|
סקר מהחיים כמה תוכניות הישרדות עסקית באמת הופעלו בעת משבר? איך הן תפקדו ? לפניכם ,תמצית תוצאות הסקר שערך Globalcontinuity
תוצאות הסקר מראות כי רק ל- 30.2% מן המשתתפים בסקר הייתה הזדמנות להפעיל תוכניות להישרדות עסקית במציאות. מתוכם, הסיבות העיקריות היו: 20,5% - שיטפון 11.4% - בעיות או הפסקות חשמל 9.1% - פיגוע טרור (היות והסקר בוצע בארה"ב כל הנשאלים התייחסו לתקרית ה-11 בספטמבר). 9.1% - כשל מערכות מחשב 6.8% - פיצוץ
סיבות נוספות להפעלת התוכניות היו: כשלי חומרה, וירוסים, טעויות אנוש, נזק בסיבים אופטיים פינוי שדה תעופה רעידת אדמה, איום על פצצות, אש, שביתה, הוריקן, חומרים כימיים, התמוטטות של בניינים, וגניבה. בכדי לבדוק את דרגת ההצלחה של תוכניות ההישרדות, נשאלו משתתפי הסקר עד כמה אפשרה התוכנית שלהם לעמוד בזמן השחזור הנדרש. התשובות הראו כי רק 84.8% מן התוכניות השיגו את מטרותיהם לגבי זמן השחזור. ההיבטים הנפוצים ביותר של תוכניות ההישרדות שהופעלו בתקריות אמת היו: 25.7% - התאוששות מחוץ לאתר (מיקום מחדש) 15.4% - רשימות זימון או עצי קשר. 12.8% - פעולות פינוי 10.3% - ניתוב מחדש של ערוצי טלקום.
לבסוף, בעת הפעלת התוכניות, 34.8% מן הנשאלים נעזרו בספקי הישרדות עסקית / התאוששות מאסון.
סיפורים מתוך הסקר. המציאות מלמדת לקחים טוב יותר מכל מורה אחר. בין המקרים שנרשמו בסקר, מעניין לציין : · טייפים שהכילו מידע מגובה נשלחו לאתר השחזור דרך האוויר. החומר עבר שיקוף רנטגן וניזוק. · בהעדר דרך אחרת לתקשר, הקשר נוצר והמידע נמסר לעובדים דרך הכתובות דואר אלקטרונית הפרטיות לבתיהם. · בעת הצורך נמצא כי התוכנית להתאוששות עסקית נמצאת על המערכת ורק לאחראי להתאוששות יש גישה אליו. הובן כי התאוששות הוא עניין של כולם. · הייתה בעיה סמויה ברשומות של הזמנות הכרטיסים של מספר נוסעים, שהיו מושחתות. אלה של נוסעים אחרים היו בסדר. הבעיה רק התגלתה כאשר נוסע עם רשומה מושחתת הופיע לעליה למטוס. הדבר הפיל את כל התהליך של עליה למטוס. תחילה לא הבנו שאנו במשבר. זה הסתבר רק כאשר הרשומות המושחתות הגיעו למספר רב. רוב תוכניות ההתאוששות מתייחסות למצבים של הכול או לא כלום. לאחר התקרית הצבנו "אזעקות" אשר פועלות לפני שבעיה כלשהי מגיעה למימדי משבר. · ספקים יכולים לאכזב, מה שגורם לך להראות רע בעיניי הלקוח או ההנהלה. אי לכך, יש לתכנן תוכנית למקרה שהספק אינו מתייחס אליך כאל לקוח מועדף בעת משבר. · למדנו על בשרינו כי יש לשמור על פשטות בעת תכנון מערכות התקשורת והגיבוי. חל כשל במערכות של ארגוננו ביום חמישי. עד יום שישי הצלחנו כנראה לתקן אותו. ביום שבת חל כשל חמור אפילו יותר, וכנראה קשור לזה של יום חמישי.
|