
סקר שהופיע באתר
http://www.newstream.com/us מוכיח כי עסקים רבים עדיין אינם מוכנים לאסונות אפשריים.
לעסקים
רבים הפגועים מ-9 בספטמבר 2001 העלו את רמת הדאגה בנושא המשכיות עסקית
והתאוששות מאסון (טבעי או נגרם על ידי אדם). הפגועים הן גרמו למנהיגים עסקיים
לתת יתר חשיבות למשפחותיהם – כולל עליית התדירות של השיחות הטלפוניות הביתה
ובילוי פרקי זמן ארוכים או תדירים יותר בחברת בני משפחתם.
יחד עם זאת, ולמרות
ההשפעה של פיגועים אלה על עסקים רבים, לאחד מתוך ארבע עסקים בינוניים עד
גדולים בארה"ב עדיין אין תוכניות של המשכיות עסקית למקרה של אסון או מצב
חרום. לגבי החברות בעלות תוכניות מסוג זה, 19% מהן לא בדקו את התוכניות הללו
במשך 5 השנים האחרונות.
הנאמר לעיל לקוח מתוצאות סקר
שהוזמן על ידי חברת
AT&T ושבוצע הקיץ בין
יותר מ-1000 עסקים בעלי 100 עובדים או יותר. תמצית הסקר נגישה באתר :
www.att.com/presskit.
Eric Shepcaro,
סגן נשיא שירותי ההמשכיות העסקית
AT&T
אומר: "מאז ה-9 בספטמבר ראינו יותר ויותר חברות נוקטות בצעדים למען הגנת
פעילותם על ידי אבטחת האמינות והזמינות של רשתות המחשבים שלהם, ועל ידיד הגנה
על אפליקציות ומידע קריטיים". "בכלכלה העכשווית של
24x7,
חברות נזקקות לתוכניות מעודכנות ובדוקות של המשכיות עסקית לפני קרות המצב
החרום. תוכניות אלו חייבים לכלול מערכות גיבוי לטכנולוגיות הקיימות ו-אפילו
חשוב יותר- לגורמים האנושיים הקשורים לאסונות טבע או נגרמים על ידי אדם."
על
פי הסקר, כ-40% מן החברות בעלות תוכניות של המשכיות עסקית ארגנו קבוצה או
תהליך ממוקד בהמשכיות עסקית ובתכנון ההתאוששות מאסון. כמעט 20% ייצרו תוכנית
או משרה מיועדת לעניין ההמשכיות העסקית.
73% מן החברות בעלות תוכניות, עדכנו והעריכו אותן עקב אירועי ה-9 בספטמבר.
מתוכן, רבות הבינו את הצורך לתכנן למקרה של הפסקת פעילות למשך פרק זמן ארוך
מזה שנלקח בחשבון בתוכנית המקרוית (65%) ואת הצורך לזהות עובדים על פי מקום
מגורים והדרך לאתר אותם במקרה חירום (63%).
|