Chief Magazine

 

גיליון מספר 25 שנה III - יום חמישי 19 ליוני 2003

 

    המערכת:

Chief R&DChief DatarecoveryChief International MarketingChief CommunicationsChief Group Site

    עורכת: דר' פלי גלקר

    עיצוב: דורון מקייטן

    קונספט: אלדד גלקר

feli@chief.co.il

doron@bos.co.il

eldad@chief.co.il

 

 

". . . most of our energy goes into upholding our importance.... If we were capable of losing some of that importance, two extraordinary things would happen to us. One, we would free our energy from trying to maintain the illusory idea of our grandeur; and two, we would provide ourselves with enough energy to ... catch a glimpse of the actual grandeur of the universe"

From "The Art of Dreaming" by Carlos Castaneda

 

 

 

הודעות חשובות

חברת NAI שינתה לאחרונה את מדיניותה ואופן עדכון הקבצים, אנא שימו לב להוראות ומלאו אותן בקפידה למען תוכלו להמשיך ולהשתמש במוצרי NAI עדכניים.

  • כתובת אתר ה FTP עבור עדכוני הוירוסים (קובצי DAT) השתנתה בהתאם לשינויים  בגרסה 7, הכתובת החדשה המתאימה לגרסה 7 ולכל הגרסאות הקודמות היא:

ftp://ftpeur.nai.com/CommonUpdater/

  • כתובת אתר שדרוגי התוכנה ללקוחות רשומים הנו:

https://secure.nai.com/forms/upgrades/login.asp

  • שימו לב שעליכם להקליד את מספר הרישיון שלכם (Grant Number) לשם כניסה לאתר.

   

 

 

aXafe

 is an exceptionally secured near-line Backup server, that automatically backs up all corporate critical information at pre defined intervals, in order to ensure the updated and historical data versions' availability and integrity at any given time, even following disasters.

aXave was developed and assembled by Chief with ISM professional assistance.

aXafe is armored within a Fire-proof safe, resisting up to 2,000ºC (3,632ºf), and physically protected from earthquakes, terror attacks, and theft.

 

Subject: X's Backup

להלן קטעים הלקוחים מדו"ח שהגיש מנהל רשת של חברת היי טק בינלאומית ישראלית לממונים עליו.

 שם החברה שמור מפאת סודיות מקצועית. לא נגענו !

 

"I'm having great difficulties establishing a robust and reliable backup.

The reasons are:

Backup capacity-Currently, the tapes storage mass cannot handle the requirements. Currently, I need about 5 days to cycle all backup targets. This of course, affects restoring also, and recovering X from scratch will take more than a week.

Backup window time- A lot of data to backup in a narrow window time. Also, the tapes we use are not adequate to a firm in our size- the tapes' speed and capacity are very poor.

Too many lost connections to PC's. X is using a direct network backup, where the backup program uses 'agents' on local PC's to back them up. This method is not stable and a lot of backup sessions are lost.

The mentioned above are the main reasons I cannot fully guarantee the backup issue.

 

Unfortunately, due to the narrow backup windows, we were forced to divide the company in 3 groups - each group's backup run in 1 day in turns. This forced method severely damages the recovery time and ability. On a large scale disaster a whole group might loose up to 2 days of data.

Here are some statistics I've being collecting from March 15 to May 12. The numbers are averages to all measurements per session (session=1 defined job on 1 cassette) 

 

Measured subjectNormalDifferentialAverageNotes
 Total Gb.8.03.65.9  12-24 Gb cassette is not fully used
 Elapsed time (hours)6:063:244:46 
 Speed (Gb\hour)1.31.01.1  Very poor performance !
 Total number of PCs10.126.218.0 
 Missed PCs2.33.62.9  Too Many
 Done Pcs%75.4%80.0%77.7%  This is the real amount of PCs backup!

 

 

 

 

להמשך הדו"ח

   

aXave

 

 מותקן על כל סוג של מחשב מבוסס ™Windows (כל הגרסאות) ובעזרתו מגבה את המחשב עצמו ו/או מחשבים ושרתים אחרים ברשת, ללא הגבלה, בכל מספר דקות או שעות שהוגדרו, לכונן קשיח ניתק - וכל זאת בזמן העבודה וללא הפרעה או עומס על המחשב.

 

מכרז מציאות

בוודאי יש לכל אחד מאיתנו לפחות ידיד אחד שניתן להכתיר "מלך הקומבינות". גרים בישראל אנשים היודעים תמיד איך להשיג פריט נכחד, להציל מחשב ישן, למחזר מכשיר שרוף שנראה אבוד, ולהפוך מג'ימיקס שנת 1982 לפרארי 2004...

לא די בכך, הם מסבירים את תהליך ניצול הגרוטאה בהשקעה מינימאלית, בדרך פשוטה ואלגנטית שגורם לנו להקיש על מצחנו תוך כדי פליטת " איך לא חשבנו על זה קודם!"

לפני זמן קצר פגשנו אדם שהתברך בתכונות אלו, והוזמן לנבור במחסני התוכנה שלנו.

"ראו, ידידיי" - פתח - "אני רוצה את זה את זה ואת זה..." תוך כדי איסוף קדחתני של קופסאות לערימה מתנדנדת.

אבל, למה ???? התוכנות נארזו לפני שנים מספר והגרסאות אינן האחרונות למוצר. מה לכל הנשמות שבסייבר ספייס, תעשה עם התוכנות הללו ?

"שבו נא, אנשים תמימים שלי, והקשיבו למרצה:

1. את התוכנה הזו כבר לא ניתן להשיג. כל מי שרכש אותה בזמנו זכאי לתמיכה חינם עד לשיבה טובה. מצוין !

2. את המוצר ההוא לא אוכל לרכוש היום במחיר מלא, מפני שלא די לי במשכורת אחת יחד עם החסכונות של הדודה מניה כדי להגיע למחיר ההתחלתי... אבל (הנה זה בא!) אם נסתדר בינינו על מחיר נוח, אוכל לשדרג אותה לגרסה העדכנית בהשקעה סבירה!

3. את החבילה ההיא אני צריך בשביל בן דוד שלי שמנהל את המחשוב במפעל low tech. המחשבים טובים וחסונים, אך ותיקים ועדיין 98. קשה לו להשיג חלקי חילוף ותוכנות. הבעלים מרוצים ולא רוצים עדיין לחדש. בהשקעה סבירה (שוב, אני פונה אליכם בחיוך חנפני...) אני מגדיל את יכולותיו לעין שיעור !

4. אני לא יכול להיפרד מן המחשב הראשון שקניתי כשהילד נולד. כבר תחנתי את כל המשחקים שהיו לי, והילד בכתה א' מאוד אוהב אותם. המשחקים שיש שם, בפינה השמאלית , יתנו לי עוד כמה שעות של שקט בשבת בצהריים...

וכך המשיך האיש היקר להצדיק את מיצג האספנות שלו.

הוא יצא הביתה מרוצה ושורק צלילים מתוך Digger, לאחר שמילאה במציאות "דה-לוקס" את הוולוו שהחליף ב-Barter בתמורה לשלושת הסוסיתות של גיסיו...

 

כאן נדלקה הנורה, והחלטנו לאפשר גם לכם לנבור ברשימת האוצרות. למען ההגינות - מעמדכם כמעמד ידידינו המומחה, ובאפשרותכם לנקוב במחיר שביכולתכם לשלם. יבחרו המחירים הגבוהים ביותר שיוצעו תוך 10 ימים מפרסום מודעה זו. המלאי מוגבל!

 

לרשימת המציאות              הצעות מחיר למכרז 

 

Trend Micro

 

WORM_MAPSON.A

חודש יולי כבר מציץ מעבר לפינה, וכולם נזכרים ב-MAPSON, תולעת בלתי הרסנית המתפשטת דרך רשתות פיר-טו-פיר מבוססות שיתוף קבצים והן דרך דואר אלקטרוני. המטען של תולעת זו הוא שתי תיבות מסר המוצגות אך ורק כאשר חודש יולי בשעון המערכת. התולעת רצה ב-Windows 95, 98, NT, ME, 2000, & XP
מנגנון פעולה:  עם הפעלתו, מזיק זה שולח עותק של עצמו ל-Windows system directory  תוך כדי שימוש באחד מתוך מספר מוגבל של שמות. כמו כן, בכונן C הוא שותל קובץ בשם LORRAINE.HTA אשר יופעל ברביעי של כל חודש קלנדארי. במידה ופותחים את הקובץ הנ"ל - שהוא קובץ HTML שעבר קומפילציה- תוצג תיבת מסר.

כדי להתפשט באמצעות הדואר האלקטרוני, מתקשרת התולעת לשרת SMTP   בשם mx1.hotmail.com, לוקח את כתובות הדואל מרשימת הכתובות של משתמש MSN נגוע , ושולח מסר באנגלית או ספרדית אשר מכיל בשדה הנושא אחת מתוך 61 אפשרויות , בגוף המסר אחת מתוך 61 אפשרויות, וכן אחד מתוך 62 קבצים מצורפים.

מזיק זה בודק את ה-registry בחיפוש אחר ה-Program Files folder, ומצרף רצפים ספציפיים בכדי לנחש את הדרך לתיקיות המשותפות של היישום הפיר-טו-פיר בשימוש ברשת. הוא שותל העתקים של עצמו בתיקיות המשותפות הללו, תוך כדי שימוש באחד מתוך 22 שמות קובץ אפשריים.

בין התוכנות המנקות את WORM_MAPSON.A , האנטי וירוס של Trend Micro (קובץ מספר 560 ומעלה).

Proactive Content Security

Proactive Content Security

Aladdin's E-Safe

A new vandal/virus update is available.

Update version: EV111-SV205

Update date: June 16, 2003

New vandals/viruses added in this update

 Joke.Stupen.c

Bat.Jerm.c

   BAT.Crock

Win32.Backzat.c

Win32.Backzat.a

   Win32.4HorseMan.b

Win32.Holar.h

Win32.Crock

   Win32.Backzat.d

 Win32.Opasoft.l

Win32.OpaKill.d

   Win32.Jeefo.a

 

Win32.VB.af

   Win32.Outsider.3

:

 

 

 

 

 

 

 

eSafe Gateway and Mail users, check here: http://www.ealaddin.com/esafe/downloads/update_esg-esm.asp

eSafe Desktop and Enterprise users, check here: http://www.ealaddin.com/esafe/downloads/update_espe.asp

eSafe Enterprise / Desktop:

---------------------------------

An update is available from here: ftp://ftp.esafe.com/pub/updates/oxrupdinc.exe

eSafe Gateway 3.x and eSafe Mail: Users can use the 'Update now' option from within the product eConsole.

New Users

---------------

eSafe Content Security Products  trial versions are available from: http://www.ealaddin.com/esafe

 

USB & Firewire

חלק 1

 

"הפופולאריות של תקני ההתקשרות USB ו- Firewire גדל לעין שעור מאז התקלתם בשנת 1995. הם עזרו מאוד לצרכן לפשט את החיבור של הציוד ההיקפי ומוצרים אלקטרוניים ל-PC וביניהם. כתוצאה מכך, פורטים לPC מסורתיים, סריאליים, מקבילים ו-SCSI הולכים ונשכחים, וכנראה הקורבן הבא יהיה גם PS2. בשנתיים האחרונות הרבו השיפורים בשני התקנים, עם מפרטים משופרים, רוחבי פס גדולים יותר, ויותר יכולת רישות, תוך כדי פתיחת שווקים חדשים לכל אחד והפיכתם ליותר תחרותיים ביניהם. מאז ההתחלה כל אחד מתקנים אלה כבש את הגומחה הייחודית שלו, מה שנתן להם זכויות לדרוש את מקומם הייחודי בממשק ה-PC ולהישאר פתרונות מעולים להתקשרות של ציוד היקפי ומוצרי צריכה אלקטרוניים.

USB - Universal Serial Bus פופולארי לרוב הציוד ההיקפי- מוצרים אלקטרוניים המיועדים להיתממשק עם מחשב אישי, כגון עכברים, מקלדות, ג'ויסטיקים, מדפסות, סורקים, התקני אחסון חיצוני, מיקרופונים ומצלמות PC. מצד שני , Firewire(או IEEE 1394) הינו נפוץ במוצרי צריכה אלקטרוניים רבים - קטגוריה הכוללת מצלמות דיגיטאליות , DVD, טלוויזיה דיגיטאלית, נגני MP3, מכשירי PDA, וטלפונים ניידים. התקנים אלה משרתים מטרה ספציפית חוץ ממחשב אישי ויכולים לצרוך או לא את ההתקשרות למחשב. המסקנה היא שUSB ו-Firewire יכולים להתקיים זה לצד זה בשנים הבאות, אך לא ללא מספר קרבות תחרותיים ביניהם.

 

להמשך הפרק

SERVER PROTECT  להגנה מפני וירוסים
 

Trend Micro חברת הכריזה כי פתרון האנטי וירוס Server Protect, המיועד להגנה מוירוסים בשרתי קבצים ויישומים, תומך כעת בפלטפורמת ההפעלה הארגונית MSWindows Server 2003. הדבר יאפשר ליצרן להציע הגנה מפני וירוסים עבור סידרה מקיפה של פלטפורמות ויישומים של מיקרוסופט. בנוסף, ארגונים אשר יאמצו את פלטפורמת Windows Server 2003 יוכלו ליהנות ולהרוויח ממניעה מורחבת של פריצות וירוסים ומשירותי ניקוי המנוהלים באמצעות אסטרטגיית ההגנה המיועדת לארגונים EPS -(Enterprise Protection Strategy).
באמצעות השימוש ב- 5.56
Server Protect (אשר זכה להסמכה מטעם מיקרוסופט) לקוחות Windows Server 2003 ייהנו מהיתרון של ניהול פיתרון מנע בזמן ההתקפות של איומים משולבים באמצעות שירותים המוצעים במסגרת EPS. ארגונים יוכלו במיוחד להפיק תועלת מחסימה של פורטים, חסימת כתיבה בשרתים ומניעת שיתוף קבצים או להפעיל תבניות לניקוי השרת כחלק מהשירותים המתואמים אשר תוכננו באופן שיאפשר מזעור עלויות,זמן ונזקים נוספים במהלך התקפה של קודים עוינים.
פתרון ה- Server Protect של Trend Micro ניתן להורדה לניסיון של 30 יום בכתובת:


http://www.trendmicro.com/en/products
/file-server/sp/evaluate/trial.htm

ניתן לעיין במידעון השבועי העדכני דרך הקישור:

http://www.chief.co.il/magazine

רשימת כל הגיליונות הקודמים נמצאת ב:

http://www.chief.co.il/magazine/2003/Archive.htm

 

לאתר העדכונים 

 לאתר התראות חמות

לאתר העדכונים 

לאתר התראות חמות

   אתרים לעיון נוסף:

 

http://www.zdnet.com

http://microsoft.com

https://infosecu.com

http://chief-group.com

http://bos.co.il

http://www.datarecovery.co.il

http://www.icsa.com

 

Ducky's Laws of E-Mail

מתוך : andrerestivo.com


1. אנשים יעילים יותר כאשר מסרים הקשורים אחד לשני מקובצים יחד והקבוצות מסודרות על פי סדר חשיבות
2. משתמשים אוהבים לראות בקלות את כל המסרים בהם יש לטפל - אלה שעליהם לקרוא, לענות, או לפעול על פי.
3. (או 2ב') עת שאין עוד פעולות לבצע לגבי מסר מסוים, משתמשים אוהבים להסירו מרשימת המסרים המיועדים לפעולה.
4. אנשים אוהבים לבצע משימות עם כמה שפחות פעולות או קליקים.
5. מסרים ישנים הם משאב יקר.
6. ככל שכלי לחיפוש הינו טוב יותר, חשוב פחות לשמור מסרים.
7. פילטרים המבוססים על מתן נקודות או על היגיון מעורפל - מדויקים יותר מפילטרים נפוצים של "מוות פתאומי"
8. רוב המשתמשים לא דואגים להתאמה אישית של המערך (SETUP ) שלהם, ונוטים לייבא התאמות של אחרים.
9. מסרים שקיבלת רק אתה, חשובים תמיד ממסרים בהם הנך עוד אחד מן המכותבים.

 

    נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,

   המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדוא"ל:

  eldad@chief-group.com או feli@chief-group.com

  

לנוחותכם הוספנו אפשרות להוספה וגריעה עצמית מרשימת התפוצה

   

שלח לחבר

גיליונות קודמיםמאמרים שפורסמו במידעון
   
הכרזות והודעות לעיתונותלהתווסף לרשימת התפוצהלהסרה מרשימת התפוצה
Hit Counter

כל הזכויות שמורות 1986-2003 © צ'יף יישומים ישראל בע"מ