like fire without light.
(English Proverb)

הודעות חשובות

 מבצע  !                     לקוחות BOS שיגדילו את רישיון התוכנה עד

                                  סוף אוגוסט 2003 ,יקבלו ללא תשלום נוסף את

BOS OUTLOOK SHADOW

 

 

לפרטים נוספים

 

לקוחות בעלי הסכם תמיכה בר תוקף למוצרי גיבוי ושחזור

זכאים להוריד את הגרסאות האחרונות - צרו עמנו קשר !

 

667@free.co.il

.כיצד לגבות ולשחזר Outlook בזמן העבודה

לפני מספר חודשים הכרזנו על הופעת BOS Outlook Shadow, תוספת לשרת BOS המסורתי. באמצעות תוכנה זו, ניתן לגבות ושחזר בזמן העבודה וללא הפרעה את התכנים של  ™ MS Outlook  (מסר דואר אלקטרוני בודד, ספריה, תיבת דואר או קובץ PST.

 

שרת BOS, כידוע, אינו זקוק ל-Agents  או Clients כדי לגבות באופן פעיל כל מידע או מכונה המוגדרות לו ברשת. התוסף ל-Outlook דורש התקנה של Clients במכונות המטרה, ומאפשר שליטה על היבטי האפיון של מחשבים אלו.

 

לפרטים נוספים ושאלות על BOS Outlook Shadow,

 פנו בתוספת שם חברה ומספר טלפון לכתובת s@marketing.co.il

aXafe

קופסה-שחורה" למשרד"

שרת הגיבוי המשוריין הראשון בשיטת

 near-line

המגבה באופן אוטומטי כל המידע הארגוני הקריטי

בתדירות מוגדרת מראש,

על מנת להבטיח את הזמינות והשלמות של כל הגרסאות העדכניות וההיסטוריות של המידע בכל רגע נתון,

 גם לאחר התרחשות אסון.

aXafe מותקנת בכספת חסינת אש, עמידה עד ל- 2,000ºC (3,632ºf), ומוגנת פיזית מרעידות אדמה, חבלה וגנבה.

 

Blackout

ערים בחושך, הדיסק הקשיח, והמידע שהיה ואיננו.

בעקבות שרשרת התקלות שהשאירה בחושך חלק נכבד של יבשת צפון אמריקה בסוף השבוע שעבר,

מהנדסי האנרגיה הקנדים והאמריקנים עשו שימוש מפואר ברזי השפה האנגלית. (כבר היה נדמה שרק הפוליטיקאים הישראלים מסוגלים למניפולציה כה אלגנטית). הם קראו לזה "תת מתח עמוק מתמשך". גם כאשר חזרו המזגנים לפעול. תופעות לווי כגון זיהום המים יכלו להמשך זמן רב. השפעות הפסקת החשמל על מערכות המחשב, קטלניות במקרים רבים, ומורגרנסטרן כותב:

"When power goes out suddenly, there's a chance that a hard disk's boot sector will be damaged or a system database file will become corrupted. (Longtime system administrators are familiar with the routines to repair a drive's master boot record following such an event.)

While the servers of many large enterprises were protected by electric backup generators or failover battery-powered UPS (uninterruptible power supply) systems, most medium and small business didn't have that level of protection and availability assurance.

After all, companies for years have offered big and small UPS battery kits, which support a variety of useful features, including line conditioning; battery-management capabilities; and most importantly, automatic shutdown in the case of a power failure. Nowadays, a basic UPS for a robust desktop machine runs about $200. At the same time, failures of the national power grid aren't usually the source of these problems. Aside from the occasional brownout and other acts of nature, power outages are mostly caused by someone accidentally yanking the power cord out of its outlet

So why haven't computer manufacturers added this function to their machines?

In a sense they already have, observed the research director for device technology. His advice: Take a close look at your notebook computer. When connected to a wall outlet, the battery functions as a UPS to provide backup and automatic failover in case the power stops. Even better, he said, the notebook will let users keep working as long as their battery and Power Options Properties permit. Is a UPS purely for saving your data, or is it to continue working for another half an hour? With very rare exceptions, blackouts are short term anyway, and users simply want to ride out a brownout for a while," he said

Besides, integrating a UPS into a desktop computer—one that would support the usual configuration with a hard disk, DVD drive and a monitor as well as perhaps another peripheral or two—would add a great deal of weight to a machine, O'Donnell said. (A UPS can run about 40 to 50 pounds.) And more important to the manufacturer, the UPS would add cost, something that's anathema to this price-sensitive sector.

This is all rather circular logic on the part of computer makers. If a customer wants to ride out a power glitch for a half hour or more, then he or she can purchase a separate UPS or a notebook computer. These are the existing market alternatives.

nstead, all that's needed for reliability is a very small battery, one that can sustain a machine for a minute or two while the system saves open files, closes applications and shuts itself down. It doesn't even have to present this action to the monitor, although that action might be appreciated by the user. The hardware cost would be minimal

In addition, hardware manufacturers are the best choice to provide this technology fix; they are the closest to the power hardware and can support it throughout the system's lifecycle

With all the problems power irregularities can produce for your data, and all the misery that they can cause users, it's no less than shameful that manufacturers haven't provided safe, automated, battery-enabled shutdown for their computers—or at the least offered it in some models."

על פי מידע שנאגר במעבדות הצלת נתונים בישראל, לא פחות מ- 3000 מקרים של אובדן מידע בחודש מתרחשים במחשבים כתוצאה מאי סדרים באספקת החשמל. בתרשים השנתי, ניתן להבחין בשני גלים של עליה במספר התקלות, והם בשיא הקיץ ובתחילת החורף. הראשון כנראה כתוצאה משימוש מוגבר במערכות קירור, השני מחדירת רטיבות למערכות חשמל שלא תוחזקו כראוי.

ניתן בהחלט להציל מידע שאבד עקב תקלות חשמל, ללא תלות באורך ההפסקה. אמנם הקושי בהצלה עולה עם מספר התקלות בסדרה שהשפיעו על המערכת.

כמו כן, ניתן לבצע אחזור עצמי של מידע שאבד עקב תקלות חשמל, גם במידה ומערכת ההפעלה נפגעה. ניתן לשאוב את מלא המידע אשר במערכות המגובות עם פתרונות ממשפחת BOS, בלי צורך להקים מחדש את תוכנת הגיבוי. מאפיין זה בלעדי למוצרים אלו ועדיין לא הושג על ידי כל מערכת גיבוי מוכרת בעולם.

שאלות בענייני רשת ממוקדת המשכיות עסקית

שולחים בצירוף שם ומספר טלפון

לדואר אלקטרוני oz@support.co.il

יותר מסתם מהיר יותר - DSL

רק זמן קצר לאחר הופעתו בשוק, ה-DSL הפך בגרמניה לתקן הגישה המהירה לאינטרנט. רוב הספקים מציעים היום DSL בדיוק לפי טענה זו. בד"כ נשמעות גרסאות כגון "גלישה סופר מהירה" או "הורדות במהירות הבזק". אבל DSL מציע גם יתרונות שונים לחלוטין בעקר לחברות הקטנות יותר. בעקר בתווך המחיר האחיד.

 

חיבור דיגיטאלי

פרוש הקיצור DSL הינו Digital Subscriber Line, שמשמעותו חיבור לשותף דיגיטאלי. DSL מתאר טכנולוגיה להעברת מידע במהירות גבוהה. DSL מעביר מידע בקצב של עד 8 Mb לשנייה (mbps) ובכך הינו מהיר בהרבה מ-ISDN המעביר במהירות של עד 128 Kb לשנייה.

ה- DSL מחובר באמצעות שני חוטי נחושת לרשת הטלפונית הרגילה. הודות לתקשורת נתונים בתווך תדרים גבוה יותר, DSL יכול להעביר בו זמנית עם מידע טלפוני (טלפון ופקס). על כן, ניתן לגלוש ולצלצל בטלפון בו זמנית ללא בעיה.

 

חיבור בלתי תלוי בזמן

בנוסף למהירות הגבוהה באופן משמעותי בעת העברת מידע, DSL מציע יתרון קריטי נוסף, בעקר לחברות לא גדולות. האפשרות הנובעת משימוש בחיבור במחיר אחיד כדי להשיג "קו מוקדש וירטואלי" ולחבר את השרת הפרטי באופן קבוע לאינטרנט.

המחיר האחיד של DSL  מאפשר להשתמש באינטרנט במחיר קבוע ללא הגבלת זמן, כפי שניתן בקו מוקדש אמיתי. אמנם העלויות מהוות רק חלק מעלותו של קו מוקדש אמיתי.

יתרונותיו של חיבור כזה לאינטרנט הינן כמובן רב גוניים. כך למשל, כל המסרים מגיעים ללא עיקוף דרך ספק אינטרנט, ישירות לשרת החברה. על כן, אין צורך לסמוך עוד על כי הספק ידאג לאמצעי אבטחה למידע הארגוני הקריטי. בנוסף, בתווך הניידות, חיבור קבוע מציע יתרונות מוחצים, ניתן למשוך את המידע הדרוש למשך 24 שעות ומכל מקום בעולם באמצעות PC עם יכולות אינטרנט או אפילו עם טלפון WAP נייד, מוגן על ידי סיסמא.

 

יותר מידי דינאמיקה

יש לציין עי עם כל חיבור DSL במחיר אחיד, הספק משנה את כתובת ה- IP  לפרקי זמן פחות או יותר קבועים. על כן, השרת כבר לא קשור באופק קבוע לאינטרנט ובזה מאבדים לתקופת מה את היתרון של קו מוקדש אמיתי. בעיה זו נפתרת ביעילות על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות זמינות. למשל, עם שירותי ה Servers Locator Services for DvISE של חברת TOBIT. שירותים אלה ניתנים חינם ומבטיחים חיבור קבוע לאינטרנט גם עם  DSL במחיר אחיד.

 

   

 

 

 

Windows  של  Firewall

למי שלא בא לו לרכוש פיירוול נפרד, יכול להשתמש בזה המובנה במערכות חלונות החדשות:

"Internet Connection Firewall (ICF) is built into Windows XP and Windows Server 2003.

You'll find the dialog boxes that let you enable the firewall under the Network Settings in the Control Panel.

You can also enable ICF using Active Directory (AD) Group Policy".

 

מידע של צעד אחר צעד בכתובת :

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/networking/icf.asp

 

 מידע על פרטים נוספים של פיירוול מובנה בתוכנה, באתר:

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/plan/icf.asp

 

 

התולעת התורנית

השבוע כיכבו כמה וכמה תולעים בחדשות הענף. האחרונה מהן הייתה W32.Sobig.F@mm, בעלת מודעות רשת, ומסוגלת לשלוח את עצמה בכמויות לכל כתובות הדואל שהיא מוצאת בקבצים עם סיומות dbx  .eml .hlp .htm .html .mht .wab  או .txt

בנוסף, הקוד מסוגל לנסות להעתיק את עצמו למקומות משותפים ברשת.

מתכונת טובה להגנה מפני נגע זה, הינו לעדכן את תוכנת האנטי וירוס לגרסה האחרונה, לחסום קובצי pif. בתוכנות היודעות לסנן קבצים מצורפים, ולקנפג את הפיירוול לחסום תעבורה בפורטים המתאימים. חשוב לפקוח עיניים בחיפוש אחר אי סדירויות בפורט 123.

 

 

 

אם כבר נפגעתם

במידה וה-פי סי שלכם נדבק בתולעת   "MSBlast", ניתן להסירה באמצעות כלי תוכנה של סימנטק שתמצאו ותוכלו להוריד בכתובת הבאה:

Symantec W32.Blaster.worm Removal Tool

 

 

 

תמצית התמצית

 

חבר שלי עובד ברכש של חברה תעשייתית גדולה (אהלן מאיר!). לאחרונה החל לקבל מידעון זה וביקש שניתן לו תמצית של תמצית של הסבר על פתרון עליו נכתב כאן תקופות. אם הצליח הרבי הנודע לתמצת את התורה כולה במספר מילים, ניסינו בשבילו לתמצת את ההסברים האינסופיים לתוכנה הקלה והקטנה-גדולה שמגינה עלינו מפני אובדני מידע מכל סוג.

 

 אחזור נתונים מהיר, מוקשח ולא יקר

 

"תוכנת BOS הנה תוכנת אחזור הנתונים היחידה בעולם מאפשרת אחזור המידע המגובה במלואו גם כאשר תוכנת BOS עצמה איננה מותקנת ואפילו כאשר מערכת הפעלה איננה תקינה ופועלת.

 

הטכנולוגיה הייחודית של BOS מאפשרת ביצוע עשרות אחזורי מידע נקודתיים במהירות ללא תקדים.

 

תוכנת BOS הנה הפתרון הגמיש והזול ביותר הקיים כיום בדרישות SYSTEM וחומרה.

 

תוכנתBOS  איננה דורשת משאבי הטמעה, למידה והפעלה, המערכת קלה להפעלה והתוכנה מתחזקת את עצמה לבד ובאופן אוטומטי."

 

תוכנת BOS ניתנת להורדה והתנסות מהכתובת www.bos.co.il

 

מבסוט, מאירקע ? אתה מוזמן לבדוק אותנו! אם יש שאלות, שלח אותן בבקשה ל:

 s@support.co.il

 

 
 

 

ניתן לעיין במידעון השבועי העדכני דרך הקישור:

http://www.chief.co.il/magazine

רשימת כל הגיליונות הקודמים נמצאת ב:

http://www.chief.co.il/magazine/2003/Archive.htm

 
 
 

מסיבת אוגוסט

 

 

מסיבת ריקודים ב"גן הבוסתן", בבית עובד, מסך ענק בטבע ומוסיקה שחורה SOUL, BLUES, HIP HOP, רגאיי וראפ.         עם פינות זולה, ופינות נרגילה.

 28.08.03   זוג משקפיים מתנה לכל לקוחות צ'יף

מכירה מוקדמת: 60 ש"ח

מידע נוסף

טלפונים לבירורים והזמנות: יסמין 054-903124

 
     

    נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,

   המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדוא"ל:

  eldad@chief-group.com או feli@chief-group.com

 
     

לנוחותכם הוספנו אפשרות להוספה וגריעה עצמית מרשימת התפוצה :

 
 
 

   כל הזכויות שמורות 1986-2003 © צ'יף יישומים ישראל בע"מ

Hit Counter